abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 september 2024 @ 23:42:06 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215024640
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:40 schreef maily het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Die heeft de hond uitgedaagd.
Na het triggeren door een kat/bejaarde/peuter zijn die beesten niet meer te corrigeren, dat is natuurlijk, dat is gewoon instinct :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Trouwste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 08:27:33 #152
7889 tong80
Spleenheup
pi_215025953
Zag net interviews met de eigenaars. Die hebben geen beschrijving nodig. Tenminste, ik denk dat iedereen wel een beeld heeft. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215026043
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:40 schreef maily het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Die heeft de hond uitgedaagd.
Hier naast het park woont een enorm valse kat die inderdaad het tuinpad af komt rennen en blazend en uithalend op honden afloopt. Maar wel met het verschil dat baasjes hun hond meetrekken of hebben geleerd om het te negeren. Oh en natuurlijk hun hond aan de lijn hebben.

Het kan wel dat de kat begint, maarja geen reden om je hond hem dan maar te laten verscheuren :')
  donderdag 19 september 2024 @ 08:52:48 #154
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215026049
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Je hebt 100% gelijk, maar labradors zijn tof.

De grap is, dat vind ik ook. En ik heb niets met honden. Maar voor een peuter is zelfs zo'n beest een soort monster. Groter dan zij en in gedrag en intentie volstrekt onvoorspelbaar.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 19 september 2024 @ 08:56:47 #155
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215026084
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jezus wat asociaal.
En asociaal dom ook dat argument. Alsof loslopende honden niet onder appèl hoeven te staan en mensen omver mogen rennen.
Ja precies. De dame met de labrador bond later in het gesprek nog wel in toen ik ze aansprak - ze wilden eerst gewoon doorlopen. Maar de Husky mevrouw vond het allemaal maar aanstellerij.

Moet ik er voor de balans in dit topic ook bij vertellen dat beide kinderen - nu geen peuters meer - met hulp van willekeurige, geduldige en zachtaardige hondeneigenaren die soms op straat domweg gewoon de tijd nemen contact te maken beiden nu een nieuwsgierige en voorzichtige interesse hebben in honden en er niet meer per definitie doodsbenauwd voor zijn.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 10:11:30 #156
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215026653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 08:27 schreef tong80 het volgende:
Zag net interviews met de eigenaars. Die hebben geen beschrijving nodig. Tenminste, ik denk dat iedereen wel een beeld heeft. :)

Heb je een linkje?
  Trouwste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 10:42:20 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_215026902
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:11 schreef maily het volgende:

[..]
Heb je een linkje?
Hart van Nederland van gisteravond.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 10:46:31 #158
197773 crew  maily
pi_215026933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:42 schreef tong80 het volgende:

[..]
Hart van Nederland van gisteravond.

Dank je.
Ik las een klein stukje, dat die hond zo lief was en iedereen kusjes gaf :X :r
  Trouwste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 10:47:05 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_215026937
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:46 schreef maily het volgende:

[..]
Dank je.
Ik las een klein stukje, dat die hond zo lief was en iedereen kusjes gaf :X :r
:D :{

pi_215027139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Daar heb ik ook fijne ervaringen mee. Een Husky die mijn twee peuters omver rende, die vervolgens krijsend in paniek niet wisten waar ze het zoeken moesten. Er liep nog een labrador acher die vervolgens "kwam troosten".

Toen ik vroeg of de bazinnen in kwestie daar nou niet iets beter op had kunnen managen -wij stonden ergens, zij kwamen aan- omdat ik dankzij die actie met twee half-getraumatiseerde kinderen naar huis moest die minstens een jaar het bos niet meer in durfden zeiden ze: "stel je niet zo aan" en "dit is losloopgebied hoor".

Als ze die honden niet bij zich had gehad had ik ze wat aan gedaan - oh irony.
Het vervelende is dat er niet veel losloopgebieden zijn. Dat is wel een argument.

Dat staat uiteraard los van het feit dat die hond moet luisteren of aangelijnd moet zijn en geen kinderen omver moet lopen.

Het is gewoon lastig. Wielrenners willen het pad alleen, hardlopers willen een pad alleen, hondeneigenaren ook, mensen met zeer kleine kinderen ook. Lastig hoor. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 19 september 2024 @ 11:18:42 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215027295
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:06 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het vervelende is dat er niet veel losloopgebieden zijn. Dat is wel een argument.

Dat staat uiteraard los van het feit dat die hond moet luisteren of aangelijnd moet zijn en geen kinderen omver moet lopen.

Het is gewoon lastig. Wielrenners willen het pad alleen, hardlopers willen een pad alleen, hondeneigenaren ook, mensen met zeer kleine kinderen ook. Lastig hoor. :)
Op zich niet heel lastig. Het is best makkelijk om een beetje rekening te houden met elkaar. Gisteren zag ik een dame moeite doen om haar enorme pup die over de volle breedte van het pad was gaan liggen uit de weg te krijgen. Nou, dan ren ik niet stoïcijns door maar stop ik even en zeg vriendelijk dat ik er wel omheen loop en dat ze zich niet moet haasten. Paar dagen eerder lette ik niet goed op en moest ik ineens abrupt stoppen voor twee wielrenners die ik niet gezien had. "Sorry!" "Ging goed, fijne dag!"

De meeste mensen, zelfs in mijn verpauperde stadsdeel, zijn okay :)

Maar er is een categorie mensen waarvoor rekening houden met anderen geen optie is. Die + een hond = irritatie.
pi_215027355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op zich niet heel lastig. Het is best makkelijk om een beetje rekening te houden met elkaar. Gisteren zag ik een dame moeite doen om haar enorme pup die over de volle breedte van het pad was gaan liggen uit de weg te krijgen. Nou, dan ren ik niet stoïcijns door maar stop ik even en zeg vriendelijk dat ik er wel omheen loop en dat ze zich niet moet haasten. Paar dagen eerder lette ik niet goed op en moest ik ineens abrupt stoppen voor twee wielrenners die ik niet gezien had. "Sorry!" "Ging goed, fijne dag!"

De meeste mensen, zelfs in mijn verpauperde stadsdeel, zijn okay :)

Maar er is een categorie mensen waarvoor rekening houden met anderen geen optie is. Die + een hond = irritatie.
De meeste mensen zijn gelukkig ook gewoon prima. :) Maar er is nog ruimte voor verbetering. ;)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215027428
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:11 schreef maily het volgende:

Heb je een linkje?
https://www.hartvannederl(...)-de-agent-schoot-dwa

De kat ligt ergens dood te bloeden in de bosjes, maar 'de hond deed geen vlieg kwaad'.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  donderdag 19 september 2024 @ 11:43:18 #164
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_215027551
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:32 schreef Berkery het volgende:

[..]

De kat ligt ergens dood te bloeden in de bosjes, maar 'de hond deed geen vlieg kwaad'.
Viel de kat niet de hond aan dan ? Hier wonen ook een paar katten die je hond aanvallen als je niet uitkijkt. De getroffen hond is natuurlijk wel van een type dat met achterdocht bekeken gaat worden door de politie als er een gevecht is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_215027841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:43 schreef deedeetee het volgende:

Viel de kat niet de hond aan dan ? Hier wonen ook een paar katten die je hond aanvallen als je niet uitkijkt. De getroffen hond is natuurlijk wel van een type dat met achterdocht bekeken gaat worden door de politie als er een gevecht is.
Dat kan best, maar daar heeft een agent op dat moment geen boodschap aan lijkt me.

De katten hier in de buurt zijn ook niet bepaald onder de indruk van mijn hond, dus kies ik er maar voor om er met een boog omheen te lopen.
pi_215027997
quote:

[..]

De mensen die zeggen "mijn hond doet geen vliegkwaad" mogen van mij gelijk het beestje in beslag genomen worden. en wat voor ras ook is, ze blijven onvoorspelbaar. Als baas zal je altijd met het onverwachte rekening moeten houden. Ik heb 2 Labradors, ik vertrouw ze voor 95 procent., het blijft een dier en ja die kunnen vanuit instinct reageren
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 12:31:03 #167
197773 crew  maily
pi_215028159
quote:

[..]

quote:
de agent schoot dwars door haar hoofd
:')
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 september 2024 @ 13:02:29 #168
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215028611
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:31 schreef maily het volgende:

[..]
[..]
:')
Ja, ze doen nooit een vlieg kwaad.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 13:36:57 #169
197773 crew  maily
pi_215028940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef maily het volgende:
Bloederig tafereel; aangelijnde hond doodgebeten door vijf losgebroken honden
[..]
Vijf losgebroken honden, die een week eerder ook al waren losgebroken.
update:

Honden die teckel doodbeten in Veldhoven ontsnapten uit eigen woning; dieren voorlopig niet terug naar eigenaar
quote:
De vijf losgebroken honden die woensdag aan het Veldhofpad een hondje doodbeten komen voorlopig niet terug bij de eigenaar. De honden blijven na hun inbeslagname in een opvangcentrum, waar experts het gedrag van de huisdieren gaan beoordelen.

Er is in de zaak ook aangifte gedaan. Maar de politie kan niet zeggen door welke partij, vanwege privacyredenen. De eigenaar van de honden, een 44-jarige Veldhovenaar, wordt op een later moment door de politie verhoord. Hij wordt ervan verdacht onvoldoende zorg te hebben gedragen voor ‘het onschadelijk houden van een gevaarlijk dier’ dat onder zijn hoede staat (art. 425 van het Wetboek van Strafrecht lid 2).

Inmiddels is ook duidelijk tot welke soorten rassen de losgebroken honden behoorden. Het gaat om vier terriërs van een groot formaat en een boerboel, een grote en sterke Zuid-Afrikaanse hondsoort, zo laat de politie weten. In Frankrijk mag een hond van dit ras niet als huisdier gehouden worden.

De vijf honden ontsnapten voor de brute aanval uit hun eigen woning, volgens een politiewoordvoerder. Ooggetuigen wisten al te melden dat het gedode hondje waarschijnlijk een teckel was. Dit wordt door de politie bevestigd.

De vijf losgebroken honden zijn direct na het incident in beslag genomen. Ze blijven voorlopig in een opvangcentrum. Daar gaan experts van het Riskassessmentteam van de Universiteit Utrecht een zogeheten risico-analyse uitvoeren. Er wordt daarbij ingeschat welke risico's er kleven aan de terugkeer van een hond in de maatschappij, in de huidige situatie en bij de huidige eigenaar. ‘Hierbij staat de veiligheid van de maatschappij en het welzijn van de hond voorop,’ valt te lezen op de website van de UU.

Gedragstest
De risico-analyse wordt onder andere gemaakt op basis van ervaringen van de verzorgers in de opvang, een gezondheidsverklaring van de dierenarts en een gedragstest. Meestal vindt zo'n test na ongeveer twee weken plaats, als de honden zijn geacclimatiseerd in de opvang en gewend zijn aan vaste verzorgers.

Afhankelijk van de uitkomsten van deze analyse worden de honden teruggegeven aan de eigenaar, of herplaatst, of geëuthanaseerd.
pi_215029049
Is "vier terriërs van een groot formaat" de "een groep jongeren" van de hondenwereld?
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 september 2024 @ 13:49:22 #171
Brabo Bastard
pi_215029066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:47 schreef Sapstengel het volgende:
Is "vier terriërs van een groot formaat" de "een groep jongeren" van de hondenwereld?
Ze opereren in een groep, dus...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 19 september 2024 @ 13:53:31 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215029102
quote:
Ja, laatst liep ik ook al tegen zo'n eromheenlul-term aan waarmee het woord "pitbull" op irritante wijze vermeden werd :')
pi_215029510
quote:
Het waren misschien Airedale terriërs?
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 17:11:46 #174
197773 crew  maily
pi_215031283
Agressieve bijthonden Veldhoven worden mogelijk afgemaakt

quote:
De vijf honden die woensdag in Veldhoven een andere hond doodbeten, zijn in beslag genomen en worden mogelijk afgemaakt. Andere opties zijn herplaatsing of teruggave aan de eigenaar, meldt de politie. Het gaat om vier terriërs en één boerboel die allen waren losgebroken. De eigenaar is een 44-jarige man uit Veldhoven.

Hij is niet aangehouden, maar wordt wel verdacht en zal nog worden verhoord door de politie. Het gaat om een verdenking van artikel 425 van het wetboek van strafrecht, aldus een woordvoerder van de politie. "Hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier."

Als het onderzoek klaar is, inclusief getuigenverhoren, wordt het dossier overgedragen aan het Openbaar Ministerie. Het OM beslist dan wat er met de honden gaat gebeuren. Een speciaal team van de universiteit Utrecht doet in de tussentijd een zogeheten risico-assessment waarbij naar het gedrag van de honden wordt gekeken.

Welke hond welk aandeel heeft in de bijtpartij, wil de politie niet zeggen. "Alle honden zijn in beslag genomen, omdat zij ook als roedel uitgebroken zijn. Voor het slachtoffer een groot drama, net als voor de andere betrokkenen."

Vechtlustige honden
Er waren verschillende getuigen van de bijtpartij waarbij een aangelijnde hond overleed. Ooggetuigen zeggen dat het om 'grote, vechtlustige honden' ging. "Het was een bloederig tafereel", zegt een man.

Een andere buurbewoner zegt dat de honden waren losgebroken bij een huis een straat verderop. "Veel buurtbewoners zijn gaan kijken en helpen omdat ze iemand hoorden schreeuwen", zegt de vrouw.

Volgens de man waren de honden een week eerder ook al losgebroken.

Wat voor ras hond is doodgebeten, is niet bekend. Het zou om een klein hondje gaan.
mogelijk afgemaakt gvd .... dat ze daar nog over moeten vergaderen :r

dat komt nooit meer goed met die beesten
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 september 2024 @ 17:15:31 #175
Brabo Bastard
pi_215031373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 17:11 schreef maily het volgende:
Agressieve bijthonden Veldhoven worden mogelijk afgemaakt
[..]
mogelijk afgemaakt gvd .... dat ze daar nog over moeten vergaderen :r

dat komt nooit meer goed met die beesten
Dat verbaasde me ook al eigenlijk.
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')