abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 september 2024 @ 10:42:57 #126
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214856062
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2024 09:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Huh welke zijn dat dan
Kan je godverdomme lezen of hoe zit dat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 1 september 2024 @ 10:47:30 #127
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214856106
quote:
16s.gif Op zondag 1 september 2024 10:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Kan je godverdomme lezen of hoe zit dat.
Geen idee misschien kan jij je dat vertellen
Huilen dan.
  zondag 1 september 2024 @ 10:48:06 #128
459912 FlippingCoin
pi_214856110
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2024 10:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Geen idee misschien kan jij je dat vertellen
Jij kan niet lezen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 1 september 2024 @ 10:51:46 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214856144
quote:
16s.gif Op zondag 1 september 2024 10:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jij kan niet lezen.
;(
Huilen dan.
pi_214856163
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 10:17 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Zeg ik dat? Nee hè, ik zeg dat het allemaal wat overtrokken is om iemand in elkaar te trappen omdat je vijf minuten om moet rijden. Iemand reageert daarop met, ja maar als ik per ongeluk hun demonstratie binnen rijd moet ik heel lang wachten. En dan zeg ik: hoe rijd je in godsnaam per ongeluk die demonstratie binnen, dat wordt allemaal aangekondigd…

Ik vind burgerlijke ongehoorzaamheid in dit geval ook prima trouwens, ze doen niemand kwaad en protesteren wat mij betreft voor een goed doel. Ik voel ook wel die wanhoop over de toekomst van de wereld, dus ik kan het ook goed begrijpen. Maar dat staat hier los van. Als iemand de boeren wel even zelf in elkaar zou trappen omdat ie nu een uur later op z’n werk was vanwege hun protesten, zou ik dat even verwerpelijk vinden.
Je bent gewoon aan het goedpraten. Dat ‘in elkaar trappen’ is ook niet letterlijk, maar geeft duidelijk aan hoe schijtziek de meeste mensen worden van dit groepje idioten.

Het is simpelweg verschrikkelijk irritant en als mensen door dorpen heen moeten rijden gaat het al snel om 30 minuten vertraging, het is ook kut voor de mensen die daar wonen, het leidt in beginsel tot meer ongevallen, waarbij gewonden en doden kunnen vallen en het levert ook nog eens extra milieuschade op.

En waarom? Omdat er een klein groepje narcisten is die het belangrijk vinden voor hun egootje om ‘aan de goede kant van de geschiedenis te staan’, niet wetende dat ze misbruikt worden door een organisatie die geen reet om klimaatverandering geeft, maar klimaatverandering als een kans ziet om hun marxistische agenda door te drukken.

Als jij geen wanhoop meer wil voelen over de toekomst van de wereld moet je gewoon het IPCC rapport integraal lezen. Dan zul je zien dat het weliswaar een serieus probleem is, maar ook een probleem waarmee we heel goed kunnen dealen, nu en in de toekomst.
  zondag 1 september 2024 @ 11:02:00 #131
459912 FlippingCoin
pi_214856254
Ik ben wel een voorstander van van fysiek geweld als middel in dit soort situaties waar de politie je in de steek laat. Bij een geweldsmonopolie komen ook verantwoordelijkheden, deze nemen ze niet, daarmee is het ook geen goed systeem meer.
  zondag 1 september 2024 @ 11:05:04 #132
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214856291
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is een heel goed punt.
Het klopt alleen niet. Het geweldsmonopolie blijft onaangetast bij de staat, dat daaraan ook met andere middelen invulling kan geven.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zondag 1 september 2024 @ 11:05:08 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214856293
quote:

[..]
Zeg ik dat? Nee hè, ik zeg dat het allemaal wat overtrokken is om iemand in elkaar te trappen omdat je vijf minuten om moet rijden. Iemand reageert daarop met, ja maar als ik per ongeluk hun demonstratie binnen rijd moet ik heel lang wachten. En dan zeg ik: hoe rijd je in godsnaam per ongeluk die demonstratie binnen, dat wordt allemaal aangekondigd…

Ik vind burgerlijke ongehoorzaamheid in dit geval ook prima trouwens, ze doen niemand kwaad en protesteren wat mij betreft voor een goed doel. Ik voel ook wel die wanhoop over de toekomst van de wereld, dus ik kan het ook goed begrijpen. Maar dat staat hier los van. Als iemand de boeren wel even zelf in elkaar zou trappen omdat ie nu een uur later op z’n werk was vanwege hun protesten, zou ik dat even verwerpelijk vinden.
Het lastigvallen van andere mensen heeft niets te maken met burgerlijke ongehoorzaamheid. Dit moet dus bestraft worden. En dat jij je ook quasi wanhopig voelt over de wereld, toont vooral aan dat je iets te veel media uit een bepaalde hoek tot je neemt.

Wellicht kan het goed zijn hier eens met iemand over te gaan praten. Er zijn tegenwoordig zelfs hulpverleners die specifiek op mensen zijn gericht die te veel van dit klimaatalarmisme tot zich nemen. Zie bijvoorbeeld:

Last van klimaatstress of eco-angst? De klimaatpsycholoog kan helpen
Hoe psychologie helpt tegen wanhoop over het klimaat. ‘Het is belangrijk om je ergens druk om te maken
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 1 september 2024 @ 11:14:29 #134
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214856434
quote:
ze doen niemand kwaad
Jawel.
pi_214856518
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 10:07 schreef Sweet_Jane het volgende:
Waarschijnlijk bedoelen ze retorische hoogstandjes als:

_O- (met maar liefst twee upvotes)

Of XR is linksch en marxistisch1!!1!

Echt goeie inhoudelijke reacties op mijn reactie dat iemand in elkaar trappen omdat ie op de snelweg zit om de wereld voor iedereen ten goede te veranderen echt ziek is. Of je het er nou mee eens bent of niet, ze doen dit wel vanuit de overtuiging de wereld voor iedereen een betere plek te maken. Ze zitten daar niet voor hun eigen particuliere belangen.

En nee, ik zit er zelf niet tussen.
Je neemt anderen wel de maat, maar zelf reageer je ook niet op een vraag die je niet uitkomt.

Dus nogmaals dan: waarom kiest XR niet voor onderstaande weg als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk en verandering willen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 12:59 schreef Accordtje het volgende:
Wat houdt XR tegen om een politieke partij op te richten, zodat men bij genoeg zetels de mogelijkheid heeft om politieke veranderingen te kunnen bewerkstelligen?
  zondag 1 september 2024 @ 11:25:24 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214856533
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:23 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Je neemt anderen wel de maat, maar zelf reageer je ook niet op een vraag die je niet uitkomt.

Dus nogmaals dan: waarom kiest XR niet voor onderstaande weg als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk en verandering willen?
[..]

XR is gewoon een beetje schoppen, zuigen en roeptoeteren maar een echte oplossing hebben ze zelf ook niet.
pi_214856747
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:23 schreef Accordtje het volgende:

[..]

[..]

Ik neem anderen niet de maat, ik reageer op het verwijt dat ik de talloze inhoudelijke reacties zou negeren. Jouw reactie had ik even over het hoofd gezien.

Het antwoord is natuurlijk dat protesteren en zelfs burgerlijke ongehoorzaamheid tot op zekere hoogte net zo goed horen bij democratie en een van de gereedschappen zijn van burgers om verandering te bewerkstelligen. Je zegt toch ook niet tegen politieagenten die staken voor vroegpensioen dat ze maar een politieke partij moeten oprichten? Voor het oprichten van een politieke partij heb je andere dingen nodig dan om te protesteren, bij een protest laat je zien dat je als een grote groep burgers ergens achterstaat. Het zijn simpelweg twee verschillende routes.

Het zou in dit geval ook een one issue partij worden, dat lijkt me ook onwenselijk.

Via de politieke weg invloed uitoefenen is echter niet onbelangrijk. Daarom zitten er ook al een aantal groene partijen in de tweede kamer, voegt een extra one issue partij die alleen bestaat om fossiele subsidies stop te zetten dan nog wat extra’s toe?

Verschillende manieren om je doel te bereiken kunnen en moeten naast elkaar bestaan lijkt me.
pi_214856813
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2024 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het lastigvallen van andere mensen heeft niets te maken met burgerlijke ongehoorzaamheid. Dit moet dus bestraft worden. En dat jij je ook quasi wanhopig voelt over de wereld, toont vooral aan dat je iets te veel media uit een bepaalde hoek tot je neemt.

Wellicht kan het goed zijn hier eens met iemand over te gaan praten. Er zijn tegenwoordig zelfs hulpverleners die specifiek op mensen zijn gericht die te veel van dit klimaatalarmisme tot zich nemen. Zie bijvoorbeeld:

Last van klimaatstress of eco-angst? De klimaatpsycholoog kan helpen
Hoe psychologie helpt tegen wanhoop over het klimaat. ‘Het is belangrijk om je ergens druk om te maken
Neuh bedankt voor je betrokkenheid en advies, maar dat is niet nodig. Het is gewoon realistisch dat het onleefbaar worden van bepaalde gebieden en een verandering in de mogelijkheden van landbouw plegen vrij ontwrichtend gaat zijn. Ik doe wat ik kan om dat af te wenden en accepteer wat ik zelf niet kan veranderen. Het komt zoals het komt, maar jammer is het allemaal wel.
  zondag 1 september 2024 @ 11:51:42 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214856840
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 10:07 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Waarschijnlijk bedoelen ze retorische hoogstandjes als:

_O- (met maar liefst twee upvotes)

Of XR is linksch en marxistisch1!!1!

Echt goeie inhoudelijke reacties op mijn reactie dat iemand in elkaar trappen omdat ie op de snelweg zit om de wereld voor iedereen ten goede te veranderen echt ziek is. Of je het er nou mee eens bent of niet, ze doen dit wel vanuit de overtuiging de wereld voor iedereen een betere plek te maken. Ze zitten daar niet voor hun eigen particuliere belangen.

En nee, ik zit er zelf niet tussen.
1. Fysiek geweld keur ik nergens goed.

2. Heb je de visie en missie van XR zelf gelezen? Zo niet, doe dat. Zo ja, vertel mij wat er niet neo-marxistisch is aan.

XR gaat de wereld geen betere plek maken; dat blijkt al uit hun eigen racistische en seksistische opvattingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 1 september 2024 @ 11:53:24 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214856860
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2024 09:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Huh welke zijn dat dan
Ook aan jou: de missie en visie van XR gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214856899
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 10:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je bent gewoon aan het goedpraten. Dat ‘in elkaar trappen’ is ook niet letterlijk, maar geeft duidelijk aan hoe schijtziek de meeste mensen worden van dit groepje idioten.

Het is simpelweg verschrikkelijk irritant en als mensen door dorpen heen moeten rijden gaat het al snel om 30 minuten vertraging, het is ook kut voor de mensen die daar wonen, het leidt in beginsel tot meer ongevallen, waarbij gewonden en doden kunnen vallen en het levert ook nog eens extra milieuschade op.

En waarom? Omdat er een klein groepje narcisten is die het belangrijk vinden voor hun egootje om ‘aan de goede kant van de geschiedenis te staan’, niet wetende dat ze misbruikt worden door een organisatie die geen reet om klimaatverandering geeft, maar klimaatverandering als een kans ziet om hun marxistische agenda door te drukken.

Als jij geen wanhoop meer wil voelen over de toekomst van de wereld moet je gewoon het IPCC rapport integraal lezen. Dan zul je zien dat het weliswaar een serieus probleem is, maar ook een probleem waarmee we heel goed kunnen dealen, nu en in de toekomst.
Die geweldsfantasieen klinken vrij serieus anders. Niet dat mensen het morgen gaan uitvoeren, maar dat ze het wel prima vinden als het morgen uitgevoerd wordt. Zie ook de reactie na jou.

Op de rest weet ik niet wat ik moet zeggen, wat ik niet al gezegd heb.

Dat IPCC rapport zal ik wellicht binnenkort eens lezen. Maar ik zie echt niet hoe dat mijn zorgen kan wegnemen. We zien nu al bosbranden en klimaatvluchtelingen. Het gaat niet alleen om wat, ik roep eens wat, de zeespiegelstijging voor ons gaat betekenen, maar ook de ontwrichting van instituties en systemen door wat er op andere plekken (gaat) gebeur(t)(en).
pi_214856902
Gewoon van de weg rijden die lui. Beroepswerklozen die mensen dwars zitten die gaan werken om hun uitkering te bekostigen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_214857013
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
1. Fysiek geweld keur ik nergens goed.

2. Heb je de visie en missie van XR zelf gelezen? Zo niet, doe dat. Zo ja, vertel mij wat er niet neo-marxistisch is aan.

XR gaat de wereld geen betere plek maken; dat blijkt al uit hun eigen racistische en seksistische opvattingen.
Het is wel waar je op reageert. Ik reageer op geweldsfantasieën en plotseling mag ik de hele ideologische achtergrond van XR gaan verdedigen? Hier pas ik even voor.

Bovendien is die eis0-onzin nieuw en totaal niet waarvoor het merendeel van de mensen zich heeft aangesloten.
pi_214857107
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:45 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Ik neem anderen niet de maat, ik reageer op het verwijt dat ik de talloze inhoudelijke reacties zou negeren. Jouw reactie had ik even over het hoofd gezien.

Het antwoord is natuurlijk dat protesteren en zelfs burgerlijke ongehoorzaamheid tot op zekere hoogte net zo goed horen bij democratie en een van de gereedschappen zijn van burgers om verandering te bewerkstelligen. Je zegt toch ook niet tegen politieagenten die staken voor vroegpensioen dat ze maar een politieke partij moeten oprichten? Voor het oprichten van een politieke partij heb je andere dingen nodig dan om te protesteren, bij een protest laat je zien dat je als een grote groep burgers ergens achterstaat. Het zijn simpelweg twee verschillende routes.

Het zou in dit geval ook een one issue partij worden, dat lijkt me ook onwenselijk.

Via de politieke weg invloed uitoefenen is echter niet onbelangrijk. Daarom zitten er ook al een aantal groene partijen in de tweede kamer, voegt een extra one issue partij die alleen bestaat om fossiele subsidies stop te zetten dan nog wat extra’s toe?

Verschillende manieren om je doel te bereiken kunnen en moeten naast elkaar bestaan lijkt me.
Burgerlijke ongehoorzaamheid past alleen indien er geen redelijk functionerende democratische weg is om te bereiken wat je wil.

Let wel: dat wil niet zeggen dat als je in de minderheid blijft met je mening dat het dan wel passend is. In een democratie dien je je dan te schikken, tenzij er sprake is van terreur van de meerderheid.

XR is aan alle kanten fout en er zou veel harder tegen opgetreden moeten worden. Het is een terreurorganisatie die het democratische proces probeert te verstoren.
  zondag 1 september 2024 @ 12:19:56 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214857118
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 12:07 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Het is wel waar je op reageert. Ik reageer op geweldsfantasieën en plotseling mag ik de hele ideologische achtergrond van XR gaan verdedigen? Hier pas ik even voor.

Bovendien is die eis0-onzin nieuw en totaal niet waarvoor het merendeel van de mensen zich heeft aangesloten.
Nee: ik reageer op je reactie m.b.t. dat verwerpingen uit niets zouden bestaan dan roepen dat XR 'marxistisch is'. Vandaar mijn respons: lees je hun eigen missie en visie, kom je tot geen andere conclusie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214857120
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:49 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Neuh bedankt voor je betrokkenheid en advies, maar dat is niet nodig. Het is gewoon realistisch dat het onleefbaar worden van bepaalde gebieden en een verandering in de mogelijkheden van landbouw plegen vrij ontwrichtend gaat zijn. Ik doe wat ik kan om dat af te wenden en accepteer wat ik zelf niet kan veranderen. Het komt zoals het komt, maar jammer is het allemaal wel.
Nee, zo ontwrichtend gaat dat niet zijn, want de mens kan zich prima aanpassen.
pi_214857132
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee: ik reageer op je reactie m.b.t. dat verwerpingen uit niets zouden bestaan dan roepen dat XR 'marxistisch is'. Vandaar mijn respons: lees je hun eigen missie en visie, kom je tot geen andere conclusie.
Maar dat XR marxistisch is, is toch geen inhoudelijke reactie op “xr willen aftuigen vanwege een stukje omrijden is belachelijk” daar gaat het om. Ik weet niet wat ik daar tegenin zou moeten brengen.
pi_214857146
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, zo ontwrichtend gaat dat niet zijn, want de mens kan zich prima aanpassen.
Hier op fok vinden we de migratie door oorlogen en om economische redenen nu al ontwrichtend en een crisis. Moet jij eens opletten wat er gaat gebeuren als er in hele landen geen voedselgewassen meer kunnen groeien of sommige landen ophouden te bestaan.
  zondag 1 september 2024 @ 12:24:01 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214857150
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 12:21 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Maar dat XR marxistisch is, is toch geen inhoudelijke reactie op “xr willen aftuigen vanwege een stukje omrijden is belachelijk” daar gaat het om. Ik weet niet wat ik daar tegenin zou moeten brengen.
Nee, het gaat om dat ze 'een goed doel' voor zouden staan.

Dat doen ze niet. En klimaat is dan ook niet het enige waarover XR zich opwindt. Het wil niets liever dan de 'kanteling' van de hele Westerse samenleving (zie hun missie). Aangezien ze zelf niet vies zijn van racistische en seksistische drek (zie missie: de schuld voor de ellende ligt bij 'witte rijke mannen') vraag ik me af waarom ik deze club moet zien als nobel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 1 september 2024 @ 12:25:31 #150
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_214857160
Waarom kan XR zich niet focussen op groene alternatieven?
Geld inzamelen voor onderzoeken, aandacht vragen voor groene ontwikkelingen, het steunen van onderzoeken als waterstof vliegtuig motoren.
Daar kunnen ze meer mee doen dan op een snelweg ziten of eeuwen oude kunst vernielen en heeft ook nog eens veel nut.

Maar dat zal wel niet 'rebels' genoeg zijn, het zijn gewoon een stelletje aandachtshoeren die elkaar lekker op de rug klopt over hoe goed ze wel niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')