Uit welk boek komt dit?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 07:09 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Hey allemaal,
Ik (M44) lees al een tijdje mee op dit forum, maar dit is mijn eerste keer dat ik iets post. Ik zit namelijk met een situatie waar ik zelf niet meer uitkom en ik hoop op wat goede adviezen.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik leef al een tijdje een dubbelleven. Dat wil zeggen, ik heb twee gezinnen die niks van elkaar weten. En voordat je denkt dat ik compleet gestoord ben: ik weet zelf ook wel dat dit niet normaal is en dat ik vroeg of laat gewoon moet gaan opbiechten hoe het zit.
Het klinkt natuurlijk als iets wat je normaal op tv ziet of waar je in boeken over leest, en ik had ook nooit gedacht dat dit mijn leven zou worden. Ik ben er eigenlijk een beetje ingerold en voordat ik het wist, had ik twee gezinnen.
Ik zal uitleggen hoe het begon. Ik had al een vrouw, laten we haar Marieke noemen. Met Marieke heb ik drie kinderen in de leeftijden 6 t/m 12. Door allerlei omstandigheden - drukte, stress, wat dan ook - begon ik te twijfelen aan alles. En toen ontmoette ik iemand anders. Ik noem haar Anne. Het was totaal niet mijn bedoeling om het zover te laten komen, maar Anne was een stuk jonger, heel aantrekkelijk en spannend, en we kregen iets met elkaar. Eerst was het gewoon een beetje flirten, daarna wat afspreken, en voor ik het wist zat ik vast in een tweede relatie. Ik heb Anne alleen nooit verteld dat ik al een gezin had.
Die tweede relatie werd serieuzer en serieuzer. Zij wilde meer en ik ging daar gewoon in mee. Marieke en Anne zijn tegenpolen. Marieke is heel huiselijk en warm, maar de seks is niet zo frequent en is dat ook nooit geweest in ons huwelijk. Ik houd wel heel veel van haar en ik voel me goed als ik bij haar ben. Anne is heel energiek, uitgaand en nog net geen nymfomaan, maar ze heeft wel een enorme seksdrive en probeert ook graag nieuwe dingen uit, iets wat ik bij Marieke altijd gemist heb.
Op een gegeven moment raakte Anne zwanger en ze bleek het kind koste wat kost te willen houden. En sindsdien heb ik twee gezinnen die ik allebei als mijn verantwoordelijkheid zie. Inmiddels is het tweede kind van Anne en mij net geboren. Ons oudste kind is nu 3.
Het is echt een soort circus om dit allemaal draaiende te houden. Ik wissel af tussen de twee huizen en heb een schema in mijn hoofd waar ik me strak aan moet houden. Denk aan dagen waarop ik 'laat moet werken' (lees: bij mijn andere gezin ben), weekends die ik zogenaamd met vrienden doorbreng (maar eigenlijk bij mijn andere gezin ben), en vakanties die ik half-half probeer te regelen zodat niemand iets doorheeft.
Ik heb twee telefoons, twee laptops en ik heb zelfs twee auto's, een voor elk gezin. Als ik van het een naar het andere gezin ga, rijd ik met de auto naar een parkeerplaats tussen de twee locaties in en wissel ik van auto, en een beetje van identiteit. Ik heb uit angst om ontdekt te worden geen sociale media en doe bij beide gezinnen alsof ik niet van foto's houd, zodat ik niet met mijn kop op internet kom te staan.
De ene vrouw denkt dat ik een drukke baan heb met onregelmatige uren, terwijl de andere denkt dat ik veel weg ben voor werk. Het voordeel is misschien dat ik weinig familie heb; alleen een broer en mijn broer woont aan de andere kant van het land. Marieke kent mijn broer maar tegen Anne heb ik gezegd dat hij en ik geen contact met elkaar hebben. Mijn broer en ik hebben jong onze ouders verloren en hebben best wat geld geërfd, wat vervolgens geïnvesteerd is in een huis en andere zaken, waardoor ik het in werkelijkheid qua werk rustig aan kan doen.
Het is echt bizar hoe goed ik dit tot nu toe verborgen heb kunnen houden. Maar ik voel steeds meer de druk toenemen. Ik ben constant bezig met smoesjes verzinnen, en mijn hoofd raakt overvol van de leugens. En ondertussen zit ik steeds vaker met het gevoel dat dit zo niet langer kan. En het gebeurt ook steeds vaker dat ik toch word betrapt op een leugen of iets wat niet helemaal klopt en dat ik een smoes of uitvlucht moet verzinnen. Met als toppunt dat Marieke laatst ergens met mij en de kinderen naartoe wilde waar Anne op dat moment ook was. Ik heb toen gedaan alsof de auto kapot was, zodat we niet konden gaan. Gelukkig gebeurt dit niet vaak want ze wonen best een eindje bij elkaar vandaan.
Ik begin te beseffen dat ik een keuze moet maken, want dit is op de lange termijn onhoudbaar. Maar hoe kies je in godsnaam tussen twee gezinnen die je allebei liefhebt? Ik weet dat ik sowieso mensen ga kwetsen en dat de waarheid een enorme klap gaat zijn, voor wie ik ook kies. Maar ik wil ook niet zo doorgaan, want dat is gewoon oneerlijk tegenover iedereen.
Dus ja, ik zit er serieus over na te denken om het gewoon allemaal op te biechten. Maar ik ben doodsbang voor de gevolgen. Hoe ga ik dit uitleggen? Hoeveel pijn ga ik veroorzaken? En hoe maak ik de keuze voor één van de twee, zonder compleet in te storten? Soms denk ik dat Anne de beste keuze is omdat onze kinderen nog het jongst zijn en het meest een vader nodig hebben, maar dan besef ik dat ik Marieke ook enorm zou gaan missen en dat mijn kinderen met haar ook een vader nodig hebben als ze in de puberteit komen.
Heeft iemand van jullie misschien advies of ervaringen? Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Ik ben echt radeloos en weet niet meer wat verstandig is.
Thanks voor het lezen en alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, een behoorlijk verknipte kerel
Mooie filmquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 07:35 schreef capricia het volgende:
Waar sta je ingeschreven?
Hoe doe je dat met belastingen, bankzaken etc?
Raar verhaal allemaal.
Die kinderen die ineens broertjes en zusjes hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 07:51 schreef herverwijderd het volgende:
Ik snap het advies van chatgpt ook niet. Dus je gaat dan één relatie beëindigen en je verwacht dat de andere relatie wel bij je blijft ondanks het bedrog?
Of moet je tegen die andere dan blijven liegen?
Denk dat ts er ernstig rekening mee moet houden dat alletwee de partners hem niet meer willen straks.
Ik denk wel dat het belangrijk voor ze is om te weten dat ze broertjes en zusjes hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:36 schreef maily het volgende:
[..]
Die kinderen die ineens broertjes en zusjes hebben.
kan je dat verhaal nog herinneren van die meid die geneukt werd met een blinddoek om, en dacht dat haar eigen vriend zijn pik in haar schoof maar het zijn beste vriend was?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wanneer je dacht dat je alles hier wel gelezen had...
Ik kan me een situatie als deze totaal niet voorstellen eerlijk gezegd, veel te complex om dit lang te kunnen volhouden zonder dat iemand argwaan krijgt. Maargoed, mocht dit wel echt zijn zou ik zo snel mogelijk een keuze maken. Je bent al jaren aan het liegen en bedriegen.
Weekends die je partner regelmatig met "vrienden" doorbrengtquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan me een situatie als deze totaal niet voorstellen eerlijk gezegd, veel te complex om dit lang te kunnen volhouden zonder dat iemand argwaan krijgt. Maargoed, mocht dit wel echt zijn zou ik zo snel mogelijk een keuze maken. Je bent al jaren aan het liegen en bedriegen.
Ja dat dus. Welke partner gelooft dat?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:44 schreef maily het volgende:
[..]
Weekends die je partner regelmatig met "vrienden" doorbrengt
Marieke en Anna.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja dat dus. Welke partner gelooft dat?
Nouja, je hoort het heel soms wel eens, dit soort verhalen. Maar meestal is het dan uit het perspectief van een van de kinderen die na de dood van de vader erachter gekomen zijn dat er nog een heel gezin was (vaak in het buitenland). Het kan dus wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er was ook ooit een topic geopend door weetikveelwie. De reacties kwamen in een boek ofzo.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:43 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
kan je dat verhaal nog herinneren van die meid die geneukt werd met een blinddoek om, en dacht dat haar eigen vriend zijn pik in haar schoof maar het zijn beste vriend was?
[ afbeelding ]
Dagboek van een kindermeisjequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Er was ook ooit een topic geopend door weetikveelwie. De reacties kwamen in een boek ofzo.
Het zou kunnen, maar ik weet het niet... Dit kost toch allemaal ook ontiegelijk veel geld? Alles dubbel. Auto, vaste lasten, kinderen etc. Hoe krijg je dat financieel gezien voor elkaar?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:47 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Nouja, je hoort het heel soms wel eens, dit soort verhalen. Maar meestal is het dan uit het perspectief van een van de kinderen die na de dood van de vader erachter gekomen zijn dat er nog een heel gezin was (vaak in het buitenland). Het kan dus wel.
Ik word persoonlijk al helemaal panisch en benauwd als ik er alleen al aan denk, ik zou binnen no time door de mand gevallen zijn.
Dat je hier serieus over nadenktquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar ik weet het niet... Dit kost toch allemaal ook ontiegelijk veel geld? Alles dubbel. Auto, vaste lasten, kinderen etc. Hoe krijg je dat financieel gezien voor elkaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zegt dat hij geld geërfd heeft en dat heeft geinvesteerd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar ik weet het niet... Dit kost toch allemaal ook ontiegelijk veel geld? Alles dubbel. Auto, vaste lasten, kinderen etc. Hoe krijg je dat financieel gezien voor elkaar?
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:53 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Dat je hier serieus over nadenkt![]()
teveel van dit soort boekjes gelezen?Opwindende doktersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dit kost ook zeker ontzettend veel energie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Na precies. Het lijkt me niet te doen. Niet zonder dat je er zelf knettergek van wordt tenminstequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:06 schreef maily het volgende:
[..]
Dit kost ook zeker ontzettend veel energie.
TS moet altijd "aan" staan.
Moet uitkijken zich niet te verspreken. Niet de vrouw/kinderen bij de verkeerde naam noemen.
Hopelijk gebruiken de dames hetzelfde wasmiddel, anders kan dat ook nog problemen opleveren.
De kinderen naar de verkeerde school brengen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Na precies. Het lijkt me niet te doen. Niet zonder dat je er zelf knettergek van wordt tenminste
Ja ik dan ook.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:14 schreef Cupfighter het volgende:
Als het waar is heb ik medelijden met Marieke en Anna
Nee joh, die gaan gewoon samen verder, happily ever after.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:14 schreef Cupfighter het volgende:
Als het waar is heb ik medelijden met Marieke en Anna
Dat zou wel het mooiste script zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee joh, die gaan gewoon samen verder, happily ever after.
En TS ziet zijn kinderen niet meer.
Kan gewoonquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat zou wel het mooiste script zijn
Het klinkt bijna onaannemelijk inderdaad.. maar ik ken zelf ook stellen genoeg die (door de komst van kinderen) zelf in een broer/zus relatie belanden. Mensen die eigenlijk gewoon netjes naast elkaar leven en samen zorgen dat je taken van de dag/week netjes uitgevoerd worden. Als dat het geval is dan kan je een aardig eind van elkaar af komen te staan..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:19 schreef britneycheers het volgende:
Als dit echt is kan ik bijna niet voorstellen dat beide dames niks door hebben. Meerdere mannen die vreemdgingen meegemaakt en de signalen kwamen vrij snel. Laat staan als dit jaren duurt en er kinderen bij betrokken zijn.
Dubbelgangers inhuren voor vader- en moederdag, kerst, nieuwjaar?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:13 schreef maily het volgende:
[..]
De kinderen naar de verkeerde school brengen.
Het lievelingseten van Marieke/haar kinderen bij Anna/haar kinderen op tafel zetten.
Eigenlijk in 2 zinnen samengevat waar ik 2 alinea's voor nodig had Marsenal.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:22 schreef Marsenal het volgende:
Er zijn best veel van dit soort verhalen, het is heus niet iets wat allee in films voorkomt. Harry Mens, bijvoorbeeld, heeft dit 15 jaar volgehouden.
Ik zou kapotgaan van de stress. Mijn advies: zo snel mogelijk alles opbiechten, em op de blaren gaan zitten.
Je hebt jezelf in een hoekje geschilderd, er valt weinig meer van te maken.
Dubbelgangers. Dat is toch niet te doen? Die moeten het andere gezin door en door kennen om zelf niet door de mand te vallen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dubbelgangers inhuren voor vader- en moederdag, kerst, nieuwjaar?
Of wat als een van de kinderen in het ziekenhuis opgenomen moet worden en moeder 2 belt naar de zaak?
En jij bent de jongleur? Alle ballen in de lucht houden.quote:Het is echt een soort circus om dit allemaal draaiende te houden.
Dat weet ik. Ik noemde ook alleen maar de problemen die zich kunnen voordoen. TS zal ongetwijfeld een betere oplossing hebben voor deze nationale feestdagen. Overwerken of gaan vissen met zijn vrienden of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:31 schreef maily het volgende:
[..]
Dubbelgangers. Dat is toch niet te doen? Die moeten het andere gezin door en door kennen om zelf niet door de mand te vallen.
Dit dus. Leuk verhaal maar ik geloof er dus geen zak van. TS reageert ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:22 schreef Document1 het volgende:
Alles voor de kliks. Een of andere admin lacht zich kapot met z’n kloontjes.
Die had geen tijd, die moest de kinderen van het ene gezin naar school brengen en daarna snel racen om de kinderen van het andere gezin naar school te brengen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit dus. Leuk verhaal maar ik geloof er dus geen zak van. TS reageert ook helemaal niet.
nee joh, dan krijgen we over 15 jaar deel 2quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:38 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het belangrijk voor ze is om te weten dat ze broertjes en zusjes hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |