Vorig jaarquote:De 97e editie van de wereldkampioenschappen wielrennen wordt tussen 22 en 29 september 2024 gehouden in het Zwitserse Zürich. Alle wedstrijden finishen in Zürich. De start daarentegen verschilt per race. We zoeken opvolgers voor Mathieu van der Poel en Remco Evenepoel en natuurlijk ook opvolgers in alle andere categorieën.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mannen elite
Televisie
Eurosport/HBO Max
Sporza
NOS
Hopelijk Szura volgende keer regisseur.quote:Op zondag 22 september 2024 17:07 schreef Szura het volgende:
Bij Vine blijven aub, die kan nog weleens een bocht gaan missen
Excuus. Deze is onderdeel van de reeks, makkelijker voor deze flopmod.quote:Op zondag 22 september 2024 17:14 schreef The_Undertone het volgende:
OK hier dan maar, veel valpartijen op kampioenschappen de laatste tijd.
Ik was ook laat, geen probleem.quote:Op zondag 22 september 2024 17:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Excuus. Deze is onderdeel van de reeks, makkelijker voor deze flopmod.
Jay rijdt met vierkante wielen omlaagquote:Op zondag 22 september 2024 17:16 schreef heywoodu het volgende:
Vine is gevallen, de wielen zijn rond.
Het is ook een prima daler, mits hij kan verkennen.quote:Op zondag 22 september 2024 17:17 schreef The_Undertone het volgende:
Remco neemt tijd in de afdaling. Las nochtans dat hij als een oud wijf daalde.
Jij gelooft niet in de Poog?quote:Op zondag 22 september 2024 17:18 schreef DiegoFuser het volgende:
De eerste van de dubbel is binnen.
Jij denkt dat er een kans is dat Pogacar niet wint volgende week?quote:Op zondag 22 september 2024 17:18 schreef DiegoFuser het volgende:
De eerste van de dubbel is binnen.
Er is altijd een kleine kans dat hij een LBLtje doet en tegen de grond gaatquote:Op zondag 22 september 2024 17:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij denkt dat er een kans is dat Pogacar niet wint volgende week?
Ze zouden een rijvaardigheidstest af moeten nemen voordat je mee mag doen aan profwedstrijdenquote:Op zondag 22 september 2024 17:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Geef deze man een rode kaart.
Of dat hij gevangen wordt in de ploegentactiek (Rogla).quote:Op zondag 22 september 2024 17:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is altijd een kleine kans dat hij een LBLtje doet en tegen de grond gaat
Denk het welquote:Op zondag 22 september 2024 17:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zou Affini een sneller slotstuk hebben dan Evenepoel en Ganna?
Roglic is afgaande op zijn tijdrit vandaag al met verkansie.quote:Op zondag 22 september 2024 17:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Of dat hij gevangen wordt in de ploegentactiek (Rogla).
Ik blijf nog een hele week in de ontkenningsfase.quote:Op zondag 22 september 2024 17:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij denkt dat er een kans is dat Pogacar niet wint volgende week?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik overweeg niet eens te gaan kijken.quote:Op zondag 22 september 2024 17:25 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Ik blijf nog een hele week in de ontkenningsfase.
quote:Op zondag 22 september 2024 17:26 schreef heywoodu het volgende:
REM-CO E-VE-NE-POELGregorio Pal-tri-nie-ri.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, dat Vine valt is bijna een zekerheidquote:Op zondag 22 september 2024 17:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik gun dat Affini eigenlijk niet als het op onrechtvaardige wijze is.
quote:Dario Kloeck, neef en mecanicien van Evenepoel: “We hebben al plannen gemaakt om na z’n carrière samen naar Tomorrowland te gaan”
Dario Kloeck is de neef van Remco Evenepoel en ook mecanicien bij Soudal Quick-Step. De band tussen de twee is zelfs zo sterk dat ze elkaar als broers zien. “Remco drinkt geen druppel alcohol. Dat gaat hem toch niet zo slecht af, vind je niet?”
Hij is een paar centimeter groter. Ook een paar kilo zwaarder. Zijn haar is langer. Voor de rest is er een familiegelijkenis tussen de twee. En het meest schokkende is de stem. Doe je ogen dicht als je Dario hoort praten en je denkt dat je naar Remco luistert. Het zijn dan ook neven. Dario Kloeck is vier jaar ouder dan de tweevoudige olympische kampioen. Dario is de zoon van Nancy, de zus van Patrick Evenepoel. Remco en Dario zijn al close sinds hun kindertijd en hebben een zeer sterke band.
Dario, je kent Remco al zolang je je kunt herinneren?
“Ik denk dat je dat wel kan zeggen, ja (lacht). Als kind waren we altijd bij elkaar en soms sliepen we bij elkaar thuis. Als onze ouders samen weekenden doorbrachten en op citytrip gingen, gingen wij mee. We waren in de wolken. We brachten onze tijd door met sporten. Allerlei soorten sporten. En altijd om te winnen. Ik fietste en Remco voetbalde. Toen het voor ons beiden serieuzer werd, zagen we elkaar wat minder vaak. Vooral toen hij voor PSV Eindhoven speelde en ik elk weekend koers had. Maar na het seizoen haalden we dat in. Een paar jaar geleden gingen we weer samen op vakantie. Ik vreesde altijd het moment dat hij wilde gaan fietsen, want ik zag elke keer af. Remco houdt hij er ook niet van om te verliezen, zelfs niet met tafeltennis. Vandaag heb ik één trots: ik klop hem met darts (lacht). Al moet gezegd worden dat ik veel harder oefen dan hij.”
Wat voor kind was Remco?
“Hij wilde altijd spelen. Maar niet op de PlayStation. Hij wilde buiten zijn, ook al had hij bijvoorbeeld wel een pooltafel. In een leunstoel voor de televisie zitten was nooit zijn ding. Hij moest altijd in beweging zijn.”
In het begin was jij meer wielrenner dan hij.
“Natuurlijk, want hij droomde ervan om profvoetballer te worden. Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat als hij niet was gestopt op zijn zeventiende, hij nu in eerste klasse had gespeeld. Maar goed, ik denk dat hij de juiste keuze heeft gemaakt (lacht).”
Remco schijnt goed te zijn in de meeste sporten...
“Laten we zeggen dat hij een ijzeren wil heeft en niet graag verliest. Begin dit jaar deden we mee aan een padeltoernooi in Amsterdam. Hij speelde top. Eigenlijk is het simpel: als Remco je vraagt om iets te doen, wil dat zeggen dat hij het heel goed kan. Want hij kan zich niet voorstellen dat hij verliest. Nooit.”
Wanneer besefte je dat hij talent had om te fietsen?
“Op een dag gingen we een stukje fietsen. En zoals altijd gingen we voluit. Dus reed ik zo hard als ik kon bergop, ervan overtuigd dat hij me nooit zou kunnen volgen. We waren vlakbij mijn huis in Boom en we kwamen aan een heuvel die ik goed kende. Het was niet zo’n steile klim, maar toch vrij lang. Ik dacht bij mezelf: ‘Hij is vier jaar jonger en dit is niet de sport die hij elke dag doet’. Tot mijn verbazing zat hij me bovenaan de heuvel fluitend op de hielen. Hij was amper tien jaar.”
Je hebt het zelf nooit tot profrenner geschopt.
“Nee, ik ben gestopt toen Remco begon. Ik had graag met hem gereden - nou ja, in dienst van hem - maar dat is er nooit van gekomen. Bovendien was veldrijden meer mijn ding. Ik heb kilo’s modder geslikt! Ik ben een jaar jonger dan Mathieu van der Poel en twee jaar jonger dan Wout van Aert. Ik herinner me vooral Mathieu. Als hij startte, wist je al dat je in het beste geval tweede zou worden. Wat een beest!”
Waarom ben je zo jong gestopt?
“Toen ik bij de U23’s reed, werkte ik al parttime. Omdat ik niet genoeg verdiende met wielrennen om ervan te kunnen leven. Zelfs als hobby werd het moeilijk om de tijd te vinden om serieus te trainen omdat mijn job steeds meer ruimte in beslag nam. Mijn andere passie was mechanica. Ik heb er altijd van gehouden. Ik herinner me dat ik mijn vader (ex-renner Jim Kloeck, red.) hielp toen hij aan zijn fiets werkte. Toen de manager van de fietsenwinkel in Boom, waar ik klant was, me vroeg om bij hem te komen werken, aarzelde ik geen seconde. Ik heb het acht jaar voltijds gedaan en toen ze moesten stoppen, ben ik voor mezelf begonnen. Ik heb nog steeds mijn eigen bedrijfje, ‘t Fixerke, in Aartselaar.
Maar je bent ook mecanicien bij Soudal Quick-Step. Dankzij Remco?
“Ja en nee. Ik ben hier niet alleen omdat ik zijn neef ben. Vijf jaar geleden heb ik een paar dagen doorgebracht op de service course van de ploeg in Wevelgem, op vraag van Nicolas Coosemans (de technisch manager van de ploeg, red.). Hij wilde zien wat ik in mijn mars had Maar ik heb er geen vervolg aan gegeven omdat ik mezelf te jong vond.”
In 2022 ging je er toch op in.
“Ja, ik dacht dat het het juiste moment was en dat de kans zich anders misschien niet meer zou voordoen. Ook al stond Remco erop dat ik het zou doen, ik had tijd nodig om na te denken. Ik moest de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. Want als mecanicien van de wielerploeg zit je vaak in het buitenland. Uiteindelijk heb ik het aanvaard.”
Je bent dus vaak bij Remco?
“Natuurlijk, maar niet de hele tijd. Dat willen we niet, hij niet en ik niet. Ik wil niet alleen voor hem werken omdat ik mijn onafhankelijkheid en een zekere objectiviteit wil behouden (lacht). Ik was er in de Tour de France bijvoorbeeld niet bij en zondag op het WK tijdrijden zal dat ook niet het geval zijn. Maar ik zit wel in zijn ‘staf’ voor de wegwedstrijd. Als we samen in een wedstrijd zijn, doet mijn aanwezigheid hem deugd na de wedstrijd. Ik denk dat ik hem een zekere rust geef.”
Ik heb gehoord dat jullie elkaar ‘broers’ noemen?
“Ja, dat is met de jaren gekomen. Hij staat op mijn telefoon in mijn contacten niet als Remco maar als ‘bruur’, wat broer in het Brussels betekent. We zien elkaar als de broer die we nooit gehad hebben. Elke eerste kerstdag brengen we nog steeds samen door, met zijn ouders en de mijne. Het is een traditie die in de loop der jaren niet verloren is gegaan.”
Ben je ook fan van Anderlecht?
“Nee, dat ben ik niet! Dat is een discussiepunt tussen ons (lacht). Ik ben fan van Antwerp. Het is een onderwerp waarover we het vaak oneens zijn.”
Aan de andere kant hebben jullie wel dezelfde muzieksmaak.
“Ja, en niet iedereen houdt ervan omdat het nogal energieke en luidruchtige muziek is. Maar wij wel. Vorig jaar, op de terugweg van de Chrono des Nations, hadden Remco en ik een klein feestje. Tijdens de zeven uur durende reis hebben we de muziek vollenbak gezet in de auto. We hebben er echt van genoten! Op dit moment heeft Remco nog niet de kans om naar Tomorrowland te gaan, maar we hebben al plannen gemaakt om er na zijn carrière heen te gaan”.
Remco drinkt ook nooit alcohol.
“Nee, geen druppel alcohol, nooit. En dat gaat hem toch niet zo slecht af, vind je niet?”
Lijk je qua karakter op Remco?
“Nee. Ik ben minder zeker van mijn keuzes dan hij, ik twijfel meer. Remco kan zich 365 dagen per jaar concentreren op zijn werk, zijn dieet... Ik kon dat niet. Ik herinner me de Figuera Champions Classic begin februari. Het was de eerste keer dat ik in de auto zat om hem te volgen. Voor de race zei hij tegen me: ‘Ik ga lekrijden in de finale, zozdat jij stress krijgt om mijn wiel te veranderen.’ Gelukkig gebeurde het tijdens de warming-up... We moesten allebei lachen met de situatie.”
De motor doel ik op, op je fiets blijven zitten is wel onderdeel van de sport natuurlijk.quote:Op zondag 22 september 2024 17:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou ja, dat Vine valt is bijna een zekerheid
Uiteindelijk was het verschil tussen Affini en Tarling nog best groot, je kan je afvragen of hij daadwerkelijk bijna een halve minuut sneller was door de motor.quote:Op zondag 22 september 2024 17:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De motor doel ik op, op je fiets blijven zitten is wel onderdeel van de sport natuurlijk.
Toch een motorquote:Op zondag 22 september 2024 17:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het vermogen viel uit bij Remco en toch kon ie winnen.
erg jammerquote:Op zondag 22 september 2024 17:37 schreef wimderon het volgende:
Stijn ''tisda' Steels is ook binnen geglibberd bij de media.
Het wordt bibberen als Sporza een opvolger voor José moet aanduiden. Aan de andere kant maakt dat de keuze voor Eurosport vrij gemakkelijk.quote:
De helm!quote:Op zondag 22 september 2024 18:18 schreef Marcoss het volgende:
Waar komen deze 2 bizarre tijdritten van Affini opeens vandaan eigenlijk? Vandaag zelfs op een parcours waar hij normaal geen moeite doet voor een goede uitslag
Del Toro start al vrij vroeg, zie ik, die kan wat exoten oprapen.quote:
Wel heel specifiek als de helm laat in het seizoen bij 1 renner opeens toch werkt!quote:
José kan nog gemakkelijk 20 jaar mee.quote:Op zondag 22 september 2024 17:42 schreef wimderon het volgende:
Het wordt bibberen als Sporza een opvolger voor José moet aanduiden. Aan de andere kant maakt dat de keuze voor Eurosport vrij gemakkelijk
Nou, vooruit dan maar.quote:Op zondag 22 september 2024 17:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik heb junioren voor je in de aanbieding.
***************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Albert Withen Philipsenquote:
quote:
https://www.ensie.nl/vlaams-nederlands-woordenboek/strafquote:strafbetekenis & definitie
(bn.) fors, zwaargebouwd: een straffe kerel
knap, goed, bekwaam, ervaren: straf in iets zijn
erg, kras, sterk.
- dat is straf, dat is sterk.
- het strafste is, het ergste is.
- straffe taal, stoere taal, krasse taal.
‘Ik ben niet de sheriff van de nucleaire industrie’, betoogde Deleuze. Daarmee wilde hij kwijt dat het niet aan hem was om te zeggen wie schuldig was aan de lekkende vaten. Straffe taal sprak hij woensdag - in tegenstelling tot een week geleden - niet. - GvA, 13-02-2003.
Was vroeger ook al een goede tijdrijder toch?quote:Op zondag 22 september 2024 18:18 schreef Marcoss het volgende:
Waar komen deze 2 bizarre tijdritten van Affini opeens vandaan eigenlijk? Vandaag zelfs op een parcours waar hij normaal geen moeite doet voor een goede uitslag
Ja, maar de laatste keer dat hij echt presteerde in een goed veld, was 3 jaar geleden, denk ik. En dat was ook altijd op parcoursen met amper hoogteverschil.quote:Op zondag 22 september 2024 19:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Was vroeger ook al een goede tijdrijder toch?
Affini is helemaal vernaggeld als knecht vind ik.quote:Op zondag 22 september 2024 19:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar de laatste keer dat hij echt presteerde in een goed veld, was 3 jaar geleden, denk ik. En dat was ook altijd op parcoursen met amper hoogteverschil.
(Of ik moet ergens een tijdrit gemist hebben)
Del Toro, Segaert, Christen, Rafferty. Ze moeten zich stuk voor stuk doodschamen.quote:Op zondag 22 september 2024 18:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Del Toro start al vrij vroeg, zie ik, die kan wat exoten oprapen.
Kan Segaert toch maar weer 2e worden
Johquote:Op zondag 22 september 2024 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
https://www.ensie.nl/vlaams-nederlands-woordenboek/straf
Ik wacht op reconstructie van Renaat zijn manische episodequote:Op maandag 23 september 2024 07:51 schreef DeeBee het volgende:
https://sporza.be/nl/2024(...)-team~1727015713567/
Een reconstructie.
Op EK was Remijn 40 seconden trager na 30km, nu na 10km op zelfde soort parcours al bijna halve minuut.quote:Op maandag 23 september 2024 10:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Chaleil fors trager dan Van Kerckhove. Dat is een eerste indicatie dat dit een hele goeie tijd is. Maar goed, alles na Albert kan vriezen of dooien.
Koning Albert maakt hier korte metten mee.quote:Op maandag 23 september 2024 10:27 schreef TheArt het volgende:
Denk dat het zelfs de winnende tijd is voor Van Kerckhove.
We gaan het zien. Denk hij hier meer dan zijn handen vol mee gaat hebben.quote:Op maandag 23 september 2024 10:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Koning Albert maakt hier korte metten mee.
That escalated quicklyquote:Op maandag 23 september 2024 10:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Withen Philipsen is een fraud.
Algemeen bekend dat mijn piramides nooit waarheid betreffen.quote:Op maandag 23 september 2024 11:10 schreef Marcoss het volgende:
Absolute non-kenner, die Koffieplanter!
Dat is de andere Rafferty.quote:Op maandag 23 september 2024 16:19 schreef wimderon het volgende:
Rafferty op een BMC met een KASK-helm. Geen vertrouwen in de rommel van Vaughters en Peter Schep kennelijk.
Al besproken.quote:Op maandag 23 september 2024 16:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat is de andere Rafferty.
Segaert weer 2e zou wel leuk zijnquote:Op maandag 23 september 2024 16:36 schreef Szura het volgende:
Krijgen we een Spanjaard aan het feest?
Nu dan toch wel.quote:Op maandag 23 september 2024 17:13 schreef DiegoFuser het volgende:
Renaat weigert de tijd van de Spanjaard te erkennen.
De nieuwe Niklas Axelsson.quote:Op maandag 23 september 2024 17:23 schreef VoMy het volgende:
Een Zweed die iets kan op sportief gebied, daar heb je er niet veel van.
Opvolger van erkend dopeur Frederik K.?
Da's niet evident.quote:Op maandag 23 september 2024 17:25 schreef wimderon het volgende:
Als de kilometeraanduiding klopt heeft bij 6 minuten voor 6 kilometer.
Ja maar Renaat ziet het anders.quote:Op maandag 23 september 2024 17:29 schreef The_Undertone het volgende:
Maar Soderqvist ligt toch voor op Segaert?
Wat?quote:Op maandag 23 september 2024 18:05 schreef Faraday01 het volgende:
Houdt iemand de lokale Brienenoord in de gaten voor @:Koffieplanter in verband met de faal van Philipsen?
We schrijven Thieu alvast met potlood op.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is weeral een gigantische hoeveelheid. De dagen daarna wordt het niet warmer, wel iets droger. Maar het zal er dit weekend toch nat en fris bijliggen.
De 140kg wegende Mes Pildaursen zien ze nooit meer terug en hij pakt z'n tweede titelquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
We schrijven Thieu alvast met potlood op.
Wat dacht je van die door het fenomeen Sola getrainde erkend regenrijder?quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De 140kg wegende Mes Pildaursen zien ze nooit meer terug en hij pakt z'n tweede titel
HONGERKLOPPEDquote:Op dinsdag 24 september 2024 10:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat dacht je van die door het fenomeen Sola getrainde erkend regenrijder?
quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeetje, wat een schroeisessie van Ferguson.
quote:“In al mijn jaren in het vrouwenwielrennen heb ik nog nooit zo’n opwindend en uniek talent met zoveel capaciteiten gezien,” aldus ploegbaas Sebastián Unzué.
quote:WK wielrennen moet wijken voor paus: Brusselse eucharistieviering met Franciscus zondag live te volgen op VRT Canvas
Wie de eucharistieviering met paus Franciscus zondagochtend live wil volgen, kan terecht bij VRT Canvas. Om die reden zal het WK wielrennen tijdelijk niet op tv te volgen zijn.
De openbare omroep zendt de misviering van de kerkleider integraal en live uit van 9.15 tot ongeveer 12 uur. De viering is ook integraal te bekijken via het online platform VRT MAX. “De paus die een eucharistieviering voorgaat in ons land is een unieke gebeurtenis. Heel wat Vlamingen willen die meemaken, maar kunnen niet aanwezig zijn in het Koning Boudewijnstadion. Als publieke omroep willen we hierin tegemoetkomen en de viering live uitzenden”, klinkt het.
Het WK wielrennen is zondagvoormiddag daarom tijdelijk niet te zien op VRT 1 of VRT Canvas. De uitzending die om 10.10 uur begint op VRT 1, gaat vanaf 11 uur verder op de livestream, te bekijken via VRT MAX, de Sporza-app en sporza.be. ‘De zevende dag’ blijft op zijn vertrouwde stek op VRT 1 tussen 11 en 13 uur.
quote:
quote:
Het is geloof ik nog nooit zo stil geweest hier in de straat. Niemand staat klaar voor de Mongolen die straks langskomen net na 2 uur..quote:
Zouden ze Bulgarije te vroeg op het podium geroepen hebben?quote:Op woensdag 25 september 2024 15:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het UCI-team is dus een aantal minuten te vroeg vertrokken. De Algerijnse damesploeg heeft nog even een extra pauze genomen.
quote:
Hier heeft Geert een sterke mening over.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het UCI-team is dus een aantal minuten te vroeg vertrokken. De Algerijnse damesploeg heeft nog even een extra pauze genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |