Van die andere partijen in de coalitie verwacht ik dit soort vals ondemocratisch gekonkel wel. Het NSC en Pieter Omtzigt in het bijzonder hebben altijd hoog van de toren geblazen over vertrouwen in en het belang van de democratische rechtsstaat en vinden het nu blijkbaar niet erg om al die principes in een keer overboord te kieperen. Laffe tarrels zijn het, bang voor Wilders.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En de andere partijen in de coalitie. Uiteindelijk is Wilders het probleem, de rest laat zien geen probleem Nederland te grabbel te gooien voor een plekje in de coalitie.
En als klap op de vuurpijl was Pieter er zelf niet bij. Ontspringen van verantwoordelijkheid is nu het thema van het kabinet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Van die andere partijen in de coalitie verwacht ik dit soort vals ondemocratisch gekonkel wel. Het NSC en Pieter Omtzigt in het bijzonder hebben altijd hoog van de toren geblazen over vertrouwen in en het belang van de democratische rechtsstaat en vinden het nu blijkbaar niet erg om al die principes in een keer overboord te kieperen. Laffe tarrels zijn het, bang voor Wilders.
Ik begin steeds meer te vermoeden dat Pieter bewust thuis is gaan zitten om dit debat niet mee te hoeven maken, aangezien hij natuurlijk haarfijn wist wat er aan ging komen. Laat z'n secondant de klappen maar opvangen .quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En als klap op de vuurpijl was Pieter er zelf niet bij. Ontspringen van verantwoordelijkheid is nu het thema van het kabinet.
Jup, dan zit je in de goede richting. Ook Faber was er niet bij, het afleggen van verantwoording is voor deugers.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te vermoeden dat Pieter bewust thuis is gaan zitten om dit debat niet mee te hoeven maken, aangezien hij natuurlijk haarfijn wist wat er aan ging komen. Laat z'n secondant de klappen maar opvangen .
Kan ook onbewust zijn. Misschien ervoer hij grote stress vanwege dit geclown leidend tot een terugval in die burnout klachten die hij eerder had.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te vermoeden dat Pieter bewust thuis is gaan zitten om dit debat niet mee te hoeven maken, aangezien hij natuurlijk haarfijn wist wat er aan ging komen. Laat z'n secondant de klappen maar opvangen .
Een andere NSC'er staat er misschien minder onwennig, maar niemand kan Omtzigt daar natuurlijk vervangen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
NSC moet misschien ook iemand anders dan van Vroonhoven naar voren schuiven lijkt me. Die bakt er echt helemaal niks van. Onbegrijpelijke teksten. Dat ze vanuit het niets grapte over een motie van wantrouwen over de transgender wet was dan wel grappig maar toch ook tamelijk bizar.
Dat maakt eigenlijk weinig uit de speculatie erover is natuurlijk redelijk zinloos. In elk geval kan hij best teken van leven geven hier. Je kunt heus wel je rust pakken maar toch íets zeggen. Blijft hij niets zeggen zou ik als we dan speculeren inderdaad denken dat hij vooral deze timing koos om zijn collega de klappen in het debat te laten vangen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan ook onbewust zijn. Misschien ervoer hij grote stress vanwege dit geclown.
Je zou voor de grap het dronken gebrabbel moeten terugkijken van Baudet. Verder uiteraard geen oplossing, veel moties en ook geen fux given door het kabinet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:11 schreef kladderadatsch het volgende:
Heb gisteren het einde niet gehaald wegens slaapgebrek en een beste fles whiskey van 46%, maar is de kwestie uiteindelijk naar tevredenheid opgelost of gaan ze vandaag verder?
Welke kwestie?quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:11 schreef kladderadatsch het volgende:
Heb gisteren het einde niet gehaald wegens slaapgebrek en een beste fles whiskey van 46%, maar is de kwestie uiteindelijk naar tevredenheid opgelost of gaan ze vandaag verder?
Ja, Baudet had ik al gezien, het was weer vér over het randje... Maar verder is alles in feite dus gebleven zoals het was. Sad.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je zou voor de grap het dronken gebrabbel moeten terugkijken van Baudet. Verder uiteraard geen oplossing, veel moties en ook geen fux given door het kabinet.
Deze kwestie dus. Die overige stemmen, buiten de 88 van het kabinet waren zeker afkomstig van de SGP?quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke kwestie?
Om het met spoedwetgeving in plaats van crisiswetgeving op te lossen werd weggestemd iets van 56 tegen 90 ofzo.
NSC gaf uiteraard niet thuis. Boeit het dat alle ambtenaren zeggen doe het niet dit is extreem slecht bestuur en slecht voor de rechtsstaat. NSC heeft met Wilders afgesproken dat de noodwet er hoe dan ook komt en van Vroonhoven vond dat afspraak is afspraak ook extreem belangrijk is.
Tegelijk vond ze het ook vervelend dat het zo loopt dus leek ze te zinspelen op dat ze bijn NSC hopen dat de noodwetgeving uiteindelijk bij de RvS of rechter sneuvelt.
Ja, wat verwacht je precies, Dit is hoe het de hele tijd zal gaan wanneer Wilders is betrokken. Die spuugt op onze grondwet en gaat hiermee door totdat zijn eigen kiezers hem afstraffen. En die vinden het juist prachtig, dus wen er maar aan. Het wordt interessant hoe sterk ons land is bewapend tegen dit soort dictatoriale trekjes en antidemocratische sentimenten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:17 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, Baudet had ik al gezien, het was weer vér over het randje... Maar verder is alles in feite dus gebleven zoals het was. Sad.
Rutte heeft 15 jaar lang gelogen. So what?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:58 schreef klaasweetalles het volgende:
Ze heeft gelogen
Hoe kan deze dame nog in dit kabinet blijven zitten
Weg ermee
Dat is achteraf geclondeerdquote:Op vrijdag 20 september 2024 12:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Rutte heeft 15 jaar lang gelogen. So what?
En dat vond je geen probleem?quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Rutte heeft 15 jaar lang gelogen. So what?
Asielminister Faber denkt noodrecht te kunnen doorzetten - https://nos.nl/l/2537862quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:17 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, Baudet had ik al gezien, het was weer vér over het randje... Maar verder is alles in feite dus gebleven zoals het was. Sad.
[..]
Deze kwestie dus. Die overige stemmen, buiten de 88 van het kabinet waren zeker afkomstig van de SGP?
Het maakt niet uit. Het is weer hwt perfecte argument om geen kritiek te hebben. Je ziet het op Social Media ook. Ipv kritiek op de zwartgelakte documenten gaat het alleen maar over de toeslagenaffaire. Alsof het een het andere opheftquote:
Als dit zo zou zijn en NSC boeit hun zetelaantal niet. Dan zou van Vroonhoven toch gisteren nadat duidelijk werd dat de noodwetgeving alleen moet om Wilders tevreden te stellen. Nadat Wilders dus NSC voor het blok zette. Met zijn afspraak is afspraak, dat gaat boven goed bestuur.quote:Op vrijdag 20 september 2024 07:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat ze bij NSC zoveel interesse hebben in de peilingen. Ja, ze moeten blijven bestaan, maar 3-7 zetels is ook prima. Ik denk echt niet dat ze gaan draaien op dit punt, daarvoor hebben ze zich teveel ingegraven. Nu afschieten was teveel gevraagd en ook nooit de verwachting van iemand, dat afschieten doen ze denk ik gewoon achter de schermen in de ministerraad. Uitermark gaat hier nooit mee instemmen en dat is ook precies de reden dat ze op die plek zit.
De rechtsstaat in handen van een rechter, maar wel een rechter die in het kabinet is geplaatst om op die rechtsstaat te letten.
De beste man is bekend met burn-outachtige klachten natuurlijk. Dat maakt de kans dat dit “gewoon” medisch is een stuk groter. Beetje flauw om dit zo weg te zetten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat maakt eigenlijk weinig uit de speculatie erover is natuurlijk redelijk zinloos. In elk geval kan hij best teken van leven geven hier. Je kunt heus wel je rust pakken maar toch íets zeggen. Blijft hij niets zeggen zou ik als we dan speculeren inderdaad denken dat hij vooral deze timing koos om zijn collega de klappen in het debat te laten vangen.
Wanneer denken we trouwens dat de noodtoestand nu uitgeroepen gaat worden eigenlijk. Zie net dat Faber er nog mee schermt en dat ze het heeft over dat op deze manier het binnen dagen in plaats van weken kan.
Geen idee waarom als het in dagen kan we er nu nog niet inzitten maargoed.
Schoof zei al dat het besluit niet vandaag en ook niet volgende week in de ministerraad genomen zou worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat maakt eigenlijk weinig uit de speculatie erover is natuurlijk redelijk zinloos. In elk geval kan hij best teken van leven geven hier. Je kunt heus wel je rust pakken maar toch íets zeggen. Blijft hij niets zeggen zou ik als we dan speculeren inderdaad denken dat hij vooral deze timing koos om zijn collega de klappen in het debat te laten vangen.
Wanneer denken we trouwens dat de noodtoestand nu uitgeroepen gaat worden eigenlijk. Zie net dat Faber er nog mee schermt en dat ze het heeft over dat op deze manier het binnen dagen in plaats van weken kan.
Geen idee waarom als het in dagen kan we er nu nog niet inzitten maargoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |