abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214813517
https://www.msn.com/nl-nl(...)03415f5872cf4d2&ei=9

quote:
Syriė is volgens Geert Wilders weer veilig genoeg om erkende vluchtelingen naar toe terug te sturen. Dat schrijft Trouw.

De Nederlandse regering moet daarom Syriėrs gaan terugsturen die de afgelopen jaren asiel hebben gekregen en zich in Nederland hebben gevestigd. Wilders wil dat Nederland ook de grens sluit voor nieuwe vluchtelingen uit Syriė

De gedwongen terugkeer van Syriėrs moet wat de PVV betreft het grote thema worden rond Prinsjesdag. De PVV-fractie is van plan met eigen voorstellen te komen vanuit de Tweede Kamer, heeft Wilders zondag alvast aangekondigd met een bericht op X.

Syriėrs waren de afgelopen jaren de grootste groep asielzoekers in Nederland, van wie velen inmiddels een tijdelijke verblijfsvergunning hebben.
Wilders zet vraagtekens bij de ambtelijke beoordeling dat Syriė nog niet veilig is. Syriė is wél veilig, in elk geval delen ervan, stelt Wilders. Nederland zou de situatie in Syriė anders moeten wegen, meer zoals Denemarken en Zweden, landen die vinden dat bijvoorbeeld de Syrische hoofdstad Damascus veilig genoeg is om mensen naar toe terug te sturen.

Maar het belangrijkste argument dat de PVV noemt voor het openen van de discussie is dat de aantallen Syriėrs die Nederland opvangt te hoog zijn. ‘Heel Europa barst vande vluchtelingen waarvan heel veel uit Syriė’, aldus Wilders.

Bovendien zouden Syriėrs een terroristische bedreiging zijn. Nederland moet vanwege ‘onze veiligheid’ geen Syriėrs meer opvangen.

Tot nu toe zijn er in de Syrische burgeroorlog ongeveer 494.438 mensen omgekomen. Onder deze slachtoffers zijn 159.774 burgers. De overige doden zijn voornamelijk militairen, rebellen en jihadisten.
pi_214813562
Hou ook in gedachten dat Oekraļners hier natuurlijk niet als asielzoekers zijn, zoals Syriėrs.

quote:
Vluchtelingen uit Oekraļne vallen onder de Europese Richtlijn Tijdelijke Bescherming (RTB) en hebben daarom op een andere basis, en meer uitgebreide rechten op bescherming in Nederland dan asielzoekers. Vluchtelingen uit Oekraļne mogen zich vrij vestigen in Nederland en hebben recht op opvang, leefgeld, onderwijs en zorg. Ook mogen zij arbeid in loondienst verrichten in Nederland zonder werkvergunning. Vluchtelingen uit Oekraļne hoeven niet eerst naar Ter Apel om zich aan te melden.
https://www.rijksoverheid(...)ners-en-asielzoekers

Dus je kunt ze zo ook niet 1 op 1 vergelijken. Want Oekraļners kunnen hier gewoon vrij verblijven en werken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214813576
Kan een modje #2 van de TT maken? Ik weet nooit hoe dat moet :@
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:29:08 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813589
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
De Golfstaten doen ook bijna niets. Saoedi Arabiė is 2 uur rijden vanaf zuid Syriė.
[..]
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)en-opnemen-2680171W/
das een beetje cherrypicken natuurlijk

Libanon, Jordanie, Irak huisvesten allemaal honderdduizenden Syrische vluchtelingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214813590
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Had het graag gedaan, maar ik zit mobiel. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:29:27 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813593
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
past niet
pi_214813594
De Turken zijn ook helemaal klaar met al die Syriėrs. Vorige maand waren er nog grote rellen omdat er een meisje van 7 is misbruikt. Zo'n beetje ieder land wil nu af van dat volk. Veelzeggend.
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:30:04 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813599
zo dan

en reeks
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:30:28 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813602
zo beter
pi_214813604
quote:
88s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Libanon, Jordanie, Irak huisvesten allemaal honderdduizenden Syrische vluchtelingen
En de golfstaten, die hele rijke landen, dus bijna niets.
En ik vind dat we er in Europa ook redelijk wat opvangen. We dragen echt ons steentje wel bij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:30:42 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813605
oh nee
pi_214813606
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:26 schreef capricia het volgende:
Hou ook in gedachten dat Oekraļners hier natuurlijk niet als asielzoekers zijn, zoals Syriėrs.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)ners-en-asielzoekers

Dus je kunt ze zo ook niet 1 op 1 vergelijken. Want Oekraļners kunnen hier gewoon vrij verblijven en werken.
De status-aparte is ridicuul. Ze hadden destijds dat voor asielzoekers gelijk moeten trekken.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 26 augustus 2024 @ 22:31:06 #13
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214813608
quote:
88s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:30 schreef sp3c het volgende:
zo beter
'naar veilige hun land' klopt niet :@
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:31:06 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813609
ok nu
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:31:29 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813612
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
'naar veilige hun land' klopt niet :@
goed verhaal weer karen!
pi_214813614
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:30 schreef capricia het volgende:

[..]
En ik vind dat we er in Europa ook redelijk wat opvangen. We dragen echt ons steentje wel bij.
Hier in Europa is de verdeling ook niet evenredig. Dus je bent inderdaad aan het cherrypicken.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:32:50 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813620
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:30 schreef capricia het volgende:

[..]
persoonlijk vind ik dat we er veel te veel opvangen maar dat argument is cherry picken
pi_214813637
quote:
88s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Maar die landen geven volgens mij uiteindelijk meestal geen staatsburgerschap aan Syrische vluchtelingen.
pi_214813661
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De status-aparte is ridicuul. Ze hadden destijds dat voor asielzoekers gelijk moeten trekken.
Dan ga je voorbij aan het feit dat deze mensen al visa vrij reizen en werken in NL hadden voordat die grootscheepse inval er in Oekraļne was.

En dat komt omdat we Oekraļne wel als "onze regio" zien, met allerhande associatie verdragen. En Syriė dus niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:39:25 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813667
mensen die echt hun leven daar om welke reden dan ook niet zeker zijn prima, mensen die echt komen om te werken, om iets toe te voegen ook prima

maar we moeten niet blind een volk toelaten dat bij iedere grote aanslag de straat op gaat voor een spontaan volksfeest hoor, die willen hier niet zijn en die willen we hier niet hebben
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:39:43 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813670
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:35 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Maar die landen geven volgens mij uiteindelijk meestal geen staatsburgerschap aan Syrische vluchtelingen.
moeten wij ook niet doen, weet niet precies wat het punt is hier
pi_214813695
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan ga je voorbij aan het feit dat deze mensen al visa vrij reizen en werken in NL hadden voordat die grootscheepse inval er in Oekraļne was.
Dat maakt mijn argument om het gelijk te trekken voor asielzoekers, voor wat betreft arbeid, echt niet anders. Je wenst dat deze mensen zo snel mogelijk een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. Door daar niet op in te zetten zet je ze al op 1-0 achterstand alleen al vanwege de beeldvorming. Nog los van al het andere.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214813782
In Denemarken splitsen ze zo'n land kennelijk in regios op. Is een regio veilig? Dan kunnen de mensen gewoon weer terug.
Berichtje van vorig jaar:
quote:
De Deense Raad van Beroep voor Vluchtelingen heeft het vrijdag veilig geacht voor Syrische vluchtelingen om terug te keren naar de provincie Latakia in het westen van het land. “Denemarken kan nu dus verblijfsvergunningen voor Syriėrs afkomstig uit de regio intrekken”, zegt Europees Parlementslid Tom Vandendriessche. “Belgiė moet dit Deens voorbeeld zo snel mogelijk volgen. Wanneer een land of regio veilig is, is er geen nood meer tot asiel en moeten vluchtelingen gewoon terugkeren.”

Wanneer de Deense immigratiedienst besluit de verblijfsvergunning van een vluchteling in te trekken, gaat de zaak automatisch naar de beroepscommissie voor behandeling. Die beroepscommissie, de hoogste autoriteit voor asielzaken in Denemarken, oordeelde nu dat de regio Latakia veilig is. In 2019 werd eerder ook al Damascus erkend als veilige regio. “De Denen erkennen dat asiel een gunst is van de lidstaat”, aldus Vandendriessche. “Landen in conflict zijn niet altijd permanent en volledig onveilig. Als de veiligheidssituatie het toelaat, moeten vluchtelingen teruggestuurd worden.”
Misschien is dit een idee?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214813794
quote:
88s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
moeten wij ook niet doen, weet niet precies wat het punt is hier
De problematiek rond het inpassen in de samenleving is niet hetzelfde, ook de lange termijneffecten zijn anders.
pi_214813838
Wel heel informatief, al die topics waarin je kunt zien wie er geen idee heeft wat empathie betekent en waar je geen vrienden mee wilt zijn als je dat wel weet, maar het zijn wel heel veel topics. Als je er 3 hebt gelezen vraag je je al af wat je hier te zoeken hebt.
pi_214813848
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:54 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
De problematiek rond het inpassen in de samenleving is niet hetzelfde, ook de lange termijneffecten zijn anders.
Anders, niet hetzelfde, maar niet minder heftig. Het gaat hier namelijk om veel minder kapitaalkrachtige landen met zeer beperkte absorptiemogelijkheden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214813861
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wel heel informatief, al die topics waarin je kunt zien wie er geen idee heeft wat empathie betekent en waar je geen vrienden mee wilt zijn als je dat wel weet, maar het zijn wel heel veel topics. Als je er 3 hebt gelezen vraag je je al af wat je hier te zoeken hebt.
Dat extreem-linkse is ook wel erg vermoeiend. Eerst blaten ze over dat we mensen in nood moeten helpen. Als de nood voorbij is verzinnen ze weer tig andere redenen om dat volk hier te houden.

Boodschap aan de naļeve linksen: we hebben een rechts kabinet en dat zal punten willen scoren door deze mensen uit te zetten naar aantoonbaar veilige gebieden in Syriė.

Onderbuikgevoelens is Nederland wel klaar mee.
pi_214813864
quote:
Iets meer empathie met Europeanen die hun thuislanden ingrijpend zien veranderen zou wel mogen inderdaad.
pi_214813890
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Iets meer empathie met Europeanen die hun thuislanden ingrijpend zien veranderen zou wel mogen inderdaad.
Als je daarvoor empathie hebt, dan begrijp je dus exact wat die vluchtelingen allemaal mee moeten maken als wij weer onze straaljagertjes laten overvliegen. Die zien fysiek hun land veranderen. Tot as.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 23:07:59 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813891
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:54 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
eens?

maakt het niet meer of minder cherrypicken denk ik
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 23:08:53 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813897
nogmaals ik ben geen voorstander van Syrische vluchtelingen, ik begrijp niet welk punt je probeert te maken
pi_214813907
quote:
88s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
nogmaals ik ben geen voorstander van Syrische vluchtelingen, ik begrijp niet welk punt je probeert te maken
Ik mag hopen dat je helemaal geen voorstander bent voor vluchtelingen. Althans, ik kan mij leukere dingen bedenken om voorstander voor te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214813927
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je daarvoor empathie hebt, dan begrijp je dus exact wat die vluchtelingen allemaal mee moeten maken als wij weer onze straaljagertjes laten overvliegen. Die zien fysiek hun land veranderen. Tot as.
Oh wacht, dat het in hun land een shithole is, is onze schuld.. dus het ligt niet aan de moslims daar.. die zijn natuurlijk weer het GROTE SLACHTOFFER. Boehoehoe snik snotter..
pi_214813928
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat extreem-linkse is ook wel erg vermoeiend. Eerst blaten ze over dat we mensen in nood moeten helpen. Als de nood voorbij is verzinnen ze weer tig andere redenen om dat volk hier te houden.

Boodschap aan de naļeve linksen: we hebben een rechts kabinet en dat zal punten willen scoren door deze mensen uit te zetten naar aantoonbaar veilige gebieden in Syriė.

Onderbuikgevoelens is Nederland wel klaar mee.
Ja, je moet het recht in eigen hand nemen, want zonder premier Wilders is ook het huidige kabinet nog veel te soft.

(Dat was sarcastisch bedoeld, geen oproep tot geweld!)
pi_214813941
quote:
Hey, een linkse knuffelaar die vind dat Nederland niet genoeg asielzoekers kan opvangen, zelf geen asielzoeker in huis wil nemen en tegelijkertijd tijd ook hevig verontwaardigd zal zijn als er een asielzoekerscentrum bij hem in de directe omgeving komt 'want dat is niet goed voor de waarde van zn woning'.

Empathie is er bij het overgrote deel van de mensen wel aanwezig, maar wel in beperkte mate. Eenieder weldenkend persoon zou zich moeten realiseren dat we niet de halve wereld kunnen opvangen hier, terwijl ie wel de empathie heeft om mensen te helpen.

Mijn empathie gaat naar de mensen die hier in Nederland geboren en getogen zijn en nu worden geconfronteerd met de opgedrongen opvang van asielzoekers en allen die voorwenden asielzoeker te zijn teneinde hier van de staatsruif te kunnen leven.

U ziet, empathie is er voldoende ;) Alleen niet voor alles en iedereen.
pi_214813952
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Oh wacht, dat het in hun land een shithole is, is onze schuld.. dus het ligt niet aan de moslims daar.. die zijn natuurlijk weer het GROTE SLACHTOFFER. Boehoehoe snik snotter..
Oh nee hoor, dat zal per land en situatie verschillen. Een groot deel van de ellende is natuurlijk ontstaan door 9/11 en vervolgens een oorlog onder valse voorwendselen tegen Irak. Een daaropvolgend machtsvacuum, revoluties, gaven IS vervolgens momentum en zo kunnen we weer verder. Maar we spelen er gewoon een rol in. Klaar. En niet zo'n kleine ook. Dat kan je prima erkennen zonder dat het betekent dat je dan ook de volledige verantwoordelijkheid moet dragen voor alle huidige vluchtelingen uit die regio. Het is prima om te zeggen, we vinden het verschrikkelijk, we helpen jullie waar we kunnen, maar onze opvangcapaciteit is beperkt. Helemaal niets mis mee. Maar dat heeft geen flikker met meer of minder empathie te maken.

Ik ben zeer empathisch richting Syriers, maar dat betekent niet dat ik zeg dat er een eindeloze stroom hierheen kan komen. En tegelijkertijd zeg ik dat we misschien geopolitiek gezien wat verstandigere keuzers moeten maken dan alleen achter de anus van Amerika aan te lopen. Ondanks dat we een kleine speler zijn op het wereldtoneel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214813955
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:18 schreef Inbox het volgende:
Hey, een linkse knuffelaar die vind dat Nederland niet genoeg asielzoekers kan opvangen, zelf geen asielzoeker in huis wil nemen en tegelijkertijd tijd ook hevig verontwaardigd zal zijn als er een asielzoekerscentrum bij hem in de directe omgeving komt 'want dat is niet goed voor de waarde van zn woning'.
Waar zie je die? Ik ben jou niet!
pi_214813958
Ik ben hartstikke empathisch..ik gun alle gelukzoekers alle geluk en voorspoed in de wereld..in hun eigen shithole of daar in de buurt. Ver reizen is vermoeiend en gevaarlijk, dus ik gun ze een mooie plek in de buurt van hun heimat. Kijk, ik ben de rotste niet.
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 23:24:08 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813969
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat je helemaal geen voorstander bent voor vluchtelingen. Althans, ik kan mij leukere dingen bedenken om voorstander voor te zijn.
niet zo flauw doen jongen!
pi_214813977
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ja, want wij hebben hun landen leeggeroofd enzo :Y
Altijd dezelfde argumenten van onze importbesnederlanders.
pi_214813981
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Oh nee hoor, dat zal per land en situatie verschillen. Een groot deel van de ellende is natuurlijk ontstaan door 9/11 en vervolgens een oorlog onder valse voorwendselen tegen Irak. Een daaropvolgend machtsvacuum, revoluties, gaven IS vervolgens momentum en zo kunnen we weer verder. Maar we spelen er gewoon een rol in. Klaar. En niet zo'n kleine ook. Dat kan je prima erkennen zonder dat het betekent dat je dan ook de volledige verantwoordelijkheid moet dragen voor alle huidige vluchtelingen uit die regio. Het is prima om te zeggen, we vinden het verschrikkelijk, we helpen jullie waar we kunnen, maar onze opvangcapaciteit is beperkt. Helemaal niets mis mee. Maar dat heeft geen flikker met meer of minder empathie te maken.

Ik ben zeer empathisch richting Syriers, maar dat betekent niet dat ik zeg dat er een eindeloze stroom hierheen kan komen. En tegelijkertijd zeg ik dat we misschien geopolitiek gezien wat verstandigere keuzers moeten maken dan alleen achter de anus van Amerika aan te lopen. Ondanks dat we een kleine speler zijn op het wereldtoneel.
Ik ben het niet met je eens. Je kan oeverloos discussiėren over causale verbanden. De blunder van de inval in Irak in 2003 en de nasleep daarvan is evident. Maar in mijn beleving is de bron van alle kwaad de volstrekt achterlijke en kwaadaardige Islam.
pi_214813986
quote:

[..]

Altijd gek dat die mensen zo graag willen gaan naar de landen die zogenaamd hun land hebben platgegooid. Als Rusland morgen Nederland platgooit is dat wel het laatste land waar ik ooit naartoe wil gaan.
pi_214813987
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben hartstikke empathisch..ik gun alle gelukzoekers alle geluk en voorspoed in de wereld..in hun eigen shithole of daar in de buurt. Ver reizen is vermoeiend en gevaarlijk, dus ik gun ze een mooie plek in de buurt van hun heimat. Kijk, ik ben de rotste niet.
Heb je je eigen huis gebouwd en verbouw je je eigen eten? Of doen andere mensen dat voor jou? En zijn dat allemaal blanke, autochtone Nederlanders?
pi_214813990
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik ben het niet met je eens. Je kan oeverloos discussiėren over causale verbanden. De blunder van de inval in Irak in 2003 en de nasleep daarvan is evident. Maar in mijn beleving is de bron van alle kwaad de volstrekt achterlijke en kwaadaardige Islam.
Ja dat is evident. Achter elke hoek een Booslim die je gaat opeten. Fijne avond. Droom zacht, maar niet over de boogey-moslim hopelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214813999
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Altijd gek dat die mensen zo graag willen gaan naar de landen die zogenaamd hun land hebben platgegooid. Als Rusland morgen Nederland platgooit is dat wel het laatste land waar ik ooit naartoe wil gaan.
Hangt er maar net vanaf voor wie je op dat moment voorstander bent. Als je een Poetinlover bent dan zal je er zeker naartoe gaan.

In het geval van Syriers zijn er n.a.v. verschillende geweldsgolven ook verschillende asielgolven geweest. Is dus nog veel complexer. Assad, Russen, IS, rebellen, Turken, Westerse coalitie, etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214814006
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hangt er maar net vanaf voor wie je op dat moment voorstander bent. Als je een Poetinlover bent dan zal je er zeker naartoe gaan.
Dus al die moslims waren al pro-Westers. Dat weten ze goed te verbergen dan.
pi_214814009
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ja, maar.. dat land kunnen ze wel naar hun hand zetten en met zn allen langzaamaan islamiseren. Ze kunnen dr hand ophouden en krijgen gratis onderdak, leefgeld, gezondsheidzorg en.. en.. en kunnen ook nog probleem terug op vakantie naar land van herkomst als hen dat uitkomt.

En soms ook een gratis kunstgebit, waar dan een kind voor moet omkomen maar dat is dan jammer en helaas.
pi_214814016
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dus al die moslims waren al pro-Westers. Dat weten ze goed te verbergen dan.
Er zullen vast IS lui tussen zitten, dat is hun manier van werken namelijk. Maar ik denk dat de meesten van hen anti Assad zullen zijn geweest, anti IS en daarmee pro Westers ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214814021
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er zullen vast IS lui tussen zitten, dat is hun manier van werken namelijk. Maar ik denk dat de meesten van hen anti Assad zullen zijn geweest, anti IS en daarmee pro Westers ja.
Anti-IS staat niet meteen gelijk aan pro-Westers. Dat is wel heel simpel.
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 00:15:00 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214814122
moeilijke is dat ik Mutant zijn argumenten beter vind dan dat van zijn tegenstanders waar ik het in principe mee eens ben _O-

ik wil geen syriers hier, argumeten daarvoor heb ik gegeven maar daar gaat niemand op in want het is makkelijker om elkaar maar gewoon af te zeiken om whatever maar op de een of andere manier snap ik zijn empathie eigenlijk beter dan de rest van de argumenten
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 00:15:10 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214814123
#madworld
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 00:18:17 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214814128
mutant is iig eerlijk denk ik dan

ben het er niet mee eens maar ik kan er wel wat mee
pi_214814130
quote:

[..]
Ah de welbekende islamitische propaganda over 'westerse bommen'. Het zijn toch echt Assad en Poetin die de boel met de grond gelijk hebben gemaakt.
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 00:20:35 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214814133
syrie is niet met de grond gelijk gemaakt en we hebben zelf ook wel wat bommen gegooid
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 00:24:17 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214814135
denk zelfs dat Assad meer recht van spreken heeft dan ons als het om bombardementen in Syrie gaat
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 00:24:51 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214814137
maar is ook doelpalen
pi_214814144
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 00:20 schreef sp3c het volgende:
syrie is niet met de grond gelijk gemaakt en we hebben zelf ook wel wat bommen gegooid
Precisiebombardementen gericht op IS terwijl Assad/Poetin lukraak vatbommen en clusterbommen op burgerdoelen heeft gegooid. Het aantal burgerslachtoffers als gevolg van de westerse bombardementen is zeer gering tov wat Assad/Poetin heeft aangericht.
pi_214814204
quote:

[..]
Voordat we dat deden hadden we zogenaamd geen empathie omdat we IS hun gang lieten gaan. Het is verschrikkelijk als er burgerslachtoffers vallen, maar er bestaat geen oorlogvoering zonder onschuldige slachtoffers. In het algemeen vind ik het verschrikkelijk als er slachtoffers in andere delen van de wereld vallen. Dat wil niet zeggen dat ik bereid ben mijn eigenheid op te geven. Ik zie ook totaal niet in waarom dat nodig zou zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door NecSpeNecMetu op 27-08-2024 02:03:33 ]
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 03:36:28 #59
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_214814254
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:29 schreef RotatoR het volgende:
De Turken zijn ook helemaal klaar met al die Syriėrs. Vorige maand waren er nog grote rellen omdat er een meisje van 7 is misbruikt. Zo'n beetje ieder land wil nu af van dat volk. Veelzeggend.
Duitsland ook al zag ik.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_214814316
Twee topics over een voorspelbare tweet van Wilders omdat de PVV geen goed beleid kan bewerkstelligen :')

Mi gado, wat een simpliciteit
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 05:43:41 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214814331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 05:05 schreef Origami94 het volgende:
Twee topics over een voorspelbare tweet van Wilders omdat de PVV geen goed beleid kan bewerkstelligen :')

twee hele topics ja?

wow
pi_214814353
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik wist niet dat Putin moslim is :'). Makkelijk praten als je in een fantasiewereld leeft.
pi_214814355
quote:
88s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:39 schreef sp3c het volgende:
mensen die echt hun leven daar om welke reden dan ook niet zeker zijn prima, mensen die echt komen om te werken, om iets toe te voegen ook prima

Dat kan je niet omvormen tot werkelijk beleid. Of heb je een idee hoe je dat selectieproces zou vormgeven?

Je richten op de aanvoer van nieuwe migranten verminderen lijkt me een beter idee. Als je die Syriėrs terug stuurt, komt er aan de andere kant toch weer hetzelfde bij, en die starten allemaal weer bij 0.
pi_214815038
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ik heb geen cijfers van de leeftijdsverdeling gezien in vergelijking met de Nederlanders. Bron?

De jonge Syriers / kinderen moeten natuurlijk eerst nog een opleiding voltooien voordat ze de arbeidsmarkt betreden.Jonge mensen kunnen iig nog werken, die steeds grotere groep gepensioneerde Nederlanders niet meer.

Als je ze dus terugstuurd (wat toch niet gaat gebeuren) heb je hoe dan ook een probleem. Wilders kan zich beter richten op het verminderen van de toevoer, in plaats van deze nonsens.
Je begrijpt toch zelf wel dat het onmogelijk is dat 30% van een beroepsbevolking werkeloos is of niet wil werken?

En waarom zou Nederland een probleem hebben als men deze mensen terug zou sturen? Nederland wordt dan zelfs verlost van een problemen. Deze mensen zijn een blok aan het been van de samenleving. Men komt uit een vreemde, niet-Westerse en soms zelfs antiwesterse cultuur, om hier te genieten van de subsidies.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:04 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Exact dit.

Hier wat cijfers van het CBS :
- 4,2 % van de Nederlandse bevolking had in 2022 een bijstandsuitkering.
- 50.4 % van Syriėrs had in 2022 een bijstandsuitkering. 12x zo hoog !
Het betreft hier uiteraard mensen (tussen 18 jaar en AOW-leeftijd) die kunnen werken.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)r-achtergrondkenmerk
Correct. Maar sommigen zullen er alles aan proberen te doen zulke gegevens te verdoezelen of verdraaien in een poging op te komen voor de ruim 100,000 gelukszoekende Syriėrs die Nederland inmiddels rijk is. Dat soort mensen zouden er dan ook helemaal geen problemen mee hebben als er nog eens honderdduizend bij zouden komen. Dat acht men juist fijne diversiteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214815043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 05:05 schreef Origami94 het volgende:

Dat is toch helemaal niet het probleem? Wat mensen hierboven ook al schetsen; wij hebben als kikkerlandje Nederland altijd het gevoel dat we de hele wereld moeten redden. Qua milieu, financieel en ook qua immigratie/vluchtelingen. We zien in de landen om ons heen dat een hoger percentage vluchtelingen bijna 1 op 1 correleert me een hoger percentage aan criminaliteit en vandalisme. Met name in die groepen is het percentage misdadigers gewoon opvallend hoog. Ook zie je beelden waarin binnensteden in brand worden gestoken, vrouwen worden lastig gevallen en mensen zich simpelweg weigeren aan te passen aan hun nieuwe omgeving.

Hoe kan iemand dan met droge ogen beweren dat het huidige immigratiebeleid het juiste is (of anders gezegd: dat meer immigranten een goed idee is omdat we iedereen moeten helpen). Ben je dan dom, wil je de echte waarheid niet zien of zit er wat anders achter?

Van sommige bevolkingsgroepen (Syriėrs o.a.) hebben wij er al snel 100 į 150.000 van in Nederland. Wij hebben 0,0 relatie met Syriė; zowel historisch, als financieel als cultureel gezien. Waarom blijven die mensen dan nog komen en nog belangrijker; waarom gaan ze niet meer terug? Als het gebied weer bewoonbaar is; ga dan lekker terug om helpen de boel op te bouwen. Op deze manier kunnen wij toch niet verder gaan? Ik snap heel goed dat mensen uit pure wanhoop voor de PVV gaan stemmen; elke partij die voor het huidige immigratiebeleid is (of nog wil uitbreiden) verliest alleen op basis van dat gegeven al veel stemmen denk ik.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:03:29 #66
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214815153
quote:

[..]
Nee. Oekraļne ligt binnen ons continent, hadden we al een verdrag mee en is een meer gelijke cultuur. Het is geen basisrecht om ergens aan te kloppen en zonder tegenprestatie van alles te krijgen.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:05:14 #67
396550 Richestorags
pi_214815169
quote:

[..]
Hoeveel Nederlandse straaljagers vlogen er over in Somaliė, Eritrea, Syriė, Gaza en Soedan?
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:08:18 #68
396550 Richestorags
pi_214815200
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Anti Assad en Anti IS kan alsnog een antiwesterse conservatief zijn. HTS (de Al Qaeda offshoot) zijn anti IS en anti Assad. Pro Westers kan je die gasten niet noemen. Ben je bewust hier de boel aan het versimpelen want volgens mij weet jij dit best. Sterker nog, TENZIJ het een seculier iemand betreft, is de kans groter dat de match met de Westerse samenleving klein is.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:10:16 #69
396550 Richestorags
pi_214815224
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 00:15 schreef sp3c het volgende:
moeilijke is dat ik Mutant zijn argumenten beter vind dan dat van zijn tegenstanders waar ik het in principe mee eens ben _O-

ik wil geen syriers hier, argumeten daarvoor heb ik gegeven maar daar gaat niemand op in want het is makkelijker om elkaar maar gewoon af te zeiken om whatever maar op de een of andere manier snap ik zijn empathie eigenlijk beter dan de rest van de argumenten
Ik denk en er zullen zijn niet echt argumenten anders...

Niet-feitelijke dingen opschrijven zoals anti-Assad en anti-IS = pro-Westers is ook geen argument...

NL straaljagers die niet in de meeste gebieden voorkomen is ook geen argument.

Dus welke heb je het dan wel over?
pi_214815229
quote:

[..]
Dat is opvang in de regio zoals we voorstaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214815290
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 00:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ah de welbekende islamitische propaganda over 'westerse bommen'. Het zijn toch echt Assad en Poetin die de boel met de grond gelijk hebben gemaakt.
Precies dit ja. Het riedeltje dat alles de schuld is van het Grote Boze Westen is ietwat de omgekeerde wereld. Moslims c.q. woestijnbewoners leggen altijd en overal de schuld buiten zichzelf en dan voornamelijk bij het Westen, waar zij eigenlijk jaloers op zijn. Veel haat tegenover het Westen is gebaseerd op afgunst.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:32:21 #72
396550 Richestorags
pi_214815420
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Precies dit ja. Het riedeltje dat alles de schuld is van het Grote Boze Westen is ietwat de omgekeerde wereld. Moslims c.q. woestijnbewoners leggen altijd en overal de schuld buiten zichzelf en dan voornamelijk bij het Westen, waar zij eigenlijk jaloers op zijn. Veel haat tegenover het Westen is gebaseerd op afgunst.
Er is geen één Islamitisch land waar ze geen onderdrukkend regime hebben om het conservatieve deel van de bevolking (vaak de meerderheid) koest te houden. Zelfs in het "verlichte" Marokko niet waar ze Salafisten oppakken en kritiek op het koningshuis je een enkeltje gevangenis oplevert. Maar dat is de schuld van het Westen. Want daar hebben ze Westerse straaljagers zien overvliegen.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:08:19 #73
3542 Gia
User under construction
pi_214815639
Ze moeten hier stoppen met het Nederlanderschap kado te doen. Als je een verblijfsstatus hebt, en na 5 jaar nog geen verstaanbaar Nederlands kunt praten, hoor je hier niet thuis. Zeker niet als je thuisland veilig is. Dus stoppen met 'aantoonbaar geleverde inspanningen' van 600 uur; je leert maar Nederlands. Ik ken iemand die cardioloog was in Syrie en hier er niet in slaagde Nederlands te leren. Ja sorry, dan wil je niet. Dan is er echt geen sprake van het niet kunnen leren door een beperking of ziekte, maar puur onwil. Maar kwam toch in aanmerking voor die 600 uur inspanning.

Het zijn in die gezinnen ook vaak de vaders die weigeren Nederlands te leren. Vrouw en kinderen leren het vaak wel goed en snel.

Maar goed. De Syriers die al genaturaliseerd zijn, kunnen we natuurlijk niet meer terugsturen. Degene die hier nog niet in geslaagd zijn, beoordelen op waarde voor Nederland. Spreekt hij/zij Nederlands, heeft hij/zij een vaste baan, doen de kinderen het goed op school, dan door met inburgeren.
pi_214815677
quote:

[..]
Assad die zijn eigen bevolking bombardeert is de schuld van het Westen? Bijzondere claim. En als de landen in het Midden-Oosten in puin liggen, waarom komt men dan meteen naar het Westen wat men zo verschrikkelijk zegt te hekelen?
quote:

[..]

Daar zeg je het al, het probleem ligt dus niet bij het Westen, maar bij de Islamtische wereld. Zoals eigenlijk met min of meer elk conflict in die regio. Als men namelijk niet naar het Westen kan wijzen, dan slaat men elkaar de koppen wel in.

Misschien is dan dus ook handig om dat als een startpunt te nemen. Hoe kan men in de Arabische en Islamtische wereld zelf stappen zetten naar beschaving en ontwikkeling en het heersende primitieve barbarisme achter zich laten? Dat zou een stuk constructiever zijn (en tevens blijk geven van zelfreflectie) dan altijd maar naar het Westen te wijzen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214816233
quote:
Empathie is juist het probleem. De meeste mensen bij empathie in vluchtelingen topics aan linkse meisjes die met een wees welkom bordje staan te wachten, maar de rechtse auslander raus aanhanger heeft veelal ook veel empathie. Alleen dan wat minder met de "ander" en wat meer met zijn "eigen" groep. Die relschoppers uit Engeland bijvoorbeeld: een heel groot deel zal heel empathisch geweest zijn met de blanke slachtoffers van de steker. Empathie op zichzelf hoeft helemaal geen mooie emotie te zijn.
pi_214816723
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 05:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
twee hele topics ja?

wow
Ik weet ongetwijfeld dat ze in de top zich helemaal kapot lachen dat ze het volk zo kunnen manipuleren dat ze denken dat asiel HET probleem is in Nederland.

Jammer dat Derksen uiteindelijk nooit de stap naar de politiek heeft gemaakt. Die had ik zowaar nog een grote partij zien worden op alleen asiel. En dat te bedenken dat Omtzigt een tijd lang de grootste was in de peilingen en stemmers wegliepen toen het over migratie ging
pi_214816735
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:51 schreef Solispolar het volgende:
wij hebben als kikkerlandje Nederland altijd het gevoel dat we de hele wereld moeten redden.
Hier ben ik gestopt met lezen.

Er is niemand die dit ooit heeft geroepen. Dit soort onwaarheden kan ik niet serieus op ingaan.

Hele Amerikaanse taferelen, waar de hele wereld zoiets heeft van doe maar normaal denken ze in de VS dat zij het antwoord op alles weten.
pi_214816877
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:29 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Hier ben ik gestopt met lezen.

Er is niemand die dit ooit heeft geroepen. Dit soort onwaarheden kan ik niet serieus op ingaan.

Hele Amerikaanse taferelen, waar de hele wereld zoiets heeft van doe maar normaal denken ze in de VS dat zij het antwoord op alles weten.
Nee, niemand gaat dat ook roepen Hans. Maar het feit is toch dat wij behoorlijk veel asielzoekers huisvesten? Ze komen nota bene door 5 landen heen om bij ons te geraken; denk je nou echt dat dat is omdat de koffie hier zo lekker is?

En je kunt wel stoppen met lezen, maar probeer dan op zijn minst eens antwoord te geven op de volgende vraag (die MikeyTT dus ook structureel vermijdt): hoe vind jij de immigratie tot dusver verlopen en hoe kijk jij naar landen waar de pleuris nu uitbreekt? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je hier culturen naar binnen hengelt waar vrouwen onderdrukt worden en in rangorde nog onder de geit komen te staan. Is dat dan echt wat je wil?
pi_214816972
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:43 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Nee, niemand gaat dat ook roepen Hans. Maar het feit is toch dat wij behoorlijk veel asielzoekers huisvesten? Ze komen nota bene door 5 landen heen om bij ons te geraken; denk je nou echt dat dat is omdat de koffie hier zo lekker is?

En je kunt wel stoppen met lezen, maar probeer dan op zijn minst eens antwoord te geven op de volgende vraag (die MikeyTT dus ook structureel vermijdt): hoe vind jij de immigratie tot dusver verlopen en hoe kijk jij naar landen waar de pleuris nu uitbreekt? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je hier culturen naar binnen hengelt waar vrouwen onderdrukt worden en in rangorde nog onder de geit komen te staan. Is dat dan echt wat je wil?
De pleuris nu uitbreekt :')

Steekpartijen zijn van alle tijden. Als we echt maar twee steekpartijen hadden op een bevolking van 746 miljoen mensen in Europa zou dat mooi zijn. Doet mij denken aan het hysterische gedrag in de VS als er een schietpartij is geweest. Goh wat raar op een bevolking van 500 miljoen mensen en meer wapens. Verbied alle wapens!

En als niemand het heeft geroepen. Waarom roep jij het dan?
pi_214817298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:54 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Steekpartijen zijn van alle tijden. Als we echt maar twee steekpartijen hadden op een bevolking van 746 miljoen mensen in Europa zou dat mooi zijn. Doet mij denken aan het hysterische gedrag in de VS als er een schietpartij is geweest. Goh wat raar op een bevolking van 500 miljoen mensen en meer wapens. Verbied alle wapens!

Geef nou eens inhoudelijk antwoord: hoe vind je zelf dat het gaat? Gaat dit de goede kant op; zo doorgaan of niet?
pi_214817417
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:08 schreef Gia het volgende:
Ze moeten hier stoppen met het Nederlanderschap kado te doen. Als je een verblijfsstatus hebt, en na 5 jaar nog geen verstaanbaar Nederlands kunt praten, hoor je hier niet thuis. Zeker niet als je thuisland veilig is. Dus stoppen met 'aantoonbaar geleverde inspanningen' van 600 uur; je leert maar Nederlands. Ik ken iemand die cardioloog was in Syrie en hier er niet in slaagde Nederlands te leren. Ja sorry, dan wil je niet. Dan is er echt geen sprake van het niet kunnen leren door een beperking of ziekte, maar puur onwil. Maar kwam toch in aanmerking voor die 600 uur inspanning.

Het zijn in die gezinnen ook vaak de vaders die weigeren Nederlands te leren. Vrouw en kinderen leren het vaak wel goed en snel.

Maar goed. De Syriers die al genaturaliseerd zijn, kunnen we natuurlijk niet meer terugsturen. Degene die hier nog niet in geslaagd zijn, beoordelen op waarde voor Nederland. Spreekt hij/zij Nederlands, heeft hij/zij een vaste baan, doen de kinderen het goed op school, dan door met inburgeren.
In het Engels kun je hier ook prima functioneren. Het was bij mijn vorige werkgever (software bedrijf) gewoon de officiėle bedrijfstaal.
Geen enkel probleem. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214818027
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:26 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Geef nou eens inhoudelijk antwoord: hoe vind je zelf dat het gaat? Gaat dit de goede kant op; zo doorgaan of niet?
Nee het gaat niet de goede kant op. We moeten vluchtelingen beter opvangen en ze sneller een status geven
pi_214818042
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:10 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nee het gaat niet de goede kant op. We moeten vluchtelingen beter opvangen en ze sneller een status geven
Je wil ze sneller Nederland in laten ja?
pi_214818043
quote:

[..]
of terugsturen, als ze die status niet verdienen
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:15:19 #85
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214818053
Kan die Wilders niet gewoon eens z'n muil houden?
pi_214818779
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:15 schreef xzaz het volgende:
Het lijkt mij dat hij zich als politicus juist moet uitspreken.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:42:07 #87
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214818814
Terecht natuurlijk. De permanente status is sowieso waanzin. Verblijf van vluchtelingen zou altijd tijdelijk moeten zijn.
pi_214818892
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:42 schreef Twiitch het volgende:
Terecht natuurlijk. De permanente status is sowieso waanzin. Verblijf van vluchtelingen zou altijd tijdelijk moeten zijn.
Dat zou ook veel effectiever zijn. Wanneer vluchtelingen structureel teruggestuurd worden, zou de vrijgekomen capaciteit (van alle schaarse middelen) gebruikt kunnen worden om vluchtelingen op te vangen van conflicten elders in de wereld. Doordat dit niet gebeurt zitten we in een continue crisissituatie. Het heeft er echter de schijn van dat voor veel mensen het opvangen van vluchtelingen het doel is en niet het middel.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:54:55 #89
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214818925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:51 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat zou ook veel effectiever zijn. Wanneer vluchtelingen structureel teruggestuurd worden, zou de vrijgekomen capaciteit (van alle schaarse middelen) gebruikt kunnen worden om vluchtelingen op te vangen van conflicten elders in de wereld. Doordat dit niet gebeurt zitten we in een continue crisissituatie. Het heeft er echter de schijn van dat voor veel mensen het opvangen van vluchtelingen het doel is en niet het middel.
Dit dus. Als iemand bij z'n aanvraag heeft aangegeven uit Damascus te komen dan kan die persoon nu 9 van de 10 keer gewoon al lang en breed terug. Damascus is veiliger dan pakweg Rio. En een dienstplicht in Eritrea zou geen reden moeten zijn voor asiel. Zoveel landen hebben een dienstplicht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 27-08-2024 17:59:56 ]
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:10:16 #90
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214819047
quote:

[..]
Zie je eigenlijk wel wat er overal in Europa gebeurd? Of ben je Oost-Indisch blind?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:38:55 #91
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214819278
quote:

[..]
Nog beter opvangen? Meer geld geven, of een beter bed? :')
pi_214819315
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:10 schreef matspontius het volgende:

[..]
Zie je eigenlijk wel wat er overal in Europa gebeurd? Of ben je Oost-Indisch blind?
valt allemaal wel mee toch? :')

Sneller status return to sender denk.
pi_214822003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:13 schreef Buendia het volgende:

[..]
of terugsturen, als ze die status niet verdienen
Mag ook
pi_214822120
quote:

[..]
Uitgeprocedeerd of een afwijziging van het asielverzoek is ook een status :Y Die zouden ze idd best sneller mogen geven, te beginnen aan hen die aantoonbaar liegen of zonder paspoort of soortgelijk hier de asielprocedure ingaan en dr identitieit niet aannemelijke kunnen maken. En uitgeprocedeerd zou dan ook moeten betekenen dat er echt geen andere mogelijkheid is dan terugkeren naar land van herkomst. Vrijwillig of gedwongen.
pi_214822121
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:10 schreef matspontius het volgende:

[..]
Omvolking, maar dat mag niet gezegd worden. Of doel je slechts de veranderende bevolkingssamenstellingen van cellen en gevangenissen?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:52:00 #96
287741 matspontius
pi_214822662
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 03:53 schreef Inbox het volgende:

[..]
Omvolking, maar dat mag niet gezegd worden. Of doel je slechts de veranderende bevolkingssamenstellingen van cellen en gevangenissen?
Ik bedoel al dat import gajes wat hier rondloopt en niet thuis hoort. Prioriteiten stellen. Grenzen potdicht voor dat soort schorem, daarnaast alles uitzetten wat zich hier niet aan de regels houdt en zich niet wenst aan te passen. Zo snel mogelijk. Dan blijft er nog een acceptabele groep over die kan blijven. Gewoon een flinke opschoning van het import bestand. Dat moet in bijna alle landen van Europa gebeuren - zie Denemarken en Hongarije als voorbeeld :Y
"Hoka Hey!"
  woensdag 28 augustus 2024 @ 09:39:39 #97
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214822942
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:52 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ik bedoel al dat import gajes wat hier rondloopt en niet thuis hoort. Prioriteiten stellen. Grenzen potdicht voor dat soort schorem, daarnaast alles uitzetten wat zich hier niet aan de regels houdt en zich niet wenst aan te passen. Zo snel mogelijk. Dan blijft er nog een acceptabele groep over die kan blijven. Gewoon een flinke opschoning van het import bestand. Dat moet in bijna alle landen van Europa gebeuren - zie Denemarken en Hongarije als voorbeeld :Y
Eens hoor, maar het gebeurt gewoon niet. Hoeveel jaren gaan we dit nog roepen. We staan erbij en kijken er naar.
pi_214823022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:15 schreef xzaz het volgende:
Hij is 60. Zal gelukkig niet nog eens 20 jaar in de politiek blijven. Daarna zijn we van hem en zijn stelletje idioten verlost. Eenmaal met pensioen heeft hij genoeg tijd om de hele dag domme AI afbeeldingen op Twitter te posten
  woensdag 28 augustus 2024 @ 10:00:11 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214823091
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:52 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Hij is 60. Zal gelukkig niet nog eens 20 jaar in de politiek blijven. Daarna zijn we van hem en zijn stelletje idioten verlost. Eenmaal met pensioen heeft hij genoeg tijd om de hele dag domme AI afbeeldingen op Twitter te posten
En jij denkt dat de geest terug de fles in gaat zodra Wilders van het toneel verdwijnt? Er zal minstens één troonopvolger naar voren komen. Het is niet zo dat de bevolking dan ineens supertevreden gaat zijn met massaimmigratie en zulks en overschakelt naar D66.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 10:03:18 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214823122
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Dit dus. Als iemand bij z'n aanvraag heeft aangegeven uit Damascus te komen dan kan die persoon nu 9 van de 10 keer gewoon al lang en breed terug. Damascus is veiliger dan pakweg Rio. En een dienstplicht in Eritrea zou geen reden moeten zijn voor asiel. Zoveel landen hebben een dienstplicht.
Ook dat is al 100x gezegd: je moet veel selectiever zijn bij het uitdelen van verblijfsvergunningen. Dat hele Eritrea-verhaal is sowieso bizar, vooral in combinatie met verhalen over statushouders die gewoon op vakantie gaan daar, of die hier deelnemen aan pro-regime bijeenkomsten.

Meteen door de shredder die status en weg met deze gasten.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 10:09:00 #101
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214823162
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:08 schreef Gia het volgende:

Ieder zijn ervaringen. Ik heb twee Syrische collega's gehad die perfect Engels spraken en met Nederlands aan het oefenen waren en gewoon hardwerkende collega's waren. Hun verhalen waren ook gewoon schrijnend. Woningen en hun ooit eigen winkels kapot geschoten, er was niets meer om naar terug te gaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214823174
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:39 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Eens hoor, maar het gebeurt gewoon niet. Hoeveel jaren gaan we dit nog roepen. We staan erbij en kijken er naar.
Zolang we allemaal blijven blaffen zal er niks veranderen inderdaad. Totdat mensen echt de straat op gaan zoals in Engeland. Maar dan zet de media je weg als 'radicaal rechts', terwijl iemand die 3 of meerdere personen neersteekt als 'verward' wordt genoemd. Hele enge ontwikkeling.
pi_214823202
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:54 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij redelijk nieuw in de wereld van statistiek of niet? :') Verhoudingsgewijs zijn er in de VS natuurlijk significant meer schietpartijen dan elders in de wereld, maar hé: dat heeft vast niet te maken met het feit dat de AK47's naast de schoolspullen liggen bij de Walmart _O-

En dat downplayen van de recente ontwikkelingen is ook wel een beetje te makkelijk. Net doen alsof de pleuris nķet aan het uitbreken is. Zie je niet wat er in Duitsland, Engeland en Italiė gebeurt? Steden die bijna letterlijk overgenomen worden door bepaalde groeperingen, waar de lokale politie niet of nauwelijks nog een hand in heeft? Je kan wel op de korte termijn denken en stellen dat het nog wel meevalt, maar trek deze lijn in gedachten is 10 į 15 jaar door? Dat loopt toch finaal de spuitgaten uit?
pi_214823216
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ieder zijn ervaringen. Ik heb twee Syrische collega's gehad die perfect Engels spraken en met Nederlands aan het oefenen waren en gewoon hardwerkende collega's waren. Hun verhalen waren ook gewoon schrijnend. Woningen en hun ooit eigen winkels kapot geschoten, er was niets meer om naar terug te gaan.
Triest wat de Syriers overkomen is maar toch vreemd dat ze allemaal richting Europa trekken/trokken (en uiteindelijk ook in NL eindigen). Je kunt ook naar andere landen in het Midden Oosten, Afrika of Azie "vluchten".
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:11:10 #105
287741 matspontius
pi_214823538
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:52 schreef Michie_ het volgende:

[..]
De ongelofelijke domheid van sommige reacties hier is echt schrijnend
"Hoka Hey!"
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:13:21 #106
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214823559
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Triest wat de Syriers overkomen is maar toch vreemd dat ze allemaal richting Europa trekken/trokken (en uiteindelijk ook in NL eindigen). Je kunt ook naar andere landen in het Midden Oosten, Afrika of Azie "vluchten".
Jij bent duidelijk niet op de hoogte dat de meeste gevluchte Syriėrs zich in Turkije, Libanon en Jordaniė bevinden? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214823584
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk niet op de hoogte dat de meeste gevluchte Syriėrs zich in Turkije, Libanon en Jordaniė bevinden? :')
Is ook onderdeel van de Turkije deal, toch?
Gevluchte Syriers opvangen in Turkije in ruil voor financiėle steun aan Turkije en een verruimde visumregeling voor Turken in Europa.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:26:16 #108
438527 MissButterflyy
pi_214823630
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Is ook onderdeel van de Turkije deal, toch?
Gevluchte Syriers opvangen in Turkije in ruil voor financiėle steun aan Turkije en een verruimde visumregeling voor Turken in Europa.
Ja, dus? Het klopt toch niet wat de persoon zegt die ik quote?
En Jordaniė en Libanon vangen ook veel vluchtelingen op, die landen kunnen dat nauwelijks aan. Het is gewoon al behoorlijk vol daar met mensen opvangen.
pi_214823658
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En Jordaniė en Libanon vangen ook veel vluchtelingen op, die landen kunnen dat nauwelijks aan. Het is gewoon al behoorlijk vol daar met mensen opvangen.
Ik spreek je ook niet tegen. Ik geef alleen wat context:
Er zitten veel Syrische vluchtelingen in Turkije omdat wij daarvoor betalen. :)

Verders zijn er 'daar' ook veel landen die zo goed als niets opvangen. Kijk maar naar de Golfstaten. Schat en schat rijk, maar vluchtelingen opvangen, ho maar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:31:14 #110
3542 Gia
User under construction
pi_214823661
quote:

[..]
Als ze inmiddels Nederlander zijn, hoeven ze nergens voor te vrezen. Maar of ze nu hier weer iets op moeten bouwen in een land waarvan ze de taal niet goed spreken of in een veilig deel van hun eigen land, moet niet echt het verschil maken.

Anyway hoop ik wel dat er gekeken wordt naar de mate waarin iemand geintegreerd is, danwel in het Engels en met een vaste baan, danwel in het Nederlands en eventueel studerend t.o.v. iemand die totaal geen moeite doet en ook niet werkt. Die laatste groep mag wmb keihard teruggestuurd worden.

Ook mensen die uit een veilig deel van Syrie zijn gekomen, liftend op het oorlogsleed, mogen wmb terug.

Denk echter ook dat veel mensen uit veilige gebieden zijn gevlucht omdat ze kinderen hebben in de leeftijd dat ze het leger in zouden moeten. Ook dat is wat mij betreft geen reden. Je bent dan niet direct in gevaar, je moet iets doen voor het land waarin je woont.

Kan hier ook gebeuren. Stel dat er oorlog komt en alle mannen en vrouwen tussen 21 en 30 worden opgeroepen voor het leger (basistraining en dan naar het front), vlucht dan iedereen weer terug naar Syrie, Marokko, Turkije???
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:36:35 #111
3542 Gia
User under construction
pi_214823686
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:52 schreef matspontius het volgende:

[..]
Och, dat lost het toch niet op. Er zijn al zoveel moslims hier en ze neuken bij de konijnen af. Gezinnen van 4 tot 6 kinderen is maar heel gewoon, terwijl de Nederlander op 1.3 zit. Enige hoop die we kunnen hebben is dat toekomstige generaties voor zichzelf gaan leren denken en zich aan de Islam gaan onttrekken. Anders zie ik het somber in over 50 jaar. Dat maak ik, gelukkig niet meer mee en mijn kinderen zijn dan al oud. Heb nog geen kleinkinderen en het is prima als die er ook niet komen, hoeven die het niet mee te maken.

Of op korte termijn een oorlog. Lost het ook wel op.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:38:07 #112
438527 MissButterflyy
pi_214823693
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik spreek je ook niet tegen. Ik geef alleen wat context:
Er zitten veel Syrische vluchtelingen in Turkije omdat wij daarvoor betalen. :)

Verders zijn er 'daar' ook veel landen die zo goed als niets opvangen. Kijk maar naar de Golfstaten. Schat en schat rijk, maar vluchtelingen opvangen, ho maar.

Dat ben ik met je eens. Daar zitten wel veel mensen illegaal en ze werken daar, maar worden uitgebuit.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:44:38 #113
3542 Gia
User under construction
pi_214823730
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hier is het al behoorlijk vol met mensen en met mensen opvangen. Libanon is qua bevolkingsdichtheid te vergelijken met Nederland (533/km2), maar Jordanie (121/km2) heeft nog plek zat.
pi_214823743
Eigenlijk is het gewoon gek. Dat wij die mensen van daar wel opnemen (en laten we eerlijk zijn, dat is voor ons ook niet altijd makkelijk), en dat er daar allerlei rijke landen zijn die dat niet doen.
Het is twee uur rijden van het zuiden van Syriė naar Saoedi Arabiė.

quote:
De Golfstaten zijn bakens van weelde in een roerige regio. Ze zijn op cultureel en religieus vlak verwant aan Syriė. Dat wekt de verwachting dat veel Syriėrs op de vlucht daar terechtkomen. Maar dat is niet het geval. In de rijke oliestaten blijft de deur voor vluchtelingen nagenoeg gesloten.

Volgens cijfers van UNHCR namen de Golfstaten in 2014 in totaal 2187 vluchtelingen op: Qatar 133 vluchtelingen, Oman 151, Bahrein 311, Verenigde Arabische Emiraten 417, Saoedi-Arabiė 561 en Koeweit 614 vluchtelingen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)per-vluchtelingen-op
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 28 augustus 2024 @ 11:51:46 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214823776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De meesten zijn gewoon in de regio of elders in Syriė terecht gekomen

Ik vind het vreemder dat er zoveel naar Libanon zijn gevlucht

Land, straatarm, staat om het jaar in brand en de bezetting door het Syrische leger zullen ze ook nog wel niet vergeten zijn daar

Als ik de middelen had zou ik ook het veilige Europa opzoeken ... collega van mij is bv Syrische en hij is naar Oekraļne gevlucht, das een pechvogel _O-
  Moderator woensdag 28 augustus 2024 @ 11:52:44 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214823781
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:46 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk is het gewoon gek. Dat wij die mensen van daar wel opnemen (en laten we eerlijk zijn, dat is voor ons ook niet altijd makkelijk), en dat er daar allerlei rijke landen zijn die dat niet doen.
[..]
Blijft cherry picken
pi_214823785
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Blijft cherry picken
Maakt het niet minder waar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214823851
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
die hebben gewoon grensbewaking _O_
Mja
pi_214823899
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:11 schreef matspontius het volgende:

[..]
De ongelofelijke domheid van sommige reacties hier is echt schrijnend
Jij denkt serieus dat de PVV na Wilders bestaan recht heeft? Die partij valt als een kaartenhuis in elkaar zonder de geblondeerde profeet. Als je nu al bekijkt wat voor stelletje idioten er in de regering zitten dankzij de PVV. Godzijdank heeft Wilders niet de eeuwige jeugd
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:07:58 #120
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214823910
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:15 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij redelijk nieuw in de wereld van statistiek of niet? :') Verhoudingsgewijs zijn er in de VS natuurlijk significant meer schietpartijen dan elders in de wereld, maar hé: dat heeft vast niet te maken met het feit dat de AK47's naast de schoolspullen liggen bij de Walmart _O-

En dat downplayen van de recente ontwikkelingen is ook wel een beetje te makkelijk. Net doen alsof de pleuris nķet aan het uitbreken is. Zie je niet wat er in Duitsland, Engeland en Italiė gebeurt? Steden die bijna letterlijk overgenomen worden door bepaalde groeperingen, waar de lokale politie niet of nauwelijks nog een hand in heeft? Je kan wel op de korte termijn denken en stellen dat het nog wel meevalt, maar trek deze lijn in gedachten is 10 į 15 jaar door? Dat loopt toch finaal de spuitgaten uit?
Ik denk dat je te veel op Twitter zit en te weinig naar buiten gaat.

Een maat van mij heeft hetzelfde probleem. Helemaal bang van al het nieuws in de wereld. Doe die tv uit.
  Moderator woensdag 28 augustus 2024 @ 12:10:30 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214823933
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Maakt het niet minder waar.
Dat zeg ik ook niet

Als ik nu zeg dat Europa best meer Syriėrs op kan nemen en dan de hoeveelheid Syriėrs in Polen ga schermen dan is dat ook een slecht argument
pi_214823943
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:07 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik denk dat je te veel op Twitter zit en te weinig naar buiten gaat.

Een maat van mij heeft hetzelfde probleem. Helemaal bang van al het nieuws in de wereld. Doe die tv uit.
Het is zo kortzichtig wat je allemaal doet, verschrikkelijk. Neem nou maar van mij aan dat ik mijn informatie niet van Twitter of TV haal, maar zelf ervaar. Zowel privé als beroepsmatig.

In het kader van 'regeren is vooruitzien' snap ik de bezorgdheid van mede-Nederlanders ontzettend goed. Eigenlijk zijn er dan maar 1 of 2 partijen over waar je met goed fatsoen nog op kunt stemmen en dat zie je ook terug in de uitslagen. Want denk jij nou echt dat mensen zo gecharmeerd zijn van Wilders of zijn plannen? Het is simpelweg 1 van de enige partijen die zich actief uitspreekt tegen deze figuurlijke ijsberg die we naderen. Linkse partijen willen zich nog meer problemen op de hals halen en de centrale partijen lullen met alle winden mee.
pi_214823953
quote:

[..]
Heel schrijnend maar met die instelling lag Rotterdam nu nog in de as. Wie gaat Syriė opnieuw opbouwen als die mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en maar ergens anders naartoe verkassen?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:14:08 #124
287741 matspontius
pi_214823962
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:06 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Jij denkt serieus dat de PVV na Wilders bestaan recht heeft? Die partij valt als een kaartenhuis in elkaar zonder de geblondeerde profeet. Als je nu al bekijkt wat voor stelletje idioten er in de regering zitten dankzij de PVV. Godzijdank heeft Wilders niet de eeuwige jeugd
🤣👋
"Hoka Hey!"
  Moderator woensdag 28 augustus 2024 @ 12:15:35 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214823983
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:12 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Heel schrijnend maar met die instelling lag Rotterdam nu nog in de as. Wie gaat Syriė opnieuw opbouwen als die mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en maar ergens anders naartoe verkassen?
Land met de grootste hoeveelheid Syrische vluchtelingen is ... tromgeroffel... Syriė
pi_214823991
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:06 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Na Wilders en de PVV is er wel weer iemand anders op rechts die dat vacuum inneemt. Je denkt toch zeker niet dat men ineens massaal op D66 gaat stemmen als Wilders er niet meer is.
pi_214824030
twitter

De andere coalitiepartijen zijn ook voor.
pi_214824031
Tja wilders, die weet het beter dan de vereenigde naties....https://www.ohchr.org/en/(...)ations-and-abuses-un
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:37:07 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214824129
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:12 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Heel schrijnend, maar wij hadden de nazi's als bezetter waar we mee afrekenden, dictator Assad zit er gewoon nog 'lekker' .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214824170
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:16 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Na Wilders en de PVV is er wel weer iemand anders op rechts die dat vacuum inneemt. Je denkt toch zeker niet dat men ineens massaal op D66 gaat stemmen als Wilders er niet meer is.
Onmogelijk te zeggen.
Christelijke partijen spelen nauwelijks een betekenis meer en de 55 partij is inmiddels ook een fractie van het was. Waren ooit partijen met een enorme aanhang.

Populistische partijen als Wilders zijn niet nieuw. Politieke golfbewegingen komen en gaan. Hoe de wind waait over 20 jaar weet niemand.
pi_214824225
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Prima, terug naar het thuisland voor de Syriėrs, desnoods met een gedwongen uitzet.
pi_214824331
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Het is ook onderdeel van het hoofdlijnenakkoord van PVV, NSC, BBB en VVD waarin staat dat het begrip veilig land verruimd wordt tot ‘veilige delen van landen’.
En dat lijkt me helemaal goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:34:00 #133
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_214824486
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:15 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Het loopt nu al de spuigaten uit.

Top dat ze daar nu eens serieus wat aan gaan doen.
pi_214824623
Gaat natuurlijk nooit gebeuren, mensen terugsturen die hier al asiel hebben.
pi_214824661
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:53 schreef Ed1234 het volgende:
Gaat natuurlijk nooit gebeuren, mensen terugsturen die hier al asiel hebben.
Eerste 5 jaar is een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, van die personen kun je dus de verblijfsvergunning intrekken en die personen terug sturen.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 14:04:07 #136
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824674
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:16 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Helaas eens, het is wachten op de volgende volksmenner als die kerel ooit van het politieke toneel verdwijnt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214824729
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 14:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Helaas eens, het is wachten op de volgende volksmenner als die kerel ooit van het politieke toneel verdwijnt.
Het zou mooi zijn als er een stabiele goed georganiseerde en goed geleide rechtse partij op staat die het politiek gezien van de PVV overneemt. Een partij zoals Vlaams Belang. Die partij zou nog veel meer kunnen bereiken.
Mja
  woensdag 28 augustus 2024 @ 14:17:19 #138
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214824756
quote:

[..]
Mag ik dan ook mijn ervaring delen?

Ik werk als postsorteerder in Rotterdam voor een postbedrijf.
Ik denk dat 30% van de bezorgers Syriėrs zijn, mijn naaste collega Mahmud komt uit Aleppo.

Die is toevallig wel vriendelijk.
Maar heel veel bezorgers van Syrische afkomst zijn super onbeschoft, zeggen geen 'goede morgen ' of 'tot ziens' als ze vertrekken.

Ze doen net alsof je je 'lucht' bent, en reageren onverschillig met een klein 'knikje' en hebben ondertussen gewoon oordopjes in hun oren, en doen totaal geen moeite om een beetje vriendelijk over te komen.

Daarnaast rijden ze ontzettend slecht in die bussen, vaak zijn die bussen vol met deuken.

En schreeuwen ze in het Arabisch door de hele loods, doen geen enkele moeite om een beetje Nederlands te praten. Proberen ook niet wat vriendelijker te zijn naar de Nederlanders.

Zijn vaak chagrijnig.

Ik heb echt veel meer aardige Iraniėrs en Afghanen ontmoet, Arabieren uit Syriė en Yemen zijn absoluut niet diegene die geliefd zijn hier bij mijn overige collega's.
pi_214825105
Komen de Syriėrs dan op de hoop veilige landers die we ook niet uitzetten?
pi_214825312
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:14 schreef stalybridge het volgende:
Komen de Syriėrs dan op de hoop veilige landers die we ook niet uitzetten?
Als het uitzetten van zulke mensen op verscheidene vlakken wordt tegengewerkt, kan dat zeker. Maar dat ligt dus niet aan uitstekende beleidsinitiatieven als deze.
pi_214825701
'Naar deens model.' Denemarken heeft nog geen enkele syriėr kunnen terugsturen. Allemaal gelul in de ruimte. :')
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')