abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214882540
Ik zou overigens sowieso niet zo moeilijk doen over die brief/mail hoor.
'Beste leidinggevende, ik heb een nieuwe baan gevonden waar ik zo snel als mogelijk zou willen starten. Daarom wil ik via deze mail mijn ontslag indienen, per zo snel mogelijk maar uiterlijk met in achtneming van de volgens cao geldende opzegtermijn. Graag overleg ik wat de eerst mogelijke opzegdatum is'. Of zo iets. Maar daar hebben anderen misschien ook nog wel tips voor, ik heb zelf maar 1x ontslag genomen maar ze wisten vanaf september vorig jaar al dat er een vacature ging komen waar ik op ging solliciteren, vanaf januari ofzo al dat ik in die procedure zat en vanaf mei al dat ik daar inderdaad was aangenomen en per september zou vertrekken. En in juni, toen officieel mijn vaste contract ingegaan was, heb ik in het systeem daadwerkelijk mijn ontslag ingediend. Maar daar wisten ze al jaren dat de kans groot was dat ik het jaar erop weg zou zijn indien vast contract bij mn 'grote' baan.
pi_214882553
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:08 schreef borisz het volgende:

[..]
Meestal is tot einde maand + nog een maand. Dus nu opzeggen is huidig dienstverband t/m 31 oktober. En wellicht is er in onderling overleg wat te regelen.
In de cao tekst die ik net hier plakte, zie ik niks staan over opzeggen per eind/begin vd maand. Dus volgens mij mag het gewoon per elke dag van de maand. En drie maanden dacht ik - Tele je zit net na een jaar, toch? Of minder? Bij minder is het wel twee maanden.

Je zou morgen ook even fnv oid kunnen bellen om het te dubbelchecken :).

Oh, en langslopen met een brief kan uiteraard ook! En dan gewoon zeggen dat je nieuwe baan hebt, en vragen of jullie kunnen overleggen per welke datum je kunt stoppen ofzo.
Of langslopen en gesprek voeren, en daarna per mail nog even officieel sturen ivm zwart op wit. Dan kun je daarin meteen die afgestemde datum opnemen (en als niet meteen afgesproken, zoiets als wat ik hierboven typte).
pi_214882588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een webinar gevolgd voor Stichting (Gelijk)waardig Herstel. Om toeslagenouders dus te helpen. Ik vind het nu al moeilijk. Ik moet er even van bijkomen.
Wat goed!
Moeilijk als in inhoudelijk ingewikkeld, of psychisch moeilijk?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 september 2024 @ 18:17:45 #79
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214882600
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
In de cao tekst die ik net hier plakte, zie ik niks staan over opzeggen per eind/begin vd maand. Dus volgens mij mag het gewoon per elke dag van de maand. Je zou morgen ook even fnv oid kunnen bellen om het te dubbelchecken :).

Oh, en langslopen met een brief kan uiteraard ook! En dan gewoon zeggen dat je nieuwe baan hebt, en vragen of jullie kunnen overleggen per welke datum je kunt stoppen ofzo.
Of langslopen en gesprek voeren, en daarna per mail nog even officieel sturen ivm zwart op wit. Dan kun je daarin meteen die afgestemde datum opnemen (en als niet meteen afgesproken, zoiets als wat ik hierboven typte).
Volgens mij in mijn overeenkomst staat dit wel. Al weet ik het niet helemaal zeker. Was wel paar keer collega's die ik moet nu opzeggen anders moet ik nog maand extra.
En idd check de CAO. Of in mijn geval het personeelshandboek er op naslaan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214882603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat goed!
Moeilijk als in inhoudelijk ingewikkeld, of psychisch moeilijk?
Psychisch. Ik ga zo inbreken in iemands leven en trauma. Dat is exact de bedoeling. Maar wel een drempel die ik over moet. Ik weet dat ik het kan hoor, ik verwacht niet echt problemen. Gewoon een van die dingen die in je hoofd groter zijn en op het moment zelf toch soepel verlopen.
Spoilers!
pi_214882609
Yeah @Tele6 wat gaaf. Gefeliciteerd *O* *O* *O*

Vanochtend maar 4 klanten gehad op spreekuur (collega had heel veel meer) met alleen maar complexe dingen waar de teamleider echt bij moest (1 ding had hij zelf nog maar zelden in 8 jaar bij de hand gehad)
Toen naar een juwelier om wat weg te brengen en ik vond dat ik er wel een fietstochtje aan vast kon plakken. Werd iets verder dan de planning. Net thuis en toen de vraag van zus die dringend weg moest of ik bij haar op een pakket wilde wachten dus op de fiets daarheen. Kom ik thuis, doe de balkondeur open, hoor ik een kermende kat, dus weer naar beneden, daar liep de kat, met bandje, belletje en kokertje aandacht te zoeken.

@Lucky_Strike Toine Heijmans had laatst een column over luisterende schrijvers, was mooi
We have far more in common than that which devides us..
pi_214882616
Droger doet niets meer -O- Morgen eens of we hem weer gefixed krijgen.

Nu gebruiken we hem nauwelijks dus het is sowieso de vraag of er anders een nieuwe komt.
pi_214882631
@vlindertje89
Ik wil het op een respectvolle manier doen, vandaar dat ik dacht dat zo'n droge mail misschien niet het beste was. Zeker als je er dan nog 2 maanden zit.

Ik werk er bijna 7 maanden nu.

Misschien bel ik morgen idd om advies. Ik vind het allemaal maar erg ingewikkeld.

@borisz complicerende factor is misschien ook dat ik niet de eerste van de maand begonnen ben met werken maar ergens halverwege, dus ik weet ook niet of dat meegerekend moet in hoe de opzegtermijn loopt
pi_214882634
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 september 2024 @ 18:31:00 #85
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214882685
Vandaag hadden we weer eens de interne audit waarbij ikzelf ook aan de beurt was voor gesprek.
Mezelf als risico genoemd _O-. Is eigenlijk wel zo... Als ik onder de tram kom is er wel een probleem. Ben de enige met het totaal overzicht. Op sommige gebieden zijn er al stappen gezet omdat sommige aspecten te dekken, maar nog altijd is de impact groot als het zou gebeuren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214882704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een webinar gevolgd voor Stichting (Gelijk)waardig Herstel. Om toeslagenouders dus te helpen. Ik vind het nu al moeilijk. Ik moet er even van bijkomen.
Ik ben vorig jaar? Twee jaar terug? Naar verloren onschuld geweest. Verzameling verhalen die in een intieme setting worden uitgespeeld. Behoorlijk heftig.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214882718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:17 schreef borisz het volgende:

[..]
Volgens mij in mijn overeenkomst staat dit wel. Al weet ik het niet helemaal zeker. Was wel paar keer collega's die ik moet nu opzeggen anders moet ik nog maand extra.
En idd check de CAO. Of in mijn geval het personeelshandboek er op naslaan.
Maar jij valt ook niet onder de cao universiteiten, toch? Ik had specifiek die gepost omdat ik 99% zeker weet dat dat de cao is waar Tele onder valt :).
Kan inderdaad in andere cao's/overeenkomsten anders geregeld zijn, dus in het algemeen idd altijd goed je eigen na te kijken!
pi_214882721
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik ben vorig jaar? Twee jaar terug? Naar verloren onschuld geweest. Verzameling verhalen die in een intieme setting worden uitgespeeld. Behoorlijk heftig.
Donderdag komt “de jacht op Meröl O” in de bios. Regisseur is de man die de docu “alleen tegen de staat” heeft gemaakt.
pi_214882731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Donderdag komt “de jacht op Meröl O” in de bios. Regisseur is de man die de docu “alleen tegen de staat” heeft gemaakt.
Die zal niet hier in de bios draaien denk ik :+
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214882741
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:21 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Ik wil het op een respectvolle manier doen, vandaar dat ik dacht dat zo'n droge mail misschien niet het beste was. Zeker als je er dan nog 2 maanden zit.

Ik werk er bijna 7 maanden nu.

Misschien bel ik morgen idd om advies. Ik vind het allemaal maar erg ingewikkeld.

@:borisz complicerende factor is misschien ook dat ik niet de eerste van de maand begonnen ben met werken maar ergens halverwege, dus ik weet ook niet of dat meegerekend moet in hoe de opzegtermijn loopt
Ja, langslopen is beter hoor, zou ik in jouw geval ook doen. Ik kwam bijna nooit op de uni in Leiden, dus vandaar dat ik daar had gemaild - maar daar wisten ze er dus ook wel allang vanaf en was het geen verrassing. Dus iets teveel mijn situatie geprojecteerd ;)

Ah, jammer net meer dan 6 (anders had je sowieso 1mnd maar). Maar in dat geval is het dus inderdaad twee maanden. Maximaal. En volgens mij dus gewoon vanaf dag van opzegging gerekend (want er staat nergens per einde/begin vd maand in de cao tekst). En gewoon doen hoor, FNV of andere vakbond bellen als je het niet duidelijk genoeg vindt. Dan hoef je je zelf niet druk te maken over of het wel klopt, en kun je die energie beter besteden (aan rennen of mountainbiken bv).
pi_214882745
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Die zal niet hier in de bios draaien denk ik :+
Op een gegeven moment vast te zien via Pathe ;)
pi_214882753
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Psychisch. Ik ga zo inbreken in iemands leven en trauma. Dat is exact de bedoeling. Maar wel een drempel die ik over moet. Ik weet dat ik het kan hoor, ik verwacht niet echt problemen. Gewoon een van die dingen die in je hoofd groter zijn en op het moment zelf toch soepel verlopen.
Ah, ja. Dat kan ik me goed voorstellen. Dat is ook gewoon onwennig - niet iets wat je normaal gesproken snel doet. Maar dat gaat inderdaad vast heel goed! Maar kan me wel voorstellen dat je er even van moet bijkomen.
pi_214882762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:45 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, langslopen is beter hoor, zou ik in jouw geval ook doen. Ik kwam bijna nooit op de uni in Leiden, dus vandaar dat ik daar had gemaild - maar daar wisten ze er dus ook wel allang vanaf en was het geen verrassing. Dus iets teveel mijn situatie geprojecteerd ;)

Ah, jammer net meer dan 6 (anders had je sowieso 1mnd maar). Maar in dat geval is het dus inderdaad twee maanden. Maximaal. En volgens mij dus gewoon vanaf dag van opzegging gerekend (want er staat nergens per einde/begin vd maand in de cao tekst). En gewoon doen hoor, FNV of andere vakbond bellen als je het niet duidelijk genoeg vindt. Dan hoef je je zelf niet druk te maken over of het wel klopt, en kun je die energie beter besteden (aan rennen of mountainbiken bv).
Super bedankt voor het meedenken O+ O+

Ik vind het echt zo lief dat je m'n CAO voor me hebt opgezocht en alles O+
pi_214882789
*O* Tele *O*

*O* LS *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214882901
Gefeliciteerd tele *O*

En qua testje "Your boundary is at hue 185, bluer than 97% of the population. For you, turquoise is green".
pi_214882964
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Super bedankt voor het meedenken O+ O+

Ik vind het echt zo lief dat je m'n CAO voor me hebt opgezocht en alles O+
Graag gedaan! O+
Ik heb de cao op mn mobiel :D haha, het is ook de mijne natuurlijk. Ik hou van teksten over regeltjes enzo O+ (ik had graag keuzevakken bij rechten gedaan tijdens psych, maar was een lotingsstudie, dus mocht niet ;( )
  dinsdag 3 september 2024 @ 19:22:08 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_214883016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 16:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Taart! *G*
Gefeliciteerd .
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214883383
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 17:44 schreef Tuindier het volgende:
En :( :( :( voor die collega die de deelauto niet aan de laadpaal hing bij terugkomst waardoor ik morgen met range anxiety op pad moet.
Dit is wel kut zeg.
Spoilers!
pi_214883572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

Vast wel, maar ook wel heftige verhalen... het gaat hun wel verder helpen ^O^
Moest ook denken aan dat stuk van Toine Heijmans.
pi_214883574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 19:05 schreef Memento-Mori het volgende:
Gefeliciteerd tele *O*

En qua testje "Your boundary is at hue 185, bluer than 97% of the population. For you, turquoise is green".
Waar is dat feestje testje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')