abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216585033
Een troostrijke gedachte kan zijn dat als het nummer net zo verschrikkelijk is als Hurricane het in elk geval niet gaat winnen. En inderdaad, het is ook wel opvallend dat toevallig het nummer van deze trut wordt gekozen, best snel ook nog.
pi_216587711
Hurricane vind ik geen verschikkelijk nummer maar daar kan en mogen de meningen over verschillen.
Maar is dit nou wat EBU wil? Weer deze feeks die waarschijnlijk het hele feest gaat verspesten met haar walgelijk gedrag?
Ik heb er zo steeds minder zin, en ik kijk al dik 30 jaar -O- :N :X ;(
  zondag 16 februari 2025 @ 13:59:00 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216702897
twitter

Zag wel meer geluiden deze week van andere Israëlische songwriters die boos waren dat toevallig weer heel snel werd gekozen voor het nummer van Keren Peles.
pi_216706906
Dit is een makkelijke en goede manier voor Israel om dit jaar niet mee te doen met het songfestival. Geen gezeik met alle veiligheidsmaatregelen, geen gedoe met politieke statements en Pro-Palestina demonstraties. Dat zou een topoplossing zijn.
Israel kennende negeren ze dat allemaal en gaan ze gewoon naar Basel.
pi_216707124
Wel leuk dat die Keren nu ook binnen Israël zelf gelazer krijgt. Het is haar gegund.
pi_216719443
Geen idee over de geloofwaardigheid, maar dit hep op den Twitter gestaan:

twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_216719795
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:23 schreef Fred_B het volgende:

[ x ]
Het heeft niet alleen dezelfde titel als de Armeense inzending, ze zingt ook nog deels dezelfde tekst (you ain't got shit on me, I'm a survivor). Dat zou wel een unicum zijn.

Ik hoop dat dit de inzending is, want dat is zo mogelijk nog slechter dan de Armeense evenknie
pi_216720003
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:23 schreef Fred_B het volgende:

[ x ]
2006 belde. Ze willen hun muziek terug.
pi_216720017
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het heeft niet alleen dezelfde titel als de Armeense inzending, ze zingt ook nog deels dezelfde tekst (you ain't got shit on me, I'm a survivor). Dat zou wel een unicum zijn.

Ik hoop dat dit de inzending is, want dat is zo mogelijk nog slechter dan de Armeense evenknie
Ja, als Ierland dit zou sturen zou het gewoon onderste drie in de semi worden. Maar goed, zo werkt dat niet.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 16:13:06 #60
375570 crew  Cyan9
pi_216720078
Er zullen natuurlijk genoeg mensen zijn die vinden dat dit een geweldige inzending is, want gezongen door een sterke vrouw die zoveel heeft overwonnen en heeft moeten doorstaan. En daarmee alle steun verdient die ze kan krijgen, of iets dergelijks.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 17 februari 2025 @ 16:15:43 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216720129
Eerst nog even zien of dat idd het nummer is of dit de demo versie van de demo versie is, maar het klinkt niet heel spectaculair nee.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 februari 2025 @ 16:38:13 #62
163650 Greys
pi_216720482
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik hoop het stiekem ook, maar het lijkt alsof iemand met AI en inderdaad wat tekstuele input van de Armeense inzending een Israëlische damesversie knutselde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216720863
Ja, het is fake. Het Hebreeuwse stukje is blijkbaar een lied dat een geflipte politica zong in de Knesset.

twitter
pi_216721000
Wel mooi hoe Israëlische fans nu voor schut staan, die deden alsof dit geweldig was.
pi_216910432
twitter

Israël dus ook deel Frans.
pi_216931528
Ik heb hier nog steeds geen zin in
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216933768
Caroline en Geert hebben alvast gestemd.
C’est Davie :o)
  vrijdag 7 maart 2025 @ 16:45:57 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  zondag 9 maart 2025 @ 09:40:52 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216982598
Nummer komt vandaag 22:15 onze tijd uit
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 18:18:40 #70
163650 Greys
pi_216988843
Waarschijnlijk wordt dit uitgesteld door de dood van Tali Eshkoli vandaag.

twitter

twitter

twitter

Ik zie een deel van het 'fandom' letterlijk juichen op de socials dat ze dood is, puur omdat ze Israëlisch is. Walgelijk.

[ Bericht 27% gewijzigd door Greys op 09-03-2025 18:58:04 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216991909
Hurricane was wel beter. Israël gaat niet winnen gelukkig.
pi_216991946
Gaap... als het Israël niet was zou het in de semi blijven hangen.
pi_216992029
Ik ben benieuwd wat de jury ermee gaat doen. Ik weet ook niet zo goed hoe sterk die mevrouw kan zingen. Maar de inzending is voor de doelgroep op zich indrukwekkender dan vorig jaar, en zou bij een goede uitvoering normaliter probleemloos jury top 10 moeten zijn.

De verschillende talen voelen wel wat aan als een gimmick, en er een eind aan breien ging ook niet echt lekker.
pi_216992053
In een normale wereld zou een liedje zoals dit wel best in de smaak kunnen vallen bij de jury's, maar laten we gezien het gevaar voor een buitensporige politieke televote maar hopen dat ze dat gaan corrigeren. Vind er zelf niet zoveel aan, heel gecalculeerd op het sentiment zonder dat het ook maar een moment oprecht overkomt...

En dat einde is wat vreemd, je verwacht nog net wat meer bombast om het helemaal af te toppen en dan wordt het weer heel klein...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 22:10:32 #76
163650 Greys
pi_216992054
Oké gewoon even eerlijk. Als dit de inzending van Louane van Frankrijk was geweest hadden velen het in hun top 3 staan vermoed ik.

De jury zou dit dan ook vreten.
Als het Frankrijk was geweest dus.
(Laten we niet doen alsof dat niks uitmaakt. Gaat ook dit jaar gewoon weer iets aan gedaan worden.)

Ik vind zelf de eerste helft echt práchtig qua melodie. Het einde wordt me te zwaar en heftig.

En nee ik wil niet dat Israël wint (gaat ook niet gebeuren) maar ik kijk even puur naar het lied.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 9 maart 2025 @ 22:11:27 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216992067
Belegen ballad, wel ok, ze is wel een goede vocalist wat ik zag in die optredens op TV dus dat zal het wel voor een goed optreden zorgen. Maar dit is een geen winnaar nummer nee. Van Frankrijk verwacht ik meer bijvoorbeeld van het nummer.
pi_216992154
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:10 schreef Greys het volgende:
Oké gewoon even eerlijk. Als dit de inzending van Louane van Frankrijk was geweest hadden velen het in hun top 3 staan vermoed ik.

De jury zou dit dan ook vreten.
Als het Frankrijk was geweest dus.
(Laten we niet doen alsof dat niks uitmaakt. Gaat ook dit jaar gewoon weer iets aan gedaan worden.)

Ik vind zelf de eerste helft echt práchtig qua melodie. Het einde wordt me te zwaar en heftig.

En nee ik wil niet dat Israël wint (gaat ook niet gebeuren) maar ik kijk even puur naar het lied.
Even serieus... dit is toch niks? Het is echt een hele belegen ballad. Totaal inspiratieloos. Coupletje in het Engels, hetzelfde coupletje in het Frans, love, peace, and happiness, verplichte uithaal tegen het einde.

Van Louane verwacht ik wel iets beters.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 22:19:23 #79
163650 Greys
pi_216992185
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:16 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Even serieus... dit is toch niks? Het is echt een hele belegen ballad. Totaal inspiratieloos. Coupletje in het Engels, hetzelfde coupletje in het Frans, love, peace, and happiness, verplichte uithaal tegen het einde.

Van Louane verwacht ik wel iets beters.
Het is belegen. Zeker. Maar het heeft vooral aan het begin een hele mooie melodie. Vind ik.

En ik weet echt honderd procent zeker dat als Louane dit zou zingen het alsnog veel hoger in de odds zou komen en hoger zou eindigen straks bij de jury dan nu. En dat weet jij ook. Ondanks belegen.

Ik hoop ook op beter van Louane.
Maar ik vind dit lied van Israël geen gedrocht ofzo. Persoonlijk vind ik dus vooral de eerste helft echt mooi. Als dat mij zelf ook belegen maakt neem ik dat graag op de koop toe.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216992277
Hurricane was wel echt een betere ballade
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_216992412
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Het is belegen. Zeker. Maar het heeft vooral aan het begin een hele mooie melodie. Vind ik.

En ik weet echt honderd procent zeker dat als Louane dit zou zingen het alsnog veel hoger in de odds zou komen en hoger zou eindigen straks bij de jury dan nu. En dat weet jij ook. Ondanks belegen.

Ik hoop ook op beter van Louane.
Maar ik vind dit lied van Israël geen gedrocht ofzo. Persoonlijk vind ik dus vooral de eerste helft echt mooi. Als dat mij zelf ook belegen maakt neem ik dat graag op de koop toe.
Als Noorwegen ofzo dit zou sturen, zou het goede kans maken op 100-150 punten van de jury, zeker in een jaar als dit. En dan kom je met de televotingscore van vorig jaar natuurlijk wel een eind.

Ik verwacht alleen wel dat de jury dit bewust lager gaat zetten en het sentiment van vorig jaar bij de televoting wat minder sterk is. Dan kom je wel weer ergens midden in de top 10 uit.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 22:35:02 #82
163650 Greys
pi_216992416
Ik zou willen dat deze songwriter voor eeuwig geband zou zijn van het Songfestival, want dat deelnemers-pestende k*twijf zit daar straks gewoon wéér.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 22:38:08 #83
163650 Greys
pi_216992453
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als Noorwegen ofzo dit zou sturen, zou het goede kans maken op 100-150 punten van de jury, zeker in een jaar als dit. En dan kom je met de televotingscore van vorig jaar natuurlijk wel een eind.

Ik verwacht alleen wel dat de jury dit bewust lager gaat zetten en het sentiment van vorig jaar bij de televoting wat minder sterk is. Dan kom je wel weer ergens midden in de top 10 uit.
Ja precies. En zoiets verwacht ik in dit geval idd ook. De jury heeft alleen niet zo héél veel keuze dit jaar zeg maar, dus in hoeverre ze er dit jaar weer mee wegkomen om het nog lager te gaan zetten vraag ik me af.

Benieuwd naar het televotesentiment.
Hoop dat je gelijk hebt. Maar ik vertrouw er nog niet zo op.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216992473
Prachtige stem, maar ik vind het een beetje een saai lied. Hurricane vond ik persoonlijk sterker op het eerste gehoor.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  zondag 9 maart 2025 @ 22:40:01 #85
478909 molloot200
alles muziek.
pi_216992476
@Greys die mooie melodie aan het begin “voel” ik ook wel. Daarna vind ik het minder worden, maar dat eerste couplet vond ik echt wel mooi.

Goed, verder neem ik aan dat de EBU het liefst wil dat Israël niet wint en daar ook alles aan gaat doen. Ben benieuwd.
pi_216992593
De Israelische geldmachine ratelt in ieder geval in full swing... die staan morgen bovenaan bij de bookies :D

Nu al weer 5e bij de bookies en keihard op weg naar de top :')
pi_216992858
Minder dan vorig jaar. Hurricane was een prachtig lied, dit doet me vrij weinig.
pi_216992861
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:51 schreef TheVulture het volgende:
De Israelische geldmachine ratelt in ieder geval in full swing... die staan morgen bovenaan bij de bookies :D

Nu al weer 5e bij de bookies en keihard op weg naar de top :')
Niet alleen daar. Israel heeft ook lekker veel botjes gekocht om op het youtubefilmpje van Yuval te reageren. :') De reacties daar zijn verschrikkelijk positief en voelen nep.
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 00:15:03 #89
375570 crew  Cyan9
pi_216993026
Het is voor dit jaar redelijk. Haalt waarschijnlijk de finale wel, hoeft daarin alleen niet heel hoog te eindigen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  ESF Reporter maandag 10 maart 2025 @ 06:41:01 #90
87554 Cee
Welluk?
pi_216993614
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 23:35 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Niet alleen daar. Israel heeft ook lekker veel botjes gekocht om op het youtubefilmpje van Yuval te reageren. :') De reacties daar zijn verschrikkelijk positief en voelen nep.
Er wordt hier (en heel veel andere plekken) ook op gereageerd dus dat helpt ook niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 maart 2025 @ 08:35:12 #91
163650 Greys
pi_216994175
Het stijgt niet bij de bookies omdat zes mensen het hier een ietwat belegen ballad vinden hoor. Echt niet. Dus ik ga me daar geen schuldgevoel over laten aanpraten.

[ Bericht 21% gewijzigd door Greys op 10-03-2025 08:40:54 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216994320
Ik snap dat ook niet helemaal. Er wordt over gepraat ja. Maar die stijging bij de bookies is natuurlijk volledig kunstmatig, zelfs al praat er helemaal niemand over dit nummer dan waren ze gestegen. De hele deelname van Israël moet je eigenlijk los zien van de competitie, heeft niet zoveel met muziek te maken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 maart 2025 @ 09:19:48 #93
163650 Greys
pi_216994586
Zolang X bestaat, het platform van de n*zi die samen met z'n holmaat vindt dat Gaza maar een vakantie-oord moet worden en Israël helpt en iedereen daar elke dag vrolijk op dat platform blijft posten (inclusief wij van ESF) heb ik helaas nul illusie dat het hier doodzwijgen door enkele mensen ook maar een piepklein zoodje aan de dijk zet. Maar ik snap het sentiment wel. Het zijn rare nare tijden. Verwarrend en kut. En het laatste dat er moet gebeuren is dat goede mensen er onderling gedoe over krijgen. O+

[ Bericht 30% gewijzigd door Greys op 10-03-2025 10:09:04 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216994852
Ik vind het een mooi liedje met een zangeres die een mooie stem heeft. En belegen, wat is er belegen aan? Het is gewoon een mooi liedje met een boodschap. Dus je mag wel zingen over je overleden ouders maar niet over haar trauma van 7 oktober? En waarom doodzwijgen? Politiek heeft toch niets te maken met ESF? En de stijging bij de odds is kunstmatig, nou dan zal dat bij de andere deelnemers ook wel zo zijn. Jeetje de ene keer is het kunstmatig en de andere keer is het van jeetje heb je het gezien het staat op 1 of 2.
Van te voren wist ik al wel dat er negatieve reacties op Israël zouden komen maar in dit forum met echte ESF liefhebbers? Of zullen we "echte" maar tussen haakjes zetten. Ja ik ben nu even heel pissig en het is zoals @Greys zegt ik laat mij geen schuldgevoelens aanpraten.
Dus ik zal maar weer even pauze houden op dit forum. Waarschijnlijk tot groot genoegen van enkele users. Fijne dag.

[ Bericht 18% gewijzigd door summer52 op 10-03-2025 09:57:48 ]
pi_216995006
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:35 schreef summer52 het volgende:
Ik vind het een mooi liedje met een zangeres die een mooie stem heeft. En waarom doodzwijgen? Politiek heeft toch niets te maken met ESF? En de stijging bij de odds is kunstmatig, nou dan zal dat bij de andere deelnemers ook wel zo zijn. Jeetje de ene keer is het kunstmatig en de andere keer is het van jeetje heb je het gezien het staat op 1 of 2.
Van te voren wist ik al wel dat er negatieve reacties op Israël zouden komen maar in dit forum met echte ESF liefhebbers?
Probleem bij Israel blijft voor mij gewoon dat ze het zelf politiek blijven maken door nu weer precies een zangeres te kiezen die de terroristische aanslag heeft overleefd en ook in het lied daar vanzelfsprekend wat verwijzingen naar hebben.

Begrijp me goed, het blijft verschrikkelijk wat er 7 oktober is gebeurd, maar ook in de maanden erna. Waarom kan Israel niet gewoon een leuke frisse zanger of zangeres sturen met een liedje dat helemaal geen raakvlakken met de politieke situatie heeft. Ze doen het er gewoon om om het uit te melken en die pure "slachtofferrol" is in mijn ogen misplaatst en uberhaupt niet waar een liedjeswedstrijd voor is bedoeld.
pi_216995148
quote:
Ik vind het een mooi liedje met een zangeres die een mooie stem heeft. En waarom doodzwijgen? Politiek heeft toch niets te maken met ESF? En de stijging bij de odds is kunstmatig, nou dan zal dat bij de andere deelnemers ook wel zo zijn. Jeetje de ene keer is het kunstmatig en de andere keer is het van jeetje heb je het gezien het staat op 1 of 2.
Van te voren wist ik al wel dat er negatieve reacties op Israël zouden komen maar in dit forum met echte ESF liefhebbers?
twitter
pi_216995150
quote:
Het is een feit dat het kunstmatig is. Israël maakt gebruik van bots om de schijn van populariteit te creëren, en er zijn hele volksstammen online die alles wat Israël stuurt meteen helemaal geweldig vinden. Dit werd op een hilarische manier verduidelijkt toen iemand een AI-liedje zogenaamd "lekte" een maand geleden en allemaal accounts met Israëlische vlaggen het meteen zaten op te hypen. Dat was objectief een verschrikkelijk slecht lied. En was dus ook nep.

Of ze stijgen of dalen in de odds staat echt volledig los van het lied. Dat lied kun je best mooi vinden natuurlijk. En de zangeres heeft een mooie stem, dat zonder meer. Maar dit zou niet in de buurt komen van de odds die het nu heeft als Slovenië het had gestuurd, zo realistisch moet je zijn.
pi_216995185
Ik heb mijn post aangepast. Dus ik reageer niet meer.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 maart 2025 @ 10:11:00 #99
163650 Greys
pi_216995356
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:55 schreef summer52 het volgende:
Ik heb mijn post aangepast. Dus ik reageer niet meer.
Het laatste dat er moet gebeuren is dat goede mensen zoals wij hier allemaal hier ruzie over krijgen dus dat moeten we gewoon met z'n allen besluiten niet te laten gebeuren. Niks aan de hand verder. Echt niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216995514
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:52 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ x ]
Dit kan zo weer gebeuren. Niet eens zo lastig. Die Keren Peles kan zich weer als een idioot gedragen, de EBU zet haar er deze keer wel uit en hup daar gaan we. :Z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')