abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 september 2024 @ 21:46:40 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215002761

Welkom in het PlayStation topic w/
In dit topic kan je alles kwijt over de Playstation 1,2,3,4,5,PSP en de PS Vita, maar je kan natuurlijk ook alles kwijt over de games, de trophies, de services, de speculaties over de toekomst en meer. Maar ook minder. Vaak veel minder. B-)

Playstation 4
De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Interactive Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd in New York tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console. De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

De FOK! PlayStation 4-topicreeks bestaande uit maar liefst 564 delen kun je hierrrr terugvinden.

Playstation 5
De PS5 is vanaf 19 november 2020 beschikbaar in Europa.

De spelcomputer zal beschikken over een solid state drive voor opslag en hij moet Ultra HD-blu-ray-discs met minimaal 100 GB data aankunnen. Daarnaast zal de spelcomputer over ray tracing beschikken, waardoor lichteffecten nog mooier worden. Deze techniek wordt bewerkstelligd door de GPU en niet softwarematig.

Ook de controller zal een update krijgen, deze zal beschikken over "haptic feedback", de opvolger van de Rumble in de huidige controllers. Ook komen er "adaptive triggers" (R2 en L2), waarbij de druk van die knoppen aangepast kan worden en het meer of minder kracht kan vergen om deze knoppen in te drukken.

PS Plus Essential-games van deze maand:

Greep uit de PS Plus Extra en Premium-games:

De aankomende grote releases (let op DELAYS INCOMING :B)
Assassin's Creed Mirage
The Crew Motorfest
Armored Core VI: Fires of Rubicon
EA Sports FC
Call of Duty MW3 (2023)
Spider-Man 2
Final Fantasy VII Rebirth
Tekken 8
Mortal Kombat 1
Pragmata
Death Stranding 2
Wolverine

Handige linkjes
PS4 release kalender
PS5 release kalender
Playstation Webapp
Playstation Store Nederland
Playstation Store USA
PSN Prijzen vergelijker
FOK! Games Discord server
Playstation V&A Topic
LG OLED TV-settings
Zelf de OP wijzigen maar geen verstand van BB code? Probeer deze WYSISYG BBcode editor

PSN Username lijst van de FOK!kers
Wil je erbij, DM de TS dan even een link van je UI en je PSN ID

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215002845
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 21:41 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Natuurlijk wel :')

Een licentie van heb ik jou daar en een development studio met ongekend respect van de pc community

Vergelijk dat met Concord een onbekende IP met gare characters, van een studio die niemand kent.
je kan hoog of laag springen en met zoveel :') gooien als je wilt. Maar nee voor mijn punt doet het er helemaal niet toe
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215002946
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 21:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]
je kan hoog of laag springen en met zoveel :') gooien als je wilt. Maar nee voor mijn punt doet het er helemaal niet toe
Als je het heel specifiek wilt hebben, een hero shooter zonder bekende ip zonder bekende namen met een "hoge" instap prijs vs legio established games, welke gratis zijn, bekende developers hebben, en bekende ips achter zich hebben.

Het was gewoon een no go.
Eigenlijk is de hele lijst met ps5 exclusives niet top als je de remakes/final Fantasy titels niet meetelt.

https://www.gamesradar.com/ps5-exclusives/
pi_215002989
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als je het heel specifiek wilt hebben, een hero shooter zonder bekende ip zonder bekende namen met een "hoge" instap prijs vs legio established games, welke gratis zijn, bekende developers hebben, en bekende ips achter zich hebben.

Eigenlijk is de hele lijst met ps5 exclusives niet top als je de remakes/final Fantasy titels niet meetelt.

Het was zeker een slecht idee. Mijn punt was alleen dat hero shooter markt helemaal niet zo verzadigt is. En dat het probleem niet is
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 16 september 2024 @ 22:12:03 #5
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215002996
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 21:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ok naja wat jij wil
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 16 september 2024 @ 22:13:31 #6
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215003009
Hero shooter / shooter heeft zoveel overlap dat het hele genre nogal verzadigd is

Of je speelt fortnite / call of duty

Of je speelt iets van de 'iets kleinere' titels zoals Destiny 2, Overwatch 2 oid, Apex..
pi_215003029
fortnite en cod zijn geen hero shooters. Die eerste is battleroyale. De tweede een fps. Destiny hooguit het pvp gedeelte. De rest looter shooter. En die spelen mensen voor het verhaal.

De overlap is dat je in alles moet schieten.. Van de rest toch echt heel verschillende games
pi_215003050
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Rise of the Ronin?

Niet dat dat GOTY is maar ik snap niet waarom hij er niet op staat.
pi_215004441
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 22:17 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Rise of the Ronin?

Niet dat dat GOTY is maar ik snap niet waarom hij er niet op staat.
Geen idee, ik heb de lijst niet gemaakt.

Maar de top games (god of war, final fantasy, horizon, r&c) zijn allemaal vervolgen op bekende franchises.
Nieuwe Ip's zijn niet echt succesvol.
  dinsdag 17 september 2024 @ 07:56:52 #10
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215004728
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 22:15 schreef over_hedge het volgende:
fortnite en cod zijn geen hero shooters. Die eerste is battleroyale. De tweede een fps. Destiny hooguit het pvp gedeelte. De rest looter shooter. En die spelen mensen voor het verhaal.

De overlap is dat je in alles moet schieten.. Van de rest toch echt heel verschillende games
De overlap is dat je een beperkt tijd en geld hebt om ergens in te investeren.

Waarom zou je een middelmatige online game voor 40¤ kopen als je gewoon kan knallen voor gratis?
pi_215005046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 07:56 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
De overlap is dat je een beperkt tijd en geld hebt om ergens in te investeren.

Waarom zou je een middelmatige online game voor 40¤ kopen als je gewoon kan knallen voor gratis?
Geen idee waarom je dat zou doen. Maar wat dit met mijn punt te maken heeft wat ik probeerde te maken weet ik alleen ook niet :P
pi_215005371
What's Your Game of The Year 2024 So Far?

Van de top 5 zijn er 3 PS5 exclusives. Van de top 10 zijn er 6 PS5 console exclusives. Dus sinds wanneer heeft de PS5 geen games? :P

Overings wist ik niet dat Rise of the Ronin echt een PS5 exclusive is.
  dinsdag 17 september 2024 @ 09:52:01 #13
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215005534
Als je een PS5 koopt alleen voor Fortnite, dan heb je echt te veel geld.
Ik zie veel gamers niet het maximale uit de PS5 halen; het gaat om performance en niet om de graphics.
Klopt het dat Sony (Performance Mode) heeft eruit gehaald bij de Pro?
pi_215005655
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:52 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie veel gamers niet het maximale uit de PS5 halen; het gaat omvoor mij om performance en niet om de graphics.
Fixed
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:11:51 #15
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215005689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Fixed
75% van de gamers op ps5 prefereert performance mode

quote:
According to Cerny, while 25% of PS5 owners have a 120 fps-capable TV (with 10% owning VRR displays), a vast majority of PS5 players will choose a game's performance mode if available – with 75% of all users opting for higher framerates at the cost of visual quality
pi_215005711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:11 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
75% van de gamers op ps5 prefereert performance mode
[..]

Oke en nu? :D Wat wil je daar mee zeggen. Blijft een smaak ding. Vandaar de andere 25%
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:14:38 #17
459912 FlippingCoin
pi_215005715
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:52 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie veel gamers niet het maximale uit de PS5 halen; het gaat om performance en niet om de graphics.
Volgens mij is het idee dat je met de pro geen modes hebt, maar dat je zowel graphics als performance tegelijk hebt. Die boodschap haalde ik uit hun anouncement iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 17 september 2024 @ 16:29:56 #18
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215008764
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke en nu? :D Wat wil je daar mee zeggen. Blijft een smaak ding. Vandaar de andere 25%
Hij praat in generalisatie, en in dat opzicht geeft het gros meer om performance
pi_215014730
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Volgens mij is het idee dat je met de pro geen modes hebt, maar dat je zowel graphics als performance tegelijk hebt. Die boodschap haalde ik uit hun anouncement iig.
Dat klinkt echt als wishfull thinking / sales pitch heb ik het idee.
Net als die ultra snelle HDD die cruciaal is, dat je ps4 4k aankan etc etc.

Mijn onderbuik zegt dat iets als god of war ragnarok welke nu een quality 30 fps / performance 60 fps mode heeft straks een 60 fps mode heeft met vergelijkbare graphics als voorheen en een ~45 fps quality mode oid krijgt.

Maar ik moet ook wel zeggen dat het verschil in quality/performance mode qua graphics meer zit in kleine details en dat het me in zoverre niet opvalt als ik aan het gamen ben terwijl een sprong van 30 naar 60 fps een wereld van verschil is.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 september 2024 @ 08:35:08 #20
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215014909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 08:09 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Mijn onderbuik zegt dat iets als god of war ragnarok welke nu een quality 30 fps / performance 60 fps mode heeft straks een 60 fps mode heeft met vergelijkbare graphics als voorheen en een ~45 fps quality mode oid krijgt.

Maar ik moet ook wel zeggen dat het verschil in quality/performance mode qua graphics meer zit in kleine details en dat het me in zoverre niet opvalt als ik aan het gamen ben terwijl een sprong van 30 naar 60 fps een wereld van verschil is.
Bedoel je niet SSD? :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 18 september 2024 @ 09:05:42 #21
459912 FlippingCoin
pi_215015205
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 08:09 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik vernoed dat het voor de genoemde games in de trailer zo zal zijn, voor een hoop niet en voor wat komende games wel.
  woensdag 18 september 2024 @ 11:04:15 #22
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215016435

_O-
  woensdag 18 september 2024 @ 11:19:18 #23
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215016620
The plucky squire is ook uit! *O*

woensdag 18 september 2024 @ 11:22:39 #24
194233 Friday12
Originele kloon
pi_215016662
quote:
Eentje die ik wel oversla. Hoe geweldig ik de game ook vond :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')