abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 september 2024 @ 22:30:19 #51
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214993729
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik vroeg het hem. Want ik snap het ff niet meer.

No offence. Niet vervelend bedoeld naar jou (of hem) verder.
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:57 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat een illegale inhaalactie niet goed gepraat kan worden doordat er iemand zich niet aan de delta houdt. Dan zijn beide fout.

Die delta is een apart geval en zou ook apart van de inhaalactie beoordeeld moeten worden, als er überhaupt na de race al sprake was van een delta, want ook dat waag ik te betwijfelen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 15 september 2024 @ 22:32:03 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214993762
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Starflyer het volgende:

[..]
[..]

Dank voor de verduidelijking ^O^

Dan zijn we het dus eens dat delta's irrelevant zijn in deze? En ook niet werden genoemd in de summons- of decisiondocumenten. En dat dat mijn standpunt dus onderstreept?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2024 @ 22:33:37 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214993773
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Ja, die flexende voorvleugels ook.. -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2024 @ 22:33:39 #55
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_214993775
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Welke regel betreft dit?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 15 september 2024 @ 22:36:03 #56
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214993801
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank voor de verduidelijking ^O^

Dan zijn we het dus eens dat delta's irrelevant zijn in deze? En ook niet werden genoemd in de summons- of decisiondocumenten. En dat dat mijn standpunt dus onderstreept?
Ja, voor de beoordeling van de inhaalactie zijn ze niet relevant.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 15 september 2024 @ 22:36:40 #57
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_214993813
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat was de voorvleugel, dit met de achtervleugel is weer redelijk nieuw volgens mij. Ik had het in ieder geval niet eerder gehoord.
Op onboards van Spa zie je hetzelfde bij McLaren.

In mijn ogen moet het niet kunnen dat de DRS flap zo buigt in gesloten toestand, dan is je constructie niet sterk genoeg. Andere teams hebben het probleem niet.

Maar ik geef niet op en zeur elke GP over de flexwings op de Mclaren.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 september 2024 @ 22:38:05 #58
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_214993832
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Welke regel betreft dit?


Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
  zondag 15 september 2024 @ 22:40:24 #59
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214993862
Voor en achtervleugels vallen ook onder regel 3.2.2

quote:
3.2.2 Aerodynamic Influence
With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.10.10 (in addition
to minimal parts solely associated with its actuation) and the flexible seals specifically
permitted by Articles 3.13 and 3.14.4, all aerodynamic components or bodywork influencing
the car’s aerodynamic performance must be rigidly secured and immobile with respect to
their frame of reference defined in Article 3.3.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_214993879
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft FB
:')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 september 2024 @ 22:42:46 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214993892
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
c is ook wel interessant
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie FP zondag 15 september 2024 @ 22:43:15 #62
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214993899
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Totdat RBR wat bedenkt :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 september 2024 @ 22:43:39 #63
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_214993902
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:40 schreef Starflyer het volgende:
Voor en achtervleugels vallen ook onder regel 3.2.2
[..]

Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.

Bij de McLaren schijnt verschil tussen wel of geen DRS ook het laagste te zijn van alle topteams. Niet zelf onderzocht, maar wel meerdere onderbouwde voorbeelden gezien.

Het is gewoon "raar" dat Red Bull steeds op de vingers is getikt omtrent vleugels die teveel bewogen en McLaren er gewoon mee weg komt. Ik kan dan maar een reden bedenken en dat is vooral dat ze het "spannend" willen houden en dus dit maar toelaten.
  zondag 15 september 2024 @ 22:44:51 #64
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_214993917
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
Is toch gewoon c.
Bij de andere teams beweegt de DRS flap niet ten opzichte van de rest van de vleugel in gesloten toestand.

Bij McLaren is er wel beweging ten opzichte van de rest van de constructie. Geen idee wat de tolerantie op die onderdelen is, maar het lijkt me vrij ruim als dit erbinnen valt.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator / Redactie FP zondag 15 september 2024 @ 22:44:55 #65
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214993919
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
"Het we hebben al deze regels!"

"Kampioenschap is wel saai zo."

"Ja, een beetje wel. Weet je wat, we doen alsof ze de regels niet overtreden! Houd het spannend!"
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 september 2024 @ 22:46:43 #66
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_214993941
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:44 schreef PirE het volgende:

[..]
Is toch gewoon c.
Bij de andere teams beweegt de DRS flap niet ten opzichte van de rest van de vleugel in gesloten toestand.

Bij McLaren is er wel beweging ten opzichte van de rest van de constructie.
Ja @Peterselieman gaf het ook al aan, valt zeker ook onder c, maar zo niet dan g, of allebei. Het klopt gewoon niet.
  zondag 15 september 2024 @ 22:47:29 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214993954
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
:')
Wat? Ik heb het niet. Kan dus niet lezen waar je naar verwijst.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2024 @ 22:47:32 #68
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214993956
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.

Bij de McLaren schijnt verschil tussen wel of geen DRS ook het laagste te zijn van alle topteams. Niet zelf onderzocht, maar wel meerdere onderbouwde voorbeelden gezien.

Het is gewoon "raar" dat Red Bull steeds op de vingers is getikt omtrent vleugels die teveel bewogen en McLaren er gewoon mee weg komt. Ik kan dan maar een reden bedenken en dat is vooral dat ze het "spannend" willen houden en dus dit maar toelaten.
Ja, voor de DRS flap is dat wel een goede toevoeging.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_214993969
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:09 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

[ x ]
Ligt bijna plat.

Niet normaal dat er niks aan gedaan wordt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 september 2024 @ 22:48:52 #70
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_214993977
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
pi_214993984
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214994006
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
De FIA is al jaren heel consequent in zn inconsequentie.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP zondag 15 september 2024 @ 22:52:57 #73
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214994007
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meer :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 september 2024 @ 23:02:02 #74
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_214994085
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meer :+
De constructie van de drs-flap wat flexibeler maken en hij zal sneller/eerder vervormen onder load.
Truc is om de balans goed te krijgen dat hij nog wel stevig genoeg is voor de statische tests.
Ik vermoed dat je dat wel voor elkaar kan krijgen in de break na Singapore.

Een ban komt niet eerder dan 2025.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 15 september 2024 @ 23:02:31 #75
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_214994091
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.

En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')