Ja. Zeker weten.quote:Op dinsdag 10 september 2024 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn dochter moet 18 heen en 18 terug door open veld, zonder elektrische fiets is dat dus gewoon de bus/trein. En dan is dit toch gewoon veel meer beweging.
Nou ja rampzalig is wel heel sterk uitgedruktquote:Op dinsdag 10 september 2024 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zeker weten.![]()
Maar ook in en rondom de stedelijke omgeving gaan kinderen steeds vaker naar een specifieke gekozen middelbare school die verder weg ligt. Omdat die afstand te doen is met een ebike. De radius is vergroot.
Ik zie dat bij specifieke VMBO richtingen. Maar ook bij een Havo/VWO-school die meer op creativiteit of theater gericht is. Kinderen komen soms echt van ver.
Die scholen zijn dan wel binnen de afstand die te doen is met een ebike. En anders niet.
Tevens is niet ieder kind even sterk of even groot. Vriendinnetje hier heeft een groeiachterstand en die kan alleen op een ebike naar school en naar gym fietsen. Anders was er echt een probleem geweest (school in nieuwbouwwijk, OV sluit niet aan).
Ik zou het rampzalig vinden om een leeftijdsgrens op een ebike te zetten.
Voor de kinderen die inmiddels (11 jaar en ouder) op zo'n school zitten (en eigenlijk ook voor de kinderen die er graag heen willen), vind ik het wel rampzalig ja.quote:Op dinsdag 10 september 2024 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja rampzalig is wel heel sterk uitgedrukt
Maar een ongewenst neveneffect is het wel.
idd, al werd de term fatbike wel al gebruikt voor fietsen als ditquote:Op dinsdag 10 september 2024 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Fatbikes zien er totaal niet uit als mountainbikes, eerder als scooters.
[ afbeelding ]
Dus jij vind kwantiteit belangrijker dan kwaliteit?quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat nooit 2 weken van te voren over prinsjesdag.
En zo lang er praktisch wekelijks dit soort berichten langs komen is het absoluut geen non-issue: https://www.bredavandaag.(...)atbike-waren-8-en-13
https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-en-auto-zwollenaar
Nee logisch toch. Het onding heeft geeneens trappers. Of hoort dat zo?quote:Op woensdag 11 september 2024 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
idd, al werd de term fatbike wel al gebruikt voor fietsen als dit
[ afbeelding ]
Was een kortstondige (Amerikaanse) trend maar in NL nooit echt aangeslagen.
Was het maar een non-probleem, het hele debat begon met artsen en ziekenhuizen die aan de bel trokken, he?quote:Op dinsdag 10 september 2024 23:31 schreef trein2000 het volgende:
Overigens moet mij van het hart dat ik het heel bijzonder vind dat dit non-probleem al weken de politiek domineert.
Ja een fatbike is gewoon een elektrische fiets. Dus het geldt voor allemaal of voor geen enkele.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:51 schreef Basp1 het volgende:
Een totaal achterhoede gevecht waarbij we weer belasting miljoen gaan op brassen aan nog meer regels op regels maken die onze uitvoeringsinstanties toch niet handhaven.
Een gedeelte van de geïmporteerde fatbikes hebben gewoon al teveel vermogen in de motor en het gelul van dan alleen op eigen terrein gebruiken weten we dat dit niet gebeurt.
Gewoon het simpel houden en alles met electromotor weer zoals vroeger vanaf 16 met een brommer rijbewijs erbij.
De enige indeling die je echt goed kunt maken is tussen fietsen met trapondersteuning of fietsen met een motor waarbij je nauwelijks hoeft te trappen. De fatbike valt in die laatste categorie, maar er zijn dan meer fietsen die daar onder vallen.quote:Op woensdag 11 september 2024 10:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja een fatbike is gewoon een elektrische fiets. Dus het geldt voor allemaal of voor geen enkele.
Je zou nog een helmplicht kunnen invoeren vaan elektrische fietsen voor jongeren on de 16 jaar. Dan is het stoere er snel vanaf.
Dan doen we dat ook voor auto'squote:Op woensdag 11 september 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige indeling die je echt goed kunt maken is tussen fietsen met trapondersteuning of fietsen met een motor waarbij je nauwelijks hoeft te trappen. De fatbike valt in die laatste categorie, maar er zijn dan meer fietsen die daar onder vallen.
Scooters werden trouwens niets minder stoer door een helm.
Ik vind een helmplicht voor alle minderjarigen op een ebike trouwens een prima idee. Of desnoods voor iedereen op een ebike, als iedereen het doet wordt het al vrij snel algemeen geaccepteerd (zie ook het aantal wielrenners wat je nu nog ziet zonder helm, bijna 0, tov 15 jaar geleden, bijna iedereen. Of het aantal schaatsers op de ijsbaan met een helm op, dat is in 3 jaar gemeengoed geworden). Een helm zou het grootste risico op ongevallen met ernstig letsel wel fors verminderen en daar gaat het uiteindelijk om.
Toen de helmplicht voor snorscooters is ingevoerd nam de verkoop daarvan drastisch af dus hoe jij erbij komt dat helmplicht stoer gevonden wordt door jeugd is wel een raadsel.quote:Op woensdag 11 september 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
Scooters werden trouwens niets minder stoer door een helm.
Jij denkt dat Hanca daar een probleem mee gaat hebben?quote:Op woensdag 11 september 2024 11:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dan doen we dat ook voor auto's
30 km/u max op kleine wegen, 80 km/u op de snelweg.
Snorfietsen, daar reed de jeugd niet op. Dat waren allemaal 60+ers. Jeugd reed op scooters en daar was een helm nooit een probleem.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toen de helmplicht voor snorscooters is ingevoerd nam de verkoop daarvan drastisch af dus hoe jij erbij komt dat helmplicht stoer gevonden wordt door jeugd is wel een raadsel.
Verkoop snorfietsen compleet ingestort door helmplicht
30 binnen bebouwde kom, 60 op kleine wegen buiten de bebouwde kom, 80 op grote N wegen (N11, N33) en snelwegen max 100 is mijn ideaalbeeld.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dan doen we dat ook voor auto's
30 km/u max op kleine wegen, 80 km/u op de snelweg.
Jij woont volgens mij in een buitengebied en hebt volgens mij weinig idee wat er daadwerkelijk in steden leeft en gebeurt.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Snorfietsen, daar reed de jeugd niet op. Dat waren allemaal 60+ers. Jeugd reed op scooters en daar was een helm nooit een probleem.
Ik woonde in Alphen aan den Rijn toen. De 60plussers hebben inderdaad een groter probleem met helmplicht dan jongeren. Ik heb een wielerfiets en ooit grote stukken gefietst en ook wel meegedaan aan georganiseerde toertochten. Je ziet geen enkele 35-minner zonder helm, wel nog redelijk wat 60plussers.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij woont volgens mij in een buitengebied en hebt volgens mij weinig idee wat er daadwerkelijk in steden leeft en gebeurt.![]()
Waarom zou de snorfiets verkoop anders ingestort zijn hebben de 60 plussers waar jij het over hebt dan ook een groot probleem met de helmplicht?
Dit dus juist vanwege het niet nodig hebben van een helm was het populair.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:46 schreef Basp1 het volgende:
In Tilburg waar ik woon zag ik in de stad bij alle onderwijs instelling toch bizar veel snorscooters voor de helmplicht.
Maar goed hier gaat het nu over electrisch aangedreven fietsen waarbij onze wetgever zich in een spagaat gewrongen heeft door dit type anders te willen beschouwen als met een plofmotor aangedreven tweewielers, waarbij ze de spagaat nog groter gaan maken als ze fatbikes ook nog eens als aparte groep willen gaan beschouwen .
Idd. Een bromfiets of scooter wel, maar een snorfiets die maar 25km/u ging? Nooit gezien bij een middelbare school, eigenlijk.quote:Op woensdag 11 september 2024 12:01 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb in mijn tienerjaren in Tilburg eigenlijk ook geen leeftijdsgenoten met snorfietsen gezien. Volgens mij was je dan wel de meest onhippe jongen van de klas als je daarmee aankwam.
Ik ben geen 60quote:Op woensdag 11 september 2024 13:07 schreef Basp1 het volgende:
Dus jullie hebben het nu over de tijd dat mensen op kreidlers puchjes Zündapp en Honda mt en mb reden en vergeten wat er in de 25 jaar daarna is gebeurd met de perceptie en voorkeuren van scholieren.![]()
Het heeft niks met politiek opportunisme te maken. Sterker: de politiek heeft dit debat niet aangezwengeld, dat deden de doktoren en de ziekenhuizen. Nogal vreemd om die van politiek opportunisme te beschuldigen.quote:Maar goed zoals ik al eerder opmerkte het gaat hier over de uitzonderingspositie die onze politieke opportunisten aan een fatbikes willen gaan geven..
Dat mag, op de camping.quote:Op woensdag 11 september 2024 13:09 schreef Origami94 het volgende:
Ik wil gewoon op een elektrische step
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |