abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2024 @ 11:16:29 #126
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215528779
quote:
Anouk heeft een nummer naar de selectiecommissie van het Eurovisie Songfestival gestuurd. Dat vertelt de zangeres donderdagavond in de uitzending van RTL Boulevard.
Anouk zegt dat ze door de selectiecommissie is benaderd voor eventuele deelname aan het Songfestival. "Daarna heb ik gelijk een nummer ingestuurd", zegt Anouk.
Ze heeft nog niets van de commissie gehoord. "Dat kunnen ze nooit doen, want ze willen geen mensen voortrekken. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die eventueel zouden kunnen en willen gaan", benadrukt de zangeres. "Ik vind ook als songwriter dat het beste nummer moet winnen. Ik begrijp het ook als mensen zeggen: zij is al geweest."
Anouk heeft in 2013 met het nummer Birds al aan het Songfestival meegedaan. Ze werd in het Zweedse Malmö negende in de finale. Ze was de eerste Nederlandse deelnemer in negen jaar tijd die de finale wist te halen.
Het lied waarmee de artieste zich nu heeft aangemeld, is een "vrij hard nummer en geen depressieve ballad". "Het zijn geen vogels die van het dak vallen", zegt ze, verwijzend naar haar vorige inzending.
Anouk zei in de uitzending ook dat ze voor de editie van dit jaar samen met rapper Latifah een liedje had ingestuurd. Maar de de selectiecommissie koos het nummer Europapa van Joost Klein. "Wat ik dan niet netjes vind, is dat je niet even een mailtje stuurt met: helaas, je bent het niet geworden."
https://www.nu.nl/songfes(...)an-songfestival.html

Oh, gelukkig. Want dat vorige optreden van mevrouw op het ESF was ook zo enorm succesvol. :r
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215528878
Anouk is een prima zangeres maar niet bepaald een getalenteerde songwriter. Er zal vast een betere inzending zijn. Dat birds nummer was ook niet zo goed, vond ik. Verbaasde me een beetje dat het zo ver kwam. Normaal gezien zijn dat soort plaatjes filler in een album.

Ik kan me nog herinneren dat de band Golden Earring over haar zei in een interview dat ze het internationaal nooit zou halen omdat ze niet eens de moeite nam om correct Engels te leren. Dat is wel grappig nu.
-nee-
pi_215532277
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/songfes(...)an-songfestival.html

Oh, gelukkig. Want dat vorige optreden van mevrouw op het ESF was ook zo enorm succesvol. :r
De eerste keer in negen jaar tijd dat we een keer de finale gehaald hebben en dan ook nog top tien eindigen.

Als je denkt dat de deelname van Anouk een teleurstelling was, begrijp je het niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2024 @ 18:51:02 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_215532363
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:31 schreef Marsenal het volgende:
Anouk is een prima zangeres maar niet bepaald een getalenteerde songwriter. Er zal vast een betere inzending zijn. Dat birds nummer was ook niet zo goed, vond ik. Verbaasde me een beetje dat het zo ver kwam. Normaal gezien zijn dat soort plaatjes filler in een album.

Ik kan me nog herinneren dat de band Golden Earring over haar zei in een interview dat ze het internationaal nooit zou halen omdat ze niet eens de moeite nam om correct Engels te leren. Dat is wel grappig nu.
En toen ze de kans kreeg in Amerika schoffeerde ze de platenbaas en z'n gevolg. Gewoon een omhooggevallen Haags bluffertje, die zich met bravoure een weg in de markt heeft gebaand.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215532403
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 14:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Safespace waar geen camera's kunnen komen.
Mijn god, waar zijn de artiesten gebleven die gewoon de boel in elkaar rossen wanneer iemand hen niet bevalt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215532406
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:31 schreef Marsenal het volgende:
Smaak.

Salvador Sobral had in 2017 een vergelijkbaar deinende balled en die won daar vrij ruim mee.
Bekijk deze YouTube-video

Een lied moet gewoon goed worden uitgevoerd en zich op positieve manier onderscheiden van de rest.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_215532438
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mijn god, waar zijn de artiesten gebleven die gewoon de boel in elkaar rossen wanneer iemand hen niet bevalt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215532465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Smaak.

Salvador Sobral had in 2017 een vergelijkbaar deinende balled en die won daar vrij ruim mee.
Bekijk deze YouTube-video

Een lied moet gewoon goed worden uitgevoerd en zich op positieve manier onderscheiden van de rest.
Ik vond dat wel wezenlijk verschillen eigenlijk, maar ja, smaak.

Anouk had zichzelf financieel onafhankelijk kunnen zingen, maar ze is in eerste plaats vooral dat tweede geweest. Onafhankelijk. Prima natuurlijk. :P
-nee-
pi_215532571
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:59 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Anouk had zichzelf financieel onafhankelijk kunnen zingen, maar ze is in eerste plaats vooral dat tweede geweest. Onafhankelijk. Prima natuurlijk. :P
Zelfs Dries Roelvink is Financieel onafhankelijk :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215532660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 19:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zelfs Dries Roelvink is Financieel onafhankelijk :')
Die heeft dan ook niet 6 kinderen geproduceerd bij drie vrouwen :+
-nee-
pi_215536901
Joost Klein is de real deal, de rest stelt niks voor, dit zeggen de cijfers, niet ik.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 10 november 2024 @ 12:16:00 #137
66444 Lord_Vetinari
pi_215538825
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 04:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Joost Klein is de real deal, de rest stelt niks voor, dit zeggen de cijfers, niet ik.
Oh, vandaar dat we Europapa nooit meer op de radio horen?
  zondag 10 november 2024 @ 12:53:22 #138
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215539237
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Lol, de radio. Net of dat ook nog maar enigszins relevant is met Spotify etc. nu.
pi_215539325
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik denk in mei wel weer.
pi_215540541
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:59 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ze waren beiden voor hun editie een beetje vreemde eend in de bijt. Het Songfestival is meestal een bijzonder bombastisch gebeuren (behalve misschien in het jaar nadat een ballad wint) met een boel gedoe op het podium en liefst ook vuurwerk. En als er dan al een ballad is, dan zit er wel een ergens een gigantische uithaal in (met vuurwerk).

In de editie van Anouk had alleen Italië een soortgelijke rustige ballad.

In het jaar dat Portugal won, hadden bijna alle liedjes wel iets geks. Een man in een apenpak, epic sax guy, innig (en minder innig) zoenende deelnemers, karaoke-tekst, jodelen, een streaker... En een man in een saai pak achter een microfoonstandaard op een eilandje van twee meter met wat bomen op de achtergrond en een buitengewoon klein en rustig liedje. Die laatste won het.
pi_215540645
Nadeel van Anouk als Nederlandse kandidate is dat ze heel de LHBTI+ community tegen zich heeft na haar negatieve uitspraken over transgenders een half jaar geleden. In de wereld van het Eurovie Songfestival is dat een doodzonde.

quote:
Anouk neemt uitspraken over transvrouwen niet terug: ‘Iedereen die je verliest door feiten, is geen verlies’
Anouk heeft vrijdagochtend veel kritiek gekregen op haar bericht over transvrouwen. De zangeres schreef op Threads dat mensen zonder mannelijk geslachtsdeel niet automatisch een vrouw zijn. Ook verscheidene bekende Nederlanders reageren ontzet op Anouk, die deelde dat ‘je pipi eraf hakken’ je geen vrouw maakt, ‘maar dit wel’, met daarbij een foto van bebloed wc-papier. Inmiddels heeft Anouk gereageerd op de ontstane ophef, maar de zangeres neemt geen woord terug.

,,Word ik nu gecanceld?”, vroeg Anouk haar volgers. De 48-jarige zangeres maakte met haar uitspraken YouTube-ster Nikkie de Jager, beter bekend als Nikkie Tutorials, boos. ‘Dat een van de meest nuchtere en gerespecteerde muzikanten van Nederland een schaamteloze terf en transfoob blijkt te zijn, stond NIET op mijn bingokaart voor 2024’, aldus de Jager, die bijna 20 miljoen volgers op Instagram heeft en op dat medium vrijdag haar woede uitte.
https://www.ad.nl/show/an(...)en-verlies~a28a55f9/
  woensdag 13 november 2024 @ 11:59:20 #142
66444 Lord_Vetinari
pi_215566534
quote:
Krijgen we na Lenny Kuhr uit Eindhoven en Corry Brokken uit Breda volgend jaar eindelijk weer eens Brabants succes op het Eurovisie Songfestival? Als het aan Johan Vlemmix en Ferry Tol ligt wel. Samen met ‘Meneer Kaktus’ Peter-Jan Rens willen ze ons land vertegenwoordigen op het festival in Basel. "Het moet weer een feest zijn voor alle mensen, jong en oud", stelt Vlemmix. Hun liedje genaamd 'Ringdingeding!' is inmiddels ingestuurd naar de selectiecommissie van AvroTros.

Go Dutch’ wil Europa veroveren met het vrolijke liedje ‘Ariba.’ Met ‘Ariba, ariba, fiesta time. Sambuca, tequila I’m feeling fine’ heeft de liedtekst weinig om het lijf maar het begeleidende deuntje werkt des te aanstekelijker. “Het zijn vooral de klanken die lekker in het gehoor liggen”, aldus de Tilburgse zanger Ferry Tol.

Dat het de zangers menens is, blijkt uit de voorbereidingen. Zo kozen ze voor de opname van hun liedje de legendarische studio van Johnny Hoes in Weert. Voor hun dansje krijgen de drie hulp van niemand minder dan Fernando Reyes, die ooit verantwoordelijk was voor de wereldberoemde vogeltjesdans. “We laten niks aan het toeval over want we willen er voor gaan”, klinkt het strijdvaardig uit de mond van Johan Vlemmix.

De entertainer, die tegenwoordig in Hoeven woont, is de drijvende kracht achter het trio genaamd: ‘Go Dutch’. “We willen het ouderwetse songfestivalgevoel terug brengen bij de mensen. Geen gekkigheid of rare zangers op het podium, maar een verzorgde act in mooie pakken en een steengoed liedje.”

Vlemmix raakte als kind in Eindhoven betoverd door het songfestival. “Lenny Kuhr woonde bij ons om de hoek. Wanneer ze aan het spelen was, keek ik stiekem door de brievenbus naar binnen. Ik vergeet nooit dat ze in 1969 won met haar liedje ‘De Troubadour’. Gewoon uit ons eigen Brabant, fantastisch!”

"Cornald is een echte topper en die zal dit zeker kunnen waarderen.”
In tegenstelling tot eerdere kandidaten heeft het trio geen zin om geheimzinnig te doen over hun inzending. “We willen transparant zijn zodat iedereen ons nummer alvast kan horen”, aldus Vlemmix die er vrijwel zeker van is dat ze door de voorrondes komen. “Cornald Maas is een echte topper en die zal dit zeker kunnen waarderen.”

Peter-Jan Rens die in Tiel woont, denkt hoge ogen te kunnen gooien met zijn twee Brabantse muzikale vrienden. “Een plek binnen de top drie is zeker haalbaar. Van mijn dochters van zes en tien heb ik gehoord dat we het alleen maar slechter kunnen doen dan Joost Klein maar daar geloof ik niks van. Daarmee is alles gezegd.”

De Nederlandse jury kan kiezen uit meer Brabantse smaken. Ook Dominique de Bont uit Waalwijk stuurde een nummer in naar AVROTROS. De Brabantse deelnemer aan het Regio Songfestival -daar werd ze derde- koos voor een rockballad met gitaren.
https://www.omroepbrabant(...)-op-het-songfestival
  Trouwste user 2022 woensdag 13 november 2024 @ 19:46:53 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_215572104
quote:
Waarom aandacht geven aan die debielen :?

Ik las gisteren de column over Joost Klein die Angela de Jong schreef na het interview met Jinek. Ze beschreef het mooi en precies goed. De "bejaarde" witte mannen sprak ze over. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215661431
quote:
AVROTROS krijgt 331 inzendingen binnen voor volgende editie songfestival
De selectiecommissie voor het Eurovisiesongfestival heeft 331 inzendingen gekregen van artiesten die volgend jaar graag ons land willen vertegenwoordigen. Dat meldt AVROTROS, de omroep die het songfestival namens ons land organiseert.

De termijn voor inzendingen sloot gisteravond om 23.59 uur. "Een enorm en fantastisch aantal gezien de korte periode dat de inschrijving open was en de extra voorwaarden die aan een inzending gekoppeld waren", zegt de AVROTROS.

De liedjes zijn in het Nederlands en Engels, maar ook in andere talen geschreven. En volgens de omroep zijn ook allerlei genres vertegenwoordigd, zoals 'ballads, up tempo en rock'.

Wie ons land volgend jaar in het Zwitserse Basel gaat vertegenwoordigen, wordt binnenkort duidelijk. De selectiecommissie gaat de komende weken naar de inzendingen luisteren en dan bepalen welke artiest en welk liedje in mei te horen zijn.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-voor-songfestival
pi_215920920
twitter
pi_215920985
quote:
Dat wordt stranden in de voorronde...
pi_215920997
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat wordt stranden in de voorronde...
Je bandje is vastgelopen
pi_215921002
Weer zo'n influencer/internet muzikant :')
pi_215921019
Naja, het is ook een tv programma en en geen liedjeswedstrijd, dus even kijken wie het meest op tv of internet is geweest het afgelopen jaar.

Zelfde met Sieneke, Douwe Bob, noem maar op.
  donderdag 19 december 2024 @ 16:56:18 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215921046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 16:52 schreef havanagila het volgende:
Naja, het is ook een tv programma en en geen liedjeswedstrijd, dus even kijken wie het meest op tv of internet is geweest het afgelopen jaar.

Zelfde met Sieneke, Douwe Bob, noem maar op.
Sieneke en Douwe Bob die voor hun deelname vrijwel geheel onbekend waren voor het grote publiek. Ja, die zijn echt gekozen omdat zoveel op TV waren geweest daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')