abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214969242
Ajax moet op zoek naar een nieuwe financieel directeur. Susan Lenderink heeft de club laten weten te vertrekken. Met het oog op de overdracht blijft ze tot uiterlijk 1 maart 2025 in dienst. Haar overeenkomst met Ajax liep nog tot en met 30 juni 2026.

‘Na vijfenhalf jaar heb ik besloten om te stoppen bij Ajax’, aldus Lenderink in een persbericht. ‘Een belangrijke taak bij mijn aanstelling was het verder professionaliseren van de organisatie. De afgelopen jaren hebben we enorme stappen gezet in de strategische planning, de professionalisering van onze processen, de verdere digitalisering en de beoogde cultuurverandering. Het fundament is verstevigd en daarmee toekomstbestendig. Ik kijk terug op een intensieve maar vooral mooie periode en ben trots op onze gezamenlijke prestaties op het veld en daarbuiten. Het is een voorrecht om deel uit te maken van de mooiste club van Nederland.’

Voorzitter van Raad van Commissarissen Michael van Praag: ,,Het is jammer dat Susan Ajax gaat verlaten. Zij heeft hier namelijk fantastisch werk verricht. Wij hebben nog geprobeerd haar op andere gedachten te brengen, maar we respecteren haar beslissing.”

https://www.ad.nl/nederla(...)beslissing~a68edabe/

Hele club naar de klote wegens wanbeleid zeggen ze dit :') _O- _O- _O-
pi_214969279
De sportieve en financiële malaise bij Ajax heeft een nieuw slachtoffer geëist. In navolging van rvc-voorzitter Pier Eringa, algemeen directeur ad-interim Jan van Halst, chief sports officer Maurits Hendriks en directeur voetbalzaken Sven Mislintat verlaat Susan Lenderink de Johan Cruijff ArenA.

De financieel directeur houdt de eer aan zichzelf, maar de positie van Lenderink was onhoudbaar. De CFO volgde ruim vijf jaar geleden Jeroen Slop op terwijl de bomen in Amsterdam nog tot in de hemel groeiden

https://www.telegraaf.nl/(...)nderink-weg-bij-ajax

AD vindt haar geweldig, Telegraaf onhoudbaar _O- _O- _O-
pi_214969284
Ik ben junior assistent terreinknecht in opleiding bij Ajax. Dat wil zeggen dat ik elke week losgekomen stuks gras terug mag duwen, de sproeier aan mag zetten (in opdracht van) en de grasgroeilampen in het juiste vak mag duwen. Ik doe dit nu een jaar of drie dus als iemand mij verantwoordelijk wil houden voor de sportieve malaise en het wanbeleid dan begrijp ik dat.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 september 2024 @ 14:35:04 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_214969294
De enige die er nog steeds zit is van Praag. Nog gladder dan Scholletje. :r :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214969296
Werd al uitgebreid besproken in Da_Sandman in VBL / AFC AJAX #3817 ACAB
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 september 2024 @ 14:45:46 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_214969386
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:35 schreef golfer het volgende:
Werd al uitgebreid besproken in Da_Sandman in VBL / AFC AJAX #3817 ACAB
:D Nou en :?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:54:54 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214969490
Wat zou ze dan precies verkeerd hebben gedaan? De portemonnee getrokken voor miskopen van die Mislintat? Ik neem toch aan dat ze er op zou mogen vertrouwen dat de technische directeur het wel weet en het in haar functie geen eis is om te weten of een speler goed is. Of is ze geld aan het uitgeven dat er niet is?

Wel een ontzettend knappe vrouw trouwens.
pi_214969659
quote:
De afgelopen jaren hebben we enorme stappen gezet in de strategische planning, de professionalisering van onze processen, de verdere digitalisering en de beoogde cultuurverandering.
Klinkt alsof ze binnenkwam in een omgeving nog vol sigarenlucht, multmappen, ordners en een Windows 95 computer met Excel erop.
.
  Spellchecker vrijdag 13 september 2024 @ 15:20:58 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214969756
quote:
het verder professionaliseren van de organisatie
Verder snap ik wel dat ze nu al weggaat.
Ajax heeft het zwaar met die politiestakingen _O-
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 september 2024 @ 16:15:08 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_214970207
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:12 schreef Fer het volgende:

[..]
Klinkt alsof ze binnenkwam in een omgeving nog vol sigarenlucht, multmappen, ordners en een Windows 95 computer met Excel erop.
_O- _O_

vrijdag 13 september 2024 @ 16:55:08 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214970459
quote:

[..]
Bij voetbalclubs is dat ook vaak zo.
pi_214970485
quote:
Ze kreeg geen Dick pics dus logisch teleurgesteld vertrokken |:)
pi_214970500
Geil ding hmm
U MAD?
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:17:04 #14
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_214970625
Tijd voor een CFO die eerlijk, hardwerkend en integer is. Ik stel Gerrit Zalm voor. @ikweethetookniet
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_214970655
quote:
80s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:17 schreef monkyyy het volgende:
Tijd voor een CFO die eerlijk, hardwerkend en integer is. Ik stel Gerrit Zalm voor. @:ikweethetookniet
Ik denk dat jij het nieuws niet helemaal gevolgd hebt ?

ABN Amro is een schikking van 480 miljoen euro overeengekomen met het Openbaar Ministerie. De staatsbank werd ervan verdacht te weinig te hebben gedaan om witwassen te voorkomen. Het OM is een onderzoek gestart naar drie oud-bestuurders van ABN, onder wie Gerrit Zalm, bevestigt hij desgevraagd aan de NOS

https://nos.nl/artikel/23(...)rrit-zalm-onderzocht

Hij heeft wel tijd want geen baan meer :+ _O- _O-
Wel straks er even tussenuit wegens “vakantie” in staatshotel *O*
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 september 2024 @ 18:50:18 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_214971434
quote:
Tijd voor een CFO die eerlijk, hardwerkend en integer is. Ik stel Gerrit Zalm voor. @:ikweethetookniet
Ga ik voor Henk Kamp.

pi_214971567
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Ik denk dat jij het nieuws niet helemaal gevolgd hebt ?

ABN Amro is een schikking van 480 miljoen euro overeengekomen met het Openbaar Ministerie. De staatsbank werd ervan verdacht te weinig te hebben gedaan om witwassen te voorkomen. Het OM is een onderzoek gestart naar drie oud-bestuurders van ABN, onder wie Gerrit Zalm, bevestigt hij desgevraagd aan de NOS

https://nos.nl/artikel/23(...)rrit-zalm-onderzocht

Hij heeft wel tijd want geen baan meer :+ _O- _O-
Wel straks er even tussenuit wegens “vakantie” in staatshotel *O*
Zonde zo’n niet-integere bestuurder. Zo zie je maar hoe belangrijk het is om er een goede accountant op te zetten, zoals Deloitte of KPMG.
  vrijdag 13 september 2024 @ 19:13:24 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214971585
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:01 schreef de_boswachter het volgende:
Geil ding hmm
Ik geef daar nog geen ¤50 aan uit hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 13 september 2024 @ 19:14:19 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214971596
Would not hit
  vrijdag 13 september 2024 @ 19:25:21 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214971719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:14 schreef Harvest89 het volgende:
Would not hit
[ afbeelding ]
Matige shots kun je van iedereen wel maken. Voor een dame van 45+ echt een knapperd.

pi_214971736
Wat een groot voorhoofd joh
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214971741
Die denkt ook, geef mijn portie maar aan fikkie.
pi_214971746
quote:
Nooo, die is heel erg fout.
  vrijdag 13 september 2024 @ 19:35:32 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214971805
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Matige shots kun je van iedereen wel maken. Voor een dame van 45+ echt een knapperd.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die foto's wat jij plaatst zijn ook matige shots kerel. Die vrouw is matig.
Maar goed, ik gun iedereen zijn eigen smaak en feestje. En ik hoop voor je dat deze dame een drankje met je wil doen.
pi_214971886
Tijd voor een transgender van kleur met overgewicht.
  vrijdag 13 september 2024 @ 19:51:39 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214971991
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niet echt relevant dat ze lijkt op een leguaan, zouden we bij mannen ook niet bespreken in een topic als dit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214972345
POLL

Zucht ze is niet ontslagen, nee natuurlijk niet :')
Anders komt ze nooit meer aan de bak ergens anders, dus dan maar dit gelul :r
  vrijdag 13 september 2024 @ 20:28:32 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214972475
Ik denk dat ze vooral wordt meegesleurd met die Miskooptat.
pi_214972499
Mike Verweij trekt snoeiharde conclusie over Susan Lenderink

Susan Lenderink heeft besloten om te vertrekken bij Ajax. De financieel directeur blijft weliswaar tot uiterlijk 1 maart 2025 nog in dienst in de Johan Cruijff ArenA, maar krijgt van Mike Verweij alvast een flinke trap na.

quote:
Volgens de verslaggever van De Telegraaf is Lenderink ‘en niemand anders’ verantwoordelijk voor de huidige financiële situatie in Amsterdam. Verweij stelt dat Lenderink had moeten voorkomen dat eerst het duo Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar en een jaar later ook Sven Mislintat miljoenen uitgaven aan nieuwe spelers.
“Susan Lenderink is het zoveelste voorbeeld van een succesvolle directeur in het bedrijfsleven die compleet verdwaalt en uiteindelijk verdrinkt in de voetballerij”, zo schrijft Verweij in een analyse over de periode van Lenderink bij Ajax. Volgens Verweij verlaat de financieel directeur de Johan Cruijff ArenA ‘een illusie armer en een uiterst pijnlijke ervaring rijker’.

De verslaggever zag dat Lenderink in eerste instantie nog in een ‘gespreid bedje’ terechtkwam. “Ajax noteerde door de uitstekende sportieve prestaties, de handelsgeest van toenmalig directeur voetbalzaken Marc Overmars en de op volle toeren draaiende commerciële afdeling jaarlijks miljoenenwinsten”, zo klinkt het.

https://www.fcupdate.nl/v(...)over-susan-lenderink

Duidelijk nu :?
pi_214972616
Ajax behaalde in 2022 nog een nettowinst van 76 miljoen euro.

quote:
Inmiddels moeten de Amsterdammers leningen afsluiten om aan de financiële verplichtingen te kunnen voldoen.
:') :') :')

Na het kampioenschap in 2022 begonnen de sportieve prestaties van Ajax tegen te vallen. Mede dankzij het mislopen van Champions League-voetbal de afgelopen twee seizoenen, is er ook sprake van een financiële crisis.

https://www.voetbalprimeu(...)-le-crisis-ajax.html

Zinkend schip ze loopt dus weg voor haar eigen problemen en zadelt er iemand anders mee op

Deze maand komen de half jaar cijfers uit, goh hoe zouden die zijn O-)
Nu hoeft ze niet haar eigen wanprestatie toe te lichten :r
  vrijdag 13 september 2024 @ 21:56:40 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214973425
Maarre is het per se aan Susan te wijten dat Ajax kutspelers koopt waardoor ze Europees voetbal mislopen en ze die spelers met verlies van de hand moeten doen?

Ik vind het verre van overtuigend.
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 september 2024 @ 07:59:07 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_214974870
Waarom blijft ze tot maart aan :?

pi_214975188
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:56 schreef Hexagon het volgende:
Maarre is het per se aan Susan te wijten dat Ajax kutspelers koopt waardoor ze Europees voetbal mislopen en ze die spelers met verlies van de hand moeten doen?

Ik vind het verre van overtuigend.
Relatief weinig, ze is een paar keer voor een transfer gaan liggen omdat het financieel dom was (we hadden al 3 spelers op rechtsbuiten). Inhoudelijk over transfers had ze natuurlijk niks te zeggen.

Mike Verweij is te dom om te poepen, hoe kan een financieel directeur nu weer ervoor zorgen dat er geen slechte spelers aangekocht worden. Dan is hij de eerste die in z'n kutkrantje gaat schreeuwen dat 'dat wijf van financiën' zich niet met het voetbal moet bemoeien.

Ze had wel meer limieten kunnen stellen aan salarissen enzo, dat had zeker wel geholpen. Laatste 2 jaar was het vooral van haar kant 'eerst verkopen en dan kopen', wat op zich goed is maar vorig jaar kwam daardoor zoveel druk op te staan waardoor alles mis ging.
  zaterdag 14 september 2024 @ 09:20:19 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214975322
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ajax behaalde in 2022 nog een nettowinst van 76 miljoen euro.
[..]
Zinkend schip ze loopt dus weg voor haar eigen problemen en zadelt er iemand anders mee op
Maar als ze blijft zitten is het niet goed. Al ze weggaat is het ook niet goed. Wat is het nu?
pi_214977125
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 07:59 schreef tong80 het volgende:
Waarom blijft ze tot maart aan :?
Omdat ze er zo een puinhoop van heeft gemaakt dat niemand het wil overnemen, met alle aansprakelijkheid van dien
Deze maand de cijfers en die weet zij al dus dan zullen we zien hoe groot de puinhoop is
pi_214977138
Chris Woerts ziet Ajax 'liegen' in persbericht

Chris Woerts gelooft niet dat Ajax heeft geprobeerd om vertrekkend financieel directeur Susan Lenderink op andere gedachten te brengen. De club maakte het aanstaande vertrek van Lenderink vrijdag bekend. Michael van Praag zei dat Lenderink ‘fantastisch werk’ heeft verricht in Amsterdam en had haar naar eigen zeggen graag voor de club behouden.

“Wij hebben nog geprobeerd haar op andere gedachten te brengen”, zei Van Praag, voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax, in het persbericht. Daarin werd geschreven dat het besluit van Lenderink zelf afkomstig is. “Natuurlijk respecteren we haar beslissing en kunnen we concluderen dat ze in de afgelopen vijfenhalfjaar veel voor Ajax heeft betekend.”

quote:
Sportmarketeer Woerts denkt dat Lenderink ten onder is gegaan aan de druk en de sportieve malaise bij Ajax. “De druk op haar werd zo groot dat ze eieren voor haar geld heeft gekozen. Een financieel directeur is verantwoordelijk voor het budget en de uitgaven van Ajax. Als je er in twee jaar tijd dan zo’n puinhoop van maakt dat ze schulden oplopen en geld moeten lenen (naar verluidt veertig miljoen euro, red.), dan is het logisch dat er op een gegeven moment naar haar gekeken wordt vanuit de commissarissen, en dat er wordt gezegd ‘het is mooi geweest.’”
Bij Vandaag Inside zegt Woerts te kunnen lachen om de uitspraak van Van Praag in het bericht. “Het is wel lachen, want Michael van Praag zegt in het persbericht: ‘We hebben nog geprobeerd haar te behouden voor de club
quote:
.’ Wat een flauwekul joh! Ze zijn dolblij dat ze weggaat.”
https://www.fcupdate.nl/v(...)iegen-in-persbericht

Dit dus
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 september 2024 @ 13:39:21 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_214977733
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Chris Woerts ziet Ajax 'liegen' in persbericht

Chris Woerts gelooft niet dat Ajax heeft geprobeerd om vertrekkend financieel directeur Susan Lenderink op andere gedachten te brengen. De club maakte het aanstaande vertrek van Lenderink vrijdag bekend. Michael van Praag zei dat Lenderink ‘fantastisch werk’ heeft verricht in Amsterdam en had haar naar eigen zeggen graag voor de club behouden.

“Wij hebben nog geprobeerd haar op andere gedachten te brengen”, zei Van Praag, voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax, in het persbericht. Daarin werd geschreven dat het besluit van Lenderink zelf afkomstig is. “Natuurlijk respecteren we haar beslissing en kunnen we concluderen dat ze in de afgelopen vijfenhalfjaar veel voor Ajax heeft betekend.”
[..]
Bij Vandaag Inside zegt Woerts te kunnen lachen om de uitspraak van Van Praag in het bericht. “Het is wel lachen, want Michael van Praag zegt in het persbericht: ‘We hebben nog geprobeerd haar te behouden voor de club
[..]
https://www.fcupdate.nl/v(...)iegen-in-persbericht

Dit dus
Hele raad van Toezicht wil dat van Praag opstapt. Tuurlijk blijft de gladjakker gewoon zitten.

pi_214979065
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:11 schreef Lichtloper het volgende:
Zonde zo’n niet-integere bestuurder. Zo zie je maar hoe belangrijk het is om er een goede accountant op te zetten, zoals Deloitte of KPMG.
Susan Lenderink studeerde Accountancy aan de Universiteit van Amsterdam waar zij tevens de postdoctorale opleiding tot register controller heeft afgerond. Zij startte haar carrière in 2000 bij PricewaterhouseCoopers als accountant.

https://www.ajax.nl/club/organisatie#section4

Goh wie had dit nou verwacht ? een accountant die een puinhoop achterlaat
pi_214998743
Algemene Vergadering van Aandeelhouders

Morrende leden roepen al weken om het vertrek van Lenderink en intern werd duidelijk dat haar positie onhoudbaar was. Het wordt haar ontzettend kwalijk genomen dat zij op de laatste Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) op heel gerichte vragen antwoordde dat de club er financieel goed voor stond. Hetgeen zij op de Algemene Leden Vergadering (ALV) herhaalde.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-gang-gaan-bij-ajax

Goh een liegende accountant die niet functioneert En wordt weggestuurd

Dat is nooit eerder gebeurd _O- _O- _O-
  maandag 16 september 2024 @ 14:53:33 #40
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214998754
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:35 schreef golfer het volgende:
Werd al uitgebreid besproken in Da_Sandman in VBL / AFC AJAX #3817
Alleen proleten kijken in VBL
  Trouwste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 14:56:10 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_214998776
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 14:53 schreef xzaz het volgende:

[..]
Alleen proleten kijken in VBL
Noem ze eens bij naam.

pi_214998858
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 08:56 schreef BEFEM het volgende:
Mike Verweij is te dom om te poepen
Mike is vooral Telegraaf journalist die opschrijft wat anderen wel graag teruglezen, die nog wel bij Ajax blijven zitten, zodat ze hem verder met inside informatie verzorgen.

Dat is niet dom, maar eigen-gewin van een sportjournalist... Deze dame zal verder vermoedelijk niet in de sportwereld blijven en dus voor hem nutteloos zijn.
bepaalde inside figuren bij Ajax die graag hun eigen rol minder maken door een goedkope zondebok te zoeken, blijven echter wel in het wereldje zitten, en hij schrijft netjes op wat die graag willen horen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214998947
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2024 14:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Algemene Vergadering van Aandeelhouders

Morrende leden roepen al weken om het vertrek van Lenderink en intern werd duidelijk dat haar positie onhoudbaar was. Het wordt haar ontzettend kwalijk genomen dat zij op de laatste Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) op heel gerichte vragen antwoordde dat de club er financieel goed voor stond. Hetgeen zij op de Algemene Leden Vergadering (ALV) herhaalde.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-gang-gaan-bij-ajax

Goh een liegende accountant die niet functioneert En wordt weggestuurd

Dat is nooit eerder gebeurd _O- _O- _O-
quote:
Haar werd verweten na het vertrek van Overmars – zonder over echte kennis van zaken te beschikken – met Hamstra, Huntelaar en Mislintat technisch directeur te hebben willen spelen.
Dit is echt heel goor van Mike want die weet ook dondersgoed dat Lenderink de enige toen was met tekenbevoegdheid en zich dus wel MOEST bemoeien met het technisch beleid aangezien haar handtekening eronder gezet MOEST worden.

Daarnaast, haar aan de ene kant verwijten Mislintat teveel zijn gang te laten gaan om een alinea later haar te verwijten zich teveel te bemoeien met het technisch beleid :')
  Trouwste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 15:28:15 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_214999019
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 15:06 schreef RM-rf het volgende:

bepaalde inside figuren bij Ajax die graag hun eigen rol minder maken door een goedkope zondebok te zoeken, blijven echter wel in het wereldje zitten, en hij schrijft netjes op wat die graag willen horen.
Van Praag ? Lijkt me ook iemand die achter de schermen af en toe inside informatie lekt.

pi_215098833
AFC Ajax boekte over het boekjaar 2023/2024 een verlies van ¤ 9,8 miljoen ten opzichte van ¤ 39,0 miljoen winst vorig boekjaar. De daling van ¤ 48,8 miljoen ten opzichte van seizoen 2022/2023 is voornamelijk het gevolg van lagere Europese premies en een lager resultaat uit transfers.

Sportief gezien verliep het seizoen 2023/2024 voor Ajax 1 mannen teleurstellend. Het team behaalde in de groepsfase van de UEFA Europa League de derde plek, waarna het Europese seizoen na de achtste finale van de UEFA Conference League eindigde. Het eredivisieseizoen werd afgesloten met een vijfde plek. Hierdoor plaatste Ajax zich voor de tweede kwalificatieronde van de UEFA Europa League in 2024/2025.

De Ajax 1 vrouwen kenden een succesvoller seizoen. Het team kwalificeerde zich voor de groepsfase van de UEFA Champions League en bereikte als groepshoofd de kwartfinale. In de Eredivisie bereikte Ajax de tweede plaats. De KNVB Beker werd gewonnen waardoor het seizoen met een prijs werd bekroond.

Kerncijfers
De netto-omzet daalde met ¤ 44,4 miljoen (23%) naar ¤ 152,0 miljoen, voornamelijk als gevolg van lagere Europese premies en lagere merchandise omzet.
De kosten daalden met ¤ 11,4 miljoen naar ¤ 191,3 miljoen (6%) door een daling van de spelerssalarissen en de inkoopkosten als gevolg van de lagere merchandise omzet.
Het operationeel verlies bedraagt dit boekjaar ¤ 39,3 miljoen, tegenover een operationeel verlies van ¤ 6,4 miljoen in 2022/2023.

Het resultaat uit transfers van spelers bedraagt ¤ 81,5 miljoen met name gedreven door transfers van Mohammed Kudus en Edson Álvarez naar West Ham United en Jurriën Timber naar Arsenal. Na afschrijvingen op vergoedingssommen bedraagt het transferresultaat ¤ 31,3 miljoen.

Het nettoverlies bedraagt ¤ 9,8 miljoen. In het seizoen 2022/2023 was dit een nettowinst van ¤ 39,0 miljoen.
Na verwerking van het negatieve resultaat van ¤ 9,8 miljoen bedraagt het eigen vermogen ¤ 226,4 miljoen
Ajax verwacht voor het seizoen 2024/2025 een negatief resultaat na belastingen. Dit wordt veroorzaakt door het huidige kostenniveau in relatie tot deelname aan de UEFA Europa League enerzijds en het tot nu toe gerealiseerde transferresultaat anderzijds. Met het oog op duurzame financiële gezondheid worden dit seizoen aanvullende structurele kostenverlagingen doorgevoerd.

https://www.ajax.nl/artik(...)v-boekjaar-20232024/

40 miljoen verlies dus vorig jaar :|W
Alleen door transfers is dit beperkt tot 9
Die zijn er niet meer te verwachten want allemaal Mislimtat rommel is onverkoopbaar
Hoge lasten blijven want Mislintat lang vastgelegd met idiote salarissen
Inkomsten champignons league zijn er niet want rommel op het veld
Conclusie
Ajax binnen 4 jaar failliet
Zoek daar maar een nieuwe financiële directeur voor |:) _O- _O- _O-
pi_215098921
Het hele overzicht vinden we hier

https://www.ajax.nl/media(...)per-30-juni-2024.pdf

Ajax verwacht voor het seizoen 2024/2025 een negatief
resultaat na belastingen. Dit wordt veroorzaakt door het
huidige kostenniveau in relatie tot deelname aan de UEFA
Europa League enerzijds en het tot nu toe gerealiseerde transferresultaat anderzijds

Going down dus met deze vooruitzichten

Iemand die nog wil solliciteren O-) _O-
pi_215099021
Bonus van anderhalve ton voor financieel directeur Ajax, ondanks rode cijfers :o :|W

Ondanks het voor Ajax teleurstellende vorige seizoen en de rode cijfers heeft de raad van commissarissen ingestemd met een bonus van 150.000 euro voor zowel Menno Geelen (destijds commercieel directeur, nu waarnemend algemeen directeur) als voor financieel directeur Susan Lenderink.

Voor Geelen is dat wegens het behalen van doelen op het gebied van commercie en ‘Ajax-breed beleid’, dat bijvoorbeeld kan gaan om leiderschap en cultuur. Bij Lenderink, die eerder deze maand haar vertrek aankondigde, gaat het naast ‘Ajax-breed beleid’ om doelen rondom het financieringssysteem van de club. De bonus komt bovenop hun reguliere salaris van 4 ton.

Dit blijkt uit de donderdag verschenen jaarcijfers, volgens welke Ajax een verlies van bijna 10 miljoen lijdt. Geelen kon ook een bonus krijgen gekoppeld aan de sportieve prestaties van Ajax, maar die is niet uitgekeerd.

https://www.parool.nl/spo(...)ps://www.google.com/

400.000 euro voor prutswerk :|W
En dan nog 150.000 euro BONUS 8)7 8)7

Wie verzint zoiets |:(
  donderdag 26 september 2024 @ 15:17:58 #48
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215099099
Topic kaap.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Trouwste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 17:22:03 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_215100046
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:17 schreef Bargehassus het volgende:
Topic kaap.
Wat bedoel je :?

Vanavond 4-1. Maar ik ben bang van niet....... :{

donderdag 26 september 2024 @ 17:35:55 #50
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215100132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:22 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wat bedoel je :?

Vanavond 4-1. Maar ik ben bang van niet....... :{

Ja, sorry. Er zit hier in dit topic iemand met een, laat ik het netjes zeggen, sterke antipathie jegens accountants en aanverwante beroepen. Dat irriteert af een toe een beetje. Nou ja, beetje...

Maar het was een beetje een impulsieve reactie.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Trouwste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 17:36:37 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_215100141
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:35 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ja, sorry. Er zit hier in dit topic iemand met een, laat ik het netjes zeggen, sterke antipathie jegens accountants en aanverwante beroepen. Dat irriteert af een toe een beetje. Nou ja, beetje...

Maar het was een beetje een impulsieve reactie.
Ach, daar bestaat een kwart van m'n posts uit. :)

donderdag 26 september 2024 @ 17:39:12 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215100161
quote:

[..]
Was het maat zo'n feest. Alle documentatie stond in de telefoon van geile Marc.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215100282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:39 schreef -XOR- het volgende:
Was het maat zo'n feest. Alle documentatie stond in de telefoon van geile Marc.
Susan is de enige die geen dick pick heeft ontvangen vandaar die bonus als schadevergoeding :P
pi_215105247
Ajax deelt ondanks miljoenenverlies flinke bonussen uit

Het wordt Maurits Hendriks niet aangerekend dat hij de komst van Sven Mislintat naar Ajax heeft doorgedrukt. Hoewel de twaalf aankopen van de met pek en veren weggestuurde Duitse directeur voetbalzaken en de in totaal 59 jaar aan contracten die hij uitdeelde de Amsterdammers als een molensteen om de nek hangen, incasseerde de vertrokken Chief Sports Officer een bonus van 312 duizend euro. Dat staat in de toelichting op de jaarrekening. 8)7 8)7

Financieel directeur Susan Lenderink, die haar afscheid bij de club heeft aangekondigd, gaf Mislintat groen licht voor diens spookrit, maar krijgt – zo staat te lezen – eveneens een bonus: van 150 duizend euro. De raad van commissarissen stelde vast dat de doelstellingen op het gebied van finance voor de managementbonus zijn behaald. ’Daarnaast ziet deze bonus ook voor haar toe op realisatie van (lange termijn) doelstellingen voor Ajax-breed beleid.’ Rvc-voorzitter Michael van Praag kreeg een vergoeding van 35 duizend euro, commissaris Leo van Wijk van 25 duizend euro.

Ajax leed vorig seizoen (2023/2024) een nettoverlies van 9,8 miljoen euro, terwijl het jaar daarvoor nog een nettowinst van 39,0 miljoen euro werd gemaakt. De winstdaling van 48,8 miljoen euro is volgens Ajax voornamelijk het gevolg van lagere premies uit het Europese clubvoetbal en een lager resultaat uit transfers. De daling van de omzet is het gevolg van lagere Europese premies en minder inkomsten uit merchandising.

Ajax nam 25 fulltimers aan
Wat opvalt, is dat Ajax de waarde van de selectie, waarvan technisch directeur Alex Kroes een groot deel niet aan de straatstenen wist te slijten, nog altijd op 144 miljoen euro taxeert. Volgens ingewijden was – gezien de sportieve achterstand op PSV en Feyenoord en dus de Europa League of Conference League als realistisch vooruitzicht – een extra afboeking logisch geweest. Alleen zou het verlies nemen goedkeuring van de jaarcijfers door de aandeelhouders in de weg kunnen staan.

Verder springt het in het oog dat Ajax ondanks het al twee jaar missen van Champions League-voetbal afgelopen jaar 25 fulltimers extra aannam, waardoor het totaal op 474 FTE kwam. Het is aannemelijk dat het mes rigoureus in het personeelsbestand gaat. ’Met het oog op duurzame financiële gezondheid worden dit seizoen aanvullende structurele kostenverlagingen doorgevoerd’, staat te lezen.

Sfeer
Het zal de sfeer niet ten goede komen. Dat die op De Toekomst en in de Johan Cruijff ArenA al niet al te best is, blijkt uit het naar 3,6 % opgelopen ziekteverzuim.

De donderdag gepresenteerde jaarrekening dient nog te worden vastgesteld door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA). Die vergadering

https://www.telegraaf.nl/(...)-flinke-bonussen-uit

Toppertje hoor deze meid :') :|W

Verlies camoufleren door transfers
Idioot bonus meegeven voor wanbeleid
144 miljoen waardering die nergens op slaat, maar bang voor afkeuring ava

Ajax staat er dus nog slechter voor dan uit de cijfers blijkt
En dat met een verziekte werksfeer :|W

Susan je hebt hopeloos gefaald :(
Met deze voortgang is Ajax binnen 3 jaar failliet
Raar dat er nog geen opvolger is gevonden _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door ikweethetookniet op 27-09-2024 09:09:13 ]
  vrijdag 27 september 2024 @ 09:42:11 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215105482
Nou dan moeten ze maar weer een type Arie van Os aanstellen die zelfs op de kerstkaarten gaat bezuinigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 27-09-2024 11:00:44 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 27 september 2024 @ 10:18:42 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_215105714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Nou dan moeten ze maar weer een type Arie van Os aanstellen die zelfs op ze kerstkaarten gaat bezuinigen.
:D

pi_215136033
‘Hele zorgelijke situatie’ bij Ajax: ‘Dat wordt echt een uitdaging’

Er is bij Ajax sprake van een hele zorgelijke situatie. Dat zei Jeroen Stekelenburg zondagavond bij Studio Voetbal. De verslaggever van de NOS verwacht dat de Amsterdammers volgend jaar dieprode cijfers zullen presenteren. De Amsterdammers leden over het afgelopen boekjaar een verlies van 9,8 miljoen euro, zo bleek uit de jaarrekening.

Het verlies voor Ajax viel nog enigszins mee omdat in het boekjaar 2023-2024 nog de verkoop van Mohammed Kudus, Edson Álvarez en Jurriën Timber zat.

“Dat is geen verrassing, want dat zat eraan te komen”, steekt Stekelenburg van wal bij Studio Voetbal. “ Ze hebben er ook wel voor gewaarschuwd. Het is wel een hele zorgelijke situatie bij Ajax. Het is niet zo, en dat wordt ook wel eens gesuggereerd, dat ze op de afgrond afstevenen. Zo erg is het niet, want Ajax heeft wel wat spek op de botten. Ze zijn zich er intern ook wel van bewust dat het zorgelijk is. Dus er moet gekort gaan worden op heel veel vlakken, zoals spelerssalarissen.”

quote:
Stekelenburg geeft aan dat de Nederlandse recordkampioen de begroting risicovol heeft ingericht. “Eigenlijk op Champions League-niveau”, stelt hij. “De salarissen zijn van Champions League-niveau, een aantal aankopen zijn dat ook geweest. Als je dat niet haalt dan mis je de miljoenen die we allemaal wel weten, de startpremie van ruim veertig miljoen euro.”

Daarnaast ziet de verslaggever nog een ander nadeel voor Ajax. “Maar wat er ook gebeurt is dat de transfers zakken in waarde, want je hebt een veel minder mooie etalage om je spelers in te zetten. Dus dat werkt overal door. Ajax heeft nu voor het tweede seizoen op rij de Champions League gemist”, aldus Stekelenburg.
Tekort Ajax ‘slechts’ tien miljoen euro door verkoop spelers
Volgens Stekelenburg hadden de financiën van Ajax er nog slechter uit kunnen zien. “In deze cijfers zit nog de verkoop van Kudus, Alvarez en Timber en dan kom je dus op een tekort van tien miljoen uit. In het volgende boekjaar zit ook geen Champions League, want dat spelen ze nu niet. Zeg maar wat je dan moet verkopen om onder de twintig, dertig of veertig miljoen verlies te blijven. Dat wordt echt een uitdaging.”

Ajax moet flink bezuinigen
Presentator Sjoerd van Ramshorst verwacht dat Ajax minimaal voor veertig, vijftig miljoen euro moet verkopen. “Zeker en veel meer eigenlijk”, reageert Stekelenburg, waarna Van Ramshorst oppert dat het tachtig miljoen euro moet zijn om quitte te draaien. “Ja, precies. Dus volgend jaar bij Ajax ook rode cijfers. Ze moeten daar gewoon gaan bezuinigen”, besluit Stekelenburg.

Afgelopen zomer zwaaide Ajax wel meerdere spelers definitief uit. Zo werden Silvano Vos, Jorge Sánchez, Gerónimo Rulli, Francisco Conceição, George Mikautadze en Steven Bergwijn voor een totaal van 54,5 miljoen euro verkocht. Carlos Forbs, Borna Sosa en Naci Ünüvar werden alle drie verhuurd met een optie tot koop. Technisch directeur Alex Kroes hoopte nog meer spelers van de hand te doen, maar kreeg dit niet voor elkaar.

https://www.msn.com/nl-nl(...)itdaging/ar-AA1rrF6n

Wie o wie gaat de troep opruimen daar die Susan heeft achtergelaten :?
pi_216765799
Ajax leed eerste seizoenshelft verlies van meer dan 13 miljoen euro

De cijfers gaan over het geld dat de club in de tweede helft van 2024 uitgaf en verdiende. Vorig seizoen werd er in diezelfde periode nog een nettowinst van 27 miljoen euro geboekt. Dat kwam omdat Ajax in de zomer van 2023 een aantal spelers voor veel geld wist te verkopen. Mohammed Kudus, Edson Alvarez en Jurriën Timber gingen toen voor tientallen miljoenen euro's weg.

Transferverlies

Waar de club de afgelopen zomers winst maakte op de transfermarkt, leed de club dit keer een verlies van 15,5 miljoen euro op dat gebied. Mede door de rampzalige sportieve resultaten van dat seizoen was het afgelopen zomer veel moeilijker om spelers te verkopen.

Aan de transfermarkt van afgelopen zomer verdiende Ajax 5,6 miljoen euro. Vorig jaar lag dat bedrag met 74,8 miljoen euro veel hoger.

Hogere inkomsten, hogere uitgaven

De inkomsten stegen het afgelopen halfjaar wel. Ajax boekte een netto-omzet van 96,8 miljoen euro. In de tweede helft van 2023 lag de omzet nog rond de 82 miljoen euro.

Maar de kosten van de club stegen ook; er gaat dus nog altijd meer geld uit dan er binnenkomt. In de tweede helft van vorig jaar gaf Ajax 100,6 miljoen euro uit, waar dat in dezelfde periode vorig jaar nog 94,7 miljoen euro was.

Ajax zegt die opgelopen kosten voor een deel te verklaren zijn door de opgelopen salariskosten. Daarnaast is het organiseren van thuiswedstrijden duurder geworden.

Wintertransfers

De inkomsten uit de wintertransferperiode zijn van dit jaar en worden pas in de volgende halfjaarrapportage meegenomen. Ajax laat nu al doorschemeren dat die inkomsten niet hoog genoeg zijn om het verlies uit de eerste seizoenshelft in de tweede seizoenshelft goed te maken.

Ook de inkomsten uit de Europa League (die een stuk lager zijn dan die in de Champions League) zijn waarschijnlijk niet genoeg voor een positief financieel resultaat. Ajax laat weten dat het is begonnen met structurele kostenverlagingen om de club financieel gezond te maken.

https://www.at5.nl/artike(...)-dan-13-miljoen-euro

Gewoon wanbeleid van deze trut dus, maar wel bonus ontvangen en ze vinden het jammer dat ze weg gaat :|W

Club moet nu alleen wel ff gezond gemaakt worden door opvolger maar dat is een detail :') :(
pi_216769949
quote:
Voorzitter van Raad van Commissarissen Michael van Praag: ,,Het is jammer dat Susan Ajax gaat verlaten. Zij heeft hier namelijk fantastisch werk verricht. Wij hebben nog geprobeerd haar op andere gedachten te brengen, maar we respecteren haar beslissing
13 september nog :|W
  vrijdag 21 februari 2025 @ 00:47:23 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216774648
Begrijp je ook dat verliezen op miskopen van de technisch directeur, die daardoor flink in waarde dalen, niet direct aan de financieel directeur zijn toe te schrijven?
pi_216774675
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 00:47 schreef Hexagon het volgende:
Begrijp je ook dat verliezen op miskopen van de technisch directeur, die daardoor flink in waarde dalen, niet direct aan de financieel directeur zijn toe te schrijven?
Maar toch ook deels weer wel .........
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 21 februari 2025 @ 09:15:57 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216776198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 00:47 schreef Hexagon het volgende:
Begrijp je ook dat zij met haar handtekening het geld overmaakt :?
Begrijp je ook dat zij tekent voor alle toekomstige salaris verplichtingen :?
Begrijp je ook dat zij het overzicht moet hebben en de planning voor de toekomst :?
Begrijp je ook dat ze een godsvermogen verdient juist omdat zij verantwoordelijk is :?
  vrijdag 21 februari 2025 @ 09:19:03 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216776244
Ajax leent miljoenen om salarissen te betalen, maar ziet sprankje hoop in donkere dagen

Ajax zit financieel gezien diep in de problemen, zo schrijft De Telegraaf. Doordat Ajax enorme salarissen betaalt en al twee jaar op rij Champions League is misgelopen, hebben de Amsterdammers al miljoenen moeten lenen om de salarissen gedurende het afgelopen seizoen te betalen. Mocht Ajax weer naast een plek in de Champions League grijpen, moeten er drastische maatregelen worden genomen om de club in leven te houden.

Ajax heeft zichzelf de afgelopen twee seizoenen flink in de nesten gewerkt. Na het vertrek van Marc Overmars zijn er twee seizoenen op rij voor 230 miljoen euro aan spelers gehaald, waarvan een groot deel als miskoop wordt bestempeld. Alleen afgelopen zomer haalde Sven Mislintat al twaalf spelers, die de Amsterdammers gedurende hun contracten bij elkaar zo’n 150 miljoen euro aan salaris moeten betalen.

Deze spelers weet Ajax ook niet te lozen, aangezien ze in Amsterdam salarissen krijgen waar ze bij andere clubs niet bij in de buurt komen. Technisch directeur Alex Kroes zou maar wat graag nieuwe spelers halen, maar gezien de benarde financiële situatie is Ajax genoodzaakt om eerst een aantal van de overbodige spelers te lozen. Zelfs dan kan niet alles geherinvesteerd worden, aangezien de directie de maatregel heeft genomen dat per 120 miljoen euro die binnenkomt slechts vijftig miljoen weer mag worden uitgegeven. Ook moet het salarishuis met zo’n twintig miljoen euro krimpen.

https://www.fcupdate.nl/v(...)oop-in-donkere-dagen

Nou dan heb je je bonus wel verdient :') :|W
Trut moet met pek en veren de arena uit met beroepsverbod :(
  vrijdag 21 februari 2025 @ 10:01:12 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216776875
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Begrijp je ook dat zij met haar handtekening het geld overmaakt :?
Begrijp je ook dat zij tekent voor alle toekomstige salaris verplichtingen :?
Begrijp je ook dat zij het overzicht moet hebben en de planning voor de toekomst :?
Begrijp je ook dat ze een godsvermogen verdient juist omdat zij verantwoordelijk is :?
Uiteraard gaat het door de handen van de financieel directeur. Maar die mag er ook vanuit gaan dat de gekochte spelers waar ze voor moet tekenen hun geld waard zijn.

Situatie als volgt

Technisch directeur: Hee, is heb een topspeler X gescout. Echt een megatalent, die moeten we hebben. Gaan we veel mee winnen en verkopen we dan voor goudgeld.

Financieel directeur: Hoeveel kost die?

Technisch directeur: Twintig miljoen, maar zo'n toppertje hebben we nodig. Dan worden we zeker kampioen!

Financieel directeur: Prima, jij hebt verstand van voetbal en spelers. We kunnen hem kopen. Stuur de rekening maar.

Seizoen gaat van start. Speler kan er helemaal niets van en kampt voortdurend met blessures. Daardoor een rampseizoen.

Technisch directeur: Hee die speler X valt toch tegen. We hebben hem verkocht.

Financieel directeur: Hoeveel krijgen we er voor?

Technisch directeur: Ja door zijn slechte prestaties hier konden we hem aan de straatstenen niet kwijt. We hebben er nog 2 miljoen voor weten te krijgen bij een vage club in Frankrijk.

Financieel directeur: Oei, nu hebben we 18 miljoen verlies.

Wie is dan degene waar het mis ging?
  vrijdag 21 februari 2025 @ 11:46:12 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216778372
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:01 schreef Hexagon het volgende:
..Wie is dan degene waar het mis ging?
De financieel directeur want die moet de liquiditeit en solvabiliteit bewaken
Met zulke grote aankopen van 150 miljoen in een jaar en dat aantal stuk of 12 is dat gewoon teveel voor ajax

En dan lange contracten met giga salarissen dan weet een blinde zelfs dat je elk jaar alles moet winnen en dan nog niks verdient

Bovendien moet je check uitvoeren dat al de poen op de juiste plek terechtkomt en dat is ook niet gebeurd
  vrijdag 21 februari 2025 @ 11:48:44 #66
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216778414
Wij kijken de andere kant op.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216778579
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Met zulke grote aankopen van 150 miljoen in een jaar en dat aantal stuk of 12 is dat gewoon teveel voor ajax

En dan lange contracten met giga salarissen dan weet een blinde zelfs dat je elk jaar alles moet winnen en dan nog niks verdient

Bovendien moet je check uitvoeren dat al de poen op de juiste plek terechtkomt en dat is ook niet gebeurd
Ze heeft een stokje gestoken voor de transfer van Ocampos. Die kwam later alsnog op huurbasis en ik denk dat we hartstikke blij mogen zijn dat ze een stokje heeft gestoken voor die aankoop. Misschien dat ze het nog een paar keer had moeten doen... maar aan de andere kant mag je ook wel verwachten dat er 4-5 spelers goed uitpakken als je technisch directeur met 12 namen komt aanzetten. De fouten liggen mijn inziens toch echt veel meer bij de technisch directeur (en de trainers die er niks van bakten).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216778744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze heeft een stokje gestoken voor de transfer van Ocampos. Die kwam later alsnog op huurbasis en ik denk dat we hartstikke blij mogen zijn dat ze een stokje heeft gestoken voor die aankoop. Misschien dat ze het nog een paar keer had moeten doen... maar aan de andere kant mag je ook wel verwachten dat er 4-5 spelers goed uitpakken als je technisch directeur met 12 namen komt aanzetten. De fouten liggen mijn inziens toch echt veel meer bij de technisch directeur (en de trainers die er niks van bakten).
Maar ts moet gewoon lekker kunnen zeiken op falende bestuurders. Ze weet niets van hoe nota bene een voetbalclub werkt en metname Ajax, maar ziet iemand met 'directeur' in de naam en gaat lekker los.

Niet dat ik die Lenderink hoog heb zitten overigens. Tijd voor weer wat voetbaldieren in de top van Ajax ipv mensen die daar geen moer mee te maken hebben en het mooi vinden op hun cv.. Ow wacht, te laat. . Maar we zien wel, voordeel van de twijfel in ieder geval.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216778801
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar ts moet gewoon lekker kunnen zeiken op falende bestuurders. Ze weet niets van hoe nota bene een voetbalclub werkt en metname Ajax, maar ziet iemand met 'directeur' in de naam en gaat lekker los.

Niet dat ik die Lenderink hoog heb zitten overigens. Tijd voor weer wat voetbaldieren in de top van Ajax ipv mensen die daar geen moer mee te maken hebben en het mooi vinden op hun cv.. Ow wacht, te laat. . Maar we zien wel, voordeel van de twijfel in ieder geval.
De vraag of een financieel een voetbaldier moet zijn is een lastige want je wil natuurlijk wel de voetbaltechnische zaken overlaten aan de technisch directeur, niet dat de financieel directeur ook half technisch directeur is.

Eigenlijk moet het niet een voetbaldier zijn maar wel iemand met ervaring als financieel directeur bij voetbalclubs, en niet iemand die net uit het bedrijfsleven of uit de overheid komt. Of een voetbaldier met financiële kwaliteiten die zijn voetbalvisie volledig achterwege kan laten in zijn/haar beslissingen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216779038
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De salarissen waren juist een stuk minder dan daarvoor... je weet niet waar je over praat.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 13:13:42 #71
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216780024
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:22 schreef BEFEM het volgende:
De salarissen waren juist een stuk minder dan daarvoor... je weet niet waar je over praat.
quote:
Mislintat spendeerde in totaal 115 miljoen euro uit aan twaalf aankopen. Er werd in totaal 59 jaar aan contracten uitgedeeld. 'Op Diant Ramaj, Sivert Mannsverk en Branco van den Boomen na hoopt Ajax iedereen komende zomer weer te lozen', aldus de krant. Makkelijk zal dat niet zijn, want zij verdienen allen behoorlijke salarissen. Ajax zal dus akkoord moeten gaan met een verlies.
https://www.voetbalprimeu(...)heden-uitvoeren.html

12 aankopen en die 5 jaar per persoon vastleggen voor een te hoog salaris :X

En daar teken je gewoon voor als financieel directeur :|W
pi_216780425
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
[..]
https://www.voetbalprimeu(...)heden-uitvoeren.html

12 aankopen en die 5 jaar per persoon vastleggen voor een te hoog salaris :X

En daar teken je gewoon voor als financieel directeur :|W
Zoals ik al zei, je hebt er geen verstand van.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 13:51:04 #73
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216780705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:31 schreef BEFEM het volgende:
Zoals ik al zei, je hebt er geen verstand van.
Knul vertel jij het maar hoe het wel zit :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')