Ja blegh, totaal geen zin in.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je moet bijna wel Hang Youth of zoiets sturen om qua hype in de buurt te komen van het hele Joost-verhaal. En dat gaat niet gebeuren, dus dan wordt het al snel een beginnend artiest met een Radio 2-nummer. Dat kan best leuk zijn, maar ja... het voelt dan wel alsof ze zijn gezwicht voor de EBU en weer terug in hun hok gaan.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:26 schreef ijs_beer het volgende:
Co
[..]
Complete meltdowns. Al die newbies denken maar dat het dit jaar met Joost intens was. Wij weten wel beter.![]()
Maar ik wil echt geen tweede keer Joost. Deze hele EBU-saga moet een keer worden afgesloten, en dat duurt alleen maar langer.
Helemaal met je eensquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zit persoonlijk niet per se te wachten op de return van Joost, ik vind dat hij het eigenlijk zelf gewoon niet moet willen. En ik vind z'n gabberfase ook best wel slecht, muzikaal gezien.
Maar als ik dan zo Aran weer zie denk ik: ja, Joost moet gaan. De ultieme middelvinger naar alles wat nep is en achterbaks aan Eurovisie. Waar Aran dus onderdeel van is.
x2quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:55 schreef Fred_B het volgende:
Maar ik ben een beetje uitgekeken op het typetje Joost. Hoewel ik hem als persoon het beste gun, zou ik hem vooral gunnen nooit meer iets met het ESF te maken te hebben.
Ik vrees dat het een standaard editie wordt waarbij de halve wereld gewoon geniet en plezier heeft. (En wij niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:20 schreef Greys het volgende:
(En dan ga ik stiekem hopen dat het een enorme clusterfuck wordt die editie en dat er geen redden meer aan is. Ik gun Joost dat ook. Gieren vanaf de zijlijn en middelvingeren naar de EBU met ons.)
De EBU krijgt het de komende jaren sowieso moeilijk denk ik want er zal door velen meer kritisch gekeken worden naar hun handelen nav hun eigen onderzoek en beloftes en afspraken. En daarnaast zijn er nog wel wat reële praktische uitdagingen zoals dit bv:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vrees dat het een standaard editie wordt waarbij de halve wereld gewoon geniet en plezier heeft. (En wij niet.) Hopelijk komt jouw scenario uit.
Dus even los van de Joostsituatie, er zal sowieso kritischer naar het handelen van de EBU worden gekeken door media uit diverse landen. Niet door de diskwalificatie maar door de kritiek van diverse deelnemers en omroepen en bv het tot nu toe compleet negeren door de EBU van officiële vragen/kritiek van Nemo die won waar de BBC deze week over schreef.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:29 schreef Fred_B het volgende:
Wat wel interessant is, is dat er nu een structurele ‘weeffout’ in de puntenverdeling zit. Met de situatie in Israël en een massale verspreiding van Oekraïners over Europa, is de kans groot dat die landen de komende jaren telkens enorm hoog gaan scoren in de televoting. En dat verpest de puntentelling in het 50-50 systeem natuurlijk aanzienlijk, want als veel 10’en en 12’en worden weggekaapt in de televoting, bepaalt de jury uiteindelijk steeds de winnaar. Daar moet wel iets van een oplossing voor komen, want je kan ook niet elk jaar Oekraïne en Israël aan het begin van de show zetten, en in het proces ook een paar televoting-favorieten als dit jaar Nederland (en in mindere mate Litouwen) onder de bus gooien om die landen nog meer te neutraliseren.
Ik zou het vooral erg dom vinden van hem.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:27 schreef d_elise het volgende:
Denk dat het meer uit beleefdheid is dat de AvroTros met Joost "praat". Ze hebben eerder aangegeven met verschillende artiesten in gesprek te zijn en dan zou het gek zijn (en nogal raar overkomen) als Joost niet een van die artiesten is. Waarschijnlijk gewoon weer een opgeklopt Boulevard bericht, kan me echt niet voorstellen - zeker na het nieuws van gister - dat hij nog een keer wil gaan.
Je bent toch mod hierquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:20 schreef Greys het volgende:
Ik gun mezelf gewoon een jaar nul ergernis en opwinding en woede vwb het ESF en dat kan alleen als NL gewoon een jaar niet meedoet.
(En dan ga ik stiekem hopen dat het een enorme clusterfuck wordt die editie en dat er geen redden meer aan is. Ik gun Joost dat ook. Gieren vanaf de zijlijn en middelvingeren naar de EBU met ons.)
Greys is al een paar jaar geen mod meer. Daarnaast zegt ze niet dat ze hoopt dat Nederland nooit meer meedoetquote:Op zondag 13 oktober 2024 08:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bent toch mod hierDan is het 't zelfde als een VBL mod die hoopt dat er nooit meer een WK voetbal is.
Eén jaar zonder overleven we wel hoor en is heel iets anders dan 'nooit meer'. Plus: als NL niet meedoet is er nog steeds een Songfestival dus degenen die ervan houden kunnen dan nog steeds kijken als ze willen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 08:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bent toch mod hierDan is het 't zelfde als een VBL mod die hoopt dat er nooit meer een WK voetbal is.
Om bij voetballen te blijven. Als Nederland het WK van Qatar had gecoyboyt had de FIFA ongetwijfeld maatregelen tegen Nederland genomen. Dat soort organisaties zijn zo machtig. Kijk naar Joost Klein. Je bent gewoon machteloos, ook al sta je in je recht.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Eén jaar zonder overleven we wel hoor en is heel iets anders dan 'nooit meer'. Plus: als NL niet meedoet is er nog steeds een Songfestival dus degenen die ervan houden kunnen dan nog steeds kijken als ze willen.
Als er op het voorbije EK zoiets was gebeurd als bij Joost, zeg tussen Dumfries en een UEFA-official na Nederland-Turkije, en Nederland zou vlak voor de halve finale tegen Engeland uit het toernooi zijn gegooid, dan denk ik dat er ook weinig enthousiasme zou zijn om volgend jaar gewoon weer mee te doen aan het nieuwe EK (als dat elk jaar zou zijn).quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Om bij voetballen te blijven. Als Nederland het WK van Qatar had gecoyboyt had de FIFA ongetwijfeld maatregelen tegen Nederland genomen. Dat soort organisaties zijn zo machtig. Kijk naar Joost Klein. Je bent gewoon machteloos, ook al sta je in je recht.
Engeland werd ooit voor langere tijd uit de Europacup geband. Liverpool nog langer. Zoals AC Milan en Ajax ook een jaar niet mochten deelnemen als straf. In 1992 werd Denemarken Europees kampioen omdat Joegoslavië als groepswinnaar werd uitgesloten.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:03 schreef Fred_B het volgende:
En met strafmaatregelen zal het wel loslopen, gezien de financiële belangen voor de EBU om Nederland erbij te hebben.
Misschien een beetje Hans goedkoop, maar meer dan 30 jaar terug waren het natuurlijk nog wel andere tijden. Ergens in de jaren ‘80 is bijvoorbeeld Griekenland ook ooit nog gediskwalificeerd van het ESF vanwege het sturen van een al bestaand liedje.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Engeland werd ooit voor langere tijd uit de Europacup geband. Liverpool nog langer. Zoals AC Milan en Ajax ook een jaar niet mochten deelnemen als straf. In 1992 werd Denemarken Europees kampioen omdat Joegoslavië als groepswinnaar werd uitgesloten.
Dus jij maakt ook kans met een goed liedje!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:07 schreef Mishu het volgende:
Van wat ik van RTL Boulevard begreep gaat het puur om het liedje en niet om de artiest er om heen. Dus de artiest kan een achterlijke niet functionerende kwal zijn, als het liedje goed is gaan ze daarvoor.
Ik geloof het niet zo dat hij deze shitshow echt nog een keer wilt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:35 schreef Arizona het volgende:
Joost stookt het vuurtje nog even verder op:
https://www.instagram.com(...)MTcxYnM1dzhibnllcA==
Ik kan het me ook niet voorstellen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:50 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik geloof het niet zo dat hij deze shitshow echt nog een keer wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |