abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214777523
https://nos.nl/artikel/25(...)an-zwaarwerkregeling

quote:
Streekvervoer en NS gaan samen staken om behoud van zwaarwerkregeling

Mensen die op 11 september met het openbaar vervoer willen reizen kunnen te maken krijgen met nog meer overlast. Er waren voor die dag al stakingen van NS aangekondigd, maar het streekvervoer gaat nu ook het werk neerleggen. De vakbonden eisen meer plannen van het kabinet rondom zware beroepen.

Het gaat om de zogeheten RVU-regeling, waarin onder meer staat dat mensen met een zwaar beroep drie jaar eerder dan normaal kunnen stoppen met werken. Die maatregel loopt volgend jaar af, een verlenging moet nog goedgekeurd worden.

Volgens de bonden zijn er ook in het openbaar vervoer veel mensen met een zwaar beroep. Bijvoorbeeld machinisten, die volgens de vakbond FNV naast de fysieke belasting van het rijden op treinen, ook mentale belasting hebben.

Het zwaartepunt van de staking ligt in de ochtend, omdat zowel de NS als het streekvervoer niet rijdt van 04.00 uur tot 08.00 uur. Alleen het stadsvervoer, waaronder GVB in Amsterdam, HTM in Den Haag en RET in Rotterdam blijft rijden op die tijdstippen.

Meer stakingen
Vakbonden FNV en CNV hadden de stakingen van de tweede week in september al aangekondigd, maar het streekvervoer zou in eerste instantie een dag later het werk neerleggen. Volgens een woordvoerder van FNV is dit verplaatst naar 11 september, omdat het meer impact heeft wanneer er samen met de NS wordt gestaakt.

Op 10 september staat er ook nog een korte werkonderbreking van het stadsvervoer op de planning. Ook andere sectoren, zoals de bouw, leggen in de tweede week van september het werk neer om een signaal af te geven.

De vakbonden willen niet alleen dat de RVU-maatregel wordt verlengd, er is ook kritiek op de hoogte van de uitkering. Zo gingen agenten al in protest, omdat veel van hen met de regeling geld tekort komen aan het einde van de maand.

Vandaag heeft minister Van Hijum van Sociale Zaken bekendgemaakt het verlengen van de RVU-regeling niet direct uit te sluiten en het belang van het onderwerp te zien. GroenLinks-PvdA en de SP dienen vandaag een voorstel in om de regeling te verlengen.
En gelijk hebben ze. In heel veel sectoren is vergeten wat een vakbond precies voor mekaar kan krijgen.
En natuurlijk de liberalen die de schuld neerleggen bij de arbeiders die staken i.p.v. ze te steunen in het opeisen van betere arbeidsvoorwaarden :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214777542
Werken bij de NS zwaar beroep :') _O-
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 22 augustus 2024 @ 18:25:26 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214777553
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:23 schreef Haags het volgende:
Dat is dus het grootste nadeel van een zware-beroepen-regeling: dat letterlijk iedereen gaat claimen een zwaar beroep te hebben. Ik hoorde mijn collega's er ook al over :').
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214777572
quote:
Je kan er natuurlijk lacherig over doen, of gewoon een mede arbeider steunen in deze.

Machinist is ontzettend zwaar beroep.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214777587
Nou, jullie horen het. Machinist een zwaar beroep. :)

Iedere sector moet dat zelf maar bepalen. Er is namelijk ook kantoorwerk dat zwaar kan zijn. Dit zal altijd een moeilijke discussie blijven.
pi_214777606
quote:
17s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:28 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Je kan er natuurlijk lacherig over doen, of gewoon een mede arbeider steunen in deze.

Machinist is ontzettend zwaar beroep.
Hmmmm ja en nee. Kijk, ik spreek niet voor iedere machinist. Ten eerste moet je het leuk vinden dan is het al minder zwaar. Zwaar kan de onregelmatigheid worden op oudere leeftijd en de kans dat je afgekeurd word op medische gronden worden dan ook zwaarder. Je moet toch steeds door de medische en psychologische keuringen komen die niet zo makkelijk zijn.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 18:44:09 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214777678
quote:
Hoewel niet per se zwaar lijkt me conducteur wel een meer dan ondankbaar beroep in deze tijd.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_214777724
pfff en dat op 11 september
lol
pi_214777755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:44 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Hoewel niet per se zwaar lijkt me conducteur wel een meer dan ondankbaar beroep in deze tijd.
Het zijn moeilijke discussies. Als je mij vraagt wat is zwaarder, machinist of conducteur dan zeg ik conducteur. En mogelijk zal een conducteur zeggen dat het vak machinist zwaarder is.

Wat ik wel weet, hoe hoog opgeleid, al heb je een hbo opleiding afgerond zijn het beroepen waarbij je bepaalde eigenschappen moet bezitten. Bezit je die niet dan hou je het niet lang vol. Want je krijgt te maken met problemen waarvan verwacht word dat je die snel kunt oplossen zonder uren te vergaderen.

Het probleem bij een machinist is de kans dat hij op oudere leeftijd niet door de keuring komt groot en je dan nog op pak weg 63- 64 jarige leeftijd nog ander werk moet gaan zoeken. En dat is een groot probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 22-08-2024 19:16:03 ]
  donderdag 22 augustus 2024 @ 19:00:15 #10
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214777786
Moeten zij weten
pi_214777842
Dat zal dan een dagje zelf trappen worden.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214778658
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is dus het grootste nadeel van een zware-beroepen-regeling: dat letterlijk iedereen gaat claimen een zwaar beroep te hebben. Ik hoorde mijn collega's er ook al over :').
En jij werkt wáár?
pi_214778689
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In België heeft men wel zo'n lijst kunnen maken, daar staat leraar ook op.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_214778772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
In België heeft men wel zo'n lijst kunnen maken, daar staat leraar ook op.
Hoe heeft men in België kunnen bepalen wat zwaar is of niet. Dat is toch bijna onmogelijk. Gezien het feit dat ieder mens in een ander lichaam zit.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:39:11 #15
346939 Janneke141
pi_214778825
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:25 schreef YoopY het volgende:

[..]
En jij werkt wáár?
In een klaslokaal.
pi_214778835
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:34 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hoe heeft men in België kunnen bepalen wat zwaar is of niet. Dat is toch bijna onmogelijk. Gezien het feit dat ieder mens in een ander lichaam zit.
https://www.jobat.be/nl/art/heb-jij-een-zwaar-beroep
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_214778863
Treintje van A naar B rijden een zwaar beroep. Kom nou :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_214778896
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:42 schreef Mortaxx het volgende:
Het zijn vooral de onregelmatige werktijden die slopend zijn.
pi_214778928
quote:
En dat je af en toe het bloed van je voorruit moet wissen.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 20:49:04 #21
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_214778955
Alsof ze anders wel zouden rijden :')
Tegen die tijd liggen er wel weer drie blaadjes op het spoor
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_214779050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:45 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Er kan nog wel meer slopend zijn. Maar dat is per persoon verschillend.
Onregelmatigheid en medische/psychische aspecten spelen de grootste rol. En het kan zijn dat op 65 jarige leeftijd je concentratie niet meer voldoet aan de eisen om maar een voorbeeld te benoemen. Of uiteindelijk loopt de emmer over na jarenlange incidenten te hebben meegemaakt of je gewrichten zijn gesloopt. Dan nog de regeltjes die steeds veranderen en daar bedoel ik mee: het werk is leuk maar alles om dat werk heen begint een aanslag te plegen op de zin. En dat laatste gaat wel op voor meer sectoren.
pi_214779247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:45 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
daar worden ze al ruim voor gecompenseerd
Jij bent het zonnetje!!!
pi_214779266
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
daar worden ze al ruim voor gecompenseerd
ORT bedoel je? Want meer geld maakt je niet minder moe of minder scherp.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:06:10 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214779273
Het is gewoon weer gemakzucht van de vakbonden. Ze weten dat het ov platleggen altijd wel een garantie is voor mooie plaatjes van lege stations en zielige verhalen van passagiers die examens missen en zo.

En dus kiezen ze van alle 'zware' beroepen die van het OV voor hun actie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214779282
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:05 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
ORT bedoel je? Want meer geld maakt je niet minder moe of minder scherp.
als ze die toeslagen opzij zetten kunnen ze eerder stoppen met werken. Maar als je er liever bier en sigaretten van koopt moet je ook niet zeiken later
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:07:32 #27
37150 livelink
pi_214779290
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:06 schreef spectrumanalyser het volgende:

[ afbeelding ]
Dat lijkt me dan wel echt een zwaar beroep.
pi_214779317
Nu ben ik voorstander van die rvu regeling omdat het personeel die niet meer de werkzaamheden kan uitvoeren de mogelijkheid te geven eerder te stoppen.

Zij die nog kern gezond zijn en nog graag willen doorwerken mogen dat. Die hebben nog altijd het financieel voordeel. En sterker nog. Zij die na hun pensioen datum nog willen doorwerken kunnen dat ook middels tijdelijke contracten. Mogen zelfs nog de leuke diensten uitzoeken en met salaris, pensioen en aow. Die lachen zich de lul uit hun broek. Het zijn hoge uitzonderingen in mijn beroepsgroep maar ze zijn er.
pi_214779330
quote:
Wanneer je twee keer per jaar een"springer" ervoor krijgt wel ja.
pi_214779341
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
als ze die toeslagen opzij zetten kunnen ze eerder stoppen met werken. Maar als je er liever bier en sigaretten van koopt moet je ook niet zeiken later
Hoe wil je die toeslagen opzij zetten?
pi_214779364
quote:

[..]
Ok knul, jij begrijpt er weinig van.
pi_214779366
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
op de spaarrekening

Zelfde verhaal als met al die werklui die in de vakantie en in de weekenden zwart bijklussen. De inkomsten verbrassen ze en dan op hun 50e wel klagen dat ze versleten zijn. Want het is zo'n zwaar beroep!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_214779438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:12 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ok knul, jij begrijpt er weinig van.
Tja, een jonge machinist kan die toeslagen goed gebruiken om zijn gezin te kunnen onderhouden op een normale manier. En als dan de kinderen uit huis zijn lun je het weer goed gebruiken om achterstallig onderhoud te plegen van je huis omdat kinderen nu eenmaal ook iets kosten. Maar zoals altijd ligt het aan bier en sigaretten.
pi_214779444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:31 schreef Cherni het volgende:
Er is namelijk ook kantoorwerk dat zwaar kan zijn. Dit zal altijd een moeilijke discussie blijven.
Het geworstel met prioriteiten van klanten en tevens een zwalkend onduidelijk beleid van jouw bedrijf is ook moordend inderdaad. Dus je weet nooit precies of je de klant mag uitschelden of niet. :)

Ik denk dat het onduidelijke of gewoon geen beleid wat de kantoorwerker wel en niet mag de veroudering van de kantoorwerker versneld en het werk vaak ontzettend zwaar maakt. Een blok aan het been.

Ook de lijnen van communicatie zijn niet duidelijk. Lichamelijk te doen maar geestelijk loodzwaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_214779523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In een klaslokaal.
Dus de hele dag krijsende pubers ofzo? 😂 Ja zo kan je idd alles als zwaar bestempelen
pi_214779527
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:12 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
op de spaarrekening

Zelfde verhaal als met al die werklui die in de vakantie en in de weekenden zwart bijklussen. De inkomsten verbrassen ze en dan op hun 50e wel klagen dat ze versleten zijn. Want het is zo'n zwaar beroep!
Natuurlijk als beginnend machinist heb je netto zo ongeveer 2300 euro netto incluis toeslagen. Na 15 jaar zit je aan de top met pak weg 3200 euro netto. Als je daar in deze tijd nog van kan sparen als je een gezin moet onderhouden kan dat prima. Maar omdat je totaal geen recht hebt op subsidies is dat net genoeg om zo nu en dan ook wat plezier te mogen hebben.
En dan moet er niets mis gaan zoals een scheiding om maar iets te benoemen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:23:32 #37
346939 Janneke141
pi_214779559
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:21 schreef YoopY het volgende:

[..]
Dus de hele dag krijsende pubers ofzo? 😂 Ja zo kan je idd alles als zwaar bestempelen
Nou, mijn vak heeft zeker zijn zware kanten (en dat is niet het geluidsniveau), maar in de pensioendiscussie over zware beroepen hoort het vak van leraar toch echt niet thuis. Maar zoals gezegd: de term 'zwaar beroep' is op zichzelf al een recept voor ellende.
pi_214779584
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het geworstel met prioriteiten van klanten en tevens een zwalkend onduidelijk beleid van jouw bedrijf is ook moordend inderdaad. Dus je weet nooit precies of je de klant mag uitschelden of niet. :)

Ik denk dat het onduidelijke of gewoon geen beleid wat de kantoorwerker wel en niet mag de veroudering van de kantoorwerker versneld en het werk vaak ontzettend zwaar maakt. Een blok aan het been.

Ook de lijnen van communicatie zijn niet duidelijk. Lichamelijk te doen maar geestelijk loodzwaar.
@Bart
Ik heb in de engineering gewerkt en weet er alles van. En mijn ex collega's in die branche waar ik nu nog contact mee heb zitten er ook doorheen. Daarom ook dat ik iemand anders zijn werk nooit zal beoordelen of dat nu zwaar is of niet.
pi_214779607
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:06 schreef spectrumanalyser het volgende:

[ afbeelding ]
Die linkse heeft zeer goede Titten.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:28:44 #40
37150 livelink
pi_214779639
Het is echt een stomme zet geweest van de vakbonden om voor deze actie voor de zoveelste keer ervoor kiezen om het ov plat te leggen. Want in plaats van aandacht voor de gerechtvaardigde actie tegen het stoppen van de rvu hebben ze nu een discussie gecreeërd wat zware beroepen zijn of niet.

Als ze voor acties in de bouw hadden gekozen was dat heel anders opgepakt.
pi_214779650
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:24 schreef Cherni het volgende:

[..]
@:Bart
Ik heb in de engineering gewerkt en weet er alles van. En mijn ex collega's in die branche waar ik nu nog contact mee heb zitten er ook doorheen. Daarom ook dat ik iemand anders zijn werk nooit zal beoordelen of dat nu zwaar is of niet.
Op een gegeven moment moet het gewoon klaar zijn. Maar het bedrijf vraagt mensen van 64 om s.v.p. te blijven. :) Tegen zeer goede voorwaarden. Het personeelsgebrek. Ik ben nog geen 64 en moet door tot 67 maar hoop wel dat het dan een beetje klaar is en dat ik dan eens iets nuttigs kan gaan doen met het leven wat er nog over is.

Ik las in een ander topic (van Tong) dat men kanker krijgt voortijdig en dan wordt het helemaal precair. Dan heb je in principe nooit iets echt leuks gedaan. Enkel andermans prioriteiten proberen te beheersen.

En dan is het leven zo Pfoeiiiii.... voorbij.
pi_214779748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:28 schreef livelink het volgende:
Het is echt een stomme zet geweest van de vakbonden om voor deze actie voor de zoveelste keer ervoor kiezen om het ov plat te leggen. Want in plaats van aandacht voor de gerechtvaardigde actie tegen het stoppen van de rvu hebben ze nu een discussie gecreeërd wat zware beroepen zijn of niet.

Als ze voor acties in de bouw hadden gekozen was dat heel anders opgepakt.
De bouw zou ook acties ondernemen volgens het verhaal.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:36:53 #43
37150 livelink
pi_214779792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:34 schreef Cherni het volgende:

[..]
De bouw zou ook acties ondernemen volgens het verhaal.
Klopt, maar voor het effect beginnen ze weer met het OV platleggen. Het is zo makkelijk en altijd hetzelfde. Ik denk trouwens dat het ze tegen gaat vallen. Kan me zo voorstellen dat de stakingsbereidheid niet zo groot zal zijn.
pi_214779910
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Op een gegeven moment moet het gewoon klaar zijn. Maar het bedrijf vraagt mensen van 64 om s.v.p. te blijven. :) Tegen zeer goede voorwaarden. Het personeelsgebrek. Ik ben nog geen 64 en moet door tot 67 maar hoop wel dat het dan een beetje klaar is en dat ik dan eens iets nuttigs kan gaan doen met het leven wat er nog over is.

Ik las in een ander topic (van Tong) dat men kanker krijgt voortijdig en dan wordt het helemaal precair. Dan heb je in principe nooit iets echt leuks gedaan. Enkel andermans prioriteiten proberen te beheersen.

En dan is het leven zo Pfoeiiiii.... voorbij.
Ik ben helaas afgelopen jaar afgekeurd(ga ik verder niet op in). Dat heeft niets met het OV te maken. In iedere andere branche zou dat ook het geval zijn geweest. Ik mis het rijden van treinen enorm. Ik heb het nooit gevoeld alszijnde een last in die mate dat ik verder niets heb kunnen doen wat ik graag wilde. Het missen van de chaos, de maatschappij, reizigers etc. was toch een geweldige tijd ondanks de zo nu en dan bizarre momenten. En ik zou nu abrupt een trein gaan rijden als bijsturing mij nu zou benaderen.

De engineering idem. Het maken van een ontwerp was mijn lust en leven. Maar al die randzaken werden mij te veel van het goede. Ik kon niet meer zo werken als ik gewend was. Dan houd het op. Maar omdat ik tegen de 40 liep kon ik zonder probleem een switch maken naar een andere branche waar ook mijn liefde lag. nl het rijden van treinen.

Een switch maken als je de 60 bent gepasseerd word al een stuk moeilijker.

Ik mis nog het diamantslijpen. Dat had ik dan nog wel willen doen. Dat is dan helaas niet gelukt.

Bovendien was en is NS de beste werkgever die ik ooit had en nog wel heb.
pi_214780109
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:47 schreef Cherni het volgende:
Een switch maken als je de 60 bent gepasseerd word al een stuk moeilijker.
Ja dan ben je opeens 60 en je denkt ik had veel eerder.... En dan is het in principe te laat in de zin dat je geen fut en geen puf meer hebt om iets nieuws te gaan doen. Men (ik) zit ook vaak in een gouden kooi qua beloning.

Ik ben gevraagd bij de belastingdienst in de ICT voor de legacy computersystemen maar het boeit me allemaal niet zoveel meer. Als er wat vooruit kijkend inzicht was geweest dan was dat reeds lang vervangen. Maar dat is er nooit. Ook alle anderen zitten hun tijd uit en doen hun ding.

Ook als je 60+ bent dan boeit geld niet meer omdat je toch geen idee hebt wat ermee te doen. Camper kopen en met vroegpensioen gaan. Maar dat trekt ook niet echt. We staan echt aan de rand van een tijdperk. Als de boomers allemaal dood zijn dan komen er pas weer kansen voor de jeugd. Wat heel mooi is.

Als je het tijdperk zo'n beetje overziet dan is het duidelijk dat onze generatie een zeer zwaar voorschot op de toekomst heeft genomen ten koste van onze kinderen en hun kinderen. Die gaan echt een zware tijd van crisis tegemoet.
pi_214780321
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja dan ben je opeens 60 en je denkt ik had veel eerder.... En dan is het in principe te laat in de zin dat je geen fut en geen puf meer hebt om iets nieuws te gaan doen. Men (ik) zit ook vaak in een gouden kooi qua beloning.

Ik ben gevraagd bij de belastingdienst in de ICT voor de legacy computersystemen maar het boeit me allemaal niet zoveel meer. Als er wat vooruit kijkend inzicht was geweest dan was dat reeds lang vervangen. Maar dat is er nooit. Ook alle anderen zitten hun tijd uit en doen hun ding.

Ook als je 60+ bent dan boeit geld niet meer omdat je toch geen idee hebt wat ermee te doen. Camper kopen en met vroegpensioen gaan. Maar dat trekt ook niet echt. We staan echt aan de rand van een tijdperk. Als de boomers allemaal dood zijn dan komen er pas weer kansen voor de jeugd. Wat heel mooi is.

Als je het tijdperk zo'n beetje overziet dan is het duidelijk dat onze generatie een zeer zwaar voorschot op de toekomst heeft genomen ten koste van onze kinderen en hun kinderen. Die gaan echt een zware tijd van crisis tegemoet.
Werken hoeft geen last te xijn als je dat kunt doen wat je graag wil. Dan is werk al een stuk minder zwaar. Ik praat ook zelden over mij in die zin dat anderen het dan ook maar niet zwaar moeten vinden. Het beroep machinist kan zwaar zijn. Ik ken bijvoorbeeld een machinist die 11 aanrijdingen had gehad. Bij de twaafde brak hij compleet. Die liep tegen de 60. Die kon geen meter meer een trein rijden. Zo zijn er tal van voorbeelden waarom het zwaar kan worden. Ben je jong is een switch makkelijker te maken.

Werken word sowieso een last en daarmee zwaar als het niet je echte keuze is en dan ook nog geconfronteerd word met werkmethodieken die je het Werken onmogelijk maken.

Ik neem mij zelf niets kwalijk. Ondanks dat mijn generatie er een zooitje van heeft gemaakt. Nier de boomers maar de generatie die in de jaren 90 er een puinhoop van maakte. Alleen heb ik mij daar altijd tegen verzet. Maar liep tegen muren.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 22:18:02 #47
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_214780350
Als ekte treinautist kan ik dit beamen.

pi_214780519
De treinen reden toch al niet op tijd
pi_214780543
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:18 schreef damsco het volgende:
Als ekte treinautist kan ik dit beamen.

Gek genoeg heb ik dat niet. In mijn vrije tijd op zo nu en dan fok na ben ik.er niet mee bezig. Dat is inderdaad heel apart. Een echte hobbyist zal in theorie meer weten dan ik.

Wat boeide mij dan zul je je afvragen?
Het zelfstandig kunnen werken.
Geen kantoor
Onregelmatig werken.(fuck de gezondheid :) )
Geen management de gehele dag om je heen.
Iedere dag is anders.
En de werktuigbouwkundige apparatuur zoals een locomotief. Een loc met rijtuigen beheersen is een kick :)
En een losse locomotief de sporen geven is als een Ferrari. En het rangeren met materieel.
JA en dat klinkt gek maar de reizigers die zo nu en dan ook blij zijn ondanks de puinhoop en je hebt alsnog je best gedaan.

En natuurlijk heb je ook minder prettige dagen maar de balans is altijd positief gebleven.
pi_214780733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:36 schreef livelink het volgende:

[..]
Klopt, maar voor het effect beginnen ze weer met het OV platleggen. Het is zo makkelijk en altijd hetzelfde. Ik denk trouwens dat het ze tegen gaat vallen. Kan me zo voorstellen dat de stakingsbereidheid niet zo groot zal zijn.
Ik weet het niet. Personeel die er net buiten zouden vallen als die regeling komt te vervallen zullen op hun achterste poten gaan staan. Zelfs zij die de 40 zijn gepasseerd hebben zoiets dat die regeling ook voor hun moet blijven gelden. Ook die beginnen al meer na te denken over hun pensioen etc. Die hebben ook zoiets eenmaal afgeschaft komt het niet meer terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')