Ik hoop het niet voor je, broeder.quote:Op woensdag 11 september 2024 20:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, ik was immers demonisch misleid, verblind door haat en onbegrip en jouw vijand die als missie heeft jouw goddelijke boodschap te stoppen, weet je nog?
De Bijbel leert ook dat kinderen het onderscheid tussen goed en kwaad niet weten... waarom ook hen doden?quote:Op woensdag 11 september 2024 22:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De kwestie is niet of God dat mag of niet, want dan heb je een norm of maatstaf nodig. God is niet onderworpen aan een andere norm of maatstaf dan zichzelf. Hij kan het wel. De vraag is of hij dat ook doet. Ik geloof niet dat Hij dat doet, omdat God rechtvaardig oordeelt, niet willekeurig.
Als God de opdracht gaf tot de vernietiging van een volk, was dat geen willekeur, maar de voltrekking van een oordeel over dat volk, dat zonder uitzondering vele honderden jaren geweigerd had om zich van zijn zonden te bekeren, ondanks vele waarschuwingen en oproepen tot bekering. Dat goddelijke oordeel was dus een kwestie van zaaien wat men oogst. Een rechtvaardige God verdraagt niet voor eeuwig onrechtvaardigeid en kwaad in de wereld. Een God die dat wel zou doen, zou niet goed zijn. Hij zou niet goed zijn, omdat hij degenen die wel goed willen doen niet beschermt tegen degenen die onrecht en kwaad doen en leed veroorzaken. Zo verwachten wij ook van rechters dat zij onrechtvaardig gedrag veroordelen en bestraffen. Dat maakt hen niet willekeurig of kwaadaardig, maar beschermers van de onschuldigen tegen de schuldigen.
God is als schepper rechter over leven en dood. Hij bezit de wereld en alles wat daarin gemaakt is. Daar hebben wij het als zijn schepsels mee te doen, zonder God zouden we allemaal onmiddellijk dood neervallen. Gelukkig voor ons is God een rechtvaardig rechter die alleen tot zulke drastische daden overgaat als er verder geen enkele mogelijkheid meer is om van koers te veranderen.
Kinderen vallen onder de verantwoordelijkheid van hun ouders. Zo worden kinderen van gelovige ouders 'rein' genoemd omwille van het geloof van hun ouders, en van ongelovigen 'onrein' omwille van het ongeloof van hun ouders. Het enige wat ik hierover kan zeggen, is dat deze volkeren al zo corrupt waren, bijvoorbeeld omdat ze hun eigen kinderen opofferden, bestialiteit praktiseerden en andere schandelijke dingen deden, dat het redden van de kinderen ook geen zin meer zou hebben gehad. Voor hen wacht neem ik aan een nieuw leven in de hemel. Als je dit dwarszit, kan ik dat begrijpen. Behalve algemene principes en de specifieke kenmerken van die volkeren, kan ik geen uitgebreider antwoord geven. Het is zoals het is. In het hiernamaals kun je aan God zelf vragen hoe en wat. Ik vertrouw erop dat God weet wat Hij doet.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Bijbel leert ook dat kinderen het onderscheid tussen goed en kwaad niet weten... waarom ook hen doden?
Hmm ja... nee...quote:Op woensdag 11 september 2024 22:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kinderen vallen onder de verantwoordelijkheid van hun ouders. Zo worden kinderen van gelovige ouders 'rein' genoemd omwille van het geloof van hun ouders, en van ongelovigen 'onrein' omwille van het ongeloof van hun ouders. Het enige wat ik hierover kan zeggen, is dat deze volkeren al zo corrupt waren, bijvoorbeeld omdat ze hun eigen kinderen opofferden, bestialiteit praktiseerden en andere schandelijke dingen deden, dat het redden van de kinderen ook geen zin meer zou hebben gehad. Voor hen wacht neem ik aan een nieuw leven in de hemel. Als je dit dwarszit, kan ik dat begrijpen. Behalve algemene principes en de specifieke kenmerken van die volkeren, kan ik geen uitgebreider antwoord geven. Het is zoals het is. In het hiernamaals kun je aan God zelf vragen hoe en wat. Ik vertrouw erop dat God weet wat Hij doet.
Meer valt er niet over te zeggen ben ik bang. Ik denk dat de kinderen uiteindelijk een beter leven in de hemel zullen krijgen, dan dat ze ooit hier op aarde hadden kunnen hebben. Zoals Paulus zegt, het is beter om afwezig van dit lichaam te zijn, want dat is bij de Heere zijn. De dood is verlossing voor degenen die Gods genade ontvangen.quote:
Nogal een slippery slope. Waarom uberhaupt volwassen worden?quote:Op woensdag 11 september 2024 22:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Meer valt er niet over te zeggen ben ik bang. Ik denk dat de kinderen uiteindelijk een beter leven in de hemel zullen krijgen, dan dat ze ooit hier op aarde hadden kunnen hebben.
Het is inderdaad beter om dood te zijn als God genadig voor je is. Dit leven is pijnlijk.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nogal een slippery slope. Waarom uberhaupt volwassen worden?
Wat is dit voor onzin.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is inderdaad beter om dood te zijn als God genadig voor je is. Dit leven is pijnlijk.
Voor de zondaar is dit leven een plezier inderdaad. Voor de rechtvaardige een lijdensweg.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin.
Het leven brengt ook schoonheid, liefde, gezelligheid, heerlijkheid, genot en samenzijn.
Misschien vind je Paulus overtuigender dan ik:quote:Op woensdag 11 september 2024 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zie dat orakel @:Zefi het met je eens is.
Hetgeen weer de vraag oproept waarom @:Zefi kinderen van Hiroshima erblij sleept. Kennelijk is het goed als je voor je opgroeit weggenomen wordt.
Maar natuurlijk: liefde, schoonheid, genot is een zonde.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Voor de zondaar is dit leven een plezier inderdaad. Voor de rechtvaardige een lijdensweg.
En niet de verantwoordelijkheid van God?quote:Op woensdag 11 september 2024 22:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kinderen vallen onder de verantwoordelijkheid van hun ouders. (Knip) Ik vertrouw erop dat God weet wat Hij doet.
Zie hier nog steeds geen reden in om kinderen hun leven te ontnemen.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Misschien vind je Paulus overtuigender dan ik:
21Want het leven is voor mij Christus en het sterven is voor mij winst.
22Maar blijf ik leven in het vlees, dan betekent dit voor mij vruchtbaar werk; en wat ik verkiezen zal, weet ik niet.
23Want ik word door deze twee gedrongen: ik heb de begeerte om heen te gaan en bij Christus te zijn, want dat is verreweg het beste,
24maar in het vlees te blijven is noodzakelijker voor u.
En al die zaken zijn afwezig in de hemel denk je? Of minder plezierig?quote:Op woensdag 11 september 2024 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar natuurlijk: liefde, schoonheid, genot is een zonde.
Wat een deerniswekkende levensvisie.
.. en daarom moeten we dat hier maar ontlopen?quote:Op woensdag 11 september 2024 22:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En al die zaken zijn afwezig in de hemel denk je? Of minder plezierig?
God geeft en God neemt. Het is nu eenmaal zo.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zie hier nog steeds geen reden in om kinderen hun leven te ontnemen.
Zie ook Eze. 18.
Te makkelijk.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God geeft en God neemt. Het is nu eenmaal zo.
Vind jij dit echt zo'n leuke wereld dan? Zou het geen leukere wereld zijn als je alle dood, kwaad, leed en onrecht eruithaalt?quote:Op woensdag 11 september 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
.. en daarom moeten we dat hier maar ontlopen?
God heeft de mensheid de verantwoordelijkheid over hun kinderen gegeven. De ouders zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor het lot van hun kinderen zolang ze kinderen zijn. Daarom geloof ik ook dat God de kinderen uiteindelijk het eeuwige leven zal geven.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Te makkelijk.
Beter nog: dit maakt alle vormen van moraliteit schier willekeur.
Uhm ja. Schitterende vrouw als vriendin, geweldige familie, goede vrienden, leuk werk, mooie spullen in mijn bibliotheek, steeds weer opnieuw nieuwsgierig naar dingen, natuur...quote:Op woensdag 11 september 2024 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vind jij dit echt zo'n leuke wereld dan? Zou het geen leukere wereld zijn als je alle dood, kwaad, leed en onrecht eruithaalt?
Aha, ik zie dat het een wedstrijdje wordt. Ik houd het weer voor gezien.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja. Schitterende vrouw als vriendin, geweldige familie, goede vrienden, leuk werk, mooie spullen in mijn bibliotheek, steeds weer opnieuw nieuwsgierig naar dingen, natuur...
Dat er onrecht en leed in de wereld is, is geen reden om dan maar naar de dood te verlangen. Nog een reden om katholiek te blijven: niet lijdzaam toezien maar zorgen dat die wereld wat beter wordt door je naasten bij te staan tijdens dat leed.
Oh als iemand vanuit boeddhisme, islam, of atheïsme of ietsisme hetzelfde propageert, is het mij eender.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Aha, ik zie dat het een wedstrijdje wordt. Ik houd het weer voor gezien.
Jammer dat je in je laatste posts alweer met dit soort opmerkingen komt. Wat zegt de katholieke kerk over de dood van die kinderen?quote:Op woensdag 11 september 2024 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh als iemand vanuit boeddhisme, islam, of atheïsme of ietsisme hetzelfde propageert, is het mij eender.
Dat mistroostige en apathische, is waarom ik vooral een hekel heb aan fatalistische stromingen die het leven hier al tot een hel willen maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |