Dat zeggen mensen die nog nooit een trein gereden hebben. In de engineering moest ik dat ook vaker aanhoren toen Acad geïntroduceerd werd. Och dat stelt toch niets voor. De plotter gooit het er uit. Wat lijntjes op papier. Dat kwam uit de mond van figuren die zelf nog nooit een ontwerp gemaakt haddan laat staan een tekening konden lezen of het verschil tussen een Duitse en Amerikaanse projectie niet eens konden onderscheiden.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:42 schreef Mortaxx het volgende:
Treintje van A naar B rijden een zwaar beroep. Kom nou
De NS kan hier niks aan doen. De acties zijn gericht tegen de overheid die de regeling wil afschaffen. Het is niet tegen de werkgevers gericht.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 23:49 schreef Yasmin__x het volgende:
Gaat lekker bij de NS. Ze maken er een grote puinzooi van met al die vertragingen en aangekondigde prijsverhogingen en nu als kers op de taart ook nog gaan staken.
Man, man, man.
Resultaat is wel dat mensen het vertrouwen in het openbaar vervoer nog verder verliezen door deze acties en dat derhalve dus de NS dircect hierdoor geraakt wordt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 00:32 schreef livelink het volgende:
[..]
De NS kan hier niks aan doen. De acties zijn gericht tegen de overheid die de regeling wil afschaffen. Het is niet tegen de werkgevers gericht.
Ja, daarom vind ik dit ook zo'n laffe actie van de vakbonden. Succes verzekerd, want alleen de aankondiging krijgt al de gewenste publiciteit, maar geen enkele rekening houdend met de gevolgen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 00:38 schreef KvanG het volgende:
[..]
Resultaat is wel dat mensen het vertrouwen in het openbaar vervoer nog verder verliezen door deze acties en dat derhalve dus de NS dircect hierdoor geraakt wordt.
Leraren dus?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is dus het grootste nadeel van een zware-beroepen-regeling: dat letterlijk iedereen gaat claimen een zwaar beroep te hebben. Ik hoorde mijn collega's er ook al over.
Wat hebben de arbeiders die gaan staken te maken met de prijsverhogingen en vertragingen? Laten we de NS en de overheid verantwoordelijk houden, niet Piet en Chantal die er gewoon werken...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 23:49 schreef Yasmin__x het volgende:
Gaat lekker bij de NS. Ze maken er een grote puinzooi van met al die vertragingen en aangekondigde prijsverhogingen en nu als kers op de taart ook nog gaan staken.
Man, man, man.
Vandaag op pad geweest met de Deutsche Bahn, op de terugweg had bijna iedere minstens 20 minuten vertraging.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 23:49 schreef Yasmin__x het volgende:
Man, man, man.
Smakelijk om moeten lachen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:10 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Wij mogen in onze handen knijpen met de NS.
Graag gedaan meisjequote:Op dinsdag 10 september 2024 19:15 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Smakelijk om moeten lachen.
Bedankt.
Nou en? Lekker doen als vakbond. Werkgevers naaien je toch alleen maar.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:06 schreef livelink het volgende:
Het is gewoon weer gemakzucht van de vakbonden. Ze weten dat het ov platleggen altijd wel een garantie is voor mooie plaatjes van lege stations en zielige verhalen van passagiers die examens missen en zo.
En dus kiezen ze van alle 'zware' beroepen die van het OV voor hun actie.
Dit is geen actie tegen de werkgevers, het gaat hier om een overheidsregeling die dreigt te vervallen in 2025quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou en? Lekker doen als vakbond. Werkgevers naaien je toch alleen maar.
Niet alleen een overheidsregel maar ook een overgangsregel die van begin af aan tijdelijk bedoeld was om mensen de kans te geven zich op de verhoging van de pensioenleeftijd voor te bereiden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit is geen actie tegen de werkgevers, het gaat hier om een overheidsregeling die dreigt te vervallen in 2025
Hoe wil je je voorbereiden als de regels steeds veranderen tijdens je loopbaan(bijvoorbeeld loonsparen etc). Wanneer weet je of je onder die 15.000 valt die een overheid als quotum wil hanteren. Het zal uiteraard niet zo zwart wit zijn met die 15.000 per jaar maar je zult maar 15.001 zijn of meer dan 75.000 euro bruto loon ontvangt. Heb ik het nog niet over ziek worden op een leeftijd boven de 60quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet alleen een overheidsregel maar ook een overgangsregel die van begin af aan tijdelijk bedoeld was om mensen de kans te geven zich op de verhoging van de pensioenleeftijd voor te bereiden.
In dit geval heb ik vrij weinig begrip voor de vakbonden.
Tot nu toe was de regel heel simpel: hij loopt volgend jaar af. Voor iedereen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoe wil je je voorbereiden als de regels steeds veranderen tijdens je loopbaan(bijvoorbeeld loonsparen etc). Wanneer weet je of je onder die 15.000 valt die een overheid als quotum wil hanteren. Het zal uiteraard niet zo zwart wit zijn met die 15.000 per jaar maar je zult maar 15.001 zijn of meer dan 75.000 euro bruto loon ontvangt. Heb ik het nog niet over ziek worden op een leeftijd boven de 60
Nee, omdat die regeling nog altijd nodig blijkt te zijn en dus niet afgeschaft dient te worden. Ook al omdat er geen oplossing is om mensen langer te kunnen laten doorwerken als ze er door heen zitten. Eens houd het op. En als je wel tot je 70ste kunt werken moet dat een keuze zijn waar je financieel dan nog een enorn voordeel uit kan halen ook.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tot nu toe was de regel heel simpel: hij loopt volgend jaar af. Voor iedereen.
Daarmee is voor iedereen duidelijk waar hij/zij aan toe is. Dat er nu onduidelijkheid is, is puur aan de vakbonden te wijten.
https://nieuws.ns.nl/woen(...)oor%20treinreizigers.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:05 schreef Tegan het volgende:
Iemand ervaringsdeskundig met vanaf hoe laat welke treinverbindingen weer opgestart zijn morgenochtend?
FOK!er zijn is een ontzettend zwaar beroep.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:31 schreef Cherni het volgende:
Dit zal altijd een moeilijke discussie blijven.
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 10 september 2024 21:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
https://nieuws.ns.nl/woen(...)oor%20treinreizigers.
Ik kan mensen geen garanties geven anders dan een reisplanner blijven raadplegen. Maar als om 8.00 uur pas alles weer opgestart word incluis planning dan gaat het nog een lange tijd duren alvorens alles weer volgens planning verloopt. Dan zijn er ook nog andere vervoerders.quote:Op dinsdag 10 september 2024 21:28 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Edit: Zie nu je edit. Dat klinkt wel zuurder dan ik dacht. Ik ga me laten verrassen morgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |