abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215091967
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, ze gaan in Marokko willekeurige Israëliërs arresteren. De wanhoop is wel groot in de Arabische en Islamtische wereld.
Er komen duizenden Israëliers naar
Marokko zonder dat ze worden gearresteerd. Deze beste man is niet zomaar een willekeurige Israëlier. Maar een soldaat.

Maar het past wel in je narratief van de zielige Israelier die in zn eentje moet vechten tegen de grote boze demonische moslims.

Maar wel gebruik maken van havens van islamitische landen en hun infrastructuur. Man man man.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215092968
Goede podcast van Haaretz (gratis te luisteren): https://www.haaretz.com/i(...)78-abfb-fb7fdfd50000

De vrouw die aan het woord komt is Haaretz-correspondent Nagham Zbeedat. Ze heeft veel interessante artikelen, hier kan je ze bekijken: https://www.haaretz.com/t(...)7b-a1af-fef7f36b0000

Twee belangrijke punten die besproken worden:
- Mensen buiten Gaza die complottheorieën verspreiden over Israel en die in dit geval de Gazanen zelf in gevaar brengen.
- Hoe Nagham Zbeedat op een creatieve manier schrijft over het leven van Gazanen van voor en tijdens de oorlog. En daarmee hun menselijkheid belicht.

Ik denk dat beide punten erg relevant zijn voor de lezers en posters in dit topic, want het eerste punt gebeurt hier te vaak en het tweede punt gebeurt hier bijna nooit.
pi_215093221
Kijk die comments eens.

De een na de ander die aan het janken is dat er een Israelische vlag in de studio zou hangen. Die vlag hangt er niet. Het is een foto van Netanyahu die als een moderne godwin staat te speechen tussen nationalistische symbolen.

En dat dit soort zeer geloofwaardige verhalen die zich vooral niet tegen je kunnen keren als moslim zijnde:
quote:
@aighti
2 hours ago
Vroeger was ik pro Israël en vond die joden allemaal heel zielig. Maar als je je gaat verdiepen in wat er allemaal speelt, kan het niet anders dan dat je je tegen de joden in Israël gaat keren. Het leiderschap daar tenminste. Maar de bevolking steunt het
Als je Nederlandse youtube comments ziet denk je al snel dat het gemiddelde IQ van NL zo rond de 75 ligt. Fok is een forum van intellectuelen.
pi_215093820
Iran's proxies zijn allemaal zwaar aan het falen en dat blijkt keer op keer. Het wordt tijd dat ze hun arrogantie aan de kant zetten en de strijd opgeven. Dit gaan ze niet winnen. Israël is op alle gebieden gewoon sterker en slimmer wanneer het op oorlogsvoering aankomt, en door stug door te blijven zetten escaleert de situatie in het Midden-Oosten alleen nog maar verder.

Tegelijkertijd wordt het ook tijd dat Israël gaat nadenken over de eindstreep. De doelpalen lijken constant verzet te worden. De Palestijnen verdienen, hoeveel mensen dat misschien niet willen erkennen, ook rust en vrede na maanden van bloed en verdriet. Ze hebben hun retributie voor 7 oktober nu echt wel gekregen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215093938
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 21:45 schreef Nexum het volgende:
Iran's proxies zijn allemaal zwaar aan het falen en dat blijkt keer op keer. Het wordt tijd dat ze hun arrogantie aan de kant zetten en de strijd opgeven. Dit gaan ze niet winnen. Israël is op alle gebieden gewoon sterker en slimmer wanneer het op oorlogsvoering aankomt, en door stug door te blijven zetten escaleert de situatie in het Midden-Oosten alleen nog maar verder.

Tegelijkertijd wordt het ook tijd dat Israël gaat nadenken over de eindstreep. De doelpalen lijken constant verzet te worden. De Palestijnen verdienen, hoeveel mensen dat misschien niet willen erkennen, ook rust en vrede na maanden van bloed en verdriet. Ze hebben hun retributie voor 7 oktober nu echt wel gekregen.
Gijzelaars zijn nog niet terug, Noord-Israël is nog niet veilig. Of Hamas militair is verslagen weet ik niet.
pi_215094214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 21:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Kijk die comments eens.

De een na de ander die aan het janken is dat er een Israelische vlag in de studio zou hangen. Die vlag hangt er niet. Het is een foto van Netanyahu die als een moderne godwin staat te speechen tussen nationalistische symbolen.

En dat dit soort zeer geloofwaardige verhalen die zich vooral niet tegen je kunnen keren als moslim zijnde:
[..]
Als je Nederlandse youtube comments ziet denk je al snel dat het gemiddelde IQ van NL zo rond de 75 ligt. Fok is een forum van intellectuelen.
Van youtube comments verwacht ik ook niet anders eigenlijk, dat is altijd stront.
pi_215094231
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 21:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Marokko moet zo'n misdadiger berechten. Dat zijn ze verplicht.
Nee, Marokko heeft niets met deze kwestie te maken. Dit is dus simpelweg niet hoe het werkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215094358
Israël :')
Van het ene land naar het andere.
Terroristische daden in Gaza zijn nog niet erg genoeg? Dan maar naar het andere land.

Het lijkt Rusland wel.
Wat doet het Westen? Owh geen reactie?
Dan kunnen we een ander land wel gaan binnenvallen!
Rusland doet dat (nog) niet, Israël heeft zoiets van 'het Westen laat terrorisme toch toe, dus lets go!"
pi_215094678
Blinken loog, en de VS brak haar eigen wet door niet te stoppen met het leveren van wapens aan Israël.

https://www.propublica.or(...)nitarian-aid-blinken

quote:
Blinken told Congress, “We do not currently assess that the Israeli government is prohibiting or otherwise restricting” aid, even though the U.S. Agency for International Development and others had determined that Israel had broken the law.

The U.S. government’s two foremost authorities on humanitarian assistance concluded this spring that Israel had deliberately blocked deliveries of food and medicine into Gaza.

The U.S. Agency for International Development delivered its assessment to Secretary of State Antony Blinken and the State Department’s refugees bureau made its stance known to top diplomats in late April. Their conclusion was explosive because U.S. law requires the government to cut off weapons shipments to countries that prevent the delivery of U.S.-backed humanitarian aid. Israel has been largely dependent on American bombs and other weapons in Gaza since Hamas’ Oct. 7 attacks.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_215095011
quote:

Retributie is maar voor een klein deel het punt. Het gaat erom dat het middenoosten eindelijk eens gaat inzien dat de Tempelberg in Israëlisch gebied ligt, en genoegen gaat nemen met het islamitisch bestuur van de berg en de moskee.

Alleen dan kan het middenoosten (en de rest van de islam) eens gaan profiteren van de aanwezigheid van zoveel kunde en kennis in Israël.
Intolerant voor intolerantie
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 23:08:53 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215095019
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 25 september 2024 @ 23:17:26 #262
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215095083
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:26 schreef bianconeri het volgende:
Israël :')
Van het ene land naar het andere.
Terroristische daden in Gaza zijn nog niet erg genoeg? Dan maar naar het andere land.

Het lijkt Rusland wel.
Wat doet het Westen? Owh geen reactie?
Dan kunnen we een ander land wel gaan binnenvallen!
Rusland doet dat (nog) niet, Israël heeft zoiets van 'het Westen laat terrorisme toch toe, dus lets go!"
Ik heb gelezen dat ze specifiek jehova getuigen bombarderen. Pas maar op!!!
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 23:18:08 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215095089
Waar heb je dat gelezen?
  woensdag 25 september 2024 @ 23:20:30 #264
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215095109
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:18 schreef sp3c het volgende:
Waar heb je dat gelezen?
Mijn dikke duim, net zoals zijn verhaaltje over terrorisme. Gaat helemaal nergens over.
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 23:22:18 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215095119
Goed gesprekje weer hier
pi_215096795
quote:

Rust en vrede gaat daar niet komen, en de enige reden daarvoor is Israel.
Israel terroriseert dat gebied al tientallen jaren. Dus Hamas, Hezbollah en in de toekomst wellicht weer andere groepen zullen altijd wraak blijven zoeken omdat Israel toch wel door blijft gaan.

Dit is een oneindige cirkel omdat Israel het al tientallen jaren doet en ook vast niet zal stoppen.
pi_215096804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 21:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Kijk die comments eens.

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:17 schreef oblo het volgende:

[..]
Van youtube comments verwacht ik ook niet anders eigenlijk, dat is altijd stront.
Niveau op FOK! ligt anders een heel stuk lager.
Hier zijn mensen nog pro-Israel. Echt knettergek.
pi_215096816
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:20 schreef damsco het volgende:

[..]
Mijn dikke duim, net zoals zijn verhaaltje over terrorisme. Gaat helemaal nergens over.
Ah, want burgers bombarderen, ziekenhuizen bombarderen, voedseluitdeelpunten bombarderen, burgers executeren, vermoorden en verkrachten, voedsel en water onthouden is natuurlijk allemaal geen terrorisme.

Nee, is allemaal gewoon onderdeel van oorlog.
:')

(nee, dat is het niet en is allemaal verboden onder het internationale oorlogsrecht)
pi_215096975
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ik ben zelf trots pro-Israel, maar dat betekent niet dat ik alles wat Israel doet goedkeur en niet geef om de Palestijnen. In jouw wereldbeeld is alles zwart-wit, dan snap ik dat voor jou iedereen knettergek lijkt.
pi_215097046
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, want burgers bombarderen, ziekenhuizen bombarderen, voedseluitdeelpunten bombarderen, burgers executeren, vermoorden en verkrachten, voedsel en water onthouden

"Volgens hamas-minister van propaganda"
pi_215097251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:45 schreef bianconeri het volgende:
Gelukkig is dat in het land wel anders en hebben we een fijne (extreem) linkse regering :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215097277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Rust en vrede gaat daar niet komen, en de enige reden daarvoor is Israel.
Israel terroriseert dat gebied al tientallen jaren. Dus Hamas, Hezbollah en in de toekomst wellicht weer andere groepen zullen altijd wraak blijven zoeken omdat Israel toch wel door blijft gaan.

Dit is een oneindige cirkel omdat Israel het al tientallen jaren doet en ook vast niet zal stoppen.
Men had gedacht dat de Arabische generaties na de oprichting de gruweldaden zouden vergeten en dat er dan kosteloos vrede bereikt zou worden zonder enige vorm van recht. The old will die and the young will forget.
pi_215097290
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Men had gedacht dat de Arabische generaties na de oprichting de gruweldaden zouden vergeten en dat er dan kosteloos vrede bereikt zou worden zonder enige vorm van recht. The old will die and the young will forget.
Ja, echt typisch volk dat alles vergeet. Weten we in Europa alles van :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 26 september 2024 @ 11:08:10 #274
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215097339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, want burgers bombarderen, ziekenhuizen bombarderen, voedseluitdeelpunten bombarderen, burgers executeren, vermoorden en verkrachten, voedsel en water onthouden is natuurlijk allemaal geen terrorisme.

Nee, is allemaal gewoon onderdeel van oorlog.
:')

(nee, dat is het niet en is allemaal verboden onder het internationale oorlogsrecht)
_O- cry me a river
pi_215097389
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
Lol
Ik weet het... :{
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')