abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214832857
Leven tussen witte mensen is voor niet witte mensen soms hel op aarde

Racisme is geen dingetje van extreemrechts.

Janken over de uitzetting van dat arme kind. “Hij moet weg omdat moeder uit het zicht van de autoriteiten verdween”, schreven de media. Een arm kind (ik noem zijn naam niet) als speelbal van de politiek. Woensdag 28 augustus worden hij en zijn moeder uitgezet.

Weet men wat er precies gebeurt met asielzoekers als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben? Waarom vroeg en vraagt niemand waarom de jongen zijn moeder zich niet meldde bij de autoriteiten? De inburgering die liederlijk faalt, omdat de politiek -rechts en links- zich typisch niet bekommert om deze kwetsbare groep mensen? Mensen die vanwege geldgebrek hier amper de weg weten en daarom verdwalen in het oerwoud van regels, en ge- en verboden?

Al die adelborsten en politiek correcte nette mensen die mij niet als collega willen omdat ik een kleurtje heb? Die nette witte mensen die mij willen zien als Bijlmerchick, terwijl ik daar nooit gewoond heb? Die witte mensen die zeggen dat ze geen "kleur zien", maar alles behalve kleurenblind zijn?

Leven tussen witte mensen is voor niet witte mensen soms hel op aarde.
(......)

https://www.bnnvara.nl/jo(...)en-soms-hel-op-aarde

Maar: je hoeft hier toch niet verplicht te wonen? Je mag ook terug naar land van herkomst als het hier de hel op aarde is? Daarbij: Leven tussen niet-witte mensen is voor witte mensen soms ook hel op aarde, vandaar dat zovelen zijn weggetrokken uit de grote steden.
pi_214832893
Het feit dat je er blijft wonen geeft mij al een dat het wel meevalt met die hel.

Als ik nu in de hel op aarde terechtkom zou ik daar vandaag nog vertrekken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214832908
quote:
Daarbij: Leven tussen niet-witte mensen is voor witte mensen soms ook hel op aarde, vandaar dat zovelen zijn weggetrokken uit de grote steden.
Dit. Werkt twee kanten op inderdaad
pi_214832955
Ah. Joop.

Joop. :')
pi_214832998
En toch is het overal ter wereld de favoriete plek om te wonen. Gek.
pi_214833026
Zo zie je maar weer. Niemand vindt die multiculturele handel leuk.

Stoppen met dit soort onzin. Mensen die het hier een hel vinden en een dubbel paspoort hebben kunnen gewoon weer naar huis. Dat maakt het voor de autochtone Nederlander een heel stuk leefbaarder en kan iedereen gewoon weer zijn ding doen.
pi_214833027
quote:
Agelopen vrijdag bijvoorbeeld drie incidenten.

Vrijdagochtend: die mevrouw van die nette Europese politieke partij die met mij wil sparren over diversiteit, maar het liefste vanuit haar eigen witte bubbel?

Vrijdagmiddag: Die ambtenaar van een grote gemeente die aangesteld is om inclusie te bevorderen, maar niet op de hoogte is van de effecten van institutionele discriminatie binnen de rechtspraak?

Vrijdagavond: bestuurslid van een jazzorganisatie roept vrijdagavond dat er "zwarte, dikke negerinnen komen zingen”, “zulke scheuren hebbe die wijve”.
Dit soort stukken zorgden ervoor dat ik lange tijd vaak Joop las. Gewoon om te verwonderen.

Ochtend: iemand doet haar best voor mij, maar dat is niet goed genoeg! Ze kijkt vanuit haar eigen bubbel ipv mijn bubbel!!

Middag: stomme kut ambtenaar doet zijn best voor mij, maar dat is niet goed genoeg! Die eikel weet niet alles wat ik als hoogleraar weet! Zie je wel racisme is echt!! Hel op aarde!

Avond: als het echt is gebeurd zoals deze mevrouw schrijft is dat bestuurslid natuurlijk totaal uit de bocht gevlogen, maar na de eerdere extreem lange tenen heb ik moeite met dat geloven. En stel dat het wel zo was: wat heeft het met de schrijfster te maken? Accepteert ze het als Wilders morgen zegt dat leven tussen de moslims hel op aarde is want er was vorige week weer een aanslag?

Het is alleen jammer dat Joop kritiek censureert en nooit eens ingaat op vragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2024 13:26:16 ]
pi_214833062
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het feit dat je er blijft wonen geeft mij al een dat het wel meevalt met die hel.

Als ik nu in de hel op aarde terechtkom zou ik daar vandaag nog vertrekken.
Nederland is een mannenwereld, is dus al een hel op aarde.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 augustus 2024 @ 13:30:31 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214833065
Ik ben niet wit. Melk is wit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214833076
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:29 schreef torentje het volgende:

[..]
Nederland is een mannenwereld, is dus al een hel op aarde.
50,3% van de Nederlanders is vrouw.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214833099
quote:
"zwarte, dikke negerinnen
Niet te verwarren met blanke negerinnen! Of donkere blanken.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 13:37:58 #12
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_214833116
"witte mensen".. het geeft meteen aan hoe je er over denkt. Laat ik het hierbij houden.
pi_214833117
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:22 schreef KoningWouter het volgende:
Zo zie je maar weer. Niemand vindt die multiculturele handel leuk.

Stoppen met dit soort onzin. Mensen die het hier een hel vinden en een dubbel paspoort hebben kunnen gewoon weer naar huis. Dat maakt het voor de autochtone Nederlander een heel stuk leefbaarder en kan iedereen gewoon weer zijn ding doen.
Van wat ik lees is deze mevrouw al sinds 1982 bezig om een Nederlands paspoort te krijgen. Wel apart dat je zo graag in deze hel wil leven.

Geboren in Nederland, werd ze bij wet Surinaamse toen ze vanaf 1977 vijf jaar in Suriname bij haar vader woonde. Adama was het oneens met die beslissing en probeert vanaf 1982 haar Nederlandse nationaliteit terug te krijgen. Haar Surinaamse paspoort ruilde haar vader in voor een reisdocument. En beide landen twisten nu over haar nationaliteit. Suriname heeft haar in januari vorig jaar geschrapt uit het bevolkingsregister en weigert een nieuw paspoort te verlenen. En Nederland verwijst direct weer naar de Surinaamse autoriteiten als ze bij de instanties hier aanklopt. Net zoals ze voortdurend van het kastje van Suriname naar de muur van Nederland wordt gestuurd, slaat Adama's gemoedstoestand over van verbeten strijdbaarheid ('Als ik nu ga liggen, loopt er morgen een heel leger over me heen'), naar fatalistische moedeloosheid. ,,Nederland is voor mij een grote gevangenis. Ik heb geen kerstmis gevierd. Waarom zou ik kerstslingers ophangen in mijn eigen gevangenis?'' Wat constant blijft, is de bozig bittere toon die uit elke uitspraak is te destilleren.
pi_214833122
Wat een onsamenhangend en van de hak op de tak springend gewauwel van die Amerikaanse mevrouw, gelukkig kan ze terug naar de VS wanneer het haar in de racistische hel genaamd "Nederland" niet meer bevalt.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 13:40:01 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214833130
Calimero kon een puntje zuigen aan dit soort gejank.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 augustus 2024 @ 13:40:37 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214833135
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:38 schreef spicymchaggis het volgende:
Wat een onsamenhangend en van de hak op de tak springend gewauwel van die Amerikaanse mevrouw, gelukkig kan ze terug naar de VS wanneer het haar in de racistische hel genaamd "Nederland" niet meer bevalt.
Ik las ooit een artikel van een gekleurde mevrouw die in Frankrijk een enorme culruurschok ervaarde omdat heel veel mensen niets geven om je huidskleur. Nou was ze zelf niet zo, maar als je haar verhaal leest zou het me echt niets verbazen als anderen gaan roepen dat racisme hier hoogtij viert simpelweg omdat ze hun speciale behandeling verliezen :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214833144
Ik word een beetje moe van dat Black panther-activisme tegenwoordig. Men zal er wel een levensdoel uithalen maar het is nergens meer voor nodig.

Het boeit vrijwel niemand dat je zwart bent, muts.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 29 augustus 2024 @ 13:43:25 #18
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214833155
nou...ik ken maar 1 hel en dat is helmond
pi_214833175
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Van wat ik lees is deze mevrouw al sinds 1982 bezig om een Nederlands paspoort te krijgen. Wel apart dat je zo graag in deze hel wil leven.

Geboren in Nederland, werd ze bij wet Surinaamse toen ze vanaf 1977 vijf jaar in Suriname bij haar vader woonde. Adama was het oneens met die beslissing en probeert vanaf 1982 haar Nederlandse nationaliteit terug te krijgen. Haar Surinaamse paspoort ruilde haar vader in voor een reisdocument. En beide landen twisten nu over haar nationaliteit. Suriname heeft haar in januari vorig jaar geschrapt uit het bevolkingsregister en weigert een nieuw paspoort te verlenen. En Nederland verwijst direct weer naar de Surinaamse autoriteiten als ze bij de instanties hier aanklopt. Net zoals ze voortdurend van het kastje van Suriname naar de muur van Nederland wordt gestuurd, slaat Adama's gemoedstoestand over van verbeten strijdbaarheid ('Als ik nu ga liggen, loopt er morgen een heel leger over me heen'), naar fatalistische moedeloosheid. ,,Nederland is voor mij een grote gevangenis. Ik heb geen kerstmis gevierd. Waarom zou ik kerstslingers ophangen in mijn eigen gevangenis?'' Wat constant blijft, is de bozig bittere toon die uit elke uitspraak is te destilleren.
Dat is eigenlijk nog wel het mooiste van dit soort mensen. Hoe irritant en vermoeiend ze soms zijn voor de lezer, 9 van de 10x zijn ze hun eigen grootste slachtoffer.
pi_214833190
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja, maar waarom is dit dan de schuld van het grote gemene Nederland? Zo te lezen hebben Suriname en haar eigen vader hier net zo goed een aandeel in.
pi_214833192
Het staat al deze mensen die zich hier niet thuisvoelen vrij om te vertrekken, mis je helemaal niets aan.

:W
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_214833200
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit soort stukken zorgden ervoor dat ik lange tijd vaak Joop las. Gewoon om te verwonderen.

Ochtend: iemand doet haar best voor mij, maar dat is niet goed genoeg! Ze kijkt vanuit haar eigen bubbel ipv mijn bubbel!!

Middag: stomme kut ambtenaar doet zijn best voor mij, maar dat is niet goed genoeg! Die eikel weet niet alles wat ik als hoogleraar weet! Zie je wel racisme is echt!! Hel op aarde!

Avond: als het echt is gebeurd zoals deze mevrouw schrijft is dat bestuurslid natuurlijk totaal uit de bocht gevlogen, maar na de eerdere extreem lange tenen heb ik moeite met dat geloven. En stel dat het wel zo was: wat heeft het met de schrijfster te maken? Accepteert ze het als Wilders morgen zegt dat leven tussen de moslims hel op aarde is want er was vorige week weer een aanslag?

Het is alleen jammer dat Joop kritiek censureert en nooit eens ingaat op vragen.
Die überlinkse deugfiguren verzinnen gewoon maar wat...
Die maken toch wat mee zeg..
:')

En de koppen vaak ook;
Nu sprekem ze over deportatie bij dat Armeens kind...

:')
  donderdag 29 augustus 2024 @ 13:50:44 #23
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214833213
Yet here they are.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214833232
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
50,3% van de Nederlanders is vrouw.
Maar de meeste daarvan worden geleid door mannen, waardoor zij niet meer passen voor gevoelige mannen.
pi_214833289
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben niet wit. Melk is wit.
En zowel jouw huidskleur als wel de consumptie van melk is racistisch volgens dat clubje.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214833292
Vrijdagavond: bestuurslid van een jazzorganisatie roept vrijdagavond dat er "zwarte, dikke negerinnen komen zingen”, “zulke scheuren hebbe die wijve”.

Wel gewaagd van dat bestuurdslid van een jazzorganisatie om zoiets te roepen, zeker in de aanwezigheid van mevrouw van kleur Adama. Je zou toch denken dat de organisatie van een jazzorganisatie wel een beetje bestaat uit links elitaire mensen die houden van deze van oorsprong Afro-Amerikaanse muziekstijl. Ik zou dit bestuurslid gewoon met naam en toenaam noemen want dit kan niet door de beugel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 augustus 2024 @ 14:09:44 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214833344
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En zowel jouw huidskleur als wel de consumptie van melk is racistisch volgens dat clubje.
Kut :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214833345
Het ligt aan de instanties zelf
  donderdag 29 augustus 2024 @ 14:16:27 #29
3542 Gia
User under construction
pi_214833382
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:43 schreef RamboDirk het volgende:
nou...ik ken maar 1 hel en dat is helmond
Niet, Helmond is geweldig!!
  donderdag 29 augustus 2024 @ 14:17:01 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214833387
Aan de titel wíst ik al direct dat dit wel weer zo’n suf JOOP-artikel zou zijn.

:O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')