Die kerel lult ook altijd maar wat dus ik snap dat wel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
Het is weer het moment voor het dagelijkse Rob de Wijk bashen hoor.
Eerlijk is eerlijk, de Russen zijn niet echt te betrappen op logica, ze doen maar wat en hopen door de aantallen succes te halen. Als je er zelf voor doorgeleerd hebt is dat ook moeilijk te geloven dat ze zo dom kunnen zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die kerel lult ook altijd maar wat dus ik snap dat wel.
Daar is een forum ook voor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is helemaal jouw mening natuurlijk.
Dat is ook wel weer zo ja. Maar hij roept al vanaf het begin dat we bang moeten zijn voor de nukes van Rusland maar hoevaak we die rode lijn ook overgaan er gebeurd niets.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, de Russen zijn niet echt te betrappen op logica, ze doen maar wat en hopen door de aantallen succes te halen. Als je er zelf voor doorgeleerd hebt is dat ook moeilijk te geloven dat ze zo dom kunnen zijn.
Rob noemt allemaal dingen waarom deze actie van Oekraïne gunstig is voor Oekraïne (moraal, bufferzone creëeren, klap in gezicht van Poetin, goede onderhandelingspositie), om vervolgens aan te geven dat het een stunt is.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo verkanker je dit topic alleen maar als je zo reageert.
Dus doe je ding vooral.
Dat is nog steeds geen reden om hem af te fakkelen, ja hij denkt dat het kernwapen risico groter is als dat ik zelf geloof dat het is. Maar dat mag ook, en eerlijk is eerlijk, dit is de eerste oorlog waarbij de inzet van kernwapens "denkbaar" zijn geworden sinds de Korea-oorlog.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo ja. Maar hij roept al vanaf het begin dat we bang moeten zijn voor de nukes van Rusland maar hoevaak we die rode lijn ook overgaan er gebeurd niets.
Die zijn het spoor echt bijster.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:21 schreef Ulx het volgende:
Oh, nou, ja, eh....Heeft iemand een molotovcocktail?
[ x ]
top tactiek, dan stuiteren de drones gewoon er vanafquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:21 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
En hoe geloofwaardig was Rob geweest als hij voorspeld had dat de russen de tanks in rubber zouden inpakken ter bescherming?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die zijn het spoor echt bijster.
Rob de Wijk is inderdaad zelfingenomen. Elke dag heeft hij wel de zin: "Dat heb ik al zo vaak uitgelegd". of "Dat heb ik vanaf het begin steeds al gezegd".quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:02 schreef Seeburg54 het volgende:
Rob de Wijk zal er heus wel ergens verstand van hebben, maar de man komt zelfingenomen en weinig sympathiek over.
Dan hoor ik liever Mart de Kruif.
Russen geloven in de wet van de grote getallen , hebben ze altijd gedaan, en met veel succes , maar er zijn nu niet meer zoveel Russen als in de jaren van de eerste wereldoorlog,quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, de Russen zijn niet echt te betrappen op logica, ze doen maar wat en hopen door de aantallen succes te halen. Als je er zelf voor doorgeleerd hebt is dat ook moeilijk te geloven dat ze zo dom kunnen zijn.
Maar Kirgizië was toen toch onderdeel van de Sovjet Unie.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Russen geloven in de wet van de grote getallen , hebben ze altijd gedaan, en met veel succes , maar er zijn nu niet meer zoveel Russen als in de jaren van de eerste wereldoorlog,
Toen de mensen op het platteland na het werk iedere avond kindjes gingen maken als tijdverdrijf als het vroeg donker werd
Stalin was gewend dat er iedere jaar miljoenen russen bij kwamen , dus hij kon er best een paar 100.000 naar de Gulag sturen om dat ze te slim waren naar zijn idee
Mijn ex sschoonmoder die heeft bij de kalasnikov fabriek gewerkt in personeelszaken, die moest met haar dochter vluchten naar Kirgizie , alleen boeren die konden bij Stalin wel een potje breken
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:21 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Jaa klopt , maar daar was men veilig , er woonden veel gevluchtte russen , die werden 40 jaar later weer eruit geknikkerd door de kirgiezenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:37 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar Kirgizië was toen toch onderdeel van de Sovjet Unie.
Het kan toch prima een grote klap in het gezicht van Poetin zijn en één grote stunt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Rob noemt allemaal dingen waarom deze actie van Oekraïne gunstig is voor Oekraïne (moraal, bufferzone creëeren, klap in gezicht van Poetin, goede onderhandelingspositie), om vervolgens aan te geven dat het een stunt is.
Want bufferzone is te klein (waarom?), het is moeilijk om vast te houden (waarom? verdedigen is vaak makkelijker) en dat troepen nog maar heel spaarzaam van andere fronten naar Kursk worden verplaatst (wat verwacht je in 2 weken?). En dan ook nog dat de inval vanuit wanhoop komt (hoezo?) en dat we bang moeten zij voor escalatie (hoe wil je dan oorlog voeren als je niks terug mag doen?).
Het is een heel mager verhaal.
Een maand of 12 geleden waren er cijfers dat Rusland een inhaalslag had gemaakt ten opzichte van Oekraïne en recentelijk (maand of 2-3 terug) waren er berichten dat Rusland tot 6x meer drones heeft.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:03 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Denk dat Oekraïne nu top 3 misschien wel de nummer één is als het aan komt op het gebruik en de productie van Drone. Na de oorlog zal deze expertise ze geen wind eieren leggen.
Wat ze met de drones doen is niks dan indrukwekkend. Oekraïnse vluchtelingen in Nederland helpen met het maken van drones. In Oekraïne zelf, duizenden mensen die ze kunnen besturen. En op basis van de nieuwsberichten is Oekraïne in de meeste gebieden op de meeste momenten veruit superieur tov Russia mbt drones.
https://www.bbc.com/news/articles/cne4vl9gy2woquote:A few days later, after dark, at an infantry trench close to Russian positions, a unit commander tells me he believes the Ukrainians have the upper hand in drone warfare, the Russians the advantage with glide bombs.
Russia also has the advantage in drone numbers: six for every Ukrainian one, although the drone teams I was with say they have the technological edge and are quicker at finding ways to counter-attack and jam Russian drones.
Hehe, die opslag begint pas een kleine kilometer buiten dat stadje.quote:
Oké, de ene groep is team anti Rob de Wijk en de andere groep vindt dat hij zinnige dingen zegt. Net zoals toen met die mongool Ab Osterhaus. Mensen liepen weg met hem terwijl de ander juist een hekel aan hem had.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rob de Wijk is inderdaad zelfingenomen. Elke dag heeft hij wel de zin: "Dat heb ik al zo vaak uitgelegd". of "Dat heb ik vanaf het begin steeds al gezegd".
Zowel Osterhaus als de Wijk hebben beiden een product te verkopen...quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oké, de ene groep is team anti Rob de Wijk en de andere groep vindt dat hij zinnige dingen zegt. Net zoals toen met die mongool Ab Osterhaus. Mensen liepen weg met hem terwijl de ander juist een hekel aan hem had.
Prima, het heeft toch geen zin om daarover te discussieren.
Ik vind wel dat Rob de Wijk zinnige dingen zegt, maar ook dat hij wat uit de hoogte doet over (vragen van) anderen. Dus wel wat zelfingenomen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oké, de ene groep is team anti Rob de Wijk en de andere groep vindt dat hij zinnige dingen zegt. Net zoals toen met die mongool Ab Osterhaus. Mensen liepen weg met hem terwijl de ander juist een hekel aan hem had.
Prima, het heeft toch geen zin om daarover te discussieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |