abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214958326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 23:54 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ho ho, Zelenski. Scholz kan best wel een vredesplan maken, zonder vooraf goedkeuring van jou.
Je kunt daarna als OekraÎne onderhandelen over de punten van zo'n vredesvoorstel.
In mijn beleving ging het ook zo in januari 1973 met de Parijse vredesonderhandelingen over Vietnam. Frankrijk was toen ook geen direct betrokken partij, en de Amerikanen moesten toen heel wat van hun oorspronkelijke eisen laten vallen.
pi_214958341
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 22:31 schreef Delenlill het volgende:
https://www.watson.ch/int(...)mehr-aus-der-schweiz
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nadat Nederland blijkbaar aangegeven heeft geen Zwitserse wapens en zo meer te willen kopen is Duitsland de volgende. Ook Spanje en Denemarken zijn dit aan het overwegen.

Allemaal het gevolg van Zwitserland zijn neutraliteit en daardoor de weigering om toestemming te geven om wapens en zo van hun te mogen leveren aan Oekraïne.
Ja logisch. Wel wapens verkopen maar ze vervolgens niet mogen inzetten. Daar heb je niets aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214958512
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Drones hebben dan ook een klein radar reflecterend oppervlak. Dus wat dat betreft kun je die prima vergelijken met LO kisten.
[..]
Ze zullen niet verder vliegen dan de Russische luverd reikt. Op het moment dat er bv een S300 met een range van 200km 100 km van de FLOT staat dan zal de F16 de FLET tot 100km naderen.
Licht off-topic vraag voor jou. Hoe kan het dat het bereik van de Russische en Westerse luchtverdediging zo gigantisch verschillend is? Van ~60 km patriot tot s400 met ~400 km. Als je dan wat bij patriot optelt en van de s400 afhaalt omdat wij onszelf undersellen en Russen bluffen dan zit er nog een groot verschil in.

Heeft dit met doctrine, tactiek, technische mogelijkheden te maken? Wekt onze gelaagde verdediging heel anders?

Mijn logische brein zegt dat hoe verder je kan schieten hoe beter het is.
pi_214958519
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:42 schreef Idisrom het volgende:
Ho ho, Zelenski. Scholz kan best wel een vredesplan maken, zonder vooraf goedkeuring van jou.
Ja, dat kan hij. Ik kan ook een vredesplan maken. Jij ook.

Maar zelensky maakt dus op voorhand duidelijk dat vanwege het hem er niet bij betrekken het instant terzijde geschoven zal worden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_214958616
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:42 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Je kunt daarna als OekraÎne onderhandelen over de punten van zo'n vredesvoorstel.
In mijn beleving ging het ook zo in januari 1973 met de Parijse vredesonderhandelingen over Vietnam. Frankrijk was toen ook geen direct betrokken partij, en de Amerikanen moesten toen heel wat van hun oorspronkelijke eisen laten vallen.
Ik zie geen indicatie dat Duitsland ineens zoiets zou willen. Wel zie ik enorm veel berichten verschijnen dat de hulp niet lang volgehouden kan worden en blabla, maar die komen elke keer bovendrijven zodra Oekraïne nieuwe spullen -of mogelijkheden- krijgt en blijken vervolgens gewoon kletskoek te zijn.
pi_214958632
twitter

Het lijkt me dat hun OK al in Kyiv ligt. En die van Frankrijk ook.
pi_214958700
twitter
pi_214958889
Dat hele Kursk avontuur lijkt ook einde verhaal en dat terwijl de Russen ten noordwesten van Donetsk gewoon nog doorstoten op meerdere fronten. Lekker kansloos...Een hoop hardware en troepen er tegenaan gegooid en uiteindelijk hebben ze er niks aan, ze hadden beter met drones dezelfde schaden kunnen richten.

Ben benieuwd of de Russen het gaan aandurven richting Sumy te trekken als ze de grens bereiken.
pi_214958902
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
Dat hele Kursk avontuur lijkt ook einde
oh?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214958918
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
oh?
Het front stond daar al een tijdje stil, nu beginnen de Russen stukken terug in te nemen dus zal het niet lang meer duren voordat ze de rest ook binnen hebben.
pi_214958923
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Het front stond daar al een tijdje stil, nu beginnen de Russen stukken terug in te nemen dus zal het niet lang meer duren voordat ze de rest ook binnen hebben.
Ja die hebben we eerder gehoord
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214958933
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja die hebben we eerder gehoord
Niveautje weer hier.
pi_214958952
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:58 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Niveautje weer hier.
Ja het is idd niet best. Heb je bronnen oid? Of zuig je het uit je duim
pi_214958957
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
Dat hele Kursk avontuur lijkt ook einde verhaal en dat terwijl de Russen ten noordwesten van Donetsk gewoon nog doorstoten op meerdere fronten. Lekker kansloos...Een hoop hardware en troepen er tegenaan gegooid en uiteindelijk hebben ze er niks aan, ze hadden beter met drones dezelfde schaden kunnen richten.

Ben benieuwd of de Russen het gaan aandurven richting Sumy te trekken als ze de grens bereiken.
Ze hebben er wel iets aan gehad, maar dat is lastig meetbaar. Oorlog is meer dan het aantal m2 dat je van elkaar afpakt.
pi_214958982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja het is idd niet best. Heb je bronnen oid? Of zuig je het uit je duim
Als je geen mapjes er bij kan pakken zeg dan niks

Situatie Kursk 20 augustus

Situatie Kursk 27 augustus

Situatie Kursk 4 september

Situatie Kursk 11 september

Bron: https://map.ukrdailyupdate.com/
pi_214958999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:04 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Als je geen mapjes er bij kan pakken zeg dan niks

Situatie Kursk 20 augustus
[ afbeelding ]

Situatie Kursk 27 augustus
[ afbeelding ]

Situatie Kursk 4 september
[ afbeelding ]

Situatie Kursk 11 september
[ afbeelding ]

Bron: https://map.ukrdailyupdate.com/
Dus jij post wat. Zonder enige uitleg. En dan moet ik zelf maar naar bronnen gaan zoeken voor wat je zegt? Zo werkt het niet

Maar dankjewel. Had dit bij je eerste post er bij gedaan en dan komen we ergens.
pi_214959001
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:01 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ze hebben er wel iets aan gehad, maar dat is lastig meetbaar. Oorlog is meer dan het aantal m2 dat je van elkaar afpakt.
Het gaat dan ook niet om de m2 maar om de hardware en troepen die ze daar zijn verloren. Zeker als je ziet dat Oekraïne moeite heeft met het vinden van troepen.
pi_214959005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dus jij post wat. Zonder enige uitleg. En dan moet ik zelf maar naar bronnen gaan zoeken voor wat je zegt? Zo werkt het niet

Maar dankjewel. Had dit bij je eerste post er bij gedaan en dan komen we ergens.
In de bron heb je een mooi overzicht met linkjes, neem ze eens door zou ik zeggen.
pi_214959071
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:08 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
In de bron heb je een mooi overzicht met linkjes, neem ze eens door zou ik zeggen.
Zal ik doen. Doe jij ze de volgende keer dan meteen bij je eerste post. ^O^
pi_214959142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:58 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Niveautje weer hier.
Ja jij begint.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214959212
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:07 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Het gaat dan ook niet om de m2 maar om de hardware en troepen die ze daar zijn verloren. Zeker als je ziet dat Oekraïne moeite heeft met het vinden van troepen.
- Je hebt verschillende hardware en troepen die beter inzetbaar zijn bij een aanval, omdat ze daar specifiek voor gemaakt/getraind zijn.
- Het uitlokken van een (grote) verplaatsing van troepen van de vijand kan ervoor zorgen dat ze meer geconcentreerd bewegen over vooraf geplande routes.
- Het terugpakken van het initiatief is/was goed voor het moraal van de verdedigende troepen, en het volk.
- Het doorprikken van een rode lijn kan voor politieke druk/verademing zorgen bij vijand en vriend.

Zeggen dat ze er niks aan gehad hebben is te kort door de bocht. Ook als ze het gebied weer verliezen heeft het een effect gehad, wat hopelijk uiteindelijk positief was. Maar dat is nu nog niet te zeggen omdat ze nog aan het vechten zijn.
  donderdag 12 september 2024 @ 11:30:43 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214959215
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:07 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik denk dat ze hoopten dat Rusland troepen uit Donetz terug zou trekken om daar in te zetten. De zogeheten 'divisionary attack'. Of in goed Duits: de Ablenkungsangriff.
Daar is Rusland niet ingetrapt, waardoor Oekraine het nu weer loslaat. Je hebt helemaal niks aan m2 inderdaad. Het kost enkel capaciteit om dat vast te houden en levert dus niks op eigenlijk
The End Times are wild
pi_214959374
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat ze hoopten dat Rusland troepen uit Donetz terug zou trekken om daar in te zetten. De zogeheten 'divisionary attack'. Of in goed Duits: de Ablenkungsangriff.
Daar is Rusland niet ingetrapt, waardoor Oekraine het nu weer loslaat. Je hebt helemaal niks aan m2 inderdaad. Het kost enkel capaciteit om dat vast te houden en levert dus niks op eigenlijk
Ik zag het zoveelste interview met een stuk PoW meat, zelfde verhaal, 40+ jaar ofzo, had een contract getekend, zou chauffeur worden, 2 weken doen alsof we trainen, en mocht ineens naar het front! <pikachu face>.

Verschil: dit stuk meat was gevangen in kursk, niet oostfront.

Dus tenzij rus moeiteloos de meat intake op heeft kunnen schroeven, krijgt het oostfront minder meat.

Of oekraine daar verder op kan kapitaliseren, is NTB.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_214959409
twitter

Ik las gisteren ook al berichten dat het niet al te soepel gaat met het tegenoffensief.
pi_214959588
De rode lijnen worden steeds verschoven, Oekraine mag zelfs doelen in Rusland nu raken van het Westen etc...en ja heb nog geen nuke van de Russen rond zien vliegen.
Denken jullie dat er een moment komt dat het Westen ook met boots on the ground zal komen, mocht Oekraine aan het verliezen zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')