abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214867847
Ondersterfte bij COVID-19-gevaccineerden en oversterfte bij ongevaccineerden

quote:
Onder mensen uit de algemene bevolking zonder COVID-19-vaccinatie was er in 2021 en 2022 sprake van flinke oversterfte; er overleden veel meer mensen dan verwacht op basis van eerdere jaren. Onder gevaccineerde mensen was er juist sprake van ondersterfte; er overleden minder mensen dan verwacht.

In de groep kwetsbare mensen – ouderen en mensen met chronische aandoeningen als COPD, diabetes of hart- en vaatziekten – is er bij zowel ongevaccineerden als gevaccineerden sprake van oversterfte; de oversterfte was hoger onder kwetsbare ongevaccineerden dan kwetsbare gevaccineerden. De hoge vaccinatiegraad heeft waarschijnlijk veel overlijdens voorkomen, met name onder de genoemde kwetsbare groepen. Dit blijkt uit een door Nivel uitgevoerd onderzoek.

Nivel onderzocht oversterfte in 2021 en 2022 onder de groep mensen met COVID-19-vaccinatie en de groep mensen zonder deze vaccinatie. Hierbij hielden we rekening met een groot aantal kenmerken van deze mensen (zoals leeftijd, medische geschiedenis, migratieachtergrond, kwetsbaarheid onder ouderen) die samenhangen met overlijden. Bij de groep ongevaccineerden was COVID-19 bij zowel de mannen als de vrouwen twee keer zo vaak de doodsoorzaak als bij gevaccineerde mannen en vrouwen.
Hele artikel: Fok!

Onderzoek uitgevoerd door Nivel.

Goede zaak dat hier eens onderzoek naar gedaan is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 02-09-2024 13:50:07 ]
pi_214867879
Ik denk dat door dit onderzoek een heleboel mensen die bang waren dat de vaccins oversterfte zouden veroorzaken. En zich daarom niet gevacineerd hebben, dit nu alsnog gaan doen.
pi_214867891
2021 was piek Delta variant dus dit resultaat is op zich niet heel verrassend te noemen.

Interessanter zou zijn 2022 tot nu.
blablablabla
pi_214867954
Jaaaaaaaaaaa kom maar met die herhaalprik genot goden!!!!!
U MAD?
pi_214868050
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 12:32 schreef de_boswachter het volgende:
https://ggdafspraak.nl/corona/plan-je-prik
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214868100
Jajajajajaja
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 2 september 2024 @ 14:24:19 #7
3542 Gia
User under construction
pi_214868886
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 12:32 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb de afspraak al binnen. Eind deze maand aan de beurt.
  maandag 2 september 2024 @ 14:25:51 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214868900
Ik dacht dat alle gevaccineerden dood zouden gaan? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 2 september 2024 @ 14:25:59 #9
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214868902
Alle wappies

pi_214869271
quote:
84s.gif Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Gaan ze ook.
  maandag 2 september 2024 @ 15:42:31 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214869499
Ik ga nu geen herhaal prikken meer halen voor COVID. Heb er geloof ik twee gehad en ook twee keer covid.. dus ik geloof het eigenlijk wel nu.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214869605
Alle wappies verzaaaaamelen!
pi_214869619
quote:
Wat vertel je me nou?
Ik dacht dat ik onsterfelijk geworden was. :D
En jij ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 02-09-2024 16:49:37 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 september 2024 @ 16:42:39 #14
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_214869967
Het was toch vrij snel duidelijk dat het vooral gevaarlijk was voor kwetsbare mensen en de oversterfte bestond voornamelijk uit ongevaccineerde kwetsbare mensen. De nadruk wordt nu gelegd om het niet vaccineren maar het zou duidelijker zijn dat de oversterfte vooral kwetsbare mensen betrof en waarom die zich niet hebben laten vaccineren is dan weer een 'raadsel'. Wel een met een dure 'oplossing'.
To BG or not to BG!
pi_214871706
quote:
Ooit gaat idereen dood. :+
pi_214871917
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:42 schreef oppiedoppie het volgende:
Het was toch vrij snel duidelijk dat het vooral gevaarlijk was voor kwetsbare mensen en de oversterfte bestond voornamelijk uit ongevaccineerde kwetsbare mensen. De nadruk wordt nu gelegd om het niet vaccineren maar het zou duidelijker zijn dat de oversterfte vooral kwetsbare mensen betrof en waarom die zich niet hebben laten vaccineren is dan weer een 'raadsel'. Wel een met een dure 'oplossing'.
De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.
  maandag 2 september 2024 @ 21:09:38 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_214873708
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:13 schreef Managarm het volgende:

[..]
De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.
Schijnt dat we 5 a 6 miljoen kwetsbaren hebben in Nederland. Erg dikke mensen vielen er ook onder. En net voor die groep was het verstandig zich te laten vaccineren. En net die groep valt in de oversterfte.
To BG or not to BG!
pi_214874090
quote:
Nog een jaar en dan krijg ik een kratje bier van een van de wappies die bij me in de buurt woont. Hij wilde om een krat bier wedden dat ik binnen 5 jaar dood zou gaan. Dat klinkt als win-win. Of ik ben dood en het boeit me niets, of ik win bier.
pi_214874371
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:42 schreef oppiedoppie het volgende:
waarom die zich niet hebben laten vaccineren is dan weer een 'raadsel'.
misschien begrijp je niet wat statistische onderzoeken _wel_ en wat ze _niet_ kunnen doen...?

Maar een statistisch onderzoek kan nooit claimen te kunnen bepalen _waarom_ mensen ergens wel of niet voor kiezen.
De cijfers geven hooguit aan _of_ die mensen tot een bepaalde groep horen, dus of ze wel of niet gevaccineerd waren, en kunnen gecombineerd worden met bepaalde demografische gegevens (sexe, leeftijd) of over hun gezondheidstoestand (evt extra aandoeningen: diabetes, hartaandoningen, COPD).

De cijfers geven ook bv aan dat er in de onderzochtte periode, sprake was van "ondersterfte" als je enkel de groep ongevaccineerden zou nemen, een behoorlijke zelfs (45% _minder_ sterfte dan vergeleken met het sterfterisico in de periode 2015-2018 onder dezelfde leeftijdsgroep).
De onderzoekers geven aan dat dat _misschien_ eraan kan liggen dat in deze periode er ook nog beperkende maatregelen golden en bv in deze periode geen griepepidemie optrad, en ook overal minder overlijdens door verkeersongevallen, dan in voorgaande periodes.

De onderzoekers doen zelf gewoon objectieve vaststellingen die ook feitelijk te controleren zijn, omdat ze hun werk goed doen en ze professionele wetenschappers zijn, onthouden ze zich van subjectieve oordelen over persoonlijke meningen, of vervuilen dat met teveel of te stellige 'aanname's';
Dat is nu weer iets dat mensen op anonieme internet-websites en sociale media dolgraag doen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214899762

Voor de verdwaalden onder ons, die nog steeds FvD en Baudet als de verlossers zien
  Moderator donderdag 5 september 2024 @ 15:27:56 #21
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214899817
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Aberkullie het volgende:
Alle wappies

[ afbeelding ]
Haha. Dit denk je? Dit onderzoek wordt waarschijnlijk gesponsord door WEF of Bill.

Gr. Gr.
W. Engel
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_214900266
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:02 schreef Origami94 het volgende:
Niet gelezen

Onderzoek is duidelijk gefinancierd door Pfizer
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:02 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Als je gelezen had, dan had je geweten dat het niet Pfizer is.
Van de site van Nivel:

quote:
Financiering
De financiering van onderzoek van het Nivel naar de kwaliteit en effectiviteit van de Nederlandse gezondheidszorg bestaat uit nationale en internationale subsidies die we ontvangen en uit onderzoek dat we doen in opdracht van derden. De basisfinanciering bestaat uit een instellingsbijdrage van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).

Voorbeelden van samenwerkingsvormen met subsidieverstrekking
- meerjarenafspraak met het ministerie van VWS
- convenanten met het RIVM en het CBS
- deelname aan de onderzoeksschool CaRe, samen met de universiteit Maastricht, universiteit Amsterdam (VUmc) en Radboudumc Nijmegen
- deelname als collaborating partner in de WHO; als zodanig bestuderen we de ontwikkelingen in de (eerstelijns)gezondheidszorg in Europa
- vervullen van hoogleraarschap aan een universiteit door een aantal van de Nivel-stafleden
- samenwerking met EFPC, European Forum for Primary Care
- deelname aan de EUPHA, the European Public Health Association
pi_214900329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:20 schreef Bluesdude het volgende:

Voor de verdwaalden onder ons, die nog steeds FvD en Baudet als de verlossers zien
De Telegraaf als bron zou in mijn opinie verboden moeten worden. Clickbait hitserij.

De reden dat mensen zich decennia lang niet laten vaccineren gaat gepaard met het steeds mindere vertrouwen in de overheid en dienst belangen.

FvD hiervan de schuld geven of desnoods de Pvv gaat in mijn opzien te ver.
  donderdag 5 september 2024 @ 16:42:31 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214900377
Huilen dan.
pi_214900450
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 16:42 schreef Isdatzo het volgende:
Hey @:Dr8gonOfLife
Die is even met vakantie naar Wuhan geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')