Dat zekerquote:Op vrijdag 13 september 2024 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze het serieus nemen.
Een huis vol met Polen als buren. Die continu blowende en schreeuwend in de tuin staan. Met afentoe extra harde muziek tussendoor.quote:Op vrijdag 13 september 2024 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is mij even ontgaan wat er speelt, maar melden. Elke keer, zodat er een flink dossier wordt opgebouwd
Ja het is vulling, niet het Hauptleckeresquote:Op vrijdag 13 september 2024 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Mwoah. Geht. Mn Bratkartoffeln waren lekkerder. Beetje van het vet met spek en ui daarvan over de Spätzle deed ze wel goed overigens.
Bij mijn wederhelft haar oud werkgever zijn ze heel alert en is er zero tolerance op het huren van een woning om die vervolgens -illegaal- door te verhuren. Danwel voor airb&b danwel om te vullen met tien keer meer arbeiders dan eigenlijk in de woning passen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 18:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat zeker
Net al de eerste geluidsopname kunnen maken
[..]
Een huis vol met Polen als buren. Die continu blowende en schreeuwend in de tuin staan. Met afentoe extra harde muziek tussendoor.
De reden dat we de hele zomer geen raam of deur open kunnen zetten.
Sättigungsbeilage noemen ze het op de kaartquote:Op vrijdag 13 september 2024 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja het is vulling, niet het Hauptleckeres
Ben blij dat je geen geweekte spaanplaat krijgtquote:Op vrijdag 13 september 2024 19:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sättigungsbeilage noemen ze het op de kaart
Ze hebben een flinke overkapping geknutseld dus zouden weinig last hebben van die waterslang.quote:Op vrijdag 13 september 2024 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Wel goed geïntegreerd dan als ze blowen ipv zuipenMaar idd, als je de hele tijd in de wietlucht zit
![]()
![]()
Dan kan ik niet uitsluiten dat ik de waterslang er al eens op had gezet.
Nog even afgezien van de geluidshinder
Op dit onderwerp leek de woningbouw nu niet echt aan te slaanquote:Op vrijdag 13 september 2024 19:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij mijn wederhelft haar oud werkgever zijn ze heel alert en is er zero tolerance op het huren van een woning om die vervolgens -illegaal- door te verhuren. Danwel voor airb&b danwel om te vullen met tien keer meer arbeiders dan eigenlijk in de woning passen.
Maar dat kan je ook bij de gemeente melden. Te veel is te gevaarlijk. De gemeente moet handhaven en heeft meer mogelijkheden.quote:Op vrijdag 13 september 2024 20:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op dit onderwerp leek de woningbouw nu niet echt aan te slaan![]()
Beetje jammer want de woning is ooit dus verhuurd aan 2 vrouwen en 1 kind. En nu zitten er minstens 3 gezinnen.
Maar goed, wie weet doen ze in de toekomst hier wel wat aan.
Oja goed puntquote:Op vrijdag 13 september 2024 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar dat kan je ook bij de gemeente melden. Te veel is te gevaarlijk. De gemeente moet handhaven en heeft meer mogelijkheden.
https://rentslam.com/woonfraude/overbewoning/
En bij de wijkagent, riep iemand hier in huis.quote:Op vrijdag 13 september 2024 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar dat kan je ook bij de gemeente melden. Te veel is te gevaarlijk. De gemeente moet handhaven en heeft meer mogelijkheden.
https://rentslam.com/woonfraude/overbewoning/
Had nog niet gereageerd, maar wat raar van dat bloedonderzoek, zou iemand toch moeten weten.quote:Op vrijdag 13 september 2024 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, na een rustiger dagje vandaag (alsnog ziekenhuis, museum, lunchen, ziekenhuis) gaan we morgen naar Eindhoven. Via Van der Valk in Tilburg waar we gaan ontbijten. Dan naar Next Nature Museum, Intelligentia Ice voor lunch, Philips Museum, rondje stad en dan naar een van de drie restaurants die hier zijn genoemd.
quote:Op vrijdag 13 september 2024 20:06 schreef Barreltje het volgende:
Zo.. ik zit.. een uurtje rijden voor concert van Gregory Porter![]()
Als er 300 mam in dit theater passen is het veel.. lekker knus en heerlijk op de 7e rij
Ze verkochten 1 persoons kaartjes, en aangezien de chef het niks vind deed ik het mezelf kado..
Wat zal het koud zijn geweest op een ongeisoleerde brits!quote:Op zaterdag 14 september 2024 07:55 schreef sigme het volgende:
Ik sliep best prima op m'n brits.
[ afbeelding ]
Deze keer wat meer dekens ónder me gelegd, zo'n ding is koud van onder
Hier precies hetzelfdequote:Op zaterdag 14 september 2024 08:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ik heb hier nog maar sinds 3 nachten het zomerdekbed liggen, vorige week ook 1 keer maar nu niet alleen meer een laken.
Ik heb nog aan je gedacht gisteren. We waren in het Markiezenhof in Bergen op Zoom waar o.a. een heel leuke tentoonstelling over de kermis was. Een zaal was gewijd aan hoe de cinematografie juist op kermissen tot de mensen kwam.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Er was ook een boek over naaktfotografie uit de DDR. Die was ¤70Wel goede foto's, maar niet meegenomen want de diepgaande interviews ontbraken
Ik heb gemist waarom je eigenlijk niet in je warme bedje ligt als liefste er niet isquote:Op zaterdag 14 september 2024 07:55 schreef sigme het volgende:
Ik sliep best prima op m'n brits.
[ afbeelding ]
Deze keer wat meer dekens ónder me gelegd, zo'n ding is koud van onder
Niet met mixer wel goed doorroeren met lepel.quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:16 schreef AnneX het volgende:
Iedere morgen een cracker met eigengemaakte marmelade. Mmmmm
Ook eentje met pindakaas. De emmer pindakaas van ah is smeuïg.
Alleen niet gemengd. Dat los ik op met de mixer.
Hoe doen jullie dat? Omscheppen / roeren of ook met mixer?
In de bakkerij tijd lang pindakaas zonder palmvet verkocht. Die hadden we op zijn kop in de winkel staan.quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet met mixer wel goed doorroeren met lepel.
Ik las ook ergens op zijn kop zetten.
Oh ja dat zal me niets verbazen, dat er toen bioscopen meereizenden met de kermis.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb nog aan je gedacht gisteren. We waren in het Markiezenhof in Bergen op Zoom waar o.a. een heel leuke tentoonstelling over de kermis was. Een zaal was gewijd aan hoe de cinematografie juist op kermissen tot de mensen kwam.
Even gekeken: achter staat de zon op: 19oquote:Op zaterdag 14 september 2024 11:34 schreef Blues het volgende:
Huis is nu 18.5 dus even de verwarming aan, alle deuren naar beneden weer dicht, tuinkamer enzo.
Komt veel kou vanaf.
We liggen nog onder zomerdek (dun maar te doen) g nog in zijn blootje, ik inmiddels wel slaaptshirt aan. Nog niet koud gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zunne kop? Durf ik niet aan 🙃quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In de bakkerij tijd lang pindakaas zonder palmvet verkocht. Die hadden we op zijn kop in de winkel staan.
En meteen deze stats eens bekeken na resetten van de onderhoudsdingen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:43 schreef Vanyel het volgende:
Zo blij ben ik ermee, hij heeft al
711 uur gelopen
24Km² gepoetst
In 1409 cycles
Dan is die van jouw een stuk efficiënter, in tweederde van de tijd 25 meer oppervlakte gedaan.quote:Op zaterdag 14 september 2024 12:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik gaf mijn Miep een onderhoudsbeurt vanochtend. De onderplaat er even afgeschroefd, alle stof en haren eruit gezogen, alle sensors schoongemaakt, borstels schoon, nieuwe zijborstel erop, nieuw filter erin. En daarna even de stoelen op tafel en mandjes van de grond en rondje laten stofzuigen en dweilen.
[..]
En meteen deze stats eens bekeken na resetten van de onderhoudsdingen.
Miep:
483 uur
30Km² gepoetst
1791 cycles
Mies (slaapkamer):
279 uur
15383m²
1336 cycles
Ik maakte ook de gewone kattenbak schoon en vulde met nieuw grit en deed een deep-clean van de automatische kattenbak, liet de vaatwasser draaien, deed een eerste was incl uithangen en stopte er net een tweede was in. Ik vind mezelf wel productief vandaag![]()
Zo bad schoonmaken, daarna lekker een uurtje in bad met podcast, en dan klaarmaken voor date met gebakje.
Ik denk dat dat ook komt doordat ik de mijne heel lang op intensief zuigen en dweilschudden heb gehad, dan gaat ie veel langzamer. Als ie een beetje rustig zuigt en de dweil op de zachtste stand heeft staan loopt ie volgens mij harder.quote:Op zaterdag 14 september 2024 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan is die van jouw een stuk efficiënter, in tweederde van de tijd 25 meer oppervlakte gedaan.
Die van jou komt overeen met 0,57m² per seconde. Dat vind ik best veel, wat is de werkbreedte?
Je zit op het verkeerde halfrond joh, dat klinkt als de voorjaarsschoonmaakquote:Op zaterdag 14 september 2024 12:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik maakte ook de gewone kattenbak schoon en vulde met nieuw grit en deed een deep-clean van de automatische kattenbak, liet de vaatwasser draaien, deed een eerste was incl uithangen en stopte er net een tweede was in. Ik vind mezelf wel productief vandaag![]()
Zo bad schoonmaken, daarna lekker een uurtje in bad met podcast, en dan klaarmaken voor date met gebakje.
Er is ook een Najaarsschoonmaak!quote:Op zaterdag 14 september 2024 13:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je zit op het verkeerde halfrond joh, dat klinkt als de voorjaarsschoonmaak
Ik vond het ook wel logisch. Al ging dit meer over de fase tussen fotografie en bewegend beeld. Bijvoorbeeld over de zoötroop.quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja dat zal me niets verbazen, dat er toen bioscopen meereizenden met de kermis.
De goede oude tijd, toen film nog werd gemaakt van het hoog ontvlambare nitrocellulose
Zijn dat de namen?quote:Op zaterdag 14 september 2024 12:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik gaf mijn Miep een onderhoudsbeurt vanochtend. De onderplaat er even afgeschroefd, alle stof en haren eruit gezogen, alle sensors schoongemaakt, borstels schoon, nieuwe zijborstel erop, nieuw filter erin. En daarna even de stoelen op tafel en mandjes van de grond en rondje laten stofzuigen en dweilen.
[..]
En meteen deze stats eens bekeken na resetten van de onderhoudsdingen.
Miep:
483 uur
30Km² gepoetst
1791 cycles
Mies (slaapkamer):
279 uur
15383m²
1336 cycles
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Naar de vuilnis of is ie herplaatst?quote:
quote:Op zaterdag 14 september 2024 15:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stats: gisteren 59 km en vandaag 68 km. Gereden. Voor werk. Geen poets.Oh oh heel triest en lastig. Veel geduld toegewenst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 14 september 2024 15:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stats: gisteren 59 km en vandaag 68 km. Gereden. Voor werk. Geen poets.Wat fijn dat jij en collega’s je erom bekommeren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roombaproof?quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij zijn dus al een paar maanden aan het herinrichten om een roombaproof huis te creëeren
Nu dus redelijk gelukt, met als uitzondering dat we dus wel weer een "nieuwe" megatafel naar binnen hebben gesleept en een klein tafeltje naar de woonkamer hebben verhuisd. Nu dus géén wildgroei van snoeren meer over de grond zwervend, maar nu wel 40 stoelpootjeswaar onze oude en domme stofzuigrobot helemaal loco op gaat
![]()
Maar goed, hij doet het, hij zat vol! Hij is niet stilstil, maar ik slaap toch met oordoppen in, dus 's nachts draaien kan ook, als ik de deur naar de woonkamer gewoon dichtdoe. Ook fijn voor poestoch wel weer chill dat we hem nu eindelijk weer durven te gebruiken
We hebben wat lijntjes uitgegooid naar een schoonmaakster, maar als dat niks wordt, eens kijken naar een dweilcombi...
Ah okquote:Op zaterdag 14 september 2024 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.coolblue.nl/r(...)YgVSiNhoC6B4QAvD_BwE
quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste keer dit najaar onder dekentje. Velen minidutten en 200% katbezetting was het gevolg![]()
Bericht gekregen dat een van mijn opvangers (11 jaar oud) geëuthanaseerd is
Uur later het jaarlijkse eenmalige kopje van kater ontvangenDie vindt hoofd-ander lichaam(sdeel) contact Heel Erg Stom. Poes daarentegen bezorgt me dagelijks halve neusbreuken met heur hoofd
![]()
Picsssssssquote:Op zaterdag 14 september 2024 19:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij zijn dus al een paar maanden aan het herinrichten om een roombaproof huis te creëeren
Nu dus redelijk gelukt, met als uitzondering dat we dus wel weer een "nieuwe" megatafel naar binnen hebben gesleept en een klein tafeltje naar de woonkamer hebben verhuisd. Nu dus géén wildgroei van snoeren meer over de grond zwervend, maar nu wel 40 stoelpootjeswaar onze oude en domme stofzuigrobot helemaal loco op gaat
![]()
Maar goed, hij doet het, hij zat vol! Hij is niet stilstil, maar ik slaap toch met oordoppen in, dus 's nachts draaien kan ook, als ik de deur naar de woonkamer gewoon dichtdoe. Ook fijn voor poestoch wel weer chill dat we hem nu eindelijk weer durven te gebruiken
We hebben wat lijntjes uitgegooid naar een schoonmaakster, maar als dat niks wordt, eens kijken naar een dweilcombi...
Met mini dutten vrees ik ‘s nachts niet te slapen, ondanks moe.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben ook al een hele week aan het minidutten. Hopelijk doet dat ook wat met mijn energielevel.
Die helemaal leeg was vorige week vrijdag toen ik vakantie kreeg.
Sinds gisteren (pas) voel ik me minder moe, minder hoofdpijn.
Nog een week lekker aankakken en soms een uitje
En dan op het onderbezette werk (ja ja weer een coll, de 3e afgelopen jaardie tijdelijk out of order is wegens polsbreuk) proberen die energie-emmer niet weer snel leeg te laten lopen
20 min max minidutten.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Met mini dutten vrees ik ‘s nachts niet te slapen, ondanks moe.
Een (ingewerkte) collega kan toch gehaald en gebracht worden en aan de telefoon werken.
Niet doen joh. Dag voor dag. Nú ben je vrijquote:Op zaterdag 14 september 2024 20:35 schreef Blues het volgende:
[..]
20 min max minidutten.
1 oktober begint nwe coll moet helemaal ingewerkt worden met te weinig mensen.
Heb er nu al geen zin in om weer te beginnen.
Zie er nu alweer tegenop.
Ik slaap rustig een uurquote:
Soms heb ik dat ff en laat ik dat toe, komt wel weer goed.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niet doen joh. Dag voor dag. Nú ben je vrij
Ook een manier.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Soms heb ik dat ff en laat ik dat toe, komt wel weer goed.
Wow! Zus had in glasmuseum bij de blazerij vdg 600 mensen! Soms ook maar 3quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:39 schreef AnneX het volgende:
MnAnneX is moe…heeft af en aan geschipperd.
Nimmer zó veel passagiers gehad op een dag, heen en weer tussen fort Honswijk en fort Everdingen, nl bezoekdagen vanwege Monumentenweekend.
Ook 4 parachutisten zien landen vanwege openen jaar van ‘80 jaar Vrijheid’.![]()
Van de week 2 wandelaars, vandaag 210 mensen.
Oh daar wil ik ook weer eens heen. Geweldig om te zien gebeuren.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow! Zus had in glasmuseum bij de blazerij vdg 600 mensen! Soms ook maar 3
Morgen ga ik ihk van monumentendag naar het verweymuseum Haarlem.
Nog nooit geweest en kan lekker op de fiets
Ja, leuk leuK allemaal.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat ellendig @:Blues, voor collega zelf natuurlijk maar ook dat het ervoor zorgt dat jij er nu alweer tegenop zietsnap het wel goed!
Ik had afgelopen dinsdag bij collega even een traantje gelaten toen ik kutdag had (eigenlijk vooral door dingen buiten werk), donderdag eind vd middag kon ik de wederdienst doen toen collega er zelf doorheen zat. Die was al een week aan het emmeren en toen echt teveel, door combi gedoe met thuiszorg en werkdruk. Anderhalf uur gebeld, twee taken overgenomen die ik in halfuurtje kon doen en ook even gezegd welke dingen allemaal helemaal niet al vrijdag gedaan hoefden te worden. Dat werd gewaardeerd. Voor anderen kan ik het altijd heel goed![]()
De kou heeft de katten hier ook weer op schoot gejaagd. Al is het gewoon 22 graden binnen, maar da's toch wel een graad of drie minstens kouder dan de afgelopen periode. Was vanochtend druk bezig steeds en daarna drankjes in stad, maar sinds ik thuis ben liggen ze op schoot met als enige onderbrekingen als mn blaas echt bijna ontploft en ik dus echt even moest opstaan.
Oh jeequote:Op zaterdag 14 september 2024 20:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh daar wil ik ook weer eens heen. Geweldig om te zien gebeuren.
(MnX verzamelt óok glas 😎).
quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat ellendig @:Blues, voor collega zelf natuurlijk maar ook dat het ervoor zorgt dat jij er nu alweer tegenop zietsnap het wel goed!
Ik had afgelopen dinsdag bij collega even een traantje gelaten toen ik kutdag had (eigenlijk vooral door dingen buiten werk), donderdag eind vd middag kon ik de wederdienst doen toen collega er zelf doorheen zat. Die was al een week aan het emmeren en toen echt teveel, door combi gedoe met thuiszorg en werkdruk. Anderhalf uur gebeld, twee taken overgenomen die ik in halfuurtje kon doen en ook even gezegd welke dingen allemaal helemaal niet al vrijdag gedaan hoefden te worden. Dat werd gewaardeerd. Voor anderen kan ik het altijd heel goed![]()
De kou heeft de katten hier ook weer op schoot gejaagd. Al is het gewoon 22 graden binnen, maar da's toch wel een graad of drie minstens kouder dan de afgelopen periode. Was vanochtend druk bezig steeds en daarna drankjes in stad, maar sinds ik thuis ben liggen ze op schoot met als enige onderbrekingen als mn blaas echt bijna ontploft en ik dus echt even moest opstaan.
Haha!quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, leuk leuK allemaal.
Waren de gebakjes lekkeren je tafelgenoot.
Dat vragen doet me denken aan b&b vol liefde.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha!
Nou, gebakje niet gehad.
Eerst buiten ergens wat gedronken. Toen ging zon weg en werd het best fris. Toen ergens anders heen gegaan waar we binnen konden zitten en waar taart was. Drinken besteld, opgedronken, taart uitgekozen, maar er kwam maar steeds niemand en ook geen zin om zelf te lopen en toen was het al 16.30 en wilde ik eigenlijk wel beetje richting huis want moe (duurde ook al twee uur dus al best lang, ik was gewoon beetje op van hele schoonmaak vanochtend en twee uur sociaal doen). Dus toch geen taart. Het was wel gezellig, makkelijk praten. Ik weet nog niet echt wat ik van hem vind. Het was makkelijk praten, hij vroeg ook dingen aan mij (wat veel mensen niet doen en daar knap ik heel gauw op af) en hij ziet er uit als op zn foto en is ook niet lelijk ofzo. Maar een vonk of fysieke aantrekking of ik-wil-je-snel-weer-zien gevoel heb ik ook nog niet echt, bv ook geen behoefte om te zoenen bij het doei zeggen waar hij station in moest en ik naar fiets. Maar denk dat ik wel nog keer een tweede date ga doen, niet al te snel afschrijven. Want hij is wel slim en kon er twee uur mee praten zonder ongemakkelijke stiltes en zo. Dat is opzich al een vooruitgang ten opzichte van mn laatste date.
quote:Op zaterdag 14 september 2024 21:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:blues hopelijk laat je de rest van de vakantie hier niet door beïnvloeden.
Elin vond ook al dat het winter is. In maanden niet in de hangmand en de laatste dagen regelmatig (nu niet nu ligt ze in mijn ruimte)
[ afbeelding ]
Die twee berichtjes hadden best kunnen wachten. Ze zien toch dat je uit de app bent?quote:Op zaterdag 14 september 2024 21:05 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ik was uit de 2 werkapps gegaan vrijdagavond.
Dinsdag 1e appje over vrije dagen in jan/februari.
Toen nieuws van de onfortuinlijke gevallen coll.
Toen had ik meteen weer die hoofdpijn.
En baalde dat ze me niet met rust laten, ik ben niet voor niks uit die apps.
Maar goed. Nu gaat t wel weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ik moet nog even nadenken of ik dat dan niet té confronterend vind. Maar ik kon ook nog niet echt iets anders vinden/bedenken; leger des heils zie ik wat minder zitten, en het vergeten kind doet wel dingen met donaties maar niet een kerstdiner waar ik dan bij zou kunnen helpen oid. Mocht iemand nog goede ideeën hebben, hoor ik het graag!
quote:Op zaterdag 14 september 2024 21:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, @:Vanyel, heb jij nou een lichtlampbril? Of herinner ik me dat verkeerd? Zo ja, welke heb je en bevalt dat? Ik heb wel een lamp gekocht ooit lang geleden, en destijds had ik eigenlijk ook wel het idee dat dat wat positiefs voor me deed, maar ik heb die al een hele tijd niet gebruikt en die is inmiddels ook een jaar of 8 oud ofzo, dus er zijn vast betere/handzamere/praktischere dingen op de markt. Met de herfst en winter die er weer aan komen en mn ouders die straks nog langer dan eerder weg zijn, leek het me slim vast eens na te denken of er dingen zijn die ik nu vast kan gaan doen om de jaarlijkse winterdip wat minder dippig te maken.
Een tweede idee, met dank aan psych, was om te kijken of ik met kerst iets van vrijwilligerswerk kan doen. Dus ik ben nu aan t nadenken daarover. Er zitten heel dichtbij twee kleinschalige woonvormen voor mensen met dementie (waar wel gewoon 24/7 ondersteuning is maar mensen eigen kamer en sanitair hebben en dan gemeenschappelijke woonkamer en keuken enzo). Dus dacht mss daar eens vragen of ze iets doen met kerst waar ze extra handen bij nodig hebben. Vind dat wel spannend, want confronterend en emotioneel.Mooi dat je je als vrijwilliger wil inzetten. En wil je dan specifiek op 1e en/of 2e kerstdag? Of in de periode er omheen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ik moet nog even nadenken of ik dat dan niet té confronterend vind. Maar ik kon ook nog niet echt iets anders vinden/bedenken; leger des heils zie ik wat minder zitten, en het vergeten kind doet wel dingen met donaties maar niet een kerstdiner waar ik dan bij zou kunnen helpen oid. Mocht iemand nog goede ideeën hebben, hoor ik het graag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als verpleeghuis niet past kun je ook kijken naar een woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking. Dat varieert van 24 uurs zorg tot groepen waar mensen best zelfstandig zijn. Mijn maatje bij voorbeeld heeft een eigen kamer, er is wel iemand op/rond de afdeling als de bewoners thuis zijn van werk op dagbesteding om maaltijden etc te regelen. En in de nacht is er 1 slaapdienst voor het hele gebouw. Niet iedereen heeft betrokken familie of sociale contacten dus wellicht kun je daar met een kerstmarkt of kerstdiner helpen.
Of iets bij de voedselbank?
En je stad heeft vast een vrijwilligersvacaturebank die je zou kunnen raadplegen. Al is het maar voor namen van organisaties waar je zelf contact mee zou kunnen opnemen om tijdelijk of eenmalig iets te doen, omdat je vraag best specifiek is.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zaterdag 14 september 2024 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mooi dat je je als vrijwilliger wil inzetten. En wil je dan specifiek op 1e en/of 2e kerstdag? Of in de periode er omheen?Dat laatste had ik inderdaad wel gedaan, althans, gegoogled op vrijwilligerswerk Utrecht. Daar wat sites gevonden waar oproepen op staan, maar tussen die oproepers kon ik nog niet echt een stichting oid vinden die me aansprak/waar ik wat mee kon. Thanks voor je suggesties! Daar ga ik eens wat gerichter op zoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als verpleeghuis niet past kun je ook kijken naar een woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking. Dat varieert van 24 uurs zorg tot groepen waar mensen best zelfstandig zijn. Mijn maatje bij voorbeeld heeft een eigen kamer, er is wel iemand op/rond de afdeling als de bewoners thuis zijn van werk op dagbesteding om maaltijden etc te regelen. En in de nacht is er 1 slaapdienst voor het hele gebouw. Niet iedereen heeft betrokken familie of sociale contacten dus wellicht kun je daar met een kerstmarkt of kerstdiner helpen.
Of iets bij de voedselbank?
En je stad heeft vast een vrijwilligersvacaturebank die je zou kunnen raadplegen. Al is het maar voor namen van organisaties waar je zelf contact mee zou kunnen opnemen om tijdelijk of eenmalig iets te doen, omdat je vraag best specifiek is.
Liefst wel op 1e en/of 2e kerstdag, maar iets eromheen kan ook. Wel 'eenmalig', of in elk geval, niet structureel ook erna, want dat vind ik teveel naast werk en psych en mn pogingen tot sociaal leven ook enzo. Vind kerst inderdaad wat ingewikkelde periode. Niet zozeer vanwege kerst zelf, wel omdat het een moment is waarop ik me erg alleen voel. Ik ben vlak ervoor jarig, maar vier dat eigenlijk nooit want wie heeft tussen Sinterklaas en kerst nog behoefte aan verplichtingen.. en eerder ging ik met kerst altijd een dag bij ex en ergens rond kerst ook een keer bij mn ouders, maar ouders zijn afgelopen jaren meestal weggeweest (vorig jaar redelijk speciaal voor mij wel met mn verjaardag en kerst drie weken in NL) en nouja, ex is dus ex. Nu zit ik dan alleen thuis terwijl iedereen om me heen bij/met familie is.
Misschien dat ik een van de dagen wel bij Centerparcscollega ben, die had vorig jaar wel gezegd dat ik 3e kerstdag (jaja ik weet dat bestaat niet) welkom was als ik wilde, maar toen waren ouders er dus wel en was ik bij hen. Ik ga de week ervoor (tm mijn verjaardag) weer met haar jaar Centerparcs, dus dat is al wel fijn. Broertje had me ook wel een keer uitgenodigd eerder, maar dat was dan in Tilburg bij zijn schoonfamilie die ik allemaal nog nooit gezien had toen en dat zag ik toen om allerlei redenen niet zitten. Maar wie weet doen die nu wel iets bij hen thuis en nodigen ze me weer uit. Ik weet dus nog niet helemaal wat ik doe en wil, maar wilde iig alvast eens nadenken over opties als ik geen plannen heb op een of beide dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |