Dat vind ik echt wel bizar. Heb je nog contact kunnen krijgen met het swv?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:39 schreef Cygne het volgende:
M. kwam gisteren thuis met een rapport dat echt haaks stond op het gesprek en het opp. Alleen het automatiseren van rekenen was onvoldoende.
Ambulant begeleider was vanochtend hier. Die zei dat het overkwam alsof de keuze al vast staat en er eigenlijk dingen bij verzonnen worden om dat te ondersteunen.
Ik wacht nog op reactie. Juf lijkt overigens wel weer met frisse moed door te gaan. Ze had in het stukje over hem geschreven dat hij veel doorzettingsvermogen heeft, goed vooruit is gegaan en waar ze mee aan de slag wil met hem.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat vind ik echt wel bizar. Heb je nog contact kunnen krijgen met het swv?
Zo te lezen is juf niet persé het probleem... fijn denk ik!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:20 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik wacht nog op reactie. Juf lijkt overigens wel weer met frisse moed door te gaan. Ze had in het stukje over hem geschreven dat hij veel doorzettingsvermogen heeft, goed vooruit is gegaan en waar ze mee aan de slag wil met hem.
Nee, die wil echt heel graag. Zorgverleners benoemden wel dat ze er wat teveel bovenop zit. Zo loopt hij graag af en toe alleen in de pauze te wandelen. Dat ziet er heel verloren uit, maar dat is het voor hem niet. Hij vindt het fijn om soms even alleen te spelen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zo te lezen is juf niet persé het probleem... fijn denk ik!
Nog niet, goeie!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:29 schreef Hupje het volgende:
@:Cygne Heb je het gesprek met de directeur al gehad? Anders zou je dan het OPP en het rapport mee kunnen nemen en naast elkaar leggen. Dat zou toch duidelijk moeten worden waar het knelt.
Maar heel eerlijk, sommige mensen in het onderwijs kunnen erg hun stempel drukken en daar kom je niet zomaar van af.
Inderdaad. Ik denk niet dat hij past op cluster 4, dat denkt eigenlijk niemand op de ib-er na. Maar als je zelfs met zorgverleners die echt met concrete dingen komen, aangeven dat hij het prima redt op regulier. Maar elke suggestie wordt afgekapt met nee cluster 4 want stél dat hij volgend jaar vastloopt. Of hij is te zachtaardig waardoor andere kinderen hem harder pijn doen, cluster 4? Ambulant begeleider zei ook dat ze niet kijken wat hij nodig heeft. Maar wat zijn de criteria voor tlv voor cluster 4 en hoe zijn die toepasbaar op hem. En die worden ook gerust verzonnen. Hoe oneerlijk ook, kun je toch niet tegenop boksen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:04 schreef Hupje het volgende:
@:Cygne Ga zeker kijken en praten, misschien nog op wel meer scholen. Je weet nu wat er past bij je kind en wat dus kans van slagen heeft. En als een school hem aanneemt met dit onderliggende verhaal, mag je er van uitgaan dat ze er ook voor willen gaan.
Ik weet inmiddels uit ervaring, dat is zowel voor je kind als voor de ouders een opluchting. Ook al ha die liever gehad dat het niet nodig was om weg te gaan van de eerste school.
Heeft die ib-er ervaring met het te laat doorsturen van een kind ofzo?quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:01 schreef Cygne het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik denk niet dat hij past op cluster 4, dat denkt eigenlijk niemand op de ib-er na. Maar als je zelfs met zorgverleners die echt met concrete dingen komen, aangeven dat hij het prima redt op regulier. Maar elke suggestie wordt afgekapt met nee cluster 4 want stél dat hij volgend jaar vastloopt. Of hij is te zachtaardig waardoor andere kinderen hem harder pijn doen, cluster 4? Ambulant begeleider zei ook dat ze niet kijken wat hij nodig heeft. Maar wat zijn de criteria voor tlv voor cluster 4 en hoe zijn die toepasbaar op hem. En die worden ook gerust verzonnen. Hoe oneerlijk ook, kun je toch niet tegenop boksen.
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heeft die ib-er ervaring met het te laat doorsturen van een kind ofzo?lijkt bijna wel een trauma ofzo.
Misschien omdat de ib-er zelf ook wel doorheeft dat als swv betrokken wordt, ib-er tik op de vingers krijgt voor absolute onzin uitkramen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:22 schreef Cygne het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja.
Hoewel toen ik benoemde dat ik contact had opgenomen met een andere school reageerde ze enthousiast en teleurgesteld toen ik zei dat ze geen plek hadden. Vraag me ook af waarom het swv erbuiten moet blijven behalve dan voor tlv.
Ik mag echt absoluut in mijn handen knijpen met de fijne zorgverleners die betrokken zijn en het oog op M. houden en zich ook niet laten meeslepen. En ook met zijn juf die zich echt inzet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Misschien omdat de ib-er zelf ook wel doorheeft dat als swv betrokken wordt, ib-er tik op de vingers krijgt voor absolute onzin uitkramen?
Het lijkt me bijzonder frustrerend allemaal, en ik vind het knap hoe je ermee om gaat![]()
Dat zal inderdaad allemaal enorm helpen! Maar ik doelde nu specifiek op jouquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:32 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik mag echt absoluut in mijn handen knijpen met de fijne zorgverleners die betrokken zijn en het oog op M. houden en zich ook niet laten meeslepen. En ook met zijn juf die zich echt inzet.
Wat lief!quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad allemaal enorm helpen! Maar ik doelde nu specifiek op joumet de HG, ver in je zwangerschap, en dan toch nog de energie vinden om voor M op te komen en al die gesprekken aan te gaan en op een heel fatsoenlijke beleefde manier blijven communiceren ondanks de puinzooi die ervan gemaakt wordt zo. Er zijn denk ik zat mensen die al een keer helemaal uit hun stekker gegaan waren bij zo'n gesprek (wat ik ook niet geheel onbegrijpelijk zou vinden eerlijk gezegd). Dus dit compliment was voor jóú
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:03 schreef Cygne het volgende:
[..]
Wat lief!![]()
Ik houd me ook niet zo best staande hoor, heb de energie niet eens meer me boos te maken. Want het is een grote clusterfuck.
Mijn hemel, wat een ontzettend onnodige en ongevoelige opmerking..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En met dat erbij vind ik nóg meer dat je het knap doet. Je voelt het zelf misschien niet zo, maar met al deze omstandigheden en dan nog steeds voor je kind opkomen, gesprekken voeren, de juiste mensen betrekken.. dan hou je je wat bij betreft bijzonder goed staande. Dat daar misschien wat mental breakdowns ook bij zitten oid op een ander moment doet daar echt helemaal niks aan af, dat kan bijna niet anders met deze situatie. Ik hoop echt voor je dat die andere school fantastisch blijkt en M er terecht kan en je op die manier zo snel mogelijk van dit gezeik af bent.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat een ontzettend onnodige en ongevoelige opmerking..
En met dat erbij vind ik nóg meer dat je het knap doet. Je voelt het zelf misschien niet zo, maar met al deze omstandigheden en dan nog steeds voor je kind opkomen, gesprekken voeren, de juiste mensen betrekken.. dan hou je je wat bij betreft bijzonder goed staande. Dat daar misschien wat mental breakdowns ook bij zitten oid op een ander moment doet daar echt helemaal niks aan af, dat kan bijna niet anders met deze situatie. Ik hoop echt voor je dat die andere school fantastisch blijkt en M er terecht kan en je op die manier zo snel mogelijk van dit gezeik af bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet er nog steeds aan wennen dat het op de school van de oudste nu gewoon goed loopt.
Heel fijn, maar blijkbaar heb ik toch wel een tik gehad van het gedoe met de vorige school. Enige wat de vorige school beter deed dan de huidige, is de snelheid waarmee gereageerd werd op de mail.
Fake it till you make it...
quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:39 schreef Nijna het volgende:
Zwaar @:Cygneje doet het goed!
Ja, is echt naar. Ik ben echt heel erg blij met die van mij. En ook al is de indicatie op mij, het geeft mij rust, dus dat werkt ook door op de kinderen. Momenteel kijkt ze wat breder om te zorgen dat iedereen mentaal lekker blijft gaan. Ze sluit heel goed aan op mijn hulpvraag maar komt nooit aan mijn autonomie, mijn kinderen zijn dol op haar. Echt dat idee van vangnet en klankbord. Wil dat echt niet kwijt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet er nog steeds aan wennen dat het op de school van de oudste nu gewoon goed loopt.
Heel fijn, maar blijkbaar heb ik toch wel een tik gehad van het gedoe met de vorige school. Enige wat de vorige school beter deed dan de huidige, is de snelheid waarmee gereageerd werd op de mail.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:03 schreef Cygne het volgende:
[..]
Wat lief!![]()
Ik houd me ook niet zo best staande hoor, heb de energie niet eens meer me boos te maken. Want het is een grote clusterfuck.
Wauw.. wat een ontzettende onsympathieke botte opmerking... Ik lees hier zijdelings mee maar het lijkt of ze alle lompen horken met tunnelvisie op jullie bord hebben gegooid...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent met recht een mamaleeuw! Ik hoop dat de rust weerkeert voor de geboorte van jullie meisje zodat jullie gewoon eens echt kunnen genieten!S. 2014
J. 2016
Wat lief.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wauw.. wat een ontzettende onsympathieke botte opmerking... Ik lees hier zijdelings mee maar het lijkt of ze alle lompen horken met tunnelvisie op jullie bord hebben gegooid...
Je bent met recht een mamaleeuw! Ik hoop dat de rust weerkeert voor de geboorte van jullie meisje zodat jullie gewoon eens echt kunnen genieten!
Oh wat fijn! Voor de jongens hebben we geen begeleiding. Maar is eventueel in de toekomst wel mogelijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:16 schreef Troel het volgende:
Het lijkt wel alsof het kreng wat ik eerst had nu jouw kant op gestuurd is. Overigens mag je mijn nieuwe regisseur niet hebben, want die is fijn!
Die is zelfs zo fijn dat ik dit jaar heb gedurfd mijn eigen uren omlaag te zetten (het scheelt ook dat de jongens gewoon een eigen begeleider hebben). Al het schoolgebeuren en dergelijke wordt dus op de jongens weggeschreven door de gemeente (en terecht!)
Andere consulent vragen. Dit is idioot.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:36 schreef Cygne het volgende:
[..]
Oh wat fijn! Voor de jongens hebben we geen begeleiding. Maar is eventueel in de toekomst wel mogelijk.
Ik had 1.5, toen verlenging voor 7 maanden maar dan een half uur eraf want mijn plan was niet goed. Maar dat had ze niet gezegd, dus ophoging gevraagd en dat uitgebreid onderbouwd. Dat kreeg ik wel maar dan voor 3 maanden. Want die onhandige keuzes die ik maakte hoefde de belastingbetaler niet voor op te draaien. Had ook niet zwanger kunnen raken bijvoorbeeld of stoppen met werk en vrijwilligerswerk. En trouwens waar was de vader eigenlijk? Ook zijn verantwoordelijkheid. Het was ook strikt verboden om begeleider mee te nemen naar een gesprek. Ik moest gewoon alle gesprekken opnemen en dan moest ik maar tips krijgen over gesprekstechnieken. Prima als dat het punt is, maar dat is niet zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |