Ik ga hier zo goed op.quote:Op zondag 22 september 2024 13:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh ja, de verplichte spreiding van zoveel mogelijk gelukszoekende kansloze uitkeringsgenietende figuren
Je kunt dus gewoon niet begrijpend lezen, zoveel is wel duidelijk.quote:Op zondag 22 september 2024 13:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In de OP gaat het letterlijk over asielbeleid zoals in de troonrede werd voorgedragen. Bijvoorbeeld wat ik al stelde over een tewerkstellingsvergunning voor mensen in een AZC. Maar ik ga wel goed op dit soort semi-grappige posts over medicatie op het moment dat het inhoudelijk wordt
Ja, je mag alles tegen me zeggen zonder dat m’n hartslag een slagje omhoog gaat, maar is het niet handiger om je gewoon eens in te lezen in de materie? Dan kom je ook met iets inhoudelijks in plaats van holle teksten als: grote hoeveelheden uitkeringstrekkende bla bla.quote:Op zondag 22 september 2024 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kunt dus gewoon niet begrijpend lezen, zoveel is wel duidelijk.
Tja, als jij niet inhoudelijk wil ingaan op bijvoorbeeld een tewerkstellingsvergunning (ga ik er maar rustig vanuit dat je geen idee hebt wat dat is en hoe het werkt) ga ik toch niet verder op een volgend onderdeel wat weer te zware kost is?quote:Op zondag 22 september 2024 13:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel anders nog een keer hoe je rant tegen rechtse users ontopic is.
Het probleem is echter nog steeds dat men niet bouwt naar de wens van de mensen die geen geloof aanhangen.quote:Op zondag 22 september 2024 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zowaar een keer met je eens.
Nou ja, als je je geloof verder privé houdt is het ook goed.
Tja, deze groep migranten zorgt nu eenmaal voor de meeste problemen, dat is wel duidelijk aan alle criminaliteit en overlast rondom AZCs. De realiteit is namelijk dat een stel kansarme gelukzoekers uit Syrië of Algerije, sneller voor problemen zorgen dan een expat uit India of Zuid-Korea.quote:Op zondag 22 september 2024 13:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is een minderheid in je 11% van alle immigranten. Misschien moet je je focus verleggen op de daadwerkelijke problematiek rondom migratie.
Statushouders dragen niets bij, de meerderheid werkt na 5 nog steeds niet, dus dat argument kan de prullenbak in.quote:Op zondag 22 september 2024 13:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik weet niet wat een billenwas-argument is, maar mocht je willen doen alsof onze huidige economie op deze manier kan blijven draaien snap ik wel dat je niet verder komt dan je domme argumenten tot nu toe.
Of een arbeidersmigrant uit Polen.quote:Op zondag 22 september 2024 14:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, deze groep migranten zorgt nu eenmaal voor de meeste problemen, dat is wel duidelijk aan alle criminaliteit en overlast rondom AZCs. De realiteit is namelijk dat een stel kansarme gelukzoekers uit Syrië of Algerije, sneller voor problemen zorgen dan een expat uit India of Zuid-Korea.
Houd op met dat fobie-gejank.quote:
Een expat is geen asielzoeker. Een expat zit geen dag in een AZC, is niet afhankelijk van de vergunningen en kan vanaf het moment dat ie uit het vliegtuig stapt op pad voor huisvesting. Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 22 september 2024 14:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, deze groep migranten zorgt nu eenmaal voor de meeste problemen, dat is wel duidelijk aan alle criminaliteit en overlast rondom AZCs. De realiteit is namelijk dat een stel kansarme gelukzoekers uit Syrië of Algerije, sneller voor problemen zorgen dan een expat uit India of Zuid-Korea.
Dus zitten we al heel snel bij het stukje “arbeid”. Wat iets fundamenteel anders is dan een arbeidsmigrant.quote:Op zondag 22 september 2024 14:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Statushouders dragen niets bij, de meerderheid werkt na 5 nog steeds niet, dus dat argument kan de prullenbak in.
Je bent anders de allereerste in dit topic die begint over de troonrede en asielbeleid. Misschien moet je jezelf even wat minder blind staren over wie wat roept, maar iets meer moeite doen over wat er in de OP staat. Dan loop je ook minder risico om zwaar offtopic te gaan en daarop gewezen te worden door mensen zoals ik, waar je dan vervolgens als een rode lap op reageert.quote:Op zondag 22 september 2024 13:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, je mag alles tegen me zeggen zonder dat m’n hartslag een slagje omhoog gaat, maar is het niet handiger om je gewoon eens in te lezen in de materie? Dan kom je ook met iets inhoudelijks in plaats van holle teksten als: grote hoeveelheden uitkeringstrekkende bla bla.
Blijkbaar kunnen expats zich wel gedragen. Dat is waar hij op doelt.quote:Op zondag 22 september 2024 14:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een expat is geen asielzoeker. Een expat zit geen dag in een AZC, is niet afhankelijk van de vergunningen en kan vanaf het moment dat ie uit het vliegtuig stapt op pad voor huisvesting. Bijvoorbeeld.
Dit snapte je vorige week ook al niet (hoewel het toen nog over Oekraïne ging ipv India of Zuid-Korea).
Lees je nou gewoon eens in, ontzettend vermoeiende lutser.
Neuh, dat bedoelt ie nietquote:Op zondag 22 september 2024 14:09 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen expats zich wel gedragen. Dat is waar hij op doelt.
Dit is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag. Ik vroeg om een max, Harvest begon over de boeren, jij begint over de vergrijzing.quote:Op zondag 22 september 2024 13:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat je je eerst moet realiseren dat onze huidige economie gebaseerd is op de situatie na de Tweede Wereldoorlog waarbij vrijwel alle gezinnen op meer dan 5 kinderen zaten. We zitten nu dus met een extreme vergrijzing waardoor je de toestroom op een bepaald vlak niet eens kán stoppen om de huidige economie draaiende te houden.
Als het merendeel van de mensen nou eens alle kanten van immigranten zouden willen bekijken is een groot deel van de discussie al opgelost.
Ik beweer ook nergens dat een expat een asielzoekers is? Jij wil zelf de discussie verleggen naar alle kanten van migratie en het niet alleen over de 11% asielzoekers hebben, dit geef je zelf aan. Daarom kom ik met een argument waarom die 11% wél constant ter discussie staat.quote:Op zondag 22 september 2024 14:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een expat is geen asielzoeker. Een expat zit geen dag in een AZC, is niet afhankelijk van de vergunningen en kan vanaf het moment dat ie uit het vliegtuig stapt op pad voor huisvesting. Bijvoorbeeld.
Dit snapte je vorige week ook al niet (hoewel het toen nog over Oekraïne ging ipv India of Zuid-Korea).
Lees je nou gewoon eens in, ontzettend vermoeiende lutser.
De CBS-cijfers waarvan later bleek dat ze het tegenovergestelde stelden dan waar je ze voor aanhaaldequote:Op zondag 22 september 2024 14:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En in onze discussie laatst sloeg de plank ook al volledig mis door de meest bespottelijke drogredenaties en verzinsels op te hoesten, waarbij je mij probeerde te gaslighten over cijfers die ik nota bene van de site van het CBS had gehaald.
Nee, dat klopt niet.quote:Op zondag 22 september 2024 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De CBS-cijfers waarvan later bleek dat ze het tegenovergestelde stelden dan waar je ze voor aanhaaldetoen was het “ja, het CBS laat alles veel rooskleuriger zien dan de werkelijkheid!”
Mokerhard gelachen.
Er is geen max. Het gaat om beleid om zo veel facetten qua beleid dat het zo vereenvoudigen zoals nu gebeurt een situatie schetsen wat niet veel meer is dan een fantasie.quote:Op zondag 22 september 2024 14:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag. Ik vroeg om een max, Harvest begon over de boeren, jij begint over de vergrijzing.
Dan trek ik de conclusie; voor ''jullie'' (en daarmee bedoel ik anderen die anders dan mij hierover denken) bestaat er geen max. Dit is een conclusie die al heel vaak en al heel lang trek, en met mij, vele anderen. Dit is iets wat mij zorgen baart. Men kan het prima over de boeren en de vergrijzing als gerelateerd topic hebben, maar echter; niet echt hier over doordenken (hallo @:Harvest89 ) en het niet willen/kunnen benoemen van een max is iets wat mijn inziens voor veel polarisering zorgt.
Wat betreft het probleem van de vergrijzing en de ''immigranten oplossing''; mijn inziens is dat een probleem behandelen als een bult met zand vooruit schuiven in een zandbak. Uiteindelijk zullen de nieuwe migranten ook vergrijzen. Ze zullen kinderen krijgen, die ook weer vergrijzen. dus dat word ook weer een alsmaar toenemende populatie oplossing, zonder een realistische kijk want men heeft geen idee van de max.
De bult met zand word alleen maar groter en groter, maar men blijft stellig in de overtuiging dat we hier in de (zowat) oneindige woestijn zitten, in plaats van een kleine zandbak.
Ik vind dat zorgelijk.
Snap je mijn zienswijze, redenering en kun je begrip voor mijn zorgen hierover hebben?
Hopelijk wel. Zo ja, wat kun jij mij vertellen zodat ik mij minder zorgen hier over hoef te maken?
“Waarom kan een Oekraïener het wel en een Syriër niet?” was de strekking van je tekst.quote:Op zondag 22 september 2024 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet.
Mijn claim was daar dat Syriërs na 10 jaar in Nederland is nog ruim de helft werkeloos. Dat werd bevestigd in de cijfers van het CBS alleen zij hadden dat artikel de titel gegeven 'Steeds meer statushouders hebben betaald werk'.
En enkel op basis van die titel heb jij toen vervolgens de rest het topic mij en andere users geprobeerd te gaslighten dat mijn claim niet zou kloppen. Zelfs de een screenshot van de cijfers had je daarbij doodleuk genegeerd.
Dit toonde wederom aan dat je eigenlijk helemaal geen discussie wilt. Het is op een activistische manier in de bres springen voor zoals ik al aangaf migranten uit Islamtische landen, in dat geval Syriërs, en daarbij kunnen feiten en cijfers in de wind worden geslagen. Je bent alleen maar bezig met je discussiepartners te gaslighten en bespotten.
Jij kan dus niets bedenken om mijn zorgen hierover weg te nemen, sterker nog je bevestigd mijn zorgen; ''er is geen max''.quote:Op zondag 22 september 2024 14:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er is geen max. Het gaat om beleid om zo veel facetten qua beleid dat het zo vereenvoudigen zoals nu gebeurt een situatie schetsen wat niet veel meer is dan een fantasie.
Dat gedrag zie je hier ook, puur en alleen om de discussie te laten ontsporen wordt er van alles bijgehaald. Gewoon keihard terug trappen naar het oorspronkelijke onderwerp in de OP, dan houdt hij zich wel gedimd, en anders gewoon dat zielige gedrag rapporteren bij de mods, meestal wordt zijn persoonlijke troep wel weggehaald.quote:Op zondag 22 september 2024 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet.
Dit toonde wederom aan dat je eigenlijk helemaal geen discussie wilt. Het is op een activistische manier in de bres springen voor zoals ik al aangaf migranten uit Islamtische landen, in dat geval Syriërs, en daarbij kunnen feiten en cijfers in de wind worden geslagen. Je bent alleen maar bezig met je discussiepartners te gaslighten en bespotten.
Je vraagt hem om een concrete visie met onderbouwing te hebben. Dat is niet zijn act. Zijn act is persoonlijk worden, discussies laten verzanden in irrelevante zaken (boeren, tewerkstellingvergunningen, arbeidsmigranten zijn voorbeelden van zijn pogingen) en mensen te gaslighten.quote:Op zondag 22 september 2024 14:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij kan dus niets bedenken om mijn zorgen hierover weg te nemen, sterker nog je bevestigd mijn zorgen; ''er is geen max''.
Oftewel; ''de wereld is van iedereen'', en dat vind ik pas een fantasie.
Elk weldenkend mens stopt eerst de lekkage door de kraan dicht te draaien, om daarna structurele reparaties door te voeren.quote:Op zondag 22 september 2024 14:47 schreef SpaceOddity het volgende:
Terug on topic; er dient linksom of rechtsom zo snel mogelijk een asielstop te komen, dit is mij na dit topic opnieuw duidelijk geworden. De overlast loopt de spuigaten uit, er is geen zicht op vermindering van de toestroom en nederland kan als land niet meer dragen dan dit.
Nee, mijn claim ging over de moeilijke integratie van Syriërs, wat jij als apologeet met Islamofilie probeerde te ontkennen.quote:Op zondag 22 september 2024 14:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
“Waarom kan een Oekraïener het wel en een Syriër niet?” was de strekking van je tekst.
Tja, en dan is het natuurlijk gaslighten/slachtofferrolletje als 4 man begint te lachen.
Als je inhoudelijk op je kloten krijgt is dit de vervolgstap.quote:Op zondag 22 september 2024 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
wat jij als apologeet met Islamofilie probeerde te ontkennen.
Maar je wil een getal horen? 432.312 immigranten is de max voor Nederland. Zoiets?quote:Op zondag 22 september 2024 14:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij kan dus niets bedenken om mijn zorgen hierover weg te nemen, sterker nog je bevestigd mijn zorgen; ''er is geen max''.
Oftewel; ''de wereld is van iedereen'', en dat vind ik pas een fantasie.
Bijzondere projectie aangezien jij degene was die deze discussie bezig was met het ontkennen van de cijfers van het CBS en ook hier in deze discussie weer de eerste was die begon met ad hominems.quote:Op zondag 22 september 2024 14:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je inhoudelijk op je kloten krijgt is dit de vervolgstap.
In dit topic is dat prima, helaas is het landelijk en in de politiek ook aan de hand.quote:Op zondag 22 september 2024 15:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar je wil een getal horen? 432.312 immigranten is de max voor Nederland. Zoiets?
Dat kan dus niet omdat je zit met verschillende onderdelen: huisvesting, vergrijzing, criminaliteit, AZC’s etc.
Bij de één loopt het aantal nieuwkomers fors achter (economisch gezien) bij het andere zijn de grenzen bereikt (opvang en huisvesting).
Het zwart-wit denken bij asiel en migratie, zoals helaas velen in dit topic, is zo ver versimpeld dat het nergens mee op slaat.
En dus krijg je nu dat soort gekkigheid wat je nu ziet. Het aanvragen van een opt-out waarvan je vooraf al weet wat de uitkomst is. Allemaal voor de bühne en je komt er geen stapje verder mee.quote:Op zondag 22 september 2024 15:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In dit topic is dat prima, helaas is het landelijk en in de politiek ook aan de hand.
Rode draad door het kabinet. Zie de landbouw problemen en het geld wat ze weghalen bij punten die zie wel verbeterd willen zien.quote:Op zondag 22 september 2024 15:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dus krijg je nu dat soort gekkigheid wat je nu ziet. Het aanvragen van een opt-out waarvan je vooraf al weet wat de uitkomst is. Allemaal voor de bühne en je komt er geen stapje verder mee.
En met dit soort mensen is een inhoudelijke discussie dus onmogelijk. Gewoon kleine kinderen die weer eens lopen te janken, omdat ze hun zin niet krijgen.quote:Op zondag 22 september 2024 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er waren weer precies het soort mensen die je verwacht bij de demonstratie tegen het kabinet:
[ x ]
https://www.parool.nl/ams(...)sielcrisis~bd50aa69/
Mwa, dat is wel wat te kort door de bocht. Dat de VVD 200.000 sociale huurwoningen heeft verpatst scheelt wel een slok op een borrel als het gaat om huisvesting, maar het probleem is groter dan dat.quote:Op zondag 22 september 2024 16:09 schreef KingRadler het volgende:
Het liberale huisvestingsbeleid is toch de bron van alle problemen.
Wie is hier schuldig aan?
In tegenstelling tot de rationeel denkende, volwassen rechtse mensen? Die een crisis verzinnen, die niet bestaat en daarmee hun zin willen doordrijven en als dat door de meester uitgelegd wordt, jankend naar de bovenmeester lopen om te vragen om een uitzondering, alleen voor hen hoor, op de regels?quote:Op zondag 22 september 2024 16:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En met dit soort mensen is een inhoudelijke discussie dus onmogelijk. Gewoon kleine kinderen die weer eens lopen te janken, omdat ze hun zin niet krijgen.
Nu, ik bedoel die types zoals jij. Die bij elke scheet Hitler zien en die op dit forum gewoon medefokkers loopt uit te schelden.quote:Op zondag 22 september 2024 16:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de rationeel denkende, volwassen rechtse mensen? Die een crisis verzinnen, die niet bestaat en daarmee hun zin willen doordrijven en als dat door de meester uitgelegd wordt, jankend naar de bovenmeester lopen om te vragen om een uitzondering, alleen voor hen hoor, op de regels?
Ja hallo, dit topic gaat niet over de klimaat ''crisis''.quote:Op zondag 22 september 2024 16:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de rationeel denkende, volwassen rechtse mensen? Die een crisis verzinnen, die niet bestaat en daarmee hun zin willen doordrijven en als dat door de meester uitgelegd wordt, jankend naar de bovenmeester lopen om te vragen om een uitzondering, alleen voor hen hoor, op de regels?
Wel een hele diverse demonstratie.quote:Op zondag 22 september 2024 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook @:Michaelmoore was een dagje uit in Amsterdam
[ afbeelding ]
Zij zijn de extremisten.quote:Op zondag 22 september 2024 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je de beelden zo ziet zou je eerder verwachten dat ze met hun demonstratie haat proberen aan te wakkeren ipv er tegen te strijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij was wel de "r" van migranten vergeten.quote:Op zondag 22 september 2024 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook @:Michaelmoore was een dagje uit in Amsterdam
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |