Juist op de prijs van een intercontinentaal ticket maakte die belasting nauwelijks uit. Sowieso is de reden die ze opgeven dat het niet werkte, dus dan zou je zeggen dat er ook niet méér gevlogen wordt nu.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:10 schreef Korenfok het volgende:
Heel verstandig! Zal goed zijn om meer en goedkoper intercontinentaal personen verkeer te krijgen. maakt arbeiders markt flexibeler en minder grote impact.
wordt tijd dat de mensheid de 19e eeuw achter zit laat.
Het had geen effect omdat het bedrag verwaarloosbaar was.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Juist op de prijs van een intercontinentaal ticket maakte die belasting nauwelijks uit. Sowieso is de reden die ze opgeven dat het niet werkte, dus dan zou je zeggen dat er ook niet méér gevlogen wordt nu.
Maar goed, daar spreken ze zichzelf ook wel een beetje tegen natuurlijk. Het had geen effect ten opzichte van andere landen, maar toch hopen ze door het afschaffen wel ‘de concurrentiepositie te verstevigen’..
Ja, dus wat voor effect gaat het afschaffen dan hebben?quote:Op woensdag 4 september 2024 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het had geen effect omdat het bedrag verwaarloosbaar was.
Ook nauwelijks natuurlijk.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dus wat voor effect gaat het afschaffen dan hebben?
Is alleen voor de schatkist.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Vliegbelasting ad 6 euro en dan denken dat er minder mensen gaan vliegen.
De luchtvaart is veel verder gestandaardiseerd dan het railvervoer. Elk land heeft zijn eigen treinbeveiligingsysteem, eigen bovenleidingspanning, eigen omgrenzingsprofiel, soms nog afwijkende spoorbreedtes en communicatie met de treindienstleider dient ook te gebeuren in de nationale taal. Zomaar honderden miljarden in betere infrastructuur gaan pompen zonder aan standaardisatie te gaan werken is daarom een recept voor ellende.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:45 schreef RealistAtheist het volgende:
De EU moet gewoon eens werk gaan maken van supersnelle treinverbindingen tussen de grote Europese (hoofd)steden. Vaak is er binnen landen Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië bijvoorbeeld een prima netwerk van snelle verbindingen alleen is de koppeling tussen de verschillende landen belabberd. En de internationale kaarten zijn in verhouding tot vliegen gewoon te duur. Ga Europabreed keihard inzetten op een goed treinnetwerk desnoods met subsidies op de tickets. Als er snelle betaalbare alternatieven voor vliegen zijn gaan mensen daar echt wel gebruik van maken.
En door belastinggeld er tegen aan te gooien verdwijnen die gevolgen weer. NOTquote:Op woensdag 4 september 2024 17:48 schreef Aberkullie het volgende:
Tijd dat de ontwrichtende gevolgen van klimaatverandering wat zichtbaarder worden.
Huh?quote:Op woensdag 4 september 2024 18:34 schreef CarbonC het volgende:
200 euro voor een Europese vlucht, 700 euro voor een intercontinentale vlucht.
Plus BTW op vliegkaartjes natuurlijk.
Aberflauwekullie.quote:Op woensdag 4 september 2024 22:34 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
En door belastinggeld er tegen aan te gooien verdwijnen die gevolgen weer. NOT
Vluchten op Schiphol worden al steeds minder.quote:Op donderdag 5 september 2024 01:33 schreef Knip het volgende:
Als je het vliegen wilt ontmoedigen stel je een maximum aan het aantal vliegbewegingen dat jaarlijks gebruik maakt van het luchtruim.
Reserveer een deel voor hulpdiensten, blijkt dat de politie, traumahelikopter, Saab Gripen etc in een bepaalde periode meer vluchten hebben gemaakt dan verwacht dan gaat dit ten koste van de burgerluchtvaart.
Onder vliegbewegingen vallen dus ook de vluchten die over het land gaan en op doorreis zijn.
Die paar tientjes extra zal niemand ervan weerhouden om met het vliegtuig naar de Costa in Spanje te gaan in plaats van met de Eurolines of hoe dat tegenwoordig heet.
Gekkigheid. Wie verzint deze (overduidelijk niet werkende) dingen?quote:Op woensdag 4 september 2024 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Vliegbelasting ad 6 euro en dan denken dat er minder mensen gaan vliegen.
En wat doen mensen? Via Duitsland of België vliegen.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In Nederland ligt het met bijna 30 euro per ticket een stuk hoger, maar ik weet niet of er al goed onderzocht is of burgers daardoor werkelijk minder vliegen.
Dus hoe werkt dat precies? Heb over anderhalve week namelijk een vlucht die me 15 euro gekost heeft.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In Nederland ligt het met bijna 30 euro per ticket een stuk hoger, maar ik weet niet of er al goed onderzocht is of burgers daardoor werkelijk minder vliegen.
Lolquote:Op woensdag 4 september 2024 20:45 schreef RealistAtheist het volgende:
De EU moet gewoon eens werk gaan maken van supersnelle treinverbindingen tussen de grote Europese (hoofd)steden. Vaak is er binnen landen Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië bijvoorbeeld een prima netwerk van snelle verbindingen alleen is de koppeling tussen de verschillende landen belabberd. En de internationale kaarten zijn in verhouding tot vliegen gewoon te duur. Ga Europabreed keihard inzetten op een goed treinnetwerk desnoods met subsidies op de tickets. Als er snelle betaalbare alternatieven voor vliegen zijn gaan mensen daar echt wel gebruik van maken.
Dat weet ik niet precies Dven, maar de informatie heb ik hier vandaan. Jij woont als ik het goed heb in Bulgarije, dus wellicht heeft de lage prijs daarmee te maken.quote:Op donderdag 5 september 2024 07:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus hoe werkt dat precies? Heb over anderhalve week namelijk een vlucht die me 15 euro gekost heeft.
Het betreft de vlucht van Nederland naar Bulgarijequote:Op donderdag 5 september 2024 09:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies Dven, maar de informatie heb ik hier vandaan. Jij woont als ik het goed heb in Bulgarije, dus wellicht heeft de lage prijs daarmee te maken.
https://www.belastingdien(...)slag/vliegbelasting/
Dat ligt helemaal aan de afstand. Als jij alle tijd meerekent met inchecken, soms douanedrukte. Zo lang van tevoren aanwezig moeten zijn auto parkeren ter plekke etc. Dan kun je qua zelfde tijd heel ver komen voordat het vliegtuig sneller is. Sofia gaat je niet lukken nee. Maar ik denk dat je met een goede soepele treinverbinding toch zeker tot zuid Frankrijk, Noord Italië, Zuid GB, Oost Duitsland, Kopenhagen & Malmö (zeker als de tunnel Dui/De klaar is) moet kunnen komen voordat het tijdsomslag punt er is. En dan zou je nog kunnen beargumenteren dat je comfortabeler reist met de trein waardoor je een paar honderd kilometer extra voor iets meer tijd er ook nog wel voor over hebt (ik vind vliegen persoonlijk hoogst oncomfortabel). Dus nee Zuid Spanje, Portugal, Zuid Italië, Zuid Oost Europa en uiteraard verschillende Eilanden ga je niet fatsoenlijk redden met de trein. Maar er is veel meer mogelijk dan nu met de juiste samenwerking.quote:Op donderdag 5 september 2024 07:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol
In de regel neem ik de trein van Sofia naar Nederland. Eenmaal mezelf belast met dit zo snel mogelijk proberen af te leggen. Richting de 30 ipv 2,5 uur.
Qua snelheid ga je het uiteraard nooit winnen ten opzichte van een vliegtuig. Zelfs niet op trajecten met hogesnelheidslijnen.
Als ik erop google dan lees ik inderdaad over een explosieve stijging.quote:Op donderdag 5 september 2024 07:41 schreef HSG het volgende:
[..]
En wat doen mensen? Via Duitsland of België vliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |