quote:
Op woensdag 28 augustus 2024 11:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:[..]
Wat wil je hiermee nou zeggen?
Als je mij confirmation bias wil toeschuiven nee bedankt ik heb daar zeker in dit geval geen last van. Je zegt in dit topic nog dat je van de argumenten was.
Iedereen heeft daarmee te maken. Het is een algemeen verschijnsel, ook bij mij en ook bij jou. Het is niet de oorzaak van dat je aan de foute kant staat, maar het heeft wel invloed op het voeren van de discussie. Je denkt het onderwerp van meerdere kanten te bekijken en een afweging te maken van de informatie, maar in werkelijkheid zoek je naar bevestiging van je eigen gelijk. Dat doen we
allemaal.
Het is uiteraard maar n factor in de beslisvorming van de mens, maar ik vind het een heel interessante. Je kunt alleen maar proberen je er bewust van te zijn.
quote:
Je wil een fok!-user als bron gebruiken? Lol ok dan. Zal vast een prima user zijn hoor daar niet van maar dan heb je dus extreem lage standaard voor wat een bron is.
Iemand die ter plekke is, is per definitie meer en beter op de hoogte dan wij. Wat zij te melden heeft verdient dus onze aandacht en aangezien zij een medisch vrijwilliger is, verdient zij onze respect.
Dit is dus confirmation bias; je verwerpt onmiddellijk de bron
omdat het een FoK! user is, terwijl het relevante deel van die informatie is
dat ze ter plekke is en een hulpverlener is. Je ziet wat je wil zien, wat je kan gebruiken. Niet wat er echt toe doet.

En nogmaals: ikzelf doe dat ook! In omgekeerd evenredige richting zelfs. Maar als je een stap terug doet en overziet over wie we het hebben, is dat laatste toch belangrijker en kan haar verhaal dus goed dienen als bron, of in ieder geval illustratie en onderbouwing, van mijn argument.
quote:
Wat jij vervolgens claimt volgt ook helemaal niet direct uit die posts. Dat alle cijfers van Hamas komen. Natuurlijk klopt dat niet we hadden het immers ook over cijfers van het Israelische legers en onafhankelijke instanties. Zeker het Israelisch leger noem je toch geen Hamas?
Je verdraait het argument. Die was: de cijfers uit Gaza komen van Hamas, omdat die diep genfiltreerd is in de enige bron die de media (en tot op zekere hoogte zelfs het IDF en andere landen!) gebruikt. Daarom zijn de hoeveelheden slachtoffers en de samenstelling ervan in principe onbetrouwbaar en neem ik hun claims met een korreltje zout.
Zeker omdat ze geen onderscheid maken tussen combatant en niet-combatant en al een aantal keer betrapt zijn op
het overdrijven van het aantal slachtoffers zoals bij dat ziekenhuis, waar het ministerie brulde dat er 500 mensen waren omgekomen, maar het er uiteindelijk niet meer dan 50 bleken te zijn. (Dit was nog in een periode dat er buitenlandse waarnemers in Gaza waren).
Mijn argument blijft dus staan. Als je tegenargumenten hebt (anders dan de bron(nen) aan te vallen), dan hoor ik die graag.
quote:
Totaal onzinnig artikel
Wat zijn je argumenten om dat te zeggen?
quote:
dat getallen van Hamas niet precies kloppen no shit. Daarbij houd deze bron juist overal een slag om de arm in tegenstelling tot jouw interpretatie ervan. Lees bijvoorbeeld ook "some objective commentators have acknowledged Hamas’ numbers in previous battles with Israel to be roughly accurate. "
Confirmation Bias. Je leest wat je wil lezen, niet wat er staat. Dat de cijfers in de vorige oorlogen redelijk accuraat waren, betekent niet dat de cijfers deze keer dus ook kloppen. Dat is namelijk aantoonbaar niet het geval, zoals ditzelfde artikel aangeeft.
quote:
Hiermee bewijs je dus totaal niet dat alle schattingen van Hamas komen.
Nee, dat bewees ik met de voorgaande twee bronnen. Deze bron was ter aanvulling dat ook de opgegeven getallen niet kloppen.
quote:
Je artikel geeft mij zelfs gelijk toen ik stelde dat onafhankelijke organisaties aangeven dat het aantal slachtoffers niet ver onder de opgegeven nummers ligt.
Dat klopt ook; in de artikelen staat dat.
Zoals ik hierboven aangaf, was dat toen. Dit is nu.
Dit was bovendien vr duidelijk werd dat ook de onafhankelijke organisaties en de VN in Gaza, zoals het UNRWA, door Hamas is genfiltreerd
quote:
Je n bron Hamas claim probeer je dus te onderbouwen met een fok! user en een artikel dat die claim niet ondersteunt. (het zegt enkel dat Hamas cijfers niet kloppen niet dat ze allemaal van Hamas komen) Duidelijk. Geen onderbouwing dus.
De onderbouwing is solide, de bronnen zijn prima en onafhankelijk en mijn argument blijft daarom staan.
Ter verdere onderbouwing: hier een artikel van APnews dat eerder is aangehaald. Hier is de relevante quote:
quote:
The ministry is the only official source for Gaza casualties. Israel has sealed Gaza’s borders, barring foreign journalists and humanitarian workers. The AP is among a small number of international news organizations with teams in Gaza. While those journalists cannot do a comprehensive count, they’ve viewed large numbers of bodies at the sites of airstrikes, morgues and funerals.
Meer bewijs dat alleen de Gaza Health Ministry cijfers heeft. AP klopt zichzelf een beetje op de borst hier, maar geeft uiteraard toe geen totaaloverzicht te hebben. Dit in combinatie met de volgende quote:
quote:
The ministry never distinguishes between civilians and combatants. That becomes clearer after the dust settles, when the U.N. and rights groups investigate and militant groups offer a tally of members killed. The Israeli military also conducts post-war investigations.
Ook die VN-groepen en "rights groups" zijn hoogstwaarschijnlijk door Hamas genfiltreerd, maar het belangrijkste van deze quote is natuurlijk dat het mijn argument bewijst dat we niet weten hoeveel strijders en hoeveel burgers er om zijn gekomen. We weten niets over de vrouwen en kinderen. We weten het gewoon niet en moeten aannames doen.
Ik zie graag je tegenbewijs tegemoet.
quote:
Je kunt dit soort onzin claimen. Het klopt niet. Natuurlijk klopt het niet.
Het zijn verschillende woorden met verschillende betekenis. Gewoon zeggen dat twee woorden hetzelfde betekenen en inhouden... Waar slaat het op. Moeilijk discussie voeren als je zelfs de regels van onze taal probeert te ontkennen.
Onzeker betekent dat niet alle informatie er is. Onbekend betekent dat de informatie er niet is. Dat verschilt.

Stop hier maar mee en richt je gewoon op de argumentatie.
quote:
[..]

Je onderbouwing van een fokker en gewoon ontkennen dat verschillende woorden verschillende betekenissen hebben was natuurlijk al zwak. Hier probeer je niet eens meer te onderbouwen.
Wat wil je dat ik onderbouw?
quote:
Militaire rechtbanken staan bepaald niet bekend als fair. De Israelische al zeker niet.
Hier een voorbeeld van een echte bron over die rechtbanken
Goed verhaal... maar welke bron is dat?
Bovendien denk ik niet dat de context van deze teksten de juiste is voor mijn argument. Dat gaat namelijk over militaire rechtbanken en wat zij doen met IDF-soldaten die zich schuldig maken aan (in dit voorbeeld) moord.
quote:
Tja als jij wil geloven dat bijvoorbeeld de 150 miljard aan wapens die Amerika de afgelopen 70 jaar aan Israel heeft gegeven niet bijdraagt aan hun dominantie moet jij weten gaat uiteraard nergens over.
Dat klopt, want ik heb dat nergens gezegd.
Overigens was Isral al dominant vr de VS banden aanknoopte. Ze hebben de Isral-Arabische oorlogen helemaal zelf moeten uitvechten, zonder specifieke steun.
quote:
Je draagt nota bene niet veel later zelf een artikel aan dat wat het westen kan leren van het Isrealische leger in Urban warfare is om meer firepower te hebben

Dat zei ik toch het Israelische leger is veel en veel dikker bewapend beter getrained.
Dat is algemeen bekend, maar dat was niet waar de "

" voor was. Die was voor je (ietwat dommige) reactie over genetisch superioriteit, op het argument dat Isral gewoon beter kan mikken dan de terroristen, als antwoord op waarom er zoveel meer Palestijnse slachtoffers zijn dan Isralische.
quote:
Hoe kom je erbij dat Israel veel moeite heeft gedaan? Omdat het IDF dat zegt?
Jij eerst. Als Isral schijt zou hebben aan burgerslachtoffers, waarom heeft Isral dan zoveel moeite gedaan om burgers te (laten) evacueren uit gebieden die ze gingen aanvallen? Want dat hadden ze dan natuurlijk niet gedaan.
Hier heb je het wiki-artikel over Roof Knocking, een tactiek om mensen te waarschuwen dat het IAF dat gebouw gaat bombarderen.
Hier heb je een Reuters-artikel over de verschillende manieren waarop Isral de burgers waarschuwt voor een aanval.
En dat is uiteraard buiten de evacuaties van de bevolking naar vluchtelingenkampen vr de aanval op Gaza-Stad, Khan Younis en andere grote bevolkingscentra. En hier een artikel over
het herstellen van de Gazaanse waterleiding.
quote:
Natuurlijk zullen legers hedentijdse conflicten bekijken om van te leren. Geen idee waarom je denkt dat dit interessant is.
Omdat het jouw argument weerlegt dat Isral schijt heeft aan de Palestijnse bevolking.
quote:
De voornaamste les is dat veel firepower dus werkt. The biggest lesson may be arming infantry platoons with as much firepower as possible.
Nou daarvoor heb je niet veel analyse nodig he. Maar dat vind jij dus interessant een complete dooddoener. Dit dus direct in tegenspraak met je claim dat Israeli's beter kunnen mikken
Sorry, hier kan ik niet zoveel mee. Wat is je argument nou?
quote:
Volledig los van de realiteit. Israel heeft 20 jaar geprovoceerd en zich niet aan de regels gehouden. Dan komt enige tegenreactie en die wordt nu gebruikt als verantwoording voor genocide.
Je eerste zin slaat op je tweede en derde zin. Verder zijn dit jouw meningen, waarvoor ik graag onderbouwing wil zien. Specifiek:
- Welke provocaties heeft Isral gedaan vanaf 2004 en welke regels heeft het zich niet aan gehouden? Waaruit is dat gebleken?
- "Enige tegenreactie", doel je daarmee op de gebeurtenissen van 7 oktober 2023?
- Wat zijn je argumenten dat Isral genocide pleegt in Gaza? In deze reactie heb ik al een aantal argumenten en bronnen gegeven die het genocide-argument tegenspreken.
quote:
Waarmee denk je dat aangetoond te hebben. Door een paar keer te zeggen dat Israel zijn best heeft gedaan

Confirmation Bias. Het niet (willen, of misschien daadwerkelijk kunnen) zien van de argumenten en bronnen.
quote:
Er is niks natuurlijks of terecht aan wat Israel doet. Vernietigen van haat is ook onmogelijk, je kunt een emotie niet uitroeien.
Het nazisme en ook de verknipte versie van Bushido is uit de Duitsers respectievelijk Japanners verwijderd, door de landen te veroveren en de bevolking te onderwerpen aan een rigoreuze heropvoeding.
Dit bewijst dat het wl kan. Ook de Palestijnen zullen hieraan moeten geloven.
quote:
Je gaat niet minder haat krijgen door te moorden, daardoor krijg je juist meer haat.
Er wordt dan ook niet gemoord. Er wordt oorlog gevoerd. Net zolang tot de terroristen het hoekje om zijn en de bevolking het lijden zat is.
quote:
Haat is een menselijke emotie; beide zijden zijn menselijk. Zelfs de beesten van Hamas.
En wat je hier ziet is de intolerantie-paradox. De haat van deze Isralirs richt zich op hen die Isral haten: de Palestijnen. Deze intolerantie is eigenlijk pas sinds 7 oktober 2023 echt merkbaar aanwezig in alle lagen van de samenleving, inclusief de Knesset.
Oh, "maar hunnie doen het ook" is trouwens ook een drogreden die niet thuishoort in een discussie. Dit voorbeeld zegt namelijk niets over de Palestijns-Islamitische haat en het overige antisemitisme.
quote:
Toch apart dan dat je telkens probeer te doen alsof de haat van een kant komt.
Dat doe ik niet; dat ik het voornamelijk over de Palestijnse haat heb, betekent niet dat ik de Isralische haat niet onderken. Dat zwart-witdenken laat ik aan haatdragenden over, want voor hen is er niets anders dan zwart of wit.
Maar de Palestijns-Islamitische haat is een uitbarstende vulkaan naast een brandende lucifer als je het mij vraagt, en uiteraard de oorzaak van het conflict.
quote:
Wat een bullshit, dus eerst zeg je dat wat Israel doet terecht is. Vervolgens claim je meteen weer gebrek aan informatie om uitspraken te doen je spreekt jezelf dus tegen.
Nee, de twee uitspraken spreken elkaar niet tegen. Wat Isral momenteel doet is inderdaad terecht; hun oorlog tegen de terroristen is rechtvaardig en long overdue als je het mij vraagt.
Wat er precies in Gaza gebeurt is onduidelijk. Ik vertrouw de Isralische berichtgeving hierover uiteraard meer dan die van Hamas.
quote:
Lekker makkelijk wel natuurlijk dat voor al jouw claims genoeg informatie is. (niet gek trouwens als je anonieme internetters al als bron neemt.) Voor welke tegenwerping dan ook te weinig.
Het internationaal strafhof spreek je tegen
Je bent wat incoherent. Waar antwoord je nu op?
quote:
Nu weer wel genoeg informatie om uitspraken te doen. Ik begin whiplash te krijgen.