abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:54:05 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214842966
Algemeen topic over de wolf in Nederland.

Laatste berichten/gebeurtenissen:

quote:
Utrecht roept op niet met kind naar bos te gaan en wil wolf afschieten

De provincie Utrecht en de gemeenten Leusden, Zeist, Woudenberg en Utrechtse Heuvelrug adviseren mensen dringend om niet naar de bossen van de Utrechtse Heuvelrug te komen met kleine kinderen. Ze roepen inwoners en bezoekers op zeer voorzichtig te zijn vanwege een wolf die in het gebied rondloopt.
https://nos.nl/artikel/25(...)-wil-wolf-afschieten

quote:
Ruim drie keer zoveel wolvenaanvallen op dieren vastgesteld

Het aantal aanvallen van wolven op schapen en andere dieren is flink toegenomen. In de eerste drie maanden van dit jaar zijn er 267 aanvallen vastgesteld, waar dat er precies een jaar eerder 77 waren. Dat is ruim drie keer zoveel.
https://nos.nl/artikel/25(...)p-dieren-vastgesteld

quote:
DNA-onderzoek bevestigt: wolf betrokken bij incident met kind

De provincie Utrecht bevestigt dat een kind in Leusden eerder deze maand in aanraking is gekomen met een wolf. Op een kledingstuk dat het kind die dag droeg is het DNA van een wolf aangetroffen.
https://nos.nl/artikel/25(...)ij-incident-met-kind

quote:
Hoe gevaarlijk is de wolf? En wat als je er een tegenkomt?

Als hij tevoorschijn komt, houdt de wolf de gemoederen flink bezig. Maar hoe snel kom je het dier eigenlijk tegen? En bovenal, wat moet je doen als je oog in oog staat met de wolf? Vijf vragen over het roofdier en zijn gedrag in Nederland.
https://nos.nl/artikel/25(...)-je-er-een-tegenkomt

Originele OP:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los

Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp

quote:
Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp
Redactie 27-01-2023 02:13 print
Minister Piet Adema hield donderdag in debat met de Kamercommissie Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) vast aan een 'uitsterfbeleid' voor de bij kinderboerderijen populaire herten.

Er zijn nu zo'n 250 hertenkamp in ons land en Adema heeft begrip voor de 'Bambi-adoratie' van mensen.
Maar hij is van mening dat dam- en edelherten vrij in velden en bossen moeten kunnen leven, in plaats van een afgeschermde ruimte achter een hek.

Daarom mag er vanaf 1 januari 2024 niet meer worden gefokt met de herten van hertenkampen en kinderboerderijen.
De al aanwezige herten mogen blijven tot ze doodgaan, maar er mogen geen nieuwe kalfjes meer bij komen. Op deze manier zullen de hertenkampen langzaam verdwijnen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:53:37 #2
2962 Jordy-B
pi_214843482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:25 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Nee, want dit klopt natuurlijk niet :')
[..]

Ik leg je uitgebreid uit waarom het nemen van maatregelen vaak financieel lastig haalbaar is en jij kopt hem in met dat er vaak geen maatregelen genomen zijn.

Snap je het nou echt niet? Misschien moet je maar weer gaan doorjammeren over honden ofzo, prutser :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:30:10 #3
375570 crew  Cyan9
pi_214843904
Deze TT laat wel mooi zien dat het Roodkapje syndroom een ding is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:35:19 #4
464230 saparmurat_niyazov
Türkmenbashi
pi_214844003
Hoog Hart van Nederland-gehalte deze TT
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 06:07:49 #5
507279 Bassie48
pi_214847477
Er zijn users die willen dat er ook lynxen en beren in de bossen gaan rondlopen.
Dit land is totaal achterlijk geworden.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:18:02 #6
464230 saparmurat_niyazov
Türkmenbashi
pi_214847900
Foei Bram!

https://www.gooieneemland(...)i-dood/18886678.html

quote:
‘Probleemwolf’ Bram beet ook Schotse hooglander op Gooise hei dood

HilversumDe wolf die voor problemen zorgt op de Utrechtse Heuvelrug heeft vorig jaar ook een Schotse hooglander op de Gooise hei gedood.

‘Probleemwolf’ Bram liep in juli een jong kind omver en in augustus beet hij een lopslopende hond. Dezelfde wolf wist vorig jaar september ook een Schotse hooglander op de Bussummerheide te doden. De verwondingen waaraan het rund was overleden waren opmerkelijk: de staart was er compleet afgerukt. Het Algemeen Dagblad meldt nu dat het om een en dezelfde wolf gaat. Wolf Bram is geboren op de Noord-Veluwe. Zijn moeder was in 2018 de eerste wolf die zich vrij vestigde in Nederland.

Volgens wolvenexpert Glenn Lelieveld kreeg de wolf de naam Bram per ongeluk. ‘Omdat deze wolf dicht bij mensen komt, zijn er veel filmpjes. Op eentje zie je de wolf terwijl een man zijn hond roept en die heet Bram. Zo werd het eerst de wolf van Bram en later Bram.’

Bram gaat nog zonder partner door het leven. Dat zou een reden kunnen zijn voor zijn gedrag. .Misschien is hij eenzaam en zoekt hij daarom contact met andere honden. Feit is dat het hem ontbreekt aan een gezonde dosis angst voor mensen. Hopelijk lukt het hem dat weer bij te brengen’, zegt Lelieveld in het AD.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:32:58 #7
507279 Bassie48
pi_214848010
quote:
81s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:30 schreef Cyan9 het volgende:
Deze TT laat wel mooi zien dat het Roodkapje syndroom een ding is.
Mwah, er is geen sprake van een jong onschuldig meisje dat wordt gemanipuleerd door een wolfje. Het gaat om een verschrikkelijk, meedogenloos roofdier dat moordend en verslindend zijn weg baant door de bossen van Utrecht en Gelderland.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:00:36 #8
167737 KlapMongeaul
pi_214848241
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Ik leg je uitgebreid uit waarom het nemen van maatregelen vaak financieel lastig haalbaar is en jij kopt hem in met dat er vaak geen maatregelen genomen zijn.

Snap je het nou echt niet? Misschien moet je maar weer gaan doorjammeren over honden ofzo, prutser :{w
Ga jij het maar opnemen voor nalatige boeren. Ze krijgen gewoon subsidie. Maar zolang een dood schaap vergoed blijft doen ze niks.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:01:27 #9
167737 KlapMongeaul
pi_214848249
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:32 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Mwah, er is geen sprake van een jong onschuldig meisje dat wordt gemanipuleerd door een wolfje. Het gaat om een verschrikkelijk, meedogenloos roofdier dat moordend en verslindend zijn weg baant door de bossen van Utrecht en Gelderland.
:') :')

zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:02:46 #10
323876 michaelmoore
pi_214848262
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 06:07 schreef Bassie48 het volgende:
Er zijn users die willen dat er ook lynxen en beren in de bossen gaan rondlopen.
Dit land is totaal achterlijk geworden.
Koeien die op afstand van 20 km van de natuur hun stront deponeren dat is FOUT, wolven konikpaarden en andere noodzakelijk wild die mag schijten IN de natuur, want dat hoort zo

De mens mag niet meer kamperen want er zijn wilde dieren bij ons campingparkjes , dat moet van Brussel

Papa. , Ja ?? Lopen er nu wolven op onze Camping? Nou, men zegt alleen savonds he , maar jij kijkt toch goed uit altijd??

Komen ze ook in de kantine ?? En bij het ponykamp, zijn ze daar ook, die wolven ?

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 31-08-2024 10:11:36 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:04:37 #11
167737 KlapMongeaul
pi_214848280
quote:
Maar goed dat hij die Schotse hooglanders uitschakelt want die zijn gevaarlijker dan de wolf!

https://112hilversum.nl/man-aangevallen-door-een-koe-laren
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:33:30 #12
507279 Bassie48
pi_214848512
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Koeien die op afstand van 20 km van de natuur hun stront deponeren dat is FOUT, wolven konikpaarden en andere noodzakelijk wild die mag schijten IN de natuur, want dat hoort zo

De mens mag niet meer kamperen want er zijn wilde dieren bij ons campingparkjes , dat moet van Brussel

Papa. , Ja ?? Lopen er nu wolven op onze Camping? Nou, men zegt alleen savonds he , maar jij kijkt toch goed uit altijd??

Komen ze ook in de kantine ?? En bij het ponykamp, zijn ze daar ook, die wolven ?
Dierenliefhebbers zijn onmenselijke figuren. Ze willen liever dat kleine kindertjes doodsangsten uitstaan dan dat er rationele oplossingen komen voor de aanwezigheid van de wolf in het wild, namelijk doodschieten.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:38:38 #13
323876 michaelmoore
pi_214848548
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:33 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dierenliefhebbers zijn onmenselijke figuren. Ze willen liever dat kleine kindertjes doodsangsten uitstaan dan dat er rationele oplossingen komen voor de aanwezigheid van de wolf in het wild, namelijk doodschieten.
wolven fanaten zijn onmensen zonder kinderen, die dromen van grote beren en olifanten en krokodillen, die ze ook in hun Games zien

Eeen ponykamp of fietstocht met kinderen daaar hebben ze niets mee in hun eenzaamheid op hun zolderkamertjes
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:04:57 #14
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214848805
Doe echt eens normaal joh :')

Ik hoor nooit wat over de angst voor wilde zwijnen, want die zijn imho nog gevaarlijker. Ook daar hebben we mee om leren gaan.

En ja genoeg verhalen van honden op de Veluwe die het bos of niet meer uitkwamen of met een paar poten minder.

Maar ik snap dat het moeilijk is om als mens in Nederland te ervaren dat er een dier rondloopt die boven je aan de voedselketen staat.

Iedereen kan nog steeds in normale omstandigheden het bos in en een cursusje hoe ga ik om met wild/dieren dat ik tegenkom in de natuur zou voor de gemiddelde Nederlander geen slecht idee zijn.

En als je zo bang bent voor gewonde kinderen stel ik voor auto's, speeltuinen, scholen en alle overige zaken waar een kind zich potentieel kan verwonden af te schaffen. Of gewoon kinderen thuis op te sluiten in een plastic bubbel.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:18:49 #15
507279 Bassie48
pi_214848958
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:01 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
:') :')

[ afbeelding ]
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:36:17 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_214849050
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:18 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Straks weer even een kebabje halen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:39:09 #17
167737 KlapMongeaul
pi_214849080
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:18 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
raar dat ik je niet hoor over die tientallen kinderen per jaar die plastisch chirurgie nodig hebben omdat ze zwaar zijn verminkt door een hond.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:39:14 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_214849081
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:32 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ok Wilhelm Grimm
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:40:09 #19
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214849087
Klagen over schapen die worden aangevallen, maar eigenlijk zeg je tegen de wolf: kom binnen, het lopend buffet staat voor je klaar. Schep lekker op waar je zin in hebt, het hoeft niet opgegeten worden.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:41:22 #20
323876 michaelmoore
pi_214849097
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:39 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
raar dat ik je niet hoor over die tientallen kinderen per jaar die plastisch chirurgie nodig hebben omdat ze zwaar zijn verminkt door een hond.
wat dacht je van al die kinderen die uit ramen vallen dan of een ongeluk met een fatbike krijgen, verdrinken in zwembaden
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:43:24 #21
167737 KlapMongeaul
pi_214849113
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat dacht je van al die kinderen die uit ramen vallen dan of een ongeluk met een fatbike krijgen, verdrinken in zwembaden
Nou, mooi stoppen dan met je gejank over een wolf dus ^O^
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:46:43 #22
323876 michaelmoore
pi_214849141
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:43 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Nou, mooi stoppen dan met je gejank over een wolf dus ^O^
nee diewolf moet weg, veel hamburgers voeren dan krijgen we ze wel tam en kunne kinderen leren dat wolven lief zijn
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:52:02 #23
167737 KlapMongeaul
pi_214849182
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee diewolf moet weg, veel hamburgers voeren dan krijgen we ze wel tam en kunne kinderen leren dat wolven lief zijn
Blijf vooral lekker overdrijven :Z
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:52:46 #24
2962 Jordy-B
pi_214849192
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:00 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ga jij het maar opnemen voor nalatige boeren. Ze krijgen gewoon subsidie. Maar zolang een dood schaap vergoed blijft doen ze niks.
In Duitsland, waar een vergoeding voor aangevallen dieren afhankelijk is van de getroffen maatregelen, wordt arbeid wel vergoed.

Hier geldt de subsidie enkel voor het materiaal, niet voor de arbeid. De arbeid is op afstand de grootste kostenpost. Daar komt bij dat ook de subsidie voor het materiaal lang niet altijd toereikend is. Je moet ophouden om het af te doen als nalatigheid of zelfs luiheid, want dan snap je het probleem gewoon niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:54:15 #25
167737 KlapMongeaul
pi_214849203
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
In Duitsland, waar een vergoeding voor aangevallen dieren afhankelijk is van de getroffen maatregelen, wordt arbeid wel vergoed.

Hier geldt de subsidie enkel voor het materiaal, niet voor de arbeid. De arbeid is op afstand de grootste kostenpost. Daar komt bij dat ook de subsidie voor het materiaal lang niet altijd toereikend is. Je moet ophouden om het af te doen als nalatigheid of zelfs luiheid, want dan snap je het probleem gewoon niet.
Hobby’s kosten nou eenmaal geld hè. En ze moeten niet janken wat ze krijgen hun dode schaap gewoon vergoed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')