Ah ja sorry, had 4.05 in mn hoofdquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:39 schreef zorro28 het volgende:
[..]
2 seconden, maar dat is nog steeds veel
Het zijn verschillende klasses, dus het is gewoon openbaar wat voor een (soort) handicap een persoon heeft. De Britse zit in de C4 categorie:quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:45 schreef 3rr0r het volgende:
Ik zag dat baanwielrennen in het sportjournaal voorbij komen. Sorry heb wel flink gelachen toen een Britse buiten de baan reed en vervolgens op de baan crashteZag er knullig uit maar ze vertellen ook niet even wat voor handicap de persoon heeft. Is dat een beetje taboe? Hoewel, bij die Nederlander op de tandem werd wel gezegd dat hij nauwelijks zicht heeft.
Oke, nou ja hoor het liever precies van de commentator dan snap je iets beter waarom iets mis gaat, ze was wel een favoriet zeiden ze. Misschien willen ze er niet de nadruk op leggen op wat iemand mankeert.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zijn verschillende klasses, dus het is gewoon openbaar wat voor een (soort) handicap een persoon heeft. De Britse zit in de C4 categorie:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/C4_(classification)
quote:C4 is a para-cycling classification. It includes people with lower limb impairments or issues with lower limb functionality. Disability groups covered by this classification include people with cerebral palsy, amputations and other lower limb impairments. The responsibility for this classification passed from the IPC to the UCI in September 2006.
Ze pakte goud in Rio en Tokyo en was in de kwalificatie de enige die Groot bij kon houden (maar goed, Groot is dan weer 6x op rij wereldkampioene). Ik vraag me af of dit door een handicap kwam of gewoon een fout, zoals ook niet-invalide personen die kunnen makenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:15 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Oke, nou ja hoor het liever precies van de commentator dan snap je iets beter waarom iets mis gaat, ze was wel een favoriet zeiden ze. Misschien willen ze er niet de nadruk op leggen op wat iemand mankeert.
[..]
Lijkt me sterk, zou het moeten terugkijken. Heb jij de beelden gezien? Ze start, rijdt aan de binnenkant de baan uit, gaat terug op de baan en valt.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze pakte goud in Rio en Tokyo en was in de kwalificatie de enige die Groot bij kon houden (maar goed, Groot is dan weer 6x op rij wereldkampioene). Ik vraag me af of dit door een handicap kwam of gewoon een fout, zoals ook niet-invalide personen die kunnen maken
Ja, alsof er ineens iets los schiet ofzo.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, zou het moeten terugkijken. Heb jij de beelden gezien? Ze start, rijdt aan de binnenkant de baan uit, gaat terug op de baan en valt.
Is dat 3x3 met giga goal? En omas die de vloer aanvegen... Ja ze maken allemaal zo'n pirouette om dan de bal zo hard mogelijk naar de overkant te slingerenquote:
Nee, het is rolstoelrugby. Waarbij schijnbaar bijna alles geoorloofd is, daarom noemen ze het ook wel murder ball.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 00:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Is dat 3x3 met giga goal? En omas die de vloer aanvegen... Ja ze maken allemaal zo'n pirouette om dan de bal zo hard mogelijk naar de overkant te slingeren
OK dat heb ik nog niet gekeken ... maar kan me er iets bij voorstellen ... zal wel niet op zo'n echt groot veld zijn ook zoals in het echtquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 00:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, het is rolstoelrugby. Waarbij schijnbaar bijna alles geoorloofd is, daarom noemen ze het ook wel murder ball.
Basketbalveld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 00:07 schreef chufi het volgende:
[..]
OK dat heb ik nog niet gekeken ... maar kan me er iets bij voorstellen ... zal wel niet op zo'n echt groot veld zijn ook zoals in het echt
Het is rolstoelrugbyen. Het is gewoon botsautootje spelen totdat je over de achterlijn rolt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 00:19 schreef chufi het volgende:
[..]
En daarop rugbyen ? is dat Olympisch wel verantwoord ? wel echt klein ..
Jij zou met 2 benen dan weer ingemaakt wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Knap hoor van die Brit. Met twee benen winnen van iemand met slechts 1 been.
Deze Belg verloor gewoon drie seconden in het eerste rondje doordat hij een been minder heeftquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Knap hoor van die Brit. Met twee benen winnen van iemand met slechts 1 been.
Ja, dat verwacht ik wel. Al was het alleen maar omdat ik nog nooit gebaanwielrent hebquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij zou met 2 benen dan weer ingemaakt worden
Ik vind het apart dat dit in dezelfde categorie valt.quote:Maar ja, wel dubieus
Ja, precies. En heeft in het restant nog wel 1 seconde kunnen goedmaken, maar ja, bij de start had ie het al verloren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:58 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Deze Belg verloor gewoon drie seconden in het eerste rondje doordat hij een been minder heeft
Ja ik snap dat je niet voor elke handicap een aparte categorie kan doen, maar dit is wel eentje die ik een beetje bijzonder vind.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat verwacht ik wel. Al was het alleen maar omdat ik nog nooit gebaanwielrent heb
[..]
Ik vind het apart dat dit in dezelfde categorie valt.
Ik heb het commentaar uitgezet omdat in de eerste race die ik hoorde hij al 5 keer mensen door elkaar haalde, maar dit is nog ergerquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:44 schreef Pino112 het volgende:
Wie is deze commentator?
Met z'n 'Dorsman ziet hem langszij komen'
Ze zijn blind
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |