quote:Longcovidpatinten kunnen zich vanaf 1 november via hun huisarts aanmelden bij speciale expertisecentra voor post-covidpatinten. De eerste centra die opengaan zijn die van het Amsterdam UMC, Maastricht UMC+ en Erasmus MC, zo meldt de koepelorganisatie voor de umc’s NFU zaterdag.
Hoe harder ze te keer gaan des te dichter zit je bij de waarheid.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:49 schreef Bananenbennie het volgende:
Nog zoiets. Als je begin 2022 vond dat de coronaprikjes voor grote groepen zinloos en zelfs gevaarlijk waren, was je een wappie. Maar ondertussen, zo blijkt nu uit WOO stukken, had het RIVM destijds gewoon een intern rapport met exact diezelfde boodschap. Ook werd verzwegen dat de discriminerende QR-codes een mislukt experiment waren.
[ afbeelding ]
bron: https://open.minvws.nl/do(...)d/VWS-WOO-03b-692838
Dat Nivel rapport dat ze al binnen enkele dagen na publicatie in paniek hebben teruggetrokken bleek ook een project van de boeven van Bassie en Adriaantje. aHahaha. Drommels drommels.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe harder ze te keer gaan des te dichter zit je bij de waarheid.
quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Anders hadden wij namelijk niet genoeg vaccins gehad en dan zaten we nu
nog met een medische noodsituatie.
quote:Uit de eerste bevindingen blijkt dat de XEC-variant zich nog sneller verspreidt dan eerdere COVID-varianten. Dit zou te maken kunnen hebben met de specifieke spike-eiwitten van de XEC-variant, die het virus helpen sneller menselijke cellen binnen te dringen en zich te vermenigvuldigen. Hoewel de exacte mate van besmettelijkheid nog wordt onderzocht, is duidelijk dat XEC zich gemakkelijk kan verspreiden.
Graag ook even de koppeling richting bnw gedachtegoed maken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
XEC is de nieuwe coronavariant
[..]
Ik hep op Feestboek en De Andere Krant gelezen dat Bill Gates en Fauci achter deze nieuwe variant zitten. Dus dan neem ik dat direct voor de waarheid aan.quote:Op zondag 29 september 2024 10:18 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Graag ook even de koppeling richting bnw gedachtegoed maken.
Dus snel je mondkapje op, en je voorraad Tofu vacum trekken. ahahaquote:Op zondag 29 september 2024 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hep op Feestboek en De Andere Krant gelezen dat Bill Gates en Fauci achter deze nieuwe variant zitten. Dus dan neem ik dat direct voor de waarheid aan.
Je bent dus aan het trollen.quote:Op zondag 29 september 2024 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hep op Feestboek en De Andere Krant gelezen dat Bill Gates en Fauci achter deze nieuwe variant zitten. Dus dan neem ik dat direct voor de waarheid aan.
Het is jouw mening dat ik verplicht 'een BNW koppeling' bij elke post van mij moet koppelen.quote:Op zondag 29 september 2024 23:24 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je bent dus aan het trollen.
Is gerapporteerd.
Maar waarom plaats je het dan in BNW als het geen BNW factor heeft?quote:Op zondag 29 september 2024 23:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is jouw mening dat ik verplicht 'een BNW koppeling' bij elke post van mij moet koppelen.
Die discussie hebben we hier al vaker gehad en ik heb geen enkele verplichting om altijd zo'n BNW factor toe te voegen en dat ben ik dan ook zeker niet van plan.
Coronanieuws plaats ik in het BNW-coronatopic als ik dat interessant vind. Zowel BNW gerelateerd als ongerelateerd. Soms levert dat een interessante discussie op.quote:Op maandag 30 september 2024 21:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar waarom plaats je het dan in BNW als het geen BNW factor heeft?
Neehoor, het levert vooral irritatie op. Want zonder het bnw component en ook nog eens zonder enige toelichting post je in feite bewust offtopic.quote:Op maandag 30 september 2024 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Coronanieuws plaats ik in het BNW-coronatopic als ik dat interessant vind. Zowel BNW gerelateerd als ongerelateerd. Soms levert dat een interessante discussie op.
Het is gewoon trollen, uitlokken van reacties.quote:Op maandag 30 september 2024 22:02 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Neehoor, het levert vooral irritatie op. Want zonder het bnw component en ook nog eens zonder enige toelichting post je in feite bewust offtopic.
Het is een een mind control van ongekende proporties dat ze nog steeds in die rij kruipen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:12 schreef Bananenbennie het volgende:
En ondertussen prikken we vrolijk verder alsof er niets aan de hand is![]()
https://www.nivel.nl/nl/p(...)t-en-zonder-covid-19quote:Oversterfte tijdens de COVID-19-pandemie: onderzoek onder mensen met en zonder COVID-19 vaccinatie.
Uit dit onderzoek blijkt dat er ten tijde van de COVID-19-pandemie sprake was van oversterfte onder ongevaccineerde/ongeregistreerde mensen en ondersterfte onder gevaccineerde mensen. De gevonden ondersterfte bij gevaccineerden kan samenhangen met de maatregelen die genomen zijn om de COVID-19-pandemie te beteugelen, zoals de lockdowns, de anderhalvemetermaatregel en het dragen van mondkapjes. Mensen liepen minder risico’s doordat ze meer thuisbleven en sociale interacties werden beperkt. Zo was er bijvoorbeeld minder griep en gebeurden er ook minder ongelukken. Een andere verklaring is dat er nog andere factoren, zoals leefstijl en obesitas, een rol speelden in de relatie tussen COVID-19-vaccinatie en oversterfte, waarvoor we niet konden corrigeren. Het verschil in oversterfte tussen de gevaccineerde en ongevaccineerden/ongeregistreerden was nog groter in kwetsbare groepen, zoals mensen met COPD, diabetes of hart- en vaatziekten.
Met de gebruikte statistische analyses is het niet mogelijk om oorzakelijke verbanden vast te stellen. De combinatie van bevindingen lijkt echter wel het belang van COVID-19-vaccinatie voor het voorkomen van sterfte in de periode 2021-2022 te bevestigen, in de hele populatie, maar in het bijzonder ook bij kwetsbare mensen. Onze resultaten lijken er op te duiden dat de hoge vaccinatiegraad onder met name kwetsbare groepen, zoals ouderen en mensen met chronische aandoeningen, veel overlijdens aan COVID-19 heeft voorkomen. Tegelijkertijd is juist in deze groepen het aantal ongeregistreerde gevaccineerde mensen waarschijnlijk hoger, waardoor we deze conclusie met het nodige voorbehoud trekken. We zagen in dit onderzoek ook dat specifieke groepen (zoals jongere mensen, mensen met een migratieachtergrond en mensen met een lager inkomen) er vaker voor kiezen zich niet te laten vaccineren. Waarom dit zo is onderzochten wij niet.
Zoals gezegd konden we in dit onderzoek ongeregistreerd gevaccineerden niet onderscheiden van de ongevaccineerden. Dat heeft de gevonden resultaten ongetwijfeld benvloed. Op de bevindingen bij de gevaccineerde groep heeft dit waarschijnlijk echter weinig invloed gehad. Daar missen we slechts de 4,5% die niet in de CIMS registratie is gekomen en die ook niet via de huisartsengegevens als gevaccineerd stonden aangemerkt. In die groep zagen we vooral ondersterfte. De impact op de groep “ongevaccineerd/ongeregistreerd” is waarschijnlijk groter geweest, maar de vraag is op welke manier. Als we aannemen dat de ongeregistreerde gevaccineerden qua sterftecijfers meer lijken op geregistreerde gevaccineerden dan op ongevaccineerden, dan zullen zij waarschijnlijk een dempend effect hebben gehad op zowel de verwachte sterfte, als op de daadwerkelijke sterfte en de oversterfte die is gevonden in de groep ongevaccineerden/ongeregistreerden. Bij de gevaccineerden vonden we immers ondersterfte. Dit suggereert dat de oversterfte in de groep daadwerkelijk ongevaccineerden hoger is dan uit onze analyses in de gecombineerde groep naar voren kwam. Zekerheid hierover hebben we echter niet.
Kortom, aan de cijfers zelf willen ze niets veranderen want dat zou teveel analyse vergen. Zegt onderzoeksleider Robert Verheij gewoon letterlijk. Oftewel het is teveel werk om het goed uit te zoeken? Dan moet het onderzoek de prullenbak in. Of doe gewoon je werk goed. Wat een blamage voor de wetenschap dit :bla: :bla: :bla:quote:Fout in rapport over coronavaccins en oversterfte brengt onderzoeksinstituut in verlegenheid
Onderzoeksinstituut Nivel is in grote verlegenheid gebracht door een rekenfout in een rapport over een gevoelig onderwerp: coronavaccins en oversterfte. Het instituut brengt het opnieuw uit in aangepaste versie, nadat opiniepeiler Maurice de Hond op de fout had gewezen.
Voor de conclusies van het vorige maand verschenen rapport – de oversterfte van 2021 en 2022 zat vooral bij mensen die zich niet lieten vaccineren – maakt de correctie niets uit, stelt het Nivel. Maar waarom zoveel ongevaccineerden overleden, is juist onduidelijker geworden. De doodsoorzaak ‘corona’ verklaart immers maar een klein deel van de oversterfte.
De cijferfout draait om mensen die zich in 2021 lieten inenten tegen corona, maar vervolgens geen toestemming gaven om dat in het vaccin-registratiesysteem op te nemen. De weigeraars, ruim 3 procent van het totaal aantal gevaccineerden, kwamen daarmee te boek te staan als ‘ongevaccineerd’, terwijl ze wel waren ingent. Een onbelangrijk klein aantal, nam het Nivel aan.
Maar bij groepen zoals ouderen, waar maar weinig mensen zich niet lieten vaccineren, drukt dat kleine percentage relatief zwaar op de aantallen. Ongeveer zoals een theelepel kruiden de smaak meer verandert in een klein beetje soep dan in een hele pan. Bij ouderen was daarom tot de helft van de ‘ongevaccineerden’ wl gevaccineerd. ‘Een enorme fout dat ze dit hebben gemist’, zegt De Hond desgevraagd. ‘De haren rijzen me te berge.’
Het Nivel lost die fout nu cosmetisch op, door de groep ‘ongevaccineerd’ om te dopen in ‘ongevaccineerd/ongeregistreerd’. Aan de cijfers zelf verandert het instituut niets. Dat zou veel meer analyse vergen, zegt onderzoeksleider Robert Verheij desgevraagd. Misschien zijn de mensen die hun coronaprik niet lieten registreren immers een heel bijzondere groep, niet op n hoop te gooien met ‘gewone’ gevaccineerden. ‘Het punt is dat de ongevaccineerden gewoon niet goed zijn te onderscheiden van de ongeregistreerde gevaccineerden’, zegt Verheij.
‘Ik begrijp dit totaal niet’
Maar De Hond, die ‘een goed gesprek’ had met het Nivel nadat hij de rekenfout had ontdekt, is ‘verbijsterd’ over de geringe aanpassingen. ‘Ik begrijp dit echt totaal niet.’ De Hond had voorgesteld de ongeregistreerde gevaccineerden simpelweg uit de cijfers te halen. ‘Als je dat niet doet, is dit onderzoek naar oversterfte bij mensen met en zonder vaccinatie namelijk voor niets geweest.’
Ander pijnpunt is de oorzaak van de oversterfte. Bij gevaccineerden lag de sterfte in 2021 wat lager dan voor de pandemie, vermoedelijk doordat de griep wegbleef en er minder verkeer en luchtvervuiling was. Bij de groep ‘ongevaccineerd/ongeregistreerd’ zullen die factoren uiteraard ook hebben gespeeld. Niettemin is de sterfte bij hen twee tot wel vier keer zo hoog als voor de pandemie.
Een enorm verschil, zeker omdat er tussen de ongevaccineerden nu dus ook veel mensen mt vaccin blijken te zitten, die de oversterfte zullen hebben gedempt. ‘Dit kan gewoon helemaal niet’, zegt De Hond. Zo zou van de ongevaccineerde 75-plussers er in een jaar tijd 37 procent moeten zijn overleden, rekent hij uit.
Coronadoden niet herkend
Maar onderzoeksleider Verheij is terughoudend. ‘Wij stellen onszelf deze vraag ook. En een definitief antwoord kunnen we helaas niet geven.’ Een verklaring die afgelopen weken rondging op internet, is dat er iets grondig mis zou zijn met de vaccinatieregistraties zelf. Maar die mogelijkheid spreekt het RIVM, dat de registraties beheert, met klem tegen.
Bijwerking vaccins
De zaak ligt gevoelig omdat er op internet nog altijd het hardnekkige, overigens onbewezen, gerucht rondgaat dat de oversterfte van de coronajaren deels zou zijn veroorzaakt door een nog onbekende dodelijke bijwerking van de vaccins. Ook het herziene Nivel-onderzoek vindt daarvoor overigens geen aanwijzingen.
Diepere kritiek van De Hond is dat het Nivel – en de begeleidingscommissie, met daarin onder anderen RIVM-wetenschappers – te weinig kritisch op zichzelf zou zijn. Ook volgens het originele rapport waren er na aftrek van de ‘officile’ coronadoden tot wel vijf keer mr ongevaccineerden overleden dan wel gevaccineerden.
Afgezwakte conclusie door kritiek
‘Dan moet je als onderzoeker toch gaan denken: wacht even, hier klopt iets niet?’, vindt De Hond, die overigens erkent dat vaccins beschermden tegen ernstige covid. ‘Maar in plaats daarvan wordt zo’n onderzoek naar buiten gebracht als het ultieme bewijs hoe geweldig het vaccin heeft gewerkt. Terwijl het voor mij het ultieme bewijs is dat er problemen zijn met de data.’
In de bijgestelde versie zwakt het Nivel zijn conclusie dat het onderzoek ‘het belang van covidvaccinatie voor het voorkomen van sterfte bevestigt’, onder druk van zulke kritiek iets af. In het nieuwe rapport is de conclusie ingezwachteld in wat omfloerstere taal: ‘De combinatie van bevindingen lijkt echter wel het belang van covid-19-vaccinatie voor het voorkomen van sterfte in de periode 2021-2022 te bevestigen.’
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:49 schreef Bananenbennie het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)rlegenheid~bc135ea8/
[..]
Kortom, aan de cijfers zelf willen ze niets veranderen want dat zou teveel analyse vergen. Zegt onderzoeksleider Robert Verheij gewoon letterlijk. Oftewel het is teveel werk om het goed uit te zoeken? Dan moet het onderzoek de prullenbak in. Of doe gewoon je werk goed. Wat een blamage voor de wetenschap dit :bla: :bla: :bla:
Het Nivel heeft een fout gemaakt, daarin hebben jullie gelijk. Een domme en onnodige fout zelfs.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:11 schreef -jos- het volgende:
Het Nivel rapport is geherpubliceerd:
[..]
https://www.nivel.nl/nl/p(...)t-en-zonder-covid-19
Dit leest toch heel anders dan de eerdere publicatie...
Reactie Maurice de Hond:
https://maurice.nl/2024/10/01/nivel-rapport-van-kwaad-tot-erger/
[ x ]
Ook interessant de antwoorden die de minister vandaag gegeven heeft over het CIMS:
Antwoord op vragen van het lid Van Meijeren over de registratie van vaccinatie- en sterftegegevens en mogelijke impact op de gerapporteerde oversterfte
https://berthub.eu/tkconv/get/2024D35986
Loopt de minister hier nu glashard te liegen of heeft onze Leon1969 het fout?![]()
[ x ]
Maar dit is het gevolg van die rekenfout in de oversterfte:quote:Nivel maakt rekenfout in coronastudie naar oversterfte
Onderzoeksinstituut Nivel heeft een rekenfout gemaakt in een onderzoek naar oversterfte tijdens de coronapandemie. Er zat een blinde vlek in de data, waardoor een deel van de gevaccineerden werd geregistreerd als ongevaccineerd. Desondanks blijft de conclusie van het aangepaste onderzoek overeind.
Het onderzoek moest in kaart brengen wat het verschil was in oversterfte tussen mensen die wel en mensen die niet gevaccineerd waren. Als je je tijdens de pandemie liet vaccineren, dan werd gevraagd of je gegevens doorgegeven mochten worden aan het RIVM. De fout die het Nivel heeft gemaakt was dat alle mensen die wel gevaccineerd werden, maar hun gegevens niet wilden delen, werden aangemerkt als 'niet gevaccineerd'.
Dat leidde tot een scheve vergelijking, omdat deze groep 'wel gevaccineerd, niet geregistreerd' een lager risico had op overlijden dan ongevaccineerden. Mogelijk betekent het dat de oversterfte onder ongevaccineerden hoger is dan gedacht.
https://nos.nl/artikel/25(...)die-naar-oversterfte
nog hoger dus.quote:Mogelijk betekent het dat de oversterfte onder ongevaccineerden hoger is dan gedacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |