Het is gewoon centrum. Nieuwbouw in het centrum.quote:
quote:
Als je nou zou weten dat je alleen blijft en aan Utrecht gebonden, maar als je jong bent en je hoopt op een toekomst met een relatie en misschien een gezin, dan vind ik het nogal wat om je voor zo’n tijd vast te leggen.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon centrum. Nieuwbouw in het centrum.
Ja. Die prijzen dan anders dan in buitengebieden, maar dit is zijn geld echt waard.
Er is niet voor niets een regeling dat je terug moet betalen als je binnen X jaar verkoopt.
Slechts vijf jaar. Is toch makkelijk te doen. Ik denk niet dat als je vandaag je grote liefde ontmoet er morgen al mee gaat samenwonen.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Als je nou zou weten dat je alleen blijft en aan Utrecht gebonden, maar als je jong bent en je hoopt op een toekomst met een relatie en misschien een gezin, dan vind ik het nogal wat om je voor zo’n tijd vast te leggen.
Ja komen veel starters op af, dus overbieden is momenteel ook een gektequote:Op woensdag 18 september 2024 17:20 schreef Lingue het volgende:
Poeh, dit is wel erg klein zeg en al helemaal voor die prijs. En dan ben je nog lang niet klaar met een nieuwbouwwoning.
Ik denk dat er mooiere huisjes te krijgen zijn die groter zijn voor dezelfde prijs en meer ruimte, tuin en berging. Helaas zijn dat alleen wel de huisjes waar veel starters ook naar kijken.
Ander nadeel vind ik ook wel de constructie dat je gaat inleveren op je winst. Is het een soort koopgarant woning ofzo? Hoe kom je daar bij? Momenteel is er namelijk weinig pijl te trekken op wat je inlevert op een woning als je die binnen x jaar weer zou verkopen.
Thuisquote:Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef Irri-tante het volgende:
Hoe is je woonsituatie op dit moment?
Wat maakt het een goede investering? Waarom is een maisonnette verstandiger dan een appartement bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:55 schreef capricia het volgende:
Doen.
Echt. Als je deze maisonnette kunt kopen in dit stukje stad: goede investering. Gaat een heel toffe buurt zijn/worden. Je zit tussen Industrieel erfgoed.
Ben je afhankelijk van een auto?
Loop is wel enthousiast. Wel ongeveer 20 a 25 minuten naar CS. Je zou zeggen dat het een gemiste kans is als ik het niet zou doen?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Slechts vijf jaar. Is toch makkelijk te doen. Ik denk niet dat als je vandaag je grote liefde ontmoet er morgen al mee gaat samenwonen.
Ik neem aan dat TS een auto heeft, maar ze zit centraal, dus alles is op loop- of fietsafstand.
Het is in mijn ogen een mooi startpunt. Je hebt rust, een leuke woning, centraal gelegen, kortom TS is een geluksvogeltje.
De nadelen vind ik te verwaarlozen. Gedeelde tuin, nou ja je hebt in ieder geval wat aanspraak. Zit je niet zo sullig voor je uit te staren op je bankje.
Wie zegt dat dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:49 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Wat maakt het een goede investering? Waarom is een maisonnette verstandiger dan een appartement bijvoorbeeld?
Ben niet zo zeer afhankelijk met de auto kan ook met OV, maar voorkeur heeft een auto natuurlijk
Het moet nog gebouwd worden.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Slechts vijf jaar. Is toch makkelijk te doen. Ik denk niet dat als je vandaag je grote liefde ontmoet er morgen al mee gaat samenwonen.
Ik neem aan dat TS een auto heeft, maar ze zit centraal, dus alles is op loop- of fietsafstand.
Het is in mijn ogen een mooi startpunt. Je hebt rust, een leuke woning, centraal gelegen, kortom TS is een geluksvogeltje.
De nadelen vind ik te verwaarlozen. Gedeelde tuin, nou ja je hebt in ieder geval wat aanspraak. Zit je niet zo sullig voor je uit te staren op je bankje.
quote:Bij een nieuwbouwwoning betaal je geen kosten koper. Dat wil zeggen dat je geen overdrachtsbelasting en notariskosten hoeft te betalen.
Koop een goede fiets en we praten nergens meer over.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:51 schreef BiepBoep het volgende:
[..]
Loop is wel enthousiast. Wel ongeveer 20 a 25 minuten naar CS. Je zou zeggen dat het een gemiste kans is als ik het niet zou doen?
Oeps. Dat wist ik niet. Zeker weer niet goed op zitten letten.quote:
Dit.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon centrum. Nieuwbouw in het centrum.
Ja. Die prijzen dan anders dan in buitengebieden, maar dit is zijn geld echt waard.
Er is niet voor niets een regeling dat je terug moet betalen als je binnen X jaar verkoopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |