abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2024 @ 12:45:23 #1
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214916004

'De ring' is te zien op NPO 1 en NPO Start/Plus

28 augustus 2024, Alex Mazereeuw

Een blunderende juriste, een opvliegende agent en een arrogante zakenman die misbruik maakt van de situatie. De ring, de nieuwe serie van Frank Ketelaar, zit weer vol met onfortuinlijke keuzes en giftige relaties.

‘Je kunt spijt hebben van dingen. Je kunt wroeging hebben, of berouw. Maar wat ik hierover voel, ik geloof niet dat daar een woord voor bestaat.’

Het zijn de eerste woorden die we horen in de tiendelige dramaserie De ring, de nieuwste productie van scenarist en regisseur Frank Ketelaar, de man die al jaren geldt als een van de grootmeesters van de Nederlandse serie. Die positie verwierf Ketelaar met Vuurzee, Klem, BuZa, en vooral Overspel: gelaagde dramaseries waarin goedbedoelende personages door ogenschijnlijk onbelangrijke beslissingen tot hun nek in de ellende belanden.

In De ring is dat niet anders. Als jurist Anna (sterke rol van Hannah Hoekstra) op bezoek is bij de belangrijke cliënt Simon (een gladde Benja Bruijning) ziet ze op de vloer zijn ring liggen. Wanneer hij even de kamer verlaat, stopt ze het sieraad in een impuls in haar zak. Als ‘een kind in een snoepwinkel dat even stout is,’ zoals ze het zelf later omschrijft. Ze laat de ring hierna direct terugbezorgen, maar heeft buiten de wraakzucht van Simon gerekend. Hij heeft de diefstal vastgelegd op beeld, en stelt Anna voor de keuze: of ze gaat één keer met hem naar bed (wat voor de meeste vrouwen ‘helemaal geen straf is’, zoals hij zelf stelt), óf hij plaatst het filmpje online, met de nodige gevolgen voor haar carrière en advocatenkantoor.

Bron:https://www.vprogids.nl/c(...)Hannah-Hoekstra.html

Afgelopen donderdag 5 september begon op NPO 1 de nieuwe serie de Ring. Van de makers van o.a. Klem en Overspel komt deze tiendelige thrillerserie. Tijdstip 20.35-21.40, ook te kijken via NPO Plus. 5 sterren gekregen in het AD. Ik heb afgelopen de eerste aflevering gezien en hoewel ik nog even moet kijken welke kant het opgaat pakte het me wel meteen en ben ik nieuwsgierig naar het vervolg. De hoofdrolspeelster speelt prima, ondanks het ietwat onrealistische scenario dat ze de ring steelt. Meer mensen die hebben gekeken?
pi_214916391
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 september 2024 @ 18:48:15 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_214918772
Sinds kort een abo op het AD. Voornamelijk voor de recensies van Angela de Jong. Ze kraakte deze serie tot op het bot af. Ook door het ongeloofwaardige script. Oh ja, ze verwachtte er veel van doordat het van de makers van Klem en Overspel is.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214930841
Gisterenavond 15 minuten aangekeken, maar het is van een niveautje waarbij je ieder moment Ludo Sanders in beeld verwacht. Wat tenenkrommend slecht zeg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 08:34:02 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_214931545
quote:
ja hier moest ik ook aan denken, beetje jammer!
Mij lijkt het trouwens wel wat eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_214944132
Dankzij vakantie, en perfect weer hiervoor, vandaag gebincht.

Verhaal is op zich wel leuk bedacht, maar wat wordt er ontzettend houterig geacteerd door iedereen! Hoofdrolspeelster vond ik helemaal niet om aan te zien..( Werd enorm afgeleid door haar wenkbrauwen..) Ook dat zure smoeltje uit de laatste reeks van 'Dertigers' mocht erin meedoen ( net zoals nog 2 anderen van die serie) Denk dat velen al snel aan zien komen wie de werkelijke dader is, maar och och och.. dat acteerwerk.. Was een soort kinderen-voor-kinderen maar dan zonder zang..
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 september 2024 @ 20:05:49 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_214944475
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 19:32 schreef Nielojram75 het volgende:
Was een soort kinderen-voor-kinderen maar dan zonder zang..
:D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214950377
Inmiddels gezien, best wel aardig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 12 september 2024 @ 09:54:30 #9
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214958405
Vanavond aflevering 2! :)
  zaterdag 21 september 2024 @ 14:04:59 #10
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215052899
Net aflevering 3 gezien, blijf het wel vermakelijk vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')