Linkje: https://url42.collincrowd(...)RfUeH06AnDJKSg-3D-3Dquote:Op vrijdag 27 september 2024 13:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe (stapel-) financiering via Collin met een 4e hypotheek:
Smart Body & Mind 3
¤ 50.000 | 9,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/smart-body-mind-3/
quote:Op maandag 30 september 2024 10:48 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje influencer
1e hypotheek, CollinSchulden maken en vlotte babbels gaan hem beter af dan geld verdienen, ik laat hem even lopen, of iemand hier moet er anders over denken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Kort door de bocht, hoge omzet, veel schulden en weinig verdienen.quote:Op maandag 30 september 2024 11:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Schulden maken en vlotte babbels gaan hem beter af dan geld verdienen, ik laat hem even lopen, of iemand hier moet er anders over denken?
Ik sla ook over. Veel schulden, lage nettowinst t.o.v. omzet en het risico van een te lage opbrengst bij gedwongen verkoop.quote:Op maandag 30 september 2024 11:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Schulden maken en vlotte babbels gaan hem beter af dan geld verdienen, ik laat hem even lopen, of iemand hier moet er anders over denken?
Ja zo heb ik het ook gelezen.quote:Op maandag 30 september 2024 10:40 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
De CRE update heeft het volgens mij alleen over veiling van de aandelen in de andere vennootschap (extra zekerheid die recentelijk aan het project is toegevoegd) en helemaal niet over veiling van de garageboxen waar hypotheek op is.
Er staat "...aandelen van de leningnemer en/of objectvennootschap...", lijkt mij dus beiden. In het bericht van 14/8 stond nog 'eerste recht van hypotheek en aanvullende zekerheden' uitgewonnen gaan worden. Zover mijn info gaat zijn de aandelen van de geldnemer niet verpand en bedoelen ze daar het "hypotheek recht".quote:Op maandag 30 september 2024 10:40 schreef OpDieFiets het volgende:
De CRE update heeft het volgens mij alleen over veiling van de aandelen in de andere vennootschap (extra zekerheid die recentelijk aan het project is toegevoegd) en helemaal niet over veiling van de garageboxen waar hypotheek op is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1.3miljoen lening (deel1+2) met 1ste hypotheek op pand, direct te investerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.120k lening (maar er is ook een eerder deel) met 2de hypotheek woonhuis, morgenavond te investerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor mij een grote bocht en wegwezen.quote:Op maandag 30 september 2024 11:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Schulden maken en vlotte babbels gaan hem beter af dan geld verdienen, ik laat hem even lopen, of iemand hier moet er anders over denken?Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
quote:120k lening (maar er is ook een eerder deel) met 2de hypotheek woonhuis, morgenavond te investerenDie 2e hypotheek geldt volgens mij alleen voor de lening deel 2. Verpanding is wel gezamenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De toko is in 2023 behoorlijk ingestort lijkt het. Ze wijten het aan het niet verder kunnen groeien qua omzet maar volgens mij was er met die omzet in 2023 weinig mis.
Echter de brutowinst marge op de drank is ingestort van 46% naar 30%. Teveel flessen gratis en met hoge korting weggegeven? Als dan ook nog de overhead kosten stijgen dan maak je verlies. Opening 2e vestiging klinkt als een vlucht voorwaarts ......want ze gaan regelrecht naar de afgrond met zulke cijfers.
Ze hebben toch al zitten prutsen aan de cijfers want het eigen vermogen 31-12-2022 bedraagt 60.246 euro en op 1-1-2023 nog maar 40.246 euro, tegelijkertijd is de voorraad met 20K lager gewaardeerd dus ik vermoed dat ze er achter zijn gekomen dat voorraad en marge 2022 veel te hoog waren bepaald.Pecunia non olet![]()
Scheelt wel een slok op een borrel als hypotheek alleen voor deze lening geldt.quote:Op maandag 30 september 2024 14:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die 2e hypotheek geldt volgens mij alleen voor de lening deel 2. Verpanding is wel gezamenlijk.
Ik lees het er ook niet geheel uit en er is geen EBI die wellicht duidelijk is op dit punt.![]()
Om precies te zijn staat er: "...de aandelen van de leningnemer en/of objectvennootschap van het garageboxenpark in Lehre, dat recent nog als aanvullende zekerheid is toegevoegd aan de propositie". Zoals ik dat lees gaat het dus om aandelen van het garageboxenpark in Lehre,die in het bezit zijn van leningnemer dan wel objectvennootschap.quote:Op maandag 30 september 2024 13:05 schreef tnhb het volgende:
[..]
Er staat "...aandelen van de leningnemer en/of objectvennootschap...", lijkt mij dus beiden.![]()
Daarnaast hebben de ondernemers aangegeven tot zekerheid een tweede hypotheek op de woning te willen afgeven. Er is sprake van een overwaarde van 250.000 euro. De inschrijving zal 185000 euro worden, zodat beide leningen hiervoor gedekt gaan worden en weer meer lucht moeten gaan geven.quote:Op maandag 30 september 2024 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Scheelt wel een slok op een borrel als hypotheek alleen voor deze lening geldt.
Ik lees het er ook niet geheel uit en er is geen EBI die wellicht duidelijk is op dit punt.
Toch voor beide.
Een nuttige reparatie voor de geldleners lening 1, maar voor lening 2 idd minder slokken op/van de borrel.
Maar nog steeds dekkend.
Ik twijfel. Om nou alleen op basis van de zekerheid te gaan investeren, trekt mij niet zo.Pecunia non olet![]()
quote:Op maandag 30 september 2024 13:26 schreef Tjalala het volgende:
WvjG heeft ook nog wat projecten:
66k lening 8.75% met 2de hypotheek woonhuis, direct te investerenDeze zit inmiddels vol. Ook geen hoogvlieger met bescheiden winst en negatief bedrijfskapitaal. Ook hypothecaire dekking middels 2e hypotheek. Betere vooruitzichten dan de drankwinkel. Daarom wel meegenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet![]()
Ik vind het ook wel mooi dat er bij de zekerheden staat dat er nog een studieschuld isquote:Op maandag 30 september 2024 15:02 schreef obligataire het volgende:
[..]
Deze zit inmiddels vol. Ook geen hoogvlieger met bescheiden winst en negatief bedrijfskapitaal. Ook hypothecaire dekking middels 2e hypotheek. Betere vooruitzichten dan de drankwinkel. Daarom wel meegenomen.![]()
![]()
quote:Op maandag 30 september 2024 13:26 schreef Tjalala het volgende:
WvjG heeft ook nog wat projecten:
66k lening 8.75% met 2de hypotheek woonhuis, direct te investerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1.3miljoen lening (deel1+2) met 1ste hypotheek op pand, direct te investerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.120k lening (maar er is ook een eerder deel) met 2de hypotheek woonhuis, morgenavond te investerenStichting Pim voor de basis meegenomen. Redelijk veilig project met een zeer hoge gunwaarde voor toch nog 7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Gelukkig heeft DUO (of hoe heet dat tegenwoordig) geen hypotheekrecht)quote:Op maandag 30 september 2024 16:35 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel mooi dat er bij de zekerheden staat dat er nog een studieschuld isHet zal wel zijn privéopnamen beīnvloeden denk ik. Alhoewel met deze winst zijn draagkracht voor de aflossingsberekening niet spectaculair is.
Pecunia non olet![]()
Collin even uit de lucht:quote:Momenteel wordt er een verbeterde versie van het Collin Crowdfund platform online geplaatst. Over enkele minuten zal het platform weer beschikbaar zijn voor gebruik. Excuses voor het ongemak!
Als u vragen heeft kunt u op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur contact opnemen met onze servicedesk.
E-mail: info@collincrowdfund.nl
Telefoon: 085 - 401 65 46 (Lokaal tarief)![]()
Werkt weer! Nieuw https://www.collincrowdfund.nl/ebbis-kade-b-v/quote:
Wil deze wel basis meenemen dus als er een linkje is dan graag.![]()
GVE vervroegde aflossing inclusief boeterente. Slechts 1 vd 4 jaar gelopen. Was 7,5% rente
Project 27421 Werkkapitaal OG portefeuille![]()
Brasserie Paris, geborgde lening, voor wie interesse heeft. Ikzelf heb al in een paar van hun restaurants geinvesteerd, dus laat deze even gaan. Weet niet of dit linkje werkt, dus hoor het graag.
https://horecacrowdfundin(...)dam-geborgd-0l0oq8lz![]()
Vers linkje
Ebb*s KadeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het linkje werkt prima. Dit is geen persoonlijke link, in tegenstelling tot het linkje dat je krijgt bij automatisch investeren. Geborgde leningen zijn ook altijd terug te vinden via: https://horecacrowdfunding.nl/geborgde-leningenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:51 schreef boertje2024 het volgende:
Brasserie Paris, geborgde lening, voor wie interesse heeft. Ikzelf heb al in een paar van hun restaurants geinvesteerd, dus laat deze even gaan. Weet niet of dit linkje werkt, dus hoor het graag.
https://horecacrowdfundin(...)dam-geborgd-0l0oq8lz
Zelf doe ik niet mee met deze lening, omdat ik al in de niet-geborgde lening zit.
Wat ik me nog afvroeg, zouden de ondernemers die een geborgde lening aanvragen via HCN allemaal al klant zijn bij deze horecatoeleverancier - die borg staat - of zouden ze klant worden zodat ze van de geborgde lening gebruik kunnen maken. In dit geval: twee procentpunt over ¤250K is een mooie besparing, maar als je daardoor verplicht moet afnemen bij deze leverancier ben je een deel van je ¤5.000 voordeel misschien alweer kwijt.![]()
Zimo B.V.quote:
¤ 350.000 | 8,0% rente | 36 maanden | Investeerders: 397
https://www.collincrowdfund.nl/w-rijfkogel/ volledig afgelost na 22 maanden
Forum Opties Forumhop: Hop naar: