abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215019333
Ik heb een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen, nummer 10, in Utrecht via een loting (zie link) en kosten bedragen ¤355.000,-. Op dit moment ben ik alleen en verwacht ik voorlopig niet samen te gaan wonen, al hoop ik dat dit binnen vijf jaar wel gebeurt. Ik twijfel echter of ik de woning moet nemen en ben daarom benieuwd wat andere van vinden. Ik wil er zeker van zijn dat ik niets over het hoofd zie.

Voordelen:

• Centrale ligging
• Waarschijnlijk een goede investering als ik er minstens vijf jaar blijf wonen
• Nieuwbouw, dus alles is modern en goed geïsoleerd en weinig kosten p/m

Nadelen:
• Geen privé buitenruimte (wel toegang tot een binnentuin of park, maar dit is gedeeld)
• Relatief weinig vierkante meters voor een aanzienlijk bedrag
• Inleveren op winst als ik binnen 5 jaar ga verhuizen (na 1 jaar 80%, 2 jaar 60%, etc.)
• Geen eigen parkeerplaats
• Geen externe opslagruimte

Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Ik kan ook natuurlijk kijken naar Lunetten of Zuilen maar zit je met overbieden, etc.
pi_215019434
Verhuizen kan je altijd. De vraag is of je een betere huis kan krijgen elders..
Gezien gekte en overbieden van huizenmarkt. Tja.

Bovendien is deze woning vlakbij treinstation. Daarmee kan je prima naar Amsterdam of Rotterdam terecht. Dat is gewilde plek.

Ik zou gewoon pakken wat je kan pakken. Over 5 a 6 jaar heb je genoeg gespaard voor wat groter. Eventueel met nieuwe liefje erbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Ghost op 18-09-2024 17:33:48 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 18 september 2024 @ 16:39:37 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215019621
Wat klein!
The love you take is equal to the love you make.
pi_215020014
Poeh, dit is wel erg klein zeg en al helemaal voor die prijs. En dan ben je nog lang niet klaar met een nieuwbouwwoning.
Ik denk dat er mooiere huisjes te krijgen zijn die groter zijn voor dezelfde prijs en meer ruimte, tuin en berging. Helaas zijn dat alleen wel de huisjes waar veel starters ook naar kijken.

Ander nadeel vind ik ook wel de constructie dat je gaat inleveren op je winst. Is het een soort koopgarant woning ofzo? Hoe kom je daar bij? Momenteel is er namelijk weinig pijl te trekken op wat je inlevert op een woning als je die binnen x jaar weer zou verkopen.
pi_215020395
Hoe is je woonsituatie op dit moment?
pi_215020443
Doen.

Echt. Als je deze maisonnette kunt kopen in dit stukje stad: goede investering. Gaat een heel toffe buurt zijn/worden. Je zit tussen Industrieel erfgoed.

Ben je afhankelijk van een auto?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215020506
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Wat klein!
Toch niet voor één persoon?
pi_215020507
quote:
Wat klein!
Het is gewoon centrum. Nieuwbouw in het centrum.

Ja. Die prijzen dan anders dan in buitengebieden, maar dit is zijn geld echt waard.
Er is niet voor niets een regeling dat je terug moet betalen als je binnen X jaar verkoopt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 18 september 2024 @ 18:05:13 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215020546
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Toch niet voor één persoon?
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Die prijzen dan anders dan in buitengebieden, maar dit is zijn geld echt waard.
Er is niet voor niets een regeling dat je terug moet betalen als je binnen X jaar verkoopt.
Als je nou zou weten dat je alleen blijft en aan Utrecht gebonden, maar als je jong bent en je hoopt op een toekomst met een relatie en misschien een gezin, dan vind ik het nogal wat om je voor zo’n tijd vast te leggen.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 18:14:06 #10
18653 crew  D.
pi_215020640
Weet niet wat de leeftijd van TS is (en of TS man of vrouw is), maar mocht je over 3 maanden de ware tegen komen, hoe groot is dan de kans dat jullie binnen 5 jaar aan kinderen beginnen?

Als die kans (heel) klein is, dan gewoon doen (kopen dus) :Y
pi_215020649
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]
Als je nou zou weten dat je alleen blijft en aan Utrecht gebonden, maar als je jong bent en je hoopt op een toekomst met een relatie en misschien een gezin, dan vind ik het nogal wat om je voor zo’n tijd vast te leggen.
Slechts vijf jaar. Is toch makkelijk te doen. Ik denk niet dat als je vandaag je grote liefde ontmoet er morgen al mee gaat samenwonen.
Ik neem aan dat TS een auto heeft, maar ze zit centraal, dus alles is op loop- of fietsafstand.
Het is in mijn ogen een mooi startpunt. Je hebt rust, een leuke woning, centraal gelegen, kortom TS is een geluksvogeltje.
De nadelen vind ik te verwaarlozen. Gedeelde tuin, nou ja je hebt in ieder geval wat aanspraak. Zit je niet zo sullig voor je uit te staren op je bankje. :D
pi_215020933
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:20 schreef Lingue het volgende:
Poeh, dit is wel erg klein zeg en al helemaal voor die prijs. En dan ben je nog lang niet klaar met een nieuwbouwwoning.
Ik denk dat er mooiere huisjes te krijgen zijn die groter zijn voor dezelfde prijs en meer ruimte, tuin en berging. Helaas zijn dat alleen wel de huisjes waar veel starters ook naar kijken.

Ander nadeel vind ik ook wel de constructie dat je gaat inleveren op je winst. Is het een soort koopgarant woning ofzo? Hoe kom je daar bij? Momenteel is er namelijk weinig pijl te trekken op wat je inlevert op een woning als je die binnen x jaar weer zou verkopen.
Ja komen veel starters op af, dus overbieden is momenteel ook een gekte

Anti-speculatiebeding, zie link
pi_215020938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef Irri-tante het volgende:
Hoe is je woonsituatie op dit moment?
Thuis
pi_215020956
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:55 schreef capricia het volgende:
Doen.

Echt. Als je deze maisonnette kunt kopen in dit stukje stad: goede investering. Gaat een heel toffe buurt zijn/worden. Je zit tussen Industrieel erfgoed.

Ben je afhankelijk van een auto?
Wat maakt het een goede investering? Waarom is een maisonnette verstandiger dan een appartement bijvoorbeeld?

Ben niet zo zeer afhankelijk met de auto kan ook met OV, maar voorkeur heeft een auto natuurlijk
pi_215020973
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Slechts vijf jaar. Is toch makkelijk te doen. Ik denk niet dat als je vandaag je grote liefde ontmoet er morgen al mee gaat samenwonen.
Ik neem aan dat TS een auto heeft, maar ze zit centraal, dus alles is op loop- of fietsafstand.
Het is in mijn ogen een mooi startpunt. Je hebt rust, een leuke woning, centraal gelegen, kortom TS is een geluksvogeltje.
De nadelen vind ik te verwaarlozen. Gedeelde tuin, nou ja je hebt in ieder geval wat aanspraak. Zit je niet zo sullig voor je uit te staren op je bankje. :D
Loop is wel enthousiast. Wel ongeveer 20 a 25 minuten naar CS. Je zou zeggen dat het een gemiste kans is als ik het niet zou doen?
  woensdag 18 september 2024 @ 18:52:40 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215020984
quote:
Wat klein!
Waar staat de grootte?
pi_215021011
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:49 schreef BiepBoep het volgende:

[..]
Wat maakt het een goede investering? Waarom is een maisonnette verstandiger dan een appartement bijvoorbeeld?

Ben niet zo zeer afhankelijk met de auto kan ook met OV, maar voorkeur heeft een auto natuurlijk
Wie zegt dat dan?
Jij komt hier met een maisonnette aan. Jouw keuze. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 18 september 2024 @ 18:56:15 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215021033
  woensdag 18 september 2024 @ 18:57:05 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215021045
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het moet nog gebouwd worden.
  woensdag 18 september 2024 @ 18:58:46 #20
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215021064
Bijkomend voordeel:

quote:
Bij een nieuwbouwwoning betaal je geen kosten koper. Dat wil zeggen dat je geen overdrachtsbelasting en notariskosten hoeft te betalen.
pi_215021069
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:51 schreef BiepBoep het volgende:

[..]
Loop is wel enthousiast. Wel ongeveer 20 a 25 minuten naar CS. Je zou zeggen dat het een gemiste kans is als ik het niet zou doen?
Koop een goede fiets en we praten nergens meer over.
Ik weet niet hoe oud je bent, ik schat je tussen de 20 en 30, piepjong nog dus.
Gewoon doen. Niemand weet wat de dag van morgen brengt. En je grote liefde en je eventuele kinderwens is vandaag nog niet zo van belang, denk ik.
Je leeft nu. Niemand weet wat de toekomst zal brengen.
Als jij zekerheid belangrijk vindt (ik bedoel hiermee een eigen huis, een dak boven je hoofd en een vaste baan), ga ervoor.
En vanuit deze basis heb je meer kans om je leven inhoud te geven naar je eigen wensen.
Dus ja. DOEN!!!
pi_215021103
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het moet nog gebouwd worden.
Oeps. Dat wist ik niet. Zeker weer niet goed op zitten letten. :@
Maar dan nog he? TS vroeg advies en ik gaf dat naar de beste eer en geweten van mezelf.
  woensdag 18 september 2024 @ 19:51:21 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215021605
Ik vind het een moeilijke keuze. Veel geld voor weinig oppervlak. Maar je zit wel in het centrum alhoewel de ligging op noord is. ‘t Was een maisonette hé? Lijkt mij onhandig.
pi_215021678
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Op de Veluwe betaalde je 3 jaar geleden al ¤ 250.000 voor net zoveel m².
Voor hartje Utrecht is het een koopje waar je sowieso goed uit gaat komen, en dan moet je 5 jaar wachten met verkopen, so what?

Zelfs met z'n tweeën red je het prima een paar jaar op 49m².

Absoluut doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 september 2024 @ 20:05:22 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215021767
@BiepBoep

Hoe ziet het financiële plaatje eruit? Heb je ook een overzicht gemaakt van maandelijkse kosten? En getoetst of je overzicht een beetje reëel is?
  woensdag 18 september 2024 @ 20:43:56 #26
338319 ZarB
Piña colada
pi_215022447
Met de v.o.n. prijs ben je er natuurlijk nog niet dus daar komt nog aardig wat bij. Als je oke bent met het tegelwerk, keuken en sanitair dan scheelt wel al een hoop.

Als je daar graag wilt wonen en je kunt het betalen, why not. Ook met z'n 2en kun je er prima wonen voor de time being lijkt mij.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 18 september 2024 @ 20:45:11 #27
338319 ZarB
Piña colada
pi_215022479
Je hebt vast een aardig salaris als je dit in je eentje kunt betalen dus wat inleveren op je winst als je wilt verkopen om samen te wonen is vast geen ramp.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215022510
Ik zou het doen!
pi_215022963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:47 schreef BiepBoep het volgende:

[..]
Thuis
Dan zeker doen. Eventueel kan je kijken buiten de stad Utrecht of je alternatieven vindt voor dat geld (na bijtelling kk).

Maar ik hoor van mijn Utrechtse collega's, dat de huizenmarkt weer als een malle stijgt. 20 - 25% overbieden op een huis met veel achterstallig onderhoud in Overvecht (ja, je leest het goed: Oververcht), is geen uitzondering.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215023885
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Wie zegt dat dan?
Jij komt hier met een maisonnette aan. Jouw keuze. :D
Haha nee zo bedoel ik het niet maar aangezien je een maisonnette expliciet benoemd dacht ik miss dat het "beter" is dan een standaard appartement
pi_215023907
quote:
5s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:58 schreef Kopiko het volgende:
Bijkomend voordeel:
[..]

Ik heb mijn vrijstelling van overdrachtsbelasting nog niet gebruikt, dus ik spaar m dan voor de volgende keer op
pi_215023914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Gewoon doen. Niemand weet wat de dag van morgen brengt. En je grote liefde en je eventuele kinderwens is vandaag nog niet zo van belang, denk ik.
Als jij zekerheid belangrijk vindt (ik bedoel hiermee een eigen huis, een dak boven je hoofd en een vaste baan), ga ervoor.
En vanuit deze basis heb je meer kans om je leven inhoud te geven naar je eigen wensen.
Dus ja. DOEN!!!
Dat is ook weer waar :)
pi_215023922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dus ja. DOEN!!!
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het een moeilijke keuze. Veel geld voor weinig oppervlak. Maar je zit wel in het centrum alhoewel de ligging op noord is. ‘t Was een maisonette hé? Lijkt mij onhandig.
Ik wilde eerste instantie kiezen voor zuid, maar ligt aan spoorzijde dus bewust gekozen om daar niet aan de grenzen. Achter gezien wel spijt van de keuze maar ja... Wat maakt het onhandig volgens jou?
pi_215023970
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:05 schreef Lienekien het volgende:
@:BiepBoep

Hoe ziet het financiële plaatje eruit? Heb je ook een overzicht gemaakt van maandelijkse kosten? En getoetst of je overzicht een beetje reëel is?
Om a nabij rond de ¤1300 p/m (hypotheek, GLW, VvE, Internet)
pi_215023977
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit.
Op de Veluwe betaalde je 3 jaar geleden al ¤ 250.000 voor net zoveel m².
Voor hartje Utrecht is het een koopje waar je sowieso goed uit gaat komen, en dan moet je 5 jaar wachten met verkopen, so what?

Zelfs met z'n tweeën red je het prima een paar jaar op 49m².

Absoluut doen.
Maar aan de andere kant wie zou er zo meteen ¤400.000+ voor geven? Voor singles is dat erg prijzig en voor koppels wellicht te klein...
  woensdag 18 september 2024 @ 22:20:51 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215023993
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:18 schreef BiepBoep het volgende:

[..]
Om a nabij rond de ¤1300 p/m (hypotheek, GLW, VvE, Internet)
Ja, dat zegt vrij weinig.

Laat ik het anders vragen. Verdien je genoeg om een hypotheek van minstens 355.000 te bekostigen?

Of komt er ook veel spaargeld bij?
pi_215024138
Doordat het een maisonnette op de begane grond en eerste verdieping is kun je zelfs gewoon lekker naar buiten stappen vanuit je woonkamer.
Het is allemaal niet heel groot, maar als je alleen bent en graag in de stad zit een prima optie.

Ik zou alleen wel kijken of je de trap dicht kunt maken, want je moet min of meer de eettafel onder de trap zetten en zelfs als je nooit met schoenen aan in huis loopt valt er toch van alles door die open trap heen.
Maar goed, dat zijn kleinigheidjes.

Verder netjes dat het inclusief keuken wordt opgeleverd, dat is tegenwoordig vaak anders.
De meerprijzen voor grotere tegels in de badkamer en WC zijn ook niet enorm, al met al een zeer interessant project voor een hele nette prijs in de huidige markt en op die locatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215024151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:19 schreef BiepBoep het volgende:

[..]
Maar aan de andere kant wie zou er zo meteen ¤400.000+ voor geven? Voor singles is dat erg prijzig en voor koppels wellicht te klein...
Het is nieuwbouw, dus de kans dat het minder waard wordt is te verwaarlozen, in een studentenstad als Utrecht waar ouders voor hun kind voor een vermogen een kamer van 15m² kopen hoef je je helemaal geen zorgen te maken dat je het over 6 jaar niet kunt verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215024162
quote:

[..]
Als je zo denkt, dan zie het dus als een beleggingsobject.
Terwijl het gewoon een goede starterswoning is voor een zeer interessante prijs. In de binnenstad nog wel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215024169
quote:

[..]
Sterker nog: ik denk dat als je het koopt dat je nu al een deal met iemand kunt maken dat je het na 5 jaar voor ¤ 400.000 verkoopt, ik denk alleen dat je daar tegen die tijd spijt van hebt en de ander een hele goede deal heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215024184
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je zo denkt, dan zie het dus als een beleggingsobject.
Terwijl het gewoon een goede starterswoning is voor een zeer interessante prijs. In de binnenstad nog wel.
Dit dus, wat nou net niet de bedoeling van het geheel is.
Je woont thuis, kunt een zelfstandige koopwoning kopen en dan kijk je er naar als naar een belegging.

Dit is typisch zoiets waar je echt heel erg spijt van krijgt als je het niet doet, niet alleen vanwege de vrijheid die het je oplevert maar ook omdat het een geweldige start van je zelfstandige leven is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215024203
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit dus, wat nou net niet de bedoeling van het geheel is.
Je woont thuis, kunt een zelfstandige koopwoning kopen en dan kijk je er naar als naar een belegging.

Dit is typisch zoiets waar je echt heel erg spijt van krijgt als je het niet doet, niet alleen vanwege de vrijheid die het je oplevert maar ook omdat het een geweldige start van je zelfstandige leven is.
Dit dus
pi_215024207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:14 schreef BiepBoep het volgende:

[..]

Ik wilde eerste instantie kiezen voor zuid, maar ligt aan spoorzijde dus bewust gekozen om daar niet aan de grenzen. Achter gezien wel spijt van de keuze maar ja... Wat maakt het onhandig volgens jou?
Zo onhandig is die keuze niet, ten eerste zit je daardoor idd niet aan het spoor (dus rustiger), ten tweede staat de zon niet van april tot oktober je huis door die grote ramen op te warmen tot tropische temperaturen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215024226
Doen
  woensdag 18 september 2024 @ 23:35:28 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215024585
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:14 schreef BiepBoep het volgende:

[..]
[..]
Nou dan moet je voor één kamer, waarschijnlijk kleine kamer, een trap op en af.
pi_215024931
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou dan moet je voor één kamer, waarschijnlijk kleine kamer, een trap op en af.
Je bedoelt de slaapkamer van 23m² als die ene kleine kamer?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215025438
quote:

[..]
Waar twijfel je over? Wat houd je tegen om dat te kopen?

Als je dat kan, betalen. Is mooi. Want gemiddeld huisprijs in Utrecht is rond 500-600K
Ik zie dat andere al gezegd dat huizen mooi beleggingsobject is. Dat ben ik mee eens. Als je het goed bedenkt dat huizenmarkt in Nederland minimaal 10 a 15 jaar goed verziekt. Al bouwen men huizen erbij, het zal lang duren voordat normaal is.

Voor jouw is 5 jaar namelijk ideaal. Juist in dat periode moet je ook leren zelfstandig wonen en overleven.
Over 5 jaar weet je precies wat je wilt. En je hebt naast dat ook vermogen opgebouwd eventueel een liefje erbij.
Daarna kan je buiten Utrecht een mooie vrijstaande huis zoeken.

Weinig mensen kunnen dit navertellen. Niemand koopt meteen droomhuis in 1 keer. Allemaal begint vaak van kamer naar huisje of appartement en uiteindelijk rijtje of vrijstaande huis.. Tenzij je een lot wint.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_215025809
Mwah, in een keer van dit startersappartement naar vrijstaand buiten Utrecht lijkt me wat hoog ingeschat, ook met z'n tweeën.
Tenzij je samen heel ver buiten Utrecht gaat kijken, maar dan praten we wel over >100 km.

Wat niet wegneemt dat het nog steeds een geweldig begin van je zelfstandige leven is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215026103
Zelfs als je binnen die vijf jaar gaat samenwonen, kan dat prima even, zeker als je beide de mogelijkheid hebt om op kantoor te werken. Ik heb drie jaar samengewoond op 39m2 en dat was echt prima te doen.

Plus je kán ook wel binnen vijf jaar weg, he. Je moet dan alleen een deel van de winst afdragen. Dus als je echt binnen die vijf jaar samen gaat wonen en een tweeling krijgt en de ruimte is écht te klein, dan kan je gewoon verkopen en naar iets groters kijken wat verder uit de stad. Je winst is dan alleen iets lager.
  donderdag 19 september 2024 @ 09:10:24 #50
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215026144
Van iemand die zelf op zo'n klein oppervlakte heeft gewoond:
Het is te doen, maar je huis is letterlijk een bed en een bank eventueel eettafel. Als je goed indeelt past er een bureau bij in de slaapkamer. Geen ruimte voor extra dingen of je gaat proppen.
Dus ideaal als je niet thuiswerkt, niet vaak thuis bent en tv kijkt. Voor mensen zoals ik die graag ook thuis hobby's uitoefenen is het niet te doen.

Zelf zou ik er niet aan moeten denken om in zo'n klein huis te moeten samenwonen, maar goed ik houd van mijn eigen ruimte.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')