quote:Op zondag 15 september 2024 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vroeg het hem. Want ik snap het ff niet meer.
No offence. Niet vervelend bedoeld naar jou (of hem) verder.
quote:Op zondag 15 september 2024 21:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat een illegale inhaalactie niet goed gepraat kan worden doordat er iemand zich niet aan de delta houdt. Dan zijn beide fout.
Die delta is een apart geval en zou ook apart van de inhaalactie beoordeeld moeten worden, als er überhaupt na de race al sprake was van een delta, want ook dat waag ik te betwijfelen.
Dank voor de verduidelijkingquote:
Ja, die flexende voorvleugels ook..quote:Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Welke regel betreft dit?quote:Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Ja, voor de beoordeling van de inhaalactie zijn ze niet relevant.quote:Op zondag 15 september 2024 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor de verduidelijking![]()
Dan zijn we het dus eens dat delta's irrelevant zijn in deze? En ook niet werden genoemd in de summons- of decisiondocumenten. En dat dat mijn standpunt dus onderstreept?
Op onboards van Spa zie je hetzelfde bij McLaren.quote:Op zondag 15 september 2024 22:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat was de voorvleugel, dit met de achtervleugel is weer redelijk nieuw volgens mij. Ik had het in ieder geval niet eerder gehoord.
quote:
quote:3.2.2 Aerodynamic Influence
With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.10.10 (in addition
to minimal parts solely associated with its actuation) and the flexible seals specifically
permitted by Articles 3.13 and 3.14.4, all aerodynamic components or bodywork influencing
the car’s aerodynamic performance must be rigidly secured and immobile with respect to
their frame of reference defined in Article 3.3.
c is ook wel interessantquote:Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stuk onder g.
Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
Totdat RBR wat bedenktquote:Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.quote:Op zondag 15 september 2024 22:40 schreef Starflyer het volgende:
Voor en achtervleugels vallen ook onder regel 3.2.2
[..]
Is toch gewoon c.quote:Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stuk onder g.
Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
"Het we hebben al deze regels!"quote:Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stuk onder g.
Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
Ja @Peterselieman gaf het ook al aan, valt zeker ook onder c, maar zo niet dan g, of allebei. Het klopt gewoon niet.quote:Op zondag 15 september 2024 22:44 schreef PirE het volgende:
[..]
Is toch gewoon c.
Bij de andere teams beweegt de DRS flap niet ten opzichte van de rest van de vleugel in gesloten toestand.
Bij McLaren is er wel beweging ten opzichte van de rest van de constructie.
Wat? Ik heb het niet. Kan dus niet lezen waar je naar verwijst.quote:
Ja, voor de DRS flap is dat wel een goede toevoeging.quote:Op zondag 15 september 2024 22:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.
Bij de McLaren schijnt verschil tussen wel of geen DRS ook het laagste te zijn van alle topteams. Niet zelf onderzocht, maar wel meerdere onderbouwde voorbeelden gezien.
Het is gewoon "raar" dat Red Bull steeds op de vingers is getikt omtrent vleugels die teveel bewogen en McLaren er gewoon mee weg komt. Ik kan dan maar een reden bedenken en dat is vooral dat ze het "spannend" willen houden en dus dit maar toelaten.
Ligt bijna plat.quote:
Dit.quote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
De FIA is al jaren heel consequent in zn inconsequentie.quote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meerquote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
De constructie van de drs-flap wat flexibeler maken en hij zal sneller/eerder vervormen onder load.quote:Op zondag 15 september 2024 22:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meer
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.quote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |