abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214943183

KINK is een Nederlands radiostation dat voornamelijk alternatieve muziek draait. Het station is de opvolger van het alternatieve station Kink FM, dat bestond tussen 1995 en 2011. KINK zendt uit sinds 1 februari 2019 via internet en DAB+.

Programmering:

Maandag t/m donderdag:
06:00u - 10:00u: KINKSTART - Michiel Veenstra
10:00u - 11:00u: Het Beste Uit De KINK 1500 - Eric Corton
11:00u - 13:00u: Vitamine K - Tessa Mol
13:00u - 16:00u: KINK Workflow - Stefan Koren
16:00u - 19:00u: KINK Rush Hour - Tim op t Broek
19:00u - 23:00u: KINK In Touch - Jasper Leijdens

Vrijdag:
16:00u - 19:00u: KINK Rush Hour, De Vrijmibo Editie - Tim op 't Broek & Joy Stempher
19:00u - 21:00u: KINK Corvee - Michiel Veenstra & Eric Corton
21:00u - 23:59u: KINK Kicks - Stefan Koopmanschap

Weekend:
07:00u - 10:00u: KINK Breakfast - Elwin van Gestel
10:00u - 12:00u: Michiel Jurrjens - Michiel Jurrjens
12:00u - 15:00u: KINK NRG - Jim Vorwald
15:00u - 18:00u: KINK In Je Mick - Mick Hummel
18:00u - 21:00u: Weekend KINK - Lars Wijnhoven
21:00u - 23:59u (Zaterdag): KINK Kicks - Stefan Koopmanschap
21:00u - 23:59u (Zondag): KINK Inc. - Roger Fletcher

Luisteren:
• DAB+
Website Kink
TuneIn Radio

Podcasts:
Kink maakt naast de reguliere radiouitzendingen ook verschillende podcasts.
Podcasts Kink
Playlists Kink

Handige Links:
Laatst gedraaid op Kink
Facebook
Instagram
Twitter

Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 10 september 2024 @ 17:47:45 #2
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214943240
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2024 16:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
.
Een engel met brandende vleugels. Pek en veren. Lucifer in disguise.
Engelen; de putti van Rafael, maar ook de duivels van Dante.
In het inferno beweegt men op triphop. Traagzaam, stroboscopisch en in stukjes.
En in de hemel draait de dj Massive Attack en in de hel..zeker.
Laat de engel binnen, voel zijn vleugels statisch langs je kippenvel ruisen.
Laat de engel binnen

Ja, die VPRO-mannen praatten echt normaal, zoals ze tegenover je zouden zitten.
Over niet normaal pratende dj's (zie tegen het einde van het vorige topic):

Zet een willekeurige Veronica-aircheck van circa 1992/1993 aan, en let op de gezwollen, vet aangezette toon die er uit de kelen van types als Jeroen van Inkel komt.

Latere generaties praatten niet meer zo.

Vpro, Veronica, het was beiden wat typisch.
  Admin woensdag 11 september 2024 @ 09:44:21 #3
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_214949116
Ja, het "deejaytje spelen", noem ik dat altijd. Het is de reden dat ik in het verleden wel eens ben uitgeweken naar de BBC en daar gewoon een paar jaar naar heb geluisterd, omdat ze daar tenminste normaal konden doen. Nederlandse radio was allemaal een beetje van dat rare stemmetjes opzetten en zo.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 11 september 2024 @ 10:44:18 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214949673
Moderne dj's klinken als een iets beter uit hun woorden komende versie van je buurjongen/(soms) meisje.

Ze zien er ook anders uit, sinds de komst van camera's en social media is het klassieke 'radiohoofd' niet de norm meer.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 11 september 2024 @ 11:18:25 #5
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_214950115
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2024 09:44 schreef Breuls het volgende:
Ja, het "deejaytje spelen", noem ik dat altijd. Het is de reden dat ik in het verleden wel eens ben uitgeweken naar de BBC en daar gewoon een paar jaar naar heb geluisterd, omdat ze daar tenminste normaal konden doen. Nederlandse radio was allemaal een beetje van dat rare stemmetjes opzetten en zo.
Waar het met de Nederlandse radioDJ's helemaal fout ging was dat er een deel was die de veramerikaanste Veronica-aanpak omarmde waarmee je van die overdreven types als Erik de Z. kreeg die tot op de dag van vandaag met regelmaat wordt gepersifleerd als iemand een DJ wil imiteren.
Het andere deel sprak een soort overcorrect Nederlandsch zonder accent of zo dat mijlenver verwijderd was van wat je gewoon om je heen hoort.
eigenlijk gaat het al fout als je aan de persoon in kwestie zou willen vragen: Goh, praat je thuis ook zo ?

Bij de VPRO had je dat Amerikaanse geblèèr niet en ook niet dat overdreven correcte waardoor die radiostemmen zo anders klonken en, net als de muziek die ze je voorschotelden zoveel aangenamer in het gehoor lagen.

In Belgische media is het trouwens ook een verademing dat niemand moeite met een specifiek accent lijkt te hebben en dat 'Algemeen Beschaafd Vlaamsch' ook rustig kan verraden of iemand uit Leuven of ergens uit West-Vlaanderen afkomstig is.

Een van de dingen die ik nou aan Kink (om het toch maar weer ontopic te trekken) zo aangenaam vind is dat de DJ's min of meer normaal praten. Geen popi-bral maar gewoon wat je overal in je omgeving zou kunnen horen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Admin woensdag 11 september 2024 @ 11:25:02 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_214950183
Ja, popi-bral. :D

Zelf vind ik altijd dat ze meer Lex Harding nadoen, maar De Zwart is ook onder Harding opgekomen, dus zo gek is die overeenkomst misschien niet.

En ja, toen ik dus naar BBC Radio 1 luisterde viel me altijd op dat Noord- en Zuid-Engelsen, Schotten, Welschen en Ieren gewoon allemaal programma's deden in hun eigen normale accent. Ik had toen al het idee dat we in Nederland daar nog niet warm voor waren gedraaid. Als iemand eens in een 'afwijkend' accent sprak werd daar altijd grappig over gedaan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 11 september 2024 @ 11:35:04 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214950304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 11:18 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Waar het met de Nederlandse radioDJ's helemaal fout ging was dat er een deel was die de veramerikaanste Veronica-aanpak omarmde waarmee je van die overdreven types als Erik de Z. kreeg die tot op de dag van vandaag met regelmaat wordt gepersifleerd als iemand een DJ wil imiteren.

*schuldig*

(Althans, m'n circa 12-jarige zelf.)

Op Ice Radio praten ze over het algemeen trouwens best naturel. Deels zijn het hobby-dj's, maar dat heeft ook zo z'n charme.
pi_214954194
Prachtig dat Kink een 90s DAB+ thema kanaal heeft, luister er graag naar. Echter na slechts 1 week heb je alles wel gehoord en is het alleen maar herhaling. Geweldige muziek maar iets meer afwisseling zou welkom zijn. Aan de ene kant wijt ik dat aan de gewichten die ze toekennen aan bepaalde artiesten / nummers bij het keuzeproces. Je kan er de klok op gelijk zetten dat je binnen een uur een nummer van Björk, K's Choice of Nirvana hoort. Leah Andreone zal je dan weer niet zo snel horen. Aan de andere kant staan er in hun keuzebak gewoon vrij weinig nummers. Het zou helpen als elk nummer evenveel gewicht krijgt bij het uitkiezen, maar ook als die bak met nummers waaruit gekozen kan worden dus een stuk groter zou zijn.

Ik heb Kink daarom lang geleden een lijst met zo'n 90 (no pun ....) nummers gestuurd die het oorspronkelijke Kink FM in de jaren 90 veelvuldig draaide maar tot op dat moment niet gedraaid werden op hun 90s DAB+ themakanaal en mij doet concluderen dat ze niet in de keuzebak staan. Dat is natuurlijk zonde, zeker omdat het typische Kink FM muziek is. Nu zou je zeggen dat Kink zo'n lijst die ze toegemaild krijgen omarmen en alles wat er op staat gaan draaien. Nou niks daarvan. Sinds ik ze de lijst toegestuurd heb zijn er voor zover ik heb kunnen horen slecht een paar nummers van voorbijgekomen. Dit snap ik niet, je vraagt je af wat er aan de hand is. Je wilt toch graag een sterk en leuk 90s DAB+ themakanaal?

Omdat ik jullie de lijst die ik ze toegemailed heb niet wil onthouden, plaats ik hem hier maar:

HipHop / RnB
01. 2Pac - California Love
02. Digable planets - Rebirth of slick
03. Ice Cube - It was a good day
04. Lordz of Brooklyn - Saturday night fever
05. Method Man feat Prodigy - Release Yo’ Delf
06. Scritti Politti - Tinseltown To The Boogiedown
07. Spearhead - U can't sing r song
08. US3 - I'm Thinking About Your Body

Dance / trip-hop
01. Asian Dub Foundation - modern apprentice
02. Chemical Brothers - Life is Sweet
03. Crustation - Purple
04. David Holmes - Don't die just yet
05. Death in Vegas - Dirt
06. Filter & The Crystal Method - (Can't You) Trip Like I Do
07. Howie B - Angels Go Bald: Too
08. Lamb - God Bless
09. Leftfield - Release The Pressure (1996 edit)
10. Lion Rock - Straight At Yer Head
11. Lo Fidelity Allstars - Battleflag
12. Looper - Ballad Of Ray Suzuki
13. Lunatic Calm - Roll The Dice
14. Mandalay - Flowers bloom
15. Morcheeba - Trigger hippie
16. Nightmares on Wax - What I'm Feeling (Rae & Christian Remix)
17. Poe - Angry Johnny
18. Psychedeliasmith - Different Strokes
19. Sneaker Pimps - Post modern sleaze
20. Sneaker Pimps - Low Five
21. Stainless - Nose Funk
22. Tricky - Aftermath
23. U.N.K.L.E. - Lonely Soul
24. U.N.K.L.E. - Be There

Indie rock / pop
01. 3 Colours Red - A Beautiful Day
02. Agents of Good Roots - Smiling Up The Frown
03. Atomic Swing - Stone Me Into The Groove
04. Barry Adamson - Can't get loose
05. Ben Harper - Mama's Trippin
06. Blues Traveler - Canadian Rose
07. Chris Cornell - Sunshower
08. Dandys - You Make Me Wanna Scream
09. David Baerwald - AIDS & Armageddon
10. Elcka - Pleasure
11. Embrace - All you good people
12. Esthero - Heaven Sent
13. Everclear - everything to everyone
14. Fear of Pop - In Love
15. Filter - Take A Picture
16. Freedy Johnston - No Violins
17. Fun Lovin' Criminals - Love unlimited
18. Gandharves - Downtime
19. Heads, the - Damage I've done
20. Honeydogs - Rumor Has It
21. Hurricane #1 - Step into my World
22. Ian McNabb - Little bit of magic
23. Indigenous - Things we do
24. Jimi Tenor - Total Devastation
25. Jon Spencer - Blues Explosion Wail
26. Julia P. Hersheimer - Edward I
27. Juliana Hatfield - My Sister
28. Lewis Taylor - Lucky
29. Life's Addiction - Jesus coming in for the kill
30. Luscious Jackson - Love That's Real Suite
31. Luscious Jackson - Naked eye
32. Marc Cohn - Already Home
33. Mercury Rev - Goddess On A Highway
34. Natalie Merchant - Kind and Generous
35. Paula Cole - I don’t want to wait
36. Pigeonhead - Fire's coming down
37. Propellerheads - Bang on
38. R.L. Burnside - Let my baby ride
39. Roachford - The Way I Feel
40. Shawn Colvin - Get Out Of This House
41. Soul Coughing - Super bon bon
42. Sparklehorse - Maria's Little Elbows
43. Sparklehorse - Sick of goodbyes
44. Stabbing Westward - What Do I Have To Do?
45. Sublime - Badfish
46. Suicide Machines - No Face
47. Super Furry Animals - The man don't give a fuck
48. Super Furry Animals - Northern Lites
49. Tea Party - Temptation
50. Third eye blind - Graduate
51. Throwing Muses - Bright yellow gun
52. Tindersticks - Can We Start Again?
53. Tindersticks - Another Night In
54. Type O Negative - Cinnamon Girl
55. Walkabouts - Lift your Burdens up
56. XTC - Greenman

[ Bericht 0% gewijzigd door Alpha0 op 11-09-2024 18:46:16 ]
pi_214954232
Voor hun 80s DAB+ themakanaal geldt eigenlijk in mindere mate hetzelfde. Dit is de andere lijst die ik ze gemailed heb:

01. Adventures, The - Another Silent Day
02. Associates, the - Waiting For The Loveboat
03. Aztec Camera - All I Need Is Everything
04. Belle Stars - Sign of the Times
05. Chris Isaak - Lie to Me
06. Comsat Angels - Day One
07. dB’s, The - A Spy in the House of Love
08. Fixx - One thing leads to another
09. Fixx - Stand or Fall
10. Gene Loves - Jezebel Desire
11. Greg Kihn - Jeopardy
12. Hipsway The - Broken Years
13. Howard Jones - Like To Get To Know You Well
14. Howard Jones - What is Love
15. Icehouse - No Promises
16. Icicle Works - Little girl lost
17. Jerry Harrison - Rev it up
18. New Order - Hurt
19. Peter Godwin - Images Of Heaven
20. Rainmakers - Let my people go go
21. Scritti Politti - Absolute
22. Sinead O'Connor - I Want Your (Hands On Me)
23. Style Council - It Didn't Matter
24. The The - Soul Mining
25. Way Of The West - Don't Say That's Just For White Boys
pi_214954400
Ik heb er vele jaren over gedaan voor ik begreep waarom Love Unlimited Love Unlimited heet.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_214954560
Absolute heb ik wel eens gehoord op Kink 80s. Belle Stars vind ik niet heel nodig, de rest prima
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 11 september 2024 @ 19:23:51 #12
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214954609
Veel van die nummers lijken me voor Kink idd wat buitenaards. Ik juich toe dat ze zo zouden draaien, maar snap waarom ze dat niet doen.
pi_214954674
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 19:23 schreef Eightyone het volgende:
Veel van die nummers lijken me voor Kink idd wat buitenaards. Ik juich toe dat ze zo zouden draaien, maar snap waarom ze dat niet doen.
Ik snap dat dus absoluut niet. Je presenteert je toch als een station van alternatieve muziek?
  woensdag 11 september 2024 @ 19:35:55 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214954765
Zoals wij het graag zien is het helaas niet rendabel te krijgen in dit kleine taalgebiedje.

Ik ken wel commerciële zenders die prikkelend en weinig voorspelbaar draaien, maar niet veel, en die er wel zijn zijn buitenlands (o.a. www.nova.fr). Dat is een grotere markt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 11 september 2024 @ 19:46:54 #15
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_214954838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 19:29 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik snap dat dus absoluut niet. Je presenteert je toch als een station van alternatieve muziek?
KINK is commerciëel en heeft dus rekening te houden met wat de luistervinkjes graag willen horen.

Daar zit het verschil met die VPRO van vroeger die daar totaal geen rekening mee hoefde te houden en gewoon zijn luisteraars ongelimiteerd kon blijven verrassen.

Dat gezegd zou het wel mooi zijn als op KINK zo af en toe ruimte is voor verbreding. In de avond bij Jasper hoor je al af en toe dingen die niet de hele dag op repeat staan en dan wordt radio er ineens een stuk leuker op.
Ik denk dan ook niet dat veel mensen afhaken als ze een keer pakweg van de Pixies een ander nummer te horen krijgen dan 'Monkey gone to heaven' of 'Debaser'. Ze hebben de nodige albums vol juweeltjes gemaakt.
Ik denk ook niet dat er iemand wegloopt als er een keer iets gedraaid wordt dat men tot dan toe niet kende, het is immers geen SkyRadio.
De Avondapotheek op zondag is al een goed begin met ongeveer de helft gevuld wordt met minder platgedraaide nummers. Van dat soort slots zou je er meer moeten hebben.
  Spellchecker woensdag 11 september 2024 @ 19:47:59 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214954847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 19:46 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
KINK is commerciëel en heeft dus rekening te houden met wat de luistervinkjes graag willen horen.

Daar zit het verschil met die VPRO van vroeger die daar totaal geen rekening mee hoefde te houden en gewoon zijn luisteraars ongelimiteerd kon blijven verrassen.

Dat gezegd zou het wel mooi zijn als op KINK zo af en toe ruimte is voor verbreding. In de avond bij Jasper hoor je al af en toe dingen die niet de hele dag op repeat staan en dan wordt radio er ineens een stuk leuker op.
Ik denk dan ook niet dat veel mensen afhaken als ze een keer pakweg van de Pixies een ander nummer te horen krijgen dan 'Monkey gone to heaven' of 'Debaser'. Ze hebben de nodige albums vol juweeltjes gemaakt.
Ik denk ook niet dat er iemand wegloopt als er een keer iets gedraaid wordt dat men tot dan toe niet kende, het is immers geen SkyRadio.
De Avondapotheek op zondag is al een goed begin met ongeveer de helft gevuld wordt met minder platgedraaide nummers. Van dat soort slots zou je er meer moeten hebben.
Ja de Avondapotheek! ^O^
pi_214954877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 19:46 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Je maar ik doel hier dus specifiek op hun 90s thema kanaal. Dat kan je toch makkelijk uitbreiden met de lijst die ik ze gestuurd heb?
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 11 september 2024 @ 21:15:06 #18
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_214955722
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 19:51 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Je maar ik doel hier dus specifiek op hun 90s thema kanaal. Dat kan je toch makkelijk uitbreiden met de lijst die ik ze gestuurd heb?
Geen idee. Ik neem aan dat ze er zelf een hele goeie reden voor weten om dat niet te doen.
pi_214956273
3 nummers die zeker op het Kink 90s kanaal horen omdat ze zo 90s Kink zijn dat dhr Hoogesteijn ze op zijn eigen youtubekanaal heeft staan zijn

Neneh Cherry & Michael Stipe - Trout
Live - White, discussion (Sam Sever remix)
Krs One - Rappaz R N Dainja (Tom Morello remix)

Dus die zullen ook wel niet langskomen gok ik
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_214956378
Eigenlijk is het allemaal maar een beetje labradormuziek. Er zit ook wel wat in natuurlijk, het jezelf niet te moeilijk maken.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_215006020
Het slaat nergens op om op het Kink 90s DAB+ thema kanaal Duke - So in Love with You (1995) te draaien (zojuist) en mijn lijst nagenoeg compleet links te laten liggen. Noem je jezelf nou The Alternative of niet??!!?!?!

|:(
pi_215009818
Tim en kink zijn er niet uitgekomen. Rechter gaat uitspraak doen. Betekent dus dat ie bij kink.moet blijven. Wat enorm klein van Kink
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:15:16 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_215010807
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
Tim en kink zijn er niet uitgekomen. Rechter gaat uitspraak doen. Betekent dus dat ie bij kink.moet blijven. Wat enorm klein van Kink
Dat zullen gezellige tijden en programma's worden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 17 september 2024 @ 21:01:58 #24
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_215012291
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:15 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dat zullen gezellige tijden en programma's worden.

Vooralsnog klinkt er in de programma's van Tim niets van het hele akkefiet door.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 21:07:15 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_215012352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:01 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Vooralsnog klinkt er in de programma's van Tim niets van het hele akkefiet door.
Dat is nog erger. Is hetzelfde als bij Ongehoord Nieuws net doen alsof er geen crisis is rond Arnold Karskens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')