De TT vloeit voort uit de oorspronkelijke titel van RTL Nieuws.quote:Op zaterdag 21 september 2024 10:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of zelf even nadenken, maar dat zal wel lastig zijn.
En omdat men blijkbaar niet in staat is om normaal zo'n stroomstootwapen te gebruiken (als dat al mogelijk is) is er een verbod afgekondigd.quote:Op zaterdag 21 september 2024 10:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misbruik is al verboden...
En wat wordt het volgende? Schrikdraad verbieden? Geen stroom meer op de wolfwerende rasters want zielig voor de wolven?
Het is geen wapen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
En omdat men blijkbaar niet in staat is om normaal zo'n stroomstootwapen te gebruiken (als dat al mogelijk is) is er een verbod afgekondigd.
Je vergelijking gaat mank, de functie van een hek/stroomdraad is toch echt anders dan dat van een stroomstootwapen bij vee.
Ben dol op varkenshaas, maar graag zonder stroomstootwapen, dan betaal ik maar wat meer.
Misbruik vindt plaats. Dan wordt de handhaving een stuk eenvoudiger door het gebruik van dat ding te verbieden.quote:
Dit is gewoon de doelpalen verzetten.quote:En wat wordt het volgende? Schrikdraad verbieden? Geen stroom meer op de wolfwerende rasters want zielig voor de wolven?
Minister Wiersma en mevrouw van der Plas gaan de stroomstoot apparatuur eerst even op elkaar testenquote:
We snappen ook het verschil tussen een absoluut laatste poging tot redden met een defribilator (met niet altijd gegarandeerd succes) en dat je deze niet als pressiemiddel kunt inzetten.quote:
Een hoop ordinaire proteststemmen van domme kiezers die niet verder kijken dan hun neus lang is. Een meerderheid van die groep neemt niet eens de moeite om het partijprogramma door te lezenquote:Op zaterdag 21 september 2024 08:06 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt dat mensen zo positief over deze partij waren, vooral in het begin.
In ieder geval niet iets stelligs als 'schrapt' omdat ze gaat 'kijken of'.quote:Op zaterdag 21 september 2024 10:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
De TT vloeit voort uit de oorspronkelijke titel van RTL Nieuws.
Het verbod is aangekondigd door de voorganger van Wiersma, en zij wil dat terugdraaien. Wat zou jij dan een geschikte TT vinden die ook nog passend is in de daarvoor beschikbare ruimte?
Caroline was zo lekker sympathiek! Een vrouw van het volk!!!!quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Een hoop ordinaire proteststemmen van domme kiezers die niet verder kijken dan hun neus lang is. Een meerderheid van die groep neemt niet eens de moeite om het partijprogramma door te lezen
Hou je beschuldigingen maar voor je, TS opent met goede bedoelingen dit topic.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
In ieder geval niet iets stelligs als 'schrapt' omdat ze gaat 'kijken of'.
Dat is een wereld van verschil.
Oftewel fake news.
Maar goed, alles voor de kliks he. Zieke shit.
Die is van Fee naar Feeks veranderdquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Caroline was zo lekker sympathiek! Een vrouw van het volk!!!!
de stroomstoot sterkte is vergelijkbaar met schrikdraad, waarmeee ze wolven willen plagenquote:Op vrijdag 20 september 2024 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben geschokt en enorm verrast.
de stroomsterkte is lager dan gem schrikdraadquote:Op zaterdag 21 september 2024 08:16 schreef Starhopper het volgende:
Misschien moet dat kutwijf van de BBB eens een schok van een stroomstootwapen voelen. Eens zien of ze het dan nog eens is met het schrappen van het verbod.
quote:Hoeveel stroom gaat er op een schrikdraad?
De spanning op een schrikdraad kan variëren afhankelijk van het specifieke schrikdraadsysteem. Over het algemeen wordt een spanning van enkele duizenden volts gebruikt op schrikdraad voor veeomheiningen. Vaak varieert dit tussen 4.000 en 10.000 volt.30 jan 2024
quote:Hoeveel volt heeft een veeprikker?
De veeprikker geeft elektrische pulsen van 5000 Volt.
''De minister gaat nu praten met de veesector, in een poging te voorkomen dat Nederland strenger wordt dan andere Europese landen.''quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hou je beschuldigingen maar voor je, TS opent met goede bedoelingen dit topic.
Schijnbaar kun je zelf ook geen passende TT bedenken, dus hebben anderen het gedaan.
Als er een verbod op komst is, kan haar bemoeienis maar één ding betekenen.
Test je het ook even op jezelf?quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de stroomsterkte is geljk aan schrikdraad
[..]
heb jij nooit op schrikdraad gepist vroeger?quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Test je het ook even op jezelf?
Nee.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heb jij nooit op schrikdraad gepist vroeger?
quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben geschokt en enorm verrast.
je moet wel de huid raken anders voelt niemand hetquote:Op zaterdag 21 september 2024 07:11 schreef Twiitch het volgende:
Mag ik ook zo'n ding hebben dan. Lijkt me wel handig als iemand aan het treuzelen is in een drukke winkelstraat.
quote:Hoeveel stroom gaat er op een schrikdraad?
De spanning op een schrikdraad kan variëren afhankelijk van het specifieke schrikdraadsysteem. Over het algemeen wordt een spanning van enkele duizenden volts gebruikt op schrikdraad voor veeomheiningen. Vaak varieert dit tussen 4.000 en 10.000 volt.30 jan 2024
je kunt ze zo kopen hoor niks raarsquote:Hoeveel volt heeft een veeprikker?
De veeprikker geeft elektrische pulsen van 5000 Volt.
quote:Hoeveel volt mag er maximaal op een schrikdraad staan?
Ze hebben een dikke vacht en zijn dus zeer ongevoelig voor de stroomimpulsen.
In dit geval kan slechts een schrikdraadapparaat met voldoende hoge spanning voor de noodzakelijke veiligheid zorgen.
Deze spanning mag niet minder dan 4000 volt zijn.
quote:Schrikdraadomheiningen
Een goed uitgevoerde en goed onderhouden schrikdraadomheining die voldoet aan onderstaande criteria beschermt nagenoeg 100% tegen indringen van wolven.
schrikdraadhoogtes:
onderste overal 15-20 cm van grond
onder de 60 cm max 20 cm ruimte tussen de schrikdraden
boven de 60 cm max 30 cm tussenruimte
bovenste schrikdraad min. 120 cm van grond
dit leidt tot een omheining van 5 of 6 schrikdraden volgens de hoogtes aangegeven op de figuur hiernaast
min. 4500 V
min. 1,5 J impulsenergie
Nederland zou juist strenger moeten worden dan het EU-gemiddelde, zodat we eerder afscheid kunnen nemen van de totaal niet duurzame en verderfelijke bio-industrie. Hoe meer veeboeren uit eigen overweging stoppen, hoe meer het is in het voordeel van het algemene belang. We profiteren er allemaal van als de staat van de natuur hersteld en er niet meer massaal op inefficiënte wijze voedsel voor de buitenlandse markt wordt geproduceerd (wat ook nog eens zeer slecht is voor de klimaatdoelstellingen).quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
''De minister gaat nu praten met de veesector, in een poging te voorkomen dat Nederland strenger wordt dan andere Europese landen.''
Praten met de veesector, omdat we te streng worden.
Dat zegt genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Een dier dat zich één keer stoot tegen schrikdraad, doet het vervolgens niet meer.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
je moet wel de huid raken anders voelt niemand het
de stroomsterkte is lager dan gem schrikdraad
[..]
[..]
je kunt ze zo kopen hoor niks raars
[..]
[..]
Ze heeft van die gemene wenkbrouwen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:57 schreef Vincent_student het volgende:
Ik had al eerder in dit forum geschreven dat ik Femke Wiersma een lekker ding vind. Het is ongelooflijk hoe dat in een mannenbrein 180 graden kan draaien. Nu ik dit nieuws lees is dat gevoel helemaal en dan ook totaal verdwenen. Sterker nog, ik merk dat ik haar plotseling lelijk ben gaan vinden, te mager, lelijk haar, knokige benen. Ik vind er helemaal niks meer aan, zelfs afstotend!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |