quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
GeluksvogelHad dit jaar in Yellowstone ook een grizzly 'gezien', maar die zat zo ver weg dat je bijna een telescoop nodig had om hem te zien dus die tel ik niet mee
Veel te doen.. wat is je voorkeur.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:27 schreef Leatherface het volgende:
Het viel nog niet mee om mijn enrollment interview voor global entry in te plannen. Maar ik kan het nu bij aankomst op Orlando Airport. Iemand nog tips voor die stad? Ik verblijf er 1 dag.
De kinderen zijn 19 en 16 jaar.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:33 schreef FlyingFish het volgende:
Met wie ga je MeisPluis? Met jongere kinderen zou ik Disney aanraden, en dan Studio’s of Animal Kingdom (of met een hopperpas beide/meer parken, en als je maar 1 dag gaat zou ik ook voor Lightninglane multipass kiezen). Magic Kingdom komt deels overeen met Parijs, de andere parken zijn unieker. Epcot is voor Europeanen niet zo interessant (alleen Frozen en Guardians of the Galaxy). Met kinderen van 12+ of volwassenen zou ik voor Universal gaan.
En kijk ook zeker even naar SeaWorld, dat is ook een erg tof park met imo de leukste achtbanen en vaak zijn tickets een stuk goedkoper te vinden.
Wij hebben onze tickets voor de westkust bij getaway today geboekt (zoek naar kortingscodes), maar ik raad je aan om nog even black friday af te wachten, toen waren er de beste deals, undercover tourist had vrijwel hetzelfde.
SeaWorld black friday-deal staat nu online. Van Universal en zeker van Disney zou ik die niet verwachten. Qua achtbanen in Orlando heeft SeaWorld wel de spectaculairste verzameling staan en de ticketprijzen liggen daar een heel stuk lagerquote:Op woensdag 13 november 2024 11:45 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
De kinderen zijn 19 en 16 jaar.
Dank je wel, dan ga ik die 2 sites even in de gaten houden! Want als het war goedkoper kan zou het mooi zijn.
De overnachtingen zijn ook een stuk duurder dan Europa kwam ik achter
En ander alternatief met veel achtbanen is Busch Gardens Tampa (anderhalf uur rijden, maar ook buspendel vanuit Orlando) een optie. Goedkoper, veel spectakel, betere/beste achtbanen en veel capaciteit dus weinig wachttijden. En trek sowieso 2 dagen voor Orlando uit!quote:Op woensdag 13 november 2024 09:23 schreef MeisPluis het volgende:
En welk park raden jullie dan aan? Ik neig nu naar Universal omdat we dat niet hebben in Europa (Volgens mij lijkt Disney best op Parijs, maar misschien heb ik dat verkeerd).
Iets meer dan 3 uur, maar ik zou naar Victoria, BC gaan. Vanaf Port Angeles met de veerboot naar Canada.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan in de voorjaarsvakantie een week richting Seattle. Man is er al voor zijn werk en wij vliegen na. We zijn er vrijdag tot en met vrijdag, zaterdags vliegen we terug.
Wat zijn nou gouden tips in de omgeving vna Seattle? We willen op maandagochtend met een huurauto een paar dagen rondtrekken. Snoqualmie Falls is een optie, Mount Rainier NP, Tacoma. Maar we zijn er niet heel bekend, en we zitten in februari misschien wel met sneeuwval.
Dus kom maar op met tips op max een uur of drie rijden van Seattle.
Ik dacht eerst dat met een huurauto de grens overgaan wat lastig is, maar dat kan best, toch? Want eigenlijk zou ik dat wel willen. Of Vancouver.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Iets meer dan 3 uur, maar ik zou naar Victoria, BC gaan. Vanaf Port Angeles met de veerboot naar Canada.
Prachtig daar.
Oh, auto gewoon in Port Angeles parkeren en te voet de veerboot op. Victoria is goed te doen te voet. Of je met een huurauto de grens over mag ligt aan de verhuurder. Bij sommigen mag het, bij andere niet, en soms moet je extra betalen. (bv bij Hertz in Duitsland rekenen ze 40 a 50 euro extra als je de grens over wil, maar Hertz Nederland heeft niet zo'n toeslag. Laatste keer dat ik met een huurauto van de VS naar Canada ging was voor 2000, dus dingen kunnen veranderd zijn in de tussentijd).quote:Op donderdag 21 november 2024 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat met een huurauto de grens overgaan wat lastig is, maar dat kan best, toch? Want eigenlijk zou ik dat wel willen. Of Vancouver.
Ik deed dat ook voor het laatst in 2005, dus ik weet het ook niet zo allemaal.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, auto gewoon in Port Angeles parkeren en te voet de veerboot op. Victoria is goed te doen te voet. Of je met een huurauto de grens over mag ligt aan de verhuurder. Bij sommigen mag het, bij andere niet, en soms moet je extra betalen. (bv bij Hertz in Duitsland rekenen ze 40 a 50 euro extra als je de grens over wil, maar Hertz Nederland heeft niet zo'n toeslag. Laatste keer dat ik met een huurauto van de VS naar Canada ging was voor 2000, dus dingen kunnen veranderd zijn in de tussentijd).
Dank je wel! Ik ga straks even kijken!quote:Op donderdag 21 november 2024 12:47 schreef H_T het volgende:
[..]
SeaWorld black friday-deal staat nu online. Van Universal en zeker van Disney zou ik die niet verwachten. Qua achtbanen in Orlando heeft SeaWorld wel de spectaculairste verzameling staan en de ticketprijzen liggen daar een heel stuk lager
Die optie heb ik de kinderen idd al gegevenquote:Op donderdag 21 november 2024 13:46 schreef Shodan het volgende:
[..]
En ander alternatief met veel achtbanen is Busch Gardens Tampa (anderhalf uur rijden, maar ook buspendel vanuit Orlando) een optie. Goedkoper, veel spectakel, betere/beste achtbanen en veel capaciteit dus weinig wachttijden. En trek sowieso 2 dagen voor Orlando uit!
Maar ik zou heel graag de optie "laat de kinderen meebetalen als ze een bijbaantje hebben" willen aandragen. Qua belevenis is Island of Adventure, en in iets mindere mate Universal Studios namelijk zoveel beter/unieker. Minder achtbanen, maar qua attracties is het allemaal echt heel sterk. Ik zou de meebetaaloptie met de kinderen bespreekbaar maken.
Nog een klein puntje: In Atlanta zit Six Flags Over Georgia, en Funspot Atlanta. Dat laatste park ziet er niet uit, maar heeft 1 van de beste achtbanen ter wereld.
Wij zijn een paar weken geleden met Hertz naar Canada gereden voor de Niagara Falls (auto gehuurd in NYC), was geen enkel probleem.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik deed dat ook voor het laatst in 2005, dus ik weet het ook niet zo allemaal.
Maar ik neem Victoria mee in de overwegingen. Dank voor de tip.
Ik denk dat we niet nu al van alles hoeven vast leggen, want het is bepaald geen hoogseizoen in februari. Alleen tickets moesten we vast boeken.
Mijn vorige ervaring was inderdaad aan de oostkust van Montreal naar de VS.quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:06 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Wij zijn een paar weken geleden met Hertz naar Canada gereden voor de Niagara Falls (auto gehuurd in NYC), was geen enkel probleem.
Volgens mij doen alle (grotere) verhuurbedrijven in Amerika daar niet moeilijk over. Zeker in de grensgebieden niet, omdat veel mensen de grens over willen. Zo is het in het westen heel normaal om in 1 vakantie parken als Yellowstone, Glacier(beide USA), maar ook Banff en Jasper(beide Canada) te bezoeken.
Idem, ook bij Niagara zonder problemen de grens over en bij Detroit weer het land in. Sowieso zijn die verhuurbedrijven nou niet echt de meest snuggere bedrijven. Ze hadden voor de autohuur maar iets van 150 mijl opgeschreven bij het inleveren van de auto, van Boston naar Seattle is toch wel net ietsjes meerquote:Op vrijdag 22 november 2024 09:06 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Wij zijn een paar weken geleden met Hertz naar Canada gereden voor de Niagara Falls (auto gehuurd in NYC), was geen enkel probleem.
Volgens mij doen alle (grotere) verhuurbedrijven in Amerika daar niet moeilijk over. Zeker in de grensgebieden niet, omdat veel mensen de grens over willen. Zo is het in het westen heel normaal om in 1 vakantie parken als Yellowstone, Glacier(beide USA), maar ook Banff en Jasper(beide Canada) te bezoeken.
Wij hebben het vooraf netjes gevraagd. Was vanzelfsprekend dat het mochtquote:Op vrijdag 22 november 2024 10:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Idem, ook bij Niagara zonder problemen de grens over en bij Detroit weer het land in. Sowieso zijn die verhuurbedrijven nou niet echt de meest snuggere bedrijven. Ze hadden voor de autohuur maar iets van 150 mijl opgeschreven bij het inleveren van de auto, van Boston naar Seattle is toch wel net ietsjes meer
We zijn er bijna uit! We gaan voor jullie aanraders: een combi ticket voor SeaWorld Orlando, Bush Gardens Tampa en pakken er dan Aquatica nog bij want waterparken zijn altijd een grote hit hier (en met 28 graden ook wel lekker een dagje in de lazy river en zo). 150 dollar voor 3 dagen plezier per persoon! (net zo duur als 1 ticket voor Univrsal dus de kinderen van 16 en 19 zijn zeer economisch en denken: pa en ma betalen dus laten we dan 3 parken pakkenquote:Op donderdag 21 november 2024 12:47 schreef H_T het volgende:
[..]
SeaWorld black friday-deal staat nu online. Van Universal en zeker van Disney zou ik die niet verwachten. Qua achtbanen in Orlando heeft SeaWorld wel de spectaculairste verzameling staan en de ticketprijzen liggen daar een heel stuk lager
We gaan naar Bush Gardens, de kinderen zijn dus om! Vooral omdat de deal in Black Friday wel leuk is en we deze dan ook mee kunnen pakken. Dank voor de tips!quote:Op donderdag 21 november 2024 13:46 schreef Shodan het volgende:
[..]
En ander alternatief met veel achtbanen is Busch Gardens Tampa (anderhalf uur rijden, maar ook buspendel vanuit Orlando) een optie. Goedkoper, veel spectakel, betere/beste achtbanen en veel capaciteit dus weinig wachttijden. En trek sowieso 2 dagen voor Orlando uit!
Maar ik zou heel graag de optie "laat de kinderen meebetalen als ze een bijbaantje hebben" willen aandragen. Qua belevenis is Island of Adventure, en in iets mindere mate Universal Studios namelijk zoveel beter/unieker. Minder achtbanen, maar qua attracties is het allemaal echt heel sterk. Ik zou de meebetaaloptie met de kinderen bespreekbaar maken.
Nog een klein puntje: In Atlanta zit Six Flags Over Georgia, en Funspot Atlanta. Dat laatste park ziet er niet uit, maar heeft 1 van de beste achtbanen ter wereld.
30 dollar voor eten/drinken is een okay prijs, je moet toch eten. Het is niet het beste kwaliteit eten, maar in feite heb je in die 3 dagen 'onbeperkt' eten en drinken. Met name onbeperkt drinken is iets wat je zeker wil.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:00 schreef MeisPluis het volgende:
Nog een vraag aan de mensen hier: is zo'n all day dining deal de moeite waard? Het lijkt voor mij nu niet heel duur te zijn, namelijk 28 dollar per persoon per park dus ongeveer 80 dollar pp voor 3 parken samen. We hebben pubers dus die eten sowieso veel Dan mag je iedere 90 minuten iets halen bij verschillende restaurants (in SeaWorld zijn er 8 waar je terecht kan). Wat denken jullie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |