abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215021978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat ik niet zo dol op woke ben?
En welke soort vorm van 'woke' doel je dan nu op?

https://en.wikipedia.org/(...)20of%20LGBT%20rights.

Woke is an adjective derived from African-American Vernacular English (AAVE) originally meaning alertness to racial prejudice and discrimination.[1] Beginning in the 2010s, it came to be used as slang for a broader awareness of social inequalities such as racial injustice, sexism, and denial of LGBT rights.

[witregel toegevoegd]

Woke has also been used as shorthand for some ideas of the American Left involving identity politics and social justice, such as white privilege and reparations for slavery in the United States.[2][3][4]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_215021983
:o
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_215022003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:20 schreef Sally het volgende:

[..]
En welke soort vorm van 'woke' doel je dan nu op?

https://en.wikipedia.org/(...)20of%20LGBT%20rights.

Woke is an adjective derived from African-American Vernacular English (AAVE) originally meaning alertness to racial prejudice and discrimination.[1] Beginning in the 2010s, it came to be used as slang for a broader awareness of social inequalities such as racial injustice, sexism, and denial of LGBT rights.

[witregel toegevoegd]

Woke has also been used as shorthand for some ideas of the American Left involving identity politics and social justice, such as white privilege and reparations for slavery in the United States.[2][3][4]
Dat zo veel mogelijk inclusiviteit wat betreft rassen en seksuele overtuigingen getoond moet worden in tv-programmas'en films enzo ten koste van het verhaal, de sfeer en realisme.
pi_215022044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:21 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat zo veel mogelijk inclusiviteit wat betreft rassen en seksuele overtuigingen getoond moet worden in tv-programmas'en films enzo ten koste van het verhaal, de sfeer en realisme.
In mijn ogen kan het allebei.
En face it, in de straten van zeker de grote steden lopen toch veel etniciteiten rond?
pi_215022046
Een zwarte kleine zeemeermin, een zwarte elf in die LOTR-ripoff, alles moet maar lesbisch, homo of bi zijn (of panseksueel of wat voor andere verzonnen seksuele aftreksels).
pi_215022085
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:23 schreef Sally het volgende:

[..]
En face it, in de straten van zeker de grote steden lopen toch veel etniciteiten rond?
Ja prima, als je een film maakt over straatcriminelen kun je wat mij betreft best wel wat etnische variaties tonen, GTST vind ik toch al geen kut aan dus flikker er een paar flikkers in, het mag er zwart zien van de negers en ze mogen er op los akhbarren wat ze willen, maar ga in bijvoorbeeld Vikings geen historische blanke mannen vervangen door zwarte vrouwen.
En waarom moest Doctor Who zo nodig een vrouw worden en daarna een zwarte homo?
pi_215022097
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:23 schreef Sally het volgende:

[..]
Dat is nu, maar ineens allemaal rijke donkere mensen in de victoriaanse tijd?
Of een donkere Vikingkoningin?

Ja ze mogen er zijn, maar het wordt hierdoor histerisch incorrect.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_215022100
Ik weet het, beetje erg opruiend taalgebruik, maar veel mensen zijn het echt zat, net als ik.
pi_215022113
Maar goed, koterslingeren hier. Ik zie de reacties zo wel weer! :W
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 september 2024 @ 20:27:26 #35
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215022132
quote:
Subtiel _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 18 september 2024 @ 20:27:45 #36
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_215022141
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef ToT het volgende:
Ik weet het, beetje erg opruiend taalgebruik, maar veel mensen zijn het echt zat, net als ik.
Ach veel wordt uit zijn context gehaald want dat is nu politiek korrect. Dat de feiten anders zijn doet er niet toe.
pi_215022150
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef drakin het volgende:

[..]

Dat zou iets anders zijn. Maar goed, het kan zijn dat er ook in de Victoriaanse tijd een slaaf was die zich vrijgekocht had en landeigenaar werd.
pi_215022164
Er moet een balans zijn, en de balans is nu totaal weg. Men is bang om ook maar iets te zeggen want oei het racisme vingertje komt erbij zodra je zelf geen kleurtje hebt.

En echt de minst racistische mensen vindt je tegenwoordig vooral bij juist de kleurlozen (is dit wel een beetje een correcte benaming? Ik haat het gebruik van wit of zwart)
Freaks like me drink tea
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 september 2024 @ 20:29:07 #39
Brabo Bastard
pi_215022168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:28 schreef Sally het volgende:

[..]
Dat zou iets anders zijn. Maar goed, het kan zijn dat er ook in de Victoriaanse tijd een slaaf was die zich vrijgekocht had en landeigenaar werd.
Dan kan het ook gewoon. Je zou bijna kunnen zeggen dat het in andere gevallen zowat geschiedvervalsing is, ook al is het fictie.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215022176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef ToT het volgende:
Wat ik vooral vervelend vind, is dat mensen zich zo vaak erover uitlaten.
In negatieve zin.

En nee, dat gaat niet alleen maar over een zo inclusief mogelijke filmcast.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 september 2024 @ 20:29:52 #41
Brabo Bastard
pi_215022181
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:28 schreef drakin het volgende:
Er moet een balans zijn, en de balans is nu totaal weg. Men is bang om ook maar iets te zeggen want oei het racisme vingertje komt erbij zodra je zelf geen kleurtje hebt.

En echt de minst racistische mensen vindt je tegenwoordig vooral bij juist de kleurlozen (is dit wel een beetje een correcte benaming? Ik haat het gebruik van wit of zwart)
Gewoon zeggen blank en zwart, man en vrouw, etc.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 september 2024 @ 20:30:59 #42
Brabo Bastard
pi_215022206
quote:
99s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:27 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]
Ach veel wordt uit zijn context gehaald want dat is nu politiek korrect. Dat de feiten anders zijn doet er niet toe.
Straks gaan ze het leven Julius Caesar verfilmen en casten ze een onbekende neger in de hoofdrol als Julius. Dan is het een parodie.
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker woensdag 18 september 2024 @ 20:32:14 #43
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215022230
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef drakin het volgende:

[..]

Bridgerton :Y

Hoewel dat natuurlijk niet echt gebeurd is :P
pi_215022234
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Gewoon zeggen blank en zwart, man en vrouw, etc.
licht en donker? Of gewoon weglaten ipv te benadrukken? Want mens = mens

Behalve bij een opsporing, dan is het nodig, net als haarkleur en kleding om iemand te kunnen herkennen en snel op te pakken
Freaks like me drink tea
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 september 2024 @ 20:33:11 #45
Brabo Bastard
pi_215022249
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef drakin het volgende:

[..]
licht en donker? Of gewoon weglaten ipv te benadrukken? Want mens = mens

Behalve bij een opsporing, dan is het nodig, net als haarkleur en kleding om iemand te kunnen herkennen en snel op te pakken
Ja, we gaan voor mens! Dekt de lading :Y
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215022282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:29 schreef Sally het volgende:

[..]
Wat ik vooral vervelend vind, is dat mensen zich zo vaak erover uitlaten.
In negatieve zin.

En nee, dat gaat niet alleen maar over een zo inclusief mogelijke filmcast.
Ik heb overigens weinig zin om half FOK! dan op mijn Foe-lijst te zetten zodat ik het niet meer lees.
Kan ook niet, aangezien er een beperking is aan het aantal :+
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 september 2024 @ 20:35:25 #47
Brabo Bastard
pi_215022294
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef Sally het volgende:

[..]
Ik heb overigens weinig zin om half FOK! dan op mijn Foe-lijst te zetten zodat ik het niet meer lees.
Kan ook niet, aangezien er een beperking is aan het aantal :+
:D
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215022305
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dank u dat is wat ik al vermoedde *O*
Freaks like me drink tea
  woensdag 18 september 2024 @ 20:37:23 #49
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_215022330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik als badeendje... :(
:+
pi_215022338
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef maily het volgende:

[..]
Bridgerton :Y

Hoewel dat natuurlijk niet echt gebeurd is :P
Niet gezien, maar dat was verder toch wel redelijk hoe het er aan toe ging in die tijd? Dus niet echt fantasy
Freaks like me drink tea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')