In de cao tekst die ik net hier plakte, zie ik niks staan over opzeggen per eind/begin vd maand. Dus volgens mij mag het gewoon per elke dag van de maand. En drie maanden dacht ik - Tele je zit net na een jaar, toch? Of minder? Bij minder is het wel twee maanden.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Meestal is tot einde maand + nog een maand. Dus nu opzeggen is huidig dienstverband t/m 31 oktober. En wellicht is er in onderling overleg wat te regelen.
Wat goed!quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een webinar gevolgd voor Stichting (Gelijk)waardig Herstel. Om toeslagenouders dus te helpen. Ik vind het nu al moeilijk. Ik moet er even van bijkomen.
Volgens mij in mijn overeenkomst staat dit wel. Al weet ik het niet helemaal zeker. Was wel paar keer collega's die ik moet nu opzeggen anders moet ik nog maand extra.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:12 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
In de cao tekst die ik net hier plakte, zie ik niks staan over opzeggen per eind/begin vd maand. Dus volgens mij mag het gewoon per elke dag van de maand. Je zou morgen ook even fnv oid kunnen bellen om het te dubbelchecken.
Oh, en langslopen met een brief kan uiteraard ook! En dan gewoon zeggen dat je nieuwe baan hebt, en vragen of jullie kunnen overleggen per welke datum je kunt stoppen ofzo.
Of langslopen en gesprek voeren, en daarna per mail nog even officieel sturen ivm zwart op wit. Dan kun je daarin meteen die afgestemde datum opnemen (en als niet meteen afgesproken, zoiets als wat ik hierboven typte).
Psychisch. Ik ga zo inbreken in iemands leven en trauma. Dat is exact de bedoeling. Maar wel een drempel die ik over moet. Ik weet dat ik het kan hoor, ik verwacht niet echt problemen. Gewoon een van die dingen die in je hoofd groter zijn en op het moment zelf toch soepel verlopen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat goed!
Moeilijk als in inhoudelijk ingewikkeld, of psychisch moeilijk?
Ik ben vorig jaar? Twee jaar terug? Naar verloren onschuld geweest. Verzameling verhalen die in een intieme setting worden uitgespeeld. Behoorlijk heftig.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een webinar gevolgd voor Stichting (Gelijk)waardig Herstel. Om toeslagenouders dus te helpen. Ik vind het nu al moeilijk. Ik moet er even van bijkomen.
Maar jij valt ook niet onder de cao universiteiten, toch? Ik had specifiek die gepost omdat ik 99% zeker weet dat dat de cao is waar Tele onder valtquote:Op dinsdag 3 september 2024 18:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Volgens mij in mijn overeenkomst staat dit wel. Al weet ik het niet helemaal zeker. Was wel paar keer collega's die ik moet nu opzeggen anders moet ik nog maand extra.
En idd check de CAO. Of in mijn geval het personeelshandboek er op naslaan.
Donderdag komt “de jacht op Meröl O” in de bios. Regisseur is de man die de docu “alleen tegen de staat” heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar? Twee jaar terug? Naar verloren onschuld geweest. Verzameling verhalen die in een intieme setting worden uitgespeeld. Behoorlijk heftig.
Die zal niet hier in de bios draaien denk ikquote:Op dinsdag 3 september 2024 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Donderdag komt “de jacht op Meröl O” in de bios. Regisseur is de man die de docu “alleen tegen de staat” heeft gemaakt.
Ja, langslopen is beter hoor, zou ik in jouw geval ook doen. Ik kwam bijna nooit op de uni in Leiden, dus vandaar dat ik daar had gemaild - maar daar wisten ze er dus ook wel allang vanaf en was het geen verrassing. Dus iets teveel mijn situatie geprojecteerdquote:Op dinsdag 3 september 2024 18:21 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Ik wil het op een respectvolle manier doen, vandaar dat ik dacht dat zo'n droge mail misschien niet het beste was. Zeker als je er dan nog 2 maanden zit.
Ik werk er bijna 7 maanden nu.
Misschien bel ik morgen idd om advies. Ik vind het allemaal maar erg ingewikkeld.
@:borisz complicerende factor is misschien ook dat ik niet de eerste van de maand begonnen ben met werken maar ergens halverwege, dus ik weet ook niet of dat meegerekend moet in hoe de opzegtermijn loopt
Op een gegeven moment vast te zien via Pathequote:Op dinsdag 3 september 2024 18:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die zal niet hier in de bios draaien denk ik
Ah, ja. Dat kan ik me goed voorstellen. Dat is ook gewoon onwennig - niet iets wat je normaal gesproken snel doet. Maar dat gaat inderdaad vast heel goed! Maar kan me wel voorstellen dat je er even van moet bijkomen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Psychisch. Ik ga zo inbreken in iemands leven en trauma. Dat is exact de bedoeling. Maar wel een drempel die ik over moet. Ik weet dat ik het kan hoor, ik verwacht niet echt problemen. Gewoon een van die dingen die in je hoofd groter zijn en op het moment zelf toch soepel verlopen.
Super bedankt voor het meedenkenquote:Op dinsdag 3 september 2024 18:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, langslopen is beter hoor, zou ik in jouw geval ook doen. Ik kwam bijna nooit op de uni in Leiden, dus vandaar dat ik daar had gemaild - maar daar wisten ze er dus ook wel allang vanaf en was het geen verrassing. Dus iets teveel mijn situatie geprojecteerd
Ah, jammer net meer dan 6 (anders had je sowieso 1mnd maar). Maar in dat geval is het dus inderdaad twee maanden. Maximaal. En volgens mij dus gewoon vanaf dag van opzegging gerekend (want er staat nergens per einde/begin vd maand in de cao tekst). En gewoon doen hoor, FNV of andere vakbond bellen als je het niet duidelijk genoeg vindt. Dan hoef je je zelf niet druk te maken over of het wel klopt, en kun je die energie beter besteden (aan rennen of mountainbiken bv).
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Super bedankt voor het meedenken![]()
Ik vind het echt zo lief dat je m'n CAO voor me hebt opgezocht en alles
Gefeliciteerd .quote:
Dit is wel kut zeg.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:44 schreef Tuindier het volgende:
En![]()
![]()
voor die collega die de deelauto niet aan de laadpaal hing bij terugkomst waardoor ik morgen met range anxiety op pad moet.
Vast wel, maar ook wel heftige verhalen... het gaat hun wel verder helpenquote:Op dinsdag 3 september 2024 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Psychisch. Ik ga zo inbreken in iemands leven en trauma. Dat is exact de bedoeling. Maar wel een drempel die ik over moet. Ik weet dat ik het kan hoor, ik verwacht niet echt problemen. Gewoon een van die dingen die in je hoofd groter zijn en op het moment zelf toch soepel verlopen.
Waar is dat feestje testje?quote:Op dinsdag 3 september 2024 19:05 schreef Memento-Mori het volgende:
Gefeliciteerd tele
En qua testje "Your boundary is at hue 185, bluer than 97% of the population. For you, turquoise is green".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |