Kan je godverdomme lezen of hoe zit dat.quote:
Geen idee misschien kan jij je dat vertellenquote:Op zondag 1 september 2024 10:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kan je godverdomme lezen of hoe zit dat.
Jij kan niet lezen.quote:Op zondag 1 september 2024 10:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee misschien kan jij je dat vertellen
Je bent gewoon aan het goedpraten. Dat ‘in elkaar trappen’ is ook niet letterlijk, maar geeft duidelijk aan hoe schijtziek de meeste mensen worden van dit groepje idioten.quote:Op zondag 1 september 2024 10:17 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nee hè, ik zeg dat het allemaal wat overtrokken is om iemand in elkaar te trappen omdat je vijf minuten om moet rijden. Iemand reageert daarop met, ja maar als ik per ongeluk hun demonstratie binnen rijd moet ik heel lang wachten. En dan zeg ik: hoe rijd je in godsnaam per ongeluk die demonstratie binnen, dat wordt allemaal aangekondigd…
Ik vind burgerlijke ongehoorzaamheid in dit geval ook prima trouwens, ze doen niemand kwaad en protesteren wat mij betreft voor een goed doel. Ik voel ook wel die wanhoop over de toekomst van de wereld, dus ik kan het ook goed begrijpen. Maar dat staat hier los van. Als iemand de boeren wel even zelf in elkaar zou trappen omdat ie nu een uur later op z’n werk was vanwege hun protesten, zou ik dat even verwerpelijk vinden.
Het klopt alleen niet. Het geweldsmonopolie blijft onaangetast bij de staat, dat daaraan ook met andere middelen invulling kan geven.quote:
Het lastigvallen van andere mensen heeft niets te maken met burgerlijke ongehoorzaamheid. Dit moet dus bestraft worden. En dat jij je ook quasi wanhopig voelt over de wereld, toont vooral aan dat je iets te veel media uit een bepaalde hoek tot je neemt.quote:Op zondag 1 september 2024 10:17 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nee hè, ik zeg dat het allemaal wat overtrokken is om iemand in elkaar te trappen omdat je vijf minuten om moet rijden. Iemand reageert daarop met, ja maar als ik per ongeluk hun demonstratie binnen rijd moet ik heel lang wachten. En dan zeg ik: hoe rijd je in godsnaam per ongeluk die demonstratie binnen, dat wordt allemaal aangekondigd…
Ik vind burgerlijke ongehoorzaamheid in dit geval ook prima trouwens, ze doen niemand kwaad en protesteren wat mij betreft voor een goed doel. Ik voel ook wel die wanhoop over de toekomst van de wereld, dus ik kan het ook goed begrijpen. Maar dat staat hier los van. Als iemand de boeren wel even zelf in elkaar zou trappen omdat ie nu een uur later op z’n werk was vanwege hun protesten, zou ik dat even verwerpelijk vinden.
Je neemt anderen wel de maat, maar zelf reageer je ook niet op een vraag die je niet uitkomt.quote:Op zondag 1 september 2024 10:07 schreef Sweet_Jane het volgende:
Waarschijnlijk bedoelen ze retorische hoogstandjes als:(met maar liefst twee upvotes)
Of XR is linksch en marxistisch1!!1!
Echt goeie inhoudelijke reacties op mijn reactie dat iemand in elkaar trappen omdat ie op de snelweg zit om de wereld voor iedereen ten goede te veranderen echt ziek is. Of je het er nou mee eens bent of niet, ze doen dit wel vanuit de overtuiging de wereld voor iedereen een betere plek te maken. Ze zitten daar niet voor hun eigen particuliere belangen.
En nee, ik zit er zelf niet tussen.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:59 schreef Accordtje het volgende:
Wat houdt XR tegen om een politieke partij op te richten, zodat men bij genoeg zetels de mogelijkheid heeft om politieke veranderingen te kunnen bewerkstelligen?
XR is gewoon een beetje schoppen, zuigen en roeptoeteren maar een echte oplossing hebben ze zelf ook niet.quote:Op zondag 1 september 2024 11:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je neemt anderen wel de maat, maar zelf reageer je ook niet op een vraag die je niet uitkomt.
Dus nogmaals dan: waarom kiest XR niet voor onderstaande weg als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk en verandering willen?
[..]
Ik neem anderen niet de maat, ik reageer op het verwijt dat ik de talloze inhoudelijke reacties zou negeren. Jouw reactie had ik even over het hoofd gezien.quote:Op zondag 1 september 2024 11:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je neemt anderen wel de maat, maar zelf reageer je ook niet op een vraag die je niet uitkomt.
Dus nogmaals dan: waarom kiest XR niet voor onderstaande weg als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk en verandering willen?
[..]
Neuh bedankt voor je betrokkenheid en advies, maar dat is niet nodig. Het is gewoon realistisch dat het onleefbaar worden van bepaalde gebieden en een verandering in de mogelijkheden van landbouw plegen vrij ontwrichtend gaat zijn. Ik doe wat ik kan om dat af te wenden en accepteer wat ik zelf niet kan veranderen. Het komt zoals het komt, maar jammer is het allemaal wel.quote:Op zondag 1 september 2024 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lastigvallen van andere mensen heeft niets te maken met burgerlijke ongehoorzaamheid. Dit moet dus bestraft worden. En dat jij je ook quasi wanhopig voelt over de wereld, toont vooral aan dat je iets te veel media uit een bepaalde hoek tot je neemt.
Wellicht kan het goed zijn hier eens met iemand over te gaan praten. Er zijn tegenwoordig zelfs hulpverleners die specifiek op mensen zijn gericht die te veel van dit klimaatalarmisme tot zich nemen. Zie bijvoorbeeld:
Last van klimaatstress of eco-angst? De klimaatpsycholoog kan helpen
Hoe psychologie helpt tegen wanhoop over het klimaat. ‘Het is belangrijk om je ergens druk om te maken
1. Fysiek geweld keur ik nergens goed.quote:Op zondag 1 september 2024 10:07 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoelen ze retorische hoogstandjes als:(met maar liefst twee upvotes)
Of XR is linksch en marxistisch1!!1!
Echt goeie inhoudelijke reacties op mijn reactie dat iemand in elkaar trappen omdat ie op de snelweg zit om de wereld voor iedereen ten goede te veranderen echt ziek is. Of je het er nou mee eens bent of niet, ze doen dit wel vanuit de overtuiging de wereld voor iedereen een betere plek te maken. Ze zitten daar niet voor hun eigen particuliere belangen.
En nee, ik zit er zelf niet tussen.
Die geweldsfantasieen klinken vrij serieus anders. Niet dat mensen het morgen gaan uitvoeren, maar dat ze het wel prima vinden als het morgen uitgevoerd wordt. Zie ook de reactie na jou.quote:Op zondag 1 september 2024 10:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent gewoon aan het goedpraten. Dat ‘in elkaar trappen’ is ook niet letterlijk, maar geeft duidelijk aan hoe schijtziek de meeste mensen worden van dit groepje idioten.
Het is simpelweg verschrikkelijk irritant en als mensen door dorpen heen moeten rijden gaat het al snel om 30 minuten vertraging, het is ook kut voor de mensen die daar wonen, het leidt in beginsel tot meer ongevallen, waarbij gewonden en doden kunnen vallen en het levert ook nog eens extra milieuschade op.
En waarom? Omdat er een klein groepje narcisten is die het belangrijk vinden voor hun egootje om ‘aan de goede kant van de geschiedenis te staan’, niet wetende dat ze misbruikt worden door een organisatie die geen reet om klimaatverandering geeft, maar klimaatverandering als een kans ziet om hun marxistische agenda door te drukken.
Als jij geen wanhoop meer wil voelen over de toekomst van de wereld moet je gewoon het IPCC rapport integraal lezen. Dan zul je zien dat het weliswaar een serieus probleem is, maar ook een probleem waarmee we heel goed kunnen dealen, nu en in de toekomst.
Het is wel waar je op reageert. Ik reageer op geweldsfantasieën en plotseling mag ik de hele ideologische achtergrond van XR gaan verdedigen? Hier pas ik even voor.quote:Op zondag 1 september 2024 11:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Fysiek geweld keur ik nergens goed.
2. Heb je de visie en missie van XR zelf gelezen? Zo niet, doe dat. Zo ja, vertel mij wat er niet neo-marxistisch is aan.
XR gaat de wereld geen betere plek maken; dat blijkt al uit hun eigen racistische en seksistische opvattingen.
Burgerlijke ongehoorzaamheid past alleen indien er geen redelijk functionerende democratische weg is om te bereiken wat je wil.quote:Op zondag 1 september 2024 11:45 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Ik neem anderen niet de maat, ik reageer op het verwijt dat ik de talloze inhoudelijke reacties zou negeren. Jouw reactie had ik even over het hoofd gezien.
Het antwoord is natuurlijk dat protesteren en zelfs burgerlijke ongehoorzaamheid tot op zekere hoogte net zo goed horen bij democratie en een van de gereedschappen zijn van burgers om verandering te bewerkstelligen. Je zegt toch ook niet tegen politieagenten die staken voor vroegpensioen dat ze maar een politieke partij moeten oprichten? Voor het oprichten van een politieke partij heb je andere dingen nodig dan om te protesteren, bij een protest laat je zien dat je als een grote groep burgers ergens achterstaat. Het zijn simpelweg twee verschillende routes.
Het zou in dit geval ook een one issue partij worden, dat lijkt me ook onwenselijk.
Via de politieke weg invloed uitoefenen is echter niet onbelangrijk. Daarom zitten er ook al een aantal groene partijen in de tweede kamer, voegt een extra one issue partij die alleen bestaat om fossiele subsidies stop te zetten dan nog wat extra’s toe?
Verschillende manieren om je doel te bereiken kunnen en moeten naast elkaar bestaan lijkt me.
Nee: ik reageer op je reactie m.b.t. dat verwerpingen uit niets zouden bestaan dan roepen dat XR 'marxistisch is'. Vandaar mijn respons: lees je hun eigen missie en visie, kom je tot geen andere conclusie.quote:Op zondag 1 september 2024 12:07 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Het is wel waar je op reageert. Ik reageer op geweldsfantasieën en plotseling mag ik de hele ideologische achtergrond van XR gaan verdedigen? Hier pas ik even voor.
Bovendien is die eis0-onzin nieuw en totaal niet waarvoor het merendeel van de mensen zich heeft aangesloten.
Nee, zo ontwrichtend gaat dat niet zijn, want de mens kan zich prima aanpassen.quote:Op zondag 1 september 2024 11:49 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Neuh bedankt voor je betrokkenheid en advies, maar dat is niet nodig. Het is gewoon realistisch dat het onleefbaar worden van bepaalde gebieden en een verandering in de mogelijkheden van landbouw plegen vrij ontwrichtend gaat zijn. Ik doe wat ik kan om dat af te wenden en accepteer wat ik zelf niet kan veranderen. Het komt zoals het komt, maar jammer is het allemaal wel.
Maar dat XR marxistisch is, is toch geen inhoudelijke reactie op “xr willen aftuigen vanwege een stukje omrijden is belachelijk” daar gaat het om. Ik weet niet wat ik daar tegenin zou moeten brengen.quote:Op zondag 1 september 2024 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee: ik reageer op je reactie m.b.t. dat verwerpingen uit niets zouden bestaan dan roepen dat XR 'marxistisch is'. Vandaar mijn respons: lees je hun eigen missie en visie, kom je tot geen andere conclusie.
Hier op fok vinden we de migratie door oorlogen en om economische redenen nu al ontwrichtend en een crisis. Moet jij eens opletten wat er gaat gebeuren als er in hele landen geen voedselgewassen meer kunnen groeien of sommige landen ophouden te bestaan.quote:Op zondag 1 september 2024 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, zo ontwrichtend gaat dat niet zijn, want de mens kan zich prima aanpassen.
Nee, het gaat om dat ze 'een goed doel' voor zouden staan.quote:Op zondag 1 september 2024 12:21 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Maar dat XR marxistisch is, is toch geen inhoudelijke reactie op “xr willen aftuigen vanwege een stukje omrijden is belachelijk” daar gaat het om. Ik weet niet wat ik daar tegenin zou moeten brengen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |