quote:Syriė is volgens Geert Wilders weer veilig genoeg om erkende vluchtelingen naar toe terug te sturen. Dat schrijft Trouw.
De Nederlandse regering moet daarom Syriėrs gaan terugsturen die de afgelopen jaren asiel hebben gekregen en zich in Nederland hebben gevestigd. Wilders wil dat Nederland ook de grens sluit voor nieuwe vluchtelingen uit Syriė
De gedwongen terugkeer van Syriėrs moet wat de PVV betreft het grote thema worden rond Prinsjesdag. De PVV-fractie is van plan met eigen voorstellen te komen vanuit de Tweede Kamer, heeft Wilders zondag alvast aangekondigd met een bericht op X.
Syriėrs waren de afgelopen jaren de grootste groep asielzoekers in Nederland, van wie velen inmiddels een tijdelijke verblijfsvergunning hebben.
Wilders zet vraagtekens bij de ambtelijke beoordeling dat Syriė nog niet veilig is. Syriė is wél veilig, in elk geval delen ervan, stelt Wilders. Nederland zou de situatie in Syriė anders moeten wegen, meer zoals Denemarken en Zweden, landen die vinden dat bijvoorbeeld de Syrische hoofdstad Damascus veilig genoeg is om mensen naar toe terug te sturen.
Maar het belangrijkste argument dat de PVV noemt voor het openen van de discussie is dat de aantallen Syriėrs die Nederland opvangt te hoog zijn. ‘Heel Europa barst vande vluchtelingen waarvan heel veel uit Syriė’, aldus Wilders.
Bovendien zouden Syriėrs een terroristische bedreiging zijn. Nederland moet vanwege ‘onze veiligheid’ geen Syriėrs meer opvangen.
Tot nu toe zijn er in de Syrische burgeroorlog ongeveer 494.438 mensen omgekomen. Onder deze slachtoffers zijn 159.774 burgers. De overige doden zijn voornamelijk militairen, rebellen en jihadisten.
https://www.rijksoverheid(...)ners-en-asielzoekersquote:Vluchtelingen uit Oekraļne vallen onder de Europese Richtlijn Tijdelijke Bescherming (RTB) en hebben daarom op een andere basis, en meer uitgebreide rechten op bescherming in Nederland dan asielzoekers. Vluchtelingen uit Oekraļne mogen zich vrij vestigen in Nederland en hebben recht op opvang, leefgeld, onderwijs en zorg. Ook mogen zij arbeid in loondienst verrichten in Nederland zonder werkvergunning. Vluchtelingen uit Oekraļne hoeven niet eerst naar Ter Apel om zich aan te melden.
das een beetje cherrypicken natuurlijkquote:Op maandag 26 augustus 2024 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
De Golfstaten doen ook bijna niets. Saoedi Arabiė is 2 uur rijden vanaf zuid Syriė.
[..]
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)en-opnemen-2680171W/
Had het graag gedaan, maar ik zit mobiel.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Kan een modje #2 van de TT maken? Ik weet nooit hoe dat moet
past nietquote:Op maandag 26 augustus 2024 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Kan een modje #2 van de TT maken? Ik weet nooit hoe dat moet
En de golfstaten, die hele rijke landen, dus bijna niets.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
das een beetje cherrypicken natuurlijk
Libanon, Jordanie, Irak huisvesten allemaal honderdduizenden Syrische vluchtelingen
De status-aparte is ridicuul. Ze hadden destijds dat voor asielzoekers gelijk moeten trekken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:26 schreef capricia het volgende:
Hou ook in gedachten dat Oekraļners hier natuurlijk niet als asielzoekers zijn, zoals Syriėrs.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)ners-en-asielzoekers
Dus je kunt ze zo ook niet 1 op 1 vergelijken. Want Oekraļners kunnen hier gewoon vrij verblijven en werken.
'naar veilige hun land' klopt nietquote:
goed verhaal weer karen!quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
'naar veilige hun land' klopt niet
Hier in Europa is de verdeling ook niet evenredig. Dus je bent inderdaad aan het cherrypicken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
En de golfstaten, die hele rijke landen, dus bijna niets.
En ik vind dat we er in Europa ook redelijk wat opvangen. We dragen echt ons steentje wel bij.
persoonlijk vind ik dat we er veel te veel opvangen maar dat argument is cherry pickenquote:Op maandag 26 augustus 2024 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
En de golfstaten, die hele rijke landen, dus bijna niets.
En ik vind dat we er in Europa ook redelijk wat opvangen. We dragen echt ons steentje wel bij.
Maar die landen geven volgens mij uiteindelijk meestal geen staatsburgerschap aan Syrische vluchtelingen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
das een beetje cherrypicken natuurlijk
Libanon, Jordanie, Irak huisvesten allemaal honderdduizenden Syrische vluchtelingen
Dan ga je voorbij aan het feit dat deze mensen al visa vrij reizen en werken in NL hadden voordat die grootscheepse inval er in Oekraļne was.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De status-aparte is ridicuul. Ze hadden destijds dat voor asielzoekers gelijk moeten trekken.
moeten wij ook niet doen, weet niet precies wat het punt is hierquote:Op maandag 26 augustus 2024 22:35 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Maar die landen geven volgens mij uiteindelijk meestal geen staatsburgerschap aan Syrische vluchtelingen.
Dat maakt mijn argument om het gelijk te trekken voor asielzoekers, voor wat betreft arbeid, echt niet anders. Je wenst dat deze mensen zo snel mogelijk een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. Door daar niet op in te zetten zet je ze al op 1-0 achterstand alleen al vanwege de beeldvorming. Nog los van al het andere.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ga je voorbij aan het feit dat deze mensen al visa vrij reizen en werken in NL hadden voordat die grootscheepse inval er in Oekraļne was.
Misschien is dit een idee?quote:De Deense Raad van Beroep voor Vluchtelingen heeft het vrijdag veilig geacht voor Syrische vluchtelingen om terug te keren naar de provincie Latakia in het westen van het land. “Denemarken kan nu dus verblijfsvergunningen voor Syriėrs afkomstig uit de regio intrekken”, zegt Europees Parlementslid Tom Vandendriessche. “Belgiė moet dit Deens voorbeeld zo snel mogelijk volgen. Wanneer een land of regio veilig is, is er geen nood meer tot asiel en moeten vluchtelingen gewoon terugkeren.”
Wanneer de Deense immigratiedienst besluit de verblijfsvergunning van een vluchteling in te trekken, gaat de zaak automatisch naar de beroepscommissie voor behandeling. Die beroepscommissie, de hoogste autoriteit voor asielzaken in Denemarken, oordeelde nu dat de regio Latakia veilig is. In 2019 werd eerder ook al Damascus erkend als veilige regio. “De Denen erkennen dat asiel een gunst is van de lidstaat”, aldus Vandendriessche. “Landen in conflict zijn niet altijd permanent en volledig onveilig. Als de veiligheidssituatie het toelaat, moeten vluchtelingen teruggestuurd worden.”
De problematiek rond het inpassen in de samenleving is niet hetzelfde, ook de lange termijneffecten zijn anders.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
moeten wij ook niet doen, weet niet precies wat het punt is hier
Anders, niet hetzelfde, maar niet minder heftig. Het gaat hier namelijk om veel minder kapitaalkrachtige landen met zeer beperkte absorptiemogelijkheden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:54 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
De problematiek rond het inpassen in de samenleving is niet hetzelfde, ook de lange termijneffecten zijn anders.
Dat extreem-linkse is ook wel erg vermoeiend. Eerst blaten ze over dat we mensen in nood moeten helpen. Als de nood voorbij is verzinnen ze weer tig andere redenen om dat volk hier te houden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wel heel informatief, al die topics waarin je kunt zien wie er geen idee heeft wat empathie betekent en waar je geen vrienden mee wilt zijn als je dat wel weet, maar het zijn wel heel veel topics. Als je er 3 hebt gelezen vraag je je al af wat je hier te zoeken hebt.
Iets meer empathie met Europeanen die hun thuislanden ingrijpend zien veranderen zou wel mogen inderdaad.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wel heel informatief, al die topics waarin je kunt zien wie er geen idee heeft wat empathie betekent en waar je geen vrienden mee wilt zijn als je dat wel weet, maar het zijn wel heel veel topics. Als je er 3 hebt gelezen vraag je je al af wat je hier te zoeken hebt.
Als je daarvoor empathie hebt, dan begrijp je dus exact wat die vluchtelingen allemaal mee moeten maken als wij weer onze straaljagertjes laten overvliegen. Die zien fysiek hun land veranderen. Tot as.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Iets meer empathie met Europeanen die hun thuislanden ingrijpend zien veranderen zou wel mogen inderdaad.
eens?quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:54 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
De problematiek rond het inpassen in de samenleving is niet hetzelfde, ook de lange termijneffecten zijn anders.
Ik mag hopen dat je helemaal geen voorstander bent voor vluchtelingen. Althans, ik kan mij leukere dingen bedenken om voorstander voor te zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
nogmaals ik ben geen voorstander van Syrische vluchtelingen, ik begrijp niet welk punt je probeert te maken
Oh wacht, dat het in hun land een shithole is, is onze schuld.. dus het ligt niet aan de moslims daar.. die zijn natuurlijk weer het GROTE SLACHTOFFER. Boehoehoe snik snotter..quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je daarvoor empathie hebt, dan begrijp je dus exact wat die vluchtelingen allemaal mee moeten maken als wij weer onze straaljagertjes laten overvliegen. Die zien fysiek hun land veranderen. Tot as.
Ja, je moet het recht in eigen hand nemen, want zonder premier Wilders is ook het huidige kabinet nog veel te soft.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat extreem-linkse is ook wel erg vermoeiend. Eerst blaten ze over dat we mensen in nood moeten helpen. Als de nood voorbij is verzinnen ze weer tig andere redenen om dat volk hier te houden.
Boodschap aan de naļeve linksen: we hebben een rechts kabinet en dat zal punten willen scoren door deze mensen uit te zetten naar aantoonbaar veilige gebieden in Syriė.
Onderbuikgevoelens is Nederland wel klaar mee.
Hey, een linkse knuffelaar die vind dat Nederland niet genoeg asielzoekers kan opvangen, zelf geen asielzoeker in huis wil nemen en tegelijkertijd tijd ook hevig verontwaardigd zal zijn als er een asielzoekerscentrum bij hem in de directe omgeving komt 'want dat is niet goed voor de waarde van zn woning'.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Oh nee hoor, dat zal per land en situatie verschillen. Een groot deel van de ellende is natuurlijk ontstaan door 9/11 en vervolgens een oorlog onder valse voorwendselen tegen Irak. Een daaropvolgend machtsvacuum, revoluties, gaven IS vervolgens momentum en zo kunnen we weer verder. Maar we spelen er gewoon een rol in. Klaar. En niet zo'n kleine ook. Dat kan je prima erkennen zonder dat het betekent dat je dan ook de volledige verantwoordelijkheid moet dragen voor alle huidige vluchtelingen uit die regio. Het is prima om te zeggen, we vinden het verschrikkelijk, we helpen jullie waar we kunnen, maar onze opvangcapaciteit is beperkt. Helemaal niets mis mee. Maar dat heeft geen flikker met meer of minder empathie te maken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oh wacht, dat het in hun land een shithole is, is onze schuld.. dus het ligt niet aan de moslims daar.. die zijn natuurlijk weer het GROTE SLACHTOFFER. Boehoehoe snik snotter..
Waar zie je die? Ik ben jou niet!quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:18 schreef Inbox het volgende:
Hey, een linkse knuffelaar die vind dat Nederland niet genoeg asielzoekers kan opvangen, zelf geen asielzoeker in huis wil nemen en tegelijkertijd tijd ook hevig verontwaardigd zal zijn als er een asielzoekerscentrum bij hem in de directe omgeving komt 'want dat is niet goed voor de waarde van zn woning'.
niet zo flauw doen jongen!quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je helemaal geen voorstander bent voor vluchtelingen. Althans, ik kan mij leukere dingen bedenken om voorstander voor te zijn.
Ja, want wij hebben hun landen leeggeroofd enzoquote:Op maandag 26 augustus 2024 23:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oh wacht, dat het in hun land een shithole is, is onze schuld.. dus het ligt niet aan de moslims daar.. die zijn natuurlijk weer het GROTE SLACHTOFFER. Boehoehoe snik snotter..
Ik ben het niet met je eens. Je kan oeverloos discussiėren over causale verbanden. De blunder van de inval in Irak in 2003 en de nasleep daarvan is evident. Maar in mijn beleving is de bron van alle kwaad de volstrekt achterlijke en kwaadaardige Islam.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat zal per land en situatie verschillen. Een groot deel van de ellende is natuurlijk ontstaan door 9/11 en vervolgens een oorlog onder valse voorwendselen tegen Irak. Een daaropvolgend machtsvacuum, revoluties, gaven IS vervolgens momentum en zo kunnen we weer verder. Maar we spelen er gewoon een rol in. Klaar. En niet zo'n kleine ook. Dat kan je prima erkennen zonder dat het betekent dat je dan ook de volledige verantwoordelijkheid moet dragen voor alle huidige vluchtelingen uit die regio. Het is prima om te zeggen, we vinden het verschrikkelijk, we helpen jullie waar we kunnen, maar onze opvangcapaciteit is beperkt. Helemaal niets mis mee. Maar dat heeft geen flikker met meer of minder empathie te maken.
Ik ben zeer empathisch richting Syriers, maar dat betekent niet dat ik zeg dat er een eindeloze stroom hierheen kan komen. En tegelijkertijd zeg ik dat we misschien geopolitiek gezien wat verstandigere keuzers moeten maken dan alleen achter de anus van Amerika aan te lopen. Ondanks dat we een kleine speler zijn op het wereldtoneel.
Altijd gek dat die mensen zo graag willen gaan naar de landen die zogenaamd hun land hebben platgegooid. Als Rusland morgen Nederland platgooit is dat wel het laatste land waar ik ooit naartoe wil gaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat zal per land en situatie verschillen. Een groot deel van de ellende is natuurlijk ontstaan door 9/11 en vervolgens een oorlog onder valse voorwendselen tegen Irak. Een daaropvolgend machtsvacuum, revoluties, gaven IS vervolgens momentum en zo kunnen we weer verder. Maar we spelen er gewoon een rol in. Klaar. En niet zo'n kleine ook. Dat kan je prima erkennen zonder dat het betekent dat je dan ook de volledige verantwoordelijkheid moet dragen voor alle huidige vluchtelingen uit die regio. Het is prima om te zeggen, we vinden het verschrikkelijk, we helpen jullie waar we kunnen, maar onze opvangcapaciteit is beperkt. Helemaal niets mis mee. Maar dat heeft geen flikker met meer of minder empathie te maken.
Ik ben zeer empathisch richting Syriers, maar dat betekent niet dat ik zeg dat er een eindeloze stroom hierheen kan komen. En tegelijkertijd zeg ik dat we misschien geopolitiek gezien wat verstandigere keuzers moeten maken dan alleen achter de anus van Amerika aan te lopen. Ondanks dat we een kleine speler zijn op het wereldtoneel.
Heb je je eigen huis gebouwd en verbouw je je eigen eten? Of doen andere mensen dat voor jou? En zijn dat allemaal blanke, autochtone Nederlanders?quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben hartstikke empathisch..ik gun alle gelukzoekers alle geluk en voorspoed in de wereld..in hun eigen shithole of daar in de buurt. Ver reizen is vermoeiend en gevaarlijk, dus ik gun ze een mooie plek in de buurt van hun heimat. Kijk, ik ben de rotste niet.
Ja dat is evident. Achter elke hoek een Booslim die je gaat opeten. Fijne avond. Droom zacht, maar niet over de boogey-moslim hopelijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Je kan oeverloos discussiėren over causale verbanden. De blunder van de inval in Irak in 2003 en de nasleep daarvan is evident. Maar in mijn beleving is de bron van alle kwaad de volstrekt achterlijke en kwaadaardige Islam.
Hangt er maar net vanaf voor wie je op dat moment voorstander bent. Als je een Poetinlover bent dan zal je er zeker naartoe gaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Altijd gek dat die mensen zo graag willen gaan naar de landen die zogenaamd hun land hebben platgegooid. Als Rusland morgen Nederland platgooit is dat wel het laatste land waar ik ooit naartoe wil gaan.
Dus al die moslims waren al pro-Westers. Dat weten ze goed te verbergen dan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hangt er maar net vanaf voor wie je op dat moment voorstander bent. Als je een Poetinlover bent dan zal je er zeker naartoe gaan.
Ja, maar.. dat land kunnen ze wel naar hun hand zetten en met zn allen langzaamaan islamiseren. Ze kunnen dr hand ophouden en krijgen gratis onderdak, leefgeld, gezondsheidzorg en.. en.. en kunnen ook nog probleem terug op vakantie naar land van herkomst als hen dat uitkomt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Altijd gek dat die mensen zo graag willen gaan naar de landen die zogenaamd hun land hebben platgegooid. Als Rusland morgen Nederland platgooit is dat wel het laatste land waar ik ooit naartoe wil gaan.
Er zullen vast IS lui tussen zitten, dat is hun manier van werken namelijk. Maar ik denk dat de meesten van hen anti Assad zullen zijn geweest, anti IS en daarmee pro Westers ja.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus al die moslims waren al pro-Westers. Dat weten ze goed te verbergen dan.
Anti-IS staat niet meteen gelijk aan pro-Westers. Dat is wel heel simpel.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zullen vast IS lui tussen zitten, dat is hun manier van werken namelijk. Maar ik denk dat de meesten van hen anti Assad zullen zijn geweest, anti IS en daarmee pro Westers ja.
Ah de welbekende islamitische propaganda over 'westerse bommen'. Het zijn toch echt Assad en Poetin die de boel met de grond gelijk hebben gemaakt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je daarvoor empathie hebt, dan begrijp je dus exact wat die vluchtelingen allemaal mee moeten maken als wij weer onze straaljagertjes laten overvliegen. Die zien fysiek hun land veranderen. Tot as.
Precisiebombardementen gericht op IS terwijl Assad/Poetin lukraak vatbommen en clusterbommen op burgerdoelen heeft gegooid. Het aantal burgerslachtoffers als gevolg van de westerse bombardementen is zeer gering tov wat Assad/Poetin heeft aangericht.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 00:20 schreef sp3c het volgende:
syrie is niet met de grond gelijk gemaakt en we hebben zelf ook wel wat bommen gegooid
Voordat we dat deden hadden we zogenaamd geen empathie omdat we IS hun gang lieten gaan. Het is verschrikkelijk als er burgerslachtoffers vallen, maar er bestaat geen oorlogvoering zonder onschuldige slachtoffers. In het algemeen vind ik het verschrikkelijk als er slachtoffers in andere delen van de wereld vallen. Dat wil niet zeggen dat ik bereid ben mijn eigenheid op te geven. Ik zie ook totaal niet in waarom dat nodig zou zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Duitsland ook al zag ik.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:29 schreef RotatoR het volgende:
De Turken zijn ook helemaal klaar met al die Syriėrs. Vorige maand waren er nog grote rellen omdat er een meisje van 7 is misbruikt. Zo'n beetje ieder land wil nu af van dat volk. Veelzeggend.
twee hele topics ja?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 05:05 schreef Origami94 het volgende:
Twee topics over een voorspelbare tweet van Wilders omdat de PVV geen goed beleid kan bewerkstelligen
Mi gado, wat een simpliciteit
Ik wist niet dat Putin moslim isquote:Op maandag 26 augustus 2024 23:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Je kan oeverloos discussiėren over causale verbanden. De blunder van de inval in Irak in 2003 en de nasleep daarvan is evident. Maar in mijn beleving is de bron van alle kwaad de volstrekt achterlijke en kwaadaardige Islam.
Dat kan je niet omvormen tot werkelijk beleid. Of heb je een idee hoe je dat selectieproces zou vormgeven?quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:39 schreef sp3c het volgende:
mensen die echt hun leven daar om welke reden dan ook niet zeker zijn prima, mensen die echt komen om te werken, om iets toe te voegen ook prima
Je begrijpt toch zelf wel dat het onmogelijk is dat 30% van een beroepsbevolking werkeloos is of niet wil werken?quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb geen cijfers van de leeftijdsverdeling gezien in vergelijking met de Nederlanders. Bron?
De jonge Syriers / kinderen moeten natuurlijk eerst nog een opleiding voltooien voordat ze de arbeidsmarkt betreden.Jonge mensen kunnen iig nog werken, die steeds grotere groep gepensioneerde Nederlanders niet meer.
Als je ze dus terugstuurd (wat toch niet gaat gebeuren) heb je hoe dan ook een probleem. Wilders kan zich beter richten op het verminderen van de toevoer, in plaats van deze nonsens.
Correct. Maar sommigen zullen er alles aan proberen te doen zulke gegevens te verdoezelen of verdraaien in een poging op te komen voor de ruim 100,000 gelukszoekende Syriėrs die Nederland inmiddels rijk is. Dat soort mensen zouden er dan ook helemaal geen problemen mee hebben als er nog eens honderdduizend bij zouden komen. Dat acht men juist fijne diversiteit.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:04 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Exact dit.
Hier wat cijfers van het CBS :
- 4,2 % van de Nederlandse bevolking had in 2022 een bijstandsuitkering.
- 50.4 % van Syriėrs had in 2022 een bijstandsuitkering. 12x zo hoog !
Het betreft hier uiteraard mensen (tussen 18 jaar en AOW-leeftijd) die kunnen werken.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)r-achtergrondkenmerk
Dat is toch helemaal niet het probleem? Wat mensen hierboven ook al schetsen; wij hebben als kikkerlandje Nederland altijd het gevoel dat we de hele wereld moeten redden. Qua milieu, financieel en ook qua immigratie/vluchtelingen. We zien in de landen om ons heen dat een hoger percentage vluchtelingen bijna 1 op 1 correleert me een hoger percentage aan criminaliteit en vandalisme. Met name in die groepen is het percentage misdadigers gewoon opvallend hoog. Ook zie je beelden waarin binnensteden in brand worden gestoken, vrouwen worden lastig gevallen en mensen zich simpelweg weigeren aan te passen aan hun nieuwe omgeving.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 05:05 schreef Origami94 het volgende:
Twee topics over een voorspelbare tweet van Wilders omdat de PVV geen goed beleid kan bewerkstelligen
Mi gado, wat een simpliciteit
Nee. Oekraļne ligt binnen ons continent, hadden we al een verdrag mee en is een meer gelijke cultuur. Het is geen basisrecht om ergens aan te kloppen en zonder tegenprestatie van alles te krijgen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De status-aparte is ridicuul. Ze hadden destijds dat voor asielzoekers gelijk moeten trekken.
Hoeveel Nederlandse straaljagers vlogen er over in Somaliė, Eritrea, Syriė, Gaza en Soedan?quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Anti Assad en Anti IS kan alsnog een antiwesterse conservatief zijn. HTS (de Al Qaeda offshoot) zijn anti IS en anti Assad. Pro Westers kan je die gasten niet noemen. Ben je bewust hier de boel aan het versimpelen want volgens mij weet jij dit best. Sterker nog, TENZIJ het een seculier iemand betreft, is de kans groter dat de match met de Westerse samenleving klein is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zullen vast IS lui tussen zitten, dat is hun manier van werken namelijk. Maar ik denk dat de meesten van hen anti Assad zullen zijn geweest, anti IS en daarmee pro Westers ja.
Ik denk en er zullen zijn niet echt argumenten anders...quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 00:15 schreef sp3c het volgende:
moeilijke is dat ik Mutant zijn argumenten beter vind dan dat van zijn tegenstanders waar ik het in principe mee eens ben
ik wil geen syriers hier, argumeten daarvoor heb ik gegeven maar daar gaat niemand op in want het is makkelijker om elkaar maar gewoon af te zeiken om whatever maar op de een of andere manier snap ik zijn empathie eigenlijk beter dan de rest van de argumenten
Dat is opvang in de regio zoals we voorstaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies dit ja. Het riedeltje dat alles de schuld is van het Grote Boze Westen is ietwat de omgekeerde wereld. Moslims c.q. woestijnbewoners leggen altijd en overal de schuld buiten zichzelf en dan voornamelijk bij het Westen, waar zij eigenlijk jaloers op zijn. Veel haat tegenover het Westen is gebaseerd op afgunst.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 00:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ah de welbekende islamitische propaganda over 'westerse bommen'. Het zijn toch echt Assad en Poetin die de boel met de grond gelijk hebben gemaakt.
Er is geen één Islamitisch land waar ze geen onderdrukkend regime hebben om het conservatieve deel van de bevolking (vaak de meerderheid) koest te houden. Zelfs in het "verlichte" Marokko niet waar ze Salafisten oppakken en kritiek op het koningshuis je een enkeltje gevangenis oplevert. Maar dat is de schuld van het Westen. Want daar hebben ze Westerse straaljagers zien overvliegen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies dit ja. Het riedeltje dat alles de schuld is van het Grote Boze Westen is ietwat de omgekeerde wereld. Moslims c.q. woestijnbewoners leggen altijd en overal de schuld buiten zichzelf en dan voornamelijk bij het Westen, waar zij eigenlijk jaloers op zijn. Veel haat tegenover het Westen is gebaseerd op afgunst.
Assad die zijn eigen bevolking bombardeert is de schuld van het Westen? Bijzondere claim. En als de landen in het Midden-Oosten in puin liggen, waarom komt men dan meteen naar het Westen wat men zo verschrikkelijk zegt te hekelen?quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zeg je het al, het probleem ligt dus niet bij het Westen, maar bij de Islamtische wereld. Zoals eigenlijk met min of meer elk conflict in die regio. Als men namelijk niet naar het Westen kan wijzen, dan slaat men elkaar de koppen wel in.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Empathie is juist het probleem. De meeste mensen bij empathie in vluchtelingen topics aan linkse meisjes die met een wees welkom bordje staan te wachten, maar de rechtse auslander raus aanhanger heeft veelal ook veel empathie. Alleen dan wat minder met de "ander" en wat meer met zijn "eigen" groep. Die relschoppers uit Engeland bijvoorbeeld: een heel groot deel zal heel empathisch geweest zijn met de blanke slachtoffers van de steker. Empathie op zichzelf hoeft helemaal geen mooie emotie te zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik weet ongetwijfeld dat ze in de top zich helemaal kapot lachen dat ze het volk zo kunnen manipuleren dat ze denken dat asiel HET probleem is in Nederland.quote:
Hier ben ik gestopt met lezen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:51 schreef Solispolar het volgende:
wij hebben als kikkerlandje Nederland altijd het gevoel dat we de hele wereld moeten redden.
Nee, niemand gaat dat ook roepen Hans. Maar het feit is toch dat wij behoorlijk veel asielzoekers huisvesten? Ze komen nota bene door 5 landen heen om bij ons te geraken; denk je nou echt dat dat is omdat de koffie hier zo lekker is?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:29 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen.
Er is niemand die dit ooit heeft geroepen. Dit soort onwaarheden kan ik niet serieus op ingaan.
Hele Amerikaanse taferelen, waar de hele wereld zoiets heeft van doe maar normaal denken ze in de VS dat zij het antwoord op alles weten.
De pleuris nu uitbreektquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:43 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nee, niemand gaat dat ook roepen Hans. Maar het feit is toch dat wij behoorlijk veel asielzoekers huisvesten? Ze komen nota bene door 5 landen heen om bij ons te geraken; denk je nou echt dat dat is omdat de koffie hier zo lekker is?
En je kunt wel stoppen met lezen, maar probeer dan op zijn minst eens antwoord te geven op de volgende vraag (die MikeyTT dus ook structureel vermijdt): hoe vind jij de immigratie tot dusver verlopen en hoe kijk jij naar landen waar de pleuris nu uitbreekt? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je hier culturen naar binnen hengelt waar vrouwen onderdrukt worden en in rangorde nog onder de geit komen te staan. Is dat dan echt wat je wil?
Geef nou eens inhoudelijk antwoord: hoe vind je zelf dat het gaat? Gaat dit de goede kant op; zo doorgaan of niet?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De pleuris nu uitbreekt
Steekpartijen zijn van alle tijden. Als we echt maar twee steekpartijen hadden op een bevolking van 746 miljoen mensen in Europa zou dat mooi zijn. Doet mij denken aan het hysterische gedrag in de VS als er een schietpartij is geweest. Goh wat raar op een bevolking van 500 miljoen mensen en meer wapens. Verbied alle wapens!
En als niemand het heeft geroepen. Waarom roep jij het dan?
In het Engels kun je hier ook prima functioneren. Het was bij mijn vorige werkgever (software bedrijf) gewoon de officiėle bedrijfstaal.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:08 schreef Gia het volgende:
Ze moeten hier stoppen met het Nederlanderschap kado te doen. Als je een verblijfsstatus hebt, en na 5 jaar nog geen verstaanbaar Nederlands kunt praten, hoor je hier niet thuis. Zeker niet als je thuisland veilig is. Dus stoppen met 'aantoonbaar geleverde inspanningen' van 600 uur; je leert maar Nederlands. Ik ken iemand die cardioloog was in Syrie en hier er niet in slaagde Nederlands te leren. Ja sorry, dan wil je niet. Dan is er echt geen sprake van het niet kunnen leren door een beperking of ziekte, maar puur onwil. Maar kwam toch in aanmerking voor die 600 uur inspanning.
Het zijn in die gezinnen ook vaak de vaders die weigeren Nederlands te leren. Vrouw en kinderen leren het vaak wel goed en snel.
Maar goed. De Syriers die al genaturaliseerd zijn, kunnen we natuurlijk niet meer terugsturen. Degene die hier nog niet in geslaagd zijn, beoordelen op waarde voor Nederland. Spreekt hij/zij Nederlands, heeft hij/zij een vaste baan, doen de kinderen het goed op school, dan door met inburgeren.
Nee het gaat niet de goede kant op. We moeten vluchtelingen beter opvangen en ze sneller een status gevenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:26 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Geef nou eens inhoudelijk antwoord: hoe vind je zelf dat het gaat? Gaat dit de goede kant op; zo doorgaan of niet?
Je wil ze sneller Nederland in laten ja?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee het gaat niet de goede kant op. We moeten vluchtelingen beter opvangen en ze sneller een status geven
of terugsturen, als ze die status niet verdienenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee het gaat niet de goede kant op. We moeten vluchtelingen beter opvangen en ze sneller een status geven
Het lijkt mij dat hij zich als politicus juist moet uitspreken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:15 schreef xzaz het volgende:
Kan die Wilders niet gewoon eens z'n muil houden?
Dat zou ook veel effectiever zijn. Wanneer vluchtelingen structureel teruggestuurd worden, zou de vrijgekomen capaciteit (van alle schaarse middelen) gebruikt kunnen worden om vluchtelingen op te vangen van conflicten elders in de wereld. Doordat dit niet gebeurt zitten we in een continue crisissituatie. Het heeft er echter de schijn van dat voor veel mensen het opvangen van vluchtelingen het doel is en niet het middel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:42 schreef Twiitch het volgende:
Terecht natuurlijk. De permanente status is sowieso waanzin. Verblijf van vluchtelingen zou altijd tijdelijk moeten zijn.
Dit dus. Als iemand bij z'n aanvraag heeft aangegeven uit Damascus te komen dan kan die persoon nu 9 van de 10 keer gewoon al lang en breed terug. Damascus is veiliger dan pakweg Rio. En een dienstplicht in Eritrea zou geen reden moeten zijn voor asiel. Zoveel landen hebben een dienstplicht.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:51 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat zou ook veel effectiever zijn. Wanneer vluchtelingen structureel teruggestuurd worden, zou de vrijgekomen capaciteit (van alle schaarse middelen) gebruikt kunnen worden om vluchtelingen op te vangen van conflicten elders in de wereld. Doordat dit niet gebeurt zitten we in een continue crisissituatie. Het heeft er echter de schijn van dat voor veel mensen het opvangen van vluchtelingen het doel is en niet het middel.
Zie je eigenlijk wel wat er overal in Europa gebeurd? Of ben je Oost-Indisch blind?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nog beter opvangen? Meer geld geven, of een beter bed?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
valt allemaal wel mee toch?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zie je eigenlijk wel wat er overal in Europa gebeurd? Of ben je Oost-Indisch blind?
Mag ookquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:13 schreef Buendia het volgende:
[..]
of terugsturen, als ze die status niet verdienen
Uitgeprocedeerd of een afwijziging van het asielverzoek is ook een statusquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Omvolking, maar dat mag niet gezegd worden. Of doel je slechts de veranderende bevolkingssamenstellingen van cellen en gevangenissen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zie je eigenlijk wel wat er overal in Europa gebeurd? Of ben je Oost-Indisch blind?
Ik bedoel al dat import gajes wat hier rondloopt en niet thuis hoort. Prioriteiten stellen. Grenzen potdicht voor dat soort schorem, daarnaast alles uitzetten wat zich hier niet aan de regels houdt en zich niet wenst aan te passen. Zo snel mogelijk. Dan blijft er nog een acceptabele groep over die kan blijven. Gewoon een flinke opschoning van het import bestand. Dat moet in bijna alle landen van Europa gebeuren - zie Denemarken en Hongarije als voorbeeldquote:Op woensdag 28 augustus 2024 03:53 schreef Inbox het volgende:
[..]
Omvolking, maar dat mag niet gezegd worden. Of doel je slechts de veranderende bevolkingssamenstellingen van cellen en gevangenissen?
Eens hoor, maar het gebeurt gewoon niet. Hoeveel jaren gaan we dit nog roepen. We staan erbij en kijken er naar.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik bedoel al dat import gajes wat hier rondloopt en niet thuis hoort. Prioriteiten stellen. Grenzen potdicht voor dat soort schorem, daarnaast alles uitzetten wat zich hier niet aan de regels houdt en zich niet wenst aan te passen. Zo snel mogelijk. Dan blijft er nog een acceptabele groep over die kan blijven. Gewoon een flinke opschoning van het import bestand. Dat moet in bijna alle landen van Europa gebeuren - zie Denemarken en Hongarije als voorbeeld
Hij is 60. Zal gelukkig niet nog eens 20 jaar in de politiek blijven. Daarna zijn we van hem en zijn stelletje idioten verlost. Eenmaal met pensioen heeft hij genoeg tijd om de hele dag domme AI afbeeldingen op Twitter te postenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:15 schreef xzaz het volgende:
Kan die Wilders niet gewoon eens z'n muil houden?
En jij denkt dat de geest terug de fles in gaat zodra Wilders van het toneel verdwijnt? Er zal minstens één troonopvolger naar voren komen. Het is niet zo dat de bevolking dan ineens supertevreden gaat zijn met massaimmigratie en zulks en overschakelt naar D66.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:52 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Hij is 60. Zal gelukkig niet nog eens 20 jaar in de politiek blijven. Daarna zijn we van hem en zijn stelletje idioten verlost. Eenmaal met pensioen heeft hij genoeg tijd om de hele dag domme AI afbeeldingen op Twitter te posten
Ook dat is al 100x gezegd: je moet veel selectiever zijn bij het uitdelen van verblijfsvergunningen. Dat hele Eritrea-verhaal is sowieso bizar, vooral in combinatie met verhalen over statushouders die gewoon op vakantie gaan daar, of die hier deelnemen aan pro-regime bijeenkomsten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:54 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dit dus. Als iemand bij z'n aanvraag heeft aangegeven uit Damascus te komen dan kan die persoon nu 9 van de 10 keer gewoon al lang en breed terug. Damascus is veiliger dan pakweg Rio. En een dienstplicht in Eritrea zou geen reden moeten zijn voor asiel. Zoveel landen hebben een dienstplicht.
Ieder zijn ervaringen. Ik heb twee Syrische collega's gehad die perfect Engels spraken en met Nederlands aan het oefenen waren en gewoon hardwerkende collega's waren. Hun verhalen waren ook gewoon schrijnend. Woningen en hun ooit eigen winkels kapot geschoten, er was niets meer om naar terug te gaan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:08 schreef Gia het volgende:
Ze moeten hier stoppen met het Nederlanderschap kado te doen. Als je een verblijfsstatus hebt, en na 5 jaar nog geen verstaanbaar Nederlands kunt praten, hoor je hier niet thuis. Zeker niet als je thuisland veilig is. Dus stoppen met 'aantoonbaar geleverde inspanningen' van 600 uur; je leert maar Nederlands. Ik ken iemand die cardioloog was in Syrie en hier er niet in slaagde Nederlands te leren. Ja sorry, dan wil je niet. Dan is er echt geen sprake van het niet kunnen leren door een beperking of ziekte, maar puur onwil. Maar kwam toch in aanmerking voor die 600 uur inspanning.
Het zijn in die gezinnen ook vaak de vaders die weigeren Nederlands te leren. Vrouw en kinderen leren het vaak wel goed en snel.
Maar goed. De Syriers die al genaturaliseerd zijn, kunnen we natuurlijk niet meer terugsturen. Degene die hier nog niet in geslaagd zijn, beoordelen op waarde voor Nederland. Spreekt hij/zij Nederlands, heeft hij/zij een vaste baan, doen de kinderen het goed op school, dan door met inburgeren.
Zolang we allemaal blijven blaffen zal er niks veranderen inderdaad. Totdat mensen echt de straat op gaan zoals in Engeland. Maar dan zet de media je weg als 'radicaal rechts', terwijl iemand die 3 of meerdere personen neersteekt als 'verward' wordt genoemd. Hele enge ontwikkeling.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:39 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Eens hoor, maar het gebeurt gewoon niet. Hoeveel jaren gaan we dit nog roepen. We staan erbij en kijken er naar.
Volgens mij ben jij redelijk nieuw in de wereld van statistiek of niet?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De pleuris nu uitbreekt
Steekpartijen zijn van alle tijden. Als we echt maar twee steekpartijen hadden op een bevolking van 746 miljoen mensen in Europa zou dat mooi zijn. Doet mij denken aan het hysterische gedrag in de VS als er een schietpartij is geweest. Goh wat raar op een bevolking van 500 miljoen mensen en meer wapens. Verbied alle wapens!
En als niemand het heeft geroepen. Waarom roep jij het dan?
Triest wat de Syriers overkomen is maar toch vreemd dat ze allemaal richting Europa trekken/trokken (en uiteindelijk ook in NL eindigen). Je kunt ook naar andere landen in het Midden Oosten, Afrika of Azie "vluchten".quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ieder zijn ervaringen. Ik heb twee Syrische collega's gehad die perfect Engels spraken en met Nederlands aan het oefenen waren en gewoon hardwerkende collega's waren. Hun verhalen waren ook gewoon schrijnend. Woningen en hun ooit eigen winkels kapot geschoten, er was niets meer om naar terug te gaan.
De ongelofelijke domheid van sommige reacties hier is echt schrijnendquote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:52 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Hij is 60. Zal gelukkig niet nog eens 20 jaar in de politiek blijven. Daarna zijn we van hem en zijn stelletje idioten verlost. Eenmaal met pensioen heeft hij genoeg tijd om de hele dag domme AI afbeeldingen op Twitter te posten
Jij bent duidelijk niet op de hoogte dat de meeste gevluchte Syriėrs zich in Turkije, Libanon en Jordaniė bevinden?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Triest wat de Syriers overkomen is maar toch vreemd dat ze allemaal richting Europa trekken/trokken (en uiteindelijk ook in NL eindigen). Je kunt ook naar andere landen in het Midden Oosten, Afrika of Azie "vluchten".
Is ook onderdeel van de Turkije deal, toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk niet op de hoogte dat de meeste gevluchte Syriėrs zich in Turkije, Libanon en Jordaniė bevinden?
Ja, dus? Het klopt toch niet wat de persoon zegt die ik quote?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Is ook onderdeel van de Turkije deal, toch?
Gevluchte Syriers opvangen in Turkije in ruil voor financiėle steun aan Turkije en een verruimde visumregeling voor Turken in Europa.
Ik spreek je ook niet tegen. Ik geef alleen wat context:quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dus? Het klopt toch niet wat de persoon zegt die ik quote?
En Jordaniė en Libanon vangen ook veel vluchtelingen op, die landen kunnen dat nauwelijks aan. Het is gewoon al behoorlijk vol daar met mensen opvangen.
Als ze inmiddels Nederlander zijn, hoeven ze nergens voor te vrezen. Maar of ze nu hier weer iets op moeten bouwen in een land waarvan ze de taal niet goed spreken of in een veilig deel van hun eigen land, moet niet echt het verschil maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ieder zijn ervaringen. Ik heb twee Syrische collega's gehad die perfect Engels spraken en met Nederlands aan het oefenen waren en gewoon hardwerkende collega's waren. Hun verhalen waren ook gewoon schrijnend. Woningen en hun ooit eigen winkels kapot geschoten, er was niets meer om naar terug te gaan.
Och, dat lost het toch niet op. Er zijn al zoveel moslims hier en ze neuken bij de konijnen af. Gezinnen van 4 tot 6 kinderen is maar heel gewoon, terwijl de Nederlander op 1.3 zit. Enige hoop die we kunnen hebben is dat toekomstige generaties voor zichzelf gaan leren denken en zich aan de Islam gaan onttrekken. Anders zie ik het somber in over 50 jaar. Dat maak ik, gelukkig niet meer mee en mijn kinderen zijn dan al oud. Heb nog geen kleinkinderen en het is prima als die er ook niet komen, hoeven die het niet mee te maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik bedoel al dat import gajes wat hier rondloopt en niet thuis hoort. Prioriteiten stellen. Grenzen potdicht voor dat soort schorem, daarnaast alles uitzetten wat zich hier niet aan de regels houdt en zich niet wenst aan te passen. Zo snel mogelijk. Dan blijft er nog een acceptabele groep over die kan blijven. Gewoon een flinke opschoning van het import bestand. Dat moet in bijna alle landen van Europa gebeuren - zie Denemarken en Hongarije als voorbeeld
Dat ben ik met je eens. Daar zitten wel veel mensen illegaal en ze werken daar, maar worden uitgebuit.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik spreek je ook niet tegen. Ik geef alleen wat context:
Er zitten veel Syrische vluchtelingen in Turkije omdat wij daarvoor betalen.
Verders zijn er 'daar' ook veel landen die zo goed als niets opvangen. Kijk maar naar de Golfstaten. Schat en schat rijk, maar vluchtelingen opvangen, ho maar.
Hier is het al behoorlijk vol met mensen en met mensen opvangen. Libanon is qua bevolkingsdichtheid te vergelijken met Nederland (533/km2), maar Jordanie (121/km2) heeft nog plek zat.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dus? Het klopt toch niet wat de persoon zegt die ik quote?
En Jordaniė en Libanon vangen ook veel vluchtelingen op, die landen kunnen dat nauwelijks aan. Het is gewoon al behoorlijk vol daar met mensen opvangen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)per-vluchtelingen-opquote:De Golfstaten zijn bakens van weelde in een roerige regio. Ze zijn op cultureel en religieus vlak verwant aan Syriė. Dat wekt de verwachting dat veel Syriėrs op de vlucht daar terechtkomen. Maar dat is niet het geval. In de rijke oliestaten blijft de deur voor vluchtelingen nagenoeg gesloten.
Volgens cijfers van UNHCR namen de Golfstaten in 2014 in totaal 2187 vluchtelingen op: Qatar 133 vluchtelingen, Oman 151, Bahrein 311, Verenigde Arabische Emiraten 417, Saoedi-Arabiė 561 en Koeweit 614 vluchtelingen.
De meesten zijn gewoon in de regio of elders in Syriė terecht gekomenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Triest wat de Syriers overkomen is maar toch vreemd dat ze allemaal richting Europa trekken/trokken (en uiteindelijk ook in NL eindigen). Je kunt ook naar andere landen in het Midden Oosten, Afrika of Azie "vluchten".
Blijft cherry pickenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:46 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk is het gewoon gek. Dat wij die mensen van daar wel opnemen (en laten we eerlijk zijn, dat is voor ons ook niet altijd makkelijk), en dat er daar allerlei rijke landen zijn die dat niet doen.
Het is twee uur rijden van het zuiden van Syriė naar Saoedi Arabiė.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)per-vluchtelingen-op
Maakt het niet minder waar.quote:
die hebben gewoon grensbewakingquote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:46 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk is het gewoon gek. Dat wij die mensen van daar wel opnemen (en laten we eerlijk zijn, dat is voor ons ook niet altijd makkelijk), en dat er daar allerlei rijke landen zijn die dat niet doen.
Het is twee uur rijden van het zuiden van Syriė naar Saoedi Arabiė.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)per-vluchtelingen-op
Jij denkt serieus dat de PVV na Wilders bestaan recht heeft? Die partij valt als een kaartenhuis in elkaar zonder de geblondeerde profeet. Als je nu al bekijkt wat voor stelletje idioten er in de regering zitten dankzij de PVV. Godzijdank heeft Wilders niet de eeuwige jeugdquote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
De ongelofelijke domheid van sommige reacties hier is echt schrijnend
Ik denk dat je te veel op Twitter zit en te weinig naar buiten gaat.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:15 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij redelijk nieuw in de wereld van statistiek of niet?Verhoudingsgewijs zijn er in de VS natuurlijk significant meer schietpartijen dan elders in de wereld, maar hé: dat heeft vast niet te maken met het feit dat de AK47's naast de schoolspullen liggen bij de Walmart
![]()
En dat downplayen van de recente ontwikkelingen is ook wel een beetje te makkelijk. Net doen alsof de pleuris nķet aan het uitbreken is. Zie je niet wat er in Duitsland, Engeland en Italiė gebeurt? Steden die bijna letterlijk overgenomen worden door bepaalde groeperingen, waar de lokale politie niet of nauwelijks nog een hand in heeft? Je kan wel op de korte termijn denken en stellen dat het nog wel meevalt, maar trek deze lijn in gedachten is 10 į 15 jaar door? Dat loopt toch finaal de spuitgaten uit?
Dat zeg ik ook nietquote:
Het is zo kortzichtig wat je allemaal doet, verschrikkelijk. Neem nou maar van mij aan dat ik mijn informatie niet van Twitter of TV haal, maar zelf ervaar. Zowel privé als beroepsmatig.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik denk dat je te veel op Twitter zit en te weinig naar buiten gaat.
Een maat van mij heeft hetzelfde probleem. Helemaal bang van al het nieuws in de wereld. Doe die tv uit.
Heel schrijnend maar met die instelling lag Rotterdam nu nog in de as. Wie gaat Syriė opnieuw opbouwen als die mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en maar ergens anders naartoe verkassen?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
🤣👋quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:06 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat de PVV na Wilders bestaan recht heeft? Die partij valt als een kaartenhuis in elkaar zonder de geblondeerde profeet. Als je nu al bekijkt wat voor stelletje idioten er in de regering zitten dankzij de PVV. Godzijdank heeft Wilders niet de eeuwige jeugd
Land met de grootste hoeveelheid Syrische vluchtelingen is ... tromgeroffel... Syriėquote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:12 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Heel schrijnend maar met die instelling lag Rotterdam nu nog in de as. Wie gaat Syriė opnieuw opbouwen als die mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en maar ergens anders naartoe verkassen?
Na Wilders en de PVV is er wel weer iemand anders op rechts die dat vacuum inneemt. Je denkt toch zeker niet dat men ineens massaal op D66 gaat stemmen als Wilders er niet meer is.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:06 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat de PVV na Wilders bestaan recht heeft? Die partij valt als een kaartenhuis in elkaar zonder de geblondeerde profeet. Als je nu al bekijkt wat voor stelletje idioten er in de regering zitten dankzij de PVV. Godzijdank heeft Wilders niet de eeuwige jeugd
Heel schrijnend, maar wij hadden de nazi's als bezetter waar we mee afrekenden, dictator Assad zit er gewoon nog 'lekker' .quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:12 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Heel schrijnend maar met die instelling lag Rotterdam nu nog in de as. Wie gaat Syriė opnieuw opbouwen als die mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en maar ergens anders naartoe verkassen?
Onmogelijk te zeggen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:16 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Na Wilders en de PVV is er wel weer iemand anders op rechts die dat vacuum inneemt. Je denkt toch zeker niet dat men ineens massaal op D66 gaat stemmen als Wilders er niet meer is.
Prima, terug naar het thuisland voor de Syriėrs, desnoods met een gedwongen uitzet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De andere coalitiepartijen zijn ook voor.
Het is ook onderdeel van het hoofdlijnenakkoord van PVV, NSC, BBB en VVD waarin staat dat het begrip veilig land verruimd wordt tot ‘veilige delen van landen’.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De andere coalitiepartijen zijn ook voor.
Het loopt nu al de spuigaten uit.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:15 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij redelijk nieuw in de wereld van statistiek of niet?Verhoudingsgewijs zijn er in de VS natuurlijk significant meer schietpartijen dan elders in de wereld, maar hé: dat heeft vast niet te maken met het feit dat de AK47's naast de schoolspullen liggen bij de Walmart
![]()
En dat downplayen van de recente ontwikkelingen is ook wel een beetje te makkelijk. Net doen alsof de pleuris nķet aan het uitbreken is. Zie je niet wat er in Duitsland, Engeland en Italiė gebeurt? Steden die bijna letterlijk overgenomen worden door bepaalde groeperingen, waar de lokale politie niet of nauwelijks nog een hand in heeft? Je kan wel op de korte termijn denken en stellen dat het nog wel meevalt, maar trek deze lijn in gedachten is 10 į 15 jaar door? Dat loopt toch finaal de spuitgaten uit?
Eerste 5 jaar is een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, van die personen kun je dus de verblijfsvergunning intrekken en die personen terug sturen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:53 schreef Ed1234 het volgende:
Gaat natuurlijk nooit gebeuren, mensen terugsturen die hier al asiel hebben.
Helaas eens, het is wachten op de volgende volksmenner als die kerel ooit van het politieke toneel verdwijnt.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:16 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Na Wilders en de PVV is er wel weer iemand anders op rechts die dat vacuum inneemt. Je denkt toch zeker niet dat men ineens massaal op D66 gaat stemmen als Wilders er niet meer is.
Het zou mooi zijn als er een stabiele goed georganiseerde en goed geleide rechtse partij op staat die het politiek gezien van de PVV overneemt. Een partij zoals Vlaams Belang. Die partij zou nog veel meer kunnen bereiken.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Helaas eens, het is wachten op de volgende volksmenner als die kerel ooit van het politieke toneel verdwijnt.
Mag ik dan ook mijn ervaring delen?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als het uitzetten van zulke mensen op verscheidene vlakken wordt tegengewerkt, kan dat zeker. Maar dat ligt dus niet aan uitstekende beleidsinitiatieven als deze.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:14 schreef stalybridge het volgende:
Komen de Syriėrs dan op de hoop veilige landers die we ook niet uitzetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |