quote:Als zondag de lichten uitgaan voor de Nederlandse Grand Prix, dan zegt de organisatie van de race op het circuit van Zandvoort dat het raceweekend volledig was uitverkocht. Met een kleine truc is dat waarschijnlijk te zeggen, maar de werkelijkheid is anders. De komende dagen gaan er vele duizenden lege stoeltjes te zien zijn.
Het Monegaskische bedrijf Platinium Group had namelijk 35.000 tickets voor de Nederlandse Grand Prix opgekocht, maar heeft die niet allemaal weten te verkopen. De Monegasken zeggen er namelijk last van te hebben gehad dat de Dutch Grand Prix ook zelf en via andere partijen kaartjes verkocht aan buitenlandse F1-fans - ondanks een exclusiviteitscontract met Platinium.
Zoveel tickets zijn er nog te koop
Binnenkort beslist de rechter in de Den Haag of Platinium daarvoor financieel vergoed wordt en dus geen 3,8 miljoen euro alsnog voor de initiële aankoop van de kaartjes aan Dutch GP moet betalen. Hoe dan ook, de tickets die Platinium Group de laatste weken niet verkocht, hebben daarmee dus niet alsnog een nieuwe eigenaar. Inmiddels heeft het bedrijf 8.000 onverkochte tickets teruggestuurd naar de Dutch Grand Prix, al zijn die op papier dus wel verkocht. Vandaar dat de Dutch GP zegt dat de race is uitverkocht.
Via de officiële website van de race zijn nog steeds tickets verkrijgbaar, ook voor de zondag. Ook zijn er nog honderden mensen die hun kaartjes op het resell platform van de Grand Prix aanbieden. Via doorverkoopsites als Ticketswap zijn eveneens nog de nodige tickets te vinden. Voor de late beslissers: het is dus nog mogelijk om aanstaand weekend bij het racespektakel aanwezig te zijn.
Zeg maar meteen 300 euro voor een kaartje op zondagquote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zou je ook 50 euro of meer betalen om een paar miljonairs rondjes te zien rijden in een raceauto.
Voor dat geld kun je beter gaan smikkelen bij De Admiraal
Of om nog meer geld te besparen, samen koken met de Petjesmeneerquote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:
om zou je ook 50 euro of meer betalen om een paar miljonairs rondjes te zien rijden in een raceauto.
goorlapquote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:54 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Of om nog meer geld te besparen, samen koken met de Petjesmeneer
En nog meer besparen omdat je nooit kruiden gebruiktquote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:54 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Wie is dat?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:54 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Wacht maar tot Max een keer niet meer meedoet of ‘te oud’ is, dan zijn al deze ‘echt wel F1-fans’ nergens meer te bekennen,quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:41 schreef Nober het volgende:
Kans is aanzienlijk dat de andere Belg, Norris, wint en daar hebben de Max fans geen behoefte aan.
Tot ¤1200 toch?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:51 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Zeg maar meteen 300 euro voor een kaartje op zondag
Net welke plaatsen, verschilt per tribune.quote:
Eens, hetzelfde voor voetbal en andere overbetaalde sporten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zou je ook 50 euro of meer betalen om een paar miljonairs rondjes te zien rijden in een raceauto.
En nog eens oersaai ook.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:32 schreef Flitsbezorger het volgende:
Gemotoriseerde skelters die op de linkerbaan de bocht om rijden is geen sport.
Oh lijkt me best geinig voor een keer een dag maar heb er niet veel voor over.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:28 schreef TornadoDK het volgende:
Al geven ze het gratis weg zou ik nog niet gaan
Kan je ook geen maxfans noemen, het zijn successupportersquote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:43 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wacht maar tot Max een keer niet meer meedoet of ‘te oud’ is, dan zijn al deze ‘echt wel F1-fans’ nergens meer te bekennen,. Ook al die dikke oude gasten die in hun vrije tijd rondlopen in Red Bulljasjes pretenderen dat ze altijd al interesse hadden in F1 en alles weten. Gelegenheidskijkers. Maxfans, geen F1-fans. Niets mis mee, maar wees eerlijk.
Overigens zelf geen F1-fan,.
Ik ook niet. Wat je ziet is dat "fanschap" allemaal flinterdun is met de bekende Nederlandse courage dat men helemaal gek is zolang het goed gaat en alles als een blok laat vallen bij tegenslag.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:43 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wacht maar tot Max een keer niet meer meedoet of ‘te oud’ is, dan zijn al deze ‘echt wel F1-fans’ nergens meer te bekennen,. Ook al die dikke oude gasten die in hun vrije tijd rondlopen in Red Bulljasjes pretenderen dat ze altijd al interesse hadden in F1 en alles weten. Gelegenheidskijkers. Maxfans, geen F1-fans. Niets mis mee, maar wees eerlijk.
Overigens zelf geen F1-fan,.
Ook waar.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kan je ook geen maxfans noemen, het zijn successupporters
Je bedoelt het NL ‘fandom’ wat betreft F1, neem ik aan? Aangezien ik dit in veel mindere mate zie binnen andere sporten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wat je ziet is dat "fanschap" allemaal flinterdun is met de bekende Nederlandse courage dat men helemaal gek is zolang het goed gaat en alles als een blok laat vallen bij tegenslag.
In dat laatste geval lees je meteen "Faalstappen" en dat soort dingen.
Dus: gaat het goed dan draagt men je op handen en bij enige tegenslag laat men je vallen als een blok.
Het zegt vooral iets over het niet echte en hypocriete NL "fandom". Waardeloos op zijn minst.
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:12 schreef Jahr00n het volgende:
De afgelopen maand hebben mensen kunnen zien wat echt sporten is. Denk dat dat rondjes rijden aflopende zaak is qua populariteit.
Dat is Nascar.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:32 schreef Flitsbezorger het volgende:
op de linkerbaan de bocht om rijden
Ben blij dat dat breekdansen ontbreekt in LA, een kangaroo nadoen en dat komt op de Spelenquote:
De GP was uitverkocht, dus dat is logisch. Nu is er alleen een reseller geweest die heel veel kaartjes weer beschikbaar heeft gesteld, en sinds dien zijn er wel wat pogingen geweest. Dat dit in het nieuws komt is ook marketing.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:10 schreef Peppert het volgende:
Hoeveel kost zo'n ticket. Een paar honderd euro voor een ticket is veel geld voor 90% van de populatie. Het hangt ook van de marketing af: ik heb nul komma nul marketing gezien voor deze GP.
Ik wilde iets zeggen, maar toen bedacht ik me dat ik bijna ¤800 aan kaartjes voor de Olympische Spelen heb gekocht.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:04 schreef ACT-F het volgende:
Genoeg toeristen die een weekendje Amsterdam gepland hadden van deze gelegenheid gebruik maken. De gefortuneerde toerist kijkt niet om naar ¤300 of meer.
99,9% van de mensen die dat zeggen denken dat 20 minuten karten in een huurkart hetzelfde is als 20 minuten op cruise controle op de autobaan rijden.quote:
Waar ik het mee eens ben, is dat het megasucces van Verstappen hele hordes nieuwe Nederlandse fans heeft gebracht. Bij bijvoorbeeld Verstappen sr., Lammers en Albers was dat een stuk minder, omdat zij voornamelijk in de middenmoot/achterhoede (m.u.v. van Verstappen bij Benneton) meereden. Albers was ook nog eens een dramatische coureur.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wat je ziet is dat "fanschap" allemaal flinterdun is met de bekende Nederlandse courage dat men helemaal gek is zolang het goed gaat en alles als een blok laat vallen bij tegenslag.
In dat laatste geval lees je meteen "Faalstappen" en dat soort dingen.
Dus: gaat het goed dan draagt men je op handen en bij enige tegenslag laat men je vallen als een blok.
Het zegt vooral iets over het niet echte en hypocriete NL "fandom". Waardeloos op zijn minst.
Haha, lol. Nee hoor. Maar wat is daar mis mee? Sport kijken is sowieso een domme bezigheid. Sport kijken waar je favoriet nooit wint is helemaal sneuquote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:31 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Je bedoelt het NL ‘fandom’ wat betreft F1, neem ik aan? Aangezien ik dit in veel mindere mate zie binnen andere sporten.
Nee dit is fok en hier moet je bewijzen dat je beter dan de ander bent door wel/geen kaarten te kopen voor iets waar andere mensen wel/geen interesse voor hebben. Als het nog even lukt ook nog trappen op iets dat totaal niet gerelateerd is zoals mensen die naar hockey gaan kijken.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 03:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zo n persbericht is ook een manier om te laten weten dat er nog kaarten beschikbaar zijn. Zullen zat mensen die nu nog last minute besluiten om alsnog een kaartje te kopen.
300 euro veel ? Voor mij wel, voor anderen niet. Lowlands was ook zoiets, zou ik er ook niet voor over hebben, maar ieder zijn ding zeg ik altijd maar.
Veel plezier voor de mensen die gaan
Mwoah, ik vind sport kijken niet per se een domme bezigheid. Voor sommigen kan het inspirerend zijn, voor anderen een pleziertje. In principe kun je elke hobby wel afschrijven als je er zo naar gaat kijken. @heywoodu is een echte loser, zo blijkt.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 03:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Haha, lol. Nee hoor. Maar wat is daar mis mee? Sport kijken is sowieso een domme bezigheid. Sport kijken waar je favoriet nooit wint is helemaal sneu.
En imho is er 1 sport die ruimschoots zieliger is dan F1. En dat is mannenvoetbal. Godverdomme hey, massaal naar een bende overbetaalde ecto's kijken die met maar 1 doel op dat grasveld staan. Zo snel mogelijk gaan liggen en janken als er een tegenstander in de buurt komt.
Maar goed, wat ik al zei, sport kijken.
Dan neem ik even een momentje om te haten op darts.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 06:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee dit is fok en hier moet je bewijzen dat je beter dan de ander bent door wel/geen kaarten te kopen voor iets waar andere mensen wel/geen interesse voor hebben. Als het nog even lukt ook nog trappen op iets dat totaal niet gerelateerd is zoals mensen die naar hockey gaan kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |