Het is gewoon centrum. Nieuwbouw in het centrum.quote:
quote:
Als je nou zou weten dat je alleen blijft en aan Utrecht gebonden, maar als je jong bent en je hoopt op een toekomst met een relatie en misschien een gezin, dan vind ik het nogal wat om je voor zo’n tijd vast te leggen.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon centrum. Nieuwbouw in het centrum.
Ja. Die prijzen dan anders dan in buitengebieden, maar dit is zijn geld echt waard.
Er is niet voor niets een regeling dat je terug moet betalen als je binnen X jaar verkoopt.
Slechts vijf jaar. Is toch makkelijk te doen. Ik denk niet dat als je vandaag je grote liefde ontmoet er morgen al mee gaat samenwonen.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Als je nou zou weten dat je alleen blijft en aan Utrecht gebonden, maar als je jong bent en je hoopt op een toekomst met een relatie en misschien een gezin, dan vind ik het nogal wat om je voor zo’n tijd vast te leggen.
Ja komen veel starters op af, dus overbieden is momenteel ook een gektequote:Op woensdag 18 september 2024 17:20 schreef Lingue het volgende:
Poeh, dit is wel erg klein zeg en al helemaal voor die prijs. En dan ben je nog lang niet klaar met een nieuwbouwwoning.
Ik denk dat er mooiere huisjes te krijgen zijn die groter zijn voor dezelfde prijs en meer ruimte, tuin en berging. Helaas zijn dat alleen wel de huisjes waar veel starters ook naar kijken.
Ander nadeel vind ik ook wel de constructie dat je gaat inleveren op je winst. Is het een soort koopgarant woning ofzo? Hoe kom je daar bij? Momenteel is er namelijk weinig pijl te trekken op wat je inlevert op een woning als je die binnen x jaar weer zou verkopen.
Thuisquote:Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef Irri-tante het volgende:
Hoe is je woonsituatie op dit moment?
Wat maakt het een goede investering? Waarom is een maisonnette verstandiger dan een appartement bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:55 schreef capricia het volgende:
Doen.
Echt. Als je deze maisonnette kunt kopen in dit stukje stad: goede investering. Gaat een heel toffe buurt zijn/worden. Je zit tussen Industrieel erfgoed.
Ben je afhankelijk van een auto?
Loop is wel enthousiast. Wel ongeveer 20 a 25 minuten naar CS. Je zou zeggen dat het een gemiste kans is als ik het niet zou doen?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Slechts vijf jaar. Is toch makkelijk te doen. Ik denk niet dat als je vandaag je grote liefde ontmoet er morgen al mee gaat samenwonen.
Ik neem aan dat TS een auto heeft, maar ze zit centraal, dus alles is op loop- of fietsafstand.
Het is in mijn ogen een mooi startpunt. Je hebt rust, een leuke woning, centraal gelegen, kortom TS is een geluksvogeltje.
De nadelen vind ik te verwaarlozen. Gedeelde tuin, nou ja je hebt in ieder geval wat aanspraak. Zit je niet zo sullig voor je uit te staren op je bankje.
Wie zegt dat dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:49 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Wat maakt het een goede investering? Waarom is een maisonnette verstandiger dan een appartement bijvoorbeeld?
Ben niet zo zeer afhankelijk met de auto kan ook met OV, maar voorkeur heeft een auto natuurlijk
Het moet nog gebouwd worden.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Slechts vijf jaar. Is toch makkelijk te doen. Ik denk niet dat als je vandaag je grote liefde ontmoet er morgen al mee gaat samenwonen.
Ik neem aan dat TS een auto heeft, maar ze zit centraal, dus alles is op loop- of fietsafstand.
Het is in mijn ogen een mooi startpunt. Je hebt rust, een leuke woning, centraal gelegen, kortom TS is een geluksvogeltje.
De nadelen vind ik te verwaarlozen. Gedeelde tuin, nou ja je hebt in ieder geval wat aanspraak. Zit je niet zo sullig voor je uit te staren op je bankje.
quote:Bij een nieuwbouwwoning betaal je geen kosten koper. Dat wil zeggen dat je geen overdrachtsbelasting en notariskosten hoeft te betalen.
Koop een goede fiets en we praten nergens meer over.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:51 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Loop is wel enthousiast. Wel ongeveer 20 a 25 minuten naar CS. Je zou zeggen dat het een gemiste kans is als ik het niet zou doen?
Oeps. Dat wist ik niet. Zeker weer niet goed op zitten letten.quote:
Dit.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon centrum. Nieuwbouw in het centrum.
Ja. Die prijzen dan anders dan in buitengebieden, maar dit is zijn geld echt waard.
Er is niet voor niets een regeling dat je terug moet betalen als je binnen X jaar verkoopt.
Dan zeker doen. Eventueel kan je kijken buiten de stad Utrecht of je alternatieven vindt voor dat geld (na bijtelling kk).quote:
Haha nee zo bedoel ik het niet maar aangezien je een maisonnette expliciet benoemd dacht ik miss dat het "beter" is dan een standaard appartementquote:Op woensdag 18 september 2024 18:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan?
Jij komt hier met een maisonnette aan. Jouw keuze.
Ik heb mijn vrijstelling van overdrachtsbelasting nog niet gebruikt, dus ik spaar m dan voor de volgende keer opquote:
Dat is ook weer waarquote:Op woensdag 18 september 2024 18:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Koop een goede fiets en we praten nergens meer over.
Ik weet niet hoe oud je bent, ik schat je tussen de 20 en 30, piepjong nog dus.
Gewoon doen. Niemand weet wat de dag van morgen brengt. En je grote liefde en je eventuele kinderwens is vandaag nog niet zo van belang, denk ik.
Je leeft nu. Niemand weet wat de toekomst zal brengen.
Als jij zekerheid belangrijk vindt (ik bedoel hiermee een eigen huis, een dak boven je hoofd en een vaste baan), ga ervoor.
En vanuit deze basis heb je meer kans om je leven inhoud te geven naar je eigen wensen.
Dus ja. DOEN!!!
Dat is ook weer waarquote:Op woensdag 18 september 2024 18:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Koop een goede fiets en we praten nergens meer over.
Ik weet niet hoe oud je bent, ik schat je tussen de 20 en 30, piepjong nog dus.
Gewoon doen. Niemand weet wat de dag van morgen brengt. En je grote liefde en je eventuele kinderwens is vandaag nog niet zo van belang, denk ik.
Je leeft nu. Niemand weet wat de toekomst zal brengen.
Als jij zekerheid belangrijk vindt (ik bedoel hiermee een eigen huis, een dak boven je hoofd en een vaste baan), ga ervoor.
En vanuit deze basis heb je meer kans om je leven inhoud te geven naar je eigen wensen.
Dus ja. DOEN!!!
Ik wilde eerste instantie kiezen voor zuid, maar ligt aan spoorzijde dus bewust gekozen om daar niet aan de grenzen. Achter gezien wel spijt van de keuze maar ja... Wat maakt het onhandig volgens jou?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het een moeilijke keuze. Veel geld voor weinig oppervlak. Maar je zit wel in het centrum alhoewel de ligging op noord is. ‘t Was een maisonette hé? Lijkt mij onhandig.
Om a nabij rond de ¤1300 p/m (hypotheek, GLW, VvE, Internet)quote:Op woensdag 18 september 2024 20:05 schreef Lienekien het volgende:
@:BiepBoep
Hoe ziet het financiële plaatje eruit? Heb je ook een overzicht gemaakt van maandelijkse kosten? En getoetst of je overzicht een beetje reëel is?
Maar aan de andere kant wie zou er zo meteen ¤400.000+ voor geven? Voor singles is dat erg prijzig en voor koppels wellicht te klein...quote:Op woensdag 18 september 2024 19:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Op de Veluwe betaalde je 3 jaar geleden al ¤ 250.000 voor net zoveel m².
Voor hartje Utrecht is het een koopje waar je sowieso goed uit gaat komen, en dan moet je 5 jaar wachten met verkopen, so what?
Zelfs met z'n tweeën red je het prima een paar jaar op 49m².
Absoluut doen.
Ja, dat zegt vrij weinig.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:18 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Om a nabij rond de ¤1300 p/m (hypotheek, GLW, VvE, Internet)
Het is nieuwbouw, dus de kans dat het minder waard wordt is te verwaarlozen, in een studentenstad als Utrecht waar ouders voor hun kind voor een vermogen een kamer van 15m² kopen hoef je je helemaal geen zorgen te maken dat je het over 6 jaar niet kunt verkopen.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:19 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant wie zou er zo meteen ¤400.000+ voor geven? Voor singles is dat erg prijzig en voor koppels wellicht te klein...
Als je zo denkt, dan zie het dus als een beleggingsobject.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:19 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant wie zou er zo meteen ¤400.000+ voor geven? Voor singles is dat erg prijzig en voor koppels wellicht te klein...
Sterker nog: ik denk dat als je het koopt dat je nu al een deal met iemand kunt maken dat je het na 5 jaar voor ¤ 400.000 verkoopt, ik denk alleen dat je daar tegen die tijd spijt van hebt en de ander een hele goede deal heeft.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:19 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Dit dus, wat nou net niet de bedoeling van het geheel is.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je zo denkt, dan zie het dus als een beleggingsobject.
Terwijl het gewoon een goede starterswoning is voor een zeer interessante prijs. In de binnenstad nog wel.
Dit dusquote:Op woensdag 18 september 2024 22:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit dus, wat nou net niet de bedoeling van het geheel is.
Je woont thuis, kunt een zelfstandige koopwoning kopen en dan kijk je er naar als naar een belegging.
Dit is typisch zoiets waar je echt heel erg spijt van krijgt als je het niet doet, niet alleen vanwege de vrijheid die het je oplevert maar ook omdat het een geweldige start van je zelfstandige leven is.
Zo onhandig is die keuze niet, ten eerste zit je daardoor idd niet aan het spoor (dus rustiger), ten tweede staat de zon niet van april tot oktober je huis door die grote ramen op te warmen tot tropische temperaturen.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:14 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Ik wilde eerste instantie kiezen voor zuid, maar ligt aan spoorzijde dus bewust gekozen om daar niet aan de grenzen. Achter gezien wel spijt van de keuze maar ja... Wat maakt het onhandig volgens jou?
Nou dan moet je voor één kamer, waarschijnlijk kleine kamer, een trap op en af.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:14 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar
[..]
Ik wilde eerste instantie kiezen voor zuid, maar ligt aan spoorzijde dus bewust gekozen om daar niet aan de grenzen. Achter gezien wel spijt van de keuze maar ja... Wat maakt het onhandig volgens jou?
Je bedoelt de slaapkamer van 23m² als die ene kleine kamer?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou dan moet je voor één kamer, waarschijnlijk kleine kamer, een trap op en af.
Waar twijfel je over? Wat houd je tegen om dat te kopen?quote:Op woensdag 18 september 2024 22:19 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |