abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 september 2024 @ 11:50:00 #201
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215027627
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:43 schreef Dven het volgende:

[..]
Neuh.

[ afbeelding ]
Non-EU. Dat zal inclusief Oekraïners zijn dan denk ik, of niet? Dat is ten eerste een tijdelijk effect en ten tweede leidt het tot minder maatschappelijke problemen. Niet voor niets heb ik het steeds over niet-westers en eigenlijk bedoel ik daarmee ook niet de Oost-Aziaten.

Edit: ik zie ook dat het over aanvragen gaat, niet over aantal acceptaties.

[ Bericht 4% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 19-09-2024 11:55:10 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 19 september 2024 @ 11:52:43 #202
pi_215027650
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wat een grappige ad hominem om maar geen onderbouwing te hoeven geven.

Zoals een wijs man al zei over de asiel "crisis"
[..]
Dus laat ze dat maar eens eerst oplossen
Precies. Niet blijven dweilen met de kraan open, maar eerst de huidige problemen oplossen. Daarna pas kijken of er nog mensen opgevangen kunnen worden en zo ja, hoeveel, waar vandaan en met welke reden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215027685
Als je nu die opt-out van de EU-regels voor migratie en asiel voor elkaar krijgt, dan is die Dublin-verordening natuurlijk ook van de baan. Daar ben je dan ook geen onderdeel meer van.

Hoe sturen we dan asielzoekers die al binnen zijn via veilige landen (Duitsland ofzo) terug? Niemand hoeft ze meer terug te nemen. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215027726
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Jij gaf aan dat de veestapel inkrimpen de oplossing moet zijn om in ons dichtbevolkte land ruimte te maken voor een asielstroom van de genoemde 25-30k per jaar. Vond ik ook bullshit, maar ja jij zegt het. Punt is dus dat die veestapel niet eindeloos kan krimpen, dus wat doen we daarna?

Ons "dichtbevolkte" land bestaat voor 54% uit landbouwgrond. Kan best minder. Verder zul je een fatsoenlijk beleid moeten voeren tav huisvesting. NIet dat afbraakbeleid van de afgelopen 15 jaar
quote:
[..]
In die quote gaat het om asielzoekers. En leuk dat jij dat vindt maar het ging erom dat je die mensen dus binnenhaalt, al is het niet verder dan Ter Apel, en dat daar consequenties op zijn.
Het blijkt dat een kleine groep asielzoekers die vooral uit Noord-Afrikaanse landen komen overlast geven. Deze groep maakt weinig kans op asiel. Diefstal is het meest voorkomende type strafbaar feit waar bewoners van asielzoekerscentra van verdacht worden.
https://www.rijksoverheid(...)%20onveilig%20voelen.
Wel even verder kijken dan je neus lang is ajb
quote:
[..]
Die bron van het CBS zegt iets anders. Over welke bronnen heb je het en waarom is het CBS nu opeens niet meer geschikt?
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83723NED
https://longreads.cbs.nl/(...)%2C8%20procent%20was.
quote:
Ehm, wtf :D Jij zegt dat criminaliteit niet gelinkt is aan afkomst maar aan oa inkomen, ik vroeg je waarom dat inkomen dan lager is, waarop jij zegt "opleiding". Volgens mij beweer jij dan iets.
[..]
https://www.nji.nl/cijfer(...)%20en%2010%20procent.

Goed te zien dat ze met een inhaalslag bezig zijn, maar over het algemeen durf ik wel te stellen dat als je in een achterstandswijk woont je niet de hoogste opleiding hebt gevolgd.

quote:
Nogmaals, welke bron en hoe verklaar je wat je ziet in die bron van het CBS?
zie boven
pi_215027736
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:31 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)and-niet-aan-de-orde
[..]
:')

Wel typisch PVV. Een brief schrijven en opsturen met een verzoek waarvan je het antwoord al weet. En dat dan opsturen naar een orgaan dat er helemaal niet over gaat :')

Maarja, Geert natuurlijk posten dat Faber GESCHIEDENIS aan het schrijven is _O-

[ afbeelding ]
De Europese commissie is een ondemocratisch gedrocht, die zou eigenlijk nergens beslissingsbevoegdheid over moeten hebben, gezien de inrichting van de EU zou die enkel bij het parlement moeten liggen, daar is de vertegenwoordiging weliswaar onevenredig maar er is teminste wel enige vorm van democratie aanwezig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_215027743
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Precies. Niet blijven dweilen met de kraan open, maar eerst de huidige problemen oplossen. Daarna pas kijken of er nog mensen opgevangen kunnen worden en zo ja, hoeveel, waar vandaan en met welke reden.
wat is het effect van 0 asielzoekers op de koopwoningen?
pi_215027799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De Europese commissie is een ondemocratisch gedrocht, die zou eigenlijk nergens beslissingsbevoegdheid over moeten hebben, gezien de inrichting van de EU zou die enkel bij het parlement moeten liggen, daar is de vertegenwoordiging weliswaar onevenredig maar er is teminste wel enige vorm van democratie aanwezig.
Wat vind je precies ondemocraties aan de manier waarop de EC wordt verkozen? En hoe verhoudt zich dat tot bijvoorbeeld hoe ons kabinet wordt verkozen?
pi_215027826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dat antwoord gaf ik je paar posts eerder, heb je blijkbaar niet 'gezien'.
pi_215027859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Want in een normale democratie zoals Nederland heb je wel op de minister president of de ministers kunnen stemmen.

Oh wacht... :+
- Goethe, “Faust”
pi_215027901
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:27 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Minder inwoners=meer huizen beschikbaar. Vraag en aanbod .
klopt, momenteel gaat ongeveer 10% van de sociale huurwoningen naar statushouder. Gemiddelde landelijke wachttijd is ongeveer 10 jaar. Bij 0 statushouders gaat de wachttijd dus naar 9 jaar.
Niet echt efficiente oplossing
quote:
Mensen overlijden waardoor huurders die willen kopen kunnen doorstromen, waarbij hopelijk de vraagprijzen iets gaan zakken. Dat zou uiteindelijk ook weer leiden tot meer beschikbare huurhuizen.
Moeten ze wel blijven bouwen natuurlijk.
Dat laatste is de sleutel tot alles. En dat gebeurd nu dus niet. Nog afgezien van de afbraak van het sociale huurwoningenstelsel
Geen asielzoekers gaat is een druppel op een zeer roodgloeiende plaat
pi_215027915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:06 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Dat antwoord gaf ik je paar posts eerder, heb je blijkbaar niet 'gezien'.
sorry, nee, maar heb je geantwoord :)
pi_215028064
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Er valt niks te onderhandelen. Onze handtekening staat al onder de verdragen.
Waaronder het verdrag van Lissabon, waar de Nederlander zich eerder tegen heeft uitgesproken in een referendum (waarbij vrijwel hetzelfde verdrag een grondwet voor de EU werd genoemd). Vrijwel alle tekenende partijen hadden eerder gezegd de uitslag van dat referendum te zullen respecteren.
Eigenaardig ook dat het invoeren van een grondwet van/voor de EU totaal niet aan de eisen hoeft te voldoen die een wijziging van onze eigen grondwet wel vereist.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_215028065
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]
klopt, momenteel gaat ongeveer 10% van de sociale huurwoningen naar statushouder. Gemiddelde landelijke wachttijd is ongeveer 10 jaar. Bij 0 statushouders gaat de wachttijd dus naar 9 jaar.
[..]
Dat laatste is de sleutel tot alles. En dat gebeurd nu dus niet. Nog afgezien van de afbraak van het sociale huurwoningenstelsel
Geen asielzoekers gaat is een druppel op een zeer roodgloeiende plaat
https://www.rijksoverheid(...)er%20dan%20in%202022.

Hoe ga je hier tegenop bouwen? Dat is tevens niet alleen asiel natuurlijk. Maar op gegeven moment is het gewoon vol. Klaar. Sociale voorzieningen worden ook zwaar onder druk gezet.
pi_215028191
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]
dus jij weet het beter dan het CBS? Ik zie je onderzoek graag tegemoet
Het Centraal Bureau voor de Statistiek doet statistiek en statistiek doet geen oorzakelijke verbanden. Dus het CBS weet terzake daarvan niks.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215028435
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:56 schreef capricia het volgende:
Als je nu die opt-out van de EU-regels voor migratie en asiel voor elkaar krijgt, dan is die Dublin-verordening natuurlijk ook van de baan. Daar ben je dan ook geen onderdeel meer van.

Hoe sturen we dan asielzoekers die al binnen zijn via veilige landen (Duitsland ofzo) terug? Niemand hoeft ze meer terug te nemen. :{
Dat gebeurd toch al niet.
pi_215028516
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:49 schreef franske19 het volgende:

[..]
Dat gebeurd toch al niet.
En die grote migratie deals met Turkije en andere landen die de EU heeft, waar duizenden mensen vast zitten zodat ze niet naar ons toe komen, daar doen we dan ook niet meer aan mee?
- Goethe, “Faust”
pi_215028626
In de brief van Faber gaat het trouwens over alle migratie.
Niet alleen over asiel. Waar ze kennelijk een opt out voor zoekt.

Bijzonder weer. Dat raakt Schengen direct.
- Goethe, “Faust”
pi_215028738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:18 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)er%20dan%20in%202022.

Hoe ga je hier tegenop bouwen? Dat is tevens niet alleen asiel natuurlijk.
Gaat om het hele woonbeleid. Niet alleen bouwen
quote:
Maar op gegeven moment is het gewoon vol. Klaar. Sociale voorzieningen worden ook zwaar onder druk gezet.
Bron graag dat dat komt door migranten.
Volgens mij zijn de aow en gezondheidszorg vooral onder druk vanwege die grote groep boomers
  donderdag 19 september 2024 @ 13:22:47 #219
pi_215028796
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ons "dichtbevolkte" land bestaat voor 54% uit landbouwgrond. Kan best minder. Verder zul je een fatsoenlijk beleid moeten voeren tav huisvesting. NIet dat afbraakbeleid van de afgelopen 15 jaar
Zoals ik al zei: Punt is dus dat die veestapel niet eindeloos kan krimpen, dus wat doen we daarna?

Je ontwijkt mijn vraag.

quote:
[..]
Het blijkt dat een kleine groep asielzoekers die vooral uit Noord-Afrikaanse landen komen overlast geven. Deze groep maakt weinig kans op asiel. Diefstal is het meest voorkomende type strafbaar feit waar bewoners van asielzoekerscentra van verdacht worden.
https://www.rijksoverheid(...)%20onveilig%20voelen.
Wel even verder kijken dan je neus lang is ajb
Welk punt denk je hier te maken? Zoals ik al zei leidt alleen al het feit dat deze mensen binnenkomen al tot complicaties, ongeacht of ze blijven.

quote:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83723NED
https://longreads.cbs.nl/(...)%2C8%20procent%20was.
[..]
https://www.nji.nl/cijfer(...)%20en%2010%20procent.

Goed te zien dat ze met een inhaalslag bezig zijn, maar over het algemeen durf ik wel te stellen dat als je in een achterstandswijk woont je niet de hoogste opleiding hebt gevolgd.
Waarom wonen er zoveel in achterstandswijken?
quote:
[..]
zie boven
En hoe verklaar je dat mensen met ouders geboren in het buitenland crimineler zijn dan hun ouders? Zie CBS.
pi_215028799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het Centraal Bureau voor de Statistiek doet statistiek en statistiek doet geen oorzakelijke verbanden. Dus het CBS weet terzake daarvan niks.
Dus waar is jouw onderzoek?
  donderdag 19 september 2024 @ 13:24:23 #221
pi_215028812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
  donderdag 19 september 2024 @ 13:28:33 #222
pi_215028842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Een meetbaar, structureel effect dus. Natuurlijk moet er meer gebeuren dan alleen dat. Maar op dit moment is onze bevolkingsgroei alleen te danken aan immigratie, tegen een stagnerende bevolkingsgroei opbouwen is een stuk simpeler.
pi_215028850
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: Punt is dus dat die veestapel niet eindeloos kan krimpen, dus wat doen we daarna?

Je ontwijkt mijn vraag.
zien we dan wel weer, vooralsnog zal met het uitsterven van de boomers de bevolking uiteindelijk gaan dalen
quote:
[..]
Welk punt denk je hier te maken? Zoals ik al zei leidt alleen al het feit dat deze mensen binnenkomen al tot complicaties, ongeacht of ze blijven.
[..]
het punt dat je onderscheid moet maken tussen echte asielzoekers en schorriemorrie uit landen die bij voorbaat kansloos zijn
quote:
Waarom wonen er zoveel in achterstandswijken?
[..]
En hoe verklaar je dat mensen met ouders geboren in het buitenland crimineler zijn dan hun ouders? Zie CBS.
Dat laatste is dus voor een groot deel onzin zoals al tig keer uitgelegd
pi_215028861
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
Vraag met vraag beantwoorden is niet heel sterk. Bovendien heb ik dat al vermeld
  donderdag 19 september 2024 @ 13:30:11 #225
pi_215028863
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Gaat om het hele woonbeleid. Niet alleen bouwen
[..]
Bron graag dat dat komt door migranten.
Volgens mij zijn de aow en gezondheidszorg vooral onder druk vanwege die grote groep boomers
En de bijstandsuitkeringen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')