Ook als Nederland morgen geen CO2 meer uitstoot heeft dat geen enkel (significant) effect op mondiaal niveau.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:17 schreef Nober het volgende:
Als we daarmee de aarde redde dan is het een koopje.
Natuurlijk. De aarde heeft er 0 moeite mee. Het zijn de mensen die dan sterven,.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook als Nederland morgen geen CO2 meer uitstoot heeft dat geen enkel (significant) effect op mondiaal niveau.
Het is geen lokaal probleem immers.
(En de aarde vindt ieder klimaat prima, die kan wel tegen een stootje)
Ook dat laatste valt erg mee. Eerder integendeel. Ja, meer hittedoden. Maar daar staat een veelvoud aan minder koudedoden tegenover. In ieder geval op dit moment.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk. De aarde heeft er 0 moeite mee. Het zijn de mensen die dan sterven,.
Dit haal je er dus helemaal niet dubbel en dwars uit. Want je investeert lokaal, maar de invloed is mondiaal. En de mondiale invloed van Nederland is niet significant.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:48 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
Elke investering kost geld, maar dit haal je er op termijn dubbel en dwars uit, gewoon doorgaan dus. De deltawerken kostte ook geld, zou wat zijn als ze toen zoiets hadden "ja dit kost ons teveel hoor, ik wil wel 3x op vakantie dit jaar."
Dat kan ook bereikt worden op een zinnig tempo.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:50 schreef sp3c het volgende:
400 lijkt me te behappen
Zal het klimaat niet redden maar je bent dan op een gegeven moment wel af van die afhankelijkheid van allerlei kutlanden
het kan ook nog sneller bereikt worden lijkt me maar daar hebben we het nu niet overquote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan ook bereikt worden op een zinnig tempo.
Nu investeren om de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen in de toekomst drastisch te verminderen haal je er niet dubbel en dwars uit? Ik ga het hier niet allemaal zitten uitrekenen, maar dit klinkt mij op z'n minst als onaannemelijk in de oren.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit haal je er dus helemaal niet dubbel en dwars uit. Want je investeert lokaal, maar de invloed is mondiaal. En de mondiale invloed van Nederland is niet significant.
Dit komt niet in plaats daarvan, maar er bovenop.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Tja.
Het alternatief is ca 60 miljoen euro per dag aan ruwe olie blijven importeren. Dat is ¤1200 per Nederlander per jaar. Die import zal drastisch minderen als de energietransitie momentum krijgt. Dan is 400 euro nu investeren in voornamelijk eenmalige uitgaven toch een schijntje?
Oh ja, bovenop die ¤1200 voor import van ruwe olie per Nederlander komt nu ook nog ¤600 per Nederlander aan aardgas import.
Maar ja, die ¤1800 per Nederlander waarmee we voornamelijk discutabele regimes in het buitenland spekken om het vervolgens in de fik te steken en de ongezonde walmen lekker in te ademen is natuurlijk véél beter dan ¤400 om onze luchtkwaliteit verbeteren en afhankelijk van het buitenland te verminderen.
Dat kan natuurlijk. Punt is dat als jij het kan betalen je ook mee moet betalen aan de kosten voor de mensen die het niet kunnen betalen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kan ook nog sneller bereikt worden lijkt me maar daar hebben we het nu niet over
TT zegt 400 euro ... dan denk ik ... ok, is het me waard
Ja en mensen die meer kunnen betalen moeten er meer voor betalen dan mijquote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk. Punt is dat als jij het kan betalen je ook mee moet betalen aan de kosten voor de mensen die het niet kunnen betalen.
Stikstofuitstoot moet nòg verder omlaag dan al geplandquote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:21 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, natuurlijk. Nederland zal wel even 'het klimaat' gaan redden. Flikker toch op.
Die afhankelijkheid blijft nog wel even hoor. Niet voor niets zijn we gestopt met het verplichten van de hybride ketel. De wijken gasloos maken blijkt met de proefwijken ineens een stuk lastiger. Ga voor de grap eens zoeken hoe Eindhoven daar de mist mee in is gegaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:12 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Nu investeren om de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen in de toekomst drastisch te verminderen haal je er niet dubbel en dwars uit? Ik ga het hier niet allemaal zitten uitrekenen, maar dit klinkt mij op z'n minst als onaannemelijk in de oren.
Prima. Er is inhoudelijke discussie.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:36 schreef Sephael het volgende:
Koopje! Hoe gaat dit topic verder voor je TS?
Een beter milieu begint bij jezelfquote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:21 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, natuurlijk. Nederland zal wel even 'het klimaat' gaan redden. Flikker toch op.
Das prima, dan begin maar alvast.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:01 schreef Mulle het volgende:
[..]
Een beter milieu begint bij jezelf
Tijdelijk komt het er bovenop ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit komt niet in plaats daarvan, maar er bovenop.
Uitfaseren van fossiel gebeurt al lang. Maar dat is allemaal niet zo snel te regelen.
Met alle respect, maar waarom denk je dat er serieuze partijen zijn die afhaken bij windmolenprojecten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |