Mikeytt | donderdag 22 augustus 2024 @ 18:21 |
https://nos.nl/artikel/25(...)an-zwaarwerkregelingEn gelijk hebben ze. In heel veel sectoren is vergeten wat een vakbond precies voor mekaar kan krijgen. En natuurlijk de liberalen die de schuld neerleggen bij de arbeiders die staken i.p.v. ze te steunen in het opeisen van betere arbeidsvoorwaarden ![]() | |
Haags | donderdag 22 augustus 2024 @ 18:23 |
Werken bij de NS zwaar beroep ![]() ![]() | |
Janneke141 | donderdag 22 augustus 2024 @ 18:25 |
Dat is dus het grootste nadeel van een zware-beroepen-regeling: dat letterlijk iedereen gaat claimen een zwaar beroep te hebben. Ik hoorde mijn collega's er ook al over ![]() | |
Mikeytt | donderdag 22 augustus 2024 @ 18:28 |
Je kan er natuurlijk lacherig over doen, of gewoon een mede arbeider steunen in deze. Machinist is ontzettend zwaar beroep. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 18:31 |
Nou, jullie horen het. Machinist een zwaar beroep. ![]() Iedere sector moet dat zelf maar bepalen. Er is namelijk ook kantoorwerk dat zwaar kan zijn. Dit zal altijd een moeilijke discussie blijven. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 18:34 |
Hmmmm ja en nee. Kijk, ik spreek niet voor iedere machinist. Ten eerste moet je het leuk vinden dan is het al minder zwaar. Zwaar kan de onregelmatigheid worden op oudere leeftijd en de kans dat je afgekeurd word op medische gronden worden dan ook zwaarder. Je moet toch steeds door de medische en psychologische keuringen komen die niet zo makkelijk zijn. | |
PzKpfw | donderdag 22 augustus 2024 @ 18:44 |
Hoewel niet per se zwaar lijkt me conducteur wel een meer dan ondankbaar beroep in deze tijd. | |
Doug-Heffernan | donderdag 22 augustus 2024 @ 18:50 |
pfff en dat op 11 september | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 18:55 |
Het zijn moeilijke discussies. Als je mij vraagt wat is zwaarder, machinist of conducteur dan zeg ik conducteur. En mogelijk zal een conducteur zeggen dat het vak machinist zwaarder is. Wat ik wel weet, hoe hoog opgeleid, al heb je een hbo opleiding afgerond zijn het beroepen waarbij je bepaalde eigenschappen moet bezitten. Bezit je die niet dan hou je het niet lang vol. Want je krijgt te maken met problemen waarvan verwacht word dat je die snel kunt oplossen zonder uren te vergaderen. Het probleem bij een machinist is de kans dat hij op oudere leeftijd niet door de keuring komt groot en je dan nog op pak weg 63- 64 jarige leeftijd nog ander werk moet gaan zoeken. En dat is een groot probleem. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 22-08-2024 19:16:03 ] | |
RamboDirk | donderdag 22 augustus 2024 @ 19:00 |
Moeten zij weten | |
spectrumanalyser | donderdag 22 augustus 2024 @ 19:06 |
Dat zal dan een dagje zelf trappen worden.![]() | |
YoopY | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:25 |
En jij werkt wáár? | |
TweedeKlum | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:27 |
In België heeft men wel zo'n lijst kunnen maken, daar staat leraar ook op. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:34 |
Hoe heeft men in België kunnen bepalen wat zwaar is of niet. Dat is toch bijna onmogelijk. Gezien het feit dat ieder mens in een ander lichaam zit. | |
Janneke141 | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:39 |
In een klaslokaal. | |
TweedeKlum | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:39 |
https://www.jobat.be/nl/art/heb-jij-een-zwaar-beroep | |
Mortaxx | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:42 |
Treintje van A naar B rijden een zwaar beroep. Kom nou ![]() | |
TweedeKlum | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:45 |
Het zijn vooral de onregelmatige werktijden die slopend zijn. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:46 |
Thx. | |
SymbolicFrank | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:47 |
En dat je af en toe het bloed van je voorruit moet wissen. | |
Plompzakker | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:49 |
Alsof ze anders wel zouden rijden ![]() Tegen die tijd liggen er wel weer drie blaadjes op het spoor | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 20:53 |
Er kan nog wel meer slopend zijn. Maar dat is per persoon verschillend. Onregelmatigheid en medische/psychische aspecten spelen de grootste rol. En het kan zijn dat op 65 jarige leeftijd je concentratie niet meer voldoet aan de eisen om maar een voorbeeld te benoemen. Of uiteindelijk loopt de emmer over na jarenlange incidenten te hebben meegemaakt of je gewrichten zijn gesloopt. Dan nog de regeltjes die steeds veranderen en daar bedoel ik mee: het werk is leuk maar alles om dat werk heen begint een aanslag te plegen op de zin. En dat laatste gaat wel op voor meer sectoren. | |
Mortaxx | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:03 |
daar worden ze al ruim voor gecompenseerd | |
TweedeKlum | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:05 |
ORT bedoel je? Want meer geld maakt je niet minder moe of minder scherp. | |
livelink | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:06 |
Het is gewoon weer gemakzucht van de vakbonden. Ze weten dat het ov platleggen altijd wel een garantie is voor mooie plaatjes van lege stations en zielige verhalen van passagiers die examens missen en zo. En dus kiezen ze van alle 'zware' beroepen die van het OV voor hun actie. | |
Mortaxx | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:06 |
als ze die toeslagen opzij zetten kunnen ze eerder stoppen met werken. Maar als je er liever bier en sigaretten van koopt moet je ook niet zeiken later | |
livelink | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:07 |
Dat lijkt me dan wel echt een zwaar beroep. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:08 |
Nu ben ik voorstander van die rvu regeling omdat het personeel die niet meer de werkzaamheden kan uitvoeren de mogelijkheid te geven eerder te stoppen. Zij die nog kern gezond zijn en nog graag willen doorwerken mogen dat. Die hebben nog altijd het financieel voordeel. En sterker nog. Zij die na hun pensioen datum nog willen doorwerken kunnen dat ook middels tijdelijke contracten. Mogen zelfs nog de leuke diensten uitzoeken en met salaris, pensioen en aow. Die lachen zich de lul uit hun broek. Het zijn hoge uitzonderingen in mijn beroepsgroep maar ze zijn er. | |
YoopY | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:09 |
Wanneer je twee keer per jaar een"springer" ervoor krijgt wel ja. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:10 |
Hoe wil je die toeslagen opzij zetten? | |
TweedeKlum | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:12 |
Ok knul, jij begrijpt er weinig van. | |
Mortaxx | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:12 |
op de spaarrekening Zelfde verhaal als met al die werklui die in de vakantie en in de weekenden zwart bijklussen. De inkomsten verbrassen ze en dan op hun 50e wel klagen dat ze versleten zijn. Want het is zo'n zwaar beroep! | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:15 |
Tja, een jonge machinist kan die toeslagen goed gebruiken om zijn gezin te kunnen onderhouden op een normale manier. En als dan de kinderen uit huis zijn lun je het weer goed gebruiken om achterstallig onderhoud te plegen van je huis omdat kinderen nu eenmaal ook iets kosten. Maar zoals altijd ligt het aan bier en sigaretten. | |
Bart2002 | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:15 |
Het geworstel met prioriteiten van klanten en tevens een zwalkend onduidelijk beleid van jouw bedrijf is ook moordend inderdaad. Dus je weet nooit precies of je de klant mag uitschelden of niet. ![]() Ik denk dat het onduidelijke of gewoon geen beleid wat de kantoorwerker wel en niet mag de veroudering van de kantoorwerker versneld en het werk vaak ontzettend zwaar maakt. Een blok aan het been. Ook de lijnen van communicatie zijn niet duidelijk. Lichamelijk te doen maar geestelijk loodzwaar. | |
YoopY | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:21 |
Dus de hele dag krijsende pubers ofzo? 😂 Ja zo kan je idd alles als zwaar bestempelen | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:21 |
Hoe wil je die toeslagen opzij zetten? Natuurlijk als beginnend machinist heb je netto zo ongeveer 2300 euro netto incluis toeslagen. Na 15 jaar zit je aan de top met pak weg 3200 euro netto. Als je daar in deze tijd nog van kan sparen als je een gezin moet onderhouden kan dat prima. Maar omdat je totaal geen recht hebt op subsidies is dat net genoeg om zo nu en dan ook wat plezier te mogen hebben. En dan moet er niets mis gaan zoals een scheiding om maar iets te benoemen. | |
Janneke141 | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:23 |
Nou, mijn vak heeft zeker zijn zware kanten (en dat is niet het geluidsniveau), maar in de pensioendiscussie over zware beroepen hoort het vak van leraar toch echt niet thuis. Maar zoals gezegd: de term 'zwaar beroep' is op zichzelf al een recept voor ellende. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:24 |
@Bart Ik heb in de engineering gewerkt en weet er alles van. En mijn ex collega's in die branche waar ik nu nog contact mee heb zitten er ook doorheen. Daarom ook dat ik iemand anders zijn werk nooit zal beoordelen of dat nu zwaar is of niet. | |
Bart2002 | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:26 |
Die linkse heeft zeer goede Titten. | |
livelink | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:28 |
Het is echt een stomme zet geweest van de vakbonden om voor deze actie voor de zoveelste keer ervoor kiezen om het ov plat te leggen. Want in plaats van aandacht voor de gerechtvaardigde actie tegen het stoppen van de rvu hebben ze nu een discussie gecreeërd wat zware beroepen zijn of niet. Als ze voor acties in de bouw hadden gekozen was dat heel anders opgepakt. | |
Bart2002 | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:29 |
Op een gegeven moment moet het gewoon klaar zijn. Maar het bedrijf vraagt mensen van 64 om s.v.p. te blijven. ![]() Ik las in een ander topic (van Tong) dat men kanker krijgt voortijdig en dan wordt het helemaal precair. Dan heb je in principe nooit iets echt leuks gedaan. Enkel andermans prioriteiten proberen te beheersen. En dan is het leven zo Pfoeiiiii.... voorbij. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:34 |
De bouw zou ook acties ondernemen volgens het verhaal. | |
livelink | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:36 |
Klopt, maar voor het effect beginnen ze weer met het OV platleggen. Het is zo makkelijk en altijd hetzelfde. Ik denk trouwens dat het ze tegen gaat vallen. Kan me zo voorstellen dat de stakingsbereidheid niet zo groot zal zijn. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 21:47 |
Ik ben helaas afgelopen jaar afgekeurd(ga ik verder niet op in). Dat heeft niets met het OV te maken. In iedere andere branche zou dat ook het geval zijn geweest. Ik mis het rijden van treinen enorm. Ik heb het nooit gevoeld alszijnde een last in die mate dat ik verder niets heb kunnen doen wat ik graag wilde. Het missen van de chaos, de maatschappij, reizigers etc. was toch een geweldige tijd ondanks de zo nu en dan bizarre momenten. En ik zou nu abrupt een trein gaan rijden als bijsturing mij nu zou benaderen. De engineering idem. Het maken van een ontwerp was mijn lust en leven. Maar al die randzaken werden mij te veel van het goede. Ik kon niet meer zo werken als ik gewend was. Dan houd het op. Maar omdat ik tegen de 40 liep kon ik zonder probleem een switch maken naar een andere branche waar ook mijn liefde lag. nl het rijden van treinen. Een switch maken als je de 60 bent gepasseerd word al een stuk moeilijker. Ik mis nog het diamantslijpen. Dat had ik dan nog wel willen doen. Dat is dan helaas niet gelukt. Bovendien was en is NS de beste werkgever die ik ooit had en nog wel heb. | |
Bart2002 | donderdag 22 augustus 2024 @ 22:01 |
Ja dan ben je opeens 60 en je denkt ik had veel eerder.... En dan is het in principe te laat in de zin dat je geen fut en geen puf meer hebt om iets nieuws te gaan doen. Men (ik) zit ook vaak in een gouden kooi qua beloning. Ik ben gevraagd bij de belastingdienst in de ICT voor de legacy computersystemen maar het boeit me allemaal niet zoveel meer. Als er wat vooruit kijkend inzicht was geweest dan was dat reeds lang vervangen. Maar dat is er nooit. Ook alle anderen zitten hun tijd uit en doen hun ding. Ook als je 60+ bent dan boeit geld niet meer omdat je toch geen idee hebt wat ermee te doen. Camper kopen en met vroegpensioen gaan. Maar dat trekt ook niet echt. We staan echt aan de rand van een tijdperk. Als de boomers allemaal dood zijn dan komen er pas weer kansen voor de jeugd. Wat heel mooi is. Als je het tijdperk zo'n beetje overziet dan is het duidelijk dat onze generatie een zeer zwaar voorschot op de toekomst heeft genomen ten koste van onze kinderen en hun kinderen. Die gaan echt een zware tijd van crisis tegemoet. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 22:16 |
Werken hoeft geen last te xijn als je dat kunt doen wat je graag wil. Dan is werk al een stuk minder zwaar. Ik praat ook zelden over mij in die zin dat anderen het dan ook maar niet zwaar moeten vinden. Het beroep machinist kan zwaar zijn. Ik ken bijvoorbeeld een machinist die 11 aanrijdingen had gehad. Bij de twaafde brak hij compleet. Die liep tegen de 60. Die kon geen meter meer een trein rijden. Zo zijn er tal van voorbeelden waarom het zwaar kan worden. Ben je jong is een switch makkelijker te maken. Werken word sowieso een last en daarmee zwaar als het niet je echte keuze is en dan ook nog geconfronteerd word met werkmethodieken die je het Werken onmogelijk maken. Ik neem mij zelf niets kwalijk. Ondanks dat mijn generatie er een zooitje van heeft gemaakt. Nier de boomers maar de generatie die in de jaren 90 er een puinhoop van maakte. Alleen heb ik mij daar altijd tegen verzet. Maar liep tegen muren. | |
damsco | donderdag 22 augustus 2024 @ 22:18 |
Als ekte treinautist kan ik dit beamen. | |
NightH4wk | donderdag 22 augustus 2024 @ 22:32 |
De treinen reden toch al niet op tijd | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 22:34 |
Gek genoeg heb ik dat niet. In mijn vrije tijd op zo nu en dan fok na ben ik.er niet mee bezig. Dat is inderdaad heel apart. Een echte hobbyist zal in theorie meer weten dan ik. Wat boeide mij dan zul je je afvragen? Het zelfstandig kunnen werken. Geen kantoor Onregelmatig werken.(fuck de gezondheid ![]() Geen management de gehele dag om je heen. Iedere dag is anders. En de werktuigbouwkundige apparatuur zoals een locomotief. Een loc met rijtuigen beheersen is een kick ![]() En een losse locomotief de sporen geven is als een Ferrari. En het rangeren met materieel. JA en dat klinkt gek maar de reizigers die zo nu en dan ook blij zijn ondanks de puinhoop en je hebt alsnog je best gedaan. En natuurlijk heb je ook minder prettige dagen maar de balans is altijd positief gebleven. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 22:57 |
Ik weet het niet. Personeel die er net buiten zouden vallen als die regeling komt te vervallen zullen op hun achterste poten gaan staan. Zelfs zij die de 40 zijn gepasseerd hebben zoiets dat die regeling ook voor hun moet blijven gelden. Ook die beginnen al meer na te denken over hun pensioen etc. Die hebben ook zoiets eenmaal afgeschaft komt het niet meer terug. | |
Cherni | donderdag 22 augustus 2024 @ 23:38 |
Dat zeggen mensen die nog nooit een trein gereden hebben. In de engineering moest ik dat ook vaker aanhoren toen Acad geïntroduceerd werd. Och dat stelt toch niets voor. De plotter gooit het er uit. Wat lijntjes op papier. Dat kwam uit de mond van figuren die zelf nog nooit een ontwerp gemaakt haddan laat staan een tekening konden lezen of het verschil tussen een Duitse en Amerikaanse projectie niet eens konden onderscheiden. | |
Yasmin__x | donderdag 22 augustus 2024 @ 23:49 |
Gaat lekker bij de NS. Ze maken er een grote puinzooi van met al die vertragingen en aangekondigde prijsverhogingen en nu als kers op de taart ook nog gaan staken. ![]() Man, man, man. ![]() | |
ACT-F | donderdag 22 augustus 2024 @ 23:53 |
![]() ![]() | |
livelink | vrijdag 23 augustus 2024 @ 00:32 |
De NS kan hier niks aan doen. De acties zijn gericht tegen de overheid die de regeling wil afschaffen. Het is niet tegen de werkgevers gericht. | |
KvanG | vrijdag 23 augustus 2024 @ 00:38 |
Resultaat is wel dat mensen het vertrouwen in het openbaar vervoer nog verder verliezen door deze acties en dat derhalve dus de NS dircect hierdoor geraakt wordt. | |
livelink | vrijdag 23 augustus 2024 @ 06:07 |
Ja, daarom vind ik dit ook zo'n laffe actie van de vakbonden. Succes verzekerd, want alleen de aankondiging krijgt al de gewenste publiciteit, maar geen enkele rekening houdend met de gevolgen. | |
BlaZ | vrijdag 23 augustus 2024 @ 06:18 |
Leraren dus? | |
Mikeytt | vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:29 |
Wat hebben de arbeiders die gaan staken te maken met de prijsverhogingen en vertragingen? Laten we de NS en de overheid verantwoordelijk houden, niet Piet en Chantal die er gewoon werken... | |
Tegan | dinsdag 10 september 2024 @ 19:05 |
Iemand ervaringsdeskundig met vanaf hoe laat welke treinverbindingen weer opgestart zijn morgenochtend? | |
Doug-Heffernan | dinsdag 10 september 2024 @ 19:10 |
Vandaag op pad geweest met de Deutsche Bahn, op de terugweg had bijna iedere minstens 20 minuten vertraging. Wij mogen in onze handen knijpen met de NS. | |
Yasmin__x | dinsdag 10 september 2024 @ 19:15 |
Smakelijk om moeten lachen. ![]() Bedankt. | |
Doug-Heffernan | dinsdag 10 september 2024 @ 19:16 |
Graag gedaan meisje | |
Discombobulate | dinsdag 10 september 2024 @ 19:19 |
Nou en? Lekker doen als vakbond. Werkgevers naaien je toch alleen maar. | |
livelink | dinsdag 10 september 2024 @ 19:33 |
Dit is geen actie tegen de werkgevers, het gaat hier om een overheidsregeling die dreigt te vervallen in 2025 | |
stavromulabeta | dinsdag 10 september 2024 @ 20:01 |
Niet alleen een overheidsregel maar ook een overgangsregel die van begin af aan tijdelijk bedoeld was om mensen de kans te geven zich op de verhoging van de pensioenleeftijd voor te bereiden. In dit geval heb ik vrij weinig begrip voor de vakbonden. | |
Cherni | dinsdag 10 september 2024 @ 20:44 |
Hoe wil je je voorbereiden als de regels steeds veranderen tijdens je loopbaan(bijvoorbeeld loonsparen etc). Wanneer weet je of je onder die 15.000 valt die een overheid als quotum wil hanteren. Het zal uiteraard niet zo zwart wit zijn met die 15.000 per jaar maar je zult maar 15.001 zijn of meer dan 75.000 euro bruto loon ontvangt. Heb ik het nog niet over ziek worden op een leeftijd boven de 60 | |
Klik | dinsdag 10 september 2024 @ 20:46 |
Ja maar 25 miljoen euro is niet genoeg subsidie ![]() | |
ACT-F | dinsdag 10 september 2024 @ 20:48 |
![]() ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 10 september 2024 @ 20:53 |
Thanks, eindelijk een goede foto van het duwen van de trein. Als een trein te weinig snelheid heeft om de brug over te komen, tja, dan valt ie stil en komt de pantograaf net tussen het stuk zonder bovenleiding. Op kantoor wilt niemand het geloven dat je de trein zo kunt duwen met een klein groepje mensen. Dit is Alkmaar, vlakbij het station. Toevallig zit daar de verkeersleidingspost van ProRail. Die lopen zo naar buiten lijkt mij, mocht dit gebeuren. | |
stavromulabeta | dinsdag 10 september 2024 @ 20:57 |
Tot nu toe was de regel heel simpel: hij loopt volgend jaar af. Voor iedereen. Daarmee is voor iedereen duidelijk waar hij/zij aan toe is. Dat er nu onduidelijkheid is, is puur aan de vakbonden te wijten. | |
Cherni | dinsdag 10 september 2024 @ 21:02 |
Nee, omdat die regeling nog altijd nodig blijkt te zijn en dus niet afgeschaft dient te worden. Ook al omdat er geen oplossing is om mensen langer te kunnen laten doorwerken als ze er door heen zitten. Eens houd het op. En als je wel tot je 70ste kunt werken moet dat een keuze zijn waar je financieel dan nog een enorn voordeel uit kan halen ook. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 10-09-2024 21:07:58 ] | |
Cherni | dinsdag 10 september 2024 @ 21:25 |
https://nieuws.ns.nl/woen(...)oor%20treinreizigers. Ga er maar vanuit dat je de gehele dag achter de feiten aanloopt. Zekerheid kan ik je niet geven. Maar als in de avondspits weer alles normaal zou verlopen mag je blij zijn. | |
Papierversnipperaar | dinsdag 10 september 2024 @ 21:28 |
FOK!er zijn is een ontzettend zwaar beroep. ![]() | |
Tegan | dinsdag 10 september 2024 @ 21:28 |
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Edit: Zie nu je edit. Dat klinkt wel zuurder dan ik dacht. Ik ga me laten verrassen morgen. | |
Cherni | dinsdag 10 september 2024 @ 21:36 |
Ik kan mensen geen garanties geven anders dan een reisplanner blijven raadplegen. Maar als om 8.00 uur pas alles weer opgestart word incluis planning dan gaat het nog een lange tijd duren alvorens alles weer volgens planning verloopt. Dan zijn er ook nog andere vervoerders. En helaas ik ben nog wel officieel in dienst bij NS maar wegens omstandigheden waar ik verder niet op inga(medisch) zal mijn diensttijd helaas achter pak weg 8 maanden voorbij zijn. | |
SymbolicFrank | dinsdag 10 september 2024 @ 21:49 |
Maar, ik dacht dat iedereen in Nederland een auto moet hebben? Ik merk het vaak genoeg dat de fiets of het OV geen optie is. En als we het gewoon helemaal opdoeken, kost het ook geen geld. Dat is natuurlijk de redenatie achter privatisering en marktwerking. Gewoon geen geld meer geven, dan gaat het vanzelf failliet. Want niemand zit daar op te wachten. Of, althans, niemand met een auto. En dat is de meerderheid, dus die hebben gelijk. | |
Cherni | dinsdag 10 september 2024 @ 21:52 |
Die staking begint om 4.00 uur. Dat is een tijdstip waar rangeer werkzaamheden plaats vinden. Als dat om 8.00 uur weer opgestart word staat materieel verkeerd etc. Treinen die n9g langs de perrons gezet moeten worden etc. Het is heel moeilijk om nu precies aan te geven hoe bijsturing dit gaat doen. Daar kan ik geen garanties over geven. Je kunt wel als machinist en conducteur precies om 8.00 uur aanwezig zijn om direct treinen te rijden maar personeel dat al om 6.00 uur moest aanvangen had om 8.00 uur mogelijk al in Utrecht moeten zijn vanuit Eindhoven. En dan moet het materieel er ook nog zijn etc. Er moet dus veel geschoven worden met materieel en personeel. | |
koffiekoekjes | dinsdag 10 september 2024 @ 22:01 |
Spits zal morgen wel ultra aids zijn | |
Tegan | woensdag 11 september 2024 @ 18:58 |
Japanse taferelen gezien vanmorgen qua mensen aanduwen ![]() Uiteindelijk enkele uren later dan ik had gewenst op bestemming aangekomen, en nu weer thuis. | |
Harvest89 | woensdag 11 september 2024 @ 19:00 |
Terecht. Vechten voor je rechten. | |
spectrumanalyser | donderdag 12 september 2024 @ 20:48 |
De eerste treinen zaten stampvol, en waren niet op de normale lengte. Dat komt omdat de treinstellen niet op de plaatsen stonden waar ze volgens de materieelplanning horen te staan. Ook daardoor vielen er na 08:00 uur nog veel treinen uit. Pas om 10:30 reed het treinverkeer weer redelijk normaal. | |
Origami94 | donderdag 12 september 2024 @ 20:53 |
Niks van gemerkt maar ik zit dan ook in de uitkering Wat jij @klaasweetalles | |
Kentekenplaat | vrijdag 13 september 2024 @ 00:17 |
In dit geval staan de werkgevers achter de werknemers en worden de lonen van de stakers gewoon door betaald. |