abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215791833
Haha met drie kinderen ben ik juist overgestapt naar boodschappen bezorgen. :')
Weet niet waar ik alle tijd vandaan moet halen. Mijn dagen vliegen voorbij.

De ontwikkeling gaat hard nu hier. Ze kan al zelf gaan zitten en trok zich ook maar meteen aan een tafeltje op, toen zat ze op haar knieën. Teken dat de box langzamerhand omlaag zal moeten.
Kruipen lukt haar nog steeds niet, dat is ze al weken aan het proberen.

Wat virussen betreft hoop ik dat het heel snel voorjaar is.
Nu 10 dagen zonder antibiotica en ze heeft alweer koorts. Weer enorm verkouden en zonet ook een hoest die me aan de longontsteking van nog geen 3 weken geleden doet denken. ;(
Even zien hoe het morgen gaat en anders maar weer de hap bellen. Heftig dit hoor. De huisarts voorspelde al dat we elkaar nog vaak zouden zien en zei ook dat derde kinderen vaker ziek zijn dan eerste en tweede kindjes. Nou, dat heeft ze nu met 8 maanden al bereikt tov haar zussen in 7 en 4 jaar tijd.

Hopelijk valt het nu mee, maar ik krijg er behoorlijk stress van in combinatie met ons werk ook.
pi_215833727
Slaaaaaapregressie. Heel blij als dit weer even voorbij. Nu al drie nachten drama. :') In slaap vallen gaat goed, maar rond een uur of tien begint ze weer onrustig te worden. Precies wanneer je zelf juist wel zou willen slapen. En dan is het lang strijden, om vervolgens om 2 uur weer klaarwakker te zijn. Maar echt klaarwakker. Alleen maar huilen bij alles dat lijkt op een poging om haar te laten slapen. Tot je haar naar beneden brengt, dan valt ze in slaap. En dan vooral niet denken dat ze in haar eigen bed doorslaapt.

En dan vroeg weer wakker. Dus om 8 uur 's ochtends alweer zo moe. En dan natuurlijk wel in haar eigen bed kunnen slapen.

Dus het is weer nachten wakker zijn, kind dat in mijn armen of in mijn bed ligt te slapen. En ik die dat eigenlijk zo eng vind, dat ik erg waakzaam (lees: slecht) slaap als ik al kan slapen.

Geen advies nodig, gewoon even klagen.
pi_215833739
Oh, en ook een post met wat medelijden voor mijn man. Want ik stuur hem naar zolder omdat ik met z'n tweeën nog gevaarlijker vind met een baby in bed. En naar zijn eigen woorden is dat ook niet top, want je eigen bed ligt toch beter.
  woensdag 11 december 2024 @ 09:21:40 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215833991
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:41 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ook een post met wat medelijden voor mijn man. Want ik stuur hem naar zolder omdat ik met z'n tweeën nog gevaarlijker vind met een baby in bed. En naar zijn eigen woorden is dat ook niet top, want je eigen bed ligt toch beter.
Maar hij mag daar wel de hele nacht doorslapen? Dan had ik geen medelijden met 'm hoor ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 11 december 2024 @ 11:20:49 #205
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_215835069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar hij mag daar wel de hele nacht doorslapen? Dan had ik geen medelijden met 'm hoor ;-)
inderdaad zeg, sommigen van mijn soortgenoten komen zo makkelijk weg voor dit soort dingen.
pi_215846638
Ben je bekend met de richtlijnen voor veilig samen slapen? Afhankelijk van hoe je eea inricht in bed hoeft het totaal niet onveilig te zijn namelijk, en dan slapen jullie allebei misschien weer fijner. O+
Hier elke nacht nog een peuter die naast mij belandt, terwijl man lekker aan de andere kant ligt te snurken. :+
pi_215848272
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 14:45 schreef Bami het volgende:
Ben je bekend met de richtlijnen voor veilig samen slapen? Afhankelijk van hoe je eea inricht in bed hoeft het totaal niet onveilig te zijn namelijk, en dan slapen jullie allebei misschien weer fijner. O+
Hier elke nacht nog een peuter die naast mij belandt, terwijl man lekker aan de andere kant ligt te snurken. :+
Ik kende de regels wel, maar las vooral vaak dat het als je geen borstvoeding geeft sowieso niet echt veilig is. Maar ik maak me zelf meer zorgen over dat ze uit bed kan vallen. Ik leg nu twee zwangerschapskussen onder de topper zodat ze nergens in verstrikt kan raken, maar ze ook niet zomaar weg kan rollen. Kind ligt overigens enorm stil als ze slaapt.

Maar zat net wat te zoeken, en ik denk dat een bedhekje een goede oplossing is.

M'n man slaapt te diep, dus ik vind het te spannend als hij er ook naast ligt.
pi_215848533
Zijn er anders ouders die een grondbed hebben voor hun baby?

Daar twijfel ik ook al tijden over. Lijkt me ook fijn als ik namelijk gewoon even bij haar kan liggen als slapen moeilijk gaat, en daarna weer weg kan.
pi_215848631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:30 schreef Myraela het volgende:
Zijn er anders ouders die een grondbed hebben voor hun baby?

Daar twijfel ik ook al tijden over. Lijkt me ook fijn als ik namelijk gewoon even bij haar kan liggen als slapen moeilijk gaat, en daarna weer weg kan.
Onze niet meer baby heeft er een sinds haar eerste verjaardag. In een ledikantje sliep ze niet, en hierin wel. Het is eenpersoonsformaat, dus ik vind het eigenlijk net te klein om zelf comfortabel naast te kunnen liggen. Dus met een moeilijke nacht eindigt ze meestal toch nog in mijn bed.
pi_215848881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:38 schreef Lokasenna het volgende:
Onze niet meer baby heeft er een sinds haar eerste verjaardag. In een ledikantje sliep ze niet, en hierin wel. Het is eenpersoonsformaat, dus ik vind het eigenlijk net te klein om zelf comfortabel naast te kunnen liggen. Dus met een moeilijke nacht eindigt ze meestal toch nog in mijn bed.
Is het fijn? Zie ik grote risico's over het hoofd? En zou je dan dus een grotere aanraden als daar de ruimte voor is?

Ik vind het idee van meer vrijheid voor haar overigens ook fijn. Al vraagt dat vast wel iets meer om rekening mee te houden dan ik nu kan overzien.
pi_215849000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:03 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is het fijn? Zie ik grote risico's over het hoofd? En zou je dan dus een grotere aanraden als daar de ruimte voor is?

Ik vind het idee van meer vrijheid voor haar overigens ook fijn. Al vraagt dat vast wel iets meer om rekening mee te houden dan ik nu kan overzien.
Een grotere lijkt me weer lastiger met beddengoed en matras kopen. Voor eventjes naast liggen is het prima maar voor uren ligt het ook gewoon niet lekker genoeg, zo'n dun kindermatras.
Risico's weet ik niet, in R's kamer staat eigenlijk alleen een commode en dat bed dus met afdekplaatjes op de stopcontacten was het wel zo'n beetje baby proof. Sinds ze bij de deurklink kan, komt ze haar kamer uit, dat is het enige 'nadeel' :P
pi_215849484
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik kende de regels wel, maar las vooral vaak dat het als je geen borstvoeding geeft sowieso niet echt veilig is. Maar ik maak me zelf meer zorgen over dat ze uit bed kan vallen. Ik leg nu twee zwangerschapskussen onder de topper zodat ze nergens in verstrikt kan raken, maar ze ook niet zomaar weg kan rollen. Kind ligt overigens enorm stil als ze slaapt.

Maar zat net wat te zoeken, en ik denk dat een bedhekje een goede oplossing is.

M'n man slaapt te diep, dus ik vind het te spannend als hij er ook naast ligt.
Hier slaapt ze nog in het ledikant naast ons bed. Als ze wakker wordt til ik haar eruit en voed ik haar liggend. Ik schuif dan het ledikantje tegen ons bed zodat ze er aan die kant niet uit kan rollen. Dus een bedhekje lijkt mij ook prima werken. Alleen voor jezelf wat onhandig. Ik schuif het ledikant gewoon weer weg.
Ik val heel vaak in slaap na het liggend voeden en dan ligt ze een groot deel van de nacht naast me.

Mijn oudste sliep altijd slecht en veel bij ons in bed. Toen vriend een nacht weg was voor zijn werk is ze uit bed gerold. Brrr, vreselijk, heeft me een paar jaar van mijn leven gekost. Op heel hard huilen na (schrik) had ze gelukkig niets.
pi_215861495
Hier ook een vloerbed, heel blij mee maar ik zou als het past zeker een breder bed nemen zodat je er makkelijk naast past. Bij ons is het een klein kamertje dus zijn we voor 200x80 gegaan, maar ik mis wel echt de mogelijkheid om er comfortabel naast te slapen nu. Verder was het top hier, moeilijke (in)slaper dus heel fijn dat er geen verplaatsing naar een ledikant meer nodig was en ik makkelijker nabijheid kan geven.
pi_215862486
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:20 schreef Grumpey het volgende:

[..]
inderdaad zeg, sommigen van mijn soortgenoten komen zo makkelijk weg voor dit soort dingen.
Laat mij ook maar lekker boven doorslapen hoor...lol
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 14 december 2024 @ 06:45:40 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215863594
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:41 schreef Myraela het volgende:
Daar lig ik ook wel eens als we allebei willen slapen (ik snurk zij is een prater). Herken het bedprobleem.

Edit overigens niet voor de baby, want in tegenstelling tot hierboven slaapt die van ons altijd door van 1900 tot minimaal 0700 in haar eigen bed. Ik denk dat ze in totaal 3x 's nachts of 's avonds is wakker geworden.
pi_215941914
Sinds twee dagen slaapt ze in haar eigen kamer.

Gaat eigenlijk al best wel goed, maar het uitvallen van een speentje is soms wel een dingetje :+
Dag knapste man van FOK!
pi_215945499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:30 schreef Kiid het volgende:
Sinds twee dagen slaapt ze in haar eigen kamer.

Gaat eigenlijk al best wel goed, maar het uitvallen van een speentje is soms wel een dingetje :+
Hoe oud is die nu? Die van ons gaat volgende maand naar haar eigen kamer, dan is ze 6 maanden, maar tot op heden kan ik het aantal nachten dat ze 1 keer is wakker geworden op 2 handen tellen nog, en nul keer wakker worden is 1 keer gebeurd (maar toen ging ze pas om 00:00 naar bed). Verder altijd wel 2 of 3 keer wakker. Meestal met weinig heisa, dus heeft weinig impact op mij aangezien mijn vrouw nog volledig borstvoeding geeft. Ik heb wel geopperd fles-voeding te beginnen, maar dat wilt ze (nog) niet.

Die keer dat ze om 00:00 naar bed ging was wel een dingetje. Vrouw is nog met moederschapsverlof, en ging naar kerstfeest van haar werk. Eerste keer meer dan een uur weg van de kleine, gevoed net voor 6 uur en zou om 20:30 terug zijn. Appt om 20:15 dat ze vertrekt, en om 20:30 appt ze dat ze met een lekke band staat. De Engelse ANWB gebeld (de AA), en ze zou prioriteit zijn, omdat ze er dus een van 5 maanden thuis had zitten. Ik flesje geprobeerd, maar dat wilde die kleine niet. Half uur later weer gebeld, en ze zouden haar prioriteit maken. Huh? Dat was ze toch al? Ik er toch maar naar toe gereden. Weer gebeld, en ze zouden er over een half uurtje, om 22:43 (heel precieze tijd) zijn. Om 23:15 weer gebeld. Er was nog niemand toegewezen! Zouden ze direct doen en terugbellen. Kwartier later weer gebeld, en ze konden niemand vinden, en adviseerden het toch maar de volgende ochtend te doen.
Nadat ik er was heeft mijn vrouw de kleine gevoed en die sliep vervolgens, en de auto was warm, dus weinig impact op haar, meer op mijn vrouw. Beetje slechte timing voor een lekke band!
pi_215969667
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 17:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hoe oud is die nu? Die van ons gaat volgende maand naar haar eigen kamer, dan is ze 6 maanden, maar tot op heden kan ik het aantal nachten dat ze 1 keer is wakker geworden op 2 handen tellen nog, en nul keer wakker worden is 1 keer gebeurd (maar toen ging ze pas om 00:00 naar bed). Verder altijd wel 2 of 3 keer wakker. Meestal met weinig heisa, dus heeft weinig impact op mij aangezien mijn vrouw nog volledig borstvoeding geeft. Ik heb wel geopperd fles-voeding te beginnen, maar dat wilt ze (nog) niet.

Die keer dat ze om 00:00 naar bed ging was wel een dingetje. Vrouw is nog met moederschapsverlof, en ging naar kerstfeest van haar werk. Eerste keer meer dan een uur weg van de kleine, gevoed net voor 6 uur en zou om 20:30 terug zijn. Appt om 20:15 dat ze vertrekt, en om 20:30 appt ze dat ze met een lekke band staat. De Engelse ANWB gebeld (de AA), en ze zou prioriteit zijn, omdat ze er dus een van 5 maanden thuis had zitten. Ik flesje geprobeerd, maar dat wilde die kleine niet. Half uur later weer gebeld, en ze zouden haar prioriteit maken. Huh? Dat was ze toch al? Ik er toch maar naar toe gereden. Weer gebeld, en ze zouden er over een half uurtje, om 22:43 (heel precieze tijd) zijn. Om 23:15 weer gebeld. Er was nog niemand toegewezen! Zouden ze direct doen en terugbellen. Kwartier later weer gebeld, en ze konden niemand vinden, en adviseerden het toch maar de volgende ochtend te doen.
Nadat ik er was heeft mijn vrouw de kleine gevoed en die sliep vervolgens, en de auto was warm, dus weinig impact op haar, meer op mijn vrouw. Beetje slechte timing voor een lekke band!
Ze is net 7 maanden geworden. Eigenlijk net als bij jou zelden problemen gehad met het slapen. Daar prijs ik mezelf heel gelukkig mee, haha.

Vandaag een foto gehad van de opvang waarbij ze in een kerst pakje zat met wat decoratie. ZO schattig, op sommige momenten zou je dat het liefst alle socials vol willen knallen met die foto (maar we delen uiteraard geen foto's).
Dag knapste man van FOK!
pi_215973092
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:59 schreef Kiid het volgende:

[..]
Ze is net 7 maanden geworden. Eigenlijk net als bij jou zelden problemen gehad met het slapen. Daar prijs ik mezelf heel gelukkig mee, haha.

Vandaag een foto gehad van de opvang waarbij ze in een kerst pakje zat met wat decoratie. ZO schattig, op sommige momenten zou je dat het liefst alle socials vol willen knallen met die foto (maar we delen uiteraard geen foto's).
Ik ken het gevoel ja :) Op dit moment is ze best wel vaak te schattig :) En maar lachen de hele tijd O+
  donderdag 2 januari 2025 @ 08:18:56 #220
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_216143407
Stiekem fijn om te lezen dat anderen hier ook nog slaapproblemen hebben :@

Wij hebben een baby van 4,5 maand die we proberen te slaaptrainen, maar hij slaapt überhaupt verschrikkelijk. 's Nachts 2 tot 3 keer wakker en dan praktisch niet in slaap te krijgen.
Mijn vrouw zit al op het randje post natale depressie (of eigenlijk denk ik eroverheen) en dan helpt slaaptekort ook niet mee natuurlijk. :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_216143538
We hebben hier nu twee nachtjes een vloerbed. Ik ben fan. O+ In plaats van dat ik haar nu naar ons bed neem, kruip ik nu gewoon bij haar. Waardoor ik zelf vooral een stuk minder angstig en verkrampt lig, want ik hoef haar niet vast te houden. En ik kan er ook weer uit zonder haar wakker te maken.

Ik heb al jullie tips meegenomen overigens, maar iets overdreven. :D Ik heb een grotere gekocht, die toch makkelijk is met beddengoed want standaard maat. En het matras is eigenlijk gewoon voor volwassenen, dus ook dat ligt prima. Wel opgelet dat het goed stevig is en de andere adviezen voor veilig slapen. Alleen een beetje gek om zo'n baby in een bed van 140x200 te zien liggen. :')
pi_216144530
Hier gaat het slapen prima, maar de tijden zijn niet ideaal te noemen. De slaaptijden van de laatste 3 nachten:

3:30 - 12:00
2:30 - 11:45
1:30 - 10:00

Ik ga er maar vanuit dat het komt door het gekke ritme van de feestdagen :') Volgende week gaat ze starten bij de gastouder dus gaat ze uiterlijk 7:30 uit bed getrommeld worden, ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen allemaal want haar ideale slaapschema is 23:00 - 9:30... Alle pogingen die we gedaan hebben haar bedtijd op een uur of 21:00 te krijgen werkten allemaal averechts..
pi_216164067
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:18 schreef KaBuf het volgende:
Stiekem fijn om te lezen dat anderen hier ook nog slaapproblemen hebben :@

Wij hebben een baby van 4,5 maand die we proberen te slaaptrainen, maar hij slaapt überhaupt verschrikkelijk. 's Nachts 2 tot 3 keer wakker en dan praktisch niet in slaap te krijgen.
Mijn vrouw zit al op het randje post natale depressie (of eigenlijk denk ik eroverheen) en dan helpt slaaptekort ook niet mee natuurlijk. :')
Zit hij in de slaapregressie ook die rond de 4 maanden speelt? Hopelijk komt hij daar snel overheen, sterkte!
  zaterdag 4 januari 2025 @ 20:40:34 #224
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_216175781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 20:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zit hij in de slaapregressie ook die rond de 4 maanden speelt? Hopelijk komt hij daar snel overheen, sterkte!
Die dachten we bij 3,5 maand al gehad te hebben _O- maar dank je!
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:09:20 #225
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216176183
Hier was het ook kort meer drama, maar onze baby heeft nu ineens ook twee tandjes dus achteraf was het waarschijnlijk dat.
Ik weet dat het niet een tip is voor iedereen, maar als ik vind dat mijn baby veel huilt of we komen er niet achter wat er aan de hand is, dan geven we weleens een paracetamol zetpil om te kijken of dat helpt. Tot nu toe hebben we dat 1 keer geprobeerd en toen ineens was ze 6 uur tevreden dus had ze blijkbaar toch ergens last van.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 4 januari 2025 @ 22:51:47 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216177252
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 21:09 schreef Ceviche het volgende:
Hier was het ook kort meer drama, maar onze baby heeft nu ineens ook twee tandjes dus achteraf was het waarschijnlijk dat.
Ik weet dat het niet een tip is voor iedereen, maar als ik vind dat mijn baby veel huilt of we komen er niet achter wat er aan de hand is, dan geven we weleens een paracetamol zetpil om te kijken of dat helpt. Tot nu toe hebben we dat 1 keer geprobeerd en toen ineens was ze 6 uur tevreden dus had ze blijkbaar toch ergens last van.
Tanden geven idd veel gedoe. Was hier een week lang enorme spuitpoep met alleen maar doorgelekte luiers. Werden er gek van, soms wel 10x per dag. Maar ja, nu twee boventanden erbij, dus dat verklaart. Je ziet er ook wel aan andere dingen.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 23:05:23 #227
346653 Ceviche
pi_216177395
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:51 schreef Kreator het volgende:

[..]
Tanden geven idd veel gedoe. Was hier een week lang enorme spuitpoep met alleen maar doorgelekte luiers. Werden er gek van, soms wel 10x per dag. Maar ja, nu twee boventanden erbij, dus dat verklaart. Je ziet er ook wel aan andere dingen.
Mijn baby poept nauwelijks. Ongeveer elke 2-3 weken. Record staat op 22 dagen :') Ze heeft daar helemaal geen last van. Komt er ook gewoon zacht uit. Mijn zoon poepte ook amper als baby maar die kreeg echt last na 1,5 week.
Dus toen deze baby na 1,5 week 'alweer' poepte vonden we dat wel heel opvallend, maar het bleek dus door de tandjes te komen.
Ze poept ook altijd wanneer pappa met haar thuis is. Dus ik heb geen poepluier meer verschoond sinds ik na mijn verlof weer ben gaan werken. Dat was 4 maanden geleden :@
pi_216177523
Eens in de 2-3 weken 😳, dan zouden we ons hier wel zorgen maken. Maar dat zou hier ook heel ongewoon zijn, en het zou denk ik meer dat zijn wat me zorgen maakt. Wel lekker, alleen maar natte luiers.
  zondag 5 januari 2025 @ 08:10:24 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216179442
Bij borstvoeding is het niet heel gek als je baby maar af en toe poept, maar 3 weken is wel echt heel lang joh! Niks mis mee hoor, maar wel uitzonderlijk.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216191607
De poep-frequentie is hier wel flink omhoog gegaan ook na het beginnen met proeven dan vast eten!

Overigens, ik verbaas me hoe lang zo'n kleintje gefocused kan zijn op iets. Minutenlang focussen op een boekenkaft of stukje komkommer. Zo'n concentratiespanne zie je nog maar zelden tegenwoordig! :D
pi_216191673
Poepen doet ze hier ongeveer 5 keer per week, dus eigenlijk elke dag wel met af en toe een dagje niet. Ooit een keer 9 dagen niet, maar dat schijnt met borstvoeding (die ze overigens nu met 10 maanden nog steeds krijgt) niet heel erg te zijn.

Verder vanmorgen voor het eerst naar de gastouder gegaan. Ze heeft het heel goed gedaan, we kregen een aantal vrolijke foto's toegestuurd! Voor ons als ouders was het wel een spannend momentje, maar dat was dus niet nodig. Het was vandaag ook maar een half dagje, dus dat was heel mooi om te wennen.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 15:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De poep-frequentie is hier wel flink omhoog gegaan ook na het beginnen met proeven dan vast eten!

Overigens, ik verbaas me hoe lang zo'n kleintje gefocused kan zijn op iets. Minutenlang focussen op een boekenkaft of stukje komkommer. Zo'n concentratiespanne zie je nog maar zelden tegenwoordig! :D
Oh, mevrouw heeft hier juist echt het concentratievermogen van een goudvis _O-
  maandag 6 januari 2025 @ 16:36:38 #232
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_216192030
Hier poept onze meneer van 4,5 maand (op kunstvoeding) 2 tot 3 keer per dag :')
pi_216198294
Bij ons begint ze nu ook steeds meer zelfstandig te spelen in de box. Met kerst eindelijk de loopwagen "cadeau gegeven". Daar kan ze nu ook heerlijk in spelen en ook al een beetje rondlopen.

Bijna 8 maanden nu, nog even en het jaar is alweer voorbij... Ik vond de Kerstperiode heel erg leuk. Veel leuke foto's kunnen maken en ze was ook gezellig aanwezig.

Alleen met oud & nieuw had ze besloten om maar gewoon wakker te blijven tot na 00:00 uur. Ze vond het vuurwerk ook interessant overigens
Dag knapste man van FOK!
pi_216411423
Kerst en O&N was hier ook een heerlijke periode. En daarna nog een weekje naar de Canarische eilanden geweest, heerlijk zonnetje en 20-23 graden. De kleine is vooral een zonnetje op dit moment, op de terugvlucht van de Canarische eilanden zelfs volledig door de hele landing heengeslapen, moesten haar wakker maken om het vliegtuig te verlaten.
Ze slaapt nu ook in haar eigen kamer, en daar slaapt ze gemiddeld totnutoe beter door. Groter bed ook, in haar vorige naast ons bed zat ze gelijk tegen de spijlen als ze op haar zij rolde of met haar armen bewoog. Heel goed doorslapen doet ze nog niet, meestal ergens tussen middernacht en 2 uur een keertje wakker, en tussen 5 en 6, en regelmatig ook nog een keer daartussen, maar vrijwel altijd zonder veel gedoe verder, ff drinken en dan weer verder slapen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2025 @ 17:56:35 #235
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216415684
Ik heb twee klachten.

1. Billendoekjes zijn onmogelijk 1 voor 1 uit de verpakking te halen. Ik ben echt elke dag aan het vechten met die troep.

2. Juf Roos zong dat ze nat werd en deed vervolgens haar jurk omhoog en toen gebeurde er iets magisch. Wel bijzonder dat we dit aan onze kinderen leren.
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 18:54:56 #236
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_216416188
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:56 schreef Kreator het volgende:
Ik heb twee klachten.

1. Billendoekjes zijn onmogelijk 1 voor 1 uit de verpakking te halen. Ik ben echt elke dag aan het vechten met die troep.

Allebei de kanten een elastiekje om het pakje met de doekjes doet wonderen
pi_216418860
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:56 schreef Kreator het volgende:
Ik heb twee klachten.

2. Juf Roos zong dat ze nat werd en deed vervolgens haar jurk omhoog en toen gebeurde er iets magisch. Wel bijzonder dat we dit aan onze kinderen leren.
Net zoiets als deze :D

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 29 januari 2025 @ 17:54:37 #238
346653 Ceviche
pi_216472877
Onze gastouder gaat er mee stoppen.
Zou het moeilijk zijn om binnen een maand andere kinderopvang te vinden? :')
pi_216472972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 17:54 schreef Ceviche het volgende:
Onze gastouder gaat er mee stoppen.
Zou het moeilijk zijn om binnen een maand andere kinderopvang te vinden? :')
Bij onze oudste stopte de gastouder ook. Hebben toen een maand zonder gezeten. We hadden toen nog keuze uit twee ook. Dus in theorie is het mogelijk.
  woensdag 29 januari 2025 @ 19:21:25 #240
346653 Ceviche
pi_216473949
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 18:00 schreef Firbus het volgende:

[..]
Bij onze oudste stopte de gastouder ook. Hebben toen een maand zonder gezeten. We hadden toen nog keuze uit twee ook. Dus in theorie is het mogelijk.
Was dat lang geleden?
Er is een kdv in het dorp, maar zij zaten vorig jaar helemaal vol en hadden een wachtlijst van 35 kinderen. Ik begreep van de gastouder dat ze eerder deze week aan andere ouders had verteld dat ze gaat stoppen, en die kinderen kunnen op het kdv terecht. Maar dat was heel lastig om rond te krijgen. Ik heb onze dochter wel aangemeld maar ik heb er weinig vertrouwen in.
We gaan het wel zien.
pi_216480429
Wat stom ceviche.
Wel 1 van de redenen dat wij voor een kdv zijn gegaan. De onzekerheid rondom een gastouder bij vakanties, ziekte en in jouw geval dus zelfs stoppen.
Ik vind het ook wel opmerkelijk dat jullie als ouders niet gelijktijdig zijn geïnformeerd, want dan sta je al op achterstand wat betreft een plekje op het kdv.
Hopelijk toch snel een alternatief gevonden!

Hoe gaat het met alle baby's hier?
Hier wel lekker. Op af en toe een dagje koorts na gelukkig geen ontstekingen meer gehad. Ik kijk wel echt uit naar de lente en lekker buiten zijn en bijvoorbeeld fietsen. Ze is alweer 10 maanden en zet heel graag stapjes. Als we haar op haar billen wil zetten strekt ze haar benen uit en wil ze lopen.
Optrekken kan ze wel maar doet ze tot nu toe nog maar heel af en toe.
Een heerlijke chille baby is het nog altijd.
  donderdag 30 januari 2025 @ 09:21:27 #242
346653 Ceviche
pi_216480563
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 09:00 schreef Nolita het volgende:
Wat stom ceviche.
Wel 1 van de redenen dat wij voor een kdv zijn gegaan. De onzekerheid rondom een gastouder bij vakanties, ziekte en in jouw geval dus zelfs stoppen.
Ik vind het ook wel opmerkelijk dat jullie als ouders niet gelijktijdig zijn geïnformeerd, want dan sta je al op achterstand wat betreft een plekje op het kdv.
Hopelijk toch snel een alternatief gevonden!

Hoe gaat het met alle baby's hier?
Hier wel lekker. Op af en toe een dagje koorts na gelukkig geen ontstekingen meer gehad. Ik kijk wel echt uit naar de lente en lekker buiten zijn en bijvoorbeeld fietsen. Ze is alweer 10 maanden en zet heel graag stapjes. Als we haar op haar billen wil zetten strekt ze haar benen uit en wil ze lopen.
Optrekken kan ze wel maar doet ze tot nu toe nog maar heel af en toe.
Een heerlijke chille baby is het nog altijd.
Wat fijn dat het zo goed gaat met je baby O+ dat eerste jaar gaat die ontwikkeling zo snel!
Mijn dochter is nu 7 maanden en nog niet een keer ziek geweest :o

Na de termijnecho ben ik meteen opvang gaan regelen. Omdat de gastouder maar 1 dag beschikbaar had het eerste jaar heb ik ook het kdv gebeld maar dus hadden een wachtlijst van 35 kinderen (dat is echt veel in ons dorp). Dus dat was sowieso geen optie helaas.
Omdat de gastouder op termijn wel een tweede dag beschikbaar had, hebben we toch daarvoor gekozen (en je moet toch iets). Ik ben andere dagen gaan werken, zoon is op de bso van dagen gewisseld, dus dat wordt waarschijnlijk nog puzzelen als er weinig beschikbaar is.
De gastouder zelf was echt fantastisch overigens, heel warm, dus ik heb geen spijt dat ik ooit voor haar gekozen heb.
pi_216481786
Hier zit de kleine in het staartje van een verkoudheid. Dikke snottebellen, maar het had geen invloed op haar humeur, ze was nog steeds een zonnetje, de kleine trooper!
Wel hebben wij nu beiden die verkoudheid, en daardoor lijkt mijn vrouw minder melk te hebben, dus vannacht werd de kleine vaker wakker om te drinken. Flesjes hebben we wel een paar keer geprobeerd, maar is niet gelukt, en eigenlijk ook geen noodzaak voor geweest (ze is nu bijna 7 maanden).
Komende week naar NL om haar Nederlandse paspoort op te halen :)

Kdv was het eerste wat we hier geregeld hebben, in de week na de positieve zwangerschapstest, ik geloof eind oktober 2023. Bij twee geinformeerd. De ene gaf aan te adviseren je op de wachtlijst te zetten als je erover dacht om aan kinderen te beginnen, de andere (onze 1ste keuze gelukkig), had ruimte in mei 2025. Wat andere stellen die kids kregen in juni/juli 2024 waren later, en hebben allemaal pas plekken gevonden in September 2025 (dan gaat er een lading van kdv naar school).
Maar vandeweek heeft mijn vrouw geinformeerd of het een probleem zou zijn voor de kdv als we in juli, en niet in mei ermee beginnen, en of we dan de plek nog wel hebben. Dat was geen probleem, dus het lijkt er nu op dat mijn vrouw haar moederschapsverlof tot 12 maanden gaat verlengen (6 months full pay, 3 months half pay, 3 maanden statutory government pay = £200/week).
pi_216483834
Kinderopvang is ook echt ellende. Zelfs in een plek in soort van "middle of nowhere" waar ik woon is kdv al vol en wilden ze zelfs niemand op de wachtlijst.

Gelukkig had een andere kdv in de buurt wel direct plek (7/8 min rijden). Anders had ik geen idee gehad hoe we dat moesten doen. Leven op 1 inkomen is niet meer zo eenvoudig tenzij je 1 heel goed salaris heb dat geheel of bijna 2x modaal kan compenseren.

Ze vindt kdv wel geweldig. Lekker spelen met andere kindjes. Ze is altijd vrolijk aan het spelen. Inmiddels ook weer 8+ maanden oud. Gaat hard
Dag knapste man van FOK!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 januari 2025 @ 07:06:49 #245
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_216491155
Deze maar even volgen. In Maart (of misschien februari al) mag ik mijzelf dan eindelijk na 5 jaar vader noemen. Alles is al klaar voor de komst van de kleine, mijn vrouw en ik kijken er naar uit!
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
  Official ESF Kreviewer vrijdag 31 januari 2025 @ 07:17:40 #246
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216491193
Congrats.

Ik kan me volgend weekend uitschrijven voor dit topic, dan is dochter 1.
pi_216492448
Hier ook bijna toe aan het volgende topic inderdaad, 5 maart wordt ze alweer 1. Ze kruipt, kan zelf zitten, trekt zich op tot staan, soms denk je zelfs hier een daar een echt woord te herkennen in haar gebrabbel... Ook heel leuk hoe ze mensen nu herkent en hoe oprecht vrolijk ze is als je bijvoorbeeld uit je werk thuis komt. Ze kan inmiddels ook zwaaien, dat is echt heel schattig O+ Gaat echt enorm snel allemaal!

Gaat al met al dus prima hier, alleen het slapen gaat wat minder de laatste tijd. Vanaf een week of 6 sliep ze 's nachts al door, maar dat feest is sinds een week of 2-3 ook voorbij. Meestal nu 2 keer per nacht wakker, al gaat ze dan steeds na een minuut of 5 drinken alweer terug in slaap. Mevrouw heeft ook nog steeds geen tandjes, dus ik kan me voorstellen dat er onderhuids wel iets zit te wringen. We zien in haar mond nog niets verschijnen in ieder geval.

Begin januari is ze begonnen bij de gastouder hier in het dorp, misschien dat dat ook wel wat veel indrukken geeft. We merken ook wel dat haar bedtijd wat verschuift sinds ze daar zit, normaal wilde ze echt pas om 22:30 - 23:00 gaan slapen (en dan dus de hele nacht door), nu is dat 21:00 - 21:15. Ook wordt ze bij de gastouder in bed gelegd voor een middagdutje, dat doen we hier thuis eigenlijk nooit. Ze slaapt wel eens een kwartiertje in de box, maar daar blijft het ook bij.

Qua inschrijven daar, hebben wij pas gedaan toen ze al geboren was. We hadden het idee dat we het allemaal zelf wel zouden kunnen rondkrijgen, aangezien mijn vriendin weinig werkt (ongeveer 2 dagen per week, en ook onregelmatig dus ook op momenten dat ondergetekende kantoorslaaf vrij is) en mijn vriendin haar moeder is al met pensioen. Die begon alleen over een opvang "voor het geval dat", aangezien zij ook inmiddels in de 70 is en het aan haar gezondheid begint te merken. Toen zijn we toch eens rond gaan kijken, een opvang voor het geval dat bestaat eigenlijk niet, dus uiteindelijk besloten dat ze gewoon lekker 2 dagen in de week vast naar de gastouder gaat. We hebben in totaal een maand of 4 moeten wachten, dus dat valt alles mee. Ze had zelfs na een maand al gekund, maar toen kwam er een ander kindje tussendoor die het broertje/zusje was van iemand die er al zat en daarom kreeg die voorrang. Jammer, maar kan zeker niet klagen over die 4 maandjes! Maar goed, wij wonen ook in een klein dorp.
Bevalt prima tot nu toe, je merkt dat ze er ook echt heel veel van leert en ze heeft het er enorm naar haar zin. Zo'n gastouder is ook lekker kleinschalig, dus ze krijgt heel veel aandacht en was al heel snel gewend aan die dame. Wel is ze nu behoorlijk aan het hoesten (wat ze overigens ook heel vaak nep doet om aandacht te krijgen _O- ). Ze is nog nooit ziek geweest in die 11 maanden dus wellicht heeft ze wat opgepikt daar. Gelukkig is ze verder nog wel heel vrolijk, dus weinig aan de hand verder.

Hier ook de gesprekken begonnen om op mijn werk terug te gaan naar 4 dagen. In maart is mijn vaderschapsverlof natuurlijk voorbij, maar die papadag bevalt wel heel goed. Ik had een sollicitatie bij een andere werkgever waar de fulltime werkweek 36 uur was die in 4x9 werd afgewerkt. Dat was dus echt ideaal, maar dat is uiteindelijk niets geworden. Het heeft me wel aan het denken gezet, dus nu bij mijn huidige werkgever het gesprek aan gegaan. Mijn salaris daar zit ook behoorlijk aan de onderkant van de range van de schaal bij het bedrijf van dat gesprek, dus ik hoop dat we erop uit kunnen komen dat ik 4 dagen kan gaan werken tegen mijn huidige salaris.
pi_216582758
Jongens, hebben jullie al plannen voor het trakteren op de opvang?

Ik ben er al veel te vroeg mee bezig, want ik vind het leuk. Maar ik wil dus niet overdrijven vanuit m'n enthousiasme, dus ik zoek een beetje naar wat gebruikelijk is. Traktatie voor de kindjes heb ik al wel bedacht, maar nu twijfel ik ineens of je ook iets voor de juffen meegeeft? Want die ga je natuurlijk niet aan een doosje rozijntjes zetten.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:54:23 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216586352
Ik heb bij geen enkele verjaardag de pm'ers getrakteerd. Die krijgen iets op de dag van de pm'er en bij het afscheid nemen van de opvang.
pi_216592019
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 07:32:54 #251
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_216592117
Die krijgen van ons altijd een doosje chocolade haha :P
  Official ESF Kreviewer zaterdag 8 februari 2025 @ 09:52:27 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216592820
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.
Mijn vriendin heeft allemaal tasjes met allerlei dingen erin geregeld. Geen idee. Wel hip. Maar ze werkt daar ook, op een andere vestiging dus dan moet het ook wel hip zijn, zo'n traktatie.

Iets met rozijnen en bellenblaas en een nijntje boekje en een feestmuts. In een zakje.

Edit oh voor de ped. Medewerker. Meestal krijgen ze dan cake of chocolaatjes oid. Celebrations.
pi_216594068
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik heb het ook gedaan!
Kleine moeite, groot gebaar.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 8 februari 2025 @ 19:58:17 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216599051
Hier hangen de slingers. Morgen jarig. Groot feest. Volgens mij komt er 40 man ofzo. :').

Gelukkig gisteren een spier in mijn bovenarm gescheurd. ;(.
pi_216604956
Gefeliciteerd @Kreator *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  Official ESF Kreviewer zondag 9 februari 2025 @ 18:46:37 #256
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216614633
Gefeliciteerd! En sterkte met je arm!
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:47:27 #258
346653 Ceviche
pi_216692215
Mijn dochter is nu alweer 7,5 maand :o tijd vliegt.
Ze is ontzettend bedreven in 's nachts haar kleding uit te trekken. Sokken natuurlijk, sloffen bleven ook nooit aan, maar in haar slaapzak krijgt ze zelfs broeken uit, krijgt ze de pijpen van haar boxpakjes uit (soms zitten de drukknopen bij de luier nog dicht en steken alleen de benen eruit, soms heeft ze die knoopjes ook open gekregen) en vanochtend bleek dat ze een maillot uit had gekregen.
Misschien heeft ze het warm :')
pi_216694532
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:47 schreef Ceviche het volgende:
Mijn dochter is nu alweer 7,5 maand :o tijd vliegt.
Ze is ontzettend bedreven in 's nachts haar kleding uit te trekken. Sokken natuurlijk, sloffen bleven ook nooit aan, maar in haar slaapzak krijgt ze zelfs broeken uit, krijgt ze de pijpen van haar boxpakjes uit (soms zitten de drukknopen bij de luier nog dicht en steken alleen de benen eruit, soms heeft ze die knoopjes ook open gekregen) en vanochtend bleek dat ze een maillot uit had gekregen.
Misschien heeft ze het warm :')
Haha, dit vind ik wel echt knap. :D Is ze een onrustige slaper?
  zondag 16 februari 2025 @ 00:35:05 #260
346653 Ceviche
pi_216697380
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:25 schreef Myraela het volgende:

[..]
Haha, dit vind ik wel echt knap. :D Is ze een onrustige slaper?
Nee, ze is een rustige slaper. Als ik haar voed is ze altijd met haar benen aan het schoppen. Soms is ze wel onrustig bij het drinken 's avonds, dan blijkt meestal dat er een been klem zit half buiten een broekspijp.
Ook weleens dat ze een boxpakje aanheeft, de benen uit de pijpen heeft weten te krijgen, maar de drukknoopjes nog dicht zitten. Dan zitten haar benen klem in het romp-deel.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:24:18 #261
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_216727837
Gisteren bij de kinderarts in het ziekenhuis maagzuurremmers gekregen voor onze van 6 maanden.
Al praktisch sinds het begin verschrikkelijke avonden en nachten, we denken dat het door de verborgen reflux komt. Dus nu maar hopen dat dit werkt... O+
pi_216745671
Jongens, wat een ontwikkelingen ineens. O+ Ik kan er zo van genieten. Over 2 dagen is ze 11 maanden. En los van de grotere fysieke dingen zoals kruipen en omhoog willen komen, geniet ik eigenlijk vooral van dingen waar ik van te voren helemaal nooit over na heb gedacht. Dat ze heerlijk zelfstandig kan spelen. O+ Dat ze zelf met haar lepel eet. O+ Het zwaaien/klappen etc op liedjes. O+

En ik heb haar best 'verwend' (geloof ik niet zo in, maar zo zien veel mensen het) qua slapen. We hadden zo'n moonboon schommel, zelf veel gewiegd, zelf veel erbij geslapen of nachten in mijn arm geslapen. Maar nu zitten we in een fase dat ik haar in bed kan leggen en direct weg kan lopen. Ik kruip er alleen 's ochtends nog vaak bij om het te rekken.
pi_216753058
Nog gefeliciteerd kreator!

Ceviche, dat is zeker knap dat ze haar kleding uit krijgt 's nachts haha. Hier worden vooralsnog alleen sokken verloren. Ze probeerde laatst wel zelf een slofje aan te doen haha.

Hopelijk helpt het kabuf, op naar beter nachten!

Wat klinkt dat heerlijk myraela. Veel erg herkenbaar natuurlijk als datumgenootje. :D
Alleen dat in bed leggen en weglopen helaas niet. Daar zijn we niet zo goed in hier. :N
Wil het nu eigenlijk wel gaan proberen, maar er zijn in 3 weken, 5 tanden bij gekomen en ik denk nog 1 in aantocht dus dat helpt niet mee.
Haar in onze armen in slaap laten vallen en dan wegleggen is vaak sneller (5 minuutjes tot ze slaapt en dan wacht ik nog 5 minuutjes). En stiekem heerlijk even knuffelen.
Ze slaapt zoveel makkelijker dan de oudste dat ik dit best chill vind. :@

Vandaag mijn fiets startklaar gemaakt (voorzitje er weer opgezet) wat gepoetst. Kunnen we vrijdag (17 graden!) voor het eerst gaan fietsen. *O*
pi_216753106
Slapen gaat hier ook goed, maar is eigenlijk altijd goed geweest (9m). Ze zwaait nu ook op "dag dag" met haar handjes en snapt dat ze iets moet overpakken met haar handjes tijdens het omkleden. Zulke kleine dingen zijn al mega.

Alleen het kruipen wil niet vlotten. Ze probeert zichzelf meer vooruit te trekken/duwen. Maar ik maak me daar verder niet druk om. Ze kan heerlijk alleen spelen en vindt andere kindjes (en huisdieren) helemaal fantastisch.
Dag knapste man van FOK!
pi_216772930
Sokken heeft ze zo uit hier, maar daar blijft het gelukkig bij.
Slapen is nog steeds zozo, wordt elke nacht wel een paar keer wakker, maar maakt er verder weinig heisa van, alleen soms als we dan een luier vervangen.

Eerste 2 tandjes komen ook door, en daar lijkt ze vooralsnog weinig last van te hebben.

Afgelopen week naar de VS geweest (met Amerikaanse schoonzus een woestijntrip in en uit Las Vegas). Lange vlucht dus, op de heenweg sliep ze nauwelijks, maar was het een en al smiles, en vond ze het helemaal niet erg om ruim 9 uur op onze schoot te zitten. Op de terugweg sliep ze 7 uur aan een stuk op een lege stoel naast ons. Op beide vluchten waren de mensen om ons heen wel blij/opgelucht :) De kleine trooper was op de terugweg ook nog eens verkouden, maar zelfs dan is ze vooral vrolijk :)
  donderdag 20 februari 2025 @ 23:47:05 #266
346653 Ceviche
pi_216774317
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sokken heeft ze zo uit hier, maar daar blijft het gelukkig bij.
Slapen is nog steeds zozo, wordt elke nacht wel een paar keer wakker, maar maakt er verder weinig heisa van, alleen soms als we dan een luier vervangen.

Eerste 2 tandjes komen ook door, en daar lijkt ze vooralsnog weinig last van te hebben.

Afgelopen week naar de VS geweest (met Amerikaanse schoonzus een woestijntrip in en uit Las Vegas). Lange vlucht dus, op de heenweg sliep ze nauwelijks, maar was het een en al smiles, en vond ze het helemaal niet erg om ruim 9 uur op onze schoot te zitten. Op de terugweg sliep ze 7 uur aan een stuk op een lege stoel naast ons. Op beide vluchten waren de mensen om ons heen wel blij/opgelucht :) De kleine trooper was op de terugweg ook nog eens verkouden, maar zelfs dan is ze vooral vrolijk :)
Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.
pi_216777275
Leuke updates en heel herkenbaar! Hier eigenlijk hetzelfde: het kruipen gaat ineens veel beter (en lukt nu ook op de gladde tegelvloer bij opa en oma), heel veel herkenning en blijheid als we haar ophalen bij opvang, zwaaien naar iedereen die binnen komt, optrekken tot staan, zelf kunnen eten... Echt fantastisch allemaal! Ze doet het gewoon prima, al is het slapen de laatste maand minder. Vanaf 6 weken sliep ze al door, maar nu wordt ze meestal wel een keertje wakker in de nacht (al zijn er nog steeds nachten dat ze wel doorslaapt). Er zitten nu eindelijk tandjes aan te komen, dus dat zal wel flink meespelen.

In ieder geval nog maar anderhalve week te gaan, 5 maart wordt ze alweer 1. Echt zo enorm snel gegaan dat eerste jaar!
pi_216778356
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.
Ja, we hadden al wel eerder gevlogen, maar zo'n lange vlucht was wel spannend inderdaad.

Ook nog een meevaller op het werk. Sinds deze maand hebben ze een nieuwe beleid voor vaderschapsverlof ingevoerd, die is verlengd van 2 weken na 3 maanden. En ze hebben een grace-period toegepast op de afgelopen 12 maanden, waardoor ik nu ineens nog 22 dagen vaderschapsverlof heb die ik voor haar eerste verjaardag op moet maken. Alleen moet dat in stukken van minimaal 1 week waar 1 dag per week veel handiger zou helpen zowel voor werk als voor thuis. En na haar eerste verjaardag begin juli zou ook veel beter uitkomen, want dan gaat ze naar de kdv, maar de overheidssteun voor ons daarvoor begint pas in september. Maar goed, er is informeel wel wat flexibiliteit, dus dat komt wel goed :)
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:24:52 #269
346653 Ceviche
pi_216842537
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?

Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:31:08 #270
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_216842636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?

Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?
Wat jij doet op de dag dat je verlof hebt, is helemaal aan jou :) het is geen verplichting om dan zelf voor je baby te zorgen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_216842913
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:

Wat @Debsterr zegt klopt sowieso. Het is gewoon verlof waar je recht op hebt en kan gebruiken hoe jij wil, net als een "gewone" vakantiedag.

Verder is het vooral ook hoe jij en je werkgever ermee om gaan. Als je de aanvraag bij het UWV doet, kan je niet specificeren hoe je het verlof opneemt heb ik van mijn HR-afdeling begrepen. Je kan alleen aanvragen wanneer het verlof ingaat en hoeveel weken je wilt hebben. Ik heb bijvoorbeeld die 5 weken (en later 9 weken) aangevraagd, toen kreeg ik een brief van het UWV waarin stond "ingangsdatum 1 juli, einddatum 1 juli + 5 weken" terwijl ik dus een hele periode een dag minder ging werken.

Mijn werkgever heeft op 1 juli het complete bedrag van het UWV ontvangen en dus zijn die geen partij meer. Ik geef nu elke maand door hoeveel ouderschapsverlofdagen ik gebruikt heb en op basis van dat aantal dagen maken ze een correctie op mijn salaris. Het kan dus voorkomen dat ik een maand geen dagen gebruik, dan wordt er dus ook niets gecorrigeerd op mijn salaris (of juist andersom, meer dagen dan gebruikelijk en dan een grotere correctie). Ik hou ook bij hoeveel dagen er nog in het potje zitten en ik mag van mijn werkgever dat ook na het eerste jaar nog gebruiken omdat op papier alles in het eerste jaar is afgehandeld.

Mijn werkgever is er dus heel flexibel in. Sommige maanden gebruik ik meer dagen dan andere maanden dus de correcties op mijn salaris zijn elke maand anders. Ook is mijn papadag niet altijd op dezelfde dag van de week geweest (overgrote deel wel overigens hoor). Mijn werkgever vindt dat allemaal totaal niet erg, maar ik werk in een vrij informeel bedrijf met korte lijntjes. Ik kan me goed voorstellen dat er ook bedrijven zijn die daar veel formeler in staan en graag hele vastomlijnde afspraken hebben.
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:51:23 #272
346653 Ceviche
pi_216844152
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden, ik kon het online niet vinden en dit stelt me gerust :)
pi_216961197
Iemand leuke must-have speelgoed voor een baby van 1 jaar (verjaardag)?

Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).
Dag knapste man van FOK!
  vrijdag 7 maart 2025 @ 15:03:44 #274
346653 Ceviche
pi_216961923
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:

Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).
Mijn oudste kreeg toen een loopfietsje, zo een met vier wielen, en op z'n verjaardag kon hij er nog amper wat mee maar hij kreeg het snel onder de knie en in mijn herinnering heeft hij een jaar lang vooral op dat ding door de kamer geloopfietst. Dus dat was wel een succesje hier. Daarnaast speelde hij heel veel met zo'n loopwagentje van vtech (maar dat gebruikte hij vooral tussen 10 maanden en 1,5 jaar) en zo'n activiteitentafel van vtech.
pi_216961935
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:

Hier ook een loopfiets gekregen en een hobbelalpaca. Verder vooral van die kleine dingen waarmee ze motoriek kunnen oefenen. Zo'n ding waar je een blokkentoren op kunt bouwen, zo'n kubus waar je figuurtjes in kunt doen, dat soort dingen. En we hebben ook een piano gekregen, vooral omdat degenen die dat gaven enorm veel voorpret hadden over het enorme lawaai dat we vanaf nu te voorduren gaan krijgen :+ Die vindt ze ook heel erg leuk.
pi_216962006
https://www.intertoys.nl/tomy-verrassingseieren
Deze waren hier echt een mega hit. Verder de fisher price kassa, idd een blokkentoren en loopfiets. Waar ze bij anderen veel mee speelde maar wij niet in huis hebben gehaald omdat ze al zoveel had is zo'n ding:
pi_216964010
Mijn dochter is over twee weken jarig. Wij geven haar zelf een (zelf opgeknapt) keukentje en marktkraampje compleet met belachelijk veel accessoires. Vind ik zelf ook gewoon heel leuk. O+

Schommeldier, loopauto, klimrek en ballenbak heeft ze al. Allemaal overigens een succes. Dus ik vraag als grotere cadeaus de stapelstein stapstenen, dan kan ik die later zelf aanvullen voor een complete set. Smartmax is trouwens ook erg leuk, als je dat nog niet hebt. En wij hebben gewoon ook al een set Connetix. Kan ze zelf nog niet mee bouwen, maar het is al wel leuk samen te spelen en ik hou wel van speelgoed waar ze juist later (hopelijk) ook nog mee wil spelen.

Ze zou zelf overigens vooral blij worden van een rol
keukenpapier die ze helemaal op mag scheuren.
pi_216970643
Ohh Smartmax is ook een goede idd!
pi_216970826
Grote bak duplo is hier al heel lang leuk.
pi_216971463
Hier toen inderdaad een keukentje van de IKEA gegeven, goed om te oefenen met staan. We hadden er wat oud keukengerei van ons in gelegd, zodat ze met houten pollepels en plastic bakjes kon spelen. Die trok ze daardoor ook minder uit onze eigen keuken. Daarbij een paar van die pluchen eetdingetjes van de IKEA ook, was hier een hit. En er wordt af en toe nog steeds mee gespeeld, vooral in combinatie met cappuccino’s maken uit de koffiemachine. 🤣
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 19:55:15 #281
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217011571
Nu mag ik mij hier dan echt melden, afgelopen vrijdag is onze mini geboren. Wat is het ongelooflijk leuk om de kneepjes van het ouderschap te leren! De verschillende huiltjes beginnen we al te herkennen en weten daar goed op te anticiperen. Een veelgestelde vraag van mensen die op kraambezoek wille komen is wat we kunnen gebruiken voor langere tijd. Maar de kleine gebruikt nu enkel luiers, kleertjes waar ze zo uit is en babydoekjes. Oh ja, en kunstvoeding, de borst gaat om medische redenen niet. Wat hebben jullie gevraagd voor de alerkleinste wat voor langere tijd te gebruiken is?
pi_217011795
Gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat!

Wat wij vroegen, ook met oog op de toekomst: voorlees- en prentenboeken, speelkleed, babygym, extra boxkleed want die wordt sowieso vies, XL hydrofielen (die gebruiken we nu nog steeds, ze zijn inmiddels 3 en 6 jaar).
pi_217011929
Gefeliciteerd username! Veel plezier en geluk in dit avontuur als ouder.

Xl hydrofielen gebruik ik graag en lang (als doek om op te verschonen of als handdoek na het badderen / douchen. In bed onder het hoofd of in de zomer als lakentje noem maar op.
Boekjes vond ik leuk om te krijgen en lang in gebruik. Klassiekers als rupsje Nooitgenoeg oid. Of boekjes met flapjes ...waar ben je. Of voelboekjes.
Daarnaast bestek of eetsetjes kommetje / bordje.

Onze baby wordt over 10 dagen alweer 1 jaar. :o
Ze krijgt van ons stapelstein en van haar zussen (we doen altijd een cadeautje van de zusjes aan elkaar) heb ik via marktplaats een pukylino fietsje geregeld.
Verder heb ik ook smartmax op het lijstje, boekjes, picknick setje, puzzels (knopjes / vormen / stapel), lalaboom kralen, badspeelgoed, duplo etc. Allemaal leuk voor de fase die nu gaat komen.

Dubbel hoor, onze laatste baby bijna 1 en aan de andere kant vind ik dreumessen superleuk al die ontwikkeling die er aan zit te komen. O+
pi_217012249
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef _UserName_ het volgende:
Nu mag ik mij hier dan echt melden, afgelopen vrijdag is onze mini geboren. Wat is het ongelooflijk leuk om de kneepjes van het ouderschap te leren! De verschillende huiltjes beginnen we al te herkennen en weten daar goed op te anticiperen. Een veelgestelde vraag van mensen die op kraambezoek wille komen is wat we kunnen gebruiken voor langere tijd. Maar de kleine gebruikt nu enkel luiers, kleertjes waar ze zo uit is en babydoekjes. Oh ja, en kunstvoeding, de borst gaat om medische redenen niet. Wat hebben jullie gevraagd voor de alerkleinste wat voor langere tijd te gebruiken is?
Jip en janneke omnibus
Andere leesboeken
Hema cadeaukaarten
Kruidvat cadeaukaarten

En bij mn dochter kreeg ik een gegraveerd besteksetje.
En bij zoon een zilveren spaarpot.
S. 2014
J. 2016
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 20:45:58 #285
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012426
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:06 schreef eponine het volgende:
Gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat!

Wat wij vroegen, ook met oog op de toekomst: voorlees- en prentenboeken, speelkleed, babygym, extra boxkleed want die wordt sowieso vies, XL hydrofielen (die gebruiken we nu nog steeds, ze zijn inmiddels 3 en 6 jaar).
Dankjewel! Boeken is idd een goede, vanaf welke leeftijd gebruikte jullie het speelkleed? En hoe groot zijn de hydrofiele doeken? Wij hebben 20 van 60x60cm en 5 van 100x100cm.
pi_217012541
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Dankjewel! Boeken is idd een goede, vanaf welke leeftijd gebruikte jullie het speelkleed? En hoe groot zijn de hydrofiele doeken? Wij hebben 20 van 60x60cm en 5 van 100x100cm.
Speelkleed (we hadden trouwens deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp) vanaf een maand of 2 à 3 denk ik, ik heb het niet helemaal helder meer. De doeken die wij hebben zijn 110x110 of 120x120 (van Zeeman).

En qua boeken zijn wij vanaf de eerste week al gaan voorlezen/vertellen, ze snappen er in het begin niks van natuurlijk, maar het was (en is) altijd een fijn momentje. Vooral verhalen op rijm doen het hier goed al vanaf dat ze heel jong zijn.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 20:55:58 #287
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012627
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:13 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd username! Veel plezier en geluk in dit avontuur als ouder.

Xl hydrofielen gebruik ik graag en lang (als doek om op te verschonen of als handdoek na het badderen / douchen. In bed onder het hoofd of in de zomer als lakentje noem maar op.
Boekjes vond ik leuk om te krijgen en lang in gebruik. Klassiekers als rupsje Nooitgenoeg oid. Of boekjes met flapjes ...waar ben je. Of voelboekjes.
Daarnaast bestek of eetsetjes kommetje / bordje.

Onze baby wordt over 10 dagen alweer 1 jaar. :o
Ze krijgt van ons stapelstein en van haar zussen (we doen altijd een cadeautje van de zusjes aan elkaar) heb ik via marktplaats een pukylino fietsje geregeld.
Verder heb ik ook smartmax op het lijstje, boekjes, picknick setje, puzzels (knopjes / vormen / stapel), lalaboom kralen, badspeelgoed, duplo etc. Allemaal leuk voor de fase die nu gaat komen.

Dubbel hoor, onze laatste baby bijna 1 en aan de andere kant vind ik dreumessen superleuk al die ontwikkeling die er aan zit te komen. O+
Dankjewel! Wij hebben best veel zelf gekocht (het heeft 5+ jaar geduurd om zwanger te worden), de doeken gebruiken wij ook voor van alles. Op het verschoonkussen, als "kussen", als droog/lekdoek voor de flesjes. Ideale dingen! Knisperboekjes is idd een goede,zag ik al voorbij komen.

1 jaar alweer bijna, en wat een verschil met een paar dagen oud in ontwikkeling zie je dan, als je er aan terug denkt! Althans, dat zou ik mij voorstellen
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 20:58:34 #288
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:52 schreef eponine het volgende:

[..]
Speelkleed (we hadden trouwens deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp) vanaf een maand of 2 à 3 denk ik, ik heb het niet helemaal helder meer. De doeken die wij hebben zijn 110x110 of 120x120 (van Zeeman).

En qua boeken zijn wij vanaf de eerste week al gaan voorlezen/vertellen, ze snappen er in het begin niks van natuurlijk, maar het was (en is) altijd een fijn momentje. Vooral verhalen op rijm doen het hier goed al vanaf dat ze heel jong zijn.
Dat momentje is wel een goede idd, want wat doe je verder met een kleintje die vrijwel alleen maar drinkt en slaapt?
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 21:00:14 #289
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012686
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Jip en janneke omnibus
Andere leesboeken
Hema cadeaukaarten
Kruidvat cadeaukaarten

En bij mn dochter kreeg ik een gegraveerd besteksetje.
En bij zoon een zilveren spaarpot.
Cadeaukaarten zijn nooit weg idd :D
pi_217012978
Gefeliciteerd @_UserName_!

Denk dat de meeste dingen inmiddels wel genoemd zijn. Wat ik nog niet gezien heb zijn knisperboekjes, dat was al heel snel na de geboorte een succes en nu nog steeds. De boxmobiel heeft ook z'n geld wel opgebracht, maar na het eerste half jaar al een stuk minder.

Wat ik persoonlijk ook een heel tof cadeau vond, maar niet in de categorie "voor de baby" valt was een Thuisbezorgd-cadeaubon. Fatsoenlijk koken kan er die eerste weken echt enorm bij inschieten en op Thuisbezorgd kan je ook absoluut gezonde dingen vinden.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 22:02:22 #291
346653 Ceviche
pi_217013824
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef _UserName_ het volgende:
Gefeliciteerd!

Ik zou echt geen idee hebben :D kleertjes/luiers in grotere maten is altijd handig natuurlijk, verder is het ook wel erg persoonlijk wat je wel/niet bevalt en ook hoe je baby in elkaar zit.
De oudste hier, daar hadden we nog niks en kwam eigenlijk alles prima van pas. We kregen bijvoorbeeld als kraamcadeautje (met andere spulletjes) een setje met een nagelknipper en nagelvijl enzo, voor baby's. Dat mag je de eerste maanden sowieso niet gebuiken, maar daarna hebben we dat echt heel veel gebruikt. En nu nog steeds (de oudste is bijna zes). Daar moet ik nog weleens aan denken, hoe handig dat eigenlijk was achteraf :D
Ook dingen als een tandenborstel en tandpasta, een kam/haarborstel, badspeelgoed, lepeltjes/slabbetjes, dat zijn dingen die wel handig zijn om in huis te hebben op het moment dat je ze nodig hebt.
Verder hebben we de wipstoel ook veel gebruikt, bij de oudste vooral voor de hapjes, deze baby ligt er eigenlijk al vanaf de eerste week in (tot een maand of vijf). Deze baby keek meteen continue om zich heen, en die heeft zich na twee maanden al goed vermaakt met het boekje 'baby ziet', mijn oudste vond daar nooit veel aan.
Ik vond alles leuk om te krijgen (behalve meuk van temu, en kleertjes waar sigarettenrook vanaf kwam :r).
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 22:30:02 #292
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217014359
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Gefeliciteerd @:_UserName_!

Denk dat de meeste dingen inmiddels wel genoemd zijn. Wat ik nog niet gezien heb zijn knisperboekjes, dat was al heel snel na de geboorte een succes en nu nog steeds. De boxmobiel heeft ook z'n geld wel opgebracht, maar na het eerste half jaar al een stuk minder.

Wat ik persoonlijk ook een heel tof cadeau vond, maar niet in de categorie "voor de baby" valt was een Thuisbezorgd-cadeaubon. Fatsoenlijk koken kan er die eerste weken echt enorm bij inschieten en op Thuisbezorgd kan je ook absoluut gezonde dingen vinden.
Thuisbezorgd, hebben we op de eerste dag na thuiskomst uit het ziekenhuis gedaan ja. Veel te veel natuurlijk maar het was lekker. Nu met de kraamhulp komen we niets tekort maar straks zal het slob er wel in komen gok ik zo ja, zeker als moeders de vrouw ook moet rusten nog.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 22:34:45 #293
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217014459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:02 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

Ik zou echt geen idee hebben :D kleertjes/luiers in grotere maten is altijd handig natuurlijk, verder is het ook wel erg persoonlijk wat je wel/niet bevalt en ook hoe je baby in elkaar zit.
De oudste hier, daar hadden we nog niks en kwam eigenlijk alles prima van pas. We kregen bijvoorbeeld als kraamcadeautje (met andere spulletjes) een setje met een nagelknipper en nagelvijl enzo, voor baby's. Dat mag je de eerste maanden sowieso niet gebuiken, maar daarna hebben we dat echt heel veel gebruikt. En nu nog steeds (de oudste is bijna zes). Daar moet ik nog weleens aan denken, hoe handig dat eigenlijk was achteraf :D
Ook dingen als een tandenborstel en tandpasta, een kam/haarborstel, badspeelgoed, lepeltjes/slabbetjes, dat zijn dingen die wel handig zijn om in huis te hebben op het moment dat je ze nodig hebt.
Verder hebben we de wipstoel ook veel gebruikt, bij de oudste vooral voor de hapjes, deze baby ligt er eigenlijk al vanaf de eerste week in (tot een maand of vijf). Deze baby keek meteen continue om zich heen, en die heeft zich na twee maanden al goed vermaakt met het boekje 'baby ziet', mijn oudste vond daar nooit veel aan.
Ik vond alles leuk om te krijgen (behalve meuk van temu, en kleertjes waar sigarettenrook vanaf kwam :r).
Alles daarvan heb ik alles al wel, best erg eigenlijk :D

Ik denk dat ik inzet op voel/knisper/speelboekjes, volgens mij komt mini niks te kort
pi_217014737
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:30 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Thuisbezorgd, hebben we op de eerste dag na thuiskomst uit het ziekenhuis gedaan ja. Veel te veel natuurlijk maar het was lekker. Nu met de kraamhulp komen we niets tekort maar straks zal het slob er wel in komen gok ik zo ja, zeker als moeders de vrouw ook moet rusten nog.
Die van ons is om 10:37 geboren, bij de lunch zat m'n vriendin al aan de filet americain en Tonijnsalade en die avond ben ik langs de MC gereden. Dat alles terwijl we de nacht moesten blijven, maar ze hadden wel gekkere dingen gezien dat een Big Mac-menu op de kamer :+

Maar die eerste weken word je gewoon enorm geleefd. Onze kraamhulp ging ook altijd rond de lunch weer weg, dus die kookte niet. M'n schoonmoeder heeft heel veel voor ons gekookt (woont ook in hetzelfde dorp als wij, dus dat is wel makkelijk) en dus die thuisbezorgd-bon, dat was wel echt een godsgeschenk allemaal.
pi_217016289
Ik zou speelgoed vragen. Ik herken het wel dat je zelf eigenlijk alles al hebt gekocht. Extra kleding vond ik onzin, want ik kocht alles tweedehands en vond het ook gewoon leuk om dat uit te zoeken.

Maar ik kwam er toch al best snel achter dat speelgoed een beetje ontbrak. Je hebt het niet meteen nodig, maar zodra er een beetje ontdekt kan gaan worden, is het wel erg fijn om in huis te hebben. Een trappelpiano was leuk, de babygym of bal voor wat later. Maar ook contrastboekjes/kaarten of een rammelaar voor aan de pols of enkel want die kunnen ze al vroeg 'gebruiken'. Maar ik zette bijvoorbeeld ook de activiteitenboom al best vroeg neer. Dan kon ze er nog niets mee, maar wel kijken als ik dingen bewoog of geluidjes maakte.
  Redactie Frontpage woensdag 12 maart 2025 @ 07:31:39 #296
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217016386
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 06:55 schreef Myraela het volgende:
Ik zou speelgoed vragen. Ik herken het wel dat je zelf eigenlijk alles al hebt gekocht. Extra kleding vond ik onzin, want ik kocht alles tweedehands en vond het ook gewoon leuk om dat uit te zoeken.

Maar ik kwam er toch al best snel achter dat speelgoed een beetje ontbrak. Je hebt het niet meteen nodig, maar zodra er een beetje ontdekt kan gaan worden, is het wel erg fijn om in huis te hebben. Een trappelpiano was leuk, de babygym of bal voor wat later. Maar ook contrastboekjes/kaarten of een rammelaar voor aan de pols of enkel want die kunnen ze al vroeg 'gebruiken'. Maar ik zette bijvoorbeeld ook de activiteitenboom al best vroeg neer. Dan kon ze er nog niets mee, maar wel kijken als ik dingen bewoog of geluidjes maakte.
Wij hebben een speelmat, babygym, stoffen rammelaars, muziekknuffels, bijtring, een mobiel boven de box.. We zijn aardig voorzien, maar de knisperboekjes wil ik graag in huis halen :)

Of dingen die bewegen, goed voor hand-oog coördinatie :)
pi_217020510
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Hier ook een loopfiets gekregen en een hobbelalpaca. Verder vooral van die kleine dingen waarmee ze motoriek kunnen oefenen. Zo'n ding waar je een blokkentoren op kunt bouwen, zo'n kubus waar je figuurtjes in kunt doen, dat soort dingen. En we hebben ook een piano gekregen, vooral omdat degenen die dat gaven enorm veel voorpret hadden over het enorme lawaai dat we vanaf nu te voorduren gaan krijgen :+ Die vindt ze ook heel erg leuk.
Ja, die Alpaca heb ik ook gekocht een tijd geleden toen die in de aanbieding was. Heb ook nog zo'n Vtech rijdend aap, maar zit nog in de verpakking net als de Alpaca.

Ze doet nu een soort kruising tussen tijgeren en kruipen, maar er zit in ieder geval beweging in, haha.

Loopfietsje is inderdaad een leuke suggestie. Bedankt beiden!
Dag knapste man van FOK!
  Redactie Frontpage zondag 16 maart 2025 @ 08:19:33 #298
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217068522
De kleine Jyske is vandaag 9 dagen oud jong. Kraanwerk afgesloten en gister de eerste dag zonder. En het gaat goed! De kleine zat na 7 dagen op geboortegewicht en na 5 dagen al de navelstreng er af. We leren haar steeds beter kennen en het is soms lastig zoeken maar des te leuker het te vinden!
pi_217169197
Onze baby is vrijdag 1 jaar geworden dus ik kom hier gedag zeggen.

We hebben nog 2 zomer kinderen dus hadden ons ingesteld op een binnen verjaardag, maar wat een weer. Beide feestjes (gesplitst ivm drukte binnen, maar ook voor de kleine) lekker buiten kunnen houden in het zonnetje.
Ze is enorm verwend en werd super hyper van haar Skippydier. :D
Vanochtend haar verjaardag gevierd op de opvang, ik de eerste dag zonder kolf op het werk. Nu op naar alle dreumes avonturen!

Myraela jij ook nog proficiat met de datumgenoot!
  dinsdag 25 maart 2025 @ 13:44:21 #300
346653 Ceviche
pi_217175282
Onze baby ging vandaag voor het eerst naar het kdv, 2 uurtjes wennen. Ze ging voorheen altijd naar een gastouder.
Ik vertelde dat ze in de ochtend altijd veel slaapt en toen gaf de begeleidster aan dat als ze zou slapen, ze gewoon kon blijven slapen, en dat zij dan wel een berichtje zouden sturen als ze wakker was geworden.
Heeft ze daar 3,5 uur geslapen :') . Ze moest toen wakker gemaakt worden want blijkbaar slaapt het daar heel lekker :P
De 45 minuten dat ze wakker was had ze het ook naar haar zin dus het was geslaagd :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')