abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:50:05 #201
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_214786355
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
Het is weer het moment voor het dagelijkse Rob de Wijk bashen hoor. :')
Die kerel lult ook altijd maar wat dus ik snap dat wel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:59:34 #202
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214786444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:50 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Die kerel lult ook altijd maar wat dus ik snap dat wel.
Eerlijk is eerlijk, de Russen zijn niet echt te betrappen op logica, ze doen maar wat en hopen door de aantallen succes te halen. Als je er zelf voor doorgeleerd hebt is dat ook moeilijk te geloven dat ze zo dom kunnen zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:59:41 #203
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_214786445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is helemaal jouw mening natuurlijk.
Daar is een forum ook voor.
Met deze opmerking diskwalificeer je je voor de zoveelste keer .
Heb jijzelf iets inhoudelijks te melden?
Zo niet, ga dan maar lekker door met rukken op je zolderkamertje :W
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:00:48 #204
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_214786454
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, de Russen zijn niet echt te betrappen op logica, ze doen maar wat en hopen door de aantallen succes te halen. Als je er zelf voor doorgeleerd hebt is dat ook moeilijk te geloven dat ze zo dom kunnen zijn.
Dat is ook wel weer zo ja. Maar hij roept al vanaf het begin dat we bang moeten zijn voor de nukes van Rusland maar hoevaak we die rode lijn ook overgaan er gebeurd niets.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:01:24 #205
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214786463
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zo verkanker je dit topic alleen maar als je zo reageert.

Dus doe je ding vooral.
Rob noemt allemaal dingen waarom deze actie van Oekraïne gunstig is voor Oekraïne (moraal, bufferzone creëeren, klap in gezicht van Poetin, goede onderhandelingspositie), om vervolgens aan te geven dat het een stunt is.

Want bufferzone is te klein (waarom?), het is moeilijk om vast te houden (waarom? verdedigen is vaak makkelijker) en dat troepen nog maar heel spaarzaam van andere fronten naar Kursk worden verplaatst (wat verwacht je in 2 weken?). En dan ook nog dat de inval vanuit wanhoop komt (hoezo?) en dat we bang moeten zij voor escalatie (hoe wil je dan oorlog voeren als je niks terug mag doen?).

Het is een heel mager verhaal.
pi_214786473
Rob de Wijk zal er heus wel ergens verstand van hebben, maar de man komt zelfingenomen en weinig sympathiek over.
Dan hoor ik liever Mart de Kruif.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:03:44 #207
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214786477
Rob de Wijk is een patient.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:09:08 #208
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214786495
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:00 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Dat is ook wel weer zo ja. Maar hij roept al vanaf het begin dat we bang moeten zijn voor de nukes van Rusland maar hoevaak we die rode lijn ook overgaan er gebeurd niets.
Dat is nog steeds geen reden om hem af te fakkelen, ja hij denkt dat het kernwapen risico groter is als dat ik zelf geloof dat het is. Maar dat mag ook, en eerlijk is eerlijk, dit is de eerste oorlog waarbij de inzet van kernwapens "denkbaar" zijn geworden sinds de Korea-oorlog.

En het nadeel is dat als hij gelijk krijgt het ook wel ineens een andere wereld is geworden.

Zelf denk ik dat het niet gaat gebeuren, kernwapens zijn zinloze apparaten geworden omdat ze geen praktisch nut hebben, en sinds deze oorlog ook geen afschrikwekkend nut meer. In de hele koude oorlog waren de CIA en KGB er elkaar van aan het overtuigen dat hun leider gek genoeg zou zijn om op de knop te drukken, anders zou MAD misschien niet werken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_214786551
Oh, nou, ja, eh....Heeft iemand een molotovcocktail?

twitter
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:22:23 #210
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_214786561
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:21 schreef Ulx het volgende:

[ x ]
Die zijn het spoor echt bijster.
pi_214786593
quote:

[ x ]
top tactiek, dan stuiteren de drones gewoon er vanaf :7 :+

of ze hebben gegoogled dat een rubbertje er omheen doen "protection" geeft :P
hardcoholic
pi_214786608
Vandaag 1190 Russische militairen uitgeschakeld, gisteren waren het er 1130 en eergisteren 1210. De getallen blijven nog steeds keurig in de marge van een vaste range.

Hoe toevallig :s)
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:31:51 #213
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214786612
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Die zijn het spoor echt bijster.
En hoe geloofwaardig was Rob geweest als hij voorspeld had dat de russen de tanks in rubber zouden inpakken ter bescherming? ;)
pi_214786620
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:02 schreef Seeburg54 het volgende:
Rob de Wijk zal er heus wel ergens verstand van hebben, maar de man komt zelfingenomen en weinig sympathiek over.
Dan hoor ik liever Mart de Kruif.
Rob de Wijk is inderdaad zelfingenomen. Elke dag heeft hij wel de zin: "Dat heb ik al zo vaak uitgelegd". of "Dat heb ik vanaf het begin steeds al gezegd".
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:35:03 #215
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214786634
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Russen geloven in de wet van de grote getallen , hebben ze altijd gedaan, en met veel succes , maar er zijn nu niet meer zoveel Russen als in de jaren van de eerste wereldoorlog,
Toen de mensen op het platteland na het werk iedere avond kindjes gingen maken als tijdverdrijf als het vroeg donker werd

Stalin was gewend dat er iedere jaar miljoenen russen bij kwamen , dus hij kon er best een paar 100.000 naar de Gulag sturen om dat ze te slim waren naar zijn idee

Mijn ex sschoonmoder die heeft bij de kalasnikov fabriek gewerkt in personeelszaken, die moest met haar dochter vluchten naar Kirgizie , alleen boeren die konden bij Stalin wel een potje breken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214786650
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Russen geloven in de wet van de grote getallen , hebben ze altijd gedaan, en met veel succes , maar er zijn nu niet meer zoveel Russen als in de jaren van de eerste wereldoorlog,
Toen de mensen op het platteland na het werk iedere avond kindjes gingen maken als tijdverdrijf als het vroeg donker werd

Stalin was gewend dat er iedere jaar miljoenen russen bij kwamen , dus hij kon er best een paar 100.000 naar de Gulag sturen om dat ze te slim waren naar zijn idee

Mijn ex sschoonmoder die heeft bij de kalasnikov fabriek gewerkt in personeelszaken, die moest met haar dochter vluchten naar Kirgizie , alleen boeren die konden bij Stalin wel een potje breken
Maar Kirgizië was toen toch onderdeel van de Sovjet Unie.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:37:30 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214786651
quote:

[ x ]

Dat brand als een achtelijke als het ff wil
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:38:03 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214786658
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:37 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar Kirgizië was toen toch onderdeel van de Sovjet Unie.
Jaa klopt , maar daar was men veilig , er woonden veel gevluchtte russen , die werden 40 jaar later weer eruit geknikkerd door de kirgiezen
Ben er vaak geweest in Bishkek 500 km van het issy kul lake
op een na hoogste meer ter wereld , 1600 meter diep, heel helder water, heel aparte smaak dat water , prachtig , veel fietsers die gaan daar trainen vanwege de hoogte, om het meer heen fietsen,
vakantietip !!

Net als in Oekraine,
Kiev ben ik ook vaak geweest en op de Krim Yalta, via sevastopol met de nachttrein

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 23-08-2024 20:25:45 ]
pi_214786704
twitter

Het dorp gaat er ook aan.
pi_214786740
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Rob noemt allemaal dingen waarom deze actie van Oekraïne gunstig is voor Oekraïne (moraal, bufferzone creëeren, klap in gezicht van Poetin, goede onderhandelingspositie), om vervolgens aan te geven dat het een stunt is.

Want bufferzone is te klein (waarom?), het is moeilijk om vast te houden (waarom? verdedigen is vaak makkelijker) en dat troepen nog maar heel spaarzaam van andere fronten naar Kursk worden verplaatst (wat verwacht je in 2 weken?). En dan ook nog dat de inval vanuit wanhoop komt (hoezo?) en dat we bang moeten zij voor escalatie (hoe wil je dan oorlog voeren als je niks terug mag doen?).

Het is een heel mager verhaal.
Het kan toch prima een grote klap in het gezicht van Poetin zijn en één grote stunt?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:53:10 #221
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214786747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:03 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Denk dat Oekraïne nu top 3 misschien wel de nummer één is als het aan komt op het gebruik en de productie van Drone. Na de oorlog zal deze expertise ze geen wind eieren leggen.

Wat ze met de drones doen is niks dan indrukwekkend. Oekraïnse vluchtelingen in Nederland helpen met het maken van drones. In Oekraïne zelf, duizenden mensen die ze kunnen besturen. En op basis van de nieuwsberichten is Oekraïne in de meeste gebieden op de meeste momenten veruit superieur tov Russia mbt drones.
Een maand of 12 geleden waren er cijfers dat Rusland een inhaalslag had gemaakt ten opzichte van Oekraïne en recentelijk (maand of 2-3 terug) waren er berichten dat Rusland tot 6x meer drones heeft.

quote:
A few days later, after dark, at an infantry trench close to Russian positions, a unit commander tells me he believes the Ukrainians have the upper hand in drone warfare, the Russians the advantage with glide bombs.
Russia also has the advantage in drone numbers: six for every Ukrainian one, although the drone teams I was with say they have the technological edge and are quicker at finding ways to counter-attack and jam Russian drones.
https://www.bbc.com/news/articles/cne4vl9gy2wo
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:54:04 #222
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214786750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:46 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Het dorp gaat er ook aan.
Hehe, die opslag begint pas een kleine kilometer buiten dat stadje.

Meer filmpjes:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214786752
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:32 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Rob de Wijk is inderdaad zelfingenomen. Elke dag heeft hij wel de zin: "Dat heb ik al zo vaak uitgelegd". of "Dat heb ik vanaf het begin steeds al gezegd".
Oké, de ene groep is team anti Rob de Wijk en de andere groep vindt dat hij zinnige dingen zegt. Net zoals toen met die mongool Ab Osterhaus. Mensen liepen weg met hem terwijl de ander juist een hekel aan hem had.

Prima, het heeft toch geen zin om daarover te discussieren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214786811
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oké, de ene groep is team anti Rob de Wijk en de andere groep vindt dat hij zinnige dingen zegt. Net zoals toen met die mongool Ab Osterhaus. Mensen liepen weg met hem terwijl de ander juist een hekel aan hem had.

Zowel Osterhaus als de Wijk hebben beiden een product te verkopen...
pi_214786813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik vind wel dat Rob de Wijk zinnige dingen zegt, maar ook dat hij wat uit de hoogte doet over (vragen van) anderen. Dus wel wat zelfingenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')