Ja maar de vraag is of ze het (nu al) op de trainert projecteren.quote:Op maandag 16 september 2024 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat voor de spelersgroep het ook wel een overgang is van iemand die ontzettend duidelijk is met zijn plannen/woorden naar een chaotische dorpspastoor. Daar prik je snel door.
Ook die scrum, ik begrijp wel dat het zijn werkwijze is en er is nu een beetje overdreven (negatieve) aandacht voor, maar ik denk dat de spelers zich behoorlijk voor joker hebben gevoeld afgelopen zaterdag terwijl het publiek ze uitfloot. Daar ergert een behoorlijk deel van de spelers zich ook aan hoor.
Je creëert juist bijzonder weinig, helemaal in vergelijking met vorig seizoen waar je juist na de winterstop praktisch alles wonquote:Op maandag 16 september 2024 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar de vraag is of ze het (nu al) op de trainert projecteren.
Het is niet dat je helemaal niets creëert en oogaidsvoetbal speelt.
Je creëert (normaal gesproken) genoeg kansen om zaterdag te winnen en je geeft tegelijk minder kansen weg dan onder Slot. Waar het mis gaat is in de beslissende fase, met een spits die al bijna een jaar in vormcrisis zit. En zijn invaller die er geen reet van bakt.quote:Op maandag 16 september 2024 16:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Je creëert juist bijzonder weinig, helemaal in vergelijking met vorig seizoen waar je juist na de winterstop praktisch alles won
Kan je dat onderbouwen met data?quote:Op maandag 16 september 2024 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Je creëert (normaal gesproken) genoeg kansen om zaterdag te winnen en je geeft tegelijk minder kansen weg dan onder Slot.
16 schoten 8 op kool.quote:
quote:Op maandag 16 september 2024 16:32 schreef Elan het volgende:
[..]
16 schoten 8 op kool.
Je krijgt nota bene vlak voor de 1-2 nog een enorme kans op 0-3.
Vooral dat ja.quote:Op maandag 16 september 2024 16:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Vorig seizoen had je ook wel eens beroerde potjes maar zelfs dan domineerde je het spel altijd wel. Tegen zowel Sparta als Groningen vond ik ons over negentig minuten voetballend niet de betere ploeg. De kansen kwamen ook meer uit ‘momenten’ dan als gevolg van goed voetbal.
Dat we in de eindfase eigenlijk overhoop worden gespeeld heb ik sowieso in drie jaar Arne niet meegemaakt (behalve de verlengingen bij Roma, maar dat was wel een ander type wedstrijd).
Het vertoonde spel (of meer het gebrek daaraan) des te meer, al dan niet door onbegrijpelijke keuzes van de trainer (Nadje op 10, Nieuwkoop op rechtsbuiten)quote:Op maandag 16 september 2024 16:38 schreef Elan het volgende:
[..]
a small example, yes.
xG zegt toch helemaal niks joh in deze fase
Mag hopen dat Stengs daar gewoon weer speelt straks, visionair Slot heeft Nieuwkoop ook (uit nood) een paar keer rechtsbuiten gezet maar dat ter zijde.quote:Op maandag 16 september 2024 16:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Het vertoonde spel (of meer het gebrek daaraan) des te meer, al dan niet door onbegrijpelijke keuzes van de trainer (Nadje op 10, Nieuwkoop op rechtsbuiten)
Een keer om Dest te neutraliseren wat wel goed uitpakte. Lijkt me tegen een ploeg uit de KKD niet zo zinvol.quote:Op maandag 16 september 2024 16:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Mag hopen dat Stengs daar gewoon weer speelt straks, visionair Slot heeft Nieuwkoop ook (uit nood) een paar keer rechtsbuiten gezet maar dat ter zijde.
Het gaat er al snel weer over dat Priske teveel bezig is met zijn eigen visie doordrammen maar met alle mutaties en blessures zal het ook even aan en inpassen zijn.
Jij vond Groningen zaterdag beter spelen dan ons?quote:Op maandag 16 september 2024 16:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Vorig seizoen had je ook wel eens beroerde potjes maar zelfs dan domineerde je het spel altijd wel. Tegen zowel Sparta als Groningen vond ik ons over negentig minuten voetballend niet de betere ploeg. De kansen kwamen ook meer uit ‘momenten’ dan als gevolg van goed voetbal.
Dat we in de eindfase overhoop worden gespeeld heb ik sowieso in drie jaar Arne niet meegemaakt (behalve de verlengingen bij Roma, maar dat was wel een ander type tegenstander).
Feyenoord was vooral niet beter dan Groningen. Een beetje op zijn Dicks met een paar toevalstreffers op een 0-2 komen, dus ik snap wel dat jou dat kan bekoren.quote:Op maandag 16 september 2024 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij vond Groningen zaterdag beter spelen dan ons?
Tegen PSV, AZ en Twente (waar hij ook kritiek op kreeg overigens), dat kon je op zich een tactische ingreep noemen. Niet tegen een promovendus.quote:Op maandag 16 september 2024 16:50 schreef Elan het volgende:
Mag hopen dat Stengs daar gewoon weer speelt straks, visionair Slot heeft Nieuwkoop ook (uit nood) een paar keer rechtsbuiten gezet maar dat ter zijde.
Tegen AZ en Roma(uit) ook.quote:Op maandag 16 september 2024 16:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Een keer om Dest te neutraliseren wat wel goed uitpakte. Lijkt me tegen een ploeg uit de KKD niet zo zinvol.
Exact, dan vind ik het een beetje makkelijk om te zeggen dat we onder Slot ook wel eens een matig potje hadden. Als de buitenspelers en (aanvallende) middenvelders een baaldag hadden kwamen we inderdaad moeilijk aan kansen, maar dat waren ook gelijk de slechtste potjes en dan was het veldspel vaak in orde.quote:Op maandag 16 september 2024 16:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord was vooral niet beter dan Groningen. Een beetje op zijn Dicks met een paar toevalstreffers op een 0-2 komen, dus ik snap wel dat jou dat kan bekoren.
Praktisch alles ging over links, Nieuwkoop wordt gewoon 9 van de 10 keer overgeslagen omdat hij niks met een bal kan.quote:Op maandag 16 september 2024 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Tegen AZ en Roma(uit) ook.
Verder was hij niet eens zo slecht maar valt iedereen terecht over die enorme kans die hij verneukt.
Zoveel opties had hij toch niet voor de rechtsbuitenpositie?quote:Op maandag 16 september 2024 16:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tegen PSV, AZ en Twente (waar hij ook kritiek op kreeg overigens), dat kon je op zich een tactische ingreep noemen. Niet tegen een promovendus.
Mijn probleem is ook niet zo zeer dat Priske een bepaalde visie doordramt, meer dat hij een voor iedereen totaal onduidelijke visie nastreeft.
Waren we wel zoals al gezegd nog een enorme kans op de 0-3 die net daarvoor gemist werd. Ging fout op individuele kwaliteit, zo'n fucking Smal die constant ballen inlevert bij de tegenstander en een spits die weigert te scoren is geen tactiek tegen opgewassen.quote:Op maandag 16 september 2024 16:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord was vooral niet beter dan Groningen. Een beetje op zijn Dicks met een paar toevalstreffers op een 0-2 komen, dus ik snap wel dat jou dat kan bekoren.
Hij kan gewoon met ivanusec en paxaio op de vleugels gaan spelenquote:Op maandag 16 september 2024 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoveel opties had hij toch niet voor de rechtsbuitenpositie?
Misschien is hij nog ff zoekende joh.
Had Slot toch ook, die begon met experiment Fer als CV tegen die koekenbakkers van FC Drita wat er bijna voor zorgde dat we er bijna uit vlogen.
0-3 was dan ook zwaar geflatteerd geweest, 2-2 is uiteindelijk een terechte uitslag.quote:Op maandag 16 september 2024 17:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Waren we wel zoals al gezegd nog een enorme kans op de 0-3 die net daarvoor gemist werd. Ging fout op individuele kwaliteit, zo'n fucking Smal die constant ballen inlevert bij de tegenstander en een spits die weigert te scoren is geen tactiek tegen opgewassen.
Het is niet het aanvallende soort pressievoetbal wat Slot speelde, maar dan moet je afvragen waarom je als club überhaupt bij die kerel bent uitgekomen als je dat ambieert en niet na drie wedstrijden al gaan roepen dat het een kuttrainer is omdat hij anders speelt.quote:Op maandag 16 september 2024 17:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hij kan gewoon met ivanusec en paxaio op de vleugels gaan spelen
kan nooit zo slecht zijn als met nieuwkoop
maar ik heb het idee dat priske een beetje verdedigend is ingesteld
We gaan toch niet een potje in juli vergelijken met half september. Sterker zelfs: toen zag je na een potje of drie al in grote lijnen wat voor type spel Slot nastreefde, toen Luzern en Willem II opgerold werden.quote:Op maandag 16 september 2024 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoveel opties had hij toch niet voor de rechtsbuitenpositie?
Misschien is hij nog ff zoekende joh.
Had Slot toch ook, die begon met experiment Fer als CV tegen die koekenbakkers van FC Drita wat er bijna voor zorgde dat we er bijna uit vlogen.
Nah we hebben het echt onnozel weggegeven en voorin een aantal grote kansen niet afgemaakt. Kansen die Groningen niet gehad heeft.quote:Op maandag 16 september 2024 17:05 schreef Caland het volgende:
[..]
0-3 was dan ook zwaar geflatteerd geweest, 2-2 is uiteindelijk een terechte uitslag.
Dat is toch ook juist het grote raadsel.quote:Op maandag 16 september 2024 17:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet het aanvallende soort pressievoetbal wat Slot speelde, maar dan moet je afvragen waarom je als club überhaupt bij die kerel bent uitgekomen als je dat ambieert en niet na drie wedstrijden al gaan roepen dat het een kuttrainer is omdat hij anders speelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |