quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Je moet het ijzer smeden als het heet is.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:00 schreef Ali_boo het volgende: Tjeez, ze laten er geen gras over groeien [ x ]
Aangezien heel Libanon nu waarschijnlijk elk elektronisch apparaat op straat heeft gezet, inclusief het bakje met oude batterijen en de deurbel, lijkt het me dat je beter nu door kan pakken en zoveel mogelijk militaire en terroristische doelen uit moet schakelen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet het ijzer smeden als het heet is.
Mag het ook in het weekend?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zou het nachtwerk worden met dit topic volgen?
Zo klopt diequote:Op woensdag 18 september 2024 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet het ijzer smeden als het heet is SWA
Of ze doen weer een Gaza Subway Speciaal, dat ze doen alsof, kijken wat de reactie is en alle infrastructuur waar ze zich in verstoppen naar God bombarderen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
Tjeez, ze laten er geen gras over groeien
[ x ]
De bommen en granaten gaan al bijna een jaar dagelijks heen en weer en Hezbollah was ermee begonnen. Je kan het Israël niet kwalijk nemen dat ze een betere kd ratio hebben. Zeker als ze het doen door gerichte acties zoals deze.quote:Op woensdag 18 september 2024 06:52 schreef Bugno3 het volgende:
Alle verheven Israel-verdedigers deze actie weer goedpraten natuurlijkeen agressieve actie, op het grondgebied van een soevereine staat die meer dan 4000 mensen treft, Helemaal prima hoor!
Er loopt een clown met ballonnen rond in de riolen?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:07 schreef aloa het volgende:
Lijkt wel een Stephen King boek.
Bizar!
Lol wat, nee. Ik kijk deze zender nu. Ik denk dat hij het heeft over het bericht dat ״Oegda 98״, een militaire divisie, naar het noorden wordt verplaatst, maar dat was al bekend tijdens de middag.quote:
Je zit er aardig naast. Hezbollah heeft weldegelijk raketten afgevuurd en aanslagen gepleegd. Israël wil in principe gewoon ‘bestaan’ en daar zijn allerlei groeperingen en omringende landen het niet mee eens. Daar worden kinderen vanaf dat ze cognitief vermogen hebben duidelijk gemaakt dat Joden vermoorden dikke prima is. Dat gebeurt omgekeerd niet. Maargoed, aan welke zijde je staat zal cultureel/religieus al wel vast staan.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:19 schreef Peach_1985 het volgende:
Het gaat de spuigaten uitlopen, want wat gaat weer de reactie hierop zijn?
Wat beide partijen doen en dan doel ik even op Israël en Hamas is inmiddels niet meer goed te keuren. Deze oorlog duurt inmiddels zo lang dat eigenlijk niemand inmiddels meer weet van wie de Gazastrook en Israël is, want tot hoe ver ga je terug?
Als Israël hier wel achter zit dan zijn de rapen gaar denk ik..
Ik lees ook dat niet ieder land ze als terroristische beweging ziet, IS en Hamas is van bekend dat ze echt aanslagen plegen en mensen martelen en vermoorden of zit ik ernaast?
Als dit je zo boeit, kan ik je het boek "Raise and kill first" van Ronen Bergman, aanbevelen. Een aaneenschakeling van vernuftige, technisch hoogstaande, effectieve en creatieve afstraffingen van terroristen (verzameld onder de noemer Fatah, PLO, Hezbollah, Hamas etc.) door de Mossadquote:Op woensdag 18 september 2024 19:15 schreef GerryDV het volgende:
Ik mag me echt in de handen wrijven dat ik deze geniale en memorabele gebeurtenis bewust mee heb mogen maken. Dit gaat echt de geschiedenisboeken in als de best doordachte en grootschalige spionagemissie in de geschiedenis. Hier gaat minimaal 1 film over gemaakt worden. Hoe de beschaafde wereld een grootste slag toebracht aan de barbaarse terroristen middels zijn morele buitenpost Israël, het licht temidden van het Islamitische kwaad. En daarmee ook heeft verhoed dat enkelen van die terroristen aanslagen konden plegen in het globale Westen.
Ik had er ook weinig fiducie in. De vorige keer konden zelfs officiële Israëlische rapporten je niet overtuigen dat ZAKA de ellende had verzonnen, zoals de 40 onthoofde baby’s en een levende foetus die uit een vrouw was gesneden. Tsja…quote:Op woensdag 18 september 2024 18:35 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goed verhaal, sterke analyse.
Ga ik niks mee doen.
quote:Op woensdag 18 september 2024 19:25 schreef Ali_boo het volgende:
Prime Minister in a video of only 10 seconds: I already said that we would return the residents of the north safely to their homes - and that is exactly what we will do.
[ x ]
quote:Netanyahu vows to return evacuated northern residents to their homes
As signs increasingly point toward an Israeli operation against Hezbollah -- and Israeli leaders speak about changing the reality on the border with Lebanon -- Prime Minister Benjamin Netanyahu releases a cryptic 10-second video promising to get evacuated Israelis back to their homes.
"I've already said, we will return residents of the north safely to their homes," he says. "And that is exactly what we will do."
He makes no mention of the blasts targeting Hezbollah in Lebanon over the past two days, which have been blamed on Israel.
Dank, ga ik zeker bekijken!!quote:Op woensdag 18 september 2024 19:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Als dit je zo boeit, kan ik je het boek "Raise and kill first" van Ronen Bergman, aanbevelen. Een aaneenschakeling van vernuftige, technisch hoogstaande, effectieve en creatieve afstraffingen van terroristen (verzameld onder de noemer Fatah, PLO, Hezbollah, Hamas etc.) door de Mossad
Dit lijkt wel Bibi zijn plan te zijn, alles volledig opruimen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:20 schreef GerryDV het volgende:
Het zou toch briljant zijn als Israël single-handed elke bedreiging elimineert, of het nou Hamas, Hezbollah, Houties of Iran zelf is. Net zo lang kapot maken tot ze zich koest houden of er nieuwe leiding in die landen komt. Peace and democracy en de achterlijken uitgeroeid.
Op kleinere schaal, maar wel op groeiende schaal, hoor. Er zitten ontzettend nare lui aan de rechterkant van het politieke spectrum in Israël.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:23 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Je zit er aardig naast. Hezbollah heeft weldegelijk raketten afgevuurd en aanslagen gepleegd. Israël wil in principe gewoon ‘bestaan’ en daar zijn allerlei groeperingen en omringende landen het niet mee eens. Daar worden kinderen vanaf dat ze cognitief vermogen hebben duidelijk gemaakt dat Joden vermoorden dikke prima is. Dat gebeurt omgekeerd niet. Maargoed, aan welke zijde je staat zal cultureel/religieus al wel vast staan.
Hebben ze daar les programma’s waarin Palestijnen doden wordt verheerlijkt dan? Want dat heb ik even gemist.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op kleinere schaal, maar wel op groeiende schaal, hoor. Er zitten ontzettend nare lui aan de rechterkant van het politieke spectrum in Israël.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |