Hele artikel: Fok!quote:Onder mensen uit de algemene bevolking zonder COVID-19-vaccinatie was er in 2021 en 2022 sprake van flinke oversterfte; er overleden veel meer mensen dan verwacht op basis van eerdere jaren. Onder gevaccineerde mensen was er juist sprake van ondersterfte; er overleden minder mensen dan verwacht.
In de groep kwetsbare mensen – ouderen en mensen met chronische aandoeningen als COPD, diabetes of hart- en vaatziekten – is er bij zowel ongevaccineerden als gevaccineerden sprake van oversterfte; de oversterfte was hoger onder kwetsbare ongevaccineerden dan kwetsbare gevaccineerden. De hoge vaccinatiegraad heeft waarschijnlijk veel overlijdens voorkomen, met name onder de genoemde kwetsbare groepen. Dit blijkt uit een door Nivel uitgevoerd onderzoek.
Nivel onderzocht oversterfte in 2021 en 2022 onder de groep mensen met COVID-19-vaccinatie en de groep mensen zonder deze vaccinatie. Hierbij hielden we rekening met een groot aantal kenmerken van deze mensen (zoals leeftijd, medische geschiedenis, migratieachtergrond, kwetsbaarheid onder ouderen) die samenhangen met overlijden. Bij de groep ongevaccineerden was COVID-19 bij zowel de mannen als de vrouwen twee keer zo vaak de doodsoorzaak als bij gevaccineerde mannen en vrouwen.
https://ggdafspraak.nl/corona/plan-je-prikquote:Op maandag 2 september 2024 12:32 schreef de_boswachter het volgende:
Jaaaaaaaaaaa kom maar met die herhaalprik genot goden!!!!!
Ik heb de afspraak al binnen. Eind deze maand aan de beurt.quote:Op maandag 2 september 2024 12:32 schreef de_boswachter het volgende:
Jaaaaaaaaaaa kom maar met die herhaalprik genot goden!!!!!
Gaan ze ook.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Ik dacht dat alle gevaccineerden dood zouden gaan?
Wat vertel je me nou?quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Ooit gaat idereen dood.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.quote:Op maandag 2 september 2024 16:42 schreef oppiedoppie het volgende:
Het was toch vrij snel duidelijk dat het vooral gevaarlijk was voor kwetsbare mensen en de oversterfte bestond voornamelijk uit ongevaccineerde kwetsbare mensen. De nadruk wordt nu gelegd om het niet vaccineren maar het zou duidelijker zijn dat de oversterfte vooral kwetsbare mensen betrof en waarom die zich niet hebben laten vaccineren is dan weer een 'raadsel'. Wel een met een dure 'oplossing'.
Schijnt dat we 5 a 6 miljoen kwetsbaren hebben in Nederland. Erg dikke mensen vielen er ook onder. En net voor die groep was het verstandig zich te laten vaccineren. En net die groep valt in de oversterfte.quote:Op maandag 2 september 2024 19:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.
Nog een jaar en dan krijg ik een kratje bier van een van de wappies die bij me in de buurt woont. Hij wilde om een krat bier wedden dat ik binnen 5 jaar dood zou gaan. Dat klinkt als win-win. Of ik ben dood en het boeit me niets, of ik win bier.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
misschien begrijp je niet wat statistische onderzoeken _wel_ en wat ze _niet_ kunnen doen...?quote:Op maandag 2 september 2024 16:42 schreef oppiedoppie het volgende:
waarom die zich niet hebben laten vaccineren is dan weer een 'raadsel'.
Haha. Dit denk je? Dit onderzoek wordt waarschijnlijk gesponsord door WEF of Bill.quote:
quote:Op maandag 2 september 2024 16:02 schreef Origami94 het volgende:
Niet gelezen
Onderzoek is duidelijk gefinancierd door Pfizer
Van de site van Nivel:quote:Op maandag 2 september 2024 19:02 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Als je gelezen had, dan had je geweten dat het niet Pfizer is.
quote:Financiering
De financiering van onderzoek van het Nivel naar de kwaliteit en effectiviteit van de Nederlandse gezondheidszorg bestaat uit nationale en internationale subsidies die we ontvangen en uit onderzoek dat we doen in opdracht van derden. De basisfinanciering bestaat uit een instellingsbijdrage van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).
Voorbeelden van samenwerkingsvormen met subsidieverstrekking
- meerjarenafspraak met het ministerie van VWS
- convenanten met het RIVM en het CBS
- deelname aan de onderzoeksschool CaRe, samen met de universiteit Maastricht, universiteit Amsterdam (VUmc) en Radboudumc Nijmegen
- deelname als collaborating partner in de WHO; als zodanig bestuderen we de ontwikkelingen in de (eerstelijns)gezondheidszorg in Europa
- vervullen van hoogleraarschap aan een universiteit door een aantal van de Nivel-stafleden
- samenwerking met EFPC, European Forum for Primary Care
- deelname aan de EUPHA, the European Public Health Association
De Telegraaf als bron zou in mijn opinie verboden moeten worden. Clickbait hitserij.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:20 schreef Bluesdude het volgende:
Voor de verdwaalden onder ons, die nog steeds FvD en Baudet als de verlossers zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |