En welke soort vorm van 'woke' doel je dan nu op?quote:
Dat zo veel mogelijk inclusiviteit wat betreft rassen en seksuele overtuigingen getoond moet worden in tv-programmas'en films enzo ten koste van het verhaal, de sfeer en realisme.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:20 schreef Sally het volgende:
[..]
En welke soort vorm van 'woke' doel je dan nu op?
https://en.wikipedia.org/(...)20of%20LGBT%20rights.
Woke is an adjective derived from African-American Vernacular English (AAVE) originally meaning alertness to racial prejudice and discrimination.[1] Beginning in the 2010s, it came to be used as slang for a broader awareness of social inequalities such as racial injustice, sexism, and denial of LGBT rights.
[witregel toegevoegd]
Woke has also been used as shorthand for some ideas of the American Left involving identity politics and social justice, such as white privilege and reparations for slavery in the United States.[2][3][4]
In mijn ogen kan het allebei.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat zo veel mogelijk inclusiviteit wat betreft rassen en seksuele overtuigingen getoond moet worden in tv-programmas'en films enzo ten koste van het verhaal, de sfeer en realisme.
Ja prima, als je een film maakt over straatcriminelen kun je wat mij betreft best wel wat etnische variaties tonen, GTST vind ik toch al geen kut aan dus flikker er een paar flikkers in, het mag er zwart zien van de negers en ze mogen er op los akhbarren wat ze willen, maar ga in bijvoorbeeld Vikings geen historische blanke mannen vervangen door zwarte vrouwen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:23 schreef Sally het volgende:
[..]
In mijn ogen kan het allebei.
En face it, in de straten van zeker de grote steden lopen toch veel etniciteiten rond?
Dat is nu, maar ineens allemaal rijke donkere mensen in de victoriaanse tijd?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:23 schreef Sally het volgende:
[..]
In mijn ogen kan het allebei.
En face it, in de straten van zeker de grote steden lopen toch veel etniciteiten rond?
Subtielquote:
Ach veel wordt uit zijn context gehaald want dat is nu politiek korrect. Dat de feiten anders zijn doet er niet toe.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef ToT het volgende:
Ik weet het, beetje erg opruiend taalgebruik, maar veel mensen zijn het echt zat, net als ik.
Dat zou iets anders zijn. Maar goed, het kan zijn dat er ook in de Victoriaanse tijd een slaaf was die zich vrijgekocht had en landeigenaar werd.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat is nu, maar ineens allemaal rijke donkere mensen in de victoriaanse tijd?
Of een donkere Vikingkoningin?
Ja ze mogen er zijn, maar het wordt hierdoor histerisch incorrect.
Dan kan het ook gewoon. Je zou bijna kunnen zeggen dat het in andere gevallen zowat geschiedvervalsing is, ook al is het fictie.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat zou iets anders zijn. Maar goed, het kan zijn dat er ook in de Victoriaanse tijd een slaaf was die zich vrijgekocht had en landeigenaar werd.
Wat ik vooral vervelend vind, is dat mensen zich zo vaak erover uitlaten.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef ToT het volgende:
Ik weet het, beetje erg opruiend taalgebruik, maar veel mensen zijn het echt zat, net als ik.
Gewoon zeggen blank en zwart, man en vrouw, etc.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:28 schreef drakin het volgende:
Er moet een balans zijn, en de balans is nu totaal weg. Men is bang om ook maar iets te zeggen want oei het racisme vingertje komt erbij zodra je zelf geen kleurtje hebt.
En echt de minst racistische mensen vindt je tegenwoordig vooral bij juist de kleurlozen (is dit wel een beetje een correcte benaming? Ik haat het gebruik van wit of zwart)
Straks gaan ze het leven Julius Caesar verfilmen en casten ze een onbekende neger in de hoofdrol als Julius. Dan is het een parodie.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:27 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ach veel wordt uit zijn context gehaald want dat is nu politiek korrect. Dat de feiten anders zijn doet er niet toe.
Bridgertonquote:Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat is nu, maar ineens allemaal rijke donkere mensen in de victoriaanse tijd?
Of een donkere Vikingkoningin?
Ja ze mogen er zijn, maar het wordt hierdoor histerisch incorrect.
licht en donker? Of gewoon weglaten ipv te benadrukken? Want mens = mensquote:Op woensdag 18 september 2024 20:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Gewoon zeggen blank en zwart, man en vrouw, etc.
Ja, we gaan voor mens! Dekt de ladingquote:Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef drakin het volgende:
[..]
licht en donker? Of gewoon weglaten ipv te benadrukken? Want mens = mens
Behalve bij een opsporing, dan is het nodig, net als haarkleur en kleding om iemand te kunnen herkennen en snel op te pakken
Ik heb overigens weinig zin om half FOK! dan op mijn Foe-lijst te zetten zodat ik het niet meer lees.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Wat ik vooral vervelend vind, is dat mensen zich zo vaak erover uitlaten.
In negatieve zin.
En nee, dat gaat niet alleen maar over een zo inclusief mogelijke filmcast.
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb overigens weinig zin om half FOK! dan op mijn Foe-lijst te zetten zodat ik het niet meer lees.
Kan ook niet, aangezien er een beperking is aan het aantal
Dank u dat is wat ik al vermoeddequote:Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, we gaan voor mens! Dekt de lading
Ik als badeendje...quote:Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, we gaan voor mens! Dekt de lading
Niet gezien, maar dat was verder toch wel redelijk hoe het er aan toe ging in die tijd? Dus niet echt fantasyquote:Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef maily het volgende:
[..]
Bridgerton
Hoewel dat natuurlijk niet echt gebeurd is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |