Vind het ook wel weer ironisch dat de pitbull in de VS heel veel als gezinshond wordt gebruikt. Veel kindertjes die met mama een pitbull lopen. En als je 'm gewoon goed van pup af aan opvoed is het gewoon ook een prima gezinshond. Die bully xl's mogen van mij wel weg.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:38 schreef Qarrad het volgende:
Brace yourselves, het is Pittie Awareness Month
Ik vertrouw herders veel minder eigenlijk. Alle pitbulls die ik ooit meegemaakt had waren ontzettend lief. Veel meer zoals een labrador is. Met herders heb ik dat gevoel vaak niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind ze er enorm lief uitzien vaak eigenlijk. Iemand die ik ken heeft er twee en zorgt er echt perfect voor. Die beesten zien er prachtig uit. Glanzende vacht, mooi gewicht, heldere ogen.
Maar ik vertrouw ze voor geen meter.
Je ziet hier de reden waarom 99% van de pitbullachtigen met ongeknipte nagels rondlooptquote:
#MeTooquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:53 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind ze gewoon lelijk en sommige zelfs oerlelijk, veel eigenaars van dergelijke honden hebben geen prettig karakter. Ik loop er altijd met een grote boog omheen.
Oh ja zo'n beetje alle pitbulls zijn ontzettend lief. Het probleem is dat ze vaak niet aankondigen dat ze ineens niet meer lief gaan zijn. Da's namelijk heel handig bij vechthonden, dat ze niet te lezen zijn voor de tegenstander. Dus dat is erin gefokt in veel gevallen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vertrouw herders veel minder eigenlijk. Alle pitbulls die ik ooit meegemaakt had waren ontzettend lief. Veel meer zoals een labrador is. Met herders heb ik dat gevoel vaak niet.
Zoiets komt nooit zo maar uit het niets.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ja zo'n beetje alle pitbulls zijn ontzettend lief. Het probleem is dat ze vaak niet aankondigen dat ze ineens niet meer lief gaan zijn. Da's namelijk heel handig bij vechthonden, dat ze niet te lezen zijn voor de tegenstander. Dus dat is erin gefokt in veel gevallen.
Bij zo'n beetje alle opgegeten baby's zeggen de eigenaren dan ook: het kwam vanuit het niets, ze was altijd heel lief! Logisch ook, want wie laat er ook een grote niet lieve hond in de buurt van hun kind?
Komt het ook niet. Genetica.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zoiets komt nooit zo maar uit het niets.
Genetica is nergens een oorzaak van hé. Een gen of wat dan ook veroorzaak niets. Makkelijk ook wel, "Persoon A heeft iemand vermoord" en wij zeggen "Genetica hé" Alle verantwoordelijkheid streep je daarbij weg en gedrag als oorzaak ook.quote:
Ik vind het altijd curieus hoe bij elk hondenras bepaald ingebakken gedrag erkend en gevierd wordt, maar dat het bij pitbulls ineens niks te maken kan hebben met waar ze voor gefokt zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Genetica is nergens een oorzaak van hé. Een gen of wat dan ook veroorzaak niets. Makkelijk ook wel, "Persoon A heeft iemand vermoord" en wij zeggen "Genetica hé" Alle verantwoordelijkheid streep je daarbij weg en gedrag als oorzaak ook.
Herders vertrouw ik ook niet, daar loop ik ook met een boog omheen. Ik ben niet zo'n held als t om honden gaat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vertrouw herders veel minder eigenlijk. Alle pitbulls die ik ooit meegemaakt had waren ontzettend lief. Veel meer zoals een labrador is. Met herders heb ik dat gevoel vaak niet.
1000% dit jaquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het altijd curieus hoe bij elk hondenras bepaald ingebakken gedrag erkend en gevierd wordt, maar dat het bij pitbulls ineens niks te maken kan hebben met waar ze voor gefokt zijn.
Oh, maar ik zeg helemaal niet dat dat niet zo is. Alleen genetica zelf is geen oorzaak van gedrag. En er bestaat ook nog iets als verantwoordelijkheid. Als ik iemand op z'n bek sla begint de rechter toch ook niet ineens over genetica.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het altijd curieus hoe bij elk hondenras bepaald ingebakken gedrag erkend en gevierd wordt, maar dat het bij pitbulls ineens niks te maken kan hebben met waar ze voor gefokt zijn.
Gvd ...... dat was dus de laatste keer dat je dochter een vreemde hond aaide.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:33 schreef -Spring het volgende:
Een tijdje geleden was ik op pad met mijn jongste. We kwamen een vrouw tegen met aan de riem een Amerikaanse Stafford. Mijn dochter wilde 'm graag aaien dus ik vroeg aan de vrouw of dat mocht. Ze bleek Pools te zijn, maar toen ik nogmaals vroeg of ie 'nice' was en of ze 'm kon 'petten', antwoordde ze: "Yes, yes!," en maakte ze een uitnodigend gebaar richting de hond.
Mijn dochter liet de hond eerst aan dr hand ruiken en dat ging goed, maar op het moment dat ze m wilde aaien, zag ik aan de uitdrukking van de hond dat ie het er niet helemaal mee eens was. Heel subtiel, maar ik zag het wel.
Dus ik vertelde mn dochter: "Wacht toch maar even met aaien." En op het moment dat ze haar hand weer terugtrekt, springt die hond op zn achterpoten haar richting uit en haalt volle bak naar haar uit.
Dochter was gelukkig snel genoeg en sprong naar achter, maat het scheelde een haartje. Ik had de tranen in m'n ogen staan van schrik.
Ik ben snel weggelopen maar baal er nu wel een beetje van dat ik er geen werk van gemaakt heb. Wat precies weet ik alleen nog niet, want ruzie maken met een Poolse met een valse stafford was ook geen goed idee geweest.
De vrouw zelf moest er vooral om lachen trouwens.
Nou dat. Ik ben nu 43 en aai al m'n hele leven vreemde honden op straat (uiteraard altijd na goedkeuring van de baas), maar na dit incident is dat verleden tijd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:17 schreef maily het volgende:
[..]
Gvd ...... dat was dus de laatste keer dat je dochter een vreemde hond aaide.
Wat hebben jullie mazzel gehad zeg .....
Je kind een vreemde hond en dan ook nog eens een pitbull laten aaien... hoe dom kun je zijn ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:33 schreef -Spring het volgende:
Een tijdje geleden was ik op pad met mijn jongste. We kwamen een vrouw tegen met aan de riem een Amerikaanse Stafford. Mijn dochter wilde 'm graag aaien dus ik vroeg aan de vrouw of dat mocht. Ze bleek Pools te zijn, maar toen ik nogmaals vroeg of ie 'nice' was en of ze 'm kon 'petten', antwoordde ze: "Yes, yes!," en maakte ze een uitnodigend gebaar richting de hond.
Mijn dochter liet de hond eerst aan dr hand ruiken en dat ging goed, maar op het moment dat ze m wilde aaien, zag ik aan de uitdrukking van de hond dat ie het er niet helemaal mee eens was. Heel subtiel, maar ik zag het wel.
Dus ik vertelde mn dochter: "Wacht toch maar even met aaien." En op het moment dat ze haar hand weer terugtrekt, springt die hond op zn achterpoten haar richting uit en haalt volle bak naar haar uit.
Dochter was gelukkig snel genoeg en sprong naar achter, maat het scheelde een haartje. Ik had de tranen in m'n ogen staan van schrik.
Ik ben snel weggelopen maar baal er nu wel een beetje van dat ik er geen werk van gemaakt heb. Wat precies weet ik alleen nog niet, want ruzie maken met een Poolse met een valse stafford was ook geen goed idee geweest.
De vrouw zelf moest er vooral om lachen trouwens.
Mijn hond vindt het fantastisch om contact met mensen te maken en geaaid te worden. Helemaal door kinderen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je kind een vreemde hond en dan ook nog eens een pitbull laten aaien... hoe dom kun je zijn ?
Mijn honden laat ik gewoon niet door vreemde kinderen aaien. Waarom zouden honden dat fijn moeten vinden ?
Heel naar idee jaquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:32 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nou dat. Ik ben nu 43 en aai al m'n hele leven vreemde honden op straat (uiteraard altijd na goedkeuring van de baas), maar na dit incident is dat verleden tijd.
Hij sprong ook echt naar d'r strot.
Na de initiële schrik, vind ik het nu vooral een rotidee dat er een vrouw rondloopt met een valse stafford die het toelaat dat kinderen hem benaderen. Ik had gewild dat ik toen tóch ter plekke een melding gemaakt had. Helaas hen ik heb nu geen idee meer hoe zij en haar hond er uitzagen.
Ja hoor nou is het Springs schuld ook nogquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je kind een vreemde hond en dan ook nog eens een pitbull laten aaien... hoe dom kun je zijn ?
Mijn honden laat ik gewoon niet door vreemde kinderen aaien. Waarom zouden honden dat fijn moeten vinden ?
Heeft gewoon een blije bakkesquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:43 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind ze er juist vaak erg intimiderend uitzien, gewoon door die enorme kop/bek van ze.
[ afbeelding ]
Het zijn dan ook gewoon Facebook-honden, die alleen gekocht worden omdat tokkies massaal foto's van hun staffordshire delen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:53 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind ze gewoon lelijk en sommige zelfs oerlelijk, veel eigenaars van dergelijke honden hebben geen prettig karakter. Ik loop er altijd met een grote boog omheen.
Het is toch echt naïef te verwachten dat mensen het altijd weten of hun hónd het wel leuk vind om door jou of je kind geaaid te worden. Het is nog maar de vraag of deze vrouw wel begreep waar jij het over had. Gelukkig heb je er zelf op gelet of de hond het wel leuk vond maar evengoed was het niet slim. Zeker niet bij een als zeer onbetrouwbaar bekend staand ras.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Mijn hond vindt het fantastisch om contact met mensen te maken en geaaid te worden. Helemaal door kinderen.
Wel heb ik nu geleerd dat het blijkbaar erg naïef is om te verwachten dat mensen het melden wanneer hun hond niet te vertrouwen is. Ik ging er blijkbaar ten onrechte van uit dat mensen enkel goedkeuring geven als hun hond hier plezier aan beleeft en deze niet onverwacht zal uitvallen. Laat staan dat ze dit vervolgens dit vervolgens grappig vinden.
Wat insinueer je nou?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is toch echt naïef te verwachten dat mensen het altijd weten of hun hónd het wel leuk vind om door jou of je kind geaaid te worden. Het is nog maar de vraag of deze vrouw wel begreep waar jij het over had. Gelukkig heb je er zelf op gelet of de hond het wel leuk vond maar evengoed was het niet slim. Zeker niet bij een als zeer onbetrouwbaar bekend staand ras.
Las toevallig vanochtend in de krant dat plastische chirurgen 2 jaar lang een lijstje van ernstige bijt incidenten bijhielden :
Pitbull-achtigen
Rottweilers
Staffordshires
Herders
Ik insinueer niet maar zeg gewoon duidelijk dat het dom is om je kind in de buurt van een onbekende hond van een zeer onbetrouwbaar ras te laten komen. En dat de hond waar het hier over gaat bovenaan de lijst staat van de hoog risico honden die door de plastische chirurgen op verzoek van de NVPC is bijgehouden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |