Dat is sowieso een schandaal.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 07:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
En maar bezuinigen op de GGZ.
Goeiemorgen
Hier is het dit weekend volksfeest, hoor dan de muziek ook wel, maar vind dat niet erg.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:01 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
O hier komt dat ookzal wel stadseizoenfeesttijd zijn.
Woon in het centrum dus dat gaat wel geluidoverlast geven..
Ja precies leven en laat leven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hier is het dit weekend volksfeest, hoor dan de muziek ook wel, maar vind dat niet erg.
Die ene keer per jaar. Alleen kudt muziek hier die domme hollandse meezingers
Dat is kut, vooral als je gewend was dat het eerder niet zo was.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:17 schreef AardappelSchotel het volgende:
Ik woon in een winkelstraat, en sinds kort zetten ze daar van 8.00 tot 20.00 keiharde kutmuziek aan. Ook als de winkels dicht zijn, en daar word ik best flauw van.
Ik ga de winkeliersvereniging mailen of ze iig de openingstijden van de winkels kunnen aanhoudenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:20 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Dat is kut, vooral als je gewend was dat het eerder niet zo was.
Wat kan je er aan doen? Vrij weinig.
Echt niet, eerder stonden er leuke bandjes op straat, tegenwoordig is alles uit het dorp verplaatst naar een tent op een ander terrein. De gezelligheid is er af.geen braderie meer geen klein kermisje meerquote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:15 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ja precies leven en laat leven.
Ooo gezellige slagermuziek hahawat een genot
O dat is echt heel kudt een enkel weekend is nog te doen, maar iedere dag zolangquote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:17 schreef AardappelSchotel het volgende:
Ik woon in een winkelstraat, en sinds kort zetten ze daar van 8.00 tot 20.00 keiharde kutmuziek aan. Ook als de winkels dicht zijn, en daar word ik best flauw van.
Op zaterdag staat ie ook aan.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is echt heel kudt een enkel weekend is nog te doen, maar iedere dag zolang
Oh wat apart. Misschien krijgen ze minder financiering.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Echt niet, eerder stonden er leuke bandjes op straat, tegenwoordig is alles uit het dorp verplaatst naar een tent op een ander terrein. De gezelligheid is er af.geen braderie meer geen klein kermisje meer
Alleen muziek
Ja precies. Kijken wat je mogelijkheden zijn. Zal wel fijn zijn als wat leefbaarder word qua geluidsoverlast.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:22 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Ik ga de winkeliersvereniging mailen of ze iig de openingstijden van de winkels kunnen aanhouden
Geen idee, er is altijd wel geld voor die bagger muziek. Dat is dan zo jammer. Die hele dorpsfeesten is gebasseerd op zoveel mogelijk zuipen. Niets meer aanquote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:26 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Oh wat apart. Misschien krijgen ze minder financiering.
Nou ik zou er op mikken dit helemaal te stoppenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:22 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Ik ga de winkeliersvereniging mailen of ze iig de openingstijden van de winkels kunnen aanhouden
Met buren een protestpetitie indienen?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:17 schreef AardappelSchotel het volgende:
Daar moeten ze dan op zijn minst een vergunning voor hebbenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:17 schreef AardappelSchotel het volgende:
Mijn ouders hadden een stomerij en daar hebben wij jaren boven gewoond in de stad en je weet dat daar vaak een draaiorgel door de hoofdstraat gaat. Nooit problemen mee gehad , het is zijn werk en 's avonds gaan ze ook gewoon naar huis.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:33 schreef woxxel2 het volgende:
Ik heb ook eens in een winkel straat gewoont. Stonden ze steeds met zo'n draaiorgel onder m'n raam.
Ik raad t iedereen af boven winkels te gaan wonen
Hoe doe je dat?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:13 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden een stomerij en daar hebben wij jaren boven gewoond in de stad en je weet dat daar vaak een draaiorgel door de hoofdstraat gaat. Nooit problemen mee gehad , het is zijn werk en 's avonds gaan ze ook gewoon naar huis.
Geen problemen hebben met draaiorgels?quote:
Wat bedoel je nou precies ? Want ik zei toch dat dat helemaal geen issue was , het hoort op een bepaalde manier ook bij het straatbeeld , in Deventer stonden ze ook voor ons huis . ze draaien 's nachts niet , dat scheeltquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Geen problemen hebben met draaiorgels?
Dat zeg ik, dat je er mee kan omgaan. En hoe doe je dat?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:35 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou precies ? Want ik zei toch dat dat helemaal geen issue was , het hoort op een bepaalde manier ook bij het straatbeeld , in Deventer stonden ze ook voor ons huis . ze draaien 's nachts niet , dat scheelt
Wat een geweld zegquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat je er mee kan omgaan. En hoe doe je dat?
Ik heb zo'n eikel die liep te collecteren wel eens 20 euro geboden. Als ik dan wel zijn draaiorgel voor een aanstromende vrachtwagen mocht zetten.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n eikel die liep te collecteren wel eens 20 euro geboden. Als ik dan wel zijn draaiorgel voor een aanstromende vrachtwagen mocht zetten.
Ik snap het probleem niet zoquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, hij was een beetje beledigd zelfsquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:47 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]![]()
Ging hij akkoord met je deal?
Er was dus geen geweldquote:
Veel lelijkheid komt uit zo'n ding.quote:
Wat veel vervelender was waren mannen die 'snachts in de brievenbus pisten , en vechtpartijen , in die tijd gebeurde er veel , bepaalde families die elkaar doodschoten .. dan is zo'n draaiorgel niet echt een dingquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
[..]
Nee, hij was een beetje beledigd zelfs
[..]
Er was dus geen geweld
[..]
Veel lelijkheid komt uit zo'n ding.
Gelukkig maarquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, hij was een beetje beledigd zelfs
[..]
Er was dus geen geweld
[..]
Veel lelijkheid komt uit zo'n ding.
Als ik als mini-Domni met mijn ouders in Arnhem was, kreeg ik een muntje om aan de draaiorgelman te geven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:51 schreef StevenHyde het volgende:
Vroeger in bijv Arnhem had je het ook altijd. Best gezellige toevoeging aan t straatbeeld. Geen idee of ze nu soms nog er zijn.
Dat zijn vaak drankorgelsquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:59 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wat veel vervelender was waren mannen die 'snachts in de brievenbus pisten , en vechtpartijen , in die tijd gebeurde er veel , bepaalde families die elkaar doodschoten .. dan is zo'n draaiorgel niet echt een ding
Ik vond ze wel vaak wat opdringerigquote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:01 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Als ik als mini-Domni met mijn ouders in Arnhem was, kreeg ik een muntje om aan de draaiorgelman te geven.
Dat zijn niet alleen mannen die in brievenbussen pissen, heb tot nu toe meer vrouwen gesnapt die een poging wagen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:59 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wat veel vervelender was waren mannen die 'snachts in de brievenbus pisten , en vechtpartijen , in die tijd gebeurde er veel , bepaalde families die elkaar doodschoten .. dan is zo'n draaiorgel niet echt een ding
Zit je al klaar voor vanavond?quote:
Kat in het bakkie vanaafquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zit je al klaar voor vanavond?
Haartjes netjes gewassen?
Pyama aan?
Mag je opblijven tot zo laat?
Om dat wout niet te zien?
Deze kenner weetquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:19 schreef pullup het volgende:
[..]
Kat in het bakkie vanaaf
Hoef ik niet te kijken
Ik vrees een vieze wedstrijd die ze verliezen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:19 schreef pullup het volgende:
[..]
Kat in het bakkie vanaaf
Hoef ik niet te kijken
Wat heerlijk melodieus... word er rustig vanquote:
Ik vaak ook wel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat heerlijk melodieus... word er rustig van
Is dit een genre? Kan ik ff een playlist van dit soort engeltjes zoekenquote:
Vaak zie je op utube wel gelijksoortige muziek in de speellijst.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Is dit een genre? Kan ik ff een playlist van dit soort engeltjes zoeken
Staat in de OP G.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Link em der ff in D.
quote:
Ja, dat is wel lekker... maar meer tijdens een meditatie of massagequote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:10 schreef Superbadeendje het volgende:
Zoek maar eens op Alain Morisod en/of Sweet People. Dan krijg je muziek waar je helemaal zen van wordt.![]()
Wat leuk. Het was een mooie dag ook hier, moest werken.. eigenlijk iets te mooiquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:16 schreef Deisyy het volgende:
En ik neem jullie even mee op mijn wandeling van vanmiddag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was een heerlijke dag, ik geniet echt van die wandelingen, bof ook wel heel erg met dit weer van de afgelopen weken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat leuk. Het was een mooie dag ook hier, moest werken.. eigenlijk iets te mooi
Lekker hoor in het groen.
We hebben meerdere van die haventjes en bruggetjes in het centrum, ik moest nog even naar het centrum om een pakje op te halen, dus pakte meteen deze brug mee.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:22 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Is dat de haven van DB?
Luister je nog misdaadverhalen onder het wandelen?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het was een heerlijke dag, ik geniet echt van die wandelingen, bof ook wel heel erg met dit weer van de afgelopen weken.
Oi Hoi! Had die armbreuk toch ook zuh voordelen!!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het was een heerlijke dag, ik geniet echt van die wandelingen, bof ook wel heel erg met dit weer van de afgelopen weken.
Nee, ik ben toch weer verder gegaan met de Echt Gebeurd podcast, korte verhaaltjes van ca. 10 minuten, echt een aanrader.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Luister je nog misdaadverhalen onder het wandelen?
Zal het proberen te onthoudenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee, ik ben toch weer verder gegaan met de Echt Gebeurd podcast, korte verhaaltjes van ca. 10 minuten, echt een aanrader.
Perfecte timing ja, heerlijk weer en op mijn werk is het in deze periode altijd zeer rustig. Ik heb een prima conditie dankzij mijn dagelijkse 15.000 stappenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:28 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Oi Hoi! Had die armbreuk toch ook zuh voordelen!!
eensquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:29 schreef sly-nl het volgende:
In het genre is dit wel echt top-notch! Vind ikke
Twilight Zonequote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:30 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zal het proberen te onthoudenEchter niet tijdens het wandelen.. ik wil de omgeving ervaren met geluid.
Met slapen gaan, dat is mijn audio tijd. Meestal Sci-Fi verhalen uit de oude doos.
Sowieso Clannad.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:29 schreef sly-nl het volgende:
Hoe gaat ie nu met je elleboog? Pijn weg?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Perfecte timing ja, heerlijk weer en op mijn werk is het in deze periode altijd zeer rustig. Ik heb een prima conditie dankzij mijn dagelijkse 15.000 stappen![]()
Mijn collega kwam gisteren mijn laptop brengen, dus heb vanmorgen een uurtje thuis zitten werken, nou ja, ik heb een begin gemaakt met mijn mailbox lezen
Heb een hekel aan die Bonoquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:29 schreef sly-nl het volgende:
Hi Prisquote:
Zolang hij niet de wereldverbeteraar uit probeert te hangen gaat hij nog welquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Heb een hekel aan die Bono![]()
Wel ff aangezet.... en zij zingt best aardig
Clannadquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:29 schreef sly-nl het volgende:
Volgend jaar (als je vijftig wordt) rijd ik wel ff die kant op om je arm weer te breken rond deze tijd. Tussen twee balken of zoquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Perfecte timing ja, heerlijk weer en op mijn werk is het in deze periode altijd zeer rustig. Ik heb een prima conditie dankzij mijn dagelijkse 15.000 stappen![]()
Mijn collega kwam gisteren mijn laptop brengen, dus heb vanmorgen een uurtje thuis zitten werken, nou ja, ik heb een begin gemaakt met mijn mailbox lezen
Moya Brennanquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Heb een hekel aan die Bono![]()
Wel ff aangezet.... en zij zingt best aardig
hey heyquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:33 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Hi PrisHoe is ie?
Prachtig nummer. Had alleen wel wat langer gemogen. Was 'ons' liedjuh (met een meisje).![]()
![]()
Als ik normaal doe heb ik geen pijn, soms maak ik van die bewegingen, sla ik een vlieg weg met rechts, dat is nog niet handigquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:32 schreef Prisha het volgende:
[..]
Hoe gaat ie nu met je elleboog? Pijn weg?
Ik hoorde daarstraks Meatloaf het Volkslied zingen en moest nog aan je denkenquote:
in 1985 was ie nog redelijk normaalquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:35 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Zolang hij niet de wereldverbeteraar uit probeert te hangen gaat hij nog wel
Nog gefeliciteerdquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:36 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Volgend jaar (als je vijftig wordt) rijd ik wel ff die kant op om je arm weer te breken rond deze tijd. Tussen twee balken of zo.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:38 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik hoorde daarstraks Meatloaf het Volkslied zingen en moest nog aan je denken
Hi! Mooi!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:38 schreef Prisha het volgende:
[..]
hey heyGaat prima.
Mooi nummer voor een "ons liedjuh"
Nog een gel kussentje gehaald?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als ik normaal doe heb ik geen pijn, soms maak ik van die bewegingen, sla ik een vlieg weg met rechts, dat is nog niet handigMaar een beetje buigen en strekken gaat steeds beter, al heb ik nog maar weinig kracht in de arm, maar al met al ben ik best tevreden. Volgende week naar de fysio, dan ga ik ook weer vooruit.
ah ook fysio dus nodig...dat zal wel helpen inderdaad. Gelukkig dus weinig pijn. Goed om te horenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als ik normaal doe heb ik geen pijn, soms maak ik van die bewegingen, sla ik een vlieg weg met rechts, dat is nog niet handigMaar een beetje buigen en strekken gaat steeds beter, al heb ik nog maar weinig kracht in de arm, maar al met al ben ik best tevreden. Volgende week naar de fysio, dan ga ik ook weer vooruit.
Die muismat is inderdaad niet de oplossing, ik wil onderstaande mat bestellen, met een kussen gooi je je schouder omhoog en krijg je daar weer last meequote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Nog een gel kussentje gehaald?
Bij nader inzien lijkt me een gewoon kussentje toch lekkerder
Beter.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Die muismat is inderdaad niet de oplossing, ik wil onderstaande mat bestellen, met een kussen gooi je je schouder omhoog en krijg je daar weer last mee![]()
[ afbeelding ]
Ha ja bedankt, maar ik mis mijn collega's wel en eind september is de leukste beurs van het jaar, daar wil ik wel bij zijnquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Beter.
Ik hoop dat het fijn en (niet te) snel geneest, tis tenslotte nog prima wandelweer
In de brievenbus?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:08 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Dat zijn niet alleen mannen die in brievenbussen pissen, heb tot nu toe meer vrouwen gesnapt die een poging wagen.
Dat was nog voor zijn wereldverbeteraar-periode (alhoewel Sunday Bloody Sunday in '83 uitkwam)quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:38 schreef Prisha het volgende:
[..]
in 1985 was ie nog redelijk normaal
Een afrader met de Ring deurbellen van tegenwoordigquote:
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Met één voet op de bel![]()
Ik heb beeld !quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Een afrader met de Ring deurbellen van tegenwoordig
In hoeverre beperkt het jou? Nog veel hulp nodig?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Lolquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Een afrader met de Ring deurbellen van tegenwoordig
Hoi Puzzieee. Hoe is ie?quote:
Mwahhhquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:49 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Dat was nog voor zijn wereldverbeteraar-periode (alhoewel Sunday Bloody Sunday in '83 uitkwam)
Sunday Bloody Sunday was meer een protestsong over het optreden vd Engelse politie tijdens een protestmars in Ierland.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:49 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Dat was nog voor zijn wereldverbeteraar-periode (alhoewel Sunday Bloody Sunday in '83 uitkwam)
Aan- en uitkleden, eten, koken, boterham maken, douchen en afdrogen, dat was bijvoorbeeld allemaal heel lastig. Gelukkig kan je nog wel assistentie inroepen van je andere vingers aan je rechterhand, dat scheelt wel. Maar inmiddels kan ik het meeste wel weer zelf, behalve snijden e.d.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In hoeverre beperkt het jou? Nog veel hulp nodig?
Ik heb over een week of 3 een kleine ingreep aan mijn hand, mag dan 1 tot 2 weken mijn rechterduim niet gebruiken. En laat ik nou rechts zijn
Bij mij ging het allemaal wel maar ik deed er 3x zolang over.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:58 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Aan- en uitkleden, eten, koken, boterham maken, douchen en afdrogen, dat was bijvoorbeeld allemaal heel lastig. Gelukkig kan je nog wel assistentie inroepen van je andere vingers aan je rechterhand, dat scheelt wel. Maar inmiddels kan ik het meeste wel weer zelf, behalve snijden e.d.
Het is handig om niet te moeilijke kleding aan te doen, jurkjesen broeken met elastiek bijvoorbeeld.
Succes alvast!
Ja dat ookquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:00 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Bij mij ging het allemaal wel maar ik deed er 3x zolang over.
Dat dan weer welquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:55 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Mwahhh
Hij doet toch wel goed voor den mensheid, dacht ik. Stukken beter zó te zijn dan een gemiddeld, in zichzelf zwelgende, artiest.
Zeikstraal
Oh, dat valt erg mee. Zijn alleen maar alle dagelijkse dingenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:58 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Aan- en uitkleden, eten, koken, boterham maken, douchen en afdrogen, dat was bijvoorbeeld allemaal heel lastig. Gelukkig kan je nog wel assistentie inroepen van je andere vingers aan je rechterhand, dat scheelt wel. Maar inmiddels kan ik het meeste wel weer zelf, behalve snijden e.d.
Het is handig om niet te moeilijke kleding aan te doen, jurkjesen broeken met elastiek bijvoorbeeld.
Succes alvast!
Pics or it didn't happenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:02 schreef aloa het volgende:
Zo nog ff een korte wandeling richting zee
Valt wel mee tochquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, dat valt erg mee. Zijn alleen maar alle dagelijkse dingen
Maar mooi dat je weer bijna alles kan
Die jurkjes zal ik in beraad houden
Ik moet die andere rechtervingers ook zoveel mogelijk ontzien (mag ze nog wel gebruiken), maar er mag geen spanning op de huid komen.
Precies! En we willen de krant van vandaag herkenbaar in beeldquote:
Juist!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:12 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Precies! En we willen de krant van vandaag herkenbaar in beeld
Ik zat ff te denken...quote:
Inderdaadquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik zat ff te denken...
Als ik opsta uit mijn stoel en een paar stappen naar het westen zet... Loop ik technisch gezien ook naar..... zee![]()
Niets aan gelogen
Alles gaat hier helemaal schoon zijn, was volledig gedaan. Bed verschoond etc.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Valt wel mee tochik heb nog wel een handige tip om je shirt uit te trekken met één hand, mijn zus kwam niet meer bij toen ze het zag
![]()
Ik zou een beetje food preppen als ik zou was, en vlak voor de operatie je bed verschonen.
Wat gaan ze precies doen?
Succes ermee!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alles gaat hier helemaal schoon zijn, was volledig gedaan. Bed verschoond etc.
Eten voor een dag of 6 komt er te staan. Dan zou ik het eerste deel redelijk door moeten komen.
Ze gaan iets op de overgang van hand naar duim wegsnijden. Zit tegen de zenuw aan, aan de binnenkant van de hand. Om het goed te laten genezen moet er dus minimaal een week geen druk op de huid komen zodat het niet weer openscheurt of gaat ontsteken.
En als ik een paar stappen naar het oosten zet loop ik naar de Pacificquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik zat ff te denken...
Als ik opsta uit mijn stoel en een paar stappen naar het westen zet... Loop ik technisch gezien ook naar..... zee![]()
Niets aan gelogen
Daar gaan we wel van uit en in een hoop dingen wordt je snel handig.quote:
Een goede voorbereiding is het halve werkquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alles gaat hier helemaal schoon zijn, was volledig gedaan. Bed verschoond etc.
Eten voor een dag of 6 komt er te staan. Dan zou ik het eerste deel redelijk door moeten komen.
Ze gaan iets op de overgang van hand naar duim wegsnijden. Zit tegen de zenuw aan, aan de binnenkant van de hand. Om het goed te laten genezen moet er dus minimaal een week geen druk op de huid komen zodat het niet weer openscheurt of gaat ontsteken.
Ik ga even een stukje naar Zeeland lopenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Zo van: Wat heb je gister gedaan?
"Nou, klein stukje richting de Waddenzee gelopen"
Klinkt een stuk beter dan dat je van keuken naar de kamer bent gelopen..
Latersquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ga even een stukje naar Zeeland lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap alles, begrijp er niets van.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:23 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Laters
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Actioni contrariam semper et ćqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje
En toch vind ik deze spannender dan die hartoperatiequote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:20 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Daar gaan we wel van uit en in een hoop dingen wordt je snel handig.
T is vooral omdat het een rotplek is, daar komt snel spanning op, en dan gaat het dus weer open of ontsteken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Een goede voorbereiding is het halve werk![]()
Een pittige ingreep als er een week lang geen druk op mag komen te staan. Sterkte alvast!
Bolussenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ga even een stukje naar Zeeland lopen
Omdat je bij bewustzijn bent?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toch vind ik deze spannender dan die hartoperatie
[..]
T is vooral omdat het een rotplek is, daar komt snel spanning op, en dan gaat het dus weer open of ontsteken.
Nee, in het herstel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:25 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Omdat je bij bewustzijn bent?
Raar vind ik het niet, je duim gebruik je ook heel veel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, in het herstel.
Raar, ik weet het.
Je hart gebruik je nog net iets vaker.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:27 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Raar vind ik het niet, je duim gebruik je ook heel veel.
Maar die gaat vanzelf, als je je duim ineens niet kan gebruiken dan merk je pas hoe vaak je hem nodig hebt.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je hart gebruik je nog net iets vaker.
En zonder duim kan je leven. Zonder hart leven is tot nu toe bij niet heel erg veel mensen succesvol geweest.
Het gaat vooral andersom zijn denk ik. Dat ik hem gebruik en denk, kut .......... etcquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:31 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Maar die gaat vanzelf, als je je duim ineens niet kan gebruiken dan merk je pas hoe vaak je hem nodig hebt.
Haar zus kwam eerder in dit topic ook al voorbijquote:
Er zal wel iets van verband overheen komen. Geef het ook aan dat je bang bent dat je je duim per ongeluk gaat gebruiken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het gaat vooral andersom zijn denk ik. Dat ik hem gebruik en denk, kut .......... etc
Enya was in het begin ook lid van Clannad.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:35 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Haar zus kwam eerder in dit topic ook al voorbij
Denk..Ooh heeft ze een zus? Ik google het ff... zijn het er vierquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:35 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Haar zus kwam eerder in dit topic ook al voorbij
Dat zal zeker ja. En eigenlijk wil ik dat het ze hem vastzetten. Spalk ofzo.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:35 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Er zal wel iets van verband overheen komen. Geef het ook aan dat je bang bent dat je je duim per ongeluk gaat gebruiken.
Dan worden je spieren stijf en zit je met dat probleem. Je merkt gauw genoeg wanneer je je duim teveel of verkeerd gebruikt.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zal zeker ja. En eigenlijk wil ik dat het ze hem vastzetten. Spalk ofzo.
Mjah, toch ga ik er 1 willen, ook wel voor snachtsquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dan worden je spieren stijf en zit je met dat probleem. Je merkt gauw genoeg wanneer je je duim teveel of verkeerd gebruikt.
Je krijgt toch wel iets van een spalk ofzo, want hoe doe je dat anders in je slaap.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, in het herstel.
Raar, ik weet het.
Begrijpelijk, geef dat ook aan aan je arts of verpleegkundige. Die hebben vaak wel oplossingen daarvoor.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mjah, toch ga ik er 1 willen, ook wel voor snachts
En teveel is meteen weer open en dus weer wat doen. Dan maar even stijve spieren en die later weer lostrainen.
Gaan het meemaken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:48 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Begrijpelijk, geef dat ook aan aan je arts of verpleegkundige. Die hebben vaak wel oplossingen daarvoor.
Komt allemaal goed.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gaan het meemaken.
Nu eerst maar eens griezelen om ajax
Niemand die ons stoppen kanquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gaan het meemaken.
Nu eerst maar eens griezelen om ajax
Neuh, met mij komt het niet meer goedquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Komt allemaal goed.
Met jou bedoel ik.
Bahalve,quote:
Ook namens mij veel sterkte met de operatiequote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Neuh, met mij komt het niet meer goed
Die duim/hand wel
Neinquote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Bahalve,
NAC, Herucles, .......... moet ik doorgaan?
Wordt tijd dat daar weer de namen van de absolute top komen te staanquote:
gaat nog wel even duren vrees ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wordt tijd dat daar weer de namen van de absolute top komen te staan
Kan, hoeft niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:04 schreef Prisha het volgende:
[..]
gaat nog wel even duren vrees ik.
yep!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Kan, hoeft niet.
Eerst in NL maar weer eens de baas worden.
mooiquote:
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is toch elke keer weer anders ook
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:56 schreef pullup het volgende:
Fitz-Jim, wat is dat nu weer voor naam
oh noesquote:
kwestie van tijd....quote:
Weet je nog nietquote:
Misschien, maar het was niet 2:14 a.m. ESTquote:
Wellicht is hij van alles aan het voorbereiden ondertussen hequote:
In de film was het direct duidelijk, dus moet dat nu ook hequote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:06 schreef pullup het volgende:
[..]
Wellicht is hij van alles aan het voorbereiden ondertussen he
Nog veel enger dusquote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In de film was het direct duidelijk, dus moet dat nu ook he
We gaan er allemaal aanquote:
Ohjeequote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In de film was het direct duidelijk, dus moet dat nu ook he
En wederom herken ik hetquote:
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:23 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Laters
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Dat is inderdaad irritant, maar dat zullen ze vast op zo'n manier verbinden dat die kans klein blijft.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toch vind ik deze spannender dan die hartoperatie
[..]
T is vooral omdat het een rotplek is, daar komt snel spanning op, en dan gaat het dus weer open of ontsteken.
Door het mooie weer blijven de toeristen toch wat langer hangen, hier ook.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:29 schreef aloa het volgende:
Wel druk was het...
Camping e.d. ook tot de nok toe vol hier
hij mist er toch flink watquote:
Visserijdagen hier.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Door het mooie weer blijven de toeristen toch wat langer hangen, hier ook.
Ik vind het wel gezellig.
dat is zoquote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:41 schreef chufi het volgende:
[..]
Altijd ff wennen zo aan het begin van een nieuw seizoen
Verrassend soepel dit.quote:
Ik lad het ergensquote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:33 schreef Deisyy het volgende:
@:soury kan jij je die twee zussen van Big Brother nog herinneren? Sabrina en Monique, Monique was getrouwd, maar ging er toch met BB-er Tijn vandoor.
Die Monique die in B&B Vol Liefde bij Albert is is diezelfde Monique
voor t eerst in 104 jaarquote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Verrassend soepel dit.
Al vraag ik me heel erg af hoe die polen vorig jaar kampioen konden worden daar
Maar hoe, wat waren die gasten slechtquote:
Ze waren wel een beetje dom, ik kan me nog een gesprek tussen die twee herinneren, ze kwamen er maar niet uit of zo plastic onderlegger voor onder je bord een placemat, placemate of playmate heettequote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:00 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik lad het ergensZussie vond ik stukken leuker
En daar kijk jij naar?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ze waren wel een beetje dom, ik kan me nog een gesprek tussen die twee herinneren, ze kwamen er maar niet uit of zo plastic onderlegger voor onder je bord een placemat, placemate of playmate heette
Ik kijk een week vooruit, was al op de hoogte. Best wel een leuke vrouw geworden.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:33 schreef Deisyy het volgende:
@:soury kan jij je die twee zussen van Big Brother nog herinneren? Sabrina en Monique, Monique was getrouwd, maar ging er toch met BB-er Tijn vandoor.
Die Monique die in B&B Vol Liefde bij Albert is is diezelfde Monique
Ze lijkt op iemand die ik irl niet leuk vind, dus ik vind haar ook niet leukquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik kijk een week vooruit, was al op de hoogte. Best wel een leuke vrouw geworden.
Ik kijk Big brother nog steeds. Ik ga wel in een diep gat vallen als B&B is afgelopen volgende week. Ik luister ook diverse podcasts elke dag op balkon.quote:
Herkenbaarquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ze lijkt op iemand die ik irl niet leuk vind, dus ik vind haar ook niet leuk
Ik ben na BB 6 of 7 afgehaakt volgens mij, vind het te gescript en krijg dat idee soms ook bij B&B Vol Liefde, vind dat best wel jammer.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik kijk Big brother nog steeds. Ik ga wel in een diep gat vallen als B&B is afgelopen volgende week. Ik luister ook diverse podcasts elke dag op balkon.
BB is ook niet meer te vergelijken met de eerste jaren, en toch is het wel boeiend met live streams erbij. Het tv programma zelf stelt niks meer voor.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ben na BB 6 of 7 afgehaakt volgens mij, vind het te gescript en krijg dat idee soms ook bij B&B Vol Liefde, vind dat best wel jammer.
Een podcast erover luister ik ook af en toe, zeer vermakelijk.
Daar moet ik nog even over nadenken, maar het is verkocht zie ikquote:
Ik maak wel een nieuwe voor je.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Daar moet ik nog even over nadenken, maar het is verkocht zie ik
Zal wel op zolder hebben gelegenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Daar moet ik nog even over nadenken, maar het is verkocht zie ik
Had ooit zoiets voor bij mijn trein, zelfde stijl ander plaatje.quote:
Ik denk als voorbeeld of display voor in de winkel of op een beurs. De firma Noch maakt veel dingen om je treinbaan aan te kleden.quote:
Is die van jou al voorzien van een jasje inmiddels?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:41 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik denk als voorbeeld of display voor in de winkel of op een beurs. De firma Noch maakt veel dingen om je treinbaan aan te kleden.
Dit is een rare zin, zonder contextquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:52 schreef chufi het volgende:
[..]
Is die van jou al voorzien van een jasje inmiddels?
Dat was onbedoeld dan ... quote ik eens een keer ...quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:53 schreef maily het volgende:
[..]
Dit is een rare zin, zonder context![]()
Helemaal niet, het zijn jouw ranzige gedachten die de kop op steken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:53 schreef maily het volgende:
[..]
Dit is een rare zin, zonder context![]()
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:55 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat was onbedoeld dan ... quote ik eens een keer ...
Uhuhquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:56 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Helemaal niet, het zijn jouw ranzige gedachten die de kop op steken.
Mark moet dus jurkjes aan?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:58 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Succes alvast!
Als het maar geen liefdesverklaring is.quote:
dag meisjequote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:03 schreef woxxel2 het volgende:
Laat maar. Morgen krijg ik denk ik spijt.
Mag altijd, DM blijven bij mij prive.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:03 schreef woxxel2 het volgende:
Laat maar. Morgen krijg ik denk ik spijt.
Dat zeg je wel overtuigendquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:04 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mag altijd, DM blijven bij mij prive.
Alleen niet je rechterduim???quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In hoeverre beperkt het jou? Nog veel hulp nodig?
Ik heb over een week of 3 een kleine ingreep aan mijn hand, mag dan 1 tot 2 weken mijn rechterduim niet gebruiken. En laat ik nou rechts zijn
Sophia George?quote:
Wat ik buiten het forum hoor zal ik nooit of te nimmer delen.quote:
Zelf antwoord geven.quote:
Nog niets ontvangen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:09 schreef woxxel2 het volgende:
Badeend. Hev je m'n pb ?
En woon je omhlgeving Utrecht?
Tutje.quote:
dit klinkt interessantquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:09 schreef woxxel2 het volgende:
Badeend. Hev je m'n pb ?
En woon je omhlgeving Utrecht?
Is een liedje.quote:
quote:
En zondag komt de r in de maandquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:22 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Nog maar 1 dag tot t weekend is
Oh daar denk ik dan weer nooit aanquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:27 schreef drakin het volgende:
[..]
En zondag komt de r in de maand
Gaan we weer massaal verkouden worden
Er was vandaag iemand op mijn opleiding alvast mee begonnen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:28 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Oh daar denk ik dan weer nooit aan
Ik ben daar alvast maar mee begonnenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:27 schreef drakin het volgende:
[..]
En zondag komt de r in de maand
Gaan we weer massaal verkouden worden
2 dagen te vroeg weekend?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:29 schreef drakin het volgende:
[..]
Er was vandaag iemand op mijn opleiding alvast mee begonnen.
2 dagen te vroeg
en ik zit niet in jouw opleidingquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:29 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ben daar alvast maar mee begonnen
Je kon niet wachten?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:29 schreef maily het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:29 schreef drakin het volgende:
[..]
Er was vandaag iemand op mijn opleiding alvast mee begonnen.
2 dagen te vroeg
Doe jij ook een opleiding?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:29 schreef maily het volgende:
[..]
Ik moet bij jouw naam aan chips denkenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:30 schreef woxxel2 het volgende:
Superbadeendje. Stuur je me weer naar bed :p
2 dagen te vroeg verkoudenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:29 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
2 dagen te vroeg weekend?
Goed idee
Kwootverklootquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:31 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]![]()
[..]
Ach daar hebben we het zwakke geslacht weer.
Ligt aan hoe erg verkoudenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:31 schreef drakin het volgende:
[..]
2 dagen te vroeg verkouden
Dan mag je je wel ziek melden, heb je ook vrij
Kwoot maak je zelluf stukquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:31 schreef Superbadeendje het volgende:
Wat werkt het forum weer kut.
Ga lekker slapen, je hebt het verdiend.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:30 schreef woxxel2 het volgende:
Superbadeendje. Stuur je me weer naar bed :p
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:31 schreef Superbadeendje het volgende:
Wat werkt het forum weer kut.
Moet je slapen verdienen?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ga lekker slapen, je hebt het verdiend.
Ja wokkel chips tochquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:30 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Ik moet bij jouw naam aan chips denken
Ik zag het.quote:
Blij voor jouquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:35 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik zag het.
Ik deed 2 tegelijk, maar 1 heb ik deze week netjes af kunnen ronden en de ander begon vandaag weer![]()
Nu ben ik toe aan vakantie
Dankuquote:
Lekker voor je! Iedereen heeft z'n vakantie al gehad en jij kan zeggen dat je vakantie hebt, heerlijk!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:35 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik zag het.
Ik deed 2 tegelijk, maar 1 heb ik deze week netjes af kunnen ronden en de ander begon vandaag weer![]()
Nu ben ik toe aan vakantie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |