Uit welk boek komt dit?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 07:09 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Hey allemaal,
Ik (M44) lees al een tijdje mee op dit forum, maar dit is mijn eerste keer dat ik iets post. Ik zit namelijk met een situatie waar ik zelf niet meer uitkom en ik hoop op wat goede adviezen.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik leef al een tijdje een dubbelleven. Dat wil zeggen, ik heb twee gezinnen die niks van elkaar weten. En voordat je denkt dat ik compleet gestoord ben: ik weet zelf ook wel dat dit niet normaal is en dat ik vroeg of laat gewoon moet gaan opbiechten hoe het zit.
Het klinkt natuurlijk als iets wat je normaal op tv ziet of waar je in boeken over leest, en ik had ook nooit gedacht dat dit mijn leven zou worden. Ik ben er eigenlijk een beetje ingerold en voordat ik het wist, had ik twee gezinnen.
Ik zal uitleggen hoe het begon. Ik had al een vrouw, laten we haar Marieke noemen. Met Marieke heb ik drie kinderen in de leeftijden 6 t/m 12. Door allerlei omstandigheden - drukte, stress, wat dan ook - begon ik te twijfelen aan alles. En toen ontmoette ik iemand anders. Ik noem haar Anne. Het was totaal niet mijn bedoeling om het zover te laten komen, maar Anne was een stuk jonger, heel aantrekkelijk en spannend, en we kregen iets met elkaar. Eerst was het gewoon een beetje flirten, daarna wat afspreken, en voor ik het wist zat ik vast in een tweede relatie. Ik heb Anne alleen nooit verteld dat ik al een gezin had.
Die tweede relatie werd serieuzer en serieuzer. Zij wilde meer en ik ging daar gewoon in mee. Marieke en Anne zijn tegenpolen. Marieke is heel huiselijk en warm, maar de seks is niet zo frequent en is dat ook nooit geweest in ons huwelijk. Ik houd wel heel veel van haar en ik voel me goed als ik bij haar ben. Anne is heel energiek, uitgaand en nog net geen nymfomaan, maar ze heeft wel een enorme seksdrive en probeert ook graag nieuwe dingen uit, iets wat ik bij Marieke altijd gemist heb.
Op een gegeven moment raakte Anne zwanger en ze bleek het kind koste wat kost te willen houden. En sindsdien heb ik twee gezinnen die ik allebei als mijn verantwoordelijkheid zie. Inmiddels is het tweede kind van Anne en mij net geboren. Ons oudste kind is nu 3.
Het is echt een soort circus om dit allemaal draaiende te houden. Ik wissel af tussen de twee huizen en heb een schema in mijn hoofd waar ik me strak aan moet houden. Denk aan dagen waarop ik 'laat moet werken' (lees: bij mijn andere gezin ben), weekends die ik zogenaamd met vrienden doorbreng (maar eigenlijk bij mijn andere gezin ben), en vakanties die ik half-half probeer te regelen zodat niemand iets doorheeft.
Ik heb twee telefoons, twee laptops en ik heb zelfs twee auto's, een voor elk gezin. Als ik van het een naar het andere gezin ga, rijd ik met de auto naar een parkeerplaats tussen de twee locaties in en wissel ik van auto, en een beetje van identiteit. Ik heb uit angst om ontdekt te worden geen sociale media en doe bij beide gezinnen alsof ik niet van foto's houd, zodat ik niet met mijn kop op internet kom te staan.
De ene vrouw denkt dat ik een drukke baan heb met onregelmatige uren, terwijl de andere denkt dat ik veel weg ben voor werk. Het voordeel is misschien dat ik weinig familie heb; alleen een broer en mijn broer woont aan de andere kant van het land. Marieke kent mijn broer maar tegen Anne heb ik gezegd dat hij en ik geen contact met elkaar hebben. Mijn broer en ik hebben jong onze ouders verloren en hebben best wat geld geërfd, wat vervolgens geïnvesteerd is in een huis en andere zaken, waardoor ik het in werkelijkheid qua werk rustig aan kan doen.
Het is echt bizar hoe goed ik dit tot nu toe verborgen heb kunnen houden. Maar ik voel steeds meer de druk toenemen. Ik ben constant bezig met smoesjes verzinnen, en mijn hoofd raakt overvol van de leugens. En ondertussen zit ik steeds vaker met het gevoel dat dit zo niet langer kan. En het gebeurt ook steeds vaker dat ik toch word betrapt op een leugen of iets wat niet helemaal klopt en dat ik een smoes of uitvlucht moet verzinnen. Met als toppunt dat Marieke laatst ergens met mij en de kinderen naartoe wilde waar Anne op dat moment ook was. Ik heb toen gedaan alsof de auto kapot was, zodat we niet konden gaan. Gelukkig gebeurt dit niet vaak want ze wonen best een eindje bij elkaar vandaan.
Ik begin te beseffen dat ik een keuze moet maken, want dit is op de lange termijn onhoudbaar. Maar hoe kies je in godsnaam tussen twee gezinnen die je allebei liefhebt? Ik weet dat ik sowieso mensen ga kwetsen en dat de waarheid een enorme klap gaat zijn, voor wie ik ook kies. Maar ik wil ook niet zo doorgaan, want dat is gewoon oneerlijk tegenover iedereen.
Dus ja, ik zit er serieus over na te denken om het gewoon allemaal op te biechten. Maar ik ben doodsbang voor de gevolgen. Hoe ga ik dit uitleggen? Hoeveel pijn ga ik veroorzaken? En hoe maak ik de keuze voor één van de twee, zonder compleet in te storten? Soms denk ik dat Anne de beste keuze is omdat onze kinderen nog het jongst zijn en het meest een vader nodig hebben, maar dan besef ik dat ik Marieke ook enorm zou gaan missen en dat mijn kinderen met haar ook een vader nodig hebben als ze in de puberteit komen.
Heeft iemand van jullie misschien advies of ervaringen? Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Ik ben echt radeloos en weet niet meer wat verstandig is.
Thanks voor het lezen en alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, een behoorlijk verknipte kerel
Mooie filmquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 07:35 schreef capricia het volgende:
Waar sta je ingeschreven?
Hoe doe je dat met belastingen, bankzaken etc?
Raar verhaal allemaal.
Die kinderen die ineens broertjes en zusjes hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 07:51 schreef herverwijderd het volgende:
Ik snap het advies van chatgpt ook niet. Dus je gaat dan één relatie beëindigen en je verwacht dat de andere relatie wel bij je blijft ondanks het bedrog?
Of moet je tegen die andere dan blijven liegen?
Denk dat ts er ernstig rekening mee moet houden dat alletwee de partners hem niet meer willen straks.
Ik denk wel dat het belangrijk voor ze is om te weten dat ze broertjes en zusjes hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:36 schreef maily het volgende:
[..]
Die kinderen die ineens broertjes en zusjes hebben.
kan je dat verhaal nog herinneren van die meid die geneukt werd met een blinddoek om, en dacht dat haar eigen vriend zijn pik in haar schoof maar het zijn beste vriend was?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wanneer je dacht dat je alles hier wel gelezen had...
Ik kan me een situatie als deze totaal niet voorstellen eerlijk gezegd, veel te complex om dit lang te kunnen volhouden zonder dat iemand argwaan krijgt. Maargoed, mocht dit wel echt zijn zou ik zo snel mogelijk een keuze maken. Je bent al jaren aan het liegen en bedriegen.
Weekends die je partner regelmatig met "vrienden" doorbrengtquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan me een situatie als deze totaal niet voorstellen eerlijk gezegd, veel te complex om dit lang te kunnen volhouden zonder dat iemand argwaan krijgt. Maargoed, mocht dit wel echt zijn zou ik zo snel mogelijk een keuze maken. Je bent al jaren aan het liegen en bedriegen.
Ja dat dus. Welke partner gelooft dat?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:44 schreef maily het volgende:
[..]
Weekends die je partner regelmatig met "vrienden" doorbrengt
Marieke en Anna.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja dat dus. Welke partner gelooft dat?
Nouja, je hoort het heel soms wel eens, dit soort verhalen. Maar meestal is het dan uit het perspectief van een van de kinderen die na de dood van de vader erachter gekomen zijn dat er nog een heel gezin was (vaak in het buitenland). Het kan dus wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er was ook ooit een topic geopend door weetikveelwie. De reacties kwamen in een boek ofzo.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:43 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
kan je dat verhaal nog herinneren van die meid die geneukt werd met een blinddoek om, en dacht dat haar eigen vriend zijn pik in haar schoof maar het zijn beste vriend was?
[ afbeelding ]
Dagboek van een kindermeisjequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Er was ook ooit een topic geopend door weetikveelwie. De reacties kwamen in een boek ofzo.
Het zou kunnen, maar ik weet het niet... Dit kost toch allemaal ook ontiegelijk veel geld? Alles dubbel. Auto, vaste lasten, kinderen etc. Hoe krijg je dat financieel gezien voor elkaar?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:47 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Nouja, je hoort het heel soms wel eens, dit soort verhalen. Maar meestal is het dan uit het perspectief van een van de kinderen die na de dood van de vader erachter gekomen zijn dat er nog een heel gezin was (vaak in het buitenland). Het kan dus wel.
Ik word persoonlijk al helemaal panisch en benauwd als ik er alleen al aan denk, ik zou binnen no time door de mand gevallen zijn.
Dat je hier serieus over nadenktquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar ik weet het niet... Dit kost toch allemaal ook ontiegelijk veel geld? Alles dubbel. Auto, vaste lasten, kinderen etc. Hoe krijg je dat financieel gezien voor elkaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zegt dat hij geld geërfd heeft en dat heeft geinvesteerd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar ik weet het niet... Dit kost toch allemaal ook ontiegelijk veel geld? Alles dubbel. Auto, vaste lasten, kinderen etc. Hoe krijg je dat financieel gezien voor elkaar?
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:53 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Dat je hier serieus over nadenkt![]()
teveel van dit soort boekjes gelezen?Opwindende doktersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dit kost ook zeker ontzettend veel energie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Na precies. Het lijkt me niet te doen. Niet zonder dat je er zelf knettergek van wordt tenminstequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:06 schreef maily het volgende:
[..]
Dit kost ook zeker ontzettend veel energie.
TS moet altijd "aan" staan.
Moet uitkijken zich niet te verspreken. Niet de vrouw/kinderen bij de verkeerde naam noemen.
Hopelijk gebruiken de dames hetzelfde wasmiddel, anders kan dat ook nog problemen opleveren.
De kinderen naar de verkeerde school brengen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Na precies. Het lijkt me niet te doen. Niet zonder dat je er zelf knettergek van wordt tenminste
Ja ik dan ook.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:14 schreef Cupfighter het volgende:
Als het waar is heb ik medelijden met Marieke en Anna
Nee joh, die gaan gewoon samen verder, happily ever after.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:14 schreef Cupfighter het volgende:
Als het waar is heb ik medelijden met Marieke en Anna
Dat zou wel het mooiste script zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee joh, die gaan gewoon samen verder, happily ever after.
En TS ziet zijn kinderen niet meer.
Kan gewoonquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat zou wel het mooiste script zijn
Het klinkt bijna onaannemelijk inderdaad.. maar ik ken zelf ook stellen genoeg die (door de komst van kinderen) zelf in een broer/zus relatie belanden. Mensen die eigenlijk gewoon netjes naast elkaar leven en samen zorgen dat je taken van de dag/week netjes uitgevoerd worden. Als dat het geval is dan kan je een aardig eind van elkaar af komen te staan..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:19 schreef britneycheers het volgende:
Als dit echt is kan ik bijna niet voorstellen dat beide dames niks door hebben. Meerdere mannen die vreemdgingen meegemaakt en de signalen kwamen vrij snel. Laat staan als dit jaren duurt en er kinderen bij betrokken zijn.
Dubbelgangers inhuren voor vader- en moederdag, kerst, nieuwjaar?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:13 schreef maily het volgende:
[..]
De kinderen naar de verkeerde school brengen.
Het lievelingseten van Marieke/haar kinderen bij Anna/haar kinderen op tafel zetten.
Eigenlijk in 2 zinnen samengevat waar ik 2 alinea's voor nodig had Marsenal.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:22 schreef Marsenal het volgende:
Er zijn best veel van dit soort verhalen, het is heus niet iets wat allee in films voorkomt. Harry Mens, bijvoorbeeld, heeft dit 15 jaar volgehouden.
Ik zou kapotgaan van de stress. Mijn advies: zo snel mogelijk alles opbiechten, em op de blaren gaan zitten.
Je hebt jezelf in een hoekje geschilderd, er valt weinig meer van te maken.
Dubbelgangers. Dat is toch niet te doen? Die moeten het andere gezin door en door kennen om zelf niet door de mand te vallen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dubbelgangers inhuren voor vader- en moederdag, kerst, nieuwjaar?
Of wat als een van de kinderen in het ziekenhuis opgenomen moet worden en moeder 2 belt naar de zaak?
En jij bent de jongleur? Alle ballen in de lucht houden.quote:Het is echt een soort circus om dit allemaal draaiende te houden.
Dat weet ik. Ik noemde ook alleen maar de problemen die zich kunnen voordoen. TS zal ongetwijfeld een betere oplossing hebben voor deze nationale feestdagen. Overwerken of gaan vissen met zijn vrienden of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:31 schreef maily het volgende:
[..]
Dubbelgangers. Dat is toch niet te doen? Die moeten het andere gezin door en door kennen om zelf niet door de mand te vallen.
Dit dus. Leuk verhaal maar ik geloof er dus geen zak van. TS reageert ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:22 schreef Document1 het volgende:
Alles voor de kliks. Een of andere admin lacht zich kapot met z’n kloontjes.
Die had geen tijd, die moest de kinderen van het ene gezin naar school brengen en daarna snel racen om de kinderen van het andere gezin naar school te brengen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit dus. Leuk verhaal maar ik geloof er dus geen zak van. TS reageert ook helemaal niet.
nee joh, dan krijgen we over 15 jaar deel 2quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:38 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het belangrijk voor ze is om te weten dat ze broertjes en zusjes hebben.
Zo radeloos is hij nou.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit dus. Leuk verhaal maar ik geloof er dus geen zak van. TS reageert ook helemaal niet.
Het is zeker niet onmogelijk. Ik ken ook iemand die hier getrouwd was met een vrouw en samen hebben ze 4 volwassen kinderen. Elke maand ging hij op “zakenreis” naar Hongarije. Tot op een gegeven moment de Hongaarse vrouw één van zijn kinderen een facebook bericht stuurde, toen viel het hele kaartenhuis uitelkaar. Hij bleek al 10 jaar lang een gezin te hebben in Hongarije terwijl hij al 30 jaar in Nederland was getrouwd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:22 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het klinkt bijna onaannemelijk inderdaad.. maar ik ken zelf ook stellen genoeg die (door de komst van kinderen) zelf in een broer/zus relatie belanden. Mensen die eigenlijk gewoon netjes naast elkaar leven en samen zorgen dat je taken van de dag/week netjes uitgevoerd worden. Als dat het geval is dan kan je een aardig eind van elkaar af komen te staan..
Dat ook nog inderdaadquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:03 schreef Radegast het volgende:
Bedenk er nog even bij dat dit zich voor een deel afgespeeld zou hebben tijdens de coronaperiode met lockdowns en zelfs avondklok.
En meneer ging dan 'weekendjes weg met vrienden', was 'altijd maar weg voor werk', ja hoor
Moet jij niet weer in een of andere crisis zitten?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:18 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dat ook nog inderdaaden hij brengt elk weekend door met vrienden, die zijn vrouw nog nooit gezien of ontmoet heeft
Mijn vrouw kent mijn vrienden wel, Anne niet, behalve die ene vriend dan. Beide vrouwen weten wel dat ik mijn vrienden niet graag meebreng naar huis. Dat deed ik voordat ik Anne leerde kennen ook niet. Maar Marieke heeft sommige van mijn vrienden echt wel meerdere keren ontmoet. Ik ben wat dat betreft best op mezelf. Als ik zogenaamd een vriendenweekend plan, ben ik meestal bij Anne. Doorgaans plan ik dan wat met die vriend die van de situatie weet en mij dekt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:18 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dat ook nog inderdaaden hij brengt elk weekend door met vrienden, die zijn vrouw nog nooit gezien of ontmoet heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat valt dan nog mee. Want je vrienden komen er door jouw dubbelleven wel bekaaid van af.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:26 schreef Aardmannetje44 het volgende:
[..]
Mijn vrouw kent mijn vrienden wel, Anne niet, behalve die ene vriend dan. Beide vrouwen weten wel dat ik mijn vrienden niet graag meebreng naar huis. Dat deed ik voordat ik Anne leerde kennen ook niet. Maar Marieke heeft sommige van mijn vrienden echt wel meerdere keren ontmoet. Ik ben wat dat betreft best op mezelf. Als ik zogenaamd een vriendenweekend plan, ben ik meestal bij Anne. Doorgaans plan ik dan wat met die vriend die van de situatie weet en mij dekt.
De coronaperiode was niet eenvoudig inderdaad. Maar dan had ik ook wel weer een extra excuus waarom ik niet kon komen, bijvoorbeeld omdat ik verkouden was, me niet lekker voelde, een test moest gaan doen of te laat was om nog te komen door de avondklok. En ik heb in die tijd ook wel degelijk eens een weekend met die vriend gepland.
Wat is dit nou weer voor gare AI-tekst.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:29 schreef MisterFox het volgende:
Dit is een moeilijke lezing. Het lijkt erop dat je totaal verdwaald bent geraakt in een situatie die niet goed voor iedereen is en vooral voor jou. Je hebt drie kinderen, Anne één en Marieke twee, waardoor je vier kinderen hebt. Het is echt heel moeilijk om te zien hoe dit allemaal kan gebeuren.
Ik ga ervan uit dat Marieke de moeder van uw drie oudste kinderen is en Anne de moeder van het 3-jarige meisje en uw net geboren zoon. U wilt een keuze maken tussen de twee gezinnen, maar deze keuze zal voor iedereen pijnlijk zijn.
Ik kan je niet helpen met deze situatie. Je hebt een serieus probleem dat je in eigen kracht moet oplossen. Ik wil wel suggesties geven over hoe je dit kunt doen. Als je besluit om de waarheid te vertellen, zul je moeten beginnen door eerlijk toe te geven wat er is gebeurd. Dit zal moeilijk zijn en je moet bereid zijn om consequenties te accepteren.
Maar voordat u verder gaat met dit proces, heeft u eerst een moment nodig om na te denken over wat het juiste pad zou kunnen zijn. Het kan handig zijn om eerst met iemand te praten die objectief is en geen rol speelt in uw leven: je broer of een goede vriendin van Marieke. Zij hebben het misschien makkelijker dan anderen om dit te zien.
Maar als u eenmaal hebt besloten dat de waarheid verteld moet worden, is het tijd om na te denken over hoe deze situatie voor iedereen zal zijn. De kinderen zullen in veel pijn verkeren omdat ze beiden van jouw liefde en aandacht willen hebben. Maar u kunt hen er ook bij betrekken en hen laten zien dat je altijd om hen geeft, ongeacht wie je uiteindelijk kiest.
Ik kan niet deel uitmaken met het proces, maar ik wil wel een paar suggesties geven over hoe je dit kunt doen:
1. **Een gesprek beginnen**: Kies een rustige en veilige plek om te praten. Zorg ervoor dat Marieke of Anne er bij zijn, samen met iedereen die het nodig heeft om te weten.
2. **Uw verhaal vertellen**: Leg uit hoe de situatie ontstaan is en waarom u hebt besloten om beiden een gezin te hebben. Dit is een moeilijk gesprek, maar probeer zo eerlijk en duidelijk mogelijk te zijn.
3. **De kinderen inbezig nemen** : Vertel hen dat dit een moeilijke situatie is voor iedereen, maar dat je altijd van hen zult houden en om hen wil blijven geven. Uitdrukkelijk vertellen dat de keuze om welk gezin te kiezen ook niet betekent dat u minder lief hebt voor het andere, maar gewoon een moeilijke besluit moet nemen.
4. **Een plan maken**: Overleg met Marieke of Anne over hoe je dit proces kunt doorlopen en wie hierbij kan helpen. U zult misschien moeten omgaan met een psycholoog of counselor die kan helpen bij het uitzoeken van de juiste manier om dit te doen.
5. **Het hebben van compassie** : Dit zal moeilijk zijn, maar probeer jezelf en anderen liefde te geven. Zeg dat je begrijpt hoe mensen zullen reageren op deze waarheid, maar dat u dit altijd nodig hebt.
Vooral het advies bij 1 is hilarischquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor gare AI-tekst.
Ja, dat gaat vast een fantastisch gesprek wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vooral het advies bij 1 is hilarisch![]()
![]()
![]()
Volgens mij zijn het er 5.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:29 schreef MisterFox het volgende:
Dit is een moeilijke lezing. Het lijkt erop dat je totaal verdwaald bent geraakt in een situatie die niet goed voor iedereen is en vooral voor jou. Je hebt drie kinderen, Anne één en Marieke twee, waardoor je vier kinderen hebt. Het is echt heel moeilijk om te zien hoe dit allemaal kan gebeuren.
Ik ga ervan uit dat Marieke de moeder van uw drie oudste kinderen is en Anne de moeder van het 3-jarige meisje en uw net geboren zoon. U wilt een keuze maken tussen de twee gezinnen, maar deze keuze zal voor iedereen pijnlijk zijn.
als je je verzinsel een beetje realistischer wil maken, die tijdslijn is wel extreem onwaarschijnlijk, in combinatie met de leeftijden van al je 5 kinderen die je zelf aangeeft, het gegeven dat beide vrouwen kennelijk 'niks zouden weten' ervan en je dit al minimaal een ruime 4 jaar vol zou houden, in een situatie die dan steeds meer stress oplevert (2 gezinnen met ook zeer jonge kinderen)quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 07:09 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Op een gegeven moment raakte Anne zwanger en ze bleek het kind koste wat kost te willen houden. En sindsdien heb ik twee gezinnen die ik allebei als mijn verantwoordelijkheid zie. Inmiddels is het tweede kind van Anne en mij net geboren. Ons oudste kind is nu 3.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vooral het advies bij 1 is hilarisch![]()
![]()
![]()
Mooie tvquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat vast een fantastisch gesprek worden
Jezus wat staat hier zelfsquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:29 schreef MisterFox het volgende:
Ik kan je niet helpen met deze situatie. Je hebt een serieus probleem dat je in eigen kracht moet oplossen. Ik wil wel suggesties geven over hoe je dit kunt doen. Als je besluit om de waarheid te vertellen, zul je moeten beginnen door eerlijk toe te geven wat er is gebeurd. Dit zal moeilijk zijn en je moet bereid zijn om consequenties te accepteren.
Maar voordat u verder gaat met dit proces, heeft u eerst een moment nodig om na te denken over wat het juiste pad zou kunnen zijn. Het kan handig zijn om eerst met iemand te praten die objectief is en geen rol speelt in uw leven: je broer of een goede vriendin van Marieke. Zij hebben het misschien makkelijker dan anderen om dit te zien.
Maar als u eenmaal hebt besloten dat de waarheid verteld moet worden, is het tijd om na te denken over hoe deze situatie voor iedereen zal zijn. De kinderen zullen in veel pijn verkeren omdat ze beiden van jouw liefde en aandacht willen hebben. Maar u kunt hen er ook bij betrekken en hen laten zien dat je altijd om hen geeft, ongeacht wie je uiteindelijk kiest.
Ik kan niet deel uitmaken met het proces, maar ik wil wel een paar suggesties geven over hoe je dit kunt doen:
1. **Een gesprek beginnen**: Kies een rustige en veilige plek om te praten. Zorg ervoor dat Marieke of Anne er bij zijn, samen met iedereen die het nodig heeft om te weten.
2. **Uw verhaal vertellen**: Leg uit hoe de situatie ontstaan is en waarom u hebt besloten om beiden een gezin te hebben. Dit is een moeilijk gesprek, maar probeer zo eerlijk en duidelijk mogelijk te zijn.
3. **De kinderen inbezig nemen** : Vertel hen dat dit een moeilijke situatie is voor iedereen, maar dat je altijd van hen zult houden en om hen wil blijven geven. Uitdrukkelijk vertellen dat de keuze om welk gezin te kiezen ook niet betekent dat u minder lief hebt voor het andere, maar gewoon een moeilijke besluit moet nemen.
4. **Een plan maken**: Overleg met Marieke of Anne over hoe je dit proces kunt doorlopen en wie hierbij kan helpen. U zult misschien moeten omgaan met een psycholoog of counselor die kan helpen bij het uitzoeken van de juiste manier om dit te doen.
5. **Het hebben van compassie** : Dit zal moeilijk zijn, maar probeer jezelf en anderen liefde te geven. Zeg dat je begrijpt hoe mensen zullen reageren op deze waarheid, maar dat u dit altijd nodig hebt.
#71quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jezus wat staat hier zelfs
Zelden zoveel dingen gezien die zo fout zijn..
Het aantal kinderen, de personen die objectief zijn en geen rol spelen en dan aankomen met een broer en vriendin![]()
Dan nog het: welk gezin je gaat kiezen..
Hij heeft niets meer te kiezen. Hij mag hopen dat er eentje vergevingsgezind genoeg gaat zijn.
Hoe dan ook: 1 grote puinhoop.
1 woord.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:18 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Dag mensen,
Ik snap dat e.e.a. wat uitleg behoeft en jullie met nogal wat vragen zitten over hoe ik deze leugen zo lang heb kunnen volhouden. Zelf snap ik soms ook niet helemaal hoe het zolang goed heeft kunnen gaan. Soms kijk ik mezelf aan in de spiegel en dan zie ik de leugens op mijn eigen gezicht en dan denk ik dat mijn partners dat ook zouden moeten zien als ze me aankijken. Soms word ik paranoïde en denk ik dat ze het allang weten maar gewoon niets hebben gezegd omdat ze me niet kwijt willen. Maar als ik er rationeel over nadenk, denk ik dat ze echt niks door hebben.
Toen mijn broer en ik onze ouders verloren, hebben we een deel van het geld geïnvesteerd in twee appartementen die bestemd waren voor de verhuur. Eén voor mij en één voor mijn broer. Toen ik een paar maanden met Anne was, ging mijn huurder weg en heb ik besloten het appartement niet opnieuw te verhuren. Zowel Marieke als Anne weten van het appartement, maar Marieke denkt dat het al jaren in de verhuur is en dat ik er weinig omkijken naar heb. Anne denkt dat ik in dat appartement woon, hoewel ze er niet vaak komt; bijna altijd zijn we bij haar, zeker sinds we de kinderen hebben.
Anne heeft wel geprobeerd mij zo ver te krijgen dat ik met haar ga samenwonen en zelfs trouwen, maar ik heb dit altijd afgehouden. Trouwen is uiteraard ook niet mogelijk omdat ik al getrouwd ben. Ik heb een vorm van autisme en heb Anne altijd gezegd dat ik daarom veel tijd voor mezelf nodig heb en ook graag een eigen appartement houd zodat ik daar tot rust kan komen. Ze heeft daar altijd begrip voor getoond. Het gebeurt dus vaak dat ik zogenaamd tot laat doorwerk voor Marieke en de dag en een deel van de avond met Anne doorbreng. Dan zeg ik Anne dat ik terug naar huis ga of dat ik 's nachts moet werken ivm werk met andere tijdzones en landen. Dan ga ik vervolgens naar Marieke en doe ik alsof ik van mijn werk kom. Dat is meestal op maandag, dinsdag en donderdag. Tegen Anne zeg ik dat ik veel in de weekenden moet werken, dus dan zie ik haar weinig en ben ik meestal bij Marieke. Soms doe ik uiteraard alsof ik op reis moet voor mijn werk, waardoor ik meerdere dagen met een van mijn vrouwen kan doorbrengen. Zo kan ik soms ook meerdere dagen bij Anne slapen. Dus meestal ben ik maandag, dinsdag en donderdag de hele dag van in de ochtend tot de vroege avond bij Anne en slaap ik bij Marieke. Op woensdag en vrijdag besteed ik vaak wat tijd aan mijn werk maar ben ik ook vaak een paar uur bij Anne, alleen ga ik dan 's avonds eerder naar Marieke toe. In de weekenden ben ik ook vaak bij Marieke, maar ik ga wel eens in de zoveel weken op "zakenreis", zodat ik het weekend of een lang weekend bij Anne kan doorbrengen.
Ik heb een paar goede vrienden en de meesten weten niet van Anne. Eén goede vriend weet het wel en dekt mij. Hij heeft Anne ook ontmoet. Maar over het algemeen loop ik niet zo met mijn vrienden te koop. Ik houd dingen graag voor mezelf en beide vrouwen weten dat ook.
Al dat gelieg is zeker niet goedkoop. Mijn eigen appartement is gelukkig jaren geleden met de erfenis betaald en heeft ook flink wat overwaarde. Met Marieke woon ik in een huis dat we van haar ouders huren, voor een heel schappelijk bedrag. Anne woont al jaren in een ruime socialehuurwoning en heeft mij ook nooit gevraagd om iets bij te dragen aan de huur. Wel betaal ik natuurlijk voor spulletjes voor de kinderen. Anne werkt zelf ook, vooral op de momenten dat ik niet bij haar ben.
De auto's vallen qua kosten wel mee. Met Marieke heb ik een grotere gezinsauto terwijl ik voor Anne een kleinere auto heb die maandelijks niet veel kost. Met de nieuwe baby erbij moet ik wel gaan denken aan een grotere auto.
Wat mijn werk betreft: ik heb een eigen BV in de IT. Beide vrouwen weten dit. Eén van mijn auto's staat op naam van mijn BV, zodat deze niet zo opvalt in mijn papieren en ik er thuis geen post over krijg. Met thuis bedoel ik bij Marieke want daar sta ik ingeschreven. De telefoonrekening van mijn telefoon die ik voor Anne gebruik komt ook bij mijn BV. Dankzij de BV en mijn andere appartement kan ik alles vrij goed gescheiden houden. De administratie met mijn vrouw heb ik altijd gedaan, want zij heeft echt een hekel aan dat soort dingen. Met Marieke hebben we altijd een vrij traditionele verdeling gehad: zij deed meer aan het huishouden en de kinderen, ik werkte en regelde de financiële zaken. Zij heeft altijd weinig gewerkt en ik heb haar dus ook altijd financieel gesteund. Maar door mijn appartement als postadres te gebruiken voor bepaalde dingen, houd ik bepaalde dingen ook wel buiten haar zicht.
Overigens werk ik vrij weinig omdat ik het meeste werk gewoon heb uitbesteed en daar nog een redelijke boterham aan verdien, terwijl ik ook nog mijn vermogen heb om op te teren. Ik heb meerdere bankrekeningen, zowel voor mezelf als een gedeelte rekening voor beide partners. Ik heb ook een portemonnee met alle bijbehorende bankpassen in de juiste auto liggen zodat mijn partners geen bankpassen van de gedeelde rekening met de andere vrouw zien.
Wat seks betreft: met Marieke is er vrijwel geen seks meer. Gek genoeg is er wel intimiteit, zoals strelen, kussen etc., bijv. als we samen een film kijken. Er is ook nog wel liefde, maar seksueel gezien zitten we niet zo op één lijn en zij heeft weinig behoefte zeker na de laatste zwangerschap. Ze ziet mijn lichaam dus ook vrij weinig maar ik heb ook niet het idee dat de seks met Anne nu zo zichtbaar is. We zijn niet zo van de zuigzoenen enzo. Een paar nagelsporen zijn nog wel te verklaren eventueel.
Beide vrouwen wonen ongeveer 30 tot 40 minuten rijden van elkaar. Dus dat is dichtbij genoeg om snel van de een naar de ander te gaan maar niet dichtbij genoeg dat ze elkaar ook echt realistisch gezien gaan tegenkomen. Mijn eigen appartement is ergens een beetje in het midden, wat ook heel handig is.
Iemand had het hier over wasmiddelen ... ja dat is wel een dingetje: kleding in het algemeen. Is iets waar ik goed mee moet oppassen. Het is al wel eens gebeurd dat Marieke bepaalde kleding van mij niet kon vinden en zich afvroeg waar die was. Dan had ik die bij Anne laten liggen of in mijn appartement. Inmiddels ben ik er wat bedrevener in geworden en koop ik soms meerdere dezelfde broeken of shirts.
Bij Marieke breng ik de kinderen vaak trouwens wel naar school voor het 'werk' en als er iets op school is, kan ik er vaak ook wel bij zijn. Het gaat misschien lastiger worden als mijn kinderen met Anne ook naar school gaan.
Nou ja, een hoop gelieg dus, een hoop dingen om me zorgen over te maken. Eigenlijk zit ik al jarenlang altijd in de stress dat dit uit gaat komen. Soms ga ik tijdens die zogenaamde zakenreizen daadwerkelijk een weekend in mijn eentje weg om tot rust te komen en beide vrouwen even niet te hoeven zien. Eindelijk eens niet te hoeven liegen. Dat er ooit een noodsituatie ontstaat waarbij een van mijn vrouwen of kinderen in het ziekenhuis belandt, is inderdaad een nachtmerrie van me. Of dat ik zelf in het ziekenhuis kom of een ongeluk krijg en Anne dus niet weet waar ik ben, want dan bellen ze waarschijnlijk Marieke.
Daarom moet ik hier een einde aan maken en de waarheid vertellen. Alleen hoe doe ik dat? Ik heb ook gedacht om de relatie met een van de vrouwen te verbreken en door te gaan met de ander, maar dat kan ik niet, want dan moet ik blijven liegen en ik ben het echt zat. Bovendien heb ik kinderen met beiden, dus tsja, ik kan niet met ze breken, ik heb die verantwoordelijkheid en wil mijn kinderen ook blijven zien. Toch wil ik ze allebei niet kwijt. Maar ik ga er echt aan onderdoor. Mentaal is dit echt zo zwaar en ik durf niet eens te bedenken hoe zwaar het wordt als ik het vertel.
Joh, dat meen je...quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 07:09 schreef Aardmannetje44 het volgende:
En ondertussen zit ik steeds vaker met het gevoel dat dit zo niet langer kan.
Maak je niet druk, zodra je het opbiecht heb je niets meer te kiezen.quote:Maar hoe kies je in godsnaam tussen twee gezinnen die je allebei liefhebt?
Hoe verliepen de afgelopen kerstdagen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:26 schreef Aardmannetje44 het volgende:
[..]
Mijn vrouw kent mijn vrienden wel, Anne niet, behalve die ene vriend dan. Beide vrouwen weten wel dat ik mijn vrienden niet graag meebreng naar huis. Dat deed ik voordat ik Anne leerde kennen ook niet. Maar Marieke heeft sommige van mijn vrienden echt wel meerdere keren ontmoet. Ik ben wat dat betreft best op mezelf. Als ik zogenaamd een vriendenweekend plan, ben ik meestal bij Anne. Doorgaans plan ik dan wat met die vriend die van de situatie weet en mij dekt.
De coronaperiode was niet eenvoudig inderdaad. Maar dan had ik ook wel weer een extra excuus waarom ik niet kon komen, bijvoorbeeld omdat ik verkouden was, me niet lekker voelde, een test moest gaan doen of te laat was om nog te komen door de avondklok. En ik heb in die tijd ook wel degelijk eens een weekend met die vriend gepland.
In het verhaal zoals TS dat verteld, is dat idd volledig onwaarschijnlijk;quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:56 schreef Luuntje het volgende:
En jij denkt dat de dames niks door hebben?
Ik, ik, ik, ik, ik,... pff wat ben jij een ongelooflijke slapjanus zeg.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:18 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Toch wil ik ze allebei niet kwijt. Maar ik ga er echt aan onderdoor. Mentaal is dit echt zo zwaar en ik durf niet eens te bedenken hoe zwaar het wordt als ik het vertel.
Want ja, als TS geen anti-conceptie gebruiktquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:24 schreef Lienekien het volgende:
En als Anna zo nyphomaan is, hoe weet zij dan van wie haar kinderen zijn?
Maar dit is niet een uniek verhaal. Als Harry Mens 15 jaar lang een dubbelleven kan leiden, dan kan een onbekende boerenlul het ook, lijkt mequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Het betekent dat je jongere vrouw met kids dus niemand van je familie en vrienden ziet, maar ze weet wel waar je werkt.
En ze komt dan niet eens langs op je werk of wil weten wie je collega’s zijn, of dat ze eens je naam googlet en zo achter meer info komt? Of een van haar andere familieleden?
Nee, dit is wel een erg onwaarschijnlijk verhaal.
IT als zzp en een eigen appartement waar ze ook al is geweest.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:17 schreef PepeLePewpew het volgende:
@:aardamannetje44
Wat ik dan niet goed snap is waarom Anne zichzelf nooit heeft uitgenodigd om bij jou
thuis te komen. Want dat is dan het huis waar jouw vrouw woont met je 3 kinderen? Wat ik natuurlijk begrijp alleen je kent Anne toch wel langer dan een paar maanden. Maar ze heeft dus nooit gevraagd waar je woont of wat voor werk je doet?
Ja, tuurlijk. Als Harry Mens het kan, dan kan iedereen het.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dit is niet een uniek verhaal. Als Harry Mens 15 jaar lang een dubbelleven kan leiden, dan kan een onbekende boerenlul het ook, lijkt me
Nou ja, ik heb Harry Mens niet hoog zitten. Alles wat hij kan, kan ik ook wel. Willem van Hanegem heeft dat ook eens gezegd over Harry, en het is niet alsof Willem het buskruit heeft uitgevonden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Als Harry Mens het kan, dan kan iedereen het.
Wat een onzin kraam je uit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb Harry Mens niet hoog zitten. Alles wat hij kan, kan ik ook wel. Willem van Hanegem heeft dat ook eens gezegd over Harry, en het is niet alsof Willem het buskruit heeft uitgevonden.
Het lijkt me niet dat Harry 2 gezinnen hadden die 15 jaar lang niets van elkaar wisten. En dat ie deed of ie moest werken was of bij vrienden was en dan naar het andere gezin ging etc.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dit is niet een uniek verhaal. Als Harry Mens 15 jaar lang een dubbelleven kan leiden, dan kan een onbekende boerenlul het ook, lijkt me
Nee, volgens mij wist z'n tweede liefde ook gewoon van z'n gezin. Maar daar had hij wel mooi twee buitenechtelijke kinderen mee, die heeft hij al die tijd verborgen gehouden. Toch een prestatie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat Harry 2 gezinnen hadden die 15 jaar lang niets van elkaar wisten. En dat ie deed of ie moest werken was of bij vrienden was en dan naar het andere gezin ging etc.
Wellicht ging ie 15 jaar vreemd dat kan. Maar niet op deze schaal dat geloof ik niet.
Misschien heeft ie bij die jongere vrouw ook wel een set vrienden die weer niets van die andere vrouw weten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Het betekent dat je jongere vrouw met kids dus niemand van je familie en vrienden ziet, maar ze weet wel waar je werkt.
En ze komt dan niet eens langs op je werk of wil weten wie je collega’s zijn, of dat ze eens je naam googlet en zo achter meer info komt? Of een van haar andere familieleden?
Nee, dit is wel een erg onwaarschijnlijk verhaal.
Volgens hemzelf niet he?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien heeft ie bij die jongere vrouw ook wel een set vrienden die weer niets van die andere vrouw weten.
Twee compleet gescheiden levens.
Nee, geen prestatie. Als Harry Mens het kan, kan elke boerenlul het.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nee, volgens mij wist z'n tweede liefde ook gewoon van z'n gezin. Maar daar had hij wel mooi twee buitenechtelijke kinderen mee, die heeft hij al die tijd verborgen gehouden. Toch een prestatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |