abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 september 2024 @ 13:30:53 #226
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215028872
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vraag met vraag beantwoorden is niet heel sterk. Bovendien heb ik dat al vermeld
Ik vond je vraag ook niet zo sterk. Je reactie zag ik daarna en heb ik ook alweer op gereageerd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215028899
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Een meetbaar, structureel effect dus.
hoe weet jij dat het structureel is? Voor hetzelfde geld gaan plotseling meer mensen zich inschrijven voor een sociale huurwoning
quote:
Natuurlijk moet er meer gebeuren dan alleen dat. Maar op dit moment is onze bevolkingsgroei alleen te danken aan immigratie, tegen een stagnerende bevolkingsgroei opbouwen is een stuk simpeler.
Helaas hebben we immigranten nodig gezien onze grote grijze massa boomers met aow. Elke 2.7 werkende betaald de aow van 1 boomer momenteel
Oftewel van de 40 uur die ik werk werk ik ongeveer 10 uur voor een grijze muts
pi_215028934
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En de bijstandsuitkeringen?
Westerse immigranten nauwelijks en kunnen we bovendien wegsturen. Asielzoekers sowieso 0.

"Asiel
Gedurende het eerste kwartaal van 2022 ontving 4,2 procent van de Nederlandse bevolking een bijstandsuitkering. Met name migranten uit buiten-Europese landen ontvingen vaak bijstand. Daar staat tegenover dat de tweede generatie aanzienlijk minder vaak bijstand ontving dan de eerste generatie (de migranten)."
https://www.binnenlandsbe(...)erste%20generatie%20(de%20migranten).

En wederom gecorrigeerd naar opleiding ook onder niet westerse migranten net zoveel als nederlanders.

Investeren in scholing lijkt me broodnodig
pi_215028955
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]
hoe weet jij dat het structureel is? Voor hetzelfde geld gaan plotseling meer mensen zich inschrijven voor een sociale huurwoning
[..]
Helaas hebben we immigranten nodig gezien onze grote grijze massa boomers met aow. Elke 2.7 werkende betaald de aow van 1 boomer momenteel
Wat een dedain voor ouderen.
Die "boomers" hebben hun hele leven gewerkt en bijgedragen. Dat kunnen we van de meeste asielzoekers/statushouders niet zeggen.
pi_215028998
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:38 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Wat een dedain voor ouderen.
Die "boomers" hebben hun hele leven gewerkt en bijgedragen. Dat kunnen we van de meeste asielzoekers/statushouders niet zeggen.
Die boomers betalen niks aan hun aow en zijn door de bank genomen ontzettend rijk.
Mijn eigen ouders, gewoon leraar Nederlands en huisvrouw. Zijn op papier miljonair als ze hun huis verkopen. En geloof me de spaarrekening staat ook een bedrag van 6 cijfers
  donderdag 19 september 2024 @ 14:05:35 #231
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215029210
De migranten crisis zal Europa uit elkaar trekken.

Steeds meer landen zullen eisen dat ze zelf bepalen hoeveel asielzoekers ze opnemen en EU zal blijven eisen dat men zich aan afspraken zal houden.
Dan zal de druk om uit de EU te stappen steeds groter worden.
  donderdag 19 september 2024 @ 14:12:57 #232
pi_215029277
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ja oké, maar dat effect zul je altijd kunnen krijgen als sociale huurwoningen beter beschikbaar worden, om wat voor reden dan ook. Is natuurlijk geen reden om het niet te doen.
quote:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd op dit forum en daarbuiten: als je systeem alleen in stand kan worden gehouden door middel van constante, oneindige groei in een omgeving met eindige resources, dan is je systeem niet goed. Nederland is al een erg dichtbevolkt land, we lopen langzaam tegen de limieten aan van wat ondersteund kan worden. We zouden meer in moeten zetten op automatisering en het verplaatsen van arbeidsintensief en laaggeschoold werk in belastende sectoren zoals tuinbouw en distributie naar het buitenland.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 19 september 2024 @ 14:15:41 #233
pi_215029305
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Westerse immigranten nauwelijks en kunnen we bovendien wegsturen. Asielzoekers sowieso 0.

"Asiel
Gedurende het eerste kwartaal van 2022 ontving 4,2 procent van de Nederlandse bevolking een bijstandsuitkering. Met name migranten uit buiten-Europese landen ontvingen vaak bijstand. Daar staat tegenover dat de tweede generatie aanzienlijk minder vaak bijstand ontving dan de eerste generatie (de migranten)."
https://www.binnenlandsbe(...)erste%20generatie%20(de%20migranten).

En wederom gecorrigeerd naar opleiding ook onder niet westerse migranten net zoveel als nederlanders.

Investeren in scholing lijkt me broodnodig
Nee ik heb het ook specifiek over niet-westerse migranten. Je geeft zelf al aan dat juist die groep veel bijstand ontvangt. En dat is dus juist de groep die we maar blijven binnenhalen.
pi_215029489
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Die boomers betalen niks aan hun aow en zijn door de bank genomen ontzettend rijk.
Mijn eigen ouders, gewoon leraar Nederlands en huisvrouw. Zijn op papier miljonair als ze hun huis verkopen. En geloof me de spaarrekening staat ook een bedrag van 6 cijfers
Nou idd! Hoe durven die Nederlanders te sparen van hun zuurverdiende centen: foei! :+

Terug naar asielzoekers. Uit je eigen link over bijstandsuitkeringen blijkt precies waarom maatregelen om de instroom te beperken nodig zijn.

Somaliėrs, langer dan 9 jaar in Nederland: 42,4% zit in de bijstand.
Irakezen, langer dan 9 jaar in Nederland: 31,3% zit in de bijstand.
Syriėrs, langer dan 9 jaar in Nederland 27,9% zit in de bijstand.
Afghanen, langer dan 9 jaar in Nederland: 22,1% zit in de bijstand.
Iraniėrs, langer dan 9 jaar in Nederland: 19,9% zit in de bijstand.

Het steekt schraal af tegenover de gemiddelde autochtone Nederlander, waarvan 2,3% in de bijstand zit.
Ongeveer tussen de 8 tot zelfs 18 keer zo hoge bijstandsafhankelijkheid onder asielzoekers.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)r-achtergrondkenmerk
pi_215029552
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:35 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Nou idd! Hoe durven die Nederlanders te sparen van hun zuurverdiende centen: foei! :+

Terug naar asielzoekers. Uit je eigen link over bijstandsuitkeringen blijkt precies waarom maatregelen om de instroom te beperken nodig zijn.

Somaliėrs, langer dan 9 jaar in Nederland: 42,4% zit in de bijstand.
Irakezen, langer dan 9 jaar in Nederland: 31,3% zit in de bijstand.
Syriėrs, langer dan 9 jaar in Nederland 27,9% zit in de bijstand.
Afghanen, langer dan 9 jaar in Nederland: 22,1% zit in de bijstand.
Iraniėrs, langer dan 9 jaar in Nederland: 19,9% zit in de bijstand.
ja, en je punt? Niet toelaten laat ze maar gemarteld worden/sterven in hun thuisland? Of zou het wellicht een idee zijn om meer aan integratie te doen?
quote:
Het steekt schraal af tegenover de gemiddelde autochtone Nederlander, waarvan 2,3% in de bijstand zit.
Ongeveer tussen de 8 tot zelfs 18 keer zo hoge bijstandsafhankelijkheid onder asielzoekers.
statushouders.. asielzoekers krijgen geen bijstand.
Daarom meer aan integratie doen en aan het werk zetten
pi_215029563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:35 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
waar zeg ik dat precies? Je mist volledig het punt. Namelijk dat de gemiddelde Nederlander tot 1/3 van zijn werktijd werkt voor iemand die geld zat heeft
pi_215029573
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nee ik heb het ook specifiek over niet-westerse migranten. Je geeft zelf al aan dat juist die groep veel bijstand ontvangt. En dat is dus juist de groep die we maar blijven binnenhalen.
We "halen" niemand naar binnen. We zijn verplicht om iemand die asiel aanvraagt toe te laten tot de asielprocedure.
Vanuit de EU en vanuit het mensenrechtenverdrag
  donderdag 19 september 2024 @ 14:50:50 #238
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215029580
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
ja, en je punt? Niet toelaten laat ze maar gemarteld worden/sterven in hun thuisland? Of zou het wellicht een idee zijn om meer aan integratie te doen?
[..]
Wat een goedgelovigheid.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215029592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:05 schreef Zoddie het volgende:
De migranten crisis zal Europa uit elkaar trekken.

Steeds meer landen zullen eisen dat ze zelf bepalen hoeveel asielzoekers ze opnemen en EU zal blijven eisen dat men zich aan afspraken zal houden.
Dan zal de druk om uit de EU te stappen steeds groter worden.
Of he instrument eu is gewoon slim en komt tot de conclusie dat die asielmigrantenstroom onhoudbaar is en gaat luisteren naar landen die veel nadeel ondervinden.

Stoppen met die grappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 14:55:39 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215029613
Eind van de dag werkt de EU door en voor de lidstaten idd

Als die allemaal zeggen nou das schaffen wie nicht mehr dan is het prima te regelen allemaal

Alleen zo tergend traag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215029618
quote:

[..]
[..]
Wat een ongelofelijke naļeve bullshit. Ze betalen mensensmokkelaars om ze tot aan ngo's te brengen en ze te laten afzetten op de europese stranden en eilanden.

Ngo boten doen gewoonweg oppikpatrouilles voor de afrikaanse kust.
Martelen :')
1947-2016
pi_215029631
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:55 schreef sp3c het volgende:
Eind van de dag werkt de EU door en voor de lidstaten idd

Als die allemaal zeggen nou das schaffen wie nicht mehr dan is het prima te regelen allemaal

Alleen zo tergend traag
Komt omdat bepaalde vleugels nog niet echt wakker zijn geworden na de laatste verkiezingen. Of ze zijn enorm dom, eigenwijs en hebben nog steeds de oogkleppen op van hun eigen overtuigingen.

Gevaarlijke combo die laatste 3.
1947-2016
pi_215029636
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat een goedgelovigheid.
Moet je bij de IND zijn die doen de achtergrond checks
  donderdag 19 september 2024 @ 15:00:05 #244
pi_215029645
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]
We "halen" niemand naar binnen. We zijn verplicht om iemand die asiel aanvraagt toe te laten tot de asielprocedure.
Vanuit de EU en vanuit het mensenrechtenverdrag
En dat levert een te grote belasting op voor ons systeem waardoor het niet meer houdbaar is. Dus moet er iets gebeuren. Dat was het oorspronkelijke punt hier, waarop jij in twijfel probeerde te trekken dat dat gerelateerd is aan niet-westerse immigratie.
pi_215029649
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een ongelofelijke naļeve bullshit. Ze betalen mensensmokkelaars om ze tot aan ngo's te brengen en ze te laten afzetten op de europese stranden en eilanden.

Ngo boten doen gewoonweg oppikpatrouilles voor de afrikaanse kust.
Martelen :')
Dat is voor de asielprocedure. Verdiep je eerst eens in de processen en hoe het werkt

Nogmaals economische vluchtelingen moeten meteen terug, legitieme vluchtelingen 5 jaar status met inburgeringsverplichting, gezinshereniging op het moment dat je in hun onderhoud kunt voorzien en woonruimte hebt.
Ga je de fout in binnen die 5 jaar dan mag je vertrekken.

Dat is een beetje zoal ik het zou zien

Maar denken dat het iets oplost vwb de huizenmarkt of ons sociale stelsel.. vergeet het maar

[ Bericht 20% gewijzigd door devlinmr op 19-09-2024 15:05:55 ]
pi_215029658
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 15:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En dat levert een te grote belasting op voor ons systeem waardoor het niet meer houdbaar is. Dus moet er iets gebeuren.
En dat is bullshit.
  donderdag 19 september 2024 @ 15:02:40 #247
pi_215029673
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 15:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En dat is bullshit.
Want?

Uit je eigen bron: Met name migranten uit buiten-Europese landen ontvingen vaak bijstand.
pi_215029678
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 15:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dat is voor de asielprocedure. Verdiep je eerst eens in de processen en hoe het werkt
Ngo's die dobberafrikanen oppikken en contact hebben met mensensmokkelaars is procedure?

Yeah, right :')
Dat is gewoonweg actief faciliteren en ondersteunen van mensensmokkel.
1947-2016
pi_215029699
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 15:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Want?

Uit je eigen bron: Met name migranten uit buiten-Europese landen ontvingen vaak bijstand.
Klopt en nu? Gaan we failliet?
  donderdag 19 september 2024 @ 15:07:06 #250
pi_215029705
quote:

[..]
[..]
Ze kunnen zelf ook meer aan integratie doen. Je weet wel, zoals andere immigranten overwegend wel doen. Als je een beetje moeite doet zit je na 9 jaar niet meer in de bijstand hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')